Dala Airport söker en löneadministratör med handläggningsansvar
HR-Utveckling Dalarna AB
Löne- och personaladministratörer

Nu har du chansen! Dala Airport söker en Löneadministratör med ansvar för handläggingsfrågor till sitt team i Borlänge.   Om tjänsten Tjänsten är en kombination av två roller där du kommer att introduceras i rollen som löneadministratör inför en kommande pensionsavgång men även ansvara för handläggningsfrågor kopplat till stationsfunktionen på flygplatsen som ett vikariat för en kommande föräldraledighet.   I rollen som löneadministratör hos Dala Airport kommer du bland annat att arbeta med:  - Löpande redovisning och månadsavstämningar - Hantering av kund- och leverantörsfakturor - Löneadministration - Rapportering av skatt och moms till Skatteverket. - Allmänna administrativa uppgifter   Utöver detta kommer du att arbeta med administration och samordning av flygplatsens löpande ärenden samt fungera som kontaktperson i praktiska och handläggningsrelaterade frågor. Du kommer att samverka med underleverantörer och hyresgäster till flygplatsen samt ha ansvar för konferensbokning och andra administrativa sysslor på kontoret.    Din profil För att bli lyckosam i rollen ser vi att du har en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration. Du har dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete och löneadministration och har varit självgående i roller inom området tidigare. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska och känner dig bekväm i de flesta IT-miljöer. Vi ser att du har goda kunskaper i Officeprogrammen och med fördel tidigare erfarenhet av Fortnox och lönesystemet är AGDA lön och AGDA tid.  Du är en social person som tycker om att kommunicera och samarbeta med andra, såväl med kollegor på flygplatsen som med andra externa leverantörer eller gäster.    Vi erbjuder dig En spännande och attraktiv tjänst med intressanta och varierande arbetsuppgifter. Du blir anställd som konsult hos HR Dalarna under de första 6 månaderna med ambitionen om att bli övertagen och anställd av Dala Airport efter uppdragsperiodens slut.    Du kommer att arbeta dagtid, måndag till fredag.   För oss är det viktigt att du känner dig stolt över det företag som får din tid och ditt engagemang, att du gillar dina arbetsuppgifter och tycker att det är kul och trivsamt att vara tillsammans med oss på dagarna. Du erbjuds givetvis konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner. Anställningen omfattar krav på straffregister- och bakgrundskontroll.    Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan till tjänsten redan idag!    Varmt välkommen med din ansökan! Dala Airport är en regional flygplats och flygbas belägen vid Rommehed i utkanten av Romme i Borlänge. Den första flygningen ägde rum 1913 på flygfältet. Idag har Dala Airport ett brett register av flygtrafik som nyttjar flygplatsen så som charterflyg, samhällsviktigt flyg, militärflyg, motor- och segelflyg, fallskärmshoppning, modellflyg och ultralätt flyg m.m. Krav: Körkort: * B (Personbil)

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Butikssäljare Dressman Mora - vikariat​
Varner Retail AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi letar efter vår nya kollega och supersäljare - kan det vara du? Hos oss jobbar du med sälj och service tillsammans med kunniga och duktiga kollegor. Du behöver bry dig om kunderna och tycka om att sätta ihop olika klädkombinationer anpassade till varje kund och för olika tillfällen. Vi stöttar och hejar på varandra och är goda vänner – även på fritiden. Många av oss har jobbat här länge för att vi trivs så bra med varierande arbetsdagar, högt tempo och inte minst att uppnå försäljningsmål genom god service. Vi ser fram emot att komma till jobbet varje dag och vi firar alla framgångar tillsammans som ett team. Om du vill du vara en del av vinnarlaget så hoppas vi att du skickar in din ansökan och CV redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi tänker att du är: - Utåtriktad, social och alltid sätter kunden först - Effektiv, kan hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med högt tempo - Engagerad, hjälpsam och har en positiv inställning - En som trivs med att jobba i team och som värdesätter vänskap på jobbet högt - Flexibel gällande arbetstid, pålitlig och ansvarsfull Dressmann är en av Nord-Europas största klädkedjor inom herrkläder med över 400 butiker i 4 länder. Kedjan erbjuder kollektioner för alla kvalitets- och prismedvetna män, med bra köp till fritid, arbete och fest. Hos Dressmann gör närmare 2400 medarbetare varje dag ett avgörande arbete för att vi ska lyckas. Dressmann är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vårdsamordnare psykisk hälsa, Vårdcentralen Vansbro
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Vansbro är en av Region Dalarnas vårdcentraler och vi har cirka 6600 listade patienter. Här arbetar ett engagerat team om drygt 40 personer från olika yrkeskategorier, inklusive fysioterapeuter, samtalsterapeuter, barnmorskor, medicinska sekreterare, undersköterskor, arbetsterapeuter, distriktsköterskor och läkare. Tillsammans skapar vi en trygg och säker vård för våra invånare, där primärvården spelar en central roll. Vårdsamordnare psykisk hälsa, Vårdcentralen Vansbro Arbetsuppgifter Här finns en möjlighet för dig som är intresserad av att arbeta med patienter med psykisk hälsa på primärvårdsnivå. Som vårdsamordnare arbetar du självständigt med systematisk uppföljning av patientens läkemedelsbehandling vid depressions- och ångesttillstånd. Arbetsuppgifterna består bland annat av att höja patientens eget engagemang till rekommenderad behandling och öka följsamheten till läkemedelsbehandling. Vidare arbetar du med motiverande samtal, upprättande av vårdplaner, följa förlopp med hjälp av evidensbaserade skattningsskalor, suicidriskbedömning. Du finns tillgänglig både fysiskt och via telefon/video för samtal samt via 1177 vårdguidens e-tjänster. Det är ett nära samarbete mellan vårdsamordnare, patientansvarig läkare, rehabkoordinator och psykiater. Utbildning i vårdsamordning planeras in i samband med tillträde av tjänst. Du kommer även att ingå i regionens nätverk för vårdsamordnare. Region Dalarna använder i dag journalsystemet Take care ( planerat byte till Cosmic under hösten) för dokumentation samt Tele Q för sjukvårdsrådgivning. Vi söker dig som har förmåga att bemöta människor i olika situationer och självklart är du med och bidrar till vårt goda arbetsklimat. Övrig information Kvalifikationer Krav: Leg sjuksköterska God samarbets- och kommunikationsförmåga Förmåga att arbeta självständigt men också i team. Kunskap i svenska motsvarande c-nivå Meriterande: KBT steg 1 utbildning. Kunskap om de vanligast förekommande läkemedelsbehandlingarna vid depression och ångestsyndrom. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Busschaufför vintersäsong Sälen 2025/2026
Sälen Buss AB
Buss- och spårvagnsförare

SÄLEN BUSS AB SÖKER BUSSCHAUFFÖRER FÖR VINTERSÄSONGEN 2025/2026 I SÄLEN Vill du kombinera busskörning med fjällupplevelser i ett av Sveriges mest populära skidområden? Vi på Sälen Buss AB söker nu säsongschaufförer till vintern 2025/2026 – med goda möjligheter till vidare anställning! OM TJÄNSTEN Som busschaufför under vintersäsongen kör du främst: Skidbussar inom Sälenområdet Flygtransfer till och från Scandinavian Mountains Airport Beställningstrafik i fjällmiljö Tjänsterna är på heltid under säsong, men arbete på deltid kan diskuteras vid behov. Säsongen sträcker sig från december till april. VI ERBJUDER Fritt boende i personalbostad Möjlighet att ställa upp husbil eller husvagn Rabattkort för restauranger och butiker i området Tillgång till Nordens största friluftsområde på din fritid – perfekt för skidåkning, vandring och naturupplevelser Goda chanser till tillsvidareanställning efter avslutad säsong En trygg arbetsgivare med kollektivavtal VI SÖKER DIG SOM Har D-körkort och giltigt YKB Trivs med att arbeta serviceinriktat och självständigt Gillar att möta människor i en aktiv miljö Har tidigare erfarenhet som chaufför (meriterande men inte ett krav) OM SÄLEN BUSS AB Vi är ett familjeägt företag som bedriver linje-, beställnings- och flygtrafik med cirka 40 bussar samt 12 taxibilar. Våra verksamhetsområden är Sälen, Malung och Mora, och vi har idag cirka 70 medarbetare – men under vintersäsongen växer vi till strax över 100 personer för att möta den stora efterfrågan i fjällen. 🔹 Tillträde i december 2025 🔹 Intervjuer sker löpande – vänta inte med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Enhetschef produktion
Hansson & Partners i Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef produktion Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund framåt. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för driften av kraftvärmeproduktionen, vilket innebär att säkerställa att dessa anläggningar producerar värme och el så optimalt som möjligt med tanke på kundernas behov och anläggningarnas produktionskostnad. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet, driftsäkerhet samt optimala produktion. Som enhetschef produktion ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 40 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som enhetschef produktion löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Busschaufför Malung.
Sälen Buss AB
Buss- och spårvagnsförare

SÄLEN BUSS AB SÖKER BUSSCHAUFFÖRER TILL MALUNG – HELTIDSTJÄNSTER Vill du bli en del av ett familjärt och väletablerat företag i vackra Dalarna? Sälen Buss AB söker nu två engagerade busschaufförer till vår depå i Malung. Vi erbjuder heltidstjänster i första hand inom linjetrafik, men även viss beställningstrafik kan förekomma. OM TJÄNSTEN Som chaufför hos oss kör du huvudsakligen komfortbussar i linjetrafik mellan Malung, Sälen, Borlänge och Mora. Våra bussar håller hög standard och vi lägger stor vikt vid att ge våra resenärer en trygg och trevlig upplevelse. Antal tjänster: 2 Anställningsform: Heltid Placeringsort: Malung Tillträde: Augusti 2025 Provanställning tillämpas VI SÖKER DIG SOM Har D-körkort och giltigt YKB (yrkeskompetensbevis) Är serviceinriktad och trygg i din yrkesroll Trivs med ansvar och självständigt arbete Har erfarenhet som chaufför (meriterande men inget krav) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är pålitlig, positiv och har ett professionellt bemötande. VI ERBJUDER Trygg anställning enligt kollektivavtal Ett stabilt familjeföretag med trevliga kollegor Hjälp med boende för dig som flyttar hit Moderna komfortbussar och varierande arbetsdagar OM SÄLEN BUSS AB Sälen Buss AB är ett familjeägt företag med bas i Sälen, Malung och Mora. Vi bedriver både linjetrafik och beställningstrafik med cirka 40 bussar samt har ett dussin taxibilar. Med cirka 70 medarbetare är vi en viktig aktör i regionens persontransport. 🔹 Tillträde i augusti 2025 🔹 Intervjuer sker löpande – tjänsterna kan tillsättas före sista ansökningsdag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Arbetsterapeut Primärvårdsrehab Avesta
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Primärvården är navet i vården och ska bedriva en god och säker vård för våra invånare. Är du sugen på ett varierande arbete tillsammans med kompetenta och trevliga medarbetare där patienten är i fokus och där vi vill att du ska trivas och få bidra med kunskap och att utvecklas? Då tycker vi att just du ska söka dig till oss!  Primärvårdsrehab Avesta är en del av Vårdcentral Avesta. De senaste åren har vi också utvecklat vårat samarbete med Vårdcentral Hedemora och Vårdcentral Långshyttan vad gäller framförallt arbetsterapi och fysioterapi, för att kunna erbjuda våra patienter en sån jämlik vård som möjligt. Detta medför också att vi nu har behov att rekrytera ytterligare en arbetsterapeut. Vi är en stabil rehabenhet med arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, samtalsterapeuter och undersköterskor. Vi vill nu utöka vår verksamhet med ytterligare en arbetsterapeut till vårt fantastiska gäng. Hos oss kommer du att få möjligheten att arbeta med ett stort antal kollegor som har lång erfarenhet inom Primärvård. Vår trygga bemanningssituation erbjuder goda förutsättningar för kollegialt stöd och mentorskap. Du kommer till en arbetsplats med god stämning, bred kompetens, och stora möjligheter att påverka din arbetsdag. Förmåner du får när du arbetar hos oss: Dagtidsarbete, i och med våra flexibla arbetstider finns möjlighet till att arbeta in en dag så man får en extra ledig dag i månaden. Vissa administrativa arbetsmoment kan ske på distans i överenskommelse med din chef. Vi jobbar även allt mer med digitala lösningar både i patientarbetet och i mötesverksamhet. Du får 2000 kronor/år i friskvårdbidrag, amt tillgång till sjukhusets gym. Alla har rätt till 25 dagars semester per år. Arbetsterapeut Primärvårdsrehab Avesta Arbetsuppgifter  Primärvårdsrehab Avesta söker nu dig som är legitimerad arbetsterapeut och som lockas av de utmaningar och möjligheter som det innebär att arbeta inom primärvården. Dina arbetsuppgifter är att undersöka, utreda och behandla patienter i alla åldrar med olika funktionsförmågor och aktivitetsförmågor. Vanliga tillstånd hos de patienter du som arbetsterapeut kommer att möta är: Nedsatt handfunktion, smärta, stressproblematik och psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även basal minnesutredning samt viss förskrivning av hjälpmedel. Du kommer i huvudsak att träffa patienten på mottagningen men i vissa enstaka fall även i hemmet. Behandlingen av patienten sker såväl individuellt som i grupp och även i vissa fall team. Du kommer att i huvudsak utgå ifrån vår enhet på Primärvårdsrehab Avesta, men arbete kan komma att ske på alla våra 3 enheter i primärvården Södra. Övrig information Kvalifikationer Du är legitimerad arbetsterapeut. Arbetet föresätter att du har körkort, att du har ett professionellt förhållningssätt samt att du har en hög ansvar-och servicekänsla. Vi ser gärna att du är positiv, har en god initiativförmåga samt att du har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete. Du vill arbeta i team och tillsammans med övriga kollegor på mottagningen vara med i utvecklingen av primärvården! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Enhetschef underhåll
Hansson & Partners i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef underhåll Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva och utveckla underhållsarbetet på anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för anläggningarnas tillgänglighet och driftsäkerhet, vilket innebär att säkerställa en störningsfri produktion genom förebyggande och avhjälpande underhåll. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet och driftsäkerhet. Som enhetschef underhåll ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 20 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som Enhetschef Underhåll löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Operation manager till NCC Dalarna- är du vår nya platschef?
NCC AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Är du redo för ett spännande och omväxlande jobb som platsansvarig inom asfaltsbeläggning och anläggningsarbeten?  Hos oss på NCC Industry har vi en ledig tjänst som Operations Manager.  NCC Industry är en nordisk organisation som är specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt och stenmaterial. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där samarbete, engagemang och eget driv står i fokus.  Rollen som Operation Manager  Som Operation Manager (Platschef) leder och utvecklar du vår verksamhet inom främst mark- och anläggningsarbeten. Du kommer att ha daglig kontakt med olika aktörer och vara involverad i projektinhämtning och projektledning. Ditt ansvar omfattar planering, samordning av resurser, tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt arbetsmiljöansvar. Du kommer att arbeta nära våra yrkesmedarbetare och tillsammans driva affären framåt. I din roll samarbetar du även med Area Manager, Operation Specialist och Area Assistant inom ditt arbetsområde.  Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande, och det är meriterande om du har erfarenhet inom mark- och anläggningsverksamhet. Som ledare är du trygg och bidrar till medarbetarnas utveckling och lagets framgång. Du är strukturerad och har god logistisk förmåga. Effektivitet är viktigt för dig och du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är en problemlösare och har en stark nyfikenhet för att utvecklas och lära nytt. Utöver produktionen är du skicklig på att skapa kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och förvalta långsiktiga samarbeten.  Vi tror på mångfald och inkludering i vårt team, och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor oavsett kön, bakgrund eller identitet.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Borlänge, jobb förekommer främst inom Dalarna. Provanställning kommer att tillämpas.  Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-08-31. Registrera din ansökan och CV nedan.  Kontakt och ansökan  Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Lars Bond, tfn 070-283 69 55.  I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater.  Varmt välkommen med din ansökan!  Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driftchef för fastigheter med fokus på utveckling, Mora kommun
Mora kommun
Fastighetsskötare

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Enheten Service är en del av teknik- och serviceförvaltningen i Mora kommun. Enheten ansvarar och samordnar funktionerna fastighetsdrift, lokalvård och fastighetsadministration. Driftfunktionen består av en vaktmästerigrupp och en servicegrupp som ansvarar för inre och yttre skötsel av kommunens verksamhetslokaler respektive delar av kommunens idrottsanläggningar. Till din hjälp i rollen har en du en arbetsledare. Som komplement till driftfunktionen har förvaltningen upphandlat en driftentreprenör. Som driftchef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och styra driftenheten samt vara delaktig i projekt från idé till färdigställande.  Mora kommun förvaltar cirka 90 fastigheter på totalt 140 000 kvm, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Kommunen står inför många spännande förändringar och har flera stora projekt på gång som kommer att påverka hela kommunen. Som driftchef är du delaktig i detta arbete och får möjlighet att implementera driftverksamhet i dessa viktiga initiativ. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är varierande och sträcker sig från mindre renoveringar till större om- och nybyggnationer. Varje initiativ och projekt bidrar direkt till att förbättra kommunens fastigheter och anläggningar, och den service vi erbjuder våra invånare. Du kommer att arbeta nära fastighetschefen och chefen för infrastruktur, och tillsammans med driftorganisationen formar ni en viktig enhet. Som driftchef får du ett övergripande ansvar för att utveckla och samordna vår driftverksamhet. Du driver arbetet framåt med fokus på långsiktighet och effektivisering och innovation i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Du har en viktig roll i vår satsning på hållbar och effektiv fastighetsförvaltning. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – med allt från uppföljning och processutveckling till upphandling och implementering. I rollen som chef ingår ekonomi-, arbetsmiljö- och personalansvar för dina verksamhetsområden. Du kommer även ha en viktig roll i arbetet kring den nya fastighetsförvaltningen som innebär att verksamhetslokaler ägda av kommunens fastighetsbolag ska organiseras om till fastighetsenheten inom teknik- och serviceförvaltningen. Kvalifikationer • Chefserfarenhet från drift eller förvaltning av fastigheter • Eftergymnasial utbildning inom fastighet eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Kunskaper inom plan- och bygglagen, ABT, AB04, Boverkets byggregler, LOU och arbetsmiljöregler • God förståelse för förvaltningsprocesser, underhållsplaner och livscykelperspektiv • God förståelse för digitala lösningar inom fastighetsdrift • God kommunikativ förmåga för kommunikation med både teknisk personal och icke-tekniska intressenter Vi ser dig även meriterande om du har erfarenhet av driftoptimering eller hållbarhetsarbete samt erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling. Övrigt • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort   Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025