Content Creator Kläppen Ski Resort
Kläppen Ski Resort AB
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Älskar du jobba med människor i fantastisk och kreativ miljö? Kläppen är Sveriges största privatägda fjällanläggning och den första skidanläggning du kommer tilli Sälenfjällen. Vi är privatägda med mycket långsiktigt tänk i all vår utveckling vilket är unikt i branschen. Det ska kännas stor skillnad att besöka Kläppen, oavsett om du är medarbetare eller gäst hos oss. Vi drivs av passion för utveckling, att göra allt med riktig och ärlig kvalitet. Kännetecken är stark sammanhållning med en hög servicegrad & stort engagemang bland medarbetare. Våra värdeord är Tryggt, Omtänksamt, Personligt och Professionellt, TOPP helt enkelt. Våra gäster är aktiva familjer där 97% av alla gäster är mer än nöjda med sitt besök och en stor del återvänder årligen. Vår vision är att vara den mest upplevelserika semesterorten i Skandinavien, dit gästerna har som högsta önskan att besöka. Vi jobbar även för att blien reseanledning året runt för alla som gillar naturen och friluftslivet i de svenska fjällen. Om tjänsten Som Content Creator kommer du främst arbeta med att skapa kreativt och inspirerande material till Kläppens sociala mediekanaler. Du kommer jobba med hela processen från planering, skapande och publicering och förväntas ha bra förståelse kring vad som driver engagemang, räckvidd och konvertering på sociala medier. I ditt ansvarsområde ingår fotografering, filmning , retuschering av bilder och redigering av rörligt material till sociala medier, våra hemsidor och andra plattformar. Du har mycket goda kunskaper av att skapa content till digitala kanaler. Vi ser att du kan jobba kreativt och självgående och har förmågan av att driva projekt självständigt. Kvalifikationer Mycket goda kunskaper av arbete med content till sociala medier som Meta och Tiktok Strategisk förståelse för sociala medier Erfarenhet av analys och uppföljning kopplat till sociala medier Erfarenhet av att fotografera/filma och redigering av film och foto Erfarenhet av att flyga drönare och använda för foto/film. B-körkort Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriter Erfarenhet av att arbeta på ett snabbväxande företag Goda kunskaper i After Effects, Premiere Pro eller likvärdiga program. Goda kunskaper i Adobe Photoshop, Illustrator och InDesign Erfarenhet av CMS system och webbutveckling. Erfarenhet av att jobba med paids social Jobbat med influencer marketing Personliga egenskaper Som person är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du är social och har lätt för att prata med gäster och kollegor samt trygg med att intervjua personer och få dem att känna sig bekväma framför kameran. Du kan arbeta självständigt men också ha enkelt för att kunna samverka med kollegor och externa partners. Du är kreativ och driven, trygg och självsäker. Att Du har vinter, skid- & snowboardåkning och andra aktiva aktiviteter som intresse är en självklarhet. Vi lägger stor vikt i personliga egenskaper och uppskattar initiativförmåga, ett positivt synsätt och att du stimuleras av en dynamisk arbetsmiljö, där du tillsammans med härliga kollegor får möjlighet att bidra till Kläppens framtida utveckling. Vi tror också mycket på att du lär dig under tiden du arbetar och personlig utveckling på jobbet, det finns goda möjligheter att växa i din egen kunskap och din personliga utveckling. Till din ansökan ser vi gärna att du bifogar en portfolio på tidigare arbete. Arbetsplats Tjänsten är placerad på Kläppen Ski Resort i Sälenfjällen Anställningens start  Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning Heltid. Kväll och helgarbete förekommer. Sista ansökningsdatum 13 juli Vi läser ansökningar löpande och kallar till intervju. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten besvaras av Lennart Stolpe, marknad- och kommunikationschef. 0280-96245 eller [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Electro Projekt PCI AB söker två projektörer inom elteknik
Lundin & Boström Hr AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Electro Projekt PCI AB – tekniska helhetslösningar med framtiden i fokus Electro Projekt PCI AB är ett väletablerat teknikföretag med kontor i Falun och Leksand, specialiserat på elkonsulttjänster för fastighet och industri. Med över 30 års erfarenhet i branschen levererar vi skräddarsydda och hållbara lösningar som kombinerar teknisk spetskompetens med hög kvalitet och pålitlighet. Våra kunder återfinns inom bygg, fastighet, kommun, region, industri och anläggning. Vi drivs av långsiktiga kundrelationer, ett starkt teamfokus och ett tydligt ansvarstagande. Hos oss värderas engagemang, innovation och yrkesstolthet högt. Nu söker vi dig som vill bli en del av vår utvecklingsresa och bidra till både våra kunders framgång och vår egen tillväxt – i en framtidsinriktad och teknisk miljö. Senior och junior projektör inom Elteknik – Var med och bygg Sveriges bästa elkonsultföretag Vill du arbeta i en teknisk framtidsbransch där du får vara en nyckelperson i spännande projekt? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig. Vi på Electro Projekt PCI AB söker nu två projektörer inom elteknik till vårt team i Falun eller Leksand. Vi utvecklas varje dag vidare genom vår vision: "Vi bygger Sveriges bästa elkonsultföretag." Vår framgång bygger på att vi sätter både medarbetare och kunder i centrum. Vi tror att människor som mår bra också lyckas bra – vilket leder till nöjdare kunder, fler uppdrag och en tryggare arbetsvardag. Här får du möjlighet att utvecklas både som yrkesperson och människa, i en miljö som präglas av engagemang, kunskap, noggrannhet och förtroende. Tjänsten Som projektör hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete där du deltar i hela projekteringsfasen – från tidiga utredningar och planering till färdiga lösningar inom el- och telesystem. Du kommer att arbeta med kommersiella och offentliga fastigheter, kontor, bostäder, skolor och industriprojekt. Senior projektör: Arbetet innebär att självständigt samla in information, göra tekniska beräkningar, ta fram lösningar och producera tekniska beskrivningar och ritningar för byggprocessens olika skeden. Du arbetar främst i AutoCAD och Revit och samarbetar tätt med kollegor i projektgrupper, samtidigt som du också har ett stort eget ansvar. Du tar generellt ett mer helhetsansvar för tekniken i projekten och har ett större ansvar i kundkontakten. Junior projektör: Tillsammans med erfaren projektör hjälper du till att samla in information, göra tekniska beräkningar, ta fram lösningar och producera tekniska beskrivningar och ritningar för förfrågningsunderlag och bygghandlingar. Du arbetar främst i AutoCAD och Revit och samarbetar tätt med kollegor i projektgrupper, samtidigt som du också har ett stort eget ansvar. Här får du chans att utvecklas. Din profil Vi söker dig som har en teknisk utbildning inom elteknik från gymnasium eller högskola, och gärna några års erfarenhet som projektör inom elkonstruktion. Alternativt har du en bakgrund som installationselektriker inom entreprenad eller industri, med goda kunskaper inom el- och telesystem. Du har ett intresse för tekniska lösningar och digitala verktyg och har du dessutom erfarenhet av AutoCAD är det meriterande. Det viktigaste är dock att du är engagerad, noggrann och vill göra skillnad. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, jobba strukturerat och bidra till god stämning och ett bra samarbete. Att kommunicera på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt faller dig naturligt. Om oss I över 30 år har vi erbjudit tekniska konsulttjänster till våra uppdragsgivare, främst inom bygg, fastighet, kommun, region, industri och anläggning. På Electro Projekt PCI AB får du arbeta i ett mindre, personligt företag med korta beslutsvägar och stark laganda. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling, intressanta projekt och en arbetsmiljö där du kan känna både trygghet och stolthet. Vårt mål är att du ska trivas, utvecklas och vilja vara med på vår resa – varje dag. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 samt ISO 14001. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Falun eller Leksand. B-körkort krävs. Läs gärna mer om oss här: www.electroprojekt.se Låter detta som din nästa utmaning? Vi samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev på vår hemsida www.lundinbostrom.se Ansökningarna hanteras löpande, sista ansökningsdag är 11/8. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Maria Lindström, [email protected] 070-5101250

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Operationssjuksköterska Dagkirurgi Mora
REGION DALARNA
Operationssjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Är du operationssjuksköterska med intresse för dagkirurgi? Vill du vara med och göra skillnad? Vår vision är att vara en klinik i framkant. Mora är staden med närhet till natur och fjäll som inbjuder till utevistelse och en aktiv fritid året runt. Mora lasarett utgör ett av Region Dalarnas två akutsjukhus. I upptagningsområdet bor ca 80 000 invånare men friluftsanläggningar i Sälen och Idre samt stora idrottsevenemang både sommar och vinter ger stora turistströmmar. På Mora lasarett finns det lilla sjukhusets trivsel samtidigt som lasarettet utgör ett traumasjukhus. Operation Anestesi IVA kliniken består av Intensivvårdsavdelningen (IVA), Centraloperation (C-op), Dagkirurgi Mora (DKM) och Sterilteknik. På IVA omhändertas ca 1500 patienter per år, varav ca 500 utgör IVA-patienter. På C-op och DKM utförs totalt ca 4500-5000 operationer per år, främst kirurgi och ortopedi men även en del urologi. Sterilteknik hanterar gods från operationsavdelningar, vårdavdelningar och mottagningar på sjukhuset samt från alla vårdcentraler i Region Dalarna. Vi har ett nära samarbete med övriga kliniker samt bistår även med externa uppdrag på sjukhuset som sövning/sedering på mottagningar, larmteam samt högre kompetens vid sekundärtransport till annat sjukhus. Operationssjuksköterska Dagkirurgi Mora Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska ingår du i operationsteamet tillsammans med undersköterska och anestesisjuksköterska. Du ansvarar för att systematiskt planera och organisera arbetet i samband med kirurgiska ingrepp, att hygieniska och aseptiska principer tillgodoses samt förebygger smittspridning. I övrigt sedvanliga arbetsuppgifter för operationssjuksköterska. Dagkirurgi Mora (DKM) är en modern operationsavdelning i ljusa och fräscha lokaler. Vi har två operationssalar men tar även emot patienter som opereras dagkirurgiskt på centraloperation. Vi har ett härligt arbetsklimat som genomsyras av positivitet, arbetsglädje och en strävan om att ge våra patienter bästa tänkbara upplevelse vid deras besök hos oss. Här drar vi mot samma mål! Hos oss får du möjlighet att arbeta dagtid måndag-fredag, lediga veckoslut och vi har stängt röda dagar. Övrig information Kvalifikationer Våra krav är att du: Du är legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterskeexamen inom operationssjukvård. Meriterande är om du har: erfarenhet från operationsavdelning. Vi söker dig som är positiv och noggrann, har ett patientfokuserat förhållningssätt och ett bra bemötande mot såväl patienter som kollegor. Du har också lätt för att uttrycka dig i svenskt tal/skrift och att arbeta i digitalt journalhanteringssystem. Din simultankapacitet och stresstålighet är god och du har en förmåga att hålla många bollar i luften. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och ett flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som är engagerad och bidrar till en bra arbetsmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och tidigare referenser. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge
REGION DALARNA
Specialistläkare

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge. Bli en av oss! Vårdcentral Jakobsgårdarna söker nu engagerad och kompetent allmänspecialist för att stärka vårt team och för att bidra till omställning till god och nära vård. Vi har ca 10800 listade patienter och till vår verksamhet så ingår Familjecentralen Sopranen och Primärvårds rehab som finns i externa lokaler. Vi erbjuder dig en trivsam, stimulerande, dynamisk arbetsplats där vi har en god stämning i personalgruppen. Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling, fortbildning, möjlighet till utökat ansvar inom till exempel läkemedel/STRAMA och även som medicinskt ledningsansvarig för verksamheten. Allmänspecialist till Vårdcentral Jakobsgårdarna, Borlänge Arbetsuppgifter Mottagning av patienter med varierande medicinska tillstånd och behov: Diagnostik och behandling av akuta och kroniska sjukdomar Samarbete med övriga vårdgivare och specialistkollegor Deltagande i utvecklingen av vårdcentralens verksamhet Bemanning av primärjour och beredskapspass Handledning av utbildningsläkare på olika nivåer Övrig information Kvalifikationer Krav Legitimerad läkare med specialistkompetens i allmänmedicin. Erfarenhet av arbete på vårdcentral. Personliga egenskaper God förmåga att arbeta självständigt och i team Lyhörd, informativ och kommunikativ till såväl patienter som kollegor Engagerad och ansvarstagande för både verksamhetens och den personliga utvecklingen Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Trädgårdsarbetare till Veterankraft i Falun!
Veterankraft AB
Trädgårdsodlare

Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Falun. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Tandhygienist till Rättvikstandläkarna
Praktikertjänst AB
Tandhygienister

Information om arbetsplatsen Är du vår nya tandhygienist? Rättvikstandläkarna(tidigare Lars-Gunnar Tysk) är en klinik som funnits i över 65 år på samma adress och är väl inarbetad med en stor tillströmning av nya och gamla patienter. I dagsläget är vi två tandläkare, fyra tandsköterskor och en tandhygienist. Våra lokaler är moderna, ljusa och trevliga.   Arbetsuppgifter  Som tandhygienist arbetar du huvudsakligen med förebyggande tandvård, diagnostik, behandling av karies och parodontit samt teamtandvård tillsammans med tandläkare och tandsköterskor.   Kvalifikationer Vi söker en legitimerad tandhygienist som tillsammans med övriga medarbetare vill driva klinikens utveckling in i framtiden. Som person är du engagerad, positiv och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Vi ser gärna att du har någon eller några års erfarenhet av kliniskt arbete och är bekväm i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Personliga egenskaper Du är en trygg person som vill arbeta med olika patientgrupper och är väl förtrogen med dagliga sysslor som tandhygienist. Du är duktig på att se vad som behöver göras och ser det som en självklarhet att kombinera kvalitativ tandvård med ett bra bemötande.   Övrig information Tjänsten är del eller heltid ,omfattningen kan diskuteras. Tjänsten är fast med provanställning. Sista ansökningsdag 2025-08-30. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.     Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Engagerad Studie och Yrkesvägledare på Enrivals kontor i Borlänge
Enrival AB
Studie- och yrkesvägledare

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. Studie- och Yrkesvägledare till Borlänge EnRival Utbildning arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen i tjänsten Karriärvägledning (KvL) i Borlänge. Vi levererar idag även bl.a. tjänsten Rusta och Matcha på orten, men behöver förstärka vår duktiga personal. Inom ramen för tjänsten så kommer man även vara behjälplig med samtal på andra orter vi fjärrleverans. Placeringsort: Borlänge Tillträde: Omgående Tjänstegrad: Heltid Karriärvägledning är en individuellt anpassad 8-veckors kvalificerad karriärvägledning, där vägledningsmetoderna vilar på vetenskaplig grund. I din roll som Studie- och yrkesvägledare genomför du kartläggningssamtal och individuella vägledningssamtal samt samverkar med lokal handledare kring övriga aktiviteter. EnRivals strukturerade karriärvägledningsprocess bygger på välkända verktyg och modeller som Borhagen och Lovén, JOHARI-fönstret, PIE-metoden och SCCT. Deltagare i tjänsten anvisas av Arbetsförmedlingen, och du stödjer dem till ett lämpligt yrkes- eller studieval. Vägledning sker såväl individuellt som i grupp, med syfte att göra ett lämpligt yrkes- eller studieval. Målet är att alla deltagare skall få nödvändig kunskap och orientering, och en reellt genomförbar framtidsplanering. Du kan faktiskt bli en av de viktigaste personerna i en arbetssökandes liv. Dina arbetsuppgifter • Hålla kvalificerade studie- och yrkesvägledningssamtal, i huvudsak enskild dito men även i grupp. • Vara nyckeln till att hjälpa individer hitta rätt väg framåt. Utbildning är ofta bästa vägen till jobb. • Samverka med övrig personal kring optimalt upplägg och kvalitet. • Du ska kunna arbeta självständigt och i samråd med övrig personal schemalägga möten. • Till din hjälp har du centralt projektansvarig som organiserar och planerar verksamheten. Din formella kompetens • Du ska vara utbildad Studie- och Yrkesvägledare. • Stor vikt läggs vid personlig tillämpning och lämplighet. Engagemang och vilja att hjälpa är viktigt. • God svenska i tal och skrift. Meriterande kompetenser • Ytterligare språkkunskaper, i synnerhet arabiska och engelska, är MYCKET önskvärt. • Yrkeserfarenhet av målgrupper som saknar högre utbildning eller inte lyckats etablera sig på arbetsmarknaden. • Yrkeserfarenhet av målgruppen nyanlända eller övriga utrikesfödda med svaga kunskaper i svenska språket • Erfarenhet av arbetsförmedlingstjänster som Rusta och Matcha eller Stöd och Matchning. • Kunskap inom digitala verktyg och distansmöten Du som person • Du är välorganiserad, strukturerad och noggrann med din dokumentation. • Du är självgående och ansvarstagande med såväl kreativitet som driv. En problemlösare med uthållighet och flexibilitet. • Du samarbetar resultatorienterat och kvalitativt. Vi vill att du blir en naturlig del av EnRivals team. • Vi vill att du som söker ska kunna arbeta självständigt, då man i samråd med övrig personal skall schemalägga möten. Övrigt • Intyg som styrker din formella kompetens skall bifogas ansökan. Av din CV skall tydligt framgå att du uppfyller kompetenskraven. Mer information och ansökan Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Menaida Hasanovic på 0735-230814 eller [email protected] Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Logoped till Logopedverksamhet i Dalarna, Falun/Ludvika
REGION DALARNA
Audionomer och logopeder

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Dietist- och logopedverksamheten Dalarna är en basenhet inom Division Medicinsk service. Vi har verksamhet på lasaretten i Avesta, Ludvika, Falun och Mora samt Dietistverksamhet i Primärvården. Vi är sammanlagt ca 50 personer som arbetar i verksamheten. Logopedverksamheten består av de två enheterna mottagningslogopedi samt neuro- /röstlogopedi. Vi samarbetar med logopedutbildningen i Uppsala och handleder regelbundet logopedstudenter. Vi erbjuder tidsbegränsad anställning 2025-09-01 t o m 2026-09-15. Logoped till Logopedverksamhet i Dalarna, Falun/Ludvika Arbetsuppgifter Vi söker nu en logoped till någon av våra trevliga mottagningar i Dalarna. Tjänsten kan ha placeringsort i antingen Falun eller Ludvika. Fokus för tjänsten är barnlogopedi, men andra diagnosområden kan bli aktuella. Arbetet innebär stor variation. Du kommer att arbeta självständigt, men vi lägger stor vikt vid samverkan med logopedkollegor och andra verksamheter. Vi arbetar länsövergripande där vi har regelbundna träffar inom varje diagnosgrupp för diskussioner och utvecklingsarbete. Du blir del av en kompetent arbetsgrupp där det kollegiala stödet är centralt och bidrar till vårt goda arbetsklimat. Det dagliga patientarbetet består av bedömning, behandling samt rådgivning till patienter, anhöriga och andra yrkeskategorier. Vi bedriver gruppverksamhet inom flera diagnosområden. Till dig som är nyutbildad erbjuder vi regelbunden handledning av en erfaren kollega samt avsatt tid för introduktion och auskultationer. Alla nyanställda erbjuds introduktion av erfaren kollega. Övrig information Kvalifikationer Krav: Legitimerad logoped Meriterande: Tidigare yrkeserfarenhet som mottagningslogoped Erfarenhet av att handleda studenter Handledarutbildning Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Du är positiv samt flexibel och kan anpassa arbetssätt efter patientens och verksamhetens behov. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Intervjuer påbörjas under augusti. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
1:e socialsekreterare Barn och unga
Leksands kommun
Socialsekreterare

Vi utökar temporärt arbetsledningen för barn och unga med ytterligare en 1:e socialsekreterare. Har du stor kunskap om hur människor och samhället fungerar och ser helheten i ditt arbete? Har du förmågan att visa empati för dina medmänniskor och vill göra skillnad? Tycker du om att leda andra människor till utveckling? Då kan det vara dig vi söker! Höjdpunkter med jobbet • Du gör skillnad för andra • Leda och utveckla dedikerade medarbetare • Ingen dag är den andra lik Visste du:  - att i Leksands kommun erbjuder vi hybridarbete, arbete på distans upp till två dagar i veckan? - att som socialsekreterare har du fem extra lediga dagar varje år, utöver dina semesterdagar, samt möjlighet till semesterväxling? - varje medarbetare i kommunen erbjuds friskvårdsbidrag? Dina arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift att, tillsammans med din närmaste kollega och enhetschef, leda det vardagliga arbetet inom socialtjänstens barn- och ungdomgrupp. Uppdraget innebär bland annat att handleda socialsekreterarna och hjälpa dem att prioritera sitt arbete, handlägga utredningar och uppföljningar enligt Socialtjänstlagen och LVU vid behov, träffa klienter digitalt eller fysiskt på kontoret, samt delta i extern och intern samverkan, allt för att på bästa sätt kunna vara till hjälp för våra kommuninvånare. Möjlighet finns till hybridarbete, arbete på distans. Du kommer i din roll som 1:e socialsekreterare hos oss att vara en viktig del i omställningsarbetet mot en ny socialtjänstlag. Utifrån den nya lagstiftningen går vi mot en mera förebyggande, tillgänglig, jämställd och kunskapsbaserad socialtjänst.  Detta är en tidsbegränsad tjänst inom barn- och ungdomsgruppen under ett år med start 1 september. Din profil • Du är utbildad socionom eller innehar annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Du har erfarenhet av handläggning av socialtjänstens barn- och ungdomsärenden, både enligt Socialtjänstlagen och LVU, och känner dig trygg i samtliga handläggningsmoment. • Om du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare är det meriterande. • Då arbetsuppgifterna innebär löpande dokumentation krävs att du kan hantera digitala arbetsverktyg. • Erfarenhet avverksamhetssystemet Lifecare är meriterande. • B-körkort är ett krav. Du innehar ledaregenskaper och tycker om att både arbeta själv och utveckla andra mot uppställda mål. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt - som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Inom IFO Barn och Unga möter vi barn, ungdomar och deras familjer som har behov av insatser i olika former. Vi lägger stort fokus på intern och extern samverkan för att ge bästa möjliga stöd och hjälp till våra medborgare. Vår styrka är att vi är måna om, och ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i svåra situationer. Vi är alla olika men kompletterar varandra på ett bra sätt! Sociala sektorn är den största av fyra sektorer i Leksands kommun. Sektorn ansvarar för omsorg av äldre och personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård (HSR), individ och familjeomsorg (IFO), öppenvård och myndighetsutövning och består av cirka 550 tillsvidareanställda medarbetare och 200 vikarier. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.  Provanställning kan tillämpas. Sista ansökningsdatum 2025-08-03 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Läs mer www.leksand.se , följ oss också på sociala medier. Välkommen med din ansökan!   Facklig företrädare:  Henrik Övervall Facklig företrädare för SSR 0247-80318 [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ekonomi , Administration och Försäljning
Staffans Vapen & Jakt AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Personal, Ekonomi, Administration och Försäljning till Staffans Vapen & Jakt AB Staffans Vapen & Jakt AB importerar och säljer jakt/frilufts och skytteprodukter till företag och privatpersoner i Sverige i webbutik www.staffansvapen.se och fysisk butik i Duvnäs. Vi säljer också till företag och privatpersoner utanför Sverige. Vi söker en initiativrik och självständig person som tycker om att arbeta en del ensam och att själv strukturera arbetet. Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att bestå av: Bokföring och Redovisning Lönerapport/besked, Hjälpa till med bokslutsarbete, arkivering och allmänna kontorsgöromål. Ta emot order/skriva in order , Boka frakt/skriva ut fraktsedlar och fakturera Plocka och paketera varor, Plocka upp varor i butik och skyltning i butik Försäljning i butik och kundmottagning per telefon. Registrera varor i vår webbutik mm Kvalifikationer/ Krav Erfaren och van att arbeta med Bokföring och Redovisning. Någon erfarenhet av försäljning. (Någon erfarenhet av jakt eller skytte) Erfarenhet av Officepaketet. Arbetstid Heltid på arbetsplats i Duvnäs. Eventuellt mindre tid vid överenskommelse. Arbetstiden kommer att bestå till ca 30-50 % av Bokföring och Redovisning. Anställningen börjar: omgående efter överenskommelse Skicka in din ansökan, snarast då urval och intervjuer sker löpande, innehållandes CV och ett personligt brev till [email protected] märk ansökan med ekonomi/administration. Med vänlig hälsning Staffan Leth VD

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025