Reporting to the Project Manager, the key individual will be articulate with proven leadership attributes. · Managing sub-contractors and direct personnel · Plan and Monitoring work schedules · Arranging and attending site meetings · Making sure the project is running in accordance with the programme and on budget · Ensuring an efficient construction site · Delivering projects with the highest quality · Represent the interests of both the company and the client in coordination with the Senior Management team · Adhere to relevant quality standards · Provide safety leadership while working with the Health & Safety Department to ensure safe construction at all times. · 3rd level construction/engineering degree and/or a trade background · 5 years+ experience in a similar site-based role · Experience working on large scale construction projects/ hyperscale data centres would be an advantage · Experience in managing sub-contractors
Reporting to the MEP Construction Manager in Region, your key responsibilities for the role will include but will not be limited to the following: · To align Mechanical activities so they are completed in a safe manner ensuring the Health and Safety of all stakeholders is kept to the forefront of any decisions made or works executed · To lead by example and ensure all stakeholders are made aware of Company specific Health & Safety policies and procedures and ensure that Health & Safety forms a key part of any discussions · To be fully aware of and ensure that all stakeholders are aware of the existence of any hazardous energies and any site-specific management strategies (Lock Out Tag Out) around these sources of energy · To have a full working knowledge of the project Mechanical systems and to track systems installation to ensure it is compliant with specification and program needs · To have an understanding of project specific commissioning requirements and to assist in the development of project specific Commissioning Implementation Plans (CIPs) · To complete site inspections of the Mechanical, BAS/BMS, MEP & CSA works to ensure the installation conforms to relevant requirements · To coordinate that rooms and or areas meet the relevant CSA and MEP Quality standards and requirements for advanced Beneficial Use in line with the master construction program · To ensure stakeholders receive sufficient information needed to progress systems installation such that it allows for works progression in line with the master construction program · To ensure that contractors and vendors are adequately resourced to complete works successfully in order to streamline and prioritize the execution of electrical activities · To review the master construction schedule and identify opportunity and sequencing to focus on work faces in terms of Mechanical and CSA scope which will ultimately enhance program delivery · To chair and input into onsite and offsite meetings with all relevant project stakeholders as per project requirements · Issue weekly progress & costs report as required · Management of sub-contractor activities including tracking progress against schedule and manpower levels · To review and ensure system mechanical stakeholders both (internal and external) produce the following items: (i) Construction and Commissioning Programs reflective of the Master Construction Schedule (ii) Works execution documents and trackers (iii) Risk Assessments and Method Statements (iv) Progress reports reflective of their scope in alignment with their program (v) All relevant Field and Vendor turnover/handover packs as required by the project
Vi söker nya medarbetare till oss inför sommaren 2025 - vikariat under 2-3 månader men även att kunna ta på sig extra pass vid behov. Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.Om oss och vår målgrupp: Rengsjö vårdcenter och Stenbacka gård är två boenden belägna naturnära, cirka 2,5 mil från Bollnäs och 3 mil från Söderhamn. Enheterna erbjuder individuellt anpassat stöd för personer med psykisk ohälsa, där personalen arbetar för att främja självständighet och utveckling. Målgruppen omfattar personer med diagnoser som schizofreni, autism, ADHD, demens och förvärvad hjärnskada, ofta med flera diagnoser och ibland missbrukshistoria. Personalstyrkan varierar från 3 till 7 personer beroende på tid på dygnet, och vissa nätter arbetar personalen med vaken natt eller sovande jour. Stenbacka gård har också en specialenhet för enskilda klienter med mer komplexa behov, där en boendestödjare ansvarar för en klient under hela arbetspasset.Dagliga insatser och aktiviteterVi har aktivitetspersonal som erbjuder anpassade aktiviteter baserat på varje individs önskemål, intressen och förmågor. Exempel på aktiviteter är gymträning, badhusbesök, matlagning, promenader, musik, pyssel, rehabträning, trädgårdsskötsel, fiske, inköpsresor samt fika och restaurangbesök. Större aktiviteter och resor, som Furuvik, fotbollsmatcher och besök till anhöriga, planeras också.- Vi är uppfinningsrika och försöker hitta lösningar till att erbjuda aktivitet och miljöombyte utifrån den enskildes önskemål och förmågor. Aktiviteter sker därför både enskilt och i grupp beroende på situation och behov. Vi arbetar utifrån en individuell genomförandeplan och en personlig planering som ligger till grund för ett veckoschema för varje klient. Insatserna baseras på uppdraget från uppdragsgivaren och klientens specifika behov. Det kan innebära stöd i vardagliga aktiviteter som tvättning, städning, personlig hygien, måltider, upprätthållande av dygnsrytm och medicinering enligt läkarordination, samt andra individuella behov. Om tjänstenVi söker nu flera nya boendestödjare till våra verksamheter. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor.I rollen arbetar du med att:- Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser- Planerar och genomför aktiviteter med klienten- Dagligen följer upp dina utförda insatser i vårt dokumentationssystem och dokumenterar de insatser du utfört med klienten.- Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifterFörväntningar vi har på vår personal är: Ta ansvar för arbetsuppgifter under arbetspasset. Arbeta för att skapa trygghet för klienterna. Arbeta enligt det schemalagda arbetspasset, men ha rätt att tacka nej till extra pass. Kom i tid till arbetspassen, ombytt och klar när passet börjar. Läs på om rutiner, policys och individuella planer för klienterna. Fråga om du är osäker – ordinarie personal ger gärna stöd och råd. Arbeta utifrån ett gemensamt arbetssätt med låg affektivt bemötande. Bidra till en god arbetsmiljö för kollegor och en hemlik boendemiljö för klienterna. Vem är du?Som person bör du vara serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare kräver tålamod, flexibilitet och lyhördhet. På Humana tar vi gemensamt ansvar för arbetsmiljön och strävar efter ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen, med fokus på respektfullt bemötande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten är det önskvärt att du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller behandlingspedagog. Erfarenhet från liknande verksamhet. Kunskaper inom lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift, då dokumentation är en viktig del av arbetet. B-körkort. Vi erbjuder Engagerade kollegor med god sammanhållning och fokus på att förbättra kvaliteten i verksamheten. Introduktion tillsammans med erfaren personal. Inför sommarvikariat erbjuds arbetsplatsträff, utbildning i förflyttningsteknik, dokumentation och arbetssätt. Möjlighet att äta pedagogiska måltider under arbetspasset. Flexibelt arbete med frihet under ansvar, möjlighet till utomhusaktiviteter, promenader, umgänge med klienter och utflykter. Eget mindre gym på Rengsjö Vårdcenter för personalen att nyttja före och efter arbetspass samt med klienter under arbetspasset. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag och tillgång till en intern lärportal med utbildningar. Vad händer nu? Vi uppmanar dig att ansöka snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in ditt CV och personliga brev. Innan eventuell intervju, förbered referenser från tidigare arbetsplatser och ett utdrag ur belastningsregistret - Arbete på HVB(digitalt via Kivra eller e-post). För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan!KontaktuppgifterChristoffer Elvsén, 073-062 59 88, [email protected] - Adminstrativt stöd & resursplanerareElin Engström, 073-840 33 92, [email protected] - Boendestödjare Rengsjö vårdcenterTommi Karppanen, 070-222 81 34, [email protected] - Boendestödjare Stenbacka Gård
Inspireras du av att träffa nya människor? Vill du kunna styra din egen tid mot uppsatta mål? Vill du kunna påverka din inkomst? Då tror vi att denna tjänst kan vara något för dig! Isolerab söker en pålitlig och initiativtagande person till vårt härliga säljteam! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro och Norra Stockholm är vi mycket stolta över våra första 13 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som fältsäljare på IsolerabNu söker vi dig som vill vara vår representant i Gävle. Rollen som fältsäljare innebär i huvudsak uppsökande försäljning men även besiktning och rådgivning. Att möta kunder, både befintliga och nya är en stor och viktig del i arbetet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som fältsäljare får du: Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi?Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi och en positiv inställning till livet. Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Vi söker en nu en behandlingspedagog till vårt HVB i Sandviken. På Odengatan borvuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Uppdragsgivare är socialtjänsten ochvuxenpsykiatrin. Vi jobbar enligtkognitiv beteendeterapi och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i arbetet. På verksamheten förekommer arbete dag, kväll och helg samt sovande natt. Om rollen Arbetsuppgifterna är varierande men innebär till stor del arbete på plats på verksamheten medfrämst behandlings- och motivationsarbete men ocksåvardagliga arbetsuppgifter såsommåltidsrutiner, städ, samtal, samt daglig dokumentation i journal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete Medverkan i utredningsarbete Nätverkskontakter Dokumentation- och utvecklingsarbete Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 80%. Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Arbetet kräver att du är trygg, balanserad, lösningsfokuserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. Din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningssätt vara tydlig ochkunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker i första hand dig om är utbildad behandlingsassistent, behandlingspedagog, socionom eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Dokumentation i tjänsten är ett krav. Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande. För att söka tjänsten krävs det att du: Är utbildad socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande.Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Jenny Wilhelmsson, [email protected]
Till vår kund Eaton söker vi nu duktiga UPS-tekniker som kommer att få arbeta med hyperscale-projekt inom en framtidsbransch! Om Eaton: På Eaton strävar vi kontinuerligt efter att göra vår värld säkrare, mer hållbar och effektiv inom kraftförvaltning. Vi tror på våra medarbetare och att vi kan uppnå våra mål tillsammans. Vi skapar lösningar som verkligen gör skillnad! Gå med i vårt team och hjälp oss att leverera energieffektiva lösningar med verklig påverkan. Vill du veta mer om oss? Se: https://www.youtube.com/watch?v=baa_aiJ4L7. Vad kommer du att göra? Som UPS-tekniker kommer du att arbeta i Sverige med stora datacenterprojekt i Gävleområdet. Din roll är att ansvara för driftsättning av UPS-system som en del av projekt- och driftsättningsteamen. Du är en professionell elektriker, en bra lagspelare och gillar tekniska utmaningar. Dina ansvarsområden: Ansvara för driftsättning av UPS-system inom stora datacenterprojekt. Leverera en hög nivå av teknisk expertis och kvalitet i Hyperscale-driftsättningsaktiviteter. Arbeta nära projektledare och platschefer, samt ge rådgivning inom driftsättning. Samarbeta med olika avdelningar inom Eaton och externa parter på plats för att hantera tekniska utmaningar. Ha ett proaktivt förhållningssätt till hälsa och säkerhet, samt säkerställa att Eatons och kundens EHS-krav efterlevs. Utföra livscykeltjänster för stora datacenterkunder, inklusive 24/7-support, felsökning, diagnostik, underhåll och utbildning. Kvalifikationer: Elektrikerbakgrund och relevant elektrisk utbildning. Erfarenhet inom området. B-körkort och flexibilitet att resa (företagsbil ingår). Erfarenhet av trefasinstallationer och underhåll är ett krav. God förståelse för strömfördelningssystem och elcentraler. Flytande i svenska och grundläggande engelska för att förstå instruktioner och göra sig själv förstådd Kundfokus, proaktiv och flexibel personlighet. Förmåga att samarbeta med olika arbetskulturer. Kunna följa instruktioner noggrant. Vad vi erbjuder dig: Konkurrenskraftigt lön- och förmånspaket (inkl. sjukvård, gymmedlemskap, mat- och utbildningsbidrag m.m.). Företagsbil. Sex veckors semester. Goda karriärmöjligheter – Vi prioriterar intern befordran när det är möjligt. Säker och etisk arbetsmiljö. Utbildning & utveckling – Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare med fortlöpande utbildning genom Eaton University. Om rekryteringen: Vi är engagerade i att erbjuda jämlika anställningsmöjligheter för alla sökande och anställda. Vår rekryteringsprocess använder balanserade urvalskriterier och undviker diskriminering baserat på ålder, kön, etnicitet, funktionshinder, civilstånd, nationellt ursprung, könsidentitet, genetisk information, religion, sexuell läggning eller annan skyddad status enligt lag. Intervjuer kommer hållas löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista annonseringsdag, så sök redan idag!
This position will be suitable for a driven Learning and Development (L&D) professional who is experienced and passionate about leading and championing a culture of continuous development. Reporting to the Head of Health & Safety and partnering with the wider Health & Safety team, the primary focus of the role is to be at the forefront supporting the implementation of the company’s cultural safety programme in Sweden – Creating Safer Sites Responsibilities: · Take responsibility for own safety and the safety of colleagues in accordance with Health, Environment, and Safety Instructions. · Advocate for the establishment of a culture that prioritises safety on sites, termed the Creating Safer Sites culture. · Assist in the implementation of the Company's Creating Safer Sites Plan. · Support the project teams in organising and facilitating meetings of the Creating Safer Sites Steering Group and Action Teams. · Coordinate training sessions on Creating Safer Sites for Collen Teams and Subcontractors. · Coordinating and delivering Creating Safer Sites workshops for Collen Teams and contractors. · Organise and participate in site walkdowns focused on Creating Safer Sites alongside Action Team members. · Review and communicate progress and performance in Creating Safer Sites to the Creating Safer Sites Steering Group. · Maintain records of Creating Safer Sites training and database for Company reporting requirements. · Prepare supplementary materials for the Creating Safer Sites Program, such as newsletters, posters, and handouts. · Manage the Project's Creating Safer Sites / Health & Safety Recognition Program. · Assist the Collen Health & Safety Team in creating campaign materials, organising competitions, and communicating with stakeholders. · Plan meetings with consultants during their visits to discuss issues and further refine the quality and implementation of the Creating Safer Sites program. · Promote & foster Collen core values and a culture of wellness at work. · Handle internal and external communication with a high degree of professionalism and confidentiality.
Reporting to the Project Director, your key responsibilities will include; · Agreeing project objectives · Representing the interests of the client and Collen · Providing advice on the management of projects · Organising the various professional people working on a project · Carrying out risk assessments · Making sure that all the aims of the project are met · Making sure the quality standards are met · Using IT systems to keep track of people and progress · Monitoring sub-contractors to ensure guidelines are maintained · Overseeing the accounting, costing and billing to ensure the project is on budget · Agreeing programme and delivering the project in accordance with same · Attending site meetings · Making sure the project is running in accordance to the programme and on budget · Ensuring an efficient construction site · Delivering projects with the highest quality · Working with the Health & Safety Department ensuring safe construction at all times. Strong time management and communication skills are essential to this role, as well as computer literacy and the ability to prepare reports and administer the necessary paperwork.
Om tjänstenVi söker engagerade medarbetare till sommarstoppet 2025! Arbetet omfattar reparation och underhåll inom valsverk och tung industri. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av mekaniska reparationer och underhållsarbete. För den här tjänsten erbjuder vi resor, boende och traktamente. Ansvarsområden Utföra mekaniskt underhåll och reparationer inom industrin Följa säkerhetsrutiner och instruktioner på arbetsplatsen Samarbeta med teamet för att säkerställa ett smidigt arbetsflöde Placering: Gävle (resor till andra platser i Mellansverige kan förekomma)Omfattning: Vecka 28–34 (uppdraget kan bli kortare eller längre)Arbetstider: Specificeras vid behov Om digVi söker dig som är teknikintresserad och vill bidra till ett tryggt och effektivt arbetsflöde. Du har en bakgrund inom industrin, exempelvis som mekaniker, svetsare eller likvärdig erfarenhet. Du är en ordningsam, flexibel och serviceinriktad person. Eftersom säkerheten är en hög prioritet för oss och våra kunder, är det viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och är noggrann i ditt arbete. Kvalifikationer Svenska, flytande i tal och skrift Truckkort Traverskort Heta arbeten-certifikat SSG-intyg B-körkort och tillgång till egen bil Meriterande Svetskunskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Inför ett kommande uppdrag söker vi nu en skoglig planerare till vår kund i norra Hälsingland. Inriktningen är gallring och avverkning. Tjänsten kommer innebära löpande kontakt med ett större skogsbolag i branschen. Start av uppdraget är inte klart ännu, vilket gör att vi kommer ha svårt med en återkoppling i ett tidigt skede. Se detta som en intresseanmälan. Låter detta spännande för dig? Skicka in din ansökan. Vid frågor, kontakta gärna ansvarig rekryterare Simon Lindqvist på 076-800 11 09 eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer