Lediga jobb i Gävleborgs län

Sök totalt 1576 lediga jobb i Gävleborgs län

Elgiganten Phonehouse Hudiksvall söker Butikschef

Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker en talang inom försäljning som har ledaregenskaper och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra. För dig är kunderna och medarbetarna viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat för din butik. Som säljande Butikschef leder du butiken genom att utveckla, träna och coacha dina säljare att hjälpa och vägleda kunden till bästa köp. Du genomför kampanjer och rapporterar direkt till ägarna. Ansvar Butikschefen har ett övergripande ansvar för butikens kunder, resultat och medarbetare. Butikschefen ansvarar även för att butiken är uppdaterad och arbetar enligt våra kampanjer och koncept. • Kundupplevelse • Ansvar för försäljning, kostnader och resultat • Arbetsledning, bemanning • Butiksdrift koncept • Arbetsglädje • Arbetsmiljö Arbetsuppgifter • Uppföljning av kundnöjdhet och hantera kundärenden • Utveckla, utbilda, leda och coacha medarbetare • Egen försäljning • Genomföra standards och koncept • Genomföra kampanjer och säljstrategier • Uppföljning av resultat och nyckeltal • Drift och administration Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har • En mogen inställning till ledarskap • En teamorienterad ledarstil • Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt • En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa Rollen som Butikschef kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person. Arbetsglädje Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans! Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Detta i form av omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling, då vi årligen investerar över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Pär på [email protected]. Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

1 december 2023
Sista ansökan:
25 december 2023
Elgiganten Hudiksvall söker Avdelningsledare Tech

Som Avdelningschef kommer du att leda och utveckla många människor. Dina beslut kommer direkt att påverka varuhusets arbetssätt och resultat. Du har fullt kund- personal- och resultatansvar för din avdelning och samarbetar tätt tillsammans med övriga avdelningschefer och säljledare. Avdelningschefen ingår i varuhusets ledningsgrupp där du har ett helhetsperspektiv för såväl avdelningen som hela varuhuset. Ansvar för att leda och utveckla andra Din framgång speglas av hur du utvecklar gruppen och medarbetarnas personliga framgång. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier. Coachar och utvecklar säljledare och säljare samt ansvarar för rekrytering och personalplanering. För att poängtera vikten av ledarskapet kallas våra chefspositioner för ledare, hos oss går befattningen ”Avdelningschef” under namnet Avdelningsledare. Som Avdelningsledare har du en teamleader-roll och det är ditt ansvar att leda din grupp mot uppsatta mål. Avdelningschefen skapar ett vinnande ledarteam med avdelningens säljledare. Tillsammans motiverar, coachar och utbildar ni medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i gruppen. Du har lätt för att kommunicera, delegera och en vilja att utveckla dina medarbetare.  Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar Det är avdelningschefens ansvar att avdelningen drivs effektivt. Vår effektivitet är den faktiska anledningen till att vi kan erbjuda det största utbudet av produkter och tjänster till låga priser, samtidigt som vi aldrig gör avkall på kundens upplevelse. Du har enkelt för att fatta beslut, planera och genomföra, se samband och att arbeta metodiskt.   Resultatansvar Avdelningschefen ansvarar även för avdelningens ekonomiska resultat. Du behöver ha god förståelse för försäljningsmekanismer och säljmetodik ansvarar för avdelningens budget, inköp, kampanjer försäljning och uppföljning. Avdelningschefen är också ansvarig för din avdelnings varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Allt för att göra varuhuset till kundens förstahandsval. Verksamhetsnära Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.   Avdelningschefen ansvarar för • Avdelningens köpupplevelse och kundrelationer • Avdelningens personal och arbetsmiljö • Hur avdelningen leds, drivs och fungerar • Varuexponering, inköp och försäljning • Avdelningens ekonomiska resultat Avdelningschefens arbetsuppgifter • Leda och utveckla avdelningens olika team, ledare och medarbetare • Anställa och bemanna effektivt • Genomföra och förmedla säljstrategier • Genomföra och förmedla standards och koncept • Inköp • Budget och uppföljning av resultat och nyckeltal Tech-avdelningen Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna, enkelt och utan krångel. En positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att kunden ska återkomma till just Elgiganten nästa gång. . Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa. Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Det krävs också 3 års erfarenhet av en roll där du provat på att leda andra, arbetat med personlig uppföljning och medverkat vid rekrytering, introduktion, svåra samtal och medarbetarsamtal.   Arbetsglädje Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans! Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Pär på [email protected]. Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

1 december 2023
Sista ansökan:
24 december 2023
Sjuksköterskor för vaccination - Bollnäs

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Bollnäs! Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 100 platser i Sverige - både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.

1 december 2023
Sista ansökan:
29 januari 2024
CFO

Om företaget Är du en erfaren ekonom som vill ta nästa steg i karriären hos ett spännande bolag? Vi söker nu dig som trivs i en central, men ändå verksamhetsnära roll, där du har stora möjligheter att påverka bolagets utveckling. Thermions vision och strävan är att ”utveckla och förädla vårt erbjudande efter våra kunders behov och intressen”. Vi söker nu dig som har erfarenhet från ekonomistyrning, samtidigt som du ser det som en självklarhet att alltid sätta affärerna i fokus. Thermion är ett ledande service- och entreprenadföretag som inom energi-, industri- och byggsektorn bidrar till mervärde för våra kunder. Detta görs genom att leverera konkurrenskraftiga totallösningar som både reducerar energiförbrukningen och minskar den globala uppvärmningen. Vi är verksamma inom teknisk isolering, vi utför även rör- och ventilmärkning samt ljud- och brandtätningar. Thermion har cirka 160 medarbetare som är fördelade på ca 15 olika kontor från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vi söker nu en CFO som kommer jobba nära bolagets VD och som kommer ansvara för den interna styrningen i bolaget. Visst låter det som ett drömjobb? Läs vidare om arbetsuppgifterna och vem vi söker! Dina arbetsuppgifter Som CFO på Thermion AB har du en viktig roll i företagets fortsatta affärs- och verksamhetsutveckling. Tjänsten är bred och innebär ett övergripande ansvar för att leda ekonomifunktionen, vara ett stöd i beslutsfattande som rör affärerna i den dagliga verksamheten samt ansvara för rapportering till VD och styrelse. Du kommer vara en viktig del i en erfaren ledningsgrupp som trivs med att lösa utmaningar men även driva utvecklig tillsammans. Du kommer bli ansvarig för upprättande av årsredovisning samt årsbokslut, månadsrapporter och budgetarbetet. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta som ekonomichef, CFO eller controller och som har god kunskap och erfarenhet av projektredovisning. Vi tror att du har jobbat med lednings- och förändringsuppdrag. Du är van vid att arbeta nära affären i samarbete med hela organisationen. Du bör ha en akademisk bakgrund inom ekonomi, eller motsvarande erfarenhet. Du är van vid personalansvar samt att du har förmågan att skapa ett arbetssätt där alla delar i organisationen jobbar mot gemensamma mål. Har du tidigare erfarenhet från en bransch, som precis som vi jobbar med projektredovisning, är det mycket meriterande. En stor del av tjänsten handlar om arbete nära verksamheten, därför är det viktigt att du är trygg i dina åsikter, du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Det är enkelt för dig att sätta dig in i olika delar av vår verksamhet och dess värdeskapande delar. För att bli framgångsrik i denna roll är det dina personliga egenskaper och erfarenheter som kommer att vara avgörande. Du behöver ha ett starkt eget driv, du gillar arbetsuppgifter som innebär att hitta nya lösningar på både stora och små utmaningar. Du är van vid att hantera både strategiska och operativa frågor i en verksamhet. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både i svenska och engelska. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Thermion AB med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 8 januari. Vid frågor kring tjänsten kontakta chefsrekryterare Elin Broqvist 073-351 27 47 . Välkommen med din ansökan!

1 december 2023
Sista ansökan:
8 januari 2024
Sjuksköterska till barnavdelning i Gävle

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska till barnavdelning i Gävle Som sjuksköterska på barnavdelning får du vårda allt från det nyfödda barnet till ungdomar upp till 18 års ålder. Du får stor variation och möjlighet till utveckling och bred kompetens inom barnsjukvård. På avdelningen vårdas barn mellan 0-18 år med varierande diagnoser inom alla specialiteter. Att vårda sjuka barn kan stundtals vara utmanande men det är framförallt möten som ger mycket glädje och hopp. Vi tar hand om barnet och deras familjer och vi tar hand om varandra - för vi vet att vi gör ett så mycket bättre arbete tillsammans. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet inom barnsjukvård Var: Gävle Omfattning: 75% Tidsperiod: 2024-02-05-2024-03-10 Arbetstider: dag,kväll,natt och helg Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: 2023-12-04 Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande. Varma hälsningar, Anna, Magnus & Rebecka

1 december 2023
Sista ansökan:
4 december 2023
Redovisningsekonom sökes till vår kund Swedavia på Arlanda

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter Vi söker en Redovisingsekonom med fokus på finans till vår kund Swedavia på Arlanda. Uppdraget börjar i mitten på januari 2024 och beräknas pågå till 30 juni 2024 med stor chans till förlängning. I rollen som redovisningsekonom har du ansvaret för att utföra finansiell redovisning i finanssystemet TS, säkerställa löpande cash management genom utförande av finansiella betalningar och kontoavstämningar. Dessutom hanterar du löpande bokföring och avstämning av olika finansiella transaktioner, inklusive räntebetalningar, elhandel och valutaaffärer. I bokslutsarbetet fokuserar du på värdering av finansiella kontrakt i enlighet med IFRS 9 för att säkerställa överensstämmelse med internationella redovisningsstandarder. Dessutom ansvarar du för hantering av fullmakter och har regelbunden kontakt med affärsmotparter såsom banker, Euroclear och andra finansiella institut. En central del av dina arbetsuppgifter innebär även att ta fram finansiella rapporter och genomföra kostnadsanalyser för att bidra till en holistisk förståelse av företagets ekonomiska prestanda. Genom noggrannhet och effektivitet strävar du efter att säkerställa en smidig och välhanterad finansiell verksamhet för organisationens framgång. Din profil • Du har bred erfarenhet av back-office arbete inom corporate treasury. • Erfarenhet av att administrera en mängd finansiella instrument, såsom terminer, certifikat, obligationer, valuta- och ränteprodukter. • Erfarenhet av finanssystem såsom CRM, Twin, Bloomberg, Quantum eller liknande. Erfarenhet av TS är meriterande. • Behärska svenska och engelska obehindrat. • Relevant utbildning inom ekonomi/redovisning. • Goda erfarenheter av Excel Som person bör du vara prestigelös, strukturerad, god förmåga att anpassa sig till nya situationer, ansvarsfull och driven. Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Hur går ansökningsprocessen till? Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tamara Mudric via mejl: [email protected] eller telefon 073 351 27 81. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

1 december 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Sjuksköterska till psykiatriska mottagningen

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Vi är en stor mottagning som arbetar med specialistpsykiatriska patienter. Depression, ångest, bipolär sjukdom och ADHD är vanliga diagnoser hos vår målgrupp. Vi arbetar i multiprofessionella team där vi vet att det blir bättre vård ifall vi arbetar tillsammans. Samverkan sker även med vår heldygnsvård och jourverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett mindre team med sjuksköterskekollegor samt läkare. I samarbete med kollegor och i samråd med patient bedömer du den enskilde patientens behov av stöd, vård och behandling. Behandlingsmetoderna är evidensbaserade och du följer patienterna under läkemedelsinsättning samt under behandlingen. Inom ramen för tjänsten kan du tillsammans med kollegor komma att hålla i informationsträffar för grupper av patienter, så kallad psykopedagogisk intervention (PPI). Som sjuksköterska hos oss kommer du att ha • läkemedelsinsättning och uppföljning • motiverande samtal och suicidpreventiva samtal • telefonrådgivning • gruppverksamhet och psykoedukation till patienter • samverkan med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt samverkan med andra offentliga verksamheter. Hos oss får du • ett flexibelt arbete med patienten i fokus • ett lärorikt, spännande och roligt arbete med varierande arbetsuppgifter • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • möjligheter till kompetensutveckling. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill göra skillnad för våra patienter och är intresserad av psykiatri. Detta kräver en god empatisk förmåga men också ett driv att samverka med andra utifrån patientens behov. Därav lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I rollen som sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska. För den här tjänsten är det meriterande om du har specialistutbildning med inriktning mot psykiatrisk vård, och gärna körkort eftersom hembesök kan förkomma. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Tycker du arbetet låter intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
Sjuksköterska till barnavdelning i Gävle

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska till barnavdelning i Gävle Som sjuksköterska på barnavdelning får du vårda allt från det nyfödda barnet till ungdomar upp till 18 års ålder. Du får stor variation och möjlighet till utveckling och bred kompetens inom barnsjukvård. På avdelningen vårdas barn mellan 0-18 år med varierande diagnoser inom alla specialiteter. Att vårda sjuka barn kan stundtals vara utmanande men det är framförallt möten som ger mycket glädje och hopp. Vi tar hand om barnet och deras familjer och vi tar hand om varandra - för vi vet att vi gör ett så mycket bättre arbete tillsammans. Lön inom 24 timmar När du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det. Krav: - Legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet inom barnsjukvård Var: Gävle Omfattning: 75% Tidsperiod: 2024-02-05-2024-03-10 Arbetstider: Enligt överenskommelse Journalsystem: Melior Sista ansökningsdag: 2023-12-04 Vi erbjuder: - Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass - En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag - Snabb service och flexibla schemalösningar - Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens - Tjänstepension från första arbetade timmen - Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA - Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort - Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB? Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande. Varma hälsningar, Anna, Magnus & Rebecka

1 december 2023
Sista ansökan:
4 december 2023
-2 st undersköterskor

Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Har du ett starkt engagemang för människor? Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Gillar du också att arbeta självständigt och att röra dig ute? Då kan du vara personen som vi söker, välkommen med din ansökan till Delsbo hemtjänst! Din arbetsplats Delsbo hemtjänst består av tre arbetsteam som är geografiskt indelade. Vi utgår från Edshammar i centrala Delsbo där vi har vår grupplokal.   Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att handla om omvårdnad i ordinärt boende, där personlig hygien, hjälp med mat, förflyttning, inköp och vanliga hushållssysslor är några av arbetsuppgifterna. I ditt arbete kommer du också att upprätta genomförande planer, dokumentera och besvara trygghetslarm.  I denna tjänst kommer du att arbeta dagar, kvällar, helger, delade turer och eventuella resurspass. Du behöver vara flexibel och beredd på att det kan förekomma arbete inom västra området.    Din profil Vi söker dig som är utbildad undersköterska och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån äldreomsorgen. Då dator och telefon används som ett arbetsredskap är det önskvärt att du har data- och telefonvana. I dina arbetsuppgifter ingår det att dokumentera och kommunicera med olika parter, vilket gör att du behöver kunna behärska det svenska språket i tal och skrift. Körkort för bil är ett krav, likväl att du är beredd på att köra bil i tjänsten. Som person är du självgående då du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, sätter igång aktiviteter och är uppmärksam på förbättringsområden. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Hemtjänsten är en verksamhet som ständigt förändras och därför behöver du också vara flexibel, stresstålig och ser möjligheter i olika situationer. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Vi tror att du passar för detta arbete om du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, men också att du kan se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Välkommen med din ansökan! Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.  Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
Psykolog/ PTP-psykolog till psykiatrisk mottagning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Vi är en stor mottagning som arbetar med specialistpsykiatriska patienter. Depression, ångest, bipolär sjukdom och ADHD är vanliga diagnoser hos vår målgrupp. Vi arbetar i multiprofessionella team där vi vet att det blir bättre vård ifall vi arbetar tillsammans. Samverkan sker även med vår heldygnsvård och jourverksamheten. I våra tvärprofessionella team bidrar du som psykolog/PTP-psykolog med din specifika kompetens för att ge god psykiatrisk vård till allmänpsykiatriska patienter. ARBETSUPPGIFTER Som psykolog/ PTP-psykolog hos oss kommer du arbeta riktat mot en av länets vuxenpsykiatriska mottagningar med strukturerade diagnostiska utredningar och KBT-behandlingar. Vuxenpsykiatrin Gävleborg har under flera år arbetat med att ta fram och implementera vårdprogram och rutiner. Vi har en välutvecklad organisation för förbättrings- och utvecklingsarbete med anställda vårdutvecklare. Kontinuerligt utvecklingsarbete är en naturlig del i vår organisation. Som psykolog/ PTP-psykolog hos oss kommer du bland annat att arbeta med • utredning • behandling • verksamhetsutveckling. Hos oss får du • arbeta med flertalet olika tillstånd och metoder • extern handledning i både utredning och behandling. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker om att ta egna initiativ, arbetar strukturerat och som trivs med att driva kontinuerliga utvecklings- och förändringsarbeten. Arbetet förutsätter att du är en strukturerad person och kan arbeta självständigt. Du har ett gott etiskt förhållningssätt och har god kommunikativ förmåga, såväl i relation till kollegor som patienter. I rollen som psykolog/PTP-psykolog ska du • vara legitimerad psykolog eller inneha psykologexamen. Vi lägger stort värde vid dina personliga egenskaper. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023