Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Vi söker en nu en behandlingspedagog till vårt HVB i Sandviken. På Odengatan borvuxna män och kvinnor med missbruksproblematik och psykisk ohälsa. Uppdragsgivare är socialtjänsten ochvuxenpsykiatrin. Vi jobbar enligtkognitiv beteendeterapi och arbetssättet är teambaserat. Samarbete med läkare, psykolog, sjuksköterska, socionom, terapeut och behandlingspedagoger är en del i arbetet. På verksamheten förekommer arbete dag, kväll och helg samt sovande natt. Om rollen Arbetsuppgifterna är varierande men innebär till stor del arbete på plats på verksamheten medfrämst behandlings- och motivationsarbete men ocksåvardagliga arbetsuppgifter såsommåltidsrutiner, städ, samtal, samt daglig dokumentation i journal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete Medverkan i utredningsarbete Nätverkskontakter Dokumentation- och utvecklingsarbete Tjänsten är en tillsvidareanställning på ca 80%. Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Arbetet kräver att du är trygg, balanserad, lösningsfokuserad, stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. Din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att samtala med klienterna samt att skapa bra relationer. Du ska vara ansvarstagande och med ett empatiskt förhållningssätt vara tydlig ochkunna sätta gränser. Du kan arbeta självständigt och är både flexibel och initiativrik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker i första hand dig om är utbildad behandlingsassistent, behandlingspedagog, socionom eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Dokumentation i tjänsten är ett krav. Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande. För att söka tjänsten krävs det att du: Är utbildad socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort Erfarenhet av psykisk ohälsa, tydliggörande pedagogik, KBT, CRA, ÅP och MI är meriterande.Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Jenny Wilhelmsson, [email protected]
This position will be suitable for a driven Learning and Development (L&D) professional who is experienced and passionate about leading and championing a culture of continuous development. Reporting to the Head of Health & Safety and partnering with the wider Health & Safety team, the primary focus of the role is to be at the forefront supporting the implementation of the company’s cultural safety programme in Sweden – Creating Safer Sites Responsibilities: · Take responsibility for own safety and the safety of colleagues in accordance with Health, Environment, and Safety Instructions. · Advocate for the establishment of a culture that prioritises safety on sites, termed the Creating Safer Sites culture. · Assist in the implementation of the Company's Creating Safer Sites Plan. · Support the project teams in organising and facilitating meetings of the Creating Safer Sites Steering Group and Action Teams. · Coordinate training sessions on Creating Safer Sites for Collen Teams and Subcontractors. · Coordinating and delivering Creating Safer Sites workshops for Collen Teams and contractors. · Organise and participate in site walkdowns focused on Creating Safer Sites alongside Action Team members. · Review and communicate progress and performance in Creating Safer Sites to the Creating Safer Sites Steering Group. · Maintain records of Creating Safer Sites training and database for Company reporting requirements. · Prepare supplementary materials for the Creating Safer Sites Program, such as newsletters, posters, and handouts. · Manage the Project's Creating Safer Sites / Health & Safety Recognition Program. · Assist the Collen Health & Safety Team in creating campaign materials, organising competitions, and communicating with stakeholders. · Plan meetings with consultants during their visits to discuss issues and further refine the quality and implementation of the Creating Safer Sites program. · Promote & foster Collen core values and a culture of wellness at work. · Handle internal and external communication with a high degree of professionalism and confidentiality.
Reporting to the Project Director, your key responsibilities will include; · Agreeing project objectives · Representing the interests of the client and Collen · Providing advice on the management of projects · Organising the various professional people working on a project · Carrying out risk assessments · Making sure that all the aims of the project are met · Making sure the quality standards are met · Using IT systems to keep track of people and progress · Monitoring sub-contractors to ensure guidelines are maintained · Overseeing the accounting, costing and billing to ensure the project is on budget · Agreeing programme and delivering the project in accordance with same · Attending site meetings · Making sure the project is running in accordance to the programme and on budget · Ensuring an efficient construction site · Delivering projects with the highest quality · Working with the Health & Safety Department ensuring safe construction at all times. Strong time management and communication skills are essential to this role, as well as computer literacy and the ability to prepare reports and administer the necessary paperwork.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1151 till 1153 av 1153 jobb