Är du student och gillar struktur och siffror? TSG Forwarding AB söker en noggrann och nyfiken ekonomistudent för en deltidstjänst för att stötta upp ekonomiavdelningen med löpnade bokföring, reskontra och övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter. Vi tillämpar löpande urval - ansök redan idag! Om tjänsten I den här rollen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter fakturahantering (leverantörs- och kundreskontra), löpande redovisning, arbete med månadsbokslut samt att ge stöd till teamet i olika administrativa ärenden. Du blir en del av ekonomiavdelningen i Gävle som är ett engagerat och sammansvetsat team som värdesätter struktur, noggrannhet och ett gott samarbete. Du erbjuds Ett meriterande extrajobb på deltid för dig som studerar och vill arbeta med administration och ekonomi. Ett trevligt och stöttande arbetsklimat i ett engagerat team. Möjlighet att lära dig mer om branschen och ekonomi i praktiken. En redovisningschef som stöttar dig under hela processen. Vi söker dig som… … Är studerande och kan arbeta 4 timmar per dag … Är tillgänglig omgående och tillsvidare med möjlighet till tillsvidareanställning … Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift då det är det koncernspråk och används … Har goda kunskaper i Officepaketet … Tidigare arbetat i en serviceinriktad roll … Är nyfiken på förändringsarbete ... Arbetar målmedvetet mot företagets gemensamma mål ... Är social, stabil och ansvarstagande i belastande situationer ... Har B-körkort Det är meriterande om du har - erfarenhet av Visma SPCS, Visma.net Arbetsuppgifter - Alla förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning; fakturahantering, löpande redovisning och månadsbokslut Om företaget TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar. 2023 hanterade vi omkring 8000 20-fotscontainrar och omsatte 286 miljoner kronor. TSG Forwarding fortsätter att expandera och i rollen som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande bokföringen, kundreskontra, avstämning av balanskonton och månads- och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Du kommer i rollen som redovisningsekonom också stötta företagets verksamhet med struktur, analys och uppföljning. Arbetet innebär många kontakter med kollegor inom organisationen.
TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar. 2023 hanterade vi omkring 8000 20-fotscontainrar och omsatte 286 miljoner kronor. TSG Forwarding fortsätter att expandera och i rollen som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande bokföringen, kundreskontra, avstämning av balanskonton och månads- och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Du kommer i rollen som redovisningsekonom också stötta företagets verksamhet med struktur, analys och uppföljning. Arbetet innebär många kontakter med kollegor inom organisationen. Arbetet sker huvudsakligen på plats vårt kontor i Gävle men med inslag av besök på våra övriga kontor. Arbetstiden är mellan 8 och 17. Som nyanställd kommer du få en introduktionsutbildning en av våra erfarna redovisningsekonomer. Arbetet kommer därefter fortsätta tillsammans med samma kollegor. Vi söker dig som: Samarbetar på ett bra sätt med andra för att nå företagets mål Kan agera både på eget initiativ och ta hjälp av andra samt ta ansvar för att nå goda resultat Gillar att jobba systematiskt och noggrant Utför arbetet till fullo enligt nödvändiga instruktioner samt ser till att arbetet håller hög kvalitet Är trygg och lugn även i belastade situationer Har B-körkort För följande arbetsuppgifter: Löpande bokföring samt hantering av betalningar, fakturering, moms och skatt Löpande redovisning och månadsbokslut Projektredovisning Valutahantering Analys, Prognos och uppföljningsarbete Delta i arbetet för årsbokslut Meriterande: Relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Arbete i Medius och Visma Net Kontaktperson: Helena Almér Tel: 026-66 56 93 Mail: [email protected] Ansökan Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Ansökan skickas till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande. Om anställningen Tjänsten är på 80% enligt överenskommelse och är ett tolv månaders vikariat med chans till förlängning. Tillträde 1 september för utbildning och introduktion eller enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.
Är du en driven och engagerad maskinförare som brinner för borrning & maskiner? Har du erfarenhet av horisontell borrning och söker efter en varierad arbetsroll? Då kan detta vara tjänsten för dig, ansök idag! I rollen som maskinförare kommer du arbeta med allt från borrning av VA ledningar & fiberledningar till underhåll & service av maskiner och övrig utrustning. Arbetsrollen är varierande och innebär resor i tjänsten. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet inom borrning och är van vid liknande arbetsuppgifter. Projekten är idag i Dalarna, Mälardalen och Gästrikland. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Några års erfarenhet av maskinkörning Kompetens inom AT-borrning, styrd-borrning och horisontell-borrning Gymnasieutbildning B-körkort Svenska & Engelska Vi söker dig som ser dig själv som en lösningsorienterad person som älskar att jobba i team. Du gillar varierande arbetsdagar och vill utvecklas i din roll för att tillsammans växa med företaget. Horisonterra erbjuder dig: Varierande arbete Arbeta i ett gemensamt och starkt team Trygg anställning med möjlighet att utvecklas Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Horisonterra AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Marcus Jonasson, [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Horisonterra Horisoneterra arbetar idag med borrning över hela landet med fokus i Dalarna, Gästrikland och Mälardalen. Vi genomför borrningsprojekt såsom VA-ledningar, fiberledningar och elledningar. Utöver traditionella borrningsprojekt genomför Horisonterra löpande underhåll och service av maskiner samt tillhandahåller transporter av tyngre borrutrustning och containrar. Horisonterra är idag 21 anställda och omsätter ca 60 miljoner per år.
Är du vår framtida HR-praktikant? Vi söker en engagerad och nyfiken praktikant till Proteconsulting! (Höstterminen 2025) Om oss Proteconsulting är ett innovativt och växande konsultföretag inom HR, rekrytering och ledarskap, med ett starkt fokus på att skapa hållbara lösningar för våra kunder. Vi är ett team som värnar om våra medarbetare och strävar efter att utvecklas tillsammans. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en kreativ och stimulerande miljö där du kan växa och bidra till vårt företags framgång. Din roll hos oss Som praktikant inom HR på Proteconsulting kommer du att få en bred introduktion till HR-området och vara delaktig i olika delar av HR-arbetet. Du kommer att stödja oss i rekryteringsprocesser, on- och offboarding, samt bidra till att skapa ett bra arbetsklimat och en positiv företagskultur. Du är nyfiken, initiativrik och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du kommer att rapportera till HR-chefen och få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom personalarbete, arbetsrätt och organisation. Praktiken är under höstterminen 2025 och inleds efter sommaren. Vad vi erbjuder: En spännande möjlighet att få praktisk erfarenhet inom HR i ett växande företag Chansen att utveckla dina kunskaper inom HR och organisation tillsammans med engagerade kollegor En möjlighet att bidra till ett företag med ett starkt fokus på människor, hållbarhet och entreprenörskap Vi söker dig som: Är student inom HR, psykologi, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Är nyfiken, självgående och har ett genuint intresse för HR och arbetsliv Har god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift Är strukturerad, noggrann och initiativtagande Kunskap/intresse för hållbarhet och företagskultur är meriterande Låter det som du? Skicka din ansökan till oss idag och bli en del av Proteconsulting - vi ser fram emot att höra från dig! Läs mer om oss på vår hemsida; https://www.proteconsulting.com/ och följ oss gärna på sociala medier!
OP Assistans söker 4 personliga assistenter, för ordinarie tjänst, till en kvinna i 40-årsåldern i Hudiksvall. Detta är ett nystartat uppdrag, där arbetstiden och den exakta tjänstgöringsgraden ännu inte är helt fastställda. Vi har ordinarie tjänster att erbjuda, men söker även timvikarier som vill hoppa in vid behov. Mer information om detta kommer löpande. Anställning sker omgående efter träff med kund, med introduktion som start. Om kunden Kunden är en kvinna i 40-årsåldern som har MS. Hon bor med sin familj bestående av partner och barn. Pälsdjur finns i hemmet. I dina arbetsuppgifter ingår assistans vid allt som hör livet till. Exempelvis förflyttningar, måltider och personlig omvårdnad. Arbetet sker där kunden är. Vilket kan vara såväl i som utanför hemmet. Vem är du? Kunden söker kvinnliga assistenter. Du behöver tåla pälsdjur. Erfarenhet av personlig assistans eller annat vårdyrke är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är att personkemin mellan dig och kunden fungerar bra. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Tjänsternas arbetstider är i dagsläget inte helt fastställt. Men det är meriterande om du kan jobba varierande tider under hela dygnet. Vi söker 4 personer för ordinarie tjänst. Vi är även intresserad av att höra från dig som vill jobba som timvikarie vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Är du en driven säljare som vill jobba som konsult? med passion för hållbara energilösningar? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team inom takrenovering och solcellsteknik? Då är detta jobbet för dig! Om Gästrike Takmontage AB Gästrike Takmontage AB är ett väletablerat företag specialiserat på takrenoveringar och installation av solceller. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder och bidra till en mer hållbar framtid. Vår verksamhet präglas av professionalism, kvalitet och en stark kundfokusering. Om Tjänsten Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad konsult säljare som ska ansvara för att sälja våra tjänster inom takrenovering och solceller. Som säljare hos oss kommer du att spela en central roll i att utveckla vår kundbas och driva vår försäljning framåt. Arbetsuppgifter: Aktivt söka upp och kontakta potentiella kunder. Genomföra kundmöten och presentera våra tjänster. Skräddarsy offertförslag och följa upp med kunder. Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Delta i marknadsförings- och försäljningsaktiviteter. Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och nya teknologier inom takrenovering och solceller. Kvalifikationer: Erfarenhet av fältförsäljning, inom takrenoveringar eller solcellsanläggningar. God kommunikativ förmåga och social kompetens. Självständig och målinriktad med en stark initiativförmåga. Körkort B är ett krav och som egenföretagare ser vi gärna att du står för egen bil. Eget bolag eller frilans tex Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsmiljö. Möjlighet att arbeta med innovativa och hållbara produkter. Stöttande kollegor och en god företagskultur. Konkurrenskraftigt provisionssystem. Möjlighet till personlig utveckling och vidareutbildning
Tillsvidare Konsultuppdrag. Heltid/deltid (Varannan vecka). Start i juli eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut? Intresserad av tillsvidare konsultuppdrag heltid/ deltid?varannan vecka Vi står för boende, restid och reseersättning. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Sektion 230432 ser ett ökat behov av HVAC-ingenjörer i Hälsingland att förstärka vår sektion för att tillgodose en ökad efterfrågan gällande våra tjänster för fastigheter. Vi söker dig som har erfarenhet inom uppdragsledning, handläggning eller projektering. Du är driven, intresserad av att få påverka i tidiga skeden, har kompetens inom HVAC och sist men inte minst: har förmågan till samarbete där vi lämnar egot hemma! Våra åtagande för tillfället är bl.a. Forsmarkshalvön, Logistikcentralen i Hudiksvall, Upside Stories i Uppsala, Polishuset i Gävle. Men vi hjälper även till med ledande roller i STEGRA samt vårt generalåtagande åt SSAB:s nya stålverk i Norr. Vi lägger stort fokus vid personlighet såsom erfarenhet. Kvalifikationer Vi söker dig med 1-10 års erfarenhet av att arbeta som konsult alt. en utvecklingskurva som är likvärdig. Du är van att arbeta självständigt men även i grupp. Du har god kunskap inom MagiCAD och AutoCad-applikationer. Revit kompetens och en vilja att driva på utvecklingen inom detta program är klart meriterande. Ytterligare information Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2025-08-31, återkoppling kan dröja på grund av sommarledighet. Kontaktperson för frågor: Niclas Fridholm Sektionschef [email protected] 072-085 82 18 Leo Jonsson Operativ Chef [email protected] 072-712 61 50 Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Tillsvidare Konsultuppdrag. Heltid/deltid (Varannan vecka). Start i juli eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut? Intresserad av tillsvidare konsultuppdrag heltid/ deltid?varannan vecka Vi står för boende, restid och reseersättning. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Har du pågående studier med minst tre terminer kvar av din studietid och är intresserad av ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna? Bonnier News söker just nu en kontorskoordinator som kan stötta upp deras kontor i Gävle och Sandviken. Start för tjänsten är redan i juli - så se till att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Bonnier News har lokaler runt om i hela Sverige, men söker just nu en kontorskoordinator på deltid som kan stötta upp enheterna i Gävle och Sandviken. Arbetstiderna är med utgångspunkt 10.00-15.00 och det finns möjlighet att vara flexibel för att kunna kombinera arbetet med dina studier. Det är krav på B-körkort då du kommer att vara både i Sandviken och Gävle. Varannan vecka arbetar du två dagar i Gävle och varannan vecka arbetar du två dagar i Sandviken. Förutom att arbeta på deltid under terminerna är det arbete redan nu i sommar med start i mitten på juli. Då kommer arbetet vara på heltid de första två veckorna i augusti. Du kommer få en introduktion till arbetet av dina kollegor innan du arbetar självgående. Efter introduktion kommer du att arbeta mycket ensam, detta innebär att du måste vara en person som trivs med att ta egna initiativ och är självgående när det kommer till arbetsuppgifter. Men såklart finns arbetsledare tillgänglig för stöd och frågor även under uppdragets gång. Du erbjuds - Ett flexibelt extrajobb vid sidan om dina studier samt arbete under sommaren - En bred roll med mycket eget ansvar ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som kontorsvaktmästare kommer dina arbetsdagar att se lite olika ut, men dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: * Fylla på kontorsmaterial * Sköta underhållet av kassamaskiner * Administrativa uppgifter * Organisering och hantering av avtal och papper * Kontroll av larm- och låssystem * Kort- och nyckelhantering * Posthantering och varubeställningar samt leveranser * Sophantering, montering och skötsel av kontoren i Gävle och Sandviken * Allmän tillsyn av lokaler, förråd och lagerutrymmen VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eftergymnasiala studier på minst 50% och tar examen tidigast höstterminen 2026 - Har möjlighet att jobba ca. två dagar i veckan på sidan av dina studier och mer under sommaren - Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Har B-körkort då du kommer att köra företagets bil mellan orterna För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen så ser vi att du är en person som inte räds för att egna initiativ, du är prestigelös och ser vad som behövs göra samt tar tag i det. Vidare är du en person som tycker om ordning och reda och är duktig på att strukturera dina egna arbetsdagar. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Välj ett jobb för att visa detaljer