Söker du en utmanande och stimulerande roll? Vill du arbeta hos ett föränderligt och växande bolag som verkligen bryr sig om sina kollegor? Då finns den perfekta rollen för dig att söka! Plats: Gävle Start: När rätt kandidat är tillgänglig Vår kund Winn Hotel Group äger, driver och utvecklar hotell med personlighet, engagemang och glädje. Deras affärsidé grundar sig i att medarbetaren är i fokus och är den absolut viktigaste delen i verksamheten. ”Vår affärsidé grundar sig i att medarbetaren är i fokus och den absolut viktigaste delen i vår verksamhet. Vi alla jobbar med vår PEGA som står för personlighet, engagemang, glädje och affärsmässighet. Dessa ord är våra kärnvärden och de bär vi med oss varje dag och är något vi brinner för. Det är viktigt att orden känns bra i magen för dig och att du är överens med våra värderingar och tar dig an dem på ditt eget personliga sätt.” – Sara, Ekonomichef Det här är en dynamisk arbetsplats, där teamet är helt prestigelös och där man når sina mål tillsammans! Vår kund har stora framtidsambitioner och du kommer att ansluta till en organisation i en förändringsresa. Här är det full fart dagligen, med en trygg struktur att luta sig mot samtidigt som nya utmaningar uppstår. Din profil Som Ansvarig ekonom hos Winn Hotel Group, så kommer du vara ekonomiansvarig för ett antal hotell. Du kommer ansvara för månadsbokslut, avstämningar, budget, prognoser, analyser, årsbokslut och vara ekonomisk rådgivare. Det är meriterande om du tidigare gjort årsredovisningar och kan ta på dig den uppgiften också. Kund - och leverantörsreskontra sköts av andra ekonomer, men det är viktigt att du kan hantera dessa grundläggande delar också för att verkligen förstå verksamheten och därmed kunna bidra till träffsäkra prognoser, analyser och budget åt hotellen. För att bli framgångsrik i rollen, krävs att du är riktigt bra på redovisning. Du har arbetat med hela redovisningskedjan från "ax till limpa" och gärna även gjort årsredovisningar. En bra kombination skulle vara om du arbetat som kundansvarig redovisningskonsult och även arbetat "inhouse" som redovisningsekonom hos ett större privat bolag. Med det sagt så är det allra viktigaste din personlighet och attityd. Du är öppen och prestigelös, en riktig teamplayer. Du tycker om fartfyllda och föränderliga miljöer. Du tycker om effektivisering och ser systembyten som en möjlighet istället för en huvudvärk. Det är en komplex roll att förstå och sätta sig in i (Multibrandning med 12 hotell, 3 fastighetsbolag, vinimport och många olika system att lära sig). Du kommer få en genomtänkt onboardning och steg för steg får ta på dig mer ansvar. Prestigelösa kollegor och ekonomichef finns vid din sida och de kommer stötta dig tills du är helt inne i rollen. I rollen är du rådgivare åt hotellen och du rapporterar direkt till Ekonomichefen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ekonomisk rådgivare Månadsbokslut Avstämningar Budget Prognoser och analyser Årsbokslut Skallkrav Prestigelös teamplayer som tycker om förändring och effektivisering Minst 3 års erfarenhet som redovisningsekonom och du har arbetat med hela redovisningskedjan inkl. årsbokslut Meriterande Någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning Erfarenhet från Hotellbranschen Erfarenhet från redovisningsbyrå Gjort årsredovisningar Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
MobilaDoktorn erbjuder för hembesök av läkare. Besöken bokas i MobilaDoktorn appen, manuellt via kundtjänsten, eller per telefon.Våra kunder är företag, privatpersoner, hotell, försäkringsbolag mm. Du erhåller utrustning från oss, för att utföra enklare hembesök.Tjänsten är helt privat finansierad.Vi söker: Läkare för uppdragsanställning alternativt som konsult, för att utföra hembesök hos patienter som beställer läkare via MobilaDoktorn- app. Om dig Vi vill att du som söker är leg. Läkare alt. Specialistläkare, gärna med erfarenhet från primärvård, hembesök och akutvård. Du ska - inneha B-körkort - kunna uttrycka dig väl mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska - vara flexibel och stresstålig Anställningsvillkor och tillträde Vi erbjuder bra lön/arvode. Perfekt extra- jobb på dagtid, helger och kvällar. För mer info och ansökan: MobilaDoktorn / Nurse o Doctor House/ Kaarina Hatakka: [email protected], [email protected]. 08-767 00 00 Leg läkare eller specialistläkare Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
Om tjänsten Är du en skicklig CNC-operatör på jakt efter nästa utmaning? Vi söker engagerade och noggranna medarbetare för kommande uppdrag hos våra kunder i Hofors med omnejd. Ansvarsområden Ställa och rigga CNC-maskiner Programmering av maskiner Utföra kvalitetskontroller och underhåll Delta i förbättringsarbeten Ort: Hofors Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid alternativt skift Om dig Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med CNC. Du är en noggrann och ansvarsfull person som har lätt för att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och ser till att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Kvalifikationer Erfarenhet av att ha jobbat som CNC-operatör Goda tekniska färdigheter och förståelse för maskiner Erfarenhet av programmering av styrsystemet Heidenhain Förmåga att läsa och förstå ritningar och instruktioner Meriterande Utbildning inom CNC Truckkort och traverskort Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Personlig assistent är ett arbete som kan passa många olika slags människor. Att jobba som personlig assistent kan skilja sig mycket beroende på vem du är assistent till. Gemensamt för yrket är dock alltid att du måste vara lyhörd, flexibel, ödmjuk och engagerad. Här kan du göra en "öppen ansökan", dvs en intresseanmälan för framtida personalbehov, inte en ansökan för en specifik tjänst! När vi behöver rekrytera tittar vi alltid först om vi har passande kandidater i vår kandidatbank. Företagsinformation Assistansbyrån Vilja ordnar personlig assistans med Delaktighet, Glädje och Engagemang som ledord. Vi arbetar tillsammans för att ge assistans med allra bästa kvalitet. Vårt motto är "Hinder är till för att hoppa över!"
Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig under semesterperioden, med ev möjlighet till start tidigare. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team! Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig under semesterperioden, med ev möjlighet till tidigare start. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Se videon som beskriver tjänsten närmare här. Din profil Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning. Välkommen med din ansökan!
OP Assistans söker dig som vill jobba dygn som personlig assistent i Ockelbo. Arbetet innebär att stödja en person med funktionsnedsättning i dennes vardag, med målet att skapa förutsättningar för ett meningsfullt och självständigt liv. Du kommer att vara en viktig del av kundens vardag och hjälpa till med allt från personlig omvårdnad och vardagssysslor, till fritidsaktiviteter och social samvaro. Vi har flera kunder i området, så arbetsuppgifterna varierar beroende på vem du jobbar hos. Vi matchar dig med våra kunders kravprofiler för att se om vi har ett uppdrag till dig hos någon av våra kunder. Vi söker dig som Är kvinna Har körkort och bil Kan jobba dygnspass Kan jobba i Ockelbo Har erfarenhet av att jobba som personlig assistent, eller annat yrke inom omsorgen Har tillräcklig fysisk kapacitet för att klara ett aktivt arbete Har ett genuint intresse för att arbeta med människor Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetid Vi söker i första hand timvikarier som kan jobba vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!
OP Assistans söker 2 timvikarier till en 46-årig kvinna i Gävle. Kunden har en intellektuell funktionsnedsättning, samt diabetes och viss nedsättning i sin rörelseförmåga. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat stöd vid kommunikation och motivation, förflyttningar, personlig omvårdnad och stöttning vid diabetes. Vår kund vill ha en lugn tillvaro och trivs bra hemma. Att läsa tidningar och sortera i lådor är aktiviteter som hon gärna sysselsätter sig med. Hund hälsar ibland i kundens hem. Vi söker dig som Vi söker dig som har ett lugn och kan arbeta motiverande. Här är det viktigt att du har respekt för satta rutiner och kan arbeta strukturerat. Det är en fördel om du är flexibel och har god arbetsmoral. Krav: Du är kvinna Du är rökfri Du kan arbeta där det vistas hund Erfarenhet av omvårdnad Kan arbeta dygnspass Mycket goda kunskaper i det svenska språket. Både i tal och skrift Det är meriterande om du: Har erfarenhet av diabetes Har erfarenhet av intellektuell funktionsnedsättning Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande Har körkort och tillgång till bil (inget krav) Arbetstid och omfattning 2 st timvikarier vid behov, för start omgående, som även kan arbeta i sommar. Arbetspassen består av dygnspass med väntetid. Viss dubbelbemanning förekommer vid speciella aktiviteter. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Vi söker dig som vill arbeta med att sprida trygghet och glädje tillsammans med barn och pedagoger. Du är gärna utbildad barnskötare/förskollärare och/eller har erfarenhet av att arbeta i förskola och du har ett stort engagemang och arbetsglädje. Du har lätt att skapa goda kontakter med barn, vårdnadshavare och pedagoger. Du vill bidra till att skapa en god pedagogisk miljö för lek, undervisning, utveckling och lärande. Beskrivning av tjänsten som timvikarie Vi söker dig som vill arbeta extra på Norlandia Förskolor i Gävle. Du ska utföra normalt förekommande arbetsuppgifter på förskolan. Det är viktigt att du kan vara flexibel då behoven kan uppkomma med kort varsel. Vi ställer höga krav på god kommunikation för att säkerställa att viktig information förmedlas på rätt sätt. Tillsammans med arbetslagen bidrar du till undervisningen och stöttar pedagogerna i det dagliga arbetet. Du möter vardagen med arbetsglädje och drivkraft. Du trivs med att bedriva undervisning både ute och inne. Vi lägger stor vikt vid kompetens, ansvarskänsla, respektfullt förhållningssätt och engagemang. Kvalifikationer och personliga egenskaper Arbetslivserfarenhet är meriterande Barnskötarutbildning är meriterande God kommunikativ förmåga är ett krav Om Norlandia Förskolor Vi är ett familjeägt företag som driver ett 100-tal förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö! Övrig information Anställningsform: Timanställning vid behov vid sjukdom och semester Omfattning: Varierande Arbetstid: Dagtid, schemalagt mellan 6.30-17.30 Tillträde: Omgående Vid anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Lön enligt överenskommelse och vi har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Hanna Frölin [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar/ Kind regards
Brinner du för försäljning, struktur och kundservice? Vill du vara med på en spännande resa och bygga upp Motonets tredje varuhus i Sverige? Då är detta jobbet för dig när Motonet kommer till Gävle! Vi söker säljare, lagerpersonal och säljare med fokus på automotive/reservdelar med start sommaren 2025. Vad söker vi i dig? Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av verkstad, kassaarbete, lagerarbete, butiksarbete eller varuhusarbete. Vi ser gärna att du har intresse inom ett eller flera flera utav följande områden: bil, båt, motorcykel, cykel, fiske, jakt, friluftsliv eller trädgård. Som person är du: Högst motiverad att alltid leverera god service med ett leende Trivs med att arbeta både självständigt och i team Drivs av att nå uppsatta mål Noggrann Rollen som säljare Ge utomordentlig kundservice Varupåfyllnad i varuhuset Hålla varuhuset representabelt för kunder Kassa- och försäljningsarbete Tillhandahållande av olika tjänster till kunder Säkerställa smidigt varuflöde från lager till kund Ta emot, packa upp och lagerföra inkommande leveranser På Motonet arbetar vi som ett lag, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera för att vi ska kunna erbjuda den bästa kundupplevelsen. Rollen som säljare med fokus på automotive Förutom ovan kriterier söker vi dig som har kunskap om, tidigare erfarenhet eller ett intresse för reservdelar till bilar, motorcyklar och andra fordon. I rollen som automotive säljare ansvarar du också för vår snabbservicestation. Arbetet som reservdelsförsäljare är ett varierat arbete med kundservice och försäljning där du får utveckla dina kunskaper inom bland annat bilindustrin. Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Lönen är kollektivavtalsenlig och sätts utifrån din branschvana enligt nivåer i detaljhandelsavtalet. Andra förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: Friskvårdsbidrag Tjänstepension Månatlig bonus En möjlighet att få vara med på Motonets uppbyggnation i Sverige Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 25 maj 2025. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande. Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anna Hermansson på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
Välj ett jobb för att visa detaljer