Har du ett brinnande intresse för geokonstruktion och studerat geovetenskap? Sweco söker nu en driven Geotekniker till deras team i Halmstad! Hos dem får du möjlighet att arbeta med varierande projekt inom infrastruktur och bidra till hållbara lösningar. Om du vill utvecklas i en dynamisk miljö och arbeta nära både fälttekniker och uppdragsledare, är detta rollen för dig! Om rollen Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett hjälpsamt team som arbetar med handläggning och övergripande delar inom geokonstruktion. Du kommer att hantera flera olika projekt samtidigt, vanligtvis mellan 2-5, som omfattar infrastruktur gällande miljö, tid och kostnad. Projekten kan inkludera både ny- och ombyggnationer av vägar, broar, infrastruktur och järnväg. I din roll som Geotekniker kommer du att samarbeta nära med uppdragsledare, fältpersonal och utredare. Du kommer att bidra med bedömningar, beräkningar, design, dokumentation samt utvärdering och arkivhantering. Du är delaktig i alla skeden av processen och har möjlighet att utvecklas utifrån ditt intresse och din kompetens. På Sweco har du en teknisk roll på kontoret och har nära kontakt med fältteknikerna som utför undersökningar och tester på plats. Exempel på arbetsuppgifter •Övergripande ansvar för att ta fram underlag till uppdragsledare och seniora kollegor. •Dokumentera och hantera planering inför fältinsatser, analys, utredning, rapportering samt utvärdering och arkvihantering. •Handläggning inför slutgiltiga rapporter tillsammans med seniora kollegor. •Arbeta i program så som Slope, GS, Civil 3D och Conrad. Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett team på cirka 20 medarbetare, både juniora och seniora i Göteborg, Halmstad och Varberg. Beroende på din tidigare arbetserfarenhet eller om du kommer direkt från högskolan kan projekt variera. Sweco värdesätter sina medarbetares intresse och kompetens och stödjer din utvecklingsresa där din närmsta chef ser utvecklingsmöjligheter utifrån din kunskap snarare än ”rätt antal år” i branschen. Är du en driven person med ambitioner kommer du få möjlighet att nyttja dem och fortsätta utvecklas. Din profil För att trivas i rollen som Geotekniker på Sweco behöver du vara en driven och nyfiken person. Du har ett brinnande intresse för geoteknik. Du behöver vara kommunikativ och social där det värdesätts högt att du vill lära dig nytt men också lära ut den kunskap du besitter. Skallkrav •Civilingenjör/Masterexamen inom geovetenskap, exempelvis väg- och vatten. •Flytande i svenska och engelska, tal & skrift. Meriterande •Arbetserfarenhet som Geotekniker •Examensarbete inom Geoteknik Om Sweco Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom samhällsbyggnation. Med över 22.000 anställda har man expertis inom alla discipliner och kan därmed erbjuda sina kunder specialistkompetens i såväl större som mindre uppdrag. Sweco arbetar aktivt för det gröna, hållbara samhället. Sweco vill vara en arbetsplats präglad av mångfald. Fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå deras mål och eftersträvar mångfald i deras rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med deras kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sweco. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Sweco. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Start: Oktober 2025/enl.ö.k Omfattning: Heltid, tillsv, hybrid. Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex. Ort: Halmstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Du kommer att tillhöra Utvecklingsenheten som hanterar uppgifter inom social hållbarhet, vilket är ett område med stor bredd och många sakområden; så som jämställdhet, mänskliga rättigheter, brottsförebyggande, integration, ANDTS och föräldraskapsstöd. Inom jämställdhet och mänskliga rättigheter har vi också ansvar för barnets rättigheter och mäns våld mot kvinnor. Enheten verkar för att de nationella målen ska få genomslag i länet med människan i fokus. Vi samordnar olika samhällsintressen och skapar arenor för lärande och kunskapsutbyte. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med regeringsuppdrag som Länsstyrelsen har inom området social hållbarhet. Uppdraget är att stödja den regionala implementeringen av den nationella politiken. Arbetet innebär att vara en länk mellan nivåerna inom socialt hållbarhetsarbete, att stödja kunskapsbaserat lokalt och regionalt arbete samt samordna det. Det ska stärka de lokala och regionala förutsättningarna för främjande och förebyggande arbete. Du förväntas arbeta självständigt, sammanhållande och i nätverkssamverkan med aktörer på nationell, regional och lokal nivå – med myndigheter såväl som med civilsamhälle. Arbetet ska ske i samverkan med andra uppdrag på Länsstyrelsen. I rollen ingår att säkerställa forum för dialog och erfarenhetsutbyte, processledning samt stödja kompetensutveckling och bidra till samarbete över sektorer. Uppgifterna innebär även att medverka i analyser samt skriva rapporter och remissvar utifrån ett socialt hållbarhetsperspektiv. Även andra arbetsuppgifter inom arbetsgivarens verksamhetsområde kan förekomma. Arbetet innebär en del resor främst i länet men också nationellt. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen på minst kandidatnivå inom statsvetenskap och/eller folkhälso-, samhälls-, beteendevetenskaplig eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har en bred kunskap om hållbar samhällsutveckling och fördjupad ämneskunskap inom sociala hållbarhetsfrågor. Du ska ha erfarenhet från hur sociala hållbarhetsfrågor kan omsättas i praktiken och från målstyrt arbete på strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet från strategiskt arbete från offentlig verksamhet där du arbetat med sociala hållbarhetsfrågor. Du behöver ha erfarenhet av att driva processer samt av att stödja samverkan mellan olika aktörer. Du kan förmedla hållbarhetsperspektiven och på ett pedagogiskt sätt översätta teori till praktik. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning. Som person drivs du av att utveckla och förbättra utifrån en helhetssyn. Du trivs med att ha många processer i gång samtidigt och har god förmåga att växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter. Du är öppen, lyhörd och ditt engagemang för frågor som rör social hållbarhet är genuint och du är stadig i värdegrunden om allas lika rättigheter och värde. Du är flexibel och har lätt för att skapa kontakter och bygga förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift. Du är engagerande, initiativrik och vill leda för att utveckla arbetssätt och bidra till myndighetens verksamhet. Vidare är du strukturerad och har en analytisk förmåga, vilket innebär att du är duktig på att organisera och följa upp arbetet utifrån mål. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Intervjuer kommer preliminärt att hållas den 3 och 4 september. Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Har du ett hjärta för service, trivs i ett högt tempo och söker en roll där du får lösa problem och hjälpa kunder varje dag? Vår kund söker nu en kundservicemedarbetare till sitt team i Kungsbacka med omgående start – är det dig vi söker? OM TJÄNSTEN I denna roll blir du en viktig del av ett dynamiskt team där service, struktur och samarbete står i fokus. Du kommer arbeta med att hantera inkommande ärenden från företagets kunder – både via telefon och e-post – med målet att varje kund ska få snabb, professionell och personlig hjälp. Du blir en del av antingen deras Solution team eller Direct team, beroende på typ av ärenden. Vi söker dig som brinner för kundservice, är noggrann, ansvarstagande och ser varje kundkontakt som en möjlighet att skapa en positiv upplevelse. Företaget består av passionerade medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera lösningar och service i världsklass till sina kunder inom vård och hälsa. Arbetet är förlagt 100% på plats på kontoret. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Besvara inkommande samtal, e-post och hantera kundärenden kring ordrar, leveranser, returer och reklamationer * Ge rådgivning och kundsupport med fokus på snabbhet och kvalitet * Registrera och följa upp avvikelseärenden och returdokument * Samarbeta internt och externt för att säkerställa hög kundnöjdhet * Arbeta proaktivt och föreslå förbättringar i kunddialoger och processer VI SÖKER DIG SOM - Behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift - Har en godkänd gymnasial utbildning - Har tidigare erfarenhet av kundservice eller annat serviceyrke - Är noggrann, strukturerad och gillar att ha många bollar i luften - Har god dator vana, framför allt i Office-paketet Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom sjukvård, medicin eller dietist - Kunskaper i affärssystemet IFS - Kunskaper nom annat nordiskt språk För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ansvarstagande - Energisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Väröbackaskolan är en växande F-9 skola med 400 elever. Skolan ligger intill böljande sädesfält i samhället Väröbacka mellan Kungsbacka och Varberg. Det är viktigt för oss att arbeta för gemenskap och trivsel där vi tillsammans stärker elevernas lärande och inspirerar dem att uppnå sina drömmar. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik och NO 100% i årskurs 7-9. I tjänsten ingår mentorskap i åk 7 och du ingår i arbetslag 7-9. Att motivera och inspirera elever är din största drivkraft. Tillsammans med dina kollegor formar du ett relationellt ledarskap där undervisningens kvalitet står i fokus. Vi skapar bästa möjliga möte för lärande. Som lärare hos oss på Varbergs kommun har du en central roll i att skapa en trygg, utvecklande och motiverande miljö för eleverna. Genom att planera, genomföra och följa upp din varierade undervisning ger du eleverna möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt Tillsammans med dina kollegor planerar du och följer upp undervisningen baserat på dina val av pedagogiska och didaktiska strategier och metoder, anpassade efter elevernas behov och förutsättningar, samt vilar på vetenskap och beprövad erfarenhet. Du möter varje elev i sin kunskapsprogression, och bidrar till att utveckla lärmiljöer som uppmuntrar elevers lärande, delaktighet och inflytande. Kompetensutveckling utifrån skolans behov är för oss en självklarhet, likaså en organisation för planering och utvärdering av undervisningen. Vi förväntar oss att du ser ditt uppdrag som en möjlighet till personlig och professionell utveckling ? en viktig och utmanande roll där du tar ansvar för att vara en bra förebild och känner verklig stolthet över ditt arbete. Som medarbetare i Varbergs kommun har du även tillgång till förmåner som rabatterat pendelkort, friskvårdsbidrag, personalförening och möjlighet till förmånscykel. KVALIFIKATIONER Legitimerad grundskolelärare 7-9 med behörighet i matematik och NO Som lärare är du engagerad och har ett formativt förhållningssätt med förmåga att skapa motiverande och aktiverande undervisning. Din undervisning vilar på beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund med ett utforskande förhållningssätt. Du trivs i samarbete med kollegor och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten genom att tillsammans planera och följa upp undervisningen. Du har en god struktur i ditt arbete och kan anpassa undervisningen utifrån elevernas behov och skolans mål. Tillsammans har vi ansvar att skapa en hållbar arbetsmiljö där både elever och personal mår bra, kan växa och utvecklas. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill vara med och fortsätta utveckla vår väletablerade medicintekniska verksamhet i rollen som Medicinteknisk ingenjör inom Medicinsk Teknik Halland. Vi söker en medarbetare för ett vikariat i Halmstad vid Hallands Sjukhus. Vikariatet gäller fram till 31/3 2026 med tillträde snarast. Arbetsuppgifter Vi erbjuder ett spännande arbete där du som medicinteknisk ingenjör arbetar nära vårdens kärnverksamhet och yrkesgrupper. Även samarbete med myndigheter, leverantörer och andra enheter inom Region Halland kommer att vara en del av din vardag. Arbete hos oss är varierande och utvecklande och din uppgift blir att verka som en länk mellan teknik och vård. Du kommer också att ha ett nära samarbete med övriga medicintekniska ingenjörer på sjukhusen. Du kommer att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, medverka vid upphandlingar och införandeprojekt avseende medicinteknisk utrustning. Du kommer också att vara en diskussionspartner i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor samt ge teknisk rådgivning till vårdverksamheten. Arbetet kräver god IT-systemkunskap då mycket utrustning är uppkopplad mot olika IT-system. Om arbetsplatsen Medicinsk teknik Halland har som mission att stödja och utveckla hälso- och sjukvården i hela Region Halland med säkra medicintekniska produkter i lämpliga lokaler, med robusta försörjningssystem och servicetjänster. Vår verksamhet består av framtidens medicintekniska kompetens. Vi arbetar i vården och skapar tillsammans med dem bästa hälsan genom att vara; nära, proaktiva och professionella. Vi är idag drygt 90 anställda; ingenjörer, tekniker, sjukhusfysiker, handläggare m.fl. Kvalifikationer Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller annan teknisk utbildning alternativt motsvarande kunskaper eller erfarenheter som vi anser likvärdiga. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom medicinsk teknik, elektronik och/eller IT. Du ska i hög grad kunna arbeta självständigt och samtidigt ha förmågan att samarbeta såväl inom avdelningen som med våra kunder i sjukvården och våra leverantörer. Du bör vara utåtriktad, prestigelös och ödmjuk samt ha lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Vidare ser vi att du är noggrann och ansvarsfull. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Arbetet kräver även goda kunskaper i engelska samt körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs gärna mer om vilka förmåner Region Halland erbjuder dig som medarbetare https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Vi på Vallda trekant behöver en nykock. Restaurangen ligger i Kungsbacka och säljer asiatisk mat. Om du är intresserad då är du välkommen att kontakta oss. Skicka din ansökan till: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Du är kock, men har lämnat yrket. Du vill inte jobba sena kvällar och sysslar nu med något annat eller har gått i pension. Men du längtar tillbaka till grytorna, ugnen, stekbordet och sätta det lilla extra på anrättningen. Du vill jobba med färska råvaror från grunden! Då har jag ett förslag till dig. Bli kock/kökschef igen för en dag eller två! Dagen det gäller är söndag och om du vill kanske en dag till. På söndagar har vi varmköket igång fram till cirka till cirka kl 16/16.30. Vi öppnar restaurangen kl 12. Efter kl 16 serverar vi bara Napolitansk Pizza och då har vi pizzabagare med ”italiensk napolitansk pizza utbildning”. Tycker du detta verkar intressant? Ring mig Musa Duman, ägare, på telefon 0340-875 20, mellan kl 8-10 eller efter kl 15,30 för att boka besökstid! Då får du chansen att kolla restaurangen och träffas oss som jobbar här. Vill du veta mer om oss, titta in på vår hemsida: hattaviken.se eller titta på facebook hattaviken restaurang
Vi söker en utbildningshandläggare till Högskolan i Halmstad? Vill du vara med och bidra till en välfungerande studieadministration och ge administrativt stöd till både studenter och lärare? Nu söker vi en engagerad utbildningshandläggare till vår avdelning Utbildningsstöd – en central del av Högskolans verksamhetsstöd. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningshandläggare innebär att du, i samarbete med övriga kollegor, verkar för att de olika delarna av studieadministration och studiedokumentationen genomförs på ett optimalt sätt. Rollen som utbildningshandläggare ger dig möjligheten att arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor inom avdelningen och med personal inom akademierna. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och innebär handläggning, service och stöd inom studieadministration och studiedokumentation. Det är en dynamisk roll med många kontaktytor, såsom kommunikation med lärare, administratörer, studenter och personal på övriga stödfunktioner Arbetet följer studentens läsår och intensifieras under terminsstart och tentamensperioderna då arbetsbelastningen är periodvis hög. Arbetet är till stor del styrt av regler och interna policys men de frågor som uppstår har inte alltid givna svar. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har högskoleutbildning motsvarande kandidatexamen inom område som Högskolan bedömer lämpligt. - har god förmåga att kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska. - har god datorvana, du behärskar tex Office-paketet obehindrat och har en grundläggande systemförståelse. - har erfarenhet av att arbeta med administration tex att handlägga ärenden efter en förutbestämd rutin. Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter: - erfarenhet av arbete med administration på en myndighet eller offentlig verksamhet. Viktiga förmågor: För att fungera och trivas i denna roll ska du som person vara - Strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. - Självgående genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och själv strukturerar upp ditt arbete och driver dina egna processer vidare. - Har god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till andra på ett lyhört sätt. - Serviceinriktad genom att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. - Stresstålig genom att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Stor vikt kommer att fästas vid den personliga lämpligheten. Ansökan https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html Villkor Anställningen är ett vikariat om cirka 6 månader med start i augusti. Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk i din ansökan. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. Om Högskolan Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna. Utbildningsstöd är en central avdelning inom Högskolans verksamhetsstöd med cirka 50 medarbetare som ansvarar för all studieadministration och studentsupport, både centralt och mot akademin. Avdelningen är organiserad i tre grupper: studiestöd, studentnära stöd och studieadministration. https://www.hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Vill du vara vår nya kollega? Välkommen in med din ansökan! Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! Vikarierande HR-strateg Arbetsuppgifter Kul att du är nyfiken på tjänsten! Om du väljer att söka behöver du inte skicka in något CV eller personligt brev. Istället ombeds du besvara sju urvalsfrågor som är kopplade till de kompetenser vi söker. Mer information hittar du under rubriken "Om denna rekryteringsprocess". Nedan kan du läsa mer om själva uppdraget. Om uppdraget: Tjänsten är ett vikariat och du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor att stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen. Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare HR & digitalisering, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning om en behöver eller kan bistå med hjälp ber om eller delger varandra info Övrig information Anställningsform: Detta är ett vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Start from augusti eller enligt överenskommelse. Om denna rekryteringsprocess: Vi tillämpar en kompetensbaserad rekryteringsprocess, vilket innebär att vi utgår från en tydlig kravprofil och bedömer alla kandidater utifrån förutbestämda och relevanta kompetenser för rollen. För att skapa en rättvis, strukturerad och träffsäker process använder vi därför urvalsfrågor som är direkt kopplade till de kompetenser vi söker. På så vis får du möjlighet att visa din erfarenhet och din förmåga på ett konkret sätt - och vi som arbetsgivare kan fatta välgrundade beslut. Det innebär också att vi inte ber om personligt brev och inte heller om CV vid ansökningsförfarandet. Du söker istället genom att svara på sju urvalsfrågor som alla kandidater får. Vi har uppskattat att den tid som behöver avsättas för att besvara frågorna är cirka 20-40 minuter. De fem första frågorna består av ja/nej-alternativ med en möjlighet att utveckla ditt svar, medan de två sista är fritextfrågor där vi ber dig ge kortfattade svar (max 500 tecken vardera). Vi uppskattar tydliga och reflekterade svar som ger oss en god bild av dina erfarenheter och kompetenser. Efter urvalet sker kortare teams-intervjuer och slutligen har vi fysiska intervjuer med slutkandidaterna. Vid den fysiska intervjun kommer ett arbetsprov (ej logiskt test eller personlighetstest) att göras. . Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vår ambition är att du som söker ska känna dig väl bemött, bli bedömd på lika villkor - och att vi hittar den person som bäst matchar det vi verkligen behöver. Ömsesidig referenstagning: Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Om du vill göra det kan du höra av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare till rätt person: 0345 180 00. Referenser tas på slutkandidaten eller möjligen på de två sista slutkandidaterna. Du informeras innan referenstagning sker. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt. Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Det är meriterande om du: Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Nu söker vi dig som engagerad och empatisk undersköterska med intresse inom demensvård! Vi söker nu en ny kollega till vår demensenhet på Särö vård- och omsorgsboende i norra Kungsbacka. Kan det vara du? Sök idag! Rollen som undersköterska hos oss Du kommer att arbeta nära våra boende och deras anhöriga för att säkerställa en trygg och värdig omsorg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - personcentrerad omvårdnad och stöd till personer med demens - samarbete med sjuksköterskor och annan vårdpersonal för att planera och genomföra vårdinsatser - dokumentation och uppföljning av vårdplaner Du kommer jobba på vår demensenhet och kommer ha ett schema som är förlagt till dag, kväll samt varannan helg. Din profil Som person är du tillmötesgående i ditt bemötande och lyhörd till din omgivning. Du skapar såväl nya kontakter som underhåller dina nuvarande arbetsrelationer. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt och levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter i förändringar, tar egna initiativ och kommer med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är utbildad undersköterska - har erfarenhet av arbete med demens - uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/vard--och-omsorgsboende/saro-vard--och-omsorgsboende https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Inom Förvaltningen för Vård & omsorg anställds samtliga medarbetare inom hemtjänst och vård- och omsorgsboende på 100% sysselsättningsgrad men medarbetare har möjlighet att gå ner till önskad sysselsättningsgrad utifrån verksamhetens behov. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Den typ av registerutdrag som ska begäras är Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Från och med 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Vid anställning som undersköterska behöver du därför uppvisa ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska. Ansök gärna redan nu om du inte redan har: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/utbildad-i-sverige/ Söker du jobb som timvikarie? Sök här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/lediga-jobb-i-kommunen/visning-av-tjanst?jobId=822441&category=null&sort=null&u=https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/lediga-jobb-i-kommunen Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb-och-praktik/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 1 juli. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer