Är du den fixaren som alltid löser tekniska mysterier med lätthet? Om tjänsten Som tekniker kommer du att hjälpa till med underhåll och reparation av produktionsutrustning hos vår kund i Falkenberg, med fokus på att säkerställa effektiv drift och minimera driftstopp, i ett 2-skiftsschema samt en helg i månaden. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och praktisk erfarenhet av att lösa tekniska problem. Du bör ha utbildning eller erfarenhet inom fordon, industri eller liknande områden. Att arbeta i en arbetsmiljö som kan vara påfrestande, med inslag av kyla och närhet till råvaror, är något du känner dig bekväm med. Du trivs med att samarbeta och arbetar alltid tillsammans med en kollega för att säkerställa effektivitet och säkerhet. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom livsmedelsindustrin. Kunskaper i att hantera och reparera produktionsutrustning samt certifikat inom relevant teknisk utbildning är också fördelaktigt. Erfarenhet av skiftarbete och förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar i arbetsmiljön värderas högt. Vidare är god kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga viktiga egenskaper som kan öka dina chanser att lyckas i rollen som tekniker. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Frida Ahlabo via e-post: [email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Halmstad. Vad innebär tjänsten? Tjänsten är hos en yngre man som bor med sin mamma i Halmstad. Arbetstiderna är på eftermiddag, kväll och helg. Arbetsuppgifterna är att stötta mannen i vardagen med hygien, matlagning, att äta och andra sedvanliga assistentuppgifter. Han är rullstolsburen och har begränsad rörlighet så du är behjälplig vid förflyttningar och är van att använda lift. Kunden tycker om att spela tv-spel. Du har god samarbetsförmåga och samspelar tätt med kunden och även hans familj. Det finns tydliga rutiner och arbetsbeskrivningar som du arbetar efter, samtidigt som vår kund berättar hur dagen ser ut. Det är viktigt att lyssna in hans önskemål. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: Har arbetat som personlig assistent eller liknande yrke Kan arbeta kväll, natt och helg Är bra på att lyssna och har lätt för att lära Har tillgång till egen bil, moped eller annat färdmedel. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Övrig information Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar Omfattning: Deltid ungefär 50 % (2-3 arbetspass i veckan), det finns möjlighet att öka tjänstgöringsgraden till ungefär 80%. Tillträde: omgående Arbetstiderna: är kl. 12 – 23.30 eller kl 13 - 23. På vardagar går ingen kollektivtrafik när arbetspasset slutar, utan du behöver ha tillgång till eget färdmedel. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Ali Begolli, Verksamhetschef, 010-130 32 90 Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. På Miljövårdsenheten arbetar idag drygt 25 personer varav de flesta med prövning och tillsyn enligt Miljöbalken. Vi handlägger ett stort antal ärenden inom miljöfarlig verksamhet, förorenade områden, avfall, natur och vatten. Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen arbeta med prövning och tillsyn av miljöfarlig verksamhet enligt miljöbalkens nionde kapitel. Som miljöskyddshandläggare arbetar du bland annat med; - tillsyn - beredning av ärenden till Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen - samråd inför tillståndsansökningar - tillsynsvägledning åt kommunala tillsynsmyndigheter samt vägledning till verksamhetsutövare - hantering av interna och externa remisser samt återrapporteringar - representera Länsstyrelsen i prövningsmål hos Mark- och miljödomstol och Mark- och miljööverdomstolen. Branscher som skulle kunna bli aktuella är täkter, vindkraft och avloppsrening. Du kommer att ha eget tillsynsansvar för flera tillsynsobjekt. Ditt intresse och tidigare erfarenheter kan komma att påverka vilka branscher du arbetar med. Arbetet innebär många kontakter med allmänheten, verksamhetsutövare, andra myndigheter samt media. Arbetet är omväxlande, tvärsektoriellt och mycket utåtriktat, vilket förutsätter en smidighet i kontakter med omgivningen kombinerat med integritet i myndighetsutövningen. Arbetet innebär även att du utför tillsyn på verksamheter. I arbetet förekommer mycket eget arbete och kräver därför ett stort mått av initiativtagande, inhämtande av kunskap och anpassning till övriga inom arbetsgruppen. Även andra arbetsuppgifter inom arbetsgivarens verksamhetsområde kan förekomma. Kvalifikationer Du har en naturvetenskaplig eller teknisk examen på högskole- eller universitetsnivå eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Denna tjänst kräver att du har god förmåga att uttrycka dig enkelt och begripligt i både tal och skrift. B-körkort krävs. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig myndighet eller konsultbolag kopplat till miljöbalken, prövning och tillsyn som berör miljöbalkens 9 kapitel. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning. Vårt arbete handlar mycket om kontakter med omvärlden och därför är det viktigt att du har lätt för att ta kontakt och har ett gott bemötande. Vidare har du en god administrativ förmåga. Du är intresserad att dela med dig av dina kunskaper. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med kolleger, medborgare, verksamhetsutövare samt andra intressenter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Vi kan erbjuda: • En spännande arbetsplats med bred kompetens • En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag • Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter • Friskvård med friskvårdstimme. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning. Tjänsten kan bli placerad i säkerhetsklass och vi genomför i det fallet en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan tjänsten tillträdes. Du kommer att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Gillar du att städa? Då är detta jobbet för dig. Vi söker just nu timanställda inom städ med möjlighet till tillsvidareanställning i Halmstad. Du kommer att arbeta med ett varierande och rolig arbete inom hemstädning där du bland annat kommer att få damma, dammsuga, moppa och i vissa fall stryka och putsa fönster i våra kunders privata hem och ge dina kunder bästa service. Det kan förekomma även flytt,- kontors- och trappstädning. Vi letar efter dig som: -är ansvarsfull, pålitlig, snabb, noggrann och serviceinriktad -trivs med att arbeta i privata hem och drivs av kvalitet och nöjda kunder -tycker om att ha ett fritt arbete, träffa kunder och jobba ensam ibland -har grundläggande språkkunskaper i svenska Erfarenheter av städ och fönsterputs samt tillgång till egen bil är meriterande.
Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group. Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus. Uppdraget gäller från 29 aug 2025 till 15 sep 2025Relevant kompetens: Allmänsjuksköterska (krav) Legitimerad sjuksköterska (krav) Leg sjuksköterska (krav)  
Nu söker vi dig som är sugen på att arbeta som ställningsmontör i Halland med omnejd. Gillar du att arbeta med kroppen och känna att du producerar/skapar något varje dag. Gillar du att vistas utomhus och ha ett arbete där det alltid händer något spännande. Då bör du söka tjänsten hos oss! Vi hjälper våra kunder med säkerhet i byggprojekten. I stora som små projekt säkerställer vi en trygg arbetsplats med våra byggställningar. Vi rekryterar löpande så sök direkt till [email protected] "Säkerhet på hög nivå" Hermansson Byggställningar AB
Vi söker engagerad personal till vår hemtjänst! Brinner du för att hjälpa andra människor och vill göra skillnad i vardagen? Vi söker dig som vill arbeta inom hemtjänsten, där varje dag innebär nya möten och meningsfullt arbete. Om tjänsten: Som medarbetare i hemtjänsten arbetar du med att stödja äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem. Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta personlig omvårdnad, städning, inköp, matlagning och socialt stöd. Vi söker dig som: Är empatisk, ansvarstagande och har ett genuint intresse för människor Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ Talar och förstår svenska Har B-körkort Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad Stöttande kollegor och god arbetsmiljö Introduktion och möjlighet till fortbildning Flexibla arbetstider – heltid/deltid Placeringsort: Varberg Tillträde: Enligt överenskommelse Låter det här som något för dig – eller någon du känner? Vi ser fram emot att höra från dig!
Har du erfarenhet av svetsning MIG/MAG samt TIG i rostfritt och aluminium? Är du även van vid att bearbeta plåt med plåtsax, press, bockmaskin, bläster och pelarborrmaskin så är detta tjänsten för dig! Vi söker nu en kvalitetsmedveten svetsare till vår samarbetspartners svetsverkstad. Du kommer att förstärka deras svetsteam som idag består av två personer. Som svetsare arbetar du självständigt men ingår i svetsteamet vilket krävs att du har god samarbetsförmåga och är drivande. Din arbetsdag kommer innehålla varierande svetsuppgifter då de har små serier och många artiklar i både tunt och tjockt material. Då alla arbeten kräver att man utgår från ritning behöver du ha god vana och förståelse kring ritningsläsning. Svetsavdelningen är intern leverantör till resten av verksamheten och vi ser det viktigt att du kan skapa goda relationer och vara en god teammedlem. Rapporteringar av tillverkningsorder sker via affärssystem Monitor. Start: Omgående – ansök redan idag! Urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, dagtid Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader, men för rätt person finns goda möjligheter att övergå i anställning hos kund. Din profil Krav: • B-Körkort • Erfarenhet av svetsning MIG/MAG • Truckkort A och B • Behärskar svenska i tal och skrift Meriterande: • Verkstadsteknisk utbildning eller bakgrund • Traverskort • Datavana – Erfarenhet från systemet Monitor • Heta arbeten Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av svetsning av MIG/MAG och TIG. Svetslicenser är inget krav. Du har tidigare arbetat i en verkstadsmiljö och har bearbetat plåt med hjälp av olika maskiner och verktyg. Kunskaper i plåtslageri är starkt meriterande. Det är viktigt att du har förståelsen för produktionen och är van vid att hålla deadlines och hålltider. I det vardagliga arbetet förekommer moment där man använder sig av olika mätdon, så erfarenhet av detta ser vi som en självklarhet. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
Vi söker medarbetare till CWS Tvätteri i Varberg CWS Tvätteri i Varberg söker nu nya medarbetare till sitt team! CWS är ett företag som erbjuder tvätt och hantering av arbetskläder, textilier och hygienprodukter. Hos CWS får du vara med och bidra till en hållbar framtid genom återanvändning och professionell tvätthantering. Om tjänsten: Som medarbetare på CWS Tvätteri kommer du att arbeta med industriell tvätt av bland annat arbetskläder, lakan, handdukar och mattor. Du kommer att använda olika maskiner för sortering, tvätt, registrering och märkning av textilier för att säkerställa rätt leverans. Arbetet innebär både maskinell och manuell tvätt samt kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering.Arbetet är fysiskt krävande och därför är det viktigt att du är i god form. Ingen tidigare erfarenhet krävs då du får all utbildning på plats, men vi ser gärna att du har för intention att vara långsiktig hos oss. Arbetsuppgifter kan inkludera: Sortering och hantering av textilier Maskinell och manuell tvätt Registrering och märkning av textilier för korrekt leverans Kvalitetskontroll och efterbehandling som vikning och paketering Vi söker dig som: Är noggrann och effektiv och trivs i en fartfylld arbetsmiljö Har en positiv inställning och vill bidra till ett bra arbetsklimat Kan arbeta i ett högt tempo och gillar att jobba i team Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har ett intresse av att bidra till hållbarhet och en bättre framtid Arbetstider: Arbetet är ett deltidsjobb och därför är arbetstiderna varierande och det krävs att du är flexibel. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal: Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Är du intresserad av utvecklingsarbete tillsammans med engagerade kirurger, sjuksköterskor och undersköterskor är du välkommen att söka till oss. Vi söker en sjuksköterska som arbetar med ansvarsområdet, Utveckling, som en del av den tjänstgöring du gör på avdelningen. Om tjänsten Hos oss får du ett varierande arbete med möjlighet till utbildning och utveckling inom din yrkesroll som sjuksköterska. Här möter du ett spännande vårdförlopp i en föränderlig miljö vilket är en utmaning. Vårt arbete grundar sig i patientens behov, där omvårdnaden utformas individuellt och präglas av ett professionellt bemötande. Inskolningen är individanpassad och känslan av trygghet är något vi ser som viktigt för dig. En dag/vecka ägnas åt utvecklingsarbete, övrig tid görs i klinisk verksamhet. Du inventerar och ser över följsamheten till befintliga rutiner och vårdriktlinjer. Verkar för att omvårdnaden bedrivs evidensbaserat, utbildar och instruerar medarbetarna vid behov. Samordna och implementera nya arbetssätt, behandlingar med koppling till uppkomna avvikelser. Stötta kollegorna i förbättringsarbeten. Du kommer också att vara delaktig och planera för innehållet vid inskolning för nyanställda medarbetare och vara mentor för dessa. Om oss Vårdavdelningarna 2B/C är en gemensam avdelning med en personalgrupp, en avdelningschef och en bitr. avdelningschef. Avdelningen är indelad i tre Team, ÖGI (övre gastro), NGI (nedre gastro) och KAVA (kirurgisk akutvårdsavdelning). Vi tillämpar parvård och bemannar varje team med ett par, en sjuksköterska och en undersköterska. Det finns också en resurs undersköterska under dagen och kvällen. Patienterna kommer till oss från olika platser beroende på anledningen till inläggningen som kan vara planerad eller akut. Mestadels är det från Postop efter en operation eller akutmottagningen, men inte sällan från annat sjukhus efter behandling eller från närliggande avdelning, då vi samarbetar när det gäller vårdtyngden. Händer också att patienten varit på ett mottagningsbesök och därefter ska läggas in på avdelning. För närvarande finns 21 vårdplatser och förhoppningen är att snart kunna öppna fler då det finns ett behov. Vårdtyngden bedöms kontinuerligt och vårdteamet förstärks därefter. Mellan kl. 07.00 och 15.30 har en undersköterska en samordnande funktion som huvudsakligen tar emot alla inkommande telefonsamtal, fördelar inkommande patientflöde allt eftersom inneliggande patienter skrivs hem och lämnar avdelningen. Bokar samtliga transporter och har kontakt med kommunen, operation, akuten och vårdplatskoordinatorn för att kunna optimera patientflödet. Vi vill att vår personal ska göra det som de är bäst på - kirurgisk omvårdnad av patienterna! Därför har vi vårdnära servicepersonal som sköter städning, förrådshantering, patientkök med mera. Detta arbetssätt frigör tid för sjuksköterskor och undersköterskor som i stället används till patienter. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialist utbildning inom kirurgi, som vill bedriva utvecklingsarbete av kirurgisk sjukvård. God samarbetsförmåga och noggrannhet ser vi som goda egenskaper. Ett professionellt, ödmjukt förhållningssätt och ett pedagogiskt bemötande värderas högt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Är du nyfiken på hur det är att jobba hos oss är du varmt välkommen att göra ett besök på avdelningen och träffa chef, andra sjuksköterskor och övrig personal. Möjlighet finns att få gå med ett arbetspass för att se om det är något som passar dig. Våra erbjudanden Förmåner Läs mer om hur sjuksköterskeuppdraget ser ut inom Region Halland https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/sjukskoterska Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer