Lediga jobb i Jämtlands län
Sök totalt 677 lediga jobb i Jämtlands län
Välkommen till vårt härliga gäng på Lits hälsocentral! Här får du jobba dagtid i en positiv miljö på en välfungerande och välbemannad hälsocentral. Du blir en del av ett härligt och energiskt gäng som jobbar med patientens bästa i fokus. Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Vi har i nuläget drygt 3750 listade patienter, ca 17 medarbetare och två enhetschefer i samledarskap. Här finns specialister i allmänmedicin, ST-läkare och AT-läkare. I teamet finns också distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare. Därtill finns en psykosocial enhet med psykolog, kurator och psykoterapeut som delas med Lugnvik samt Rehabkoordinator, sjukgymnast och arbetsterapeut. I samma hus finns mödra- och barnhälsovård. Vi har ansvar för två SÄBO. Vår hälsocentral ligger cirka 2 mil utanför stadskärnan, nära Indalsälven, med möjlighet till fina löprundor, cykelturer eller promenader. Vi har högt i tak, en god stämning där vi hjälper varandra och vi vill tillsammans skapa ett gott arbetsklimat. Vi vill ligga i framkant och ständigt utvecklas. Med arbete i regionen och med vårt kollektivavtal får du som medarbetare goda förmåner och du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida regionjh.se Om du söker efter ett vikariat som undersköterska på en trygg arbetsplats som har goda rutiner med härliga och kompetenta kollegor där du kan få växa. Då är denna tjänst för dig, varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Huvudsakliga arbetsuppgifter är provtagning på vårt eget lab. och assistans vid specifika läkarundersökningar såsom gynekologiska undersökningar, rektoskopi och fläckmottagning. Vi har ett eget infektionsspår för smittsamma patienter där undersköterskan är läkaren behjälplig i undersökning och behandling. Utöver det har du som undersköterska egen mottagning för bl.a. suturtagning, blodtappning, spirometrier och öronspolningar. Hembesök till patienter som har svårt att ta sig till hälsocentralen för provtagning är en viktig del i undersköterskans arbete. Andra arbetsuppgifter är t.ex. att ansvara för tvätt och förråd samt viss administration. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med sjukvårdsinriktning. Har du erfarenhet av mottagningsarbete och primärvård är det meriterande och det är även meriterande om du har arbetat i cosmic eller andra datasystem. För att trivas hos oss bör du vara förändringsbenägen, utåtriktad, flexibel, strukturerad och van att bemöta patienter med olika behov. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp samt teambaserat. Du ska även bidra och vilja vara med och skapa en god arbetsmiljö tillsammans med oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vikariatet är under perioden 2025.08.18-2025.12.31 och det finns goda möjligheter till att vikariatet förlängs. Med anledning till semester och sommarperiod sker urval och intervjuer efter den 23/7. För att underlätta hanteringen önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt via annonsen och att du bifogar komplett CV och personligt brev. Du är varmt välkommen att höra av dig vid frågor! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Rundvirke Skog AB ingår i Sveriges största specialvirkeskoncern - Rundvirke Industrier AB. Rundvirke Skog förser bolagen inom koncernen med högkvalitativ råvara som förädlas i produktionsenheterna i Dalarna, Hälsingland och Jämtland. Koncernen präglas av ett högt kvalitetsfokus från råvaruanskaffning till försäljning. Är du en ledare som drivs av att utveckla skog, människor och affärer? Vill du arbeta i en privatägd specialvirkeskoncern där beslutsvägarna är korta, engagemanget stort och där du får möjlighet att påverka på riktigt? Då kan det här vara din nästa utmaning! Arbetsbeskrivning Som regionchef för Rundvirke Skog i Region Norr får du en central roll i att leda och utveckla vår inköpsverksamhet i Jämtland, Medelpad och Ångermanland. Uppdraget innebär att förse våra egna industrier och externa mottagare med virkesråvara, genom att positionera Rundvirke Skog och vårt erbjudande på den lokala skogsägarmarknaden. Tillsammans med ditt team driver du affärer från marknadsbearbetning till fältplanering, utförande av skogstjänster, redovisning och uppföljning av utförda uppdrag. Rollen har fokus på virkesaffärer och leverans av kvalitetsvirke för vidareförädling. Du har personalansvar för 8-10 medarbetare, resursansvar för avverkning och skogsvård samt kontakter med skogsägare, leverantörer och koncernens industrier. Du arbetar nära marknaden och är en nyckelperson i att skapa långsiktiga relationer och affärsmöjligheter. Dessutom har du ett helhetsansvar för resultat, personal, miljö och kvalitet. Du rapporterar direkt till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Tjänsten är placerad i Kälarne, Jämtland, eller enligt överenskommelse, och innebär resor inom regionen. Vem är du? Vi söker dig som har goda ledaregenskaper, erfarenhet från skogsbranschen och förmåga att skapa engagemang hos människor i din närhet. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet, och är van vid att ta ansvar samt arbeta självständigt, strukturerat och målinriktat. Du är kommunikativ, förtroendeingivande och har förmåga att skapa goda relationer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vad kan Rundvirke Skog erbjuda dig? Hos Rundvirke Skog får du möjlighet att växa i en koncern med framtidstro, där du får arbeta nära både kunder, leverantörer och våra egna industrier. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till utveckling och inflytande. Vill du veta mer? Rekryteringsansvarig hos Jefferson Wells är Pär Gårdbro som du når via e-post [email protected] eller telefon 070-268 80 76. Du kan också vända dig till Rundvirke Skogs VD Fredrik Granath via e-post, [email protected]. Sök tjänsten Skicka in CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Välkommen till en arbetsplats där vi med respekt för individen, tar ansvar, vågar och sätter kunden i fokus.
Riddermark Bil är Sveriges största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar. Idag består bolaget av ca 600 medarbetare i Sverige. Här är gemenskap, en familjär atmosfär och möjligheten till personlig utveckling viktiga delar trots bolagets storlek. Nu utökar vi vårt säljteam ytterligare och söker därför drivna lagspelare till vår butik i Östersund. Om dig Vi söker personer med specifika attityder och egenskaper, samt med en tidigare framgångsrik bakgrund inom försäljning. Gillar du förändring och triggas av utmaningar? Är du ständigt nyfiken och beredd att göra det lilla extra? Älskar du kundkontakt och brinner för den magi som uppstår vid en god försäljning? Då kan du vara rätt medarbetare för oss – och vi arbetsplatsen för dig. Vi gillar mångfald och ser gärna att fler tjejer söker våra tjänster. Att sälja hos oss Är enkelt. Har du ett högt engagemang, lyhördhet, ett starkt intresse och mod? Bilförsäljning hos oss är modernt och kundfokuserat och affärerna görs lika enkelt och snabbt som noggrant och personligt. I rollen som bilförsäljare på Riddermark Bil arbetar du med bilaffärens alla steg, från första kundkontakt och provkörning till leverans och eftervård. Riddermark Bil har Sveriges största utbud av begagnade bilar. Därför blir förmågan att kunna göra en relevant behovsanalys och snabbt skapa en relation med kunden avgörande. Som säljare hos oss jobbar du i team om 5–8 personer med en gruppchef som har till uppgift att leda gruppen mot tydliga gemensamma mål. Urval sker löpande och vi behöver din ansökan så snart som möjligt. Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar. Krav: Körkort: * B (Personbil)
📞 Telefonförsäljare – Frilansuppdrag med frihet, garantilön vid mål & provision Vi söker dig som vill arbeta som telefonförsäljare på uppdragsbasis – med friheten att styra din egen tid, arbeta hemifrån och ha möjlighet till garantilön + provision. 💼 Om uppdraget: Som uppdragstagare kommer du att kontakta privatpersoner eller företag via telefon för att sälja våra tjänster eller produkter. Vi tillhandahåller allt du behöver för att komma igång: manus, stöd, vägledning och digitala verktyg. ⏰ Arbetstider: Du väljer själv dina arbetstider mellan kl. 10.00 – 19.00 på vardagar Perfekt för dig som vill kombinera detta med studier, annan verksamhet eller bara vill ha full flexibilitet 💰 Ersättning: Uppdraget är provisionsbaserat Vid 2 försäljningar per månad eller mer får du en garantilön på 10 000 kr Utöver det får du provision för varje försäljning – inga tak ✅ Vi söker dig som: Har bra telefonvana och gillar att prata med människor Är målinriktad, självgående och driven Har tillgång till telefon och internet Gärna har erfarenhet av försäljning – men det är inget krav 📌 Viktig info: Detta är inte en anställning, utan ett frilansuppdrag Du fakturerar oss som egenföretagare eller via t.ex. Frilans Finans eller Cool Company Vi hjälper dig gärna om du är ny inom uppdrag/formell fakturering 🔹 Intresserad? Skicka in en kort presentation av dig själv och varför du vill arbeta med oss. Vi hör av oss löpande till intressanta kandidater!
Om WSP Järnväg WSP Järnväg är en nationell subsektor inom WSP som består av ca 200 medarbetare representerade runt om i Sverige, globalt är vi över 7 000 inom Rail & Transit. Inom subsektor Järnväg finns kompetens representerade för samtliga discipliner såsom mark, bana, elkraft, kontaktledning, signal, tele, kanalisation, trafik och kapacitet och tidiga skeden. Samtliga medarbetare, både nationellt och internationellt, binder samman sin kompetens genom att jobba i stora multidisciplinära såväl som mindre uppdrag. Under 2025 är vi verksam uppdrag såsom bland annat Hallsberg-Stenkumla, Norrbotniabanan, Mälarbanan, Maria-Helsingborg, Fyra Spår Uppsala, Malmbanan, Sävenäs, Laxå och Ostlänken. Vi är delaktiga i alla skeden i järnvägsprocessen från tidiga planskeden till besiktning av färdig anläggning och rådgivande inom underhåll. WSP är ledande inom utveckling av Railsys och ERTMS där vi under flera år varit delaktiga i utrullningen och utvecklingen inom ERTMS-införandet i Sverige både i systemhandlingsskede, bygghandlingsskede, utvecklingsprojekt och kapacitetsstudier. Nu vill vi bli fler och söker vår nästa ledande projektör/teknikansvarig mark (banunderbyggnad). För oss är din personlighet och kompetens viktigare än var du bor, därför välkomnar vi sökanden från hela landet! Om tjänsten Som ledande projektör/teknikansvarig mark (banunderbyggnad) kommer du att leda teknikområdets projektering inom större uppdrag. Du tar fram underlag för berörda entreprenörer, söker tekniska lösningar och författar tekniska projekteringsbeskrivningar och mängdförteckningar. Som ledande mark projektör har du hög teknisk kunskap och blir WSPs ansikte utåt mot kund för markprojektering. I rollen stöttar du uppdragsledningen i olika järnvägsuppdrag med resursplanering, bemanning och samordning för att säkerställa en lyckad leverans. Utöver att du blir en del av en lokal teknikövergripande grupp inom järnväg kommer du även vara en del av ett nationellt team av rutinerade markprojektörer med gedigen erfarenhet inom detaljprojektering, anbudsförfrågningar och tekniska specifikationer. Denna grupp leds av en disciplin lead, som finns för varje disciplin inom järnväg. Genom att vara organiserade på detta sätt kan vi se till att alla våra medarbetare får stöd i komplicerade frågor. Vi kan också säkerställa behov av kompetensutveckling och -försörjning mot branschens förändringsbehov inom respektive disciplin. Arbetet är varierande med många kontaktytor då uppdragsgrupperna ofta består av kollegor inom andra discipliner och tekniker i både järnvägsspecifika och multidisciplinära uppdrag. Kunder och samarbetspartners finns både lokalt i Sverige men även internationellt, vilket gör att engelskan används på daglig basis. Din profil Vi söker dig som har hög teknisk kompetens inom teknikområde mark och mycket god förståelse för järnvägsaffären och -uppdragen i sin helhet. Du har troligtvis arbetat i roller relaterade till järnvägsprojektering inom mark under flertalet år. Eftersom denna roll är uppdragsledande och samordnande över landsgränser behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska i tal och skrift. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 22 augusti! Under sommarperioden och stundande ledighet kan urvalsprocessen komma att dra ut på tiden, varför återkoppling kan dröja något. Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes. OM WSP I SVERIGE WSP är en av världens ledande teknikkonsulter. Med en enastående bredd av ingenjörer, rådgivare och forskare förenas våra globala talanger för att utveckla lokala lösningar. WSP är verksamma i över 50 länder och har cirka 73 000 medarbetare, eller som vi säger Visionärer. På WSP i Sverige jobbar cirka 3 800 konsulter med att leverera innovativa projekt inom transport, infrastruktur, byggnation, miljö, projektledning, strategisk rådgivning och energi. Följ oss gärna på WSP Sverige (LinkedIn), WSP Sverige (Facebook), eller @wspsweden (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Östersund. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Vill du vara en del av ett proffessionellt arbetslag och arbeta med ett barn med särskilda behov? Sök till oss! Vi söker en stödassistent på 86.65% för arbete med omvårdnad och specifika hälso- och sjukvårdsinsatser för ett barn på 10 år i ett HVB hem, med möjlighet att arbeta 100% och med tillträde enligt överenskommelse. Ditt nya jobb Som stödassistent kommer du att ge stöd till medborgaren utifrån individuella behov och förutsättningar. Du hjälper medborgaren att hantera sin vardag och alla de utmaningar som kan uppstå, både i och utanför hemmet. Ditt jobb är att skapa goda förutsättningar till ett så självständigt liv som möjligt för individen. Vanliga arbetsuppgifter Barnets behov kräver ständig tillsyn under dygnets alla timmar av två personal. Barnet är i behov av teknisk utrustning såsom hemrespirator och sond, dvs en knapp i magen. Du ska även ge socialt och pedagogiskt stöd. Vi arbetar mycket med teckenkommunikation samt annan stödjande pedagogik. Vi är med barnet i skolan under dagtid. Barnet är pigg och glad och vill vara aktiv i samhället. Ett barn med många intressen så som bad, rida, gokart, sitski och allt annat som Du kommer på att erbjuda. Du ska kunna tänka att ”Ingenting är omöjligt” och ha ett öppet sinne. Kan du spela något instrument är det en extra merit, då barnet älskar sång och musik. Det kan också förekomma resor till annat län i samband med läkarbesök, men även semesterresor och dagsutflykter förekommer. Du får genomgå utbildningsinsatser via arbetsgivaren samt en god introduktion tillsammans med erfarna kollegor. Vi har ett anpassat introduktionsmaterial och erbjuder introduktion så trygghet för barn och medarbetare skapas. Din kompetens Omvårdnadsprogrammet, barnsköterskeutbildning eller annan jämförbar utbildning. Det är meriterande att ha arbetat med medicinsk utrustning och/eller barn med stora omvårdnadsbehov. Du har: - Ett professionellt förhållningssätt - Noggrannhet i arbetet - En god empatisk förmåga - Intresse och engagemang för barns utveckling och stöjande pedagogik Vi lägger stor vikt vid bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande i alla kontakter med barnet, anhöriga, kollegor, chef samt andra yrkesbefattningar. Meriterande: Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Är du en: Vi ser att du är en lyhörd och engagerad person med stor respekt för våra medborgare. Du har en positiv människosyn och förmåga att skapa goda relationer med både kollegor, medborgare och anhöriga. Du är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Vi söker dig som har en stark muntlig kommunikationsförmåga och som uttrycker dig tydligt och engagerat. Du är lojal, följer instruktioner och regler noggrant och bidrar till en trygg och ordnad miljö för medborgare. Ett proffessionellt arbetslag hälsar och ser fram mot Din ansökan Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
5-stjärnig LSS bostad på Grindstugvägen söker ny kollega Sektorfunktionshinder söker nu ytterligare en stjärna till vårt LSS äldreboende på 85%. En tillsvidareanställning med möjlighet att arbeta heltid inom vård-och omsorgsförvaltningen. Tillträde 1/10 eller efter överenskommelse. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där det verkligen händer grejer! Äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är en ökande befolkningsgrupp till följd av förbättrad hälsovård, omvårdnad och bättre livsvillkor. Därmed får de ett ökat omvårdnads- och boendebehov som äldrebefolkningen i övrigt. I arbetet med äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning är det viktigt med ett arbetssätt som gör att personerna kan bibehålla de funktioner de har, och att vi medarbetare bidrar till ett ökat mervärde för personen. LSS bostaden blev tilldelad vård- och omsorgsförvaltningens kvalitetspris 2016. Vi är ett arbetslag som jobbar med utveckling i verksamheten både mot medborgarna på LSS bostaden samt oss själva i vår yrkesroll. Vi vill ligga i framkant i arbetet med målgruppen äldre LSS, vi tar till oss nya arbetssätt och metoder. Vi jobbar utifrån kommunens ledord ”Framåt med hjärtat”. Arbete på LSS bostad för äldre innebär ledsagning vid aktiviteter, medverka till att medborgarna har ett aktivt deltagande i samhällslivet. Arbetstiderna innefattar dag, kväll, varannan helg samt sovande jourtjänstgöring. I arbetet förekommer även delegerande sjukvårdande arbetsuppgifter. Vad vi är ute efter Du har goda kunskaper i basal omvårdnad, har genomgått omvårdnadsprogrammet eller likvärdig utbildning. Du är också en mästare på förflyttningsergonomi och brinner för att använda din kunskap för medborgarnas bästa. Om du dessutom har erfarenhet av AKK, vet du exakt hur du får individer att känna sig trygga och värdefulla. Du ska ha ett intresse av att jobba med metodutveckling och kognitiva stöd för målgruppen äldre. Du ska ha känsla och engagemang att jobba med omvårdnad och omsorg. Verksamhetens målsättning är att med kunskap och intresse för personer med funktionshinder och med ett värdigt bemötande skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för den boende. Du stödjer de boende i områden av deras liv som de har svårt att klara själva. Detta gör du med stor respekt för deras integritet och självbestämmande. Du arbetar utifrån ett individuellt inriktat arbetssätt och ger stöd och service utifrån de boendes egna behov och önskemål. Du kommer att ingå i ett arbetslag där arbetet ställer krav på förmåga att samarbeta och kommunicera samt att ta eget ansvar. Vi ser att du som söker är serviceinriktad och som ser till helheten och strävar efter att leverera bästa möjliga lösning för både medborgare och verksamheten. Vi är en politiskt styrd organisation och arbetar utifrån uppdragsbeskrivning och kvalitetskrav. Följande kunskaper är meriterande Mycket goda kunskaper i basal omvårdnad. Goda kunskaper i delegerade arbetsuppgifter (läkemedel och insulin t.ex.) Goda kunskaper om skötsel av PEG. Goda kunskaper om skötsel av trakeostomi. Goda kunskaper i vikten av fysisk aktivitet efter medborgarnas individuella förutsättningar. Goda kunskaper i förflyttningsergonomi. Ditt uppdrag • Omtänksamhet: Stötta och uppmuntra våra äldre i deras dagliga aktiviteter. • Kompetens: Hantera delegerade arbetsuppgifter som läkemedel och insulin. • Aktivitet: Inspirera till fysisk aktivitet, allt utifrån varje individs unika förutsättningar. • Samarbete: Arbeta nära dina kollegor för att skapa en fantastisk miljö för alla. • Kommunikation: Använd metodarbete, som AKK, för att verkligen nå fram till våra boende. En arbetsplats med höga visioner och stort hjärta: Vi tror på att skapa ett bättre och mer inkluderande samhälle och vi värdesätter verkligen den enorma insats våra medarbetare gör för våra medborgare. Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Utbildningar både via webben och fysiskt. Andra förmåner så som allt från friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Vi på 36:an ser fram mot Din ansökan Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Mottagningssocionom Individ- och familjeomsorgen med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). Ragunda kommun är en liten kommun och den lilla kommunens styrka är bland annat korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi värderar samarbete och samverkan högt, både internt inom den egna verksamheten och andra verksamheter inom kommunen samt med externa samverkansparter. Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa i rollen. ARBETSUPPGIFTER IFO Ragunda är en kompetent, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta med varandra. Just nu har vi behov av att ersätta vår mottagningssocionom. Arbetet i mottagningen är till största del riktat mot barn och familj men kan även innefatta arbete inom IFOs övriga områden. Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning, framför allt avseende barn och ungdomar inom socialtjänsten. Vi söker dig med erfarenhet och engagemang inom området. Du är intresserad av utvecklingsarbete och trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du behöver vara flexibel och lätt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behöver även ha en förmåga att begränsa ditt uppdrag och arbeta lugnt och metodiskt. Du kommer vara en viktig del av socialtjänsten ansikte utåt. Tjänsten innebär att du kommer ta emot anmälningar och ansökningar. I ditt uppdrag ingår att göra initiala skyddsbedömningar, hantera anmälningar och ansökningar, ge information, konsultation, rådgivning samt hänvisa personer till rätt instans inom socialtjänsten och/eller annan verksamhet. Du kommer även att samverka med andra aktörer, samarbeta med andra myndigheter och organisationer för att ge barn och familjer ett samordnat stöd. Utifrån den lilla organisationens behov av flexibilitet så kan uppdraget och arbetsuppgifterna eventuella förändras utifrån förändrade förutsättningar. Tjänsten är placerad i Hammarstrand men du har hela kommunen som arbetsområde. Goda möjligheter för busspendling finns och arbetstiderna går till viss mån att anpassa utifrån dessa. Som anställd på IFO i Ragunda kommun har du möjlighet att välja friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. Det finns också möjlighet att semesterväxla vilket ger dig fler semesterdagar än vad kollektivavtalet ger. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete samt att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du behöver vara flexibel och lätt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du behöver även ha en förmåga att begränsa ditt uppdrag. Vi söker dig som är bra på att utrycka dig i både tal och skrift samt har förmågan att leda samtal och knyta relationer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och särskilt med fokus på barn och familj. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du erfarenhet av att planera och samordna underhållsarbeten? Vill du ha ett ansvarsfullt, omväxlande arbete med stort utrymme för eget driv? Då har vi jobbet för dig! Om jobbet Avdelningen Värme Anläggning ansvarar för underhållet och projektverksamheten på Jämtkrafts värmeanläggningar ur ett långsiktigt hållbart perspektiv. Vår största anläggning är kraftvärmeverket i Lugnvik, Östersund. Du kommer att tillhöra avdelning Värme Anläggning som bland annat arbetar med underhållsarbeten och revisioner för anläggningarna. Du erbjuds en roll med mycket frihet under ansvar där det finns stort utrymme för att utvecklas. I rollen som Underhållsingenjör kommer du arbeta med löpande underhåll och vårt revisionsarbete under året. Du har ett nära samarbete med våra entreprenörer och leverantörer där du samordnar och följer upp så att arbetet utförs rätt och säkert och enligt gällande regler och rutiner. Du erbjuds en omväxlande vardag tillsammans med ett härligt gäng och du har goda möjligheter till utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i avdelningens team för strategiskt underhållsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att bestå av: • Ansvara för och samordna revisionsplaneringen under året • Administrera och utveckla vårt underhållssystem D365/Dynaway • Planering, beredning, genomförande, uppföljning och analys av större underhållsinsatser • Ta fram och uppdatera underhållsplaner • Agera som störningsledare vid större problem • Samordna planerade arbeten i rollen som BAS-P och vissa fall ha rollen som BAS-U • Utveckla och samordna verksamhetens behov inom underhåll, bland annat genom att vidareutveckla processer och metoder • Ta fram budgetunderlag och hålla i ekonomisk uppföljning av underhållet • Upphandling och inköp av underhållsinsatser tillsammans med Upphandlingsavdelningen Har du även erfarenhet av följande är det önskvärt: • Integrering mellan underhåll och drift/projektverksamhet • Underhåll, med specifikt ångturbiner (Siemens eller andra fabrikat) • Underhållssystem, IBM Maximo, Mainmaster, IDUS eller IFS • Föreskrifterna för reparation, ändring och kontroll samt nyproduktion av trycksatta anordningar • Kunskap om krav kring svetsarbeten och om granskning och hantering av tillhörande dokumentation. Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Vi tror också att det är viktigt med en god förståelse och erfarenhet från industri, kraftvärme- eller processindustrin med en teknisk inriktning. Som person har du god samarbetsförmåga och kan etablera och upprätthålla goda kontakter. Du är lyhörd och har god kommunikationsförmåga samt har goda kunskaper i engelska och har IT/datorvana. Vi ser gärna att du har använt något Underhållssystem och arbetat aktivt med dessa. Du är ansvarsfull, tar egna initiativ och kan självständigt lösa dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du har förmåga att kunna lyfta blicken och se hur det du gör bidrar till hela Jämtkrafts resultat. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. Vårt erbjudande Hos oss får du vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle, i en bransch som är en förutsättning för vår välfärd. Vi jobbar tillsammans i trygga team där vi vågar testa nytt, växa och lyckas. På Jämtkraft är du viktig. Vi tänker långsiktigt, vi satsar på dig och vill att du ska trivas och hjälpa oss framåt. Fler fördelar med Jämtkraft: Jämtkraft är tillräckligt stort för att du ska kunna utvecklas och göra karriär, men tillräckligt litet för att du ska synas, vara viktig och kunna påverka. Vi tar hand om våra medarbetare och har fina förmåner, alltifrån förmånscykel till arbetstidsförkortning och föräldrapenningtillägg. Vi är en erkänt bra arbetsgivare, belönade med certifikatet ”Excellent Arbetsgivare 2025” och ”Karriärföretag 2025”. Körkort B är ett krav. Placeringsort: Östersund Omfattning & anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde: Snarast Vill du veta mer om jobbet? Är du varmt välkommen att kontakta Hans Eriksson, Avdelningschef för Värme Anläggning 073 – 599 49 85 eller [email protected] Ansökan Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast 18 augusti 2025 Fackliga företrädare: SEKO, Peter Martinsson, 073-275 52 39 Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 072-728 96 80 Unionen, Michael Häggmark, 072-728 96 62
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 677 jobb