Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. Duved Skola är en nybyggd toppmodern grundskola som ger mycket goda förutsättningar för samarbete och stimulans till lärande. Skolan är en F-9 skola med ca. 80 medarbetare och 560 elever. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som lärare ska du tillsammans med arbetslaget arbeta för kvalitén i det pedagogiska arbetet och delta i utvecklingsarbete tillsammans med övriga lärare. I arbetet ingår ett helhetsansvar för elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du tar ansvar för att systematiskt dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas lärande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig är legitimerad lärare med ämnesbehörighet i matematik och NO-ämnen. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har lätt för att sätta dig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som brinner för landsbygdsutvecklingsfrågor. Du blir en nyckelperson kopplat till landsbygdsfrågor i vårt arbete med hållbar regional utveckling – i nära samverkan med lokala, regionala och internationella aktörer. Region Jämtland Härjedalen, Område Hållbar Tillväxt samordnar genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin och bidrar tillsammans med kommuner, näringslivsorganisationer, företag, utbildningsaktörer och civilsamhälle till att vara en nytänkande och hållbar region att leva, verka och utvecklas i. Vi erbjuder en stimulerande roll i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka regionens långsiktiga utveckling. Du blir en del av ett engagerat team med höga ambitioner och nära koppling till både lokala och internationella nätverk. Som regional utvecklingsstrateg arbetar du på en övergripande nivå med att utveckla och driva strategiska frågor kopplade till hållbar tillväxt. Du företräder regionen i viktiga sammanhang och bidrar till att förverkliga mål och prioriteringar i den regionala utvecklingsstrategin och i bla programmet för smart specialisering. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: · Strategiskt arbete inom landsbygdsutveckling och hållbar näringslivsutveckling. · Omvärldsbevakning och analys kopplat till regional tillväxt och nationell/EU-politik. · Handläggning av remisser, projektdialoger och strategiska bedömningar av projektansökningar. · Uppföljning och dialog med externa aktörer som medfinansieras eller upphandlats. · Medverkan i utvecklingsprojekt och internationellt samarbete, bland annat genom interregionala projekt inom S3 (smart specialisering). · Du kommer också ha en processledande roll inom styrkeområdet jord, skog och vatten för smart specialisering samt bidra till revideringar och implementering av regionala strategier, till exempel regionala serviceprogrammet och regionala livsmedelsstrategin Jämtlands Län. Vi söker dig som är en drivande person med stark analytisk förmåga och ett genuint intresse för landsbygdsutveckling. Du trivs i en roll där du får ta ansvar, arbeta långsiktigt och samtidigt hantera komplexa frågeställningar med många intressenter. För att lyckas i rollen är du: · Strategisk och strukturerad, med förmåga att se helheter och även flera olika perspektiv. · Kommunikativ och relationsskapande du har lätt för att samarbeta med olika aktörer. · Självgående och lösningsfokuserad du driver ditt arbete framåt på ett ansvarsfullt sätt. · Nyfiken, kreativ och utvecklingsorienterad du håller dig uppdaterad inom ditt område och bidrar aktivt till lärande i organisationen. KVALIFIKATIONER · Har en relevant akademisk examen inom exempelvis statsvetenskap, samhällsplanering, agronomi, landsbygdsutveckling, miljövetenskap eller annan kompetens som arbetsgivaren finner motsvarande · Har kännedom om och erfarenheter av arbete inom politiskt styrda organisationer och förmåga att hantera samverkan mellan olika nivåer (lokalt, regionalt, nationellt, EU). · God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. · Vana att arbeta i digitala verktyg och administrativa system. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom offentlig sektor, gärna inom regional utveckling, näringsliv, landsbygd eller samt arbetat med EU-projekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten som regional utvecklingsstrateg med inriktning langdbygdsutvecklingsfrågor och återfinns inom Område Hållbar Tillväxt, Regional Utveckling, i Region Jämtland Härjedalen. Region Jämtland Härjedalen är en politiskt styrd organisation som har det regionala utvecklingsansvaret i länet. Det regionala utvecklingsansvaret innebär bland annat att tillsammans med länets aktörer arbeta för att uppnå mål och långsiktiga priorioteringar för den regionala utvecklingspolitiken. Vi verkar inom ett stort geografiskt område där förutsättningar och behov skiljer sig åt över länet. Vi samordnar genomförandet av den regionala utvecklingsstrategin och bidrar tillsammans med kommuner, näringslivsorganisationer, företag, utbildningsaktörer och civilsamhälle till att vara en nytänkande och hållbar region att leva, verka och utvecklas. I arbetet tar vi hänsyn till inomregionala skillnader när politiken formas, och skapar förutsättningar för utvecklingskraft och konkurrenskraft runt om i länet. På området arbetar du tillsammans med andra kollegor inom olika sakområden för en hållbar utveckling ur ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt perspektiv. Läs mer om livet i Jämtland Härjedalen på www.tasteget.nu Läs mer: Läs mer om regional utveckling
Förskolan Emanuel, två privata förskolor i Östersund och på Frösön drivna av FVBU, Föreningen Värdefulla Barn och Ungdomar. Vi har ca 32/38 barn, på två avdelningar på respektive förskola. Vi är mindre, familjära förskolor som arbetar utforskande och med stöttande undervisning i mindre grupper. Vi söker en ansvarstagande, engagerad och närvarande pedagog som vill vara med och skapa en utvecklande, rolig och trygg omsorg. Du har barnen i fokus och ett positivt förhållningssätt till både barn och vårdnadshavare. Du har förmåga att samarbeta och en vilja att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter liksom du tar del av andras. Du behöver vara förtrogen med förskolans styrdokument. Vi ser gärna att du har ett intresse att bygga och förändra lärmiljöer utifrån barnens intressen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som anställd inom FVBU får du tillgång till arbetskläder för utomhusbruk. Du får äta pedagogiska måltider tillsammans med barnen. Vi söker två pedagoger, en till varje förskola, som kan börja hos oss i augusti. Vi arbetar med löpande urval, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Institutionen för hälsovetenskaper har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten utbildar och forskar inom en rad ämnen, där fokuset är människan, hälsa och välmående. Institutionen erbjuder kurser, grundutbildningar och utbildning på avancerad nivå. Våra grundutbildningsprogram är folkhälsovetenskapliga programmet, idrottsvetenskapligt program, programmet för psykisk hälsa/ohälsa, programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet samt sjuksköterskeutbildning. Forskningen är mångvetenskaplig och bedrivs inom ämnena folkhälsovetenskap, idrottsvetenskap, medicinsk vetenskap, omvårdnad och rehabiliteringsvetenskap, samt vid Nationellt vintersportcentrum (NVC). Arbetsuppgifter Till arbetsuppgifterna hör kursansvar, undervisning, handledning och examination av studenter främst inom ämnets kurser på grundnivå. Arbetet omfattar också medverkan i program- och ämnesutveckling samt utveckling av nätbaserad utbildning. Vidare innebär arbetet aktivt deltagande vid institutionens utvecklingsarbete, administration samt ämnets arbete för lika villkor. Behörighet Den som ska anställas som universitetsadjunkt ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447. Behörig för anställningen som universitetsadjunkt i idrottsvetenskap är den som har avlagt kandidatexamen med idrottsvetenskap eller idrottsmedicin som huvudämne, eller har motsvarande kompetens inom det ämnesområde anställningen avser. Övriga krav Den som ska anställas som universitetsadjunkt ska ha visat pedagogisk skicklighet. Den som anställs ska kunna utföra administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av och förmåga att använda och förstå svenska och engelska i både tal och skrift. Den sökande ska vara flexibel, inneha en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ha god pedagogisk insikt. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetsadjunkt gäller graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden. Erfarenhet av kursansvar, olika pedagogiska arbetsformer och undervisningserfarenhet i kurser på högskolenivå inom idrottsvetenskap är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av handledning av studentuppsatser. Särskilt meriterande är undervisningserfarenhet inom anatomi, idrottsmedicin, fysisk aktivitet och hälsa, idrottsnutrition och liknande. En hög grad av undervisningserfarenhet på högskola/universitet är meriterande. Handläggning Beredning av anställningen fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447. Anställning och tillträde Anställningen är en särskild visstidsanställning omfattande 35 % av heltid från och med 2025-08-14 eller enligt överenskommelse/ dock längst till och med 2026-08-13. Anställningsort: Östersund Information Närmare upplysningar lämnas av proprefekt Marko Laaksonen, [email protected] eller ämnesföreträdare Helen Hanstock, [email protected]. Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan ska bifogas styrkt meritförteckning, intyg över pedagogisk skicklighet och erfarenhet, referenser och en redogörelse av tidigare verksamhet och pedagogiskt arbete som är av betydelse för anställningen samt ett personligt brev. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-07-15. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du den enskilde utifrån dennes behov. Nu söker vi 2 personliga assistenter, en som vill jobba ca 65% där arbetstiden är förlagd vardagar och helger samt en som vill arbeta 2 helger på 4 veckor, ca 25%. Båda från 1/9. Men det finns även ett behov av timvikarier vid t.ex. sjukdom. Arbetstiden är förlagd under dygnets alla timmar med aktiv tid och jour. Du kommer att arbeta med en man i 45-års åldern som bor ca 2 mil utanför Östersund. Man kör brukarens bil under sina arbetspass, så det är krav på B-körkort. Du som söker ska ha nära till humor och ha ett bra bemötande. Du behöver vara flexibel som person och ha lätt att anpassa dig efter andra. Vi ser till största del till personlig lämplighet men om man har erfarenhet av personlig assistans är det en fördel. Vi har kollektivavtal, Kommunal/Fremia. Utöver timlön gäller ob- och jourersättningar som utbetalas enligt gällande kollektivavtal Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal och lokalkontor i Östersund.
Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Infinity söker nu fler medarbetare för konsultuppdrag hos kund i Östersund! Uppdragsbeskrivning: Arbetet bedrivs agilt med tät kundkontakt, frekventa leveranser och stor flexibilitet och förändringsbenägenhet. Stort ansvar läggs på de tvärfunktionella teamen att angripa och lösa problem på bästa sätt samt att bidra till sin egen förbättringsresa. Produktägarna säkerställer löpande att vi jobbar med rätt saker utifrån samhällets behov. Arbetsbeskrivning: En systemutvecklare som kan bidra till teamets framgångar. De tvärfunktionella teamen jobbar med sina uppgifter från ”ax till limpa” där alla olika discipliner såsom arkitektur, krav, design, utveckling, test, testautomation, dokumentation, release och driftsättning ingår. Vi strävar efter rollöverskridande arbete inom teamen och du förväntas kunna bidra inom flera av dessa områden. Du är en lagspelare som är van att bygga långsiktiga relationer och du utvecklas tillsammans med dina teamkollegor i arbetet. En förutsättning för att du ska kunna utföra ditt uppdrag är att du kan kommunicera flytande på svenska skriftligt och muntligt, då myndighetens arbetsspråk är svenska. Dina arbetsuppgifter: • Delta i analys av stories • Designa/formge komponenter • Tillverka, förvalta och enhetstesta komponenter, fullstack (lika stark på backend som frontend) • Skriva integrationstester • Granska kod • Leverera till integration • Genomföra produktionsuppföljning Du ska ha följande kompetenser och/eller erfarenheter: • Minst 2-6 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i .Net • Minst 2-6 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av GIT samt Jenkins eller motsv • Minst 2-6 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av oracle-databaser Meriterande kriterium: • Minst 2 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i Java • Minst 3 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat på en it-avdelning vid en större svensk myndighet • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot och Gradle • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av OpenShift och artifactory • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av storskaligt agilt arbetssätt enligt ramverket SAFe eller liknande Start: Efter överenskommelse Vi ser fram emot din ansökan! Om frågor kontakta [email protected]
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Som kock ansvarar du tillsammans med kollegor för förberedelser, tillagning och servering av måltider till ca 180 skolbarn från förskoleklass till årskurs 6, 150 förskolebarn samt pedagoger samt 2 utskick. Tillagning sker till största delen från grunden. Du får laga och servera måltider med hög kvalité på råvaror. 50% av råvarorna är krav, ekologiska, fairtraid och lokalproducerat och vi väljer alltid svenskt kött. Vi serverar minst två rätter varje dag varav en vegetarisk samt en stor salladsbuffé. Vi bakar större delen av brödet själva. Du kommer att arbeta i ett modernt kök som invigdes 2017, köket ligger på Fjällbackens förskola i Undersåker KVALIFIKATIONER - Dokumenterad kockutbildning och utbildning i HACCP/egenkontroll och/eller förvärvad kunskap genom erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Meriterande är erfarenhet från offentliga måltider och arbete med kostdataprogrammet MASHIE eller motsvarande. - Goda kunskaper om allergikoster. - Kunskaper om behovsanpassad kost. Med behovsanpassad kost inom skola och förskola menas barn med selektivt ätande. - God datavana samt ska du behärska svenska i tal och skrift. Vi söker en kock som är samarbetsorienterad och anpassar sig genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som barnmorska på Bräcke hälsocentral innebär sedvanliga arbetsuppgifter som barnmorska i primärvården. Du arbetar självständigt med reproduktiv och sexuell hälsa, graviditetsövervakning, föräldrastöd i grupp, preventivmedelsrådgivning, STI-förebyggande arbete och gynekologiska cellprovtagningar. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Legitimerad barnmorska. Meriterande är erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har ett genuint intresse för människor och har patienten i fokus. Vi förväntar oss att du tillsammans med dina kollegor bidrar med din kompetens och ett gott bemötande för att ge patienterna bästa möjliga vård. Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har initiativförmåga och ansvarskänsla. Vi söker dig som vill arbeta för en god primärvård med hög tillgänglighet och kvalitet. Vi värdesätter att du är engagerad och flexibel som person med en god samarbetsförmåga och vilja att vara med och utveckla verksamheten i andan av teamarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer