Arbetsterapeut
Ragunda kommun
Arbetsterapeuter

Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som arbetsterapeut med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). ARBETSUPPGIFTER Vi söker två arbetsterapeuter för tillsvidareanställning. Rehabteamet utgår från centralorten Hammarstrand där rehabteamet delar på ett kontorslandskap. Vi arbetar mot SÄBO och hemsjukvård på tre orter i kommunen. Som en del i rehabteamet kommer du att samverka med bland annat fysioterapeuter, distriktsköterskor, sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare och enhetschefer. Arbetet innebär hembesök i så väl ordinärt boende som särskilt boende. För att få en samlad helhetsbild av personen och dennes livssituation eftersträvar vi att arbetsterapeut och fysioterapeut gör gemensamma hembesök och bedömningar. Vi resonerar i teamet gällande eventuella interventioner för att säkerställa att vi arbetar mot samma mål och undviker kontraproduktiva insatser. Förutom patientarbetet ingår handledning, instruktion, utbildning och information till omvårdnadspersonal och närstående/anhöriga i dina arbetsuppgifter. Vi har ett hälsobefrämjande, förebyggande och rehabiliterande tanke- och arbetssätt för att öka möjligheten till ett aktivt liv med god livskvalité utifrån den enskildes egna förutsättningar/resurser. Vi kan erbjuda dig delaktighet och påverkan av gruppens utveckling med utrymme för att växa i yrkesroll och som individ. Du har eget inflytande på utformning av dina arbetsdagar i samråd med kollegor. Arbetstiderna är 8 17 måndag-fredag med möjlighet till flex. Friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme erbjuds samt deltagande i projektet God och nära vård tillsammans med Hälsocentralen. Då arbetet också består av att handleda övrig vårdpersonal bör Du tycka det är stimulerande. Vi har också ett samarbete med primärvården. Som arbetsgivare värdesätter Ragunda kommun alla medarbetares bidrag till verksamhetens utveckling och effektivitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Tjänsten kräver att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tillsättningen av tjänsterna grundar sig på de uppgifter du lämnar i din ansökan, därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Skicka in både CV och personligt brev. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Spanskalärare 35%, åk 6-9
Vidarskolan AB (svb)
Grundskollärare

Östersunds Waldorfskola är en icke vinstdrivande waldorfskola, vackert beläget i två stora stenhus på Frösö Strand. Skolan är den äldsta friskolan i Östersund. Vi har drygt 100 elever i klasserna F-9 och en vilja att växa. Vi söker dig som brinner för undervisning, som vill utveckla din pedagogik och dig själv tillsammans med ett 20-tal kollegor. Hos oss är gemenskap och delaktighet viktigt. Såväl medarbetarnas som föräldrarnas engagemang är en central del av verksamheten. Medarbetare och föräldrar är aktieägare i skolan och utser skolans styrelse, och är delaktiga i skolans utvecklingsarbete via lärarkollegium och skolans föräldraförening. Vi följer den nationella läroplanen, Lgr22, men tar även stöd av den waldorfpedagogiska läroplanen En väg till frihet. Arbete på en liten skola innebär närhet till beslut och medverkan, men även ett större mått ansvarstagande och flexibilitet. Låter detta som något för dig? Ta kontakt med skolan via angiven mailadress.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Projektledare till AFRY
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du leda meningsfulla projekt som formar framtidens infrastruktur? AFRY söker nu en projektledare till deras kontor i Östersund. Här blir du en viktig del av ett starkt team som drivs av hållbar utveckling, teknik i framkant och samarbete över gränser Information om tjänsten Professionals Nord rekryterar i samarbete med AFRY en projektledare till verksamheten i Östersund. AFRY är ett internationellt teknik- och designföretag med stark lokal förankring. Hos oss får du vara med och skapa framtiden – tillsammans med engagerade kollegor och i en miljö där utveckling och innovation står i fokus. Frågor? Kontakta Stina Vidmark på [email protected]. Arbetsuppgifter Som projektledare ansvarar du för att leda projekt inom samhällsbyggnad – från uppstart till genomförande. Du arbetar nära beställare, interna specialister och entreprenörer, och har en nyckelroll i att säkerställa kvalitet, framdrift och samverkan. Exempel på arbetsuppgifter: Leda och följa upp samhällsbyggnadsprojekt Samordna teknikområden och driva projekten framåt Hålla i kundkontakter, budget och tidsplan Bidra till utveckling av teamet och verksamheten Vi söker dig som har Några års erfarenhet av teknisk projektledning, gärna inom samhällsbyggnad Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet Förmåga att arbeta strukturerat, kommunikativt och affärsmässigt B-körkort och goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet från konsultbranschen eller entreprenadsidan God teknisk förståelse inom exempelvis mark, väg eller VA Vana att driva både större och mindre projekt parallellt Som person är du: En naturlig ledare som gillar att ta ansvar Samarbetsinriktad och trygg i kommunikationen med olika aktörer Lösningsorienterad med en vilja att utvecklas – både själv och i team START: enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖstersundURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Stina Vidmark #afry #projektledare Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Kundservice för dig som gillar att ge råd, skapa trygghet och hitta rätt!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett intresse för kläder, administration och service blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer!  Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och en framgångsrik service. Du kommer ta emot beställningssamtal, mail och chatt där du hjälper kunder genom engagerad och meningsfull service där du genom ditt intresse för kläder skapar väl anpassade lösningar för kundens behov.   Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang. Arbeta administrativt med varierande uppgifter som mail, chatt och ärendehantering. Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer. Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare.  Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag. Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap!   Vi söker dig som Har ett intresse för service och drivs av att utvecklas inom det. Är intresserad av kläder och har ett öga för mode! Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är proaktiv och initiativtagande i ditt arbetsutförande och bidrar till teamets utveckling. Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas!   Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska. Har datorvana. Godkänd gymnasieutbildning.   Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder måndag-fredag 07.00-21.00 och lördagar 09.00-15.00. Majoriteten av arbetpassen kommer vara under vardagar, men vi ser gärna att du är flexibel och kan jobba helger.   Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Kundservice för dig som gillar variation, samtal och administrering
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och varierande arbetsuppgifter där blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Utvecklas i flera olika områden och uppgifter, i en dynamisk arbetsmiljö Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för service och att testa nya områden och drivs av att utvecklas Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är proaktiv och initiativtagande i ditt arbetsutförande och bidrar till teamets utveckling Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vår verksamhet är igång vardagar, kvällar och helger vilket ger goda möjligheter till flexibla arbetstider som fungerar för dig och verksamheten. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Kundservicemedarbetare i Östersund
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Teknisk support Östersund
Responda Group AB
Supporttekniker, IT

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som teknisk kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad service och teknisk färdighet där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice och teknik samt drivs av att utvecklas inom det Vill äga ärenden och på ett smidigt sätt lösa komplexa problem Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sina tekniska färdigheter till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse - vi är flexibla med startdatum. Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vår verksamhet är igång dygnet runt - vilket ger goda möjligheter till flexibla arbetstider som fungerar för dig och verksamheten. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Beredskapsplanerare till Jämtlands Räddningstjänstförbund
Jämtlands Räddningstjänstförbund
Planerare och utredare m.fl.

Jämtlands Räddningstjänstförbund söker dig som vill ta ansvar för att driva, utveckla och samordna vårt arbete med planering för höjd beredskap. I rollen som beredskapsplanerare blir du både ett nav och en motor i ett uppdrag som är strategiskt viktigt för både oss och för hela samhället. Du arbetar nära förbundsledning och får möjlighet att påverka både inriktning och innehåll i ett högaktuellt och växande område. Om du trivs med planering och utveckling, är bra på att få med dig andra och gillar att omvandla mål till konkret verksamhet kan det här vara din nästa utmaning. Om oss Hos oss på Jämtlands Räddningstjänstförbund får du en flexibel arbetsplats i en organisation som är under utveckling. Vårt förbund ansvarar för räddningstjänst och förebyggandeverksamhet enligt lagen om skydd mot olyckor i alla åtta kommuner i Jämtlands län. Vi har 35 brandstationer och 9 räddningsvärn, de allra flesta av våra cirka 600 medarbetare är brandmän i beredskapstjänst. Heltidspersonal har vi i huvudsak på brandstationen i Östersund där även denna tjänst är placerad. Om jobbet Som beredskapsplanerare är det ditt uppdrag att leda, driva och samordna räddningstjänstens arbete med planering för höjd beredskap. I rollen ansvarar du för planering på övergripande och systemnivå för hela organisationen, men du har också en viktig roll i att stödja och driva arbetet på avdelningsnivå. Rollen är operativ och strategisk på samma gång – du kommer vara den som formulerar målbild, tar initiativ och genomför arbetet. Exempel på arbetsuppgifter: Planering och utveckling av krigsorganisation och utveckling av plan för höjd beredskap Övergripande och förberedande planering för övning, mobilisering och lokalisering av civilpliktiga Lokalisering och fördelning av räddningstjänstens resurser vid höjd beredskap Kontinuitetshantering av räddningstjänstens samlade verksamhet Vårt erbjudande Jämtlands Räddningstjänstförbund erbjuder en välkomnande, professionell och pålitlig kultur. Vi provar gärna nya idéer och utvecklar våra arbetssätt. Som anställd på räddningstjänsten får du friskvårdstid under arbetstid, fria arbetskläder och goda möjligheter till balans mellan arbete och privatliv. All personal omfattas givetvis av kollektivavtal. Om dig Vi söker dig som är självgående, initiativrik och målinriktad, med förmåga att självständigt omvandla mål till praktiskt arbete. Samtidigt kan du samarbeta brett inom organisationen och ta in flera perspektiv. Rollen innebär stort eget ansvar och kräver en trygghet i att kunna arbeta utifrån uppsatta mål. Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du har en akademisk examen med relevant inriktning, exempelvis inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap eller samhällssäkerhet. Alternativt har du en annan utbildningsbakgrund i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten Dessutom har du: Körkortsbehörighet B Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Goda IT-kunskaper på grundläggande nivå Meriterande Erfarenhet från arbete med liknande frågor i annan organisation Erfarenhet från arbete inom kommunal räddningstjänst, länsstyrelse, Försvarsmakten eller annan relevant totalförsvarsmyndighet Erfarenhet från arbete med kontinuitetshantering Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Jämtlands Räddningstjänstförbund har som mål att öka mångfalden. Vi värdesätter därför den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Anställningsvillkor Lön och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas de första 6 månaderna. Din huvudsakliga anställningsort kommer att vara Östersund men vi är öppna för viss mån av distansarbete hemifrån eller från någon annan av förbundets brandstationer. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövning samt registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Ansökan Vi vill att du skickar dina ansökningshandlingar senast den 17 augusti 2025 till: [email protected]. Märk din ansökan med ”Beredskapsplanerare” Frågor För mer information om tjänsten kontakta oss gärna.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vikarierande sjuksköterska/distriktssköterska
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Distriktssköterskor

Vi söker en legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska för ett vikariat hos oss. Tjänsten avser att täcka upp för en av våra medarbetare som ska påbörja vidareutbildning till distriktssköterska.  Välkommen till Svegs Hälsocentral!  I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser i hela Härjedalen. Svegs hälsocentral är en glesbygdscentral och framför allt under vintertid ökar akutverksamheten på grund av turismen i området. Mellan hälsocentralen och närmaste sjukhus är det 18 mil, så både akutvård och annan vård bedrivs vid hälsocentralen. Hos oss arbetar du med kollegor och i team med många professioner, med både spets och bredd i kompetensen. Svegs hälsocentral har cirka 4 800 listade personer. Enheten präglas av ett djupt engagemang och ansvar för den verksamhet som bedrivs i Härjedalen. Basen i arbetet är mottagningsverksamhet med brett primärvårdsåtagande. Detta innefattar distriktsläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, lättakutmottagning, psykosocial verksamhet, sjukgymnastik, röntgen, laboratorium, barnmorskemottagning, mödrahälsovård och barnhälsovård. Svegs hälsocentral driver även en Närvårdsavdelning (NÄVA) med 2 OBS-platser för inläggning med vård dygnet runt. Denna bemannas av kommunens sjuksköterskor. I verksamheten ingår även filialer på turistorterna Lofsdalen och Vemdalsskalet. Tillsammans inspirerar och lyfter vi varandra i utveckling och förändringsarbeten. Distansoberoende teknik och flexibla lösningar ser vi som ett utvecklingsarbete samt Nära vård. Vill du vara med och driva vårt arbete framåt? Skicka in din ansökan idag! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska/distriktssköterska på Svegs HC varierar arbetsuppgifterna mellan planerad mottagning, telefonrådgivning samt arbete på lättakuten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska alternativt sjuksköterska med specialistexamen som distriktssköterska. Erfarenhet krävs från yrkesrollen, det är även önskvärt och meriterande med arbetserfarenhet från primärvård. Vi söker dig som letar efter utveckling, som vill vara med och bidra med ständiga förbättringar till vår hälsocentral och som gärna lyfter dina tankar och idéer. Vi ser att du är flexibel, självgående, du har lätt att samarbeta och trivs i din yrkesroll.  Körkort B-behörighet

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Projektör Väg och Mark till AFRY
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du jobba med teknik som gör skillnad? AFRY söker nu en projektör inom väg och mark till vårt kontor i Östersund. Här får du chansen att arbeta med hållbar projektering – i både stora och små uppdrag – tillsammans med ett erfaret och engagerat team. Information om tjänsten Professionals Nord rekryterar i samarbete med AFRY en projektör inom väg och mark.AFRY är ett ledande europeiskt teknik- och designföretag som kombinerar lokal närvaro med global kompetens och erbjuder en miljö där både människor och idéer får växa. Frågor? Hör av dig till Stina Vidmark på [email protected].  Arbetsuppgifter Som projektör kommer du att arbeta med projektering inom mark- och vägområdet, där du är med och bidrar till innovativa lösningar för framtidens infrastruktur. Du jobbar i nära samverkan med kollegor från olika teknikområden, där kunskap delas och nya idéer föds. Framtagande av ritningar och modeller i AutoCAD, Civil 3D eller NovaPoint Samordning av tekniska lösningar i projekt Deltagande i uppdrag från tidiga skeden till färdig leverans Bidra med kreativitet och teknisk förståelse i teamet Vi söker dig som har Högskole-/universitetsexamen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet Några års erfarenhet av väg- och markprojektering, eller annan teknisk bakgrund Goda kunskaper i verktyg som AutoCAD, Civil 3D och/eller NovaPoint Intresse för teknik och hållbar samhällsutveckling Meriterande erfarenheter: Tidigare arbete inom entreprenad eller byggproduktion Erfarenhet av samordning av tekniska projekt God förståelse för regelverk och tekniska standarder Som person är du:En lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap Strukturerad och ansvarstagande Kommunikativ på både svenska och engelska Nyfiken och har en stark vilja att utvecklas i din yrkesroll   START: enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: Östersund URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Vidmark #afry #projektör Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025