Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vi inom Arbetsmarknadsstöd på Försäkringskassan erbjuder ett samhällsviktigt uppdrag i god arbetsmiljö. Du säkerställer att våra kunder, som är arbetssökande, får den ersättning de har rätt till genom att ta ett stort eget ansvar för både handläggningen och samarbetet inom ditt team. Handläggning, kundkontakt och teamarbete Som försäkringshandläggare inom Arbetsmarknadsstöd är du i kontakt med personer som deltar i en arbetsmarknadspolitisk insats hos Arbetsförmedlingen. Du ansvarar för att varje person får rätt ersättning i tid och du bemöter varje person utifrån dess unika behov. Du handlägger självständigt och gör beräkningar, bedömningar och fattar beslut i enskilda ärenden. Vi arbetar teambaserat med planering och fördelning av arbetsuppgifter, vilket innebär att det ställs krav på att du tar ansvar och bidrar till gruppens arbete. Inflödet av ärenden varierar och det är därför viktigt att du har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och arbetstempo. I dina arbetsuppgifter ingår även återkommande arbete i telefoni där du besvarar kundens frågor och handlägger ärendet under pågående samtal. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är serviceorienterad • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med handläggning och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet • har erfarenhet av arbete med kundmöten i en tempofylld miljö, gärna inom telefoni • har erfarenhet av administrativt arbete • har goda kunskaper i engelska • kan förstå och analysera komplexa frågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Flertalet tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Katrin Roos, 010-113 70 85 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Lisa Berglin, [email protected], 010-113 45 08, Hanna Granvik, [email protected], 010-113 45 09, Elin Magnusson, [email protected], 010-113 44 98 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anne Catrine Gemzell, 010-111 25 29, Saco-S: Peter Moberg, 010-111 79 29, Matti Norrby 010-111 84 76, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Institutionen för hälsovetenskaper har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten utbildar och forskar inom en rad ämnen, där fokuset är människan, hälsa och välmående. Institutionen erbjuder kurser, grundutbildningar och utbildning på avancerad nivå. Våra grundutbildningsprogram är folkhälsovetenskapliga programmet, idrottsvetenskapligt program, programmet för psykisk hälsa/ohälsa, programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet samt sjuksköterskeutbildning. Forskningen är mångvetenskaplig och bedrivs inom ämnena folkhälsovetenskap, idrottsvetenskap, medicinsk vetenskap, omvårdnad och rehabiliteringsvetenskap, samt vid Nationellt vintersportcentrum (NVC). Institutionen sätter stort värde på en god och väl fungerande arbetsmiljö. Att jobba på Mittuniversitetets forskningscentrum Nationellt vintersportcentrum innebär att arbeta med utveckling av idrott på olika nivåer. Arbetsuppgifter Arbetet som forskningsassistent inom projekten Effekter av simulerad akut höjdexponering på durabilitet hos uthållighetsidrottare innebär att arbeta i nära samarbete med ansvariga forskare inom datainsamling både genom prestationsmätningar och resultatsammanställning. I rollen som forskningsassistent kommer du att få jobba med mätningar i testlabsmiljön på Nationellt vintersportcentrum. Forskningen som kommer genomföras är inriktad på fysiologiska prestationsfaktorer inom längdskidåkning och skidskytte på hög höjd. Din bakgrund Vi söker dig som har ett stort intresse och stor skicklighet när det gäller att arbeta med elitidrottare i laboratoriemiljö. Du behöver samtidigt ha spetskompetens och erfarenhet gällande forskning inom idrotts- och omgivningsfysiologi. Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom idrottsvetenskap eller motsvarande på minst kandidatnivå. - Erfarenhet av att arbeta med elitidrott. - Erfarenhet av prestationsmätningar i testlabb. - Hög kunskap gällande både omgivningsfysiologi och idrottsfysiologi. Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom forskningsprojekt och har eget vetenskapligt arbete riktad mot uthållighetsprestation på hög höjd. Meriterande är också om du har erfarenhet av den svenska idrottsrörelsen. God kommunikationsförmåga på engelska både muntlig och skriftlig är ett krav. Dina egenskaper I rollen som forskningsassistent krävs att du har god förmåga till att ta egna initiativ, utveckla, koordinera och arbeta självständigt. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och bemötande med både kollegor och deltagande forskningspersoner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kommunikativ och analytisk förmåga. Anställning och tillträde Anställningen är en särskild visstidsanställning omfattande 60 % av heltid från och med 2025-09-01 eller enligt överenskommelse/dock längst till och med 2025-11-30. Anställningsort: Östersund Information Närmare upplysningar lämnas av projektledarna Øyvind Karlsson, [email protected], +46 (0)10-142 88 46, och proprefekt Marko Laaksonen, [email protected] eller 010-142 83 84. Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan ska bifogas meritförteckning, referenser och beskrivning av vetenskapligt arbete som är av betydelse för tjänsten. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-07-09. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Som kock ansvarar du för förberedelse, tillagning och servering av rätter med hög kvalité. Tillagning sker till största delen från grunden. Du får laga och servera mat med hög kvalité på råvaror. 50% av livsmedlen är KRAV, ekologiska, MSC-märkta, fairtrade eller närproducerade. Vi väljer alltid 100% svenskt kött och svenska köttprodukter. Det är ett storköks kök med en bemanning på 4 heltidsanställda. Det serveras ca 450 måltider till elever och pedagoger i matsalen varje dag även utskick. KVALIFIKATIONER Meriterande är: • Dokumenterad kockutbildning och utbildning i HACCP/egenkontroll. • Kunskap om allergi koster. • God datavana samt ska du behärska svenska i tal och skrift. • Meriterande är erfarenhet från offentliga måltider och arbete med kost dataprogrammet MASHIE eller motsvarande. Vi kommer även att lägga stor vikt i personliga egenskaper där vi söker dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Nu har vi startat våra nya övervakningsplatser på kirurgiska akutvårdavdelningen (KAVA) - och vi söker dig som vill vara med och forma framtidens akutsjukvård! Hos oss på Östersunds sjukhus får du arbeta på en dynamisk avdelning där vi tar emot kirurgiska patienter med utökat vårdbehov. Vi har under hösten -24 öppnat 3 övervakningsplatser där du får möjlighet att arbeta nära patienten, med avancerad omvårdnad och i nära samarbete med läkare. På kirurgavdelning 3, KAVA, arbetar vi utifrån ett koncept där teamarbete, hög läkarnärvaro, patientdelaktighet och kontinuerlig kompetensutveckling är centralt. Vi arbetar även med behovsstyrd vårdplanering, daglig styrning och ett starkt fokus på kvalitet i vården. Östersunds sjukhus är det enda akutsjukhuset i Region Jämtland Härjedalen - vi tar emot patienter från hela regionen och ansvarar för både invånare och många besökare under sommar och vinter. Det gör arbetet varierat, meningsfullt och utmanande. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du verkligen gör skillnad - i en region som erbjuder aktivt friluftsliv, fjällnära natur och ett gott liv på både och utanför arbetet, ett liv med guldkant. Funderar du på att flytta hit? Vi hjälper gärna till med bostad! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss på KAVA får du en viktig roll i den akuta kirurgiska vårdkedjan. Du möter patienter som kommer in via akutmottagningen för utredning, övervakning och behandling - ofta med komplexa tillstånd och snabbt föränderliga vårdbehov. Arbetet är varierat, tempofyllt och meningsfullt. Du ansvarar för övervakning, läkemedelshantering, dokumentation och att samordna insatser kring patientens vård. Tillsammans med undersköterskor, läkare och andra yrkesprofessioner är du en central del av ett tryggt och erfaret team som har patienten i fokus. Vi arbetar tvärprofessionellt tillsammans med bland annat vårdplaneringssjuksköterskor, apotekare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och medicinska sekreterare. På plats finns också en ledningssjuksköterska som stöttar och organiserar arbetet under dagen, sam en enhetskoordinator som hanterar administrativa delar som transportbeställningar, vårdplatsfördelning och telefoni. Vårdtiden varierar från något dygn till flera - beroende på patientens tillstånd. Du kommer att få jobba nära övervakningsplatserna och bidra i det akuta omhändertagandet. Hos oss får du: • Arbeta nära patienterna i en avdelning där kliniskt omdöme och god omvårdnad är avgörande • En trygg introduktion i 6 veckor samt med auskultation inom kirurgområdet, så du lär känna hela flödet • Vara en del av en arbetsgrupp som värdesätter kvalitet, utveckling samt glädje i vardagen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse för trauma - och kirurgisk akut vård, men du är lika välkommen som ny i yrket och redo att kasta dig in i något nytt! Har du ett skarpt kliniskt öga, ett lugnt huvudet i snabba lägen och ett hjärta för teamarbete? Då kommer du trivas hos oss! Du är en person som gillar att kommunicera, samarbete och ta ansvar - och som dessutom gärna bjuder ett skratt mitt i allvaret. Hos oss ser vi det meriterande om du har vidareutbildning inom kirurgisk omvårdnad, men vi vet också att kompetens växer över tid. Därför erbjuder vi goda möjligheter till utveckling - bland annat möjlighet till specialistutbildning med studielön. Och viktigast av allt: du vill vara med och göra skillnad - varje dag.
Vi söker dig som vill vara med och bidra till ett gott liv och ett bättre Östersund genom att erbjuda bästa möjliga måltider för våra gäster. Ditt nya jobb Måltidsservice är en sektor inom Östersunds kommun, Teknisk förvaltning. I sektorn ingår drygt 80 kök indelade i sju områden. Vi lagar frukost, lunch och mellanmål till förskolor och skolor, luncher till gymnasier och middag och lunch till personer som bor på särskilt boende. Nu söker vi två Måltidsbiträden till Enhet JGY/Frösön. • 100% till Sporthallens kök, som ligger i centrala Östersund. Arbetstiden är förlagd måndag- fredag 6.45-15.15 • 50% till Fyrvallas kök, som ligger i centrala Östersund. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag och 10.00-14.30. Båda tjänsterna är vikariat under perioden 18 augusti t.o.m. 19 december 2025. Tillträde 18 augusti eller enligt överenskommelse. Vanliga arbetsuppgifter • Arbete med förberedelse - och efterarbeten i såväl kök som matsal i enlighet med kundens beställning. Viss tillagning samt enklare beredning av t.ex. salladsbuffé och tillbehör till dagens måltider • Erbjuda bra service och gott bemötande • Mottagning och kontering av fakturor enligt aktuell rutin • Beställa livsmedel och förbrukningsmaterial i enlighet med gällande avtal • Utföra arbetsuppgifter som krävs i köket och matsalen för att följa lagar, policy och enhetens uppsatta mål Din kompetens Krav • God språklig förmåga i svenska • God datorvana • Arbetslivserfarenhet av serviceyrke Meriterande • Arbetslivserfarenhet från tidigare arbete i kök, utbildning inom livsmedel, måltid eller service samt erfarenhet av egenkontroll är meriterande Vi söker dig Vi sätter stort värde på din samarbetsförmåga och att du är servicemedveten, kvalitetsmedveten och har förmåga att skapa goda relationer. Viktig information Eftersom du kommer att arbeta med minderåriga behöver du kunna visa oss ett utdrag från belastningsregistret. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Teknisk förvaltning Var med och bygg viktiga samhällsfunktioner både för våra medborgare men också för kommunens verksamheter. Vår verksamhet är väldigt bred. Vi jobbar med allt ifrån parkskötsel, sophantering, återvinning och underhåll av fastigheter till snöröjning, mark- och anläggningsjobb, vattenrening, tillagning av måltider, städ och renhållning.
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade. Område Primärvård har status som universitetssjuvårdsenhet och därmed ingår undervisning, handledning och utbildning av läkarstudenter vid Umeå universitet som en del av tjänsten. På vår hälsocentral jobbar vi i team och ett personcentrerat arbetssätt med våra listade patienter. Hälsocentralen Torvalla är placerad i Torvalla centrum och bemannas med undersköterskor, distriktssköterskor, specialist i allmänmedicin, socionom, psykolog och medicinska sekreterare. Vi har en Familjecentral med bvc och mvc i samma byggnad. Sjukgymnast/fysioterapeut, rehab koordinator och arbetsterapeuter finns också på hälsocentralen. Hälsocentralen har också dietist ansluten. Vår hälsocentral kännetecknas av öppenhet och hjälpsamhet mellan alla professioner, vi vill att du ska känna dig delaktig. Vi fokusera på en hållbar arbetsmiljö, du avslutar dagen i tid, du ska känna att du hinner med både arbetet och fritiden. Vi arbetar utifrån de arbetssätt som fungerar för verksamheten där nära vård fokuserar på patienten. Du är varmt välkommen med din ansökan och läs gärna mer om oss: regionjh.se/torvallahc ARBETSUPPGIFTER Vid heltidstjänst kommer du att ha 1 000 listade patienter på ditt område. Vi är en mindre familjär hälsocentral där Nära vård är fokus. Antalet listade patienter ökar och vår allmänspecialist behöver en kollega och hälsocentralen ytterligare en medarbetare. Är just du sugen på att jobba hos oss på Torvalla hälsocentral? Du är varmt välkommen! Vår arbetsplats har helt renoverade lokaler med nya inventarier. Du har stora möjligheter att påverka arbetet och arbetssätt då vi fortfarande är i en uppstart. Detta innebär en möjlighet till nytänk och att förändra efter de behov som finns hos våra medborgare. Detta gör vi tillsammans med hälsocentralens övriga personal som i dagsläget består av ett härligt gäng som jobbar med vidareutveckling av verksamheten. Vi arbetar med personcentrerad vård och teamarbete. Listningsantalet på 1000 patienter/heltid är till förmån för ett utökat ansvar för våra mest sköra äldre och mångbesökare. Arbetssättet innebär också ökade möjligheter till hembesök och därmed kunna förmedla trygghet till de patienter som behöver det bäst. Det dagliga arbetet innehåller mottagningsbesök, hembesök, läkemedelsgenomgångar, infektionsmottagning och kvalificerade telefon- och digitala besök. Nära samarbete med kommunens hemsjukvård och särskilda boenden ingår, kommunikationen sker elektroniskt via LINK. Mödra- och barnavårdscentral, handledning och MLU-uppdrag kan eventuellt förekomma. Enstaka beredskapsjourer ingår i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med specialistkompetens i allmänmedicin, har svensk legitimation och erfarenhet från primärvård krävs. Egen forskning och forskarhandledning är meriterande men inte ett formellt krav för tjänsten. Du tycker om att jobba i team tillsammans med andra professioner, nära patienten och vill bidra i utvecklingen av verksamheten. Som person ser vi att du är positiv, ödmjuk och föredrar att arbeta lösningsorienterat. Därtill ser vi gärna att du har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt. Du bör ha god initiativförmåga, ha ett öppet sinnelag samt vara öppen för förändringar inom verksamhetsområdet. Det ställs krav på självständigt arbete, ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och professionellt ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden har löpt ut. Primärvården är en sjukvårdsenhet inom regionens hälso-och sjukvårdsförvaltning och där det bedrivs högskoleutbildning för läkarexamen och forskning. Detta innebär att samtliga sökande måste sakkunniggranskas av FoU-ansvarig inför eventuell anställning. Med anledning av detta måste ansökan innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Dokumenterad handledarutbildning • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen. Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt med bestämt ytterligare erbjudanden.
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du vår nästa undersköterska inom hemtjänst Norr? Som medarbetare hos oss arbetar du med kvalificerad omvårdnad, socialt stöd och gör verklig skillnad för människor i behov av assistans för att klara sin vardag. Varmt välkommen att bli en del av vårt drivna arbetslag! Arbetsuppgifter I hemtjänsten utför vi kvalificerat omsorgsarbete till de medborgare som inom vårt område beviljats hjälp utifrån Socialtjänstlagen (SOL). Vår verksamhet består av engagerade och motiverade personalgrupper med lång erfarenhet som arbetar för trygghet, delaktighet och självbestämmande. Vi utför insatser årets alla dagar och kvällar, till personer som behöver stöd med omsorgsarbete. Som undersköterska hos oss ger du omvårdnad och social omsorg utifrån ett salutogent arbetssätt. Arbetsuppgifterna består av att hjälpa människor med exempelvis: klädsel, bereda måltid, servering, hygien och städning. Arbetsuppgifter delegerade av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal ingår också i arbetet. Samarbete är en mycket viktig del i din arbetsvardag och du arbetar tillsammans med dina närmaste kollegor och hälso- och sjukvårdspersonal för den enskilde individen. I arbetsuppgifterna ingår även att hålla kontakt med anhöriga samt dokumentation. Genom att arbeta hos oss bidrar du till att skapa en miljö för den enskilde som präglas av gemenskap, samvaro, delaktighet och aktivitet. Kvalifikationer Fullgjord undersköterskeutbildning är ett krav. Tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorg och/eller sjukvård är meriterande. Eftersom kommunikation och dokumentation är viktiga redskap i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift. Körkort för personbil (B-körkort) ett krav. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur. Personliga egenskaper För att passa som undersköterska hos oss ser vi att du är duktig på att kommunicera och har ett konstruktivt och empatiskt bemötande. Vi ser också att du är engagerad och delaktig i att utveckla vår verksamhet. Eftersom arbetet ibland sker i högt tempo är det viktigt att du är driven och ihärdig. En viktig uppgift för alla våra medarbetare är att bidra till ett gemensamt, öppet, positivt och konstruktivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, utifrån dessa egenskaper. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi har en friskvårdsportal med en en rad olika erbjudanden, ett årligt friskvårdsbidrag, samt flera andra förmåner. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Tillträde sker snarast möjligt, enligt överenskommelse. Varmt välkommen till oss på hemvård Norr! Kontaktinformation Jessica Granqvist, Enhetschef Resurscentrum/hemtjänst Norr, +46 0687-161 83 Fackliga representanter, Kommunväxel, 068716100 Lena Backman, HR-konsult, 0687-164 11 Arbetsplats Dalsätravägen 6B 845 71 Oviken
Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: företagsekonomi, juridik, nationalekonomi, statistik, geografi och turismvetenskap. Arbetsuppgifter Amanuens är en student som vid sidan av sina studier förväntas assistera programansvarig och kursansvariga för kurserna som ges inom programmet Turism och destinationsutveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar utveckling och bemanning av TR006A (Praktik), TR068G (Naturturism) samt TR032G (Turismens pris). Arbetsuppgifterna kan inkludera kontakt med representanter från besöksnäringen samt andra relevanta organisationer. Amanuensen förväntas även att vara en aktiv del av kollegiet under denna period och förväntas därmed aktivt delta i diskussioner om andra kurser, programmet och ämnets framtid. Behörighet Du ska vara antagen till utbildning på avancerad nivå vid Mittuniversitetet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Datorvana är också ett krav. Särskilt meriterande är studier i turismvetenskap och kulturgeografi, samt kandidatexamen inom programmet Turism och Destinationsutveckling. Stor vikt fästs vid muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Personliga egenskaper Du har mycket god samarbetsförmåga och tar ansvar för dina uppgifter. Du är strukturerad och håller tidsramar. Handläggning Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447. Anställning och tillträde Tidsbegränsad anställning från 2025-08-15 till 2026-01-31. Anställningen omfattar 25 % av heltid. Anställningen kan komma att förnyas i enlighet med 5 kap. 12§ Högskoleförordning (1993:100). Anställningsort: Östersund Information Närmare upplysningar lämnas av prefekt Daniel Laven, [email protected] tel. 010-1428620 och studierektor Martin Wallstam, [email protected] tel. 010-1427913. Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. - Personligt brev där sökande motiverar sitt intresse för den sökta tjänsten (max 1 sida) - CV - Kopior av betyg, examina och intyg Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-07-09. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Test Rubrik 1 brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext Test Rubrik 2 brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext Test Rubrik 3 brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext Test Rubrik 4 brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext Test Rubrik 4 brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext test test test test test brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext test test test brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext brödtext Länk
Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på onsdagar och lördagar i sommar. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på onsdag och lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik. Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan onsdag och lördag på förmiddagen under perioden v.27-31 med möjlighet till fler veckor Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste). Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer