Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Tillsvidare Konsultuppdrag. Heltid/deltid (Varannan vecka). Start i juli eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut? Intresserad av tillsvidare konsultuppdrag heltid/ deltid?varannan vecka Vi står för boende, restid och reseersättning. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Tillsvidare Konsultuppdrag. Heltid/deltid (Varannan vecka). Start i juli eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut? Intresserad av tillsvidare konsultuppdrag heltid/ deltid?varannan vecka Vi står för boende, restid och reseersättning. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Extrajobb som Merchandiser - Östersund
Srb Gruppen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vill du ha ett aktivt och flexibelt sommarjobb där du får arbeta med kända varumärken i butik? Trivs du med eget ansvar och gillar att se resultat av ditt arbete? Då kan rollen som Merchandiser vara perfekt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Som merchandiser hos SRB Retail House ansvarar du för att butikshyllorna alltid är välfyllda och att produkterna exponeras på ett säljande sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Påfyllning och skötsel av varor, i detta uppdrag diverse varor bl.a. snacks (lösvikt och förpackat) Kontroll av skyltning och omexponering vid behov Beställning av varor och uppföljning av lagerstatus Kontakt med butikspersonal och säkerställande av butikens behov Arbeta självständigt i butik och eventuellt besöka flera butiker under en dag I denna roll är frihet under ansvar viktigt - du planerar och genomför ditt arbete självständigt men har alltid stöd från din områdesansvariga och andra stödfunktioner på SRB Retail House. Vem vi söker Vi söker dig som vill arbeta ca 2h/vecka. För att trivas i rollen ser vi att du: Har ett intresse för dagligvaruhandeln och gillar ett fysiskt aktivt arbete Är lösningsorienterad, kommunikativ och arbetar effektivt i högt tempo Trivs med att arbeta självständigt och byta miljö under arbetsdagen Är morgonpigg - vi startar arbetsdagarna tidigt på morgonen Har körkort och tillgång till egen bil (meriterande) Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete i butik eller inom dagligvaruhandeln Vad vi erbjuder Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning - start och slut vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildning i butik vid start Möjlighet till fortsatt extraarbete efter sommaren - vid kampanjer, arbetstoppar och semestervikariat Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Distriktsläkare med intresse av Nära vård till Frösö Hälsocentral!

Ta chansen att vara med och utveckla vår hälsocentral i omställningsarbetet mot Nära Vård. Det innebär bland annat ett personligt anpassat uppdrag med egen patientlista och ansvar för våra mest sköra äldre. Arbetssättet innebär ökade möjligheter till hembesök och därmed kunna förmedla trygghet till de patienter som behöver det bäst. I arbetet mot Nära vård arbetat vi ständigt med förbättringar och utvecklar våra arbetssätt till det bättre, bland annat som ett led i detta arbete har man minskat antalet patienter per läkare. Vår norm för ett läkarområde med heltidsarbetande distriktsläkare är 1250 patienter med avdrag för ev. sidouppdrag och deltidsarbete.   Inom primärvården satsar vi på framtida försörjning av distriktsläkare och utbildar våra egna ST-läkare. I nuläget har vi ca 70 ST-läkare som utbildas inom regionen. Vi har ett multimodalt team med sjukgymnast, psykologer, socionom, rehabkoordinator och läkare. Vi har distriktssköterskor med egna ansvarsområden som tillsammans med undersköterskor och medicinska sekreterare arbetar på toppen av sin kompetens. BVC, MVC och sjukgymnastiken är välbemannade med erfarna medarbetare och vi har två engagerade enhetschefer. Vi satsar på distansoberoende teknik, vilket innebär ny variation och flexibilitet för dig på arbetet och det finns även möjlighet att till viss del kunna arbeta hemifrån. Inom primärvården i regionen finns ett mycket gott forskningsklimat och vi uppmuntrar till forskning om det är av intresse. Vår FoU enhet kan bistå med stöd och vetenskaplig handledning tillsammans med främst Umeå Universitet.  Frösö hälsocentral ligger vackert beläget på Frösön strax utanför stadskärnan, nära Storsjön med i nuläget ca 11000 listade patienter. Vi har ett geografiskt upptagningsområde med både tätort och landsbygd. Vi har ansvar för tre SÄBO och ett välfungerande samarbete med kommunens distriktssköterskor i hemsjukvård. Frösö Hälsocentral har en stabil personalgrupp där vi genom RAK tar tillvara varandras kompetens och skapar bra förutsättningar för patienten. Vi är en välfungerande arbetsplats med bra rutiner, gott samarbete och engagemang blandat med en stor portion nytänk. Detta är en arbetsplats som bjuder på en gemenskap, där var och en av oss kommer med förslag på aktiviteter innan, under eller efter jobbet. Vi har tagit ett dopp vid Frösö strand en varm sommardag under lunchen, morgongympa, promenader, vi tar vara på det som ger återhämtning men även gemenskap då det är A och O för oss. Klicka på länken för att se en film från vår hälsocentral med en av våra blivande distriktsläkare: http://play.mediaflowpro.com/ovp/17/30CFCBTY8R   https://play.mediaflowpro.com/ovp/17/87CFVB9YOR ARBETSUPPGIFTER Arbetet hos oss som specialist i allmänmedicin innebär sedvanligt mottagningsarbete, hembesök, och vid behov digitala besök. Vid heltidstjänst ansvarar du som distriktsläkare för ett område med 1250 listade patienter. Det finns också möjlighet till sidouppdrag inom SÄBO, BVC, MVC, och handledning av utbildningsläkare. Schemamässigt är du upplagd som frågedoktor utan inbokade patienter ungefär en till två halvdagar per vecka för att svara på frågor från alla yrkesgrupper, och detta möjliggör en mer ostörd mottagning övrig tid.    Du har möjlighet att anpassa ditt dagsschema enligt egna önskemål när det gäller bland annat administrativ tid med möjlighet distansarbete i samråd med närmaste chef. Vi har läkarmöte en två timmar per vecka, och regelbunden fortbildning i form av fortbildningsdagar fem dagar per år. Dessa dagar medverkar till att skapa en stark allmänmedicinsk gemenskap i regionen.    Utöver det erbjuds man plats i FQ-grupp för fortbildning och reflektion i grupp fem dagar per år. Enstaka beredskapspass ingår i arbetet. Område Primärvård har status som universitetssjukvårdsenhet vilket betyder att undervisning, handledning och utbildning av läkarstudenter vid Umeå universitet ingår som en del av tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin eller i slutet av din ST i allmänmedicin. Erfarenhet från yrket samt egen forskning och forskarhandledning är meriterande men inte ett formellt krav för tjänsten.   Stor vikt läggs vid personlig lämplighet ÖVRIGT Urval och intervju sker efter v.1, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!    Primärvården är en sjukvårdsenhet inom regionens hälso-och sjukvårdsförvaltning och där det bedrivs högskoleutbildning för läkarexamen och forskning. Detta innebär att samtliga sökande måste sakkunniggranskas av FoU-ansvarig inför eventuell anställning. Med anledning av detta måste ansökan innehålla nedan medföljande dokument:   • Ett strukturerat CV  • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare  utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU.  • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen  • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen  • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter.  • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på  avhandlingen.  • Dokumenterad handledarutbildning  • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista.  • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen.    Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

16 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Stödassistenter till ny LSS-bostad
Östersunds kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till en nystart med mening – var med och forma framtidens LSS-bostad i Torvalla By! Vad gör vår arbetsplats unik? Hos oss får du mer än ett jobb – du får möjlighet att vara med och forma en helt ny LSS-bostad från grunden. Vi bygger vårt arbetssätt på lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och ett starkt medborgarfokus. Arbetet formas i teamet, med lyhördhet för både de boendes behov och personalens erfarenheter. Den nybyggda bostaden ligger i natursköna Torvalla By, med en lugn och trygg miljö som främjar både aktivitet och återhämtning. Här får du arbeta i ett mindre sammanhang med nära kollegiala relationer. Vi satsar på en kultur där samarbete, stöd och delaktighet är en självklar del av vardagen – där omtanke och professionalism går hand i hand. Ditt nya jobb  Som stödassistent kommer du att ge stöd till medborgarna utifrån individuella behov och förutsättningar. Målet är att ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett så självständigt, tryggt och meningsfullt liv som möjligt.  Du hjälper medborgarna att hantera sin vardag, utför omvårdnad och stöttar i alla de utmaningar som kan uppstå, både i och utanför hemmet. Du deltar på aktiviteter och samverkar med alla du träffar i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår också delegerade uppgifter från legitimerad personal såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser. I professionen krävs en förmåga att hantera stressmoment och vara handlingskraftig då olika situationer kan uppstå. Arbetstiderna innefattar dag, kväll, helg samt sovande jourtjänstgöring.  Vanliga arbetsuppgifter  • Stötta, motivera och vägleda individen i sin vardag. • Planera och skapa struktur för individen. • Medverka vid olika aktiviteter tillsammans med individen. • Löpande dokumentation i social journal. Din kompetens  Krav  • Utbildad stödassistent (vård- och omsorgsutbildning) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  • Kan arbeta oregelbundna tider (dag, kväll, helg, sovande jour). • God svenska i tal och skrift. Meriterande  • Erfarenhet av vård- och omsorgsarbete. • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen och liknande arbetsuppgifter. • Erfarenhet av dokumentationssystemet Viva. • God datorvana.  • Körkort. Vi söker dig  Du är en empatisk person med ett genuint intresse för människor och besitter en förmåga att sätta dig in i andras siutationer. Genom din lyhördet och empati skapar du en lugn och trygg miljö för de personer du möter i ditt dagliga arbete. Din samarbetsförmåga är en viktigt egenskap när du ingår i ett arbetslag - att vara öppen för kompromisser och kunna ta delat ansvar.  Du är en serviceinriktad person som är tillmötesgående i ditt bemötande samt sätter medborgarens behov i centrum. Din personliga mognad gör att du kan förhålla dig smidigt till olika situationer och skilja på det privata och professionella. Du är lojal och följer fattade beslut. Din flexibilitet gör att du snabbt kan anpassa dig efter förändrade förutsättningar i arbetet. I stressiga situationer är du lugn och kontrollerad. En hälsning från din blivande chef Att starta upp en helt ny verksamhet är något av det mest meningsfulla och spännande man kan göra i vår bransch. Som enhetschef kommer jag att finnas nära – inte bara i det dagliga arbetet, utan också i att skapa en trygg, tillitsfull och utvecklande arbetsmiljö för dig och dina kollegor. Jag söker dig som, precis som jag, brinner för att göra verklig skillnad i människors liv och som vill vara med och bygga något från grunden – tillsammans. Välkommen till ett arbete där vi skapar framtidens LSS-verksamhet, med hjärta, engagemang och respekt. /Malin   Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

16 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
KICKS Åre söker Sommarpersonal.
KICKS Group AB
Övriga skönhets- och kroppsterapeuter

Brinner du för att arbeta med människor och att ge god service?  Då är det kanske dig vi söker till vårat Team i Åre.. Som säljare på KICKS är din huvuduppgift att genom personlig och professionell service ge varje besökare en lustfylld köpupplevelse. Dagligen driver du försäljning inom samtliga delar av sortimentet och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra kampanjer och aktiviteter i enlighet med KICKS koncept. Vi söker dig som: Är boende i Åre kommun och ser charmen i att leva och bo i en by där pulsen kan växla fort mellan hög säsong till ett lugn som man måste uppleva för att förstå. Brinner för försäljning och trivs med att arbeta mot individuella mål. Har en genuin servicekänsla och älskar att arbeta med människor Alltid har kunden i fokus och drivs av utmaningen att ge varje besökare personlig       service Har stort intresse för våra produkter och viljan att ständigt utvecklas. Är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs och förstår innebörden av TEAMWORK. Är du utbildad hudterapeut/makeupartist eller har erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandeln ser vi det som meriterande. Tjänsten är: Sommarvikariat men möjlighet till förlängning - Extra vid behov. Tillträde: Omgående. Sista ansökningsdag är: 1/7-25 Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Intervju sker löpande.  KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. KICKS anställer inte minderåriga. KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Överläkare Vuxenpsykiatri med Medicinskt ledningsansvar

Vi söker en överläkare till vår läkargrupp inom vuxenpsykiatrin i Östersund. Vill du vara med och driva den fortsatta utvecklingen av framtidens psykiatri i Region Jämtland Härjedalen - en region med storslagen natur och närhet till både stad och glesbygd - sök en tjänst som läkare hos oss! I vår region är livskvaliteten i fokus. Vi värdesätter en god balans mellan arbete, fritid och familjeliv för arbetsglädje och ett hållbart yrkesliv. Vi tillmötesgår gärna individuella önskemål i anställningsgrad. Vi söker dig som liksom vi har ett genuint intresse av psykiatri och psykiatrisk vård. Du har stora möjligheter att själv påverka ditt arbete för en personlig utveckling och flexibilitet inom din tjänst. Ditt engagemang kommer att betyda mycket då psykiatrin är en verksamhet som bygger på ett gott samarbete mellan professioner, enheter, angränsande verksamhetsområden samt samhällets övriga resurser som finns tillgängliga för patienten. Du kommer att välkomnas av en läkarenhet med kompetenta specialister och ett välutvecklat samarbete. Varje vecka har vi läkarmöten där kliniska frågor tas upp och diskuteras. Du kommer att ha en viktig roll i att utveckla vården tillsammans med dina kollegor och ledningen. Du har möjlighet att välja inriktning mot, neuropsykiatri, affektiva sjukdomar eller psykos. Tjänsterna är huvudsakligen tjänstgöring inom öppenvården. Övrigt vi kan erbjuda: - Forskning 10% om intresse finns alternativt fortbildning terapier/steg 2   - Möjlighet till distansarbete upp till 50% av tjänstgöringen   - Flexibilitet i anställningsform   - En längre introduktion på kliniken - Möjlighet till kompetenshöjning - löpande fortbildning  - Finns fasta samverkansformer för läkarkollegialet   - Löpande grupphandledning   - Utbildningsmånad efter 2 års tjänstgöring och därefter var 5:te åt Regionens mål att främja återhämtning på arbetet ARBETSUPPGIFTER Det är viktigt för oss att du som söker har ett stort intresse för kliniskt patientarbete i kombination med ett fortlöpande utvecklingsarbete, där patientsäkerhet är i fokus. Inom kliniken har vi ett gott kollegialt samarbete och prioriterar ett professionellt förhållningssätt. Handledning av studenter, AT-läkare och ST-läkare är en naturlig del av verksamheten. Systematiskt konsultationsarbete mot våra interna och externa vårdgrannar är under ständig utveckling. Kliniken inför löpande digitalisering av moment i arbetsvardagen, och med hjälp av dig och dina kollegor kommer den digitala utvecklingen innebära möjligheter för såväl medarbetare, verksamhet som för våra patienter. Du som person förväntas uppvisa goda egenskaper i att kunna ansvara för löpande verksamhetsutveckling samt leda projekt och kontinuerliga förbättringsarbeten parallellt med ett strukturerat kliniskt arbete. Du ingår självklart i psykiatrins bakjourslinje, omfattningen kan anpassas efter verksamhetens behov och dina egna önskemål. Vi ser gärna att du har intresset av att vara medicinskt ledningsansvarig. Som medicinskt ledningsansvarig är du en arbetsgivarrepresentant och ansvara för området tillsammans med områdeschefen/verksamhetschefen tex: • Tillsammans med områdeschef/verksamhetschef samordna och prioritera resurserna efter verksamhetens behov • Ingå i områdeschefens/verksamhetschefens ledningsgrupp • Medverka i områdets verksamhetsplanering och bokslut • Driva gränsöverskridande kvalitetsutveckling i medicinska frågor inkl. medverka till lösningar för kortare led- och väntetider samt delta i arbetet med kunskapsstyrning • Medverka vid utredningar där medicinsk kompetens är nödvändig • Tillsammans med MLU (läkare) säkra att det finns goda övergripande rutiner för det medicinska omhändertagandet av patienterna, inklusive journalföring, hantering av läkemedel och medicinsk utrustning • Vara ett stöd till verksamhetschefen i vårdgivarrollen • Vara ett stöd till verksamhetschefen i arbetet med riskanalyser, avvikelser, klagomålsärenden och vårdskadeutredningar inkl. Lex Maria- ärenden, uppföljning och utvärdering av vidtagna åtgärder, när inte MLU/OLU eller annan specialistläkare är bättre lämpad • Samordna MLU.er inom området vilket bl a innebär att tillförsäkra att nödvändig information mellan MLU:er sker KVALIFIKATIONER Dokumenterad specialistutbildning inom psykiatri. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, framför allt förmåga till samarbete, kommunikation och vilja till utveckling. Dokumenterad undervisnings- och handledarvana inkl. godkänd ST-handledning. Du ska kunna arbeta som självständig bakjour, vilket också innebär medicinskt ledningsansvarig på jourtid. Handledning som nyanställd finns givetvis medräknat. Disputerad med aktiv forskning inom relevant ämnesområde är meriterande. ÖVRIGT Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande.  Hör våra kollegor själva berätta om sitt arbete på Vuxenpsykiatrin i Östersund via https://regionjh.se/psykiatri  Ny i kommunen eller i länet? Rekryterande chef kan svara på frågor om boende där vi som arbetsgivare har vissa möjligheter att erbjuda det.  För mer information till dig som ny i länet på resan mot flytt till Jämtland Härjedalen ta del av Ta stegets inflyttarweb: https://tasteget.nu/  Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.  Som sökande ska du lämna utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Omsorgspersonal till äldreomsorgen i Ytterhogdal
Härjedalens kommun
Vårdbiträden

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Var med och forma morgondagens omsorg tillsammans med oss på Svedjegården. Vi är personalstyrda och jobbar utifrån: - Tillsammans hitta bra lösningar. - Unika möjligheter att påverka. - Utmanar traditionella arbetssätt med fokus på brukarnas önskemål och behov. - 30 timmar per vecka = heltid.  Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete och som vill göra skillnad varje dag. Du arbetar i vård och omsorg utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi som arbetar i äldreomsorgen i Ytterhogdal strävar efter att erbjuda en trygg och stimulerande miljö för våra brukare. Du arbetar på särskilt boende och i hemtjänst. "Varje person bemöts som en individ med unika behov där hänsyn till individuella förutsättningar, önskemål och behov tas.” Arbetsuppgifter - Stötta brukarna i vardagen genom personlig omvårdnad, stöd vid måltider, tvätt, mediciner och förflyttningar. - Vara en viktig länk mellan olika vårdaktörer och anhöriga. - Tillsammans med kollegor ta ansvar för insatser som ska göras. - Fatta självständiga beslut. - Arbeta på egen hand och i grupp. - Samarbeta med andra yrkeskategorier och anhöriga. Tjänsten innebär arbetspass dag, kväll och helg.  Kvalifikationer Krav: - Utbildad undersköterska med bevis från Socialstyrelsen. - B-körkort.    Meriterande: - Erfarenhet av hemtjänst och hemsjukvård. - Erfarenhet av arbete på särskilt boende. - Erfarenhet av demensvård. - God datorvana; erfarenhet av arbete med dokumentationssystemet Viva, planeringssystemet Intraphone och kvalitetsregistret BPSD. - Erfarenhet från arbete eller utbildning inom rehabilitering och förflyttningskunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper - Du lockas av nya utmaningar i arbetet.  - Du är lösningsfokuserad. - Du är flexibel och ansvarstagande. - Du har ett genuint intresse för äldres hälsa och livskvalitet. - Du är lätt att samarbeta med och bidrar till ett gott arbetsklimat. Ett rehabiliterande förhållningssätt är för dig en självklarhet. Vi erbjuder - Ett nära och tydligt ledarskap. - Ett bra arbetslag med kollegor som hjälper och stöttar varandra. - Friskvårdspeng. - Delaktighet i verksamhetens utveckling. - Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter.  Äldreomsorgen i Ytterhogdal drivs sedan 2024 som intraprenad. Det innebär att vi är självstyrande men anställda av kommunen. Kontaktinformation Åsa Westvall, Enhetschef, 0680 - 164 81, [email protected] Erik Gustafsson, Facklig representant, 0680 - 164 37, [email protected] Susanne Floberg, Facklig representant, 0680 - 164 37, [email protected] Arbetsplats Holmvägen 3 842 71 Ytterhogdal

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Vaktmästare/ Restaurangbiträde
Ooks Sweden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi på Restaurang W söker nu personal till vårat team Arbetsbeskrivning Som restaurangbiträde/vaktmästare på restaurang W är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Du kommer få tydliga instruktioner och handledning i uppstart för att sedan arbeta självgående med schema som kan innebära arbete på såväl dag, kväll eller helg. Arbetsuppgifter Rollen innefattar diskning, städning utav toaletter, personalutrymmen & restaurang. Fastighetsskötsel såsom städning av gården, byte av lampor, enklare reparationer och montering (tex. uteservering och möbler). Det förekommer också många olika sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom bl.a. att ta emot varor, hantera sopor och återvinning. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Flexibilitet – Restaurangmiljön kräver att den anställde är tillgänglig under veckans alla dagar även helg samt kvällar. Tidigare erfarenhet av restaurang och vaktmästeri. Arbetstid och Förmåner Anställningsform: Heltid Arbetstid: Dagtid/kvällar/helger Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett professionellt och passionerat team. Ansökningsprocess Sök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Enhetschef sökes till Medicintekniska enheten, Östersunds sjukhus
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Enheten Medicinsk Teknik (MT) är en del av Region Jämtland Härjedalens digitaliseringsavdelning där kvalitet, kompetens, och pålitliga lösningar och teknik som möter verksamhetens behov står i fokus. Enheten ansvarar för att upprätthålla regionens medicintekniska tillämpningar och dess säkerhet genom förebyggande och avhjälpande underhåll, samt att ge stöd till vårdavdelningar vid upphandling, utbildning och användning av medicintekniska system och medicinteknisk utrustning.  Utvecklingen inom Region Jämtland Härjedalen går mot en ökad digitalisering och däribland ingår bredare användning av medicintekniska informationsdatasystem och en allt närmare samverkan mellan Medicinsk Teknik och IT, där gemensamma lösningar skapar värde för verksamheten och regionens invånare. Enheten för Medicinsk Teknik, som består av 20 tekniker och ingenjörer, söker nu en ny enhetschef som kan fortsätta att driva enheten och dess viktiga uppdrag vidare. Tjänsten som enhetschef är underordnad Avdelningschefen för Digitalisering och ingår i avdelningens ledningsgrupp som gemensamt arbetar för att driva regionens digitalisering framåt i takt med verksamhetens behov. Östersunds sjukhus är det enda i vår region och rymmer de flesta av sjukvårdens specialiteter. Region Jämtland Härjedalen är en av länets största arbetsgivare med cirka 4 200 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för både invånare och turister, i en region som erbjuder aktivitet och avkoppling med nära till natur och fjäll. Funderar du på att ta steget att flytta hit kan vi hjälpa dig med bostad. Uppdraget som enhetschef är ett tidsbegränsat förordnande på vanligtvis 4 år, som kombineras med en tillsvidareanställning inom Region Jämtland Härjedalen inom den sökandes kompetensområde. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för Medicinsk Teknik har du i uppdrag att leda och utveckla den medicintekniska verksamheten tillsammans med dina kompetenta medarbetare och samverka med andra aktörer inom regionen som innehar medicinsk teknik. I rollen som enhetschef ansvarar du för verksamhet, produktion, ekonomi, personal och arbetsmiljö samt planering och uppföljning. Arbetet är mycket självständigt och ansvarsfullt samtidigt som du får stora möjligheter att vidareutveckla enheten, verksamhetsområdet och dina medarbetare. I rollen ingår att delta i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar med dina sakkunskaper samtidigt som du utifrån ett helhetsperspektiv verkar för regionens digitalisering där Medicinsk teknik är ett av de grundläggande fundamenten. Som enhetschef för medicinsk teknik arbetar du med ett regionperspektiv och kommer att vara delaktig i övergripande förvaltningsuppdrag och regionala uppdrag, kring medicintekniska funktioner. I arbetet ingår att vara kontaktyta för övriga verksamheter i Region Jämtland Härjedalen såväl som externa samarbetspartners. I ditt chefsuppdrag förväntas att du är bärare av Region Jämtland Härjedalens värdegrund och att du utifrån denna leder och inspirerar dina medarbetare och verksamheten till utveckling. Du är en nyckelperson när det gäller att skapa en hållbar och utvecklande arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som är högskole-/ civilingenjör med inriktning mot medicinsk teknik eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du erfarenhet av att arbete med medicinteknisk verksamhet, helst såväl operativt som strategisk, vid sjukhus eller annan verksamhet med teknisk inriktning. Vidare har du erfarenhet av arbete i en ledande position med ansvar för ett team, en verksamhet, personal, budget och utveckling eller motsvarande. Du behöver vara tydlig och trygg i ditt ledarskap och ha en förmåga att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Rollen som enhetschef kräver god samarbetsförmåga och en hög social kompetens där du har god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Vidare har du språkkunskaper i svenska som lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets referensnivåer. Körkort av klass B krävs då resor i länet ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet är dock till största del förlagt till Östersunds sjukhus. Du har förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du har förmågan att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Vi söker dig som är driven och framåt, ser positivt på utmaningar och vill utveckla dina kollegor och dig själv. ÖVRIGT Uppdraget som enhetschef är ett tidsbegränsat förordnande på 4 år med möjlighet till förlängning och du får en tillsvidareanställning i din grundprofession.

16 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025