Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som säljare/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1! Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från söder till norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event. Din roll som säljare/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation. Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra säljare/franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam. Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp. För att trivas som säljare/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning. Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande. Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus. Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!
Kan du sälja med omtanke? Vi på Martin & Servera levererar mat, dryck och tjänster till restauranger och storkök, över hela Sverige. Som marknadsledare driver vi utvecklingen framåt och jobbar varje dag hårt för att göra varje dag lite godare, alltid på ett sätt som skapar en mer hållbar bransch. Och som Key Account Manager är du en viktig del av helheten. I ditt säljarbete bygger du goda relationer med våra kunder, utifrån deras behov och din passion för mat och dryck. Med omtanke om kunderna och kunskap om deras vardag, stärker och breddar du deras affärer, på kort och lång sikt. Du blir också en del av en stark intern gemenskap där vi jobbar tillsammans, stöttar varandra och har roligt ihop. Vi utökar nu vår organisation med ytterligare en Key Account Manager som ska utöka vår kundbas i Småland. Ett hållbarhetsarbete i framkant. För oss är hållbarhet inte bara ett fint ord utan en självklar del av precis hela vår verksamhet. Hos oss blir du en viktig del av det arbete som vi tillsammans gör varje dag för att bidra till en hållbar framtid. Stabilt och långsiktigt. Vi har en stark och långsiktig ägare i form av familjeägda Axel Johnson, vilket skapar både trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. En varierande vardag. Du skapar goda relationer, räknar på affärer, driver försäljning och bidrar till lönsam tillväxt. Att stötta och utveckla våra kunders verksamhet, ha koll på trender och koppla ihop våra kunder med våra specialistbolag, är en naturlig del av jobbet. Hos oss får du en händelserik och varierande vardag där din kompetens är viktig. Du utgår hemifrån och ditt försäljningsområde är Växjö med omnejd. Vi erbjuder dig. Hos oss får du ett spännande jobb med goda förmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdande bidrag och lunchsubvention. Vi utmanar oss själva och värdesätter prestationer på samma sätt som vi värnar om en bra balans mellan jobb och privatliv. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. För oss är det viktigt med en trygg och säker arbetsmiljö, därför utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på våra arbetsplatser. För att lyckas i rollen ser vi att du har • Ett stort intresse för människor och är duktig på att skapa goda relationer. • Ett genuint intresse för mat och dryck är ett stort plus. • En eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att jobba i CRM är meriterande. • Erfarenhet från tidigare arbete inom försäljning. • Ett boende i Växjö med omnejd. • B-körkort är ett krav för rollen. Hur går rekryteringen till? Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I alla våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så rättvist sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringsprocessen här. Sista ansökningsdag: 10 augusti 2025 Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, 100% Bolag: Martin & Servera Restauranghandel AB Adress: Österängsvägen 4, Jönköping Kontakt: Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Ullgren på [email protected], nås från vecka 32. Då det är sommar och semestertider kommer vi att starta urvalsarbetet först i mitten av augusti. Vi tar ej emot ansökningar via brev/mejl. Martin & Servera är Sveriges ledande restauranggrossist och levererar dagligen drycker, färskvaror, livsmedel, utrustning, tjänster och kunskap till restauranger och storkök. Martin & Servera-gruppen består av moderbolaget Martin & Servera samt dotterbolagen Martin & Servera Restauranghandel med restaurangbutiker, Martin & Servera Logistik, Galatea och Sorundahallarna. Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och vår planet gör vi varje dag lite godare. Som medarbetare hos oss är du en viktig del av vår framgång. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara och vi växer och utvecklas tillsammans. Välkommen till oss.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Medicinkliniken i Ljungby utgörs av ca 150 medarbetare inom olika professioner. Här bedrivs sluten och specialiserad vård inom internmedicin. På medicinkliniken står vi för en robust verksamhet, säker vård och stolta medarbetare. Tillsammans skapar vi den bästa medicinkliniken! Välkommen till ett stimulerande arbete där du får möjlighet att utveckla dig själv samtidigt som du bidrar till att göra verklig skillnad för våra patienter. Är du sjuksköterska och nyfiken på mottagningsarbete inom specialistsjukvård? Då är du välkommen att söka tjänsten hos oss på medicinmottagningen i Ljungby! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss är du en viktig del av ett engagerat team. Hos oss erbjuds du en mångsidig och spännande vardag, med balans mellan patientkontakt och administrativa uppgifter. Tjänsten består främst av arbete på neuro- och AK-mottagning samt telefonrådgivning i TeleQ. Efter upplärning på AK-mottagningen kommer du självständigt att ordinera och dosjustera antikoagulantia som exempelvis Waran och andra läkemedel. I telefonrådgivningen ger du värdefulla råd och stöd till patienter inom både neurologi och andra områden inom internmedicin. Hos oss på medicinmottagningen samarbetar du med undersköterskor, läkare och andra professioner kring patienten. Även utvecklingsarbete, patientsäkerhetsarbete samt dialog och kontakt internt/externt inkluderas. Hos oss får du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och ta del av en varierad arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och är intresserad av att arbeta inom medicinsk öppenvård. Som person är du ansvarstagande, flexibel och serviceinriktad. Du har du ett gott bemötande mot både patienter och kollegor. Vidare har du god kommunikativ förmåga, god datorvana och mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
IKEA Supply is responsible for securing that the product offer is produced and delivered to our customers. We lead the supply agenda across many functions and work together with all business areas, different business units, but also retail markets to secure customer availability in all markets and sales channels at lowest total cost. Supply Chain Development (SCD) is one of the business units in IKEA Supply and we are on an exciting journey! By gathering the end-to-end supply chain development and innovation agenda into one organization, embedding management and development of processes and digital solutions into the business, we will meet the future with the right competences and business capabilities. By this we will also create the preconditions to a world class supply chain that enable IKEA to efficiently respond to the ever-changing customer needs. Read more about Supply Chain Development (ikea.net). Job Description In the new ways of working some specific competences will be managed and organized in competence hubs. We do this to develop people and business together by ensuring better competence development, deduplication and ensuring better utilization of capacity. The focus is on developing people and create optimal preconditions to perform in the delivery teams. You will also be connected to the networks across Inter IKEA Group, led from Group Operations mgmt. As the Competence Hub Development Manager for Solution Architecture, you lead and manage a team of skilled solution architects for maintaining high standards in the delivery of our digital developments. You are accountable for ensuring that resource allocation and competence needs are met and living up to our standards. Additionally, you lead efforts to continuously improve the applied procedures, thereby ensuring the ability for uninterrupted service availability. As the Competence Hub Development Manager, you will: lead the team/competence hub by example, coach and motivate co-workers. responsible for recruitment, development, performance management, retention and succession planning for co-workers. be responsible for taking an active role for driving the competence agenda: Identify needs and gaps, and build leadership and competence plans and secure upskilling to meet the short- and long-term business needs. establish and manage cost and budget; continuously use resources in an optimal way to secure business goals and capacity for the digital product teams. Set and communicate agreed business goals. at any time, act as an ambassador of IKEA values and role model for fact-based business leadership within assignment, lead the development team resource management and contribute to the delivery of Capability Area business goals. lead implementation of the common ways of working in the Capability Area. taking on additional assignments based on capability area business needs. responsible for stakeholder management within assignment. Establish good relationship with your stakeholders and secure a clear communication strategy and channels. In this role you will report to the Logistics & Fulfilment Capability Area manager and be a part of the management team together with Digital Product Area Managers. Qualifications You have a strong interest in supply chain as well as in technology, digitalization, and automation. You have a passion for planning and leading in a global assignment and to drive and develop the business and yourself to deliver excellent results. Moreover, you have a desire to collaborate and interact with various stakeholders. You are a match for IKEA and this role when you have: high motivation to lead people & secure competence development. experience and solid knowledge about solution/IT architecture. knowledge and understanding of the IKEA processes and organisation. strong knowledge in IKEA leadership and team dynamics. knowledge of the IKEA operating model; People, Process, Data & Technology. strong knowledge of the IKEA' value chain. good understanding of how your everyday work adds customer value by delivering results. experience in project management. experience in vendor and contract management. good knowledge of the agile mindset and methodology. a can-do entrepreneur mindset. Together, we create a workplace where everyone feels free to be themselves – to experiment, try new ways, and dare to ask, “What if…?” We believe in everyday personal growth and offer the opportunity to develop your career globally. At IKEA we have a vibrant culture where ideas are heard, where there is opportunity to learn new skills and where the goal always is "to create a better everyday life for the many people". We give down-to-earth, straightforward people the possibility to grow, both as individuals and in their professional roles. We offer this position in a fast paced, truly global environment with an endless supply of challenges and development opportunities. And as the world’s leader at life at home, you have exceptional opportunities to grow together with us in an international network with future oriented projects and technical innovations. At IKEA, we value diverse backgrounds, perspectives, and skills. We are committed to providing coworkers with a work environment free of discrimination and harassment. We encourage individualism and invite you to come join our team and be yourself with us! Additional information Questions & Support? Let’s connect. If you have any questions about the role, please reach out to Tonya Mcaulay; Capability Area Manager for Logistics & Fulfilment Development; [email protected] This position is located in Malmo, Sweden. Please also note that we do only handle applications in English and no applications coming in by email. We look forward to receiving your application at the latest August 15th, 2025. Due to vacation period pls be aware that response time might be a bit longer so have patience with us. You might have some questions about the recruitment process, and we are more than happy to answer those! Feel free to connect with the People & Culture Leader Dan Gustafsson at [email protected]
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i engelska i högstadiet (årskurs 7 och 8), där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Mentorskap ingår i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Villkor Tjänstgöringsgrad: 100%. Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Söker utbildad florist med gesällbrev eller yrkesbevis. Du behöver ha några års erfarenhet av alla förekommande arbetsuppgifter inom floristyrket, vara stresstålig, lojal, positiv och glad mot både kunder och medarbetare. Ansökningar som inte uppfyller kraven på utbildning kommer inte att besvaras
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Gemla skola ligger cirka 14 km väster om Växjö och har omkring 210 elever från förskoleklass till årskurs 6. Skolan är omgiven av natur och miljö, vilket genomsyrar vår verksamhet. Vår stora och variationsrika skolgård erbjuder många möjligheter till lek och lärande. Gemla skola har en central roll i samhället, och engagemanget är stort. Vår målsättning är att vara en skola för alla en plats där varje elev känner sig trygg, får utrymme att vara kreativ och behåller sin naturliga nyfikenhet. Braås skola ligger naturskönt vid sjön Örken, cirka 30 km norr om Växjö. Här går omkring 400 elever från förskoleklass till årskurs 9. Skolan är centralt belägen i samhället. Vi arbetar utifrån en vision där eleverna utvecklar sin förmåga att samarbeta, vara nyfikna och växa både som individer och tillsammans med andra. Vårt mål är att rusta eleverna med de kunskaper och förmågor som krävs i en värld i ständig förändring. Vi söker nu en skolbibliotekarie som vill vara med och forma framtidens skolbiblioteksverksamhet tillsammans med oss. I rollen arbetar du med läsfrämjande aktiviteter och undervisning inom bland annat informationssökning och källkritik. Du samarbetar nära med skolornas pedagoger och elever och har en viktig roll i elevernas läs-, skriv- och språkutveckling. Du bidrar också till att stärka deras informationskompetens och är ett värdefullt stöd för pedagogerna i arbetet med elevernas måluppfyllelse. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är utbildad bibliotekarie och har - erfarenhet av arbete för att stödja och utveckla barns lärande och läsutveckling. - förmåga att arbeta strukturerat utifrån styrdokument. - förmåga att se och möta varje elev utifrån elevens förutsättningar. - erfarenhet av arbete med att utveckla verksamhet. - vilja och förmåga att konstruktivt bidra och samarbeta med de du möter i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Do you dream of doing something meaningful that makes a difference? Welcome to Älmhult kommun - where the opportunities to make a difference in people's everyday life are great! We need committed employees who want to be involved in shaping our municipality going forward. In Älmhult you combine the advantages and charm of the smaller town with a unique international atmosphere. Here it is easy to live and stay and you are close to everything. Good communications also make it easy and convenient to commute. WORK TASKS Working as Coordinator in our Diploma Programme includes among other things development of the program in collaboration with IBO, teachers and school leaders, organizing for and managing the official exams, administrative work related to students. QUALIFICATIONS Experience as DP Coordinator, skills in working with Managebac school system. A well-developed ability to collaborate, plan and organize. Good people skills and ability to get along with both staff and students. For teaching, well documented knowledge in your subject area as well as pedagogy. A Swedish teacher certificate is prefered. OTHER Before employment, a criminal record extract is required. Please apply for an extract in advance if you are called for an interview. You can read more about what it is like to work at Älmhult Municipality here: https://www.almhult.se/jobba-hos-oss We kindly but firmly decline offers of advertising and recruitment services in connection with this advertisement.
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. DHL Freight:s Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra Inrikesprodukter. Vi är ca 140 medarbetare som arbetar på Smedjegatan 12. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transport via telefon, mail och chatt från kunder och mottagare belägna i hela Sverige. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är kundfokus samt ditt engagemang som medarbetare oerhört viktigt för oss! Vill du också vara med? Just nu söker vi medarbetare till vår Backline-avdelning, där vi är 16 personer i teamet. Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas. Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll där du bland annat ansvarar för att hantera olika typer av ärenden och frågor från våra kunder. I rollen ingår återkoppling till såväl kunder som kollegor. Du fungerar som en support-funktion till våra övriga team inom Kundservice samt är även en ingång in till Kundservice för våra gränssnitt i vår DHL Freight-organisation. Rollen innebär mycket kundkontakt men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. Dina främsta verktyg är telefon, dator och din förmåga att kommunicera, därför är du van att arbeta i olika system i datamiljöer och gillar att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Profil & Bakgrund Vi söker dig som har ett positivt och flexibelt förhållningssätt och som tar ansvar för att arbeta såväl självständigt som i team. Du är van att arbeta med flera saker parallellt samt arbetar effektivt och noggrant. Du behöver även ha förmågan att se detaljer och förstå deras samband i helheten, så att du kan fatta rätt beslut. Du har en gymnasieexamen, god dator- och systemvana, samt en bra kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Som person är du kontaktskapande, kundorienterad, flexibel och vill bidra med en hög servicekänsla gentemot våra kunder och kollegor. Du har erfarenhet av logistikbranschen och god kunskap om DHL Freight och våra produkter. Tjänsten är tillsvidare från 2025-09-01 med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer och Great Place to Work vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. I vår rekryteringsprocess kan du bli erbjuden att besvara en videointervju, vi hoppas att du genomför denna vid förfrågan då det ger oss ett ypperligt tillfälle att lära känna dig lite bättre. Återkoppling kommer ske under augusti månad då vi är i semestertider. Vid frågor, vänligen kontakta Sofie Söderström på email: [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige. Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
Contura ingår i den börsnoterade NIBE Gruppen och är Sveriges mest välkända varumärke inom brasvärme och en av de ledande aktörerna i Europa. Vår vision är ”Renare eld för ett varmare och tryggare hem”. Vi har ett starkt produktsortiment och satsar hela tiden framåt för att utveckla ännu bättre produkter. All tillverkning sker i vår egen toppmoderna produktionsanläggning i småländska Markaryd. Design, kvalitet, produktivitet och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Vi har nästan 60 års erfarenhet av att utveckla, tillverka och sälja braskaminer. Det finns därför mycket erfarenhet i vår organisation och många eldsjälar som drivs av att ständigt bli bättre. Om rollen Contura AB söker nu personal till vår fabrik i Markaryd där vi tillverkar Braskaminer. Vi söker personal till våra produktionslinjer där man arbetar i lag på en bana med flera olika stationer. Huvuddelen av arbetsuppgifterna utförs med prestationslön (ackord). Stämmer det här in på dig? Som person är du praktiskt lagd och trivs med att arbeta med händerna. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och värdesätter kvalitet samtidigt som du vill arbeta effektivt. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Har du erfarenhet inom montering tidigare är det meriterande. Mer om oss Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. Den bygger på lång tradition och en rik historia där ledorden är enkelhet, ödmjukhet och pålitlighet. Vi ser långsiktigt på din anställning och erbjuder dig en arbetsplats med goda karriärmöjligheter. Tillsammans ser vi till att du får utlopp för din talang, kreativitet och kunskap. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. Contura AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder. Välkommen att söka jobbet Du söker jobbet via vår hemsida www.nibe.se och www.contura.se under ”lediga tjänster”. Vi rekryterar löpande, med paus vecka 28–31, för att sedan upptas vecka 32. Vi behöver dock ansökan senast den 8 augusti 2025. Vill du veta mer så hör av dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer