Biomedicinsk analytiker/Biolog
REGION ÖSTERGÖTLAND
Biomedicinska analytiker m.fl.

Vill du kombinera mötet med patienter och analys på laboratoriet? Vi behöver stärka vårat team på vårdcentralslaboratorier i Motala. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmånerr hos oss. Arbetsbeskrivning Patientnära laboratoriemedicin ansvarar för provtagning och patientnära analyser på de flesta vårdcentraler i Östergötland. I den västra länsdelen ansvarar vi för att bemanna laboratorierna på 10 vårdcentraler, uppdelade i 2 block. Motalablocket och Mjölbyblocket. Motalablocket som vi nu rekryterar till, inkluderar laboratoriet på vårdcentralen Lyckorna, Brinken, Marieberg, Vadstena, Borensberg. Arbetet är förlagt till dagtid, vardagar, måndag till fredag. Arbetsgrupp På våra laboratorier arbetar vi i mindre grupper med 1-3 medarbetare så du måste ha bra samarbetsförmåga och kunna arbeta mål och lösningsorienterad både enskilt och i grupp. Flexibilitet är också en viktig egenskap att ha inom vår verksamhet. Lab har ett nära samarbete med övriga vårdcentralen. Om dig Vi söker dig som har en biomedicinsk analytikerexamen vid tillträde eller biolog med kandidatexamen, inriktning mot medicin. Vi ser gärna att du har erfarenhet från provtagning. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Endoskopienheten söker ny sjuksköterska
REGION ÖSTERGÖTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du bli en del av en arbetsgrupp som värnar om varandra och har roligt tillsammans? Välkommen till endoskopienheten, magtarm-medicinska kliniken, universitetssjukhuset i Linköping. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. På endoskopienheten har vi endast mottagning dagtid. Vi utför endoskopiska undersökningar, framförallt polikliniskt, men även akut på inneliggande patienter. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska hos oss arbetar du i team med assistent, undersköterska/sjuksköterska och skopist, läkare/skoperande sjuksköterska vid endoskopiska undersökningar. Du har en patient åt gången och din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med assistenten förbereda inför undersökning, sätta perifier venkateter, journalföra, observera patienten under undersökningen, ge läkemedel vid behov och vara behjälplig till assistenten och skopisten. Du kommer även inskolas i rollen som assistent och då arbetar du närmast skopisten och assisterar denne. Undersökningstiden varierar från 30 minuter till några timmar. Du får en inskolning anpassad efter dina behov och har alltid en kollega tillgänglig att fråga vid undersökningarna då ni arbetar i team. När du blivit varm i kläderna finns det möjlighet att gå utbildning i patientstyrd sedering och ge Propofol självständigt. Om du vill veta mer är du välkommen att besöka oss under en dag. Är du intresserad så finns det möjlighet att vidareutbilda dig framöver inom området. I så fall får du möjlighet att på arbetstid studera två år på halvfart för att specialisera dig till skopist och därefter självständigt kunna genomföra olika endoskopiska undersökningar. Arbetsgrupp I dag är vi ett härligt gäng på drygt 20 medarbetare, både undersköterskor och sjuksköterskor som trivs att arbeta tillsammans. Vi hjälps åt och är delaktiga i att nå våra gemensamma mål. Många har arbetat flera år i verksamheten så det finns erfarna kollegor till din hjälp. På skopirum samarbetar assistent, sjuksköterska och skopist för att patienten ska ha det bra under undersökningen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är en fördel om du har några års erfarenhet i yrket. Tidigare erfarenhet av endoskopiska undersökningar är meriterande. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar genom en positiv attityd till en god arbetsmiljö. Du är noggrann och kvalitetsmedveten samt villig att bidra till utvecklingen av verksamheten. Du reflekterar över och diskuterar din kunskap och dina insatser och är positiv till att ge och få återkoppling. Därmed passar tjänsten dig som trivs med samarbete och är lyhörd samt kommunikativ till både kollegor, patienter och anhöriga. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi söker dig som är flexibel. Flexibel hos oss handlar om att kunna anpassa sig efter rådande situation och ändra fokus snabbt vilket är avgörande då oförutsägbara händelser uppstår dagligen. Du har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt för dig att ge god och säker vård. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar i det dagliga arbetet. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Ekonomiadministratör
Linköpings Universitet
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi på Linköpings universitet söker en noggrann och serviceinriktad ekonomiadministratör till ett team med hög kompetens och god sammanhållning. Här får du arbeta i en stimulerande miljö där samarbete, service och kunskapsdelning är en självklar del av vardagen. Om jobbet Som ekonomiadministratör vid Universitetsförvaltningen arbetar du inom hela ekonomiområdet med tonvikt på löpande redovisning. Exempel på detta är: • Kund- och leverantörsfakturor • Bokslutsarbete • Bokföring i huvudbok • Avstämningar • Representation • Utbildning och stöd till chefer i ekonomiadministrativa frågor Du tillhör ett team med ekonomer och ekonomiadministratörer och arbetar i nära samverkan med chefer och andra medarbetare inom Universitetsförvaltningen och de avdelningar du ansvarar för.  Om dig Vi söker dig som är strukturerad och samarbetar bra med andra människor. Du är självgående, tycker om att ge god service och tar gärna intiativ till att utveckla ditt arbete. Som person är du kvalitetsmedveten och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är självklart för dig att tillse att gällande regler och policys följs.  Vi vill att du har: • gymnasial examen med ekonomisk inriktning eller annan examen och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiadministration • användarkompetens i något ekonomisystem • datorvana med god användarkompetens i Excel och övriga Office-programvaror • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet • aktuell erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter som anställningen innehåller • erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter i en större organisation • erfarenhet av en serviceinriktad roll med många kontaktytor inom ekonomiområdet Din arbetsplats Anställningen är placerad på Ekonomienheten gemensam verksamhet vilket är en del av Planerings- och ekonomiavdelningen vid Universitetsförvaltningen. På enheten arbetar sju personer i rollerna ekonom och ekonomiadministratör. Tillsammans ger vi ekonomistöd till Universitetsförvaltningens olika avdelningar.  Läs mer om vår verksamhet här. Om anställningen Heltid. Tidsbegränsad anställning. Vikariat tom 2026-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde i oktober eller enligt överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsersättning och goda semester- och pensionsvillkor. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 4 augusti. Intervjuer beräknas påbörjas vecka 33. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
React Native / Redux App-utvecklare
Taxicaller Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om dig Vi söker dig som brinner för React Native och app-utveckling och har erfarenhet av Redux. Du är målmedveten, duktig på att arbeta såväl självständigt som i team och har ett genuint intresse för programmering. Vi tror att du passar in på följande beskrivning: * Du har studerat på universitet/högskola med inriktning mjukvaruutveckling. * Du har utvecklat appar i React Native. * Du har redan programmerat en hel del, antingen på fritiden eller som anställd. * Du har ett öga för snygg design. * Du har erfarenhet av git och det är en fördel om du tidigare jobbat agilt och har erfarenhet av continuous integration. * Du har ett bra driv och kan jobba självständigt. Dina arbetsuppgifter TaxiCaller har utvecklat en mobility as a service-plattform och vår molntjänst används idag i 70 länder. Du kommer att jobba med utvecklingen av våra mobila appar. Vi utvecklar våra appar i React Native. Du kommer få ansvaret för vidareutvecklingen av våra appar. Arbetet kommer göras tillsammans med vårt team av UX/desginer, back end-utvecklare och front end/webb-utvecklare. Du kommer ha stora möjligheter att påverka dina dagliga arbetsuppgifter. Vår produkt täcker redan våra kunders grundläggande behov, men vi har många spännande idéer som vi vill utveckla för att ta nästa stora steg. För att nå dit behöver vi din hjälp. Om oss TaxiCaller grundades 2011 och har utvecklat en mobility as a service-plattform. Vi har inledningsvis fokuserat på taximarknaden och vårt molnbaserade taxibokningssystem har snabbt nått internationella framgångar och används idag av taxibolag i hela världen. Vi har nyligen även börjat erbjuda vår mobility as a service-plattform till andra transportsektorer. Redan idag använder bl.a. FN vårt system för transport av sin personal. Vi växer mycket snabbt med lönsamhet (vi är med på Dagens Industris lista över Gasell-företag). Vi upplever en stark efterfrågan på vår produkt och vi behöver därför utöka vår utvecklingsavdelning. Vi har vårt huvudkontor på Mjärdevi i Linköping, men arbetet kan utföras på distans. Mer information om oss finner du på: www.taxicaller.com/sv/jobb och www.linkedin.com/company/taxicaller.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till vård- och omsorgsboende
Vadstena kommun
Chefer inom äldreomsorg

En av våra chefer har valt att gå vidare till annat uppdrag, därav söker vi nu en efterträdare. Du är definitivt den vi söker om du vill du vara med och fortsätta utveckla ett av landets bästa vård-och omsorgsboende? På Vätterngården i Vadstena bor nämligen landets mest nöjda seniorer i Socialstyrelsens mätning 2024. I den här rollen får du möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv.  Du kommer att leda del av en enhet. Den andra delen leds av en chefskollega. Du ansvarar för tre arbetsgrupper, varav en är en nattgrupp. Totalt ca 30 medarbetare. Du ansvarar också för 22 vård- och omsorgsplatser med inriktning på demensvård. Då ni är två enhetschefer som leder enheten tillsammans men med en tydlig ansvarsfördelning behöver du se samverkan och lagarbete som en självklarhet, här jobbar vi tillsammans. Om Vätterngården Vätterngården är ett vård- och omsorgsboende med totalt 54 platser, fördelat på fem avdelningar. Vi bedriver en modern och personcentrerad vård och omsorg med fokus på den enskilda individens behov och önskemål. Vår vision är att skapa en vardag där alla känner sig trygga, respekterade och delaktiga. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du att få: • Ansvara för budget, personal/arbetsmiljö och verksamhetsutveckling • Driva digitaliseringsprojekt och engagera medarbetare i utvecklingen • Samarbeta med andra enhetschefer och delta i förvaltningens utvecklingsarbete • Skapa en positiv och motiverande arbetsmiljö • Kommunicera tydligt med boende, anhöriga och medarbetare • Stödja och coacha dina medarbetare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • Har relevant högskoleutbildning. • Har erfarenhet av chefsuppdrag • Har arbetat i en politiskt styrd organisation (meriterande) • Gärna har erfarenhet av demensvård och BPSD (meriterande) • Är förändringsbenägen och har god planerings- och organisationsförmåga • Har ett brinnande engagemang för att skapa en positiv vardag för både boende och medarbetare?  • Kan ta obekväma beslut och vågar stå upp för sina åsikter • Är en god kommunikatör som har lätt för att samverka med andra Vad kan vi erbjuda? • En meningsfull och utmanande roll där du kan göra verklig skillnad • Möjligheten att vara med och utveckla verksamheten • En positiv och motiverande arbetsmiljö med engagerade kollegor • Stöd och coachning från en erfaren ledningsgrupp Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Vi arbetar löpande med urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Tankbilschaufför med placering i Norrköping
Hnt Schakt & Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

Tankbilschaufför med placering i Norrköping Vi utökar vår verksamhet och söker en trygg och ansvarstagande chaufför som har utgångspunkt från Norrköping. Uppdraget innebär främst att köra flytande jordbruksprodukter i tankbilsekipage. Vi söker dig som värdesätter personliga och förtroendefulla relationer genom ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Vi letar efter dig som; ✔️ Med fördel har erfarenhet av tankbilstransporter ✔️ Är serviceinriktad, flexibel och pålitlig ✔️ Sätter säkerhet, ordning och reda i första rummet ✔️ Håller koll på fordon, utrustning och dokumentation ✔️ Talar och skriver svenska obehindrat Krav är att du har; - CE-körkort - YKB Vi erbjuder; ✅ En trygg anställning i ett stabilt familjeföretag ✅ Engagerade kollegor ✅ Lön enligt kollektivavtal Tjänsten innebär heltidsarbete med 6 månaders provanställning. Varierande arbete enligt skiftschema. Övernattning förekommer inte frekvent men kan ske utifrån behov i uppdraget. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval. 🚚 Vill du vet mer om tjänsten? Välkommen att kontakta Håkan Nilsson, 0709-76 32 01 Om företaget HNT Schakt & Transport AB är ett familjeägt bolag som erbjuder kunden flexibla och nära tjänster inom transport- och anläggningsuppdrag. HNTs huvudkontor är beläget på industriområdet Älvdalen i Ängelholm där närheten till E6 ger en logistiskt optimal placering. Vi har även kontor i Malmö, Lidköping, Uppsala och Åhus. Totalt har vi 250 anställda i egna bolag. Vi har 180 egna fordonsekipage, 20 entreprenadmaskiner och vid arbetstoppar sysselsätter vi tillsammans med externa transportörer uppemot 300 fordon per dag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Kock till Harrys
Norrköping Nöje AB
Kockar och kallskänkor

Nu söker vi en till medarbetare till vårt kök. Är du en... - person med minst 2 års erfarenhet av kockyrket. -person som uppskattar och drivs av att vara del av något större och arbeta för ett koncept? -person med stort intresse för klassisk matlagning och nyfiken på trender och influenser? -ansvarsfull och noggrann person med öga för kvalité och detaljer? -prestigelös person som gillar att samarbeta med andra för att nå uppsatta mål? -person som gillar högt tempo och är stresstålig? Då är du kanske den vi söker! Vi kan erbjuda: -En varierad arbetsmiljö med fantastiska kollegor. -En uppskattad arbetsplats av både anställda och gäster. -Lön enligt kollektivavtal med schysta villkor. Vi är självklart medlemmar i Visita. Tjänstens omfattning är 90-100% och startdatum är augusti eller enligt överenskommelse.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Rusta Linköping söker Varuhuschef

Vi söker en Varuhuschef!   Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Linköping. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss!   Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften.   Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut   Din Profil  Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du:   • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss!   Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar.    Sätt igång och ansök!  Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev!   Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/   I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare.       Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

3 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Leda förändring inom endoskopi? Vi söker dig!
REGION ÖSTERGÖTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Mag-tarmmedicinska kliniken på universitetsjukhuset i Linköping är en attraktiv klinik med stark utveckling. Vi arbetar med ett kontinuerligt förbättringsarbete som bygger på medarbetarnas engagemang och ansvar, en hög tilltro till medarbetarnas förmåga och stark tro på personcentrerad vård med patientdelaktighet och egenvård. Vi är gastroenterologisk regionklinik för Sydöstra sjukvårdsregionen. Kliniken består av endoskopienhet, en öppenvårdsmottagning för inflammatorisk tarmsjukdom, leversjukdom och funktionell magtarmsjukdom (neurogastroenterologi), och slutenvårdsavdelning där även vår dagvård är lokaliserad. Nu söker vi en vårdenhetschef som vill vara med i vår fortsatta utveckling av endoskopienheten! På endoskopienheten utförs bland annat diagnostiska undersökningar såsom gastroskopier (inspektion av magsäcken, matstrupen eller tolvfingertarmen) och koloskopier (undersökning av tjocktarmen). Endoskopienheten stod klar 2016 och har moderna lokaler och utrustning. Diagnostisk och terapeutisk endoskopi är under kontinuerlig utveckling och behoven ökar. En ny skopienhet byggs därför just nu på plan 10 nära Södra entrén och planeras vara klar juni 2026 med inflytt och start under hösten 2026. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Ditt uppdrag som vårdenhetschef är att leda, planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål tillsammans med enhetens fantastiska medarbetare. Du arbetar i nära samarbete med övriga vårdenhetschefer på kliniken samt ingår i klinikens ledningsgrupp. Ledningsgruppsarbetet ger dig goda möjligheter att påverka både enheten och klinikens strategiska utveckling. Du kommer inledningsvis att ha chefsansvar för cirka 25 medarbetare, sjuksköterskor och undersköterskor. Det innebär delegerat personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. När nya skopienheten är fullt öppen räknar vi med att enheten har cirka 30 medarbetare. Du kommer att få arbeta med att bygga upp och forma den nya endoskopienheten och ska trivas med en sådan utmaning.  Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig, gärna med särskilt intresse för eller erfarenhet av endoskopi. Tidigare chef- eller ledarerfarenhet ser vi som en stor tillgång, och det är meriterande om du har genomgått någon form av ledarskapsutbildning. Har du dessutom arbetat med förändringsarbete är det också ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga och vilja att bidra till att utveckla endoskopiverksamheten samt driva det fortsatta arbetet inom kliniken som helhet. Vi söker dig som har ett tydligt och inspirerande ledarskap som skapar engagemang och delaktighet i arbetet mot verksamhetens mål. Du har en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att samordna grupper. Du ser helheten i verksamheten och har lätt för att förstå hur olika delar hänger samman, vilket hjälper dig att fatta beslut som gynnar organisationen i stort. Du trivs i rollen som förändringsledare och har ett starkt driv att omsätta idéer i praktiken – och du har tålamodet som krävs för att nå resultat, även när det tar tid. Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du bidrar med en positiv inställning till arbetet och organisationen, och agerar som en förebild för både kollegor och medarbetare. Ansökan och anställning Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat förordnande under fyra år med en tillsvidareanställning inom din grundprofession. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Redovisningsekonom
Randstad AB
Redovisningsekonomer

Arbetsbeskrivning Är du en driven redovisningsekonom som vill arbeta på en av de största institutionerna i Linköping? Har du tidigare erfarenhet av redovisning och god förmåga att arbeta i ekonomirelaterade IT-system? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund i Linköping söker just nu efter 1-3 stycken redovisningsekonomer för att stötta upp deras ekonomiavdelning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:  Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Arbete i huvudsak med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Som ekonom ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag. Arbetet innebär att presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. Arbetet innebär att genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa.   Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Detta är en konsultroll med start i september och kommer att fortlöpa fram till mars, med chans till förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande och sista dag att ansöka är 17:e augusti. Ansvarsområden Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Arbete i huvudsak med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Som ekonom ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag. Arbetet innebär att presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. Arbetet innebär att genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa.  Kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete ELLER 3 årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi ELLER 2 årig YH-utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbeta i IT-system (excel, redovisningssystem exempelvis Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos, månads- och årsbokslut.                                                                                                                                                                               Personliga egenskaper Ansvarstagande Serviceinriktad Professionellt förhållningssätt God samarbetsförmåga Erfarenhet Redovisning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025