Arbetsbeskrivning Är du en driven redovisningsekonom som vill arbeta på en av de största institutionerna i Linköping? Har du tidigare erfarenhet av redovisning och god förmåga att arbeta i ekonomirelaterade IT-system? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund i Linköping söker just nu efter 1-3 stycken redovisningsekonomer för att stötta upp deras ekonomiavdelning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Arbete i huvudsak med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Som ekonom ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag. Arbetet innebär att presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. Arbetet innebär att genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Detta är en konsultroll med start i september och kommer att fortlöpa fram till mars, med chans till förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande och sista dag att ansöka är 17:e augusti. Ansvarsområden Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige. Arbete i huvudsak med den ekonomiska hanteringen av forskningsprojekt. I detta arbete ingår exempelvis arbete med genomlysning av befintliga projekt, starta upp nya projekt, fullkostnadskalkyler, uppföljning av förbrukning av projektmedel, avstämningar med projektledare, dokumentation av gamla och nya projekt och ekonomisk rapportering till finansiärer för såväl nationella projekt som EU-projekt. Även budget- och prognosarbete ingår. Som ekonom ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag. Arbetet innebär att presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare. Arbetet innebär att genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa. Kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete ELLER 3 årig universitets-/högskoleutbildning med inriktning ekonomi ELLER 2 årig YH-utbildning med inriktning ekonomi och minst 1 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete God förmåga att arbeta i IT-system (excel, redovisningssystem exempelvis Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av ekonomiarbete, budget, prognos, månads- och årsbokslut. Personliga egenskaper Ansvarstagande Serviceinriktad Professionellt förhållningssätt God samarbetsförmåga Erfarenhet Redovisning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Är du en senior controller och vill arbeta på en av de största institutionerna i Linköping? Är du en person som uppskattar att ha många kontaktytor och har en god analytisk förmåga? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund inom offentlig sektor i Linköping söker just nu efter en senior controller som kan stötta upp i deras verksamhet under en period. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens controller och ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige Arbete i huvudsak med budgetprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under hösten 2025 Arbete i huvudsak med bokslutprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under vintern 2025/2026 Skapa en grund för den fortsatta hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026 Stötta med underlag och analyser på uppdrag från controller/teamledare och ledning Arbetet innebär att hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin på institutionen Arbetet innebär att stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Som ekonomikonsult/controller ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Denna tjänst startar är start i september och kommer att fortlöpa fram till mars 2026, med chans till förlängning. Intervjuer kommer att ske löpande under sommaren och sista dag att ansöka är 2025-08-17. Så ifall denna tjänst passar dig, sök redan idag! Ansvarsområden Arbeta tillsammans med kollegor som en stödjande och rådgivande funktion till institutionens controller och ledning, avdelningschefer, enhetschefer, forskare och projektansvarige Arbete i huvudsak med budgetprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under hösten 2025 Arbete i huvudsak med bokslutprocessen för 2025 där uppdraget innebär att vara sammankallande och hålla ihop processen under vintern 2025/2026 Skapa en grund för den fortsatta hanteringen av budget- och bokslutsprocessen för 2026 Stötta med underlag och analyser på uppdrag från controller/teamledare och ledning Arbetet innebär att hålla ihop och genomlysa den gemensamma ekonomin på institutionen Arbetet innebär att stötta vissa forskningsprojekt samt bedöma/granska kalkyler och upplägg i nya forskningsprojekt Presentera komplexa ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt för verksamhetsföreträdare Genomlysa befintliga rutiner och processer samt arbeta fram nya rutiner/processer och implementera dessa Som ekonomikonsult/controller ska du verka för att ekonomiskt regelverk efterlevs samt ta fram olika typer av ekonomiska beslutsunderlag Kvalifikationer Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete ELLER 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete Erfarenhet av liknande uppdrag med syfte att genomlysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet Ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Ansvarstagande Driven och självgående Professionellt förhållningssätt God samarbetsförmåga Meriterande: Erfarenhet av större organisationer Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en forskningsingenjör inom Flyglogistik med placering vid institutionen för teknik och naturvetenskap, Campus Norrköping Om jobbet Inom enheten för flyglogistik använder vi ett systemanalytiskt perspektiv och en ingenjörsmässig metodik för att analysera, planera, modellera och simulera logistikproblem samt andra resurstilldelningsproblem inom både industri och samhälle. Vår forskning är främst tillämpad och vi bedriver forskning tillsammans med externa intressenter och finansiärer. Som en del av enheten för flyglogistik kommer ditt arbete att fokusera på utveckling av algoritmer och programmeringsprodukter för kvantitativ utvärdering, optimering och visualisering av vissa aspekter i projekt relaterade till flygtrafikledning. Om dig Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning inom matematik, datavetenskap eller motsvarande. Anställningen och arbetsuppgifterna inom projektet kräver även att du har tidigare erfarenhet av programmering. Om du har tidigare erfarenhet av eller viss inledande kunskap om flygtrafikledning och luftrumsoperationer är detta meriterande. Vi ser att du är flexibel men samtidigt stabil och har en hög integritet. Du behöver även ha god förmåga att arbeta i grupp. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Din arbetsplats Du kommer tillhöra Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN) som bland annat är känd för sin verksamhet inom logistik, visualisering och organisk elektronik. Vi förenar akademisk höjd med fruktbar samverkan med det omgivande samhället. Anställningen tillhör avdelningen Kommunikations- och transportsystem (KTS) som är en av Nordens största miljöer för forskning och utbildning inom transportområdet. Verksamheten bedrivs inom enheterna Trafiksystem, Kvantitativ logistik, Flyglogistik, Järnväg och kollektivtrafik, Mobil telekommunikation, Bygglogistik och Byggteknik. Forskningen är huvudsakligen externfinansierad och utförs i nära samverkan med industri, myndigheter och samhälle. Inom grundutbildningen har vi ansvar för sex utbildningsprogram. Om anställningen Tidsbegränsad anställning 6 månader, 50%. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass. Om så är fallet kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 1 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vi söker en Varuhuschef! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi söker som vår nya varuhuschef till varuhuset i Linköping. Det är ju i varuhusen slaget om kunderna står och nu behöver vi dig för att vinna detta slag. Din viktigaste uppgift blir att varje dag presentera ett välskött och tilltalande varuhus med positiva och hjälpsamma medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som Varuhuschef Som varuhuschef ansvarar du för den dagliga driften och inspirerar dina medarbetare till att ta eget ansvar. Du vill ständigt utveckla försäljningen och du vet att god lönsamhet är en förutsättning för ditt varuhus. För dig är kostnadsmedvetenhet, effektivitet och resultatfokus självklara hörnpelare i varuhusdriften. Ditt ansvar som Varuhuschef: • att uppnå försäljnings- och resultatmål i varuhuset – du ansvarar för effektivisering av kostnader och nyckeltal, optimering av omsättning och lönsamhet samt budgetering • personalansvar för alla medarbetare i varuhuset, från rekrytering och introduktion till utveckling och avslut • att säkerställa och genomföra koncept samt förankra och genomdriva centralt fattade beslut Din Profil Framför allt är du en person som trivs med ett högt tempo och som är trygg med att fatta beslut. Du är kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap. Att engagera och utveckla dina medarbetare är något av det bästa du vet. Dina ambitioner är höga och du gillar att arbeta hårt. Raka puckar och ett glatt humör är självklart för dig. Dessutom har du: • flera års erfarenhet från ledande befattning inom handel, med personal- och budgetansvar • kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöarbete • erfarenhet av försäljningsverksamhet, gärna från en verksamhet som hanterar stora volymer • lätt för att få med dig gruppen Om du inspireras av att jobba i en föränderlig miljö där flexibilitet är en nyckel, då kommer du att trivas hos oss! Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som ledstjärna i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att du agerar och levererar i enlighet med våra värderingar. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten som varuhuschef genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/ I samband med denna rekrytering samarbetar Rusta med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare. Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter I rollen som stödassistent arbetar du med personer med fysiska, psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Du arbetar tillsammans med individen utifrån dennes behov och tillsammans skapar ni en meningsfull vardag där ledord är självständighet och delaktighet. Dina arbetsuppgifter innebär att du ger stöd i såväl vardagsliv som fritidsliv, personlig omvårdnad, hälsa och funktionsförmåga. Du ger pedagogiskt stöd och arbetar medvetet för att individen ska använda och utveckla sina förmågor så självständigt som möjligt. I arbetet ingår också att du är länken till samhället där du kan behöva hjälpa till i kommunikationen med bland annat myndigheter och sjukvård. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår att du städar, tvättar, gör inköp samt hanterar mediciner.Vi arbetar med IBIC (individens behov i centrum) vilket innebär att du har individens behov i fokus. Du är kontaktman och ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Hos oss på Ålerydsvägen är en meningsfull fritid en central del av verksamheten och våra dagar är fyllda med olika aktiviteter anpassade utifrån de boendes önskemål. Exempelvis kan det handla om ridning, dans eller konserter. Vi åker även gärna på olika utflykter när tillfälle ges. Din arbetsplats Är du vår nya kollega? Du är en viktig pusselbit som saknas hos oss idag för att vi ska kunna skapa bra dagar för individen, verksamheten och personalgruppen. Nu söker vi en ny kollega som vill bli en del av vår arbetsgrupp. Tjänsterna är ett vikariat med tjänstgöringsgrad på 75%. Din arbetstid är förlagd dag, kväll, varannan helg samt sovande jour. Avdelning LSS inom socialförvaltningen erbjuder på social-och omsorgsnämndens uppdrag verksamheter enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Avdelning LSS ansvarar för grupp- och servicebostäder, korttidsavlösning, kultur- och fritidsverksamhet samt anhörigvård. Vi har även sjuksköterskor som är inriktade mot kommunens samtliga LSS-boenden. Genom våra cirka 600 medarbetare erbjuder vi verksamhet med god kvalitet där vi utgår från vår gemensamma värdegrund vilket tillförsäkrar goda levnadsvillkor för de vi är till för. Ålerydsvägen 11 är en gruppbostad som ligger beläget i Åleryd, ca 4 km från stadskärnan. Vi har en stor gemensam trädgård med tillhörande uteplats. Här finns närheten till skog och mark i Vidingsjö eller Stångån i Johannelund /Jakobsdal. Här bor fem brukare med främst intellektuella funktionsvariationer. Vi arbetar med lågaffektivt bemötande och andra metoder för att tillvaron ska bli strukturerad och begriplig. Till hjälp använder vi oss av sociala berättelser, scheman, bildstöd, tidshjälpmedel samt en mat-app på Ipaden. Boendet har just nu inget stort vårdbehov. Personalgruppen består av 8 kollegor där fokus ligger på att hjälpa, stödja och skapa bra dagar för såväl brukare som kollegor i verksamheten. Verksamheten är bemannad när brukaren kommer åter från sin dagliga verksamhet. Du som söker Vi söker dig som har gått vård och omsorgsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig samt har erfarenhet eller praktik inom stöd, vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning eller personer inom autismspektrum är det meriterande. Meriterande är också om du har arbetat med och/eller har kunskap om tydliggörande pedagogik, pedagogiskt arbetssätt, problemskapande beteende, lågaffektivt bemötande samt arbetat med aktiviteter för målgruppen. Önskvärt om du har kunskap inom AKK då brukare har begränsningar i verbal kommunikation. Vi ser också att det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av medicinsk omvårdnad. Arbetet innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att det är ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Meriterande för tjänsten är också om du har erfarenhet av digitala verktyg, dokumentera i journalsystem, genomförandeplaner och har arbetat utifrån IBIC. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du har god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor, är lyhörd och kommunikativ. Du säkerställer att budskap är tydliga och når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har en empatisk förmåga och kan sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att ta över personens känslor. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 250901 Anställningsform: Vikariat till 260126 Sysselsättningsgrad: 75% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15525 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som vill ha ett omväxlande och meningsfullt arbete hos oss på Rydsvägen 272! I rollen som boendestödjare stödjer och stöttar du den boende i dennes vardag. Du ansvarar för att tillsammans med den enskilde strukturera och planera dennes vardag samt att ni tillsammans utformar insatserna som ges. Omfattningen av insatserna och innehåll utgår alltid från den enskildes behov och upprättas via en genomförandeplan. Insatserna kan vara stöd i olika sammanhang för att klara den dagliga livsföringen exempelvis städ, tvätt, inköp samt att ge stöd i omvårdnad. Stödet och hjälpen du ger gör du med respekt för individens självbestämmande, integritet, delaktighet och att du i din roll stödjer individens tilltro till sin egen förmåga. Arbetet innefattar också att erbjuda och motivera till aktiviteter, social gemenskap och sysselsättning med stöd av motiverande samtal(MI) och ett pedagogiskt förhållningssätt. Du kan också komma att stödja den enskilde vid kontakter med myndigheter och vid behov följa med individen på aktiviteter. Verksamhetens arbetsmetod är ESL (Ett Självständigt Liv) och IBIC (individens behov i centrum) där målet är att individen ska klara ett dagligt liv med hög livskvalitet. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande som präglas av lugn och positiva förväntningar på individen i syfte att minska stress och problemskapande beteende. Att föra social dokumentation och arbeta aktivt med uppföljning av genomförandeplaner ingår i arbetet. Din arbetsplats Socialförvaltningen driver idag flera boenden för personer över 18 år med psykiska/neuropsykiatriska funktionsvariationer och/eller missbruksproblematik. Våra boenden ligger utspridda över Linköping med omnejd och varierar mellan trapphusboenden, korttidsboende samt boenden med kopplade fristående lägenheter ute i respektive område. Rydsvägen 272 är ett särskilt boende för personer över 18 år med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, missbruk kan förekomma. Boendet har en baslägenhet på Rydsvägen och till boendet hör 10 lägenheter. Personalen ger även boendestödsinsatser till personer med psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bor i ordinärt boende. Vid behov av hälso- och sjukvårdsinsatser finns bland annat sjuksköterskor och fysioterapeuter knutna till boendet. Personalgruppen består av 5 medarbetare som arbetar dagar, kvällar, helger och sovande jour på rullande 6 veckors schema. Rydsvägen har en baslägenhet där våra boende kan fika, titta på tv eller andra aktiviteter. Vi möter individer som har en diagnos inom psykiatrin och det förekommer både psykosjukdomar men även missbruksproblematik. Många är välfungerande och behöver ha stöd och stöttning i sin vardag med allt från att stötta i myndighetskontakter, hitta sysselsättning men också att få hjälp med struktur i sin lägenhet och vardag. Som personal finns du också tillhands vid sämre mående. Boendet ligger i Ryd och du tar dig enkelt hit via kollektivtrafiken med buss från resecentrum. Cyklar eller går du finns fina och bra cykelleder hit. Vi värnar om en bra arbetsmiljö genom att bland annat erbjuda hälsoförmån och goda möjligheter till kompetensutveckling, arbetsplatsträffar samt kontinuerlig handledning inom området. Under hösten kommer vi börja med handledning av psykolog för att stärka kompetensen ytterligare. Du som söker Vi söker dig som är undersköterska, skötare eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av psykiatri och/eller neuropsykiatri. Det är meriterade om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete, missbruksproblematik, självskadebeteende och/eller socialt arbete. Vi arbetar utifrån ESL (Ett självständigt liv), IBIC (individens behov i centrum) motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande samt pedagogiskt förhållningssätt och det är meriterande om du har kunskap av dessa. Det krävs god svenska i såväl tal som skrift samt att du har datorvana då vi använder språket som arbetsredskap i kontakt med klient samt vid dokumentation och journalföring. Det är önskvärt med B-körkort för manuell växel då utflykter förekommer. Vi söker dig som arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du planerar och organiserar ditt och enhetens arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du lugn och stabil även i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. I ditt arbete kan du väga för och nackdelar med olika beslut och visa på ett gott omdöme i dina val. Du tycker om utmaningar och du tar ansvar för dina uppgifter. Du har en förmåga att lyssna till klienter och kollegors olika behov samt är lyhörd för andras idéer, tillåter misslyckanden och ger kritik på ett konstruktivt sätt. Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillträde: 250818, 250901 samt enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat mellan 250818 - 251231 och 250901 -251229 Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 3 Ref. nr: 15560 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Hos Saab i Linköping blir du en del av något större. Inom affärsområdet Dynamics utvecklar vi avancerade försvarslösningar som stärker våra kunders säkerhet i en tid när världen är mer osäker än på länge. Vi befinner oss i en intensiv tillväxtfas med många nya projekt och investeringar, där varje del av verksamheten spelar en avgörande roll för vår framgång. Som controller är du inte bara en del av ekonomifunktionen, du är en strategisk partner som bidrar till att vi kan fortsätta växa, leverera högkvalitativa produkter och stärka förmågan att möta framtidens utmaningar. Din roll Som Business Controller på Saab Dynamics får du en central och strategisk roll i en stor och komplex verksamhet. Du är ekonomiansvarig för en produktenhet och arbetar nära ledningsgruppen, där du blir en självklar partner i frågor som rör allt från affärsresultat och projektuppföljning till interna effektiviseringsinitiativ och offertarbete. Rollen innebär ett helhetsansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra finansprocesserna inom produktenheten, samtidigt som du levererar finansiella analyser och beslutsunderlag som verkligen gör skillnad och bidrar till vår fortsatta framgång. Resor mellan våra kontor ingår i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom ekonomiområdet, gärna från en projektorienterad eller teknisk verksamhet, och som trivs med att ha en bred roll där du både leder processer och är djupt involverad i verksamhetens vardag. Du har en stark drivkraft att stötta organisationen framåt och ser till att saker händer. Ditt arbete präglas av struktur och hög kvalitet, och du har lätt för att bygga förtroende genom din goda kommunikationsförmåga och ditt informella ledarskap. Du har troligen en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande och känner dig trygg med såväl engelska som att navigera i olika ERP-system. Erfarenhet av projektfinansiering eller andra seniora roller inom ekonomi är meriterande och kan ge dig extra goda förutsättningar att lyckas hos oss. Vi uppskattar om du bifogar både CV och ett personligt brev där du berättar varför just du passar för den här rollen. Beskriv gärna hur din erfarenhet, kompetens och drivkraft kan bidra till vårt team och till Saab Dynamics fortsatta utveckling. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Vi har just nu en tjänst i Norrköping för en legitimerad läkare eller ST-läkare inom primärvården! Som person behöver du vara flexibel, självgående och trygg i din yrkesroll. Period: Omgående - 2025-11-28 Schema: Dagtid Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad läkare eller ST-läkare med yrkeserfarenhet inom primärvården och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativt intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Känner du möjligtvis även en läkare som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag.
Are you passionate about pushing the development of the next generation data analytics solutions at a leading global company? Toyota Material Handling's R&D department is on the lookout for a talented and motivated Data Scientist to help shape the future of connected forklift solutions. If you thrive on exploring state-of-the-art AI/ML techniques while also delivering impactful insights using classical analysis methods, we want to hear from you! The position Our data analytics team is at the forefront of transforming how data drives decision-making at Toyota Material Handling. We work with an exciting range of tasks, from classical data analysis and interactive visualizations of connected data to the latest AI/ML models and edge computing. Our mission is to generate meaningful insights and features from diverse data streams, advancing Toyota's innovation and leadership in the industry. In this role, you'll have a direct impact on both the team's vision and the development of next-generation, data-driven functionalities. As a Data Scientist, you will: * Develop and implement innovative forklift functionalities using AI/ML algorithms, driving smarter and more efficient operations. * Transform raw data into actionable insights, enabling data-driven decision-making that shapes strategic initiatives across the company. * Collaborate on cutting-edge research projects with academic partners to develop and refine AI/ML solutions that lead the industry. * Foster a culture of collaboration and knowledge-sharing within our team, contributing to our collective success and growth. We are looking for a data scientist who has: * A master's degree in data science, engineering physics, computer science, statistics, machine learning or a related field * 2+ years of experience in a Data Scientist or similar analytical role, with a proven ability to independently manage and drive your projects. * Strong programming skills in languages such as Python, R, and SQL, along with experience using data science and AI/ML frameworks. It's good if you bring with you: * A strong interest in exploring data to find new insights and develop innovative functionalities. * A solid understanding of machine learning techniques, data modelling and statistical analysis * Experience or interest in Data Engineering is a plus. We are looking for a self-motivated and supportive individual with strong initiative and the ability to take charge in various situations. The ideal candidate pedagogical insight, enabling them to effectively guide and educate others while maintaining a proactive and solution-oriented approach. Who is R&D Toyota Material Handling? Toyota Material Handling is a world leader in material handling and we are making large investments to meet the needs of the future. At our R&D department in Mjölby, 300 employees work on the development of our products and services as well as new innovative solutions. At Toyota, we work with a holistic perspective where employees have responsibility from concept to finished product. At Toyota, we combine classic design with modern technology in automation, IoT and AI. Our product portfolio ranges from manual hand trucks to driverless vehicles with advanced technology. In the R&D department, we work with short development cycles to meet the demand of a rapidly growing market. Application Send your application no later than 2025-08-17. If you are applying for a job and have a protected identity you should contact HR, who will guide you further for a secure application process. For more information please contact. Notice that we're on vacation between w.29-32, but we will answer your questions as soon as we can: * Mattias Tingström, Recruiting Manager, [email protected] * Josefin Nilsson, HR, [email protected] Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
Söker du ett arbete där både lekfullhet och allvar har sin givna del? Vill du bidra till god vård och bättre hälsa hos barn- och ungdomar? Då är du välkommen att söka våra lediga tjänster som undersköterska/barnsköterska på BOND! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Hos oss erbjuds ett stimulerande arbete med ett positivt och öppet arbetsklimat, där vi arbetar i multiprofessionella team. Vi arbetar med en trygg start med individuellt anpassad introduktion. Vi arbetar kontinuerligt med vårdutveckling för att våra patienter ska få det bästa omhändertagandet och vi strävar efter en hög patientsäkerhet. Det finns stora möjligheter för att arbete med vårdutveckling och att få fördjupa sig inom våra olika arbetsområden. Här kan du läsa om vår karriärstege för undersköterskor och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som barnsköterska på BOND H.K.H Kronprinsessan Victorias barn- och ungdomssjukhus, US arbetar du utifrån vår värdegrund – att alltid sätta barnen i fokus. Arbetet innebär rotation dag och kväll, med personlig schemaläggning. På våra slutenvårdsenheter används poängmodell som lönemodell. Om dig Du är utbildad undersköterska. Det är meriterande med utbildning med inriktning barn- och ungdom. Erfarenhet av barnsjukvård samt erfarenhet av arbete inom onkologi, neurokirurgi och/eller diabetes är en merit men inte något krav. Som person är du ansvarstagande, lösningsfokuserad och pålitlig. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och kan hantera en varierande arbetsbelastning. Du är strukturerad och kan prioritera och ta snabba beslut när det krävs. En självklarhet är att du har en god samarbetsförmåga och att du bidrar med ett positivt och professionellt förhållningssätt i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Ansökan och anställning Vill du ha världens bästa jobb – välkommen till barnsjukhuset! Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer