Vi söker nu en serviceminded och driven kundmottagare till vår bilverkstad. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kunder på service och reparationer, planera in jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt göra beställningar av reservdelar. Du bör ha en god kunskap om bilar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonsteknisk utbildning eller erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i svenska, engelska och polska • B-körkortKrav: -svenska flytande -polska grundläggande -engelska grundläggande Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Personuppgiftshantering Meko AB org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf
Är du en nattuggla? Jag är förlamad i hela kroppen sedan 10 år tillbaka och har assistans dygnet runt. Jag har ett supergäng som sköter mig. Flera har jobbat många år. En av mina nattassistenter har nu bestämt sig för att göra andra saker, tråkigt tycker vi. Vi söker nu en ersättare för nattpasset, tjänsten är heltid, vaken natt och arbetstiden är 22-08. Jag behöver tillsyn på nätterna, då min andning inte är den bästa. Jag har hjälpmedel till detta som du får lära dig. Du kommer att ingå i en grupp med 5 assistenter som delar på dagtid och 3 assistenter som delar på natten. Det går alldeles utmärkt att kombinera tjänsten med studier eller liknande. Att du bor i närområdet är en fördel och att du har körkort och tillgång till bil är en förutsättning då kommunikationerna till Trosa inte är dom allra bästa.
Vi söker dig som är händig och van att ta hand om fastighet och trädgård. Du har intresse i trädgård. Du är bekväm med tekniska systemer med ventilation och värme. Du har ansvar för egen kontroller av vatten, värme och luft. Du kan snickra och hitta lösningar på praktiska problem. Du kan lyfta och bära och flytta saker när det behövs Tjänsten är deltid på 30-40% och arbetstiden kan vara flexibel. Du gillar barn och är en positiv, lösnings orienterat och social kompetent person, som kommer att vara en del av den medarbetar kår som gör Mikaeliskolan til en bra arbetsplats.
Vi söker erfarna och engagerade plattsättare i Nyköping för uppdrag inom nyproduktion och renovering. Rekryteringen sker på uppdrag av en seriös byggfirma med kollektivavtal. Anställning sker direkt av byggfirman, ej uthyrning/bemanning. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Goda villkor enligt kollektivavtal Varierande och utvecklande arbetsuppgifter Våra krav: Du måste tala flytande svenska eller engelska. Yrkesbesvis eller minst 3 års erfarenhet inom plattsättning, tätskikt och relevanta arbetsuppgifter, helst i Sverige Noggrannhet och uppmärksam på detaljer Positiv attityd och lagspelare som även kan arbeta självständig Vilja att utvecklas och alltid vara en hjälpande hand till de som behöver det Lojalitet mot bolaget och respekt mot kunder och kollegor Erfarenhet från träarbete/snickeri är meriterande B-körkort är meriterande Goda referenser Ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Skicka in en komplett ansökan via e-post. Observera att vi INTE hanterar ansökningar via telefon. Vi kontaktar kandidater som går vidare till nästa steg i rekryteringen.
Vill du vara med och driva utvecklingen i en av Sveriges mest spännande industrimiljöer? Vi söker nu en engagerad och erfaren Avsnittschef som vill leda våra byggprojektledare och ta ett helhetsansvar för vår byggprojektverksamhet. Du kliver in i vår omställningsresa när vi övergår till fossilfri ståltillverkning och i samband med det får du utveckla arbetssätt för projekt som har höga krav på säkerhet, hållbarhet och samordning. Välkommen med din ansökan! Urval kommer ske löpande under sommaren. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som Avsnittschef blir du en nyckelperson i vår fastighets- och anläggningsorganisation. Du leder ett team av byggprojektledare och har det övergripande ansvaret för att våra byggprojekt planeras, genomförs och följs upp på ett effektivt, säkert och affärsmässigt sätt. Projekten rör främst ny- och ombyggnationer inom vår industriella verksamhet, ofta med höga krav på säkerhet, hållbarhet och samordning. Du arbetar nära övriga avdelningar inom verksamheten, samarbetar med externa leverantörer och rapporterar till fastighetschefen. Rollen innebär både operativt ledarskap och strategiskt ansvar för utveckling av arbetssätt, kompetensförsörjning och kvalitet i projekten. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och utveckla ett team av byggprojektledare (7 anställda och cirka 10 konsulter). Säkerställa att projekt drivs enligt mål, budget och tidsplan. Utveckla processer och arbetssätt för effektiv projektstyrning. Arbeta aktivt med säkerhets-, miljö- och hållbarhetsfrågor. Stötta i tekniska frågeställningar och vara ett bollplank i projekten. Bidra till vår långsiktiga Fastighetsutveckling och investeringsplanering. Om dig För att lyckas i rollen föredra vi om du har erfarenhet av att leda byggprojekt i industrimiljö eller liknande komplexa miljöer. Du har tidigare haft personalansvar eller har ett tydligt intresse för ledarskap. Du är van att arbeta strukturerat, med god framförhållning och helhetssyn. Du är trygg i dialog med både interna beställare och externa entreprenörer samt har ett coachande förhållningssätt mot dina medarbetare. Vi ser gärna att du har en relevant teknisk utbildning, till exempel ingenjör inom bygg, väg- och vatten eller motsvarande erfarenhet. Som person är du lyhörd och handlingskraftig och värdesätter samarbete, transparens och ett lösningsorienterat arbetssätt. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Kom och träffa oss 6. Referenstagning 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna David Hess, Chef avdelning Fastighet & Infrastruktur Kontakta David via LinkedIn https://www.linkedin.com/in/david-hess-05653676/ Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "I den här rollen är du med och formar hur vi ska arbeta med byggprojektledning framåt – både strategiskt och i praktiken. Det handlar inte bara om att leda människor och projekt, utan om att vidareutveckla våra arbetssätt och skapa struktur för en verksamhet som växer snabbt och ställer höga krav. En viktig del i det är att säkerställa att våra projekt bedrivs i linje med gällande arbetsmiljölagstiftning och AFS:ar för bygg- och anläggningsarbete. Jag söker dig som vill vara med och ta det helhetsgreppet – som ser styrkan i samarbete, men också vågar utmana och driva förändring där det behövs." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Är du en person som trivs i mötet med andra, gillar att ta ansvar och får energi av att driva affärer framåt? Då kan rollen som Account Manager hos Canon vara något för dig. Här möts du av en roll med frihet under ansvar, stort förtroende och en kultur som präglas av energi, samarbete och utveckling. OM CANON Canon Business Center Mälardalen har varit verksamt i Västerås och Eskilstuna i över 40 år. De erbjuder lösningar för dokument- och informationshantering, inklusive skrivare, scanners och mjukvara för att effektivisera arbetsflöden. Tjänsterna anpassas efter kundens specifika behov och omfattar även alternativ för finansiering och service. Företagets arbetssätt fokuserar på att förstå hur människor arbetar med information i praktiken för att skapa mer effektiva rutiner. OM ROLLEN Canon Business Center Mälardalen söker en nyfiken och driven säljare till sitt team i Eskilstuna! I den här rollen får du chansen att vara med och utveckla företag i regionen genom smarta lösningar för dokument- och informationshantering. Du kommer arbeta aktivt med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter, bygga långsiktiga kundrelationer och vara en viktig del av ett sammansvetsat team. I linje med Canons filosofi om samarbete och engagemang får du möjlighet att spela en viktig roll i företagets fortsatta utveckling på marknaden, samtidigt som du har goda förutsättningar att växa och utvecklas som säljare. Dina huvudsakliga ansvarsområden Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Kontakta och besöka nya samt befintliga företag i ditt upptagningsområde Ta fram offerter och avtal Representera Canon på nätverksträffar och evenemang Arbeta målinriktat med både nyförsäljning och merförsäljning VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen som Account Manager tror vi att du är en person som trivs ute hos kund, motiveras av att göra affärer och har en naturlig förmåga att bygga relationer. Du gillar ett högt tempo och är inte rädd att ta egna initiativ samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Som person är du nyfiken och drivs av att överträffa uppsatta mål. I din ansökan ser vi gärna att du motiverar just varför du tror att du skulle passa för tjänsten! Vi söker dig som Har ett starkt intresse för försäljning och vill utvecklas långsiktigt i rollen Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Har B-körkort Har en gymnasieutbildning Erfarenhet av B2B-försäljning eller liknande är meriterande, men inget krav. ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, arbetstider förlagda vardagar mellan 8-17 Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning kommer tillämpas Placering: Gillbergavägen 4, Eskilstuna Lön: Fast grundlön med provision Resor förekommer i tjänsten med utgångspunkt från kontoret. Denna rekrytering sker i samarbete med A-hub, och om du blir erbjuden tjänsten kommer du bli direktanställd hos vår kund. Vi på A-hub hanterar rekryteringsprocessen och finns här för att guida dig genom varje steg på vägen till din nya roll. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Love Fransson, [email protected]. Rekryterande chef: Martin Persson - Platschef/Försäljningschef Västerås, Eskilstuna & Linköping, [email protected]
Vi söker nu en instrumenttekniker som i nära samarbete med andra funktioner, jobbar för att säkerställa säkerheten/driften i våra produktionsanläggningar. Hos oss arbetar du i ett välkomnande positivt team där vi har en god kommunikation och hjälper varandra. Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Du kommer att tillhöra centrala elektronikgruppen som består av 16 anställda. Du kommer att jobba med styr- och reglerutrustningar samt mätinstrument på produktionsenheten Plåt. Du ansvarar även för beredning och planering av arbetsorder gentemot Instrument, tillsammans med en elektroniktekniker. Då vi är i en expansiv fas, så kommer du även delta i projekt för att utveckla våra delar inom styr och regler inom enhet Plåt. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kontakt med andra delar av organisationen och externa kontakter. Teamet är åldersblandat med varierad erfarenhet och kompetens och nu vi söker dig - vår nästa stjärna som kan komplettera oss. Om dig Du är elektriker eller tekniker inom styr & reglerteknik med några års erfarenhet. Du är intresserad av teknik och vill arbeta med utveckling och förbättringar. Du vill lära dej hur processer och flöden i produktionen fungerar. Du trivs i en koordinerande roll med både administrativa och praktiska moment. Du är en lagspelare och värdesätter kommunikation och samarbete. Du trivs med varierande dagar och nya utmaningar. Du har körkort, lägst klass B. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6 Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Mathias Landquist, Chef avsnitt Elektronik/Instrument, tfn 0155-254 221 Kontakta Mathias via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Hej, mitt namn är Mathias Landquist och jag kommer att bli din nya chef. Säkerheten är alltid i fokus. Jag tror på frihet under ansvar och jag drivs av att se min personal växa och bli trygg inom området man jobbar inom. Jag vet att tillsammans är vi som starkast, därför är det viktigt att veta att man aldrig är ensam när man jobbar hos mig på Elektronik/Instrument. Samarbete med kollegor både internt och externt är otroligt viktigt och att vi behandlar varandra med respekt." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Fortifikationsverket söker en specialist inom projektstöd med inriktning VVS. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens i säkerhetsklassade projekt i en expansiv enhet. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Om enheten och tjänsten Projektstödsenheten utgör en central specialistresurs med djup kompetens och lång erfarenhet inom byggprocessens samtliga faser. Enhetens medarbetare arbetar nära projektledarna och bidrar med kvalificerat stöd i komplexa och tekniskt krävande frågor, däribland miljöstrategiska aspekter, kostnadskalkyler, tekniska försörjningssystem inom VVS och el, samt brandskyddsfrågor. Som VVS-specialist kommer du att bidra med din kompetens i hela byggprocessen – från de allra tidigaste skedena till färdigt projekt. Du stöttar projektledare och projektörer med din expertis inom system- och installationsfrågor, och har en viktig roll i att säkerställa att våra tekniska krav och riktlinjer följs. En central del av uppdraget är att arbeta med säkerhetsklassade projekt och anläggningar. Därför krävs hög integritet och ett strukturerat arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Stötta projektledare och projektörer i utvalda projekt. • Säkerställa att Fortifikationsverkets anvisningar och krav tillämpas korrekt genom hela projekteringsskedet. • Medverka i projektens tidiga skeden för att utveckla och följa upp övergripande tekniska förutsättningar. • Bidra vid framtagning och uppdatering av Fortifikationsverkets handböcker och tekniska anvisningar. Arbetet sker i nära samarbete med andra specialister och projektledare inom myndigheten, och du kommer att ingå i ett team där kunskapsutbyte och samverkan är centrala delar. Tjänsten innebär resor inom Sverige, därför är körkort B ett krav. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten har du civil- eller högskoleutbildning med inriktning bygg- eller installationsteknik, samhällsbyggnad eller motsvarande. Alternativt är du utbildad gymnasieingenjör inom samma områden med kompletterande påbyggnadsutbildningar eller arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdigt. Det är också ett krav att du har mångårig erfarenhet av VVS projektering av komplexa system. Det är meriterande med tidigare erfarenheter av fortifikatoriska anläggningar. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss, du är samarbetsorienterad och strukturerad där du arbetar efter en tydlig process. Du har även lätt för att föra fram din talan och är analytisk där du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Fortifikationsverkets huvudkontor är centralt beläget med bara tio minuters promenad från Resecentrum i Eskilstuna. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 10 augusti, intervjuer kommer att genomföras 28 augusti samt 3-5 september. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Lindberg, 010-44 44 155 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk, 010- 44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om tjänsten Trivs du i en operativ miljö nära produktionen och brinner för att se människor växa? Nu söker Mälartåg en engagerad Produktionsledare för EM/kvällsskift till vår depå i Gredby. Schemat är upplagt att du arbetar varannan vecka, arbetar sju dagar arbete och därefter sju lediga dagar. Arbete är ojämn vecka och ledigt är jämna veckor. Arbetsuppgifter Som Produktionsledare på Mälartåg i Gredbydepån ansvarar du för att den dagliga driften fungerar effektivt och att underhåll på våra fordon utförs korrekt och i tid. Du stöttar arbetsledare, tekniker och externa samarbetspartners i det dagliga arbetet och säkerställer att dokumentation och rapportering håller hög kvalitet. I tjänsten är det stor vikt med bra samarbetsförmåga. Du hanterar planering, inköp och uppföljning av produktionen, deltar i kvalitetsmätningar och ser till att saneringar genomförs enligt plan. Du rapporterar avvikelser och följer upp dessa tillsammans med berörda funktioner. Som ledare ansvarar du för bemanning, kompetensutveckling och arbetsmiljö inom ditt team. Du håller coachande samtal, leder skiftöverlämningar och bidrar aktivt till förbättringsarbete och projekt inom Uppdrag Mälartåg. Kvalifikationer • 2 års erfarenhet av arbetsledning & personalansvarigt ansvar • B – Körkort • Kunskaper i miljö- arbetsmiljö samt säkerhetsfrågor • Tydlig, strukturerat och ordningsamt arbetssätt: Förmåga att leda, planera och prioritera Nice to have • God datorvana, MS Office, Excel • Goda kunskaper i engelska • God förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift Varför Transdev Att arbeta på Transdev innebär mer än bara ett jobb – det är en möjlighet att vara en del av något större. Här får du ett omväxlande och meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att människor kommer fram tryggt, hållbart och i tid. Vi erbjuder en heltidstjänst på 100 %, med trygga anställningsvillkor genom kollektivavtal. Din hälsa och utveckling är viktig för oss – därför får du ett generöst friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år, samt vi hjälper dig att växa i din roll och i din karriär. Säkerhetsintervju En anställning hos oss kan innebära krav på godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning om befattningen är en del av säkerhetskänslig verksamhet. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Omfattning: Heltid Placeringsort: Eskilstuna Gredbyvägen 7 Anställningsform: 100% em/kväll skift Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringsprocessen Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 31/7-25 Obs att svarstiden kan vara något längre än vanligt på grund av semestertider. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Rekryterande chef: Robin Winqvist [email protected] Rekryterande chef: Emil Svennes [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev Sverige har cirka 6 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.
Spelinspektionen växer och därför behöver vi rekrytera nya medarbetare! Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya utredare? Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre. Bakgrund Den operativa avdelningen består av tre enheter och ansvarar för licensgivning, tillsyn och regelutveckling inom spelmarknaden. Vi söker två nya kollegor, främst till enheterna som ansvarar för onlinespel och vadhållning samt spel som är förbehållet staten, allmännyttiga ändamål, landbaserat kommersiellt spel, spel på fartyg i internationell trafik samt spelombud. Vi söker därför dig som vill arbeta som utredare hos oss. Det här får du jobba med hos oss Som utredare arbetar du med att planera och genomföra tillsynsaktiviteter med de aktörer som har fått licens för att bedriva spel om pengar i Sverige. I ditt arbete förekommer även löpande arbete inom licens- och tillståndsgivning. Du tar fram förslag till beslut som du sedan föredrar. Du utgår i ditt arbete från lagar och föreskrifter för att på ett objektivt sätt göra bedömningar och du kommer att vara med och skapa rättspraxis på området. Du kan även komma att få representera avdelningen eller myndigheten vid interna eller externa samverkansgrupper. Som utredare kommer du att samverka med kollegor med olika bakgrund och kompetens. Du förväntas att bidra konstruktivt i dina kollegors utredningar och vara öppen för återkoppling i dina egna. I arbetet kan det förekomma internationella kontakter då ett antal av aktörerna är hemmahörande utomlands. Din bakgrund och kompetens Du har en akademisk utbildning med inriktning inom relevant område som exempelvis samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Du har god förmåga att driva ett utredningsarbete från start till slut och van att ta egna beslut och arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete från statlig myndighet. Du har mycket goda kunskaper i att strukturera och analysera material, se samband, avgränsa, dra slutsatser och leverera i tid. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har även goda kunskaper i engelska. Du är öppen, lyhörd och prestigelös och bidrar till ett mycket gott samarbete med andra. Du är effektiv och har god förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö. Om Spelinspektionen 5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan licens ska hålla sig borta från den svenska spelmarknaden. Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid samt flexibla arbetstider. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 80 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på mindre än en timme. Praktisk information Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Innan anställning sker en kontroll mot belastningsregistret enligt förordning (1999:1134) om belastningsregister. Under perioden v. 27 - 33 kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna för frågor på grund av semester. Vi kommer att påbörja arbetet med urvalet och börja kalla till intervjuer under v. 34. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer