Huvudsakliga arbetsuppgifter Att arbeta på varuterminalen i Eskilstuna innebär att du är en viktig del i kedjan som förser Coops butiker med varor. Rollen är bred och det finns många olika arbetsmoment och processer att arbeta med. Arbetet innebär till viss del mer klassiska moment som truckkörning och fysiskt arbete men även mindre fysiska moment så som övervakning av flödet och de robotar som finns på din avdelning. Några exempel på arbetsområden är varumottagning, utlastning, avpalletering samt olika typer av processövervakning i det automatiserade logistikflödet. I ansvarsområdet ingår bland annat att: Nå uppsatta mål, personliga likväl som gruppens Följa de processer som finns samt bidra till förbättring av dessa processer Packa och plocka samt köra truck Skapa arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen Dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor och chefer Vara noggrann och serviceinriktad Följa de regler, policys och rutiner som gäller på arbetsplatsen Krav för tjänsten: Tillgänglig för start under april/maj och för arbete under hela sommaren Du kan arbeta skift, Dag, Kväll och Natt Flytande svenska samt engelska kunskaper Innehar truckkort A+B Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare med högt säkerhets- och kvalitetstänk. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom lager eller produktion men ser det även som meriterande med erfarenhet inom andra tekniska yrken eller butik- och serviceyrken. Då den största delen av verksamheten är automatiserad ser vi att du har ett intresse för att lära dig mer om modern teknik och lätt för att lära dig system och processer. Extra meriterande är god datorvana och kunskap i relevanta system. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och ser att du är en lagspelare som motiveras av tydliga mål och ansvar. Du presterar väl och motiveras av att få feedback. För oss på Libera och Coop är det viktigt med jämställdhet och mångfald. Vi ser därför gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vad erbjuder vi dig? I Eskilstuna väntar en spännande utmaning i ett stabilt företag med utrymme att växa i din roll. Coop investerar för framtiden med denna nya varuterminal som är en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!
Sjuksköterska till Nyköpings kommun - Hemsjukvården vecka 29-32 Nyköpings Kommun Uppdragets slutdatum: 2025-07-14 Sista svarsdatum: 2025-03-17 Inskolning sker under v.24 Arbetsuppgifter: Sedvanliga uppgifter för sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård, hemsjukvård. Placering: Inom hemsjukvården utgår från gemensamt kontor, Östra Rundgatan 13 Arbetstider mån-fre dag/kväll/helg, 40h/vecka. Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.
Vill du leda utvecklingen av framtidens fastigheter? Vår kund söker en engagerad och strategisk områdeschef som vill vara med och forma framtidens fastigheter. Som områdeschef hos vår kunds får du en nyckelroll i att leda och utveckla ditt område, med fokus på kvalitet, ekonomi och medarbetare. Din roll Som områdeschef är du en andra linjens chef med ett helhetsansvar för ditt område. Du leder första linjens chefer och administrativ personal och säkerställer att vi når våra övergripande mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Strategiskt ledarskap: Utveckla och förbättra ditt ansvarsområde genom att sätta årliga verksamhetsplaner och mål. Ekonomiskt ansvar: Följa upp och ansvara för områdets ekonomi, inklusive budget, analys och resultat. Fastighetsförvaltning: Ansvara för långsiktig fastighetsförvaltning, inklusive underhåll, energioptimering och utveckling. Personalansvar: Leda, coacha och utveckla dina medarbetare och ledningsteam. Arbetsmiljöansvar: Säkerställa en god arbetsmiljö och ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Processledning: Leda och förvalta processer inom ditt ansvarsområde. Kommunikation och samverkan: Skapa delaktighet, kommunicera med kunder och samverka med andra enheter. Din profil Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av en ledande position med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Erfarenhet av mål- och verksamhetsstyrning samt ekonomiskt ansvar. Flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning. Avslutad eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom fastighetsförvaltning. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort. Godkänt utdrag ur belastningsregistret. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att leda andra chefer. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Goda kunskaper i fastighetsekonomi, fastighetsägaransvar, hyresjuridik och fastighetsteknik/byggteknik. Ledarskapsutbildning eller högskole-/universitetsutbildning inom relevant område. Personliga egenskaper Vi värdesätter egenskaper som: Systemflexibilitet och förändringsbenägenhet. Helhetsorientering och strategiskt tänkande. Personlig mognad, trygghet och stabilitet. God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Ekonomisk medvetenhet och ledarskapsförmåga. Vår kund som arbetsgivare Vår kund kännetecknas av trygghet, service och utveckling. Vi är en organisation som värnar om våra medarbetare och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig delaktiga och engagerade. Vi erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökan Är du den vi söker? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-03-24. Vi är öppna för interimslösningar. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du bli en del av ett familjärt företag med högt i tak, där din insats verkligen gör skillnad? Elcenter i Sörmland söker nu en självgående och ansvarstagande elektriker till vårt team i Nyköping! Om oss Elcenter i Sörmland startade för 10 år sedan och har vuxit stadigt sedan dess. Vi erbjuder helhetslösningar inom elinstallationer för privatpersoner, företag och lantbruk. Vårt arbete omfattar allt från traditionella el-jobb till moderna lösningar som solceller och batterilagring. Om rollen Som elektriker hos oss kommer du att arbeta självständigt med elinstallationer och servicejobb. Du får friheten att driva din egen vardag samtidigt som du har tillgång till ett stöttande team och en platt organisation där du har möjlighet att påverka. Din närmsta chef blir vår platschef i Nyköping. Dina arbetsuppgifter innefattar: Installation och service av el-system Arbeta självständigt och i team vid behov Planering och genomförande av arbetsuppgifter i dialog med kunder Vi söker dig som har: Behörig el utbildning Dokumenterad erfarenhet av liknande arbete B-körkort (krav) En trygg och stabil personlighet Hög social kompetens och förmåga att bygga goda kundrelationer En problemlösande och framåtsträvande attityd Vi erbjuder: En familjär arbetsplats med högt i tak Friskvårdsbidrag Regelbundna sammankomster och sociala aktiviteter Kompetensutbildningar och utvecklingsmöjligheter Tillgång till servicebil Plats: Nyköping Anställningsform: Heltid, tills vidare med 6 månaders provanställning Arbetstider: 07:00 - 16:00 Lön: Marknadsmässig, enligt kollektivavtal (Elektrikernas) Hos oss är rätt person viktigare än allt. Vi värdesätter vår företagskultur och ser gärna att du delar våra värderingar kring kundfokus, kvalitet och arbetsglädje. Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Eskilstuna. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Eskilstuna. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens industri, Dagens nyheter och Eventbiljetter till Bonnier välkända konferenser. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt. Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och kontoret ligger på Fristadstorget 2 i centrala Eskilstuna. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
Vi söker socionomer till spännande bemanningsuppdrag över hela Sverige! Är du utbildad socionom och har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet? Vi söker engagerade och kompetenta socionomer för spännande bemanningsuppdrag! Vi söker dig som: Har socionomexamen Är flexibel, självständig och professionell Har god kommunikationsförmåga och kan arbeta både enskilt och i team Att jobba med oss Arbeta med oss - trygghet, flexibilitet och rätt ersättning! Vi erbjuder en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vill du vara en del av vårt engagerade team och göra skillnad i människors liv? Skicka in din ansökan redan idag!
Uppdraget Nu söker vi dig som vill arbeta som processoperatör hos vår livsmedelsproduktion i Eskilstuna. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att sköta och övervaka maskiner. Här kommer du även arbeta med att ställa in och programmera in rätt program eller ritning för maskinen, därefter säkerställa att rätt program körs. Du kommer arbeta i en högkvalificerad produktion, därför är det viktigt med noggrannhet inom hygien och att följa rutiner. Vem söker vi? Vi söker dig som tidigare arbetat inom industri eller produktion som operatör. Som person är du noggrann, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Vidare ser vi att du är ordningsam, tar initiativ och är ansvarstagande. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom livsmedelsproduktion. Din erfarenhet Du har tidigare arbetat inom industri eller produktion, gärna inom livsmedel eller läkemedel Tidigare erfarenhet som processoperatör alternativt gymnasial utbildning inom teknik Du är van med att jobba i olika program och system, både inom maskin och dator Arbetstider 2-skift. Varannan vecka dag/kväll Tillsättning Omgående I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att söka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Urval sker löpande och tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!
Taxiförare kvällstid (omgående start) Är du en ansvarsfull och pålitlig person som söker flexibelt arbete som taxiförare? Vi söker nu en taxiförare för kvällsarbete med omgående start i Gnesta! Arbetsbeskrivning: Som taxiförare kommer du att starta och avsluta dina arbetspass från Gnesta centrum, men du har möjlighet att köra över hela Stockholm och dess omgivningar. Arbetstiden är på kvällarna och nätterna, med flexibla dagar. Du väljer själv vilka dagar och hur många dagar du vill arbeta, måndag till söndag! Arbetstid: Veckodagar: Måndag till Söndag Arbetstider: Kl. 18.00 – 06.00 Start och slut från Gnesta centrum Körning i hela Stockholm och omkringliggande områden Krav: B-körkort och taxiförarlegitimation Erfarenhet av att köra taxi eller liknande arbete är meriterande Du ska vara ansvarsfull och punktlig God lokalkännedom i Stockholm och dess omgivningar Du talar svenska eller engelska Vi erbjuder: Flexibelt arbetsschema – välj vilka dagar du vill jobba Tillgång till bil under arbetstid Omgående start Ett självständigt och ansvarsfullt arbete Låter det intressant? Skicka din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!
Sömmerska/Skräddare till Wax and Needle AB – Reparation och underhåll av Barbour-jackor Plats: Katrineholm, Södermanland Anställningsform: Heltid eller deltid enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid Resor: Cirka 4–5 helger per år för arbete på plats i andra städer. Övernattning på hotell och traktamente. Om oss Wax and Needle AB är specialiserat på reparation och underhåll av Barbour-jackor. Vi ser till att dessa kvalitetsplagg får nytt liv genom professionell service och expertis. Vårt arbete präglas av noggrannhet, hantverksskicklighet och en passion för hållbarhet. Vi har hela Norden som kund och arbetar med högkvalitativa material och tekniker för att säkerställa bästa möjliga resultat. I dagsläget är vi 3 st som jobbar heltid. Arbetsuppgifter • Utföra reparationer och sömnad på Barbour-jackor • Byta dragkedjor, laga sömmar och förstärka slitageområden • Vaxa jackor för att återställa deras vattenavvisande egenskaper • Arbeta med precision och kvalitet för att säkerställa hållbara resultat Kvalifikationer och krav • Minst 5 års erfarenhet av sömnad och textilreparationer ▪︎ Goda kunskaper och erfarenhet av industrimaskiner tex Juki och Brother. • Goda kunskaper i svenska och engelska • B-körkort krävs Personliga egenskaper • Noggrann och detaljorienterad • Kvalitetsmedveten och hantverksskicklig • Strukturerad och ansvarstagande • Öga för detaljer. Vi erbjuder • Flextid – Möjlighet att anpassa arbetstider inom ramarna för verksamheten • Utbildning – Introduktion och möjlighet att utveckla tekniska färdigheter inom reparation och underhåll av Barbour-jackor • Utvecklingsmöjligheter – Möjlighet att växa inom företaget och utvecklas inom yrket • Tjänstepension genom Fora Ansökan Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontaktperson: Sandra Heidenreich Ansökan skickas via Arbetsförmedlingen Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hos oss på Kunskapscompaniet är du en viktig pusselbit i ett större sammanhang med många samverkansmöjligheter och engagerade arbetskamrater. Vårt mål är att våra elever genom våra utbildningar går vidare till anställningar. Vi arbetar för att skapa den bästa organisationen för att våra deltagare ska utvecklas och uppnå sina mål. Hos oss är du delaktig i utvecklingen på flera plan – organisationens, ditt eget och deltagarnas. Ditt uppdragSom lärare på Kunskapscompaniet ansvarar du för att utbilda framtidens yrkeschaufförer. Det innebär att du kommer undervisa i klassrum och i fordon. Ditt kontaktnät inom branschen är en värdefull resurs som vi gärna ser att du använder i ditt arbete. För att ansöka vill vi att du I första hand har utbildning och erfarenhet av att undervisa på fordons- och transportutbildningar. Har god kompetens i form av systemkunskap, d.v.s. kunskap om styrdokument, mål för verksamheten och betygssystem. Är dokumenterat pedagogiskt skicklig genom tidigare utbildningar och erfarenheter. Är godkänd trafiklärare av Transportstyrelsen med en eller flera av behörigheterna C, CE, D och DE (meriterande). Har behörighet inom några av följande områden: YKB, ADR, APV, truck A2, A4, B1, C2 och fordonsmonterad kran samt hjullastare (meriterande). För att lyckas i rollen vet vi att du är Tillgänglig för deltagarna, närvarande och inkluderande. Du värdesätter att skapa goda relationer med både deltagare och kollegor. En engagerad och lösningsfokuserad pedagog som motiveras av att se andra utvecklas. En naturlig ledare med god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse för transportbranschen. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad: 100% Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Välj ett jobb för att visa detaljer