Region Sörmland IT (RSIT), Eskilstuna eller Nyköping Om oss Region Sörmland IT (RSIT) består av cirka 150 medarbetare fördelade på tre orter: Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster till hela Regionen och levererar kompletta lösningar inom systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni och mycket mer. Vårt uppdrag är att stödja verksamheten med moderna, säkra och användarvänliga IT-lösningar. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare inom fokusområdet automation till enheten utveckling & grunddata. Där jobbar vi med områden som processautomation, systemintegration, generell systemutveckling, Business Intelligence samt grunddata. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och bidra inom ett viktigt och dynamiskt leveransområde. Vi verkar för en god och trivsam arbetsmiljö där det finns möjlighet att växa och utvecklas samt skapa värde för regionen. Enhet utveckling & grunddata ingår i verksamhet digitalisering och förvaltning vilken består av enheterna; digitalt verksamhetsstöd vård, digitalt verksamhetsstöd, utveckling & grunddata, projekt samt arkitektur. Dina arbetsuppgifter Du är delaktig i att driva transformationen mot en mer digital och automatiserad region genom arbete i gränslandet mellan teknik och verksamhet. Ditt uppdrag är att driva arbetet inom automationsområdet framåt tillsammans med våra olika verksamheter, d v s identifiera och realisera förbättringsmöjligheter med ambitionen att minimera andelen manuellt arbete genom automatisering och digitalt stöd. Vi tror att du rör dig mycket ute i vår verksamhet och berättar om vilka möjligheter vi har utifrån tekniska möjligheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar: • Kartlägga och analysera processer inom regionens olika verksamhetsområden. • Hitta kandidatområden och arbeta med att utveckla dessa vidare till färdiga lösningar tillsammans med övriga kollegor inom RSIT alternativt på egen hand. • Initiera, driva och utföra förbättringsarbete med hjälp av tillbörlig teknik såsom RPA, AI, integrationer och andra lämpliga lösningar. • Implementera automatiseringslösningar som förenklar medarbetarnas, verksamheters och invånarens vardag. • Utforska användningen av AI-verktyg och ny teknik i en regional kontext. • Bidra till förändringsledning och kompetensutveckling inom automationsområdet. • Fungera som en brygga mellan IT och verksamheten, med fokus på nytta och genomförbarhet. Utöver detta deltar du i förbättringsarbete gällande arbetsprocesser, automatisering och teknik inom vår verksamhet. Din kompetens • Kunskap och erfarenhet inom områden som systemutveckling, automation, systemintegration och AI. • Erfarenhet av att driva teknikprojekt i nära samarbete med verksamhet/kund. • Kunskap om att utveckla assistenter/agenter i Microsoft Copilot eller liknande verktyg. • Erfarenhet av arbete med RPA-plattformar, exempelvis produkter som UiPath. • Kommunikativ förmåga – du kan översätta teknik till konkret verksamhetsnytta. • Ett konsultativt arbetssätt och förmåga att bygga goda relationer med olika intressenter. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vi tror att du har ett stort engagemang för IT och vill bidra till att leverera effektiva, stabila och säkra lösningar som skapar nytta och trygghet för våra olika verksamheter inom regionen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att ta idéer från behov till effekt, du vågar ta egna beslut. Bemötande och verksamhetsfokus är viktiga beståndsdelar i jobbet varför dina personliga egenskaper är speciellt viktiga. Vi tror att du har en relevant utbildning med inriktning mot data/IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna eller Nyköping. Möjlighet till flexibelt arbete finns, i samråd med chef kan du jobba på distans när arbetet så tillåter. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef utveckling & grunddata, Jan Laestander, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Region Sörmland IT (RSIT), Eskilstuna eller Nyköping Om oss Region Sörmland IT (RSIT) består av cirka 150 medarbetare fördelade på tre orter: Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster till hela Regionen och levererar kompletta lösningar inom systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni och mycket mer. Vårt uppdrag är att stödja verksamheten med moderna, säkra och användarvänliga IT-lösningar. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare inom fokusområdet automation till enheten utveckling & grunddata. Där jobbar vi med områden som processautomation, systemintegration, generell systemutveckling, Business Intelligence samt grunddata. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och bidra inom ett viktigt och dynamiskt leveransområde. Vi verkar för en god och trivsam arbetsmiljö där det finns möjlighet att växa och utvecklas samt skapa värde för regionen. Enhet utveckling & grunddata ingår i verksamhet digitalisering och förvaltning vilken består av enheterna; digitalt verksamhetsstöd vård, digitalt verksamhetsstöd, utveckling & grunddata, projekt samt arkitektur. Dina arbetsuppgifter Du är delaktig i att driva transformationen mot en mer digital och automatiserad region genom arbete i gränslandet mellan teknik och verksamhet. Ditt uppdrag är att driva arbetet inom automationsområdet framåt tillsammans med våra olika verksamheter, d v s identifiera och realisera förbättringsmöjligheter med ambitionen att minimera andelen manuellt arbete genom automatisering och digitalt stöd. Vi tror att du rör dig mycket ute i vår verksamhet och berättar om vilka möjligheter vi har utifrån tekniska möjligheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar: • Kartlägga och analysera processer inom regionens olika verksamhetsområden. • Hitta kandidatområden och arbeta med att utveckla dessa vidare till färdiga lösningar tillsammans med övriga kollegor inom RSIT alternativt på egen hand. • Initiera, driva och utföra förbättringsarbete med hjälp av tillbörlig teknik såsom RPA, AI, integrationer och andra lämpliga lösningar. • Implementera automatiseringslösningar som förenklar medarbetarnas, verksamheters och invånarens vardag. • Utforska användningen av AI-verktyg och ny teknik i en regional kontext. • Bidra till förändringsledning och kompetensutveckling inom automationsområdet. • Fungera som en brygga mellan IT och verksamheten, med fokus på nytta och genomförbarhet. Utöver detta deltar du i förbättringsarbete gällande arbetsprocesser, automatisering och teknik inom vår verksamhet. Din kompetens • Kunskap och erfarenhet inom områden som systemutveckling, automation, systemintegration och AI. • Erfarenhet av att driva teknikprojekt i nära samarbete med verksamhet/kund. • Kunskap om att utveckla assistenter/agenter i Microsoft Copilot eller liknande verktyg. • Erfarenhet av arbete med RPA-plattformar, exempelvis produkter som UiPath. • Kommunikativ förmåga – du kan översätta teknik till konkret verksamhetsnytta. • Ett konsultativt arbetssätt och förmåga att bygga goda relationer med olika intressenter. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vi tror att du har ett stort engagemang för IT och vill bidra till att leverera effektiva, stabila och säkra lösningar som skapar nytta och trygghet för våra olika verksamheter inom regionen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att ta idéer från behov till effekt, du vågar ta egna beslut. Bemötande och verksamhetsfokus är viktiga beståndsdelar i jobbet varför dina personliga egenskaper är speciellt viktiga. Vi tror att du har en relevant utbildning med inriktning mot data/IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna eller Nyköping. Möjlighet till flexibelt arbete finns, i samråd med chef kan du jobba på distans när arbetet så tillåter. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef utveckling & grunddata, Jan Laestander, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Med 15 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se. Trafikområde Sörmland består av ca 380 medarbetare och vi kör varje dag ca 150 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Sörmlandstrafiken ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i Sörmaland. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss i Trosa! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare. Läs mer om vårt arbete med mångfald här. Om tjänsten Vi erbjuder anställningsform 100% visstidsanställning eller efter önskemål Lön enligt kollektivavtal. Du som tidigare har arbetat som bussförare får tillgodoräkna dig år(inom EU) för inplacering i lönestegen. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat, så gör därför ditt bästa. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] Tel: 070 187 18 83. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss Trainor är ett expansivt företag med globala ambitioner. Nu söker vi en senior Key Account Manager för att stärka vårt säljteam. Har du erfarenhet inom teknisk försäljning, en affärsinriktad inställning och förmågan att skapa relationer? Då kan du vara den vi letar efter! Om företaget Vi är stolta över att vara ledande i Norden inom elsäkerhetsutbildning Trainor är Nordens största utbildare inom elsäkerhet och marknadsledande inom eLearning. Med över 30 års specialistkunskap och ett brett utbud av både digitala och lärarledda kurser driver vi branschens utveckling och erbjuder moderna utbildningslösningar. Det gör oss till en pålitlig partner för svenska, nordiska och internationella företag inom många olika branscher. Trainor är en del av Apave Group, en internationell koncern med 14 000 anställda och över 150 års erfarenhet av hantering av tekniska-, miljömässiga-, mänskliga- och digitala risker. Dina arbetsuppgifter • Som utbildningssäljare kommer du att ansvara för att driva rådgivande försäljning av utbildningar och digitala administrationslösningar inom elsäkerhet och arbetsmiljö. • Du kommer ansvara för att både utveckla befintliga samt skapa nya relationer till framtida kunder. • Tillsammans med dina kollegor på sälj och Trainor experter kommer du ta fram fina utbildningserbjudanden för Sveriges elektriker. Din profil • Du har någon form av elbakgrund • Du har erfarenhet av försäljning av utbildningar eller liknande. • Du är en skicklig relationsbyggare som trivs med att samarbeta nära våra kunder och samarbetspartners. • God kommunikationsförmåga i tal och skrift både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av • Tekniska kommittéer inom elsäkerhet • Utbildning inom el • Praktiskterfarenhet inom el Ansökan Tjänstgöringsort Sundsvall, Stockholm, Nyköping eller Göteborg I denna rekrytering samarbetar Trainor med Clockwork som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332 Om oss Clockwork rekryterar och bemannar över hela Sverige. Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner. Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering
Vi söker nu en teknisk specialist inom IT-dokumentation! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen som IT-dokumentationsspecialist ansvarar du för att driva och samordna arbetet med dokumentation och ackreditering av IT-system i säkerhetsskyddade och våra administrativa miljöer från IT-enhetens perspektiv. Uppdraget omfattar att säkerställa att system, nätverk och infrastruktur uppfyller krav enligt gällande lagar, regelverk och styrande dokument i samarbete med Säkerhetsavdelningen. Rollen innebär att, ur ett IT-perspektiv, ansvarar för att: • Säkerställa att teknisk IT-dokumentation över samtliga IT-miljöer är på en erforderlig nivå. • Dokumentera ackrediteringsunderlag i samverkan med säkerhetsavdelningen • Samordna och dokumentera tekniska och administrativa åtgärder för att säkerställa efterlevnad. • Koordinera hela ackrediteringsprocessen från initiering till beslut inom IT-enheten och ansvara för IT-enhetens genomförande av ackrediteringsprocessen tillsammans med säkerhetsavdelningen. • Delta i interna och externa säkerhetsrevisioner samt leda åtgärder av dessa ur IT-enhetens perspektiv. • Delaktig i säkerhetsbedömningar och säkerhetsskyddsanalyser ur ett IT-tekniskt perspektiv för att säkerställa att erforderligt skydd uppnås. Arbetet sker i nära samverkan med IT-arkitekter, IT-specialister, IT-säkerhetsansvariga, systemägare och relevanta funktioner inom andra avdelningar på myndigheten. Rollen ställer höga krav på struktur, ansvarstagande och förståelse för både teknik och regelverk. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift, du ska ha erfarenhet av att göra skrivelser inom teknisk dokumentation. • God förståelse för IT-infrastruktur (t.ex. nätverk, servermiljöer och systemintegrationer). Det är meriterande om: • Kunskap om regelverk kopplade till säkerhetsskydd och IT-säkerhet, särskilt FM2014-5302:1 (KSF) och Säkerhetsskyddslagen • Erfarenhet av att driva eller samordna ackreditering av IT-system inom säkerhetsskyddad verksamhet • Erfarenhet av att självständigt ta fram säkerhetsrelaterad dokumentation, t.ex. riskanalyser, skyddsvärdesbedömningar och åtgärdsplaner • Tidigare erfarenhet från arbete i säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du kan med lätthet föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. I osäkra sammanhang är du säker, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en IT-specialist inom Exchange! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen kommer du att ansvara för drift, förvaltning och utveckling av Fortifikationsverkets Exchange-miljö samt tillhörande kommunikationsplattformar. Arbetet omfattar även administration av Outlook, Skype for Business, videokonferenslösningar och Active Directory. Rollen har ett särskilt fokus på säkerhet, inklusive e-postsäkerhet, skydd mot phishing och skadlig kod, hantering av spamfilter, mailtvätt och sandbox-teknik för analys av misstänkta bilagor och länkar. Säker kommunikation är en viktig del av uppdraget och innefattar både e-postkryptering t.ex. med S/MIME, samt konfiguration och hantering av autentiseringsmetoder som SPF, DKIM och DMARC för att motverka spoofing och säkerställa domänens trovärdighet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av drift och förvaltning av Microsoft Exchange. • Erfarenhet av att arbeta med säker e-postkommunikation Det är meriterande om: • Grundläggande kunskap om Linux-baserade serversystem. • Färdighet i PowerShell för enklare automatiseringsuppgifter • Relevant certifiering eller utbildning från Microsoft. • Relevant certifiering eller utbildning inom e-postsäkerhet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö samt hanterar stress på ett konstruktivit sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en IT-drifttekniker för att jobba som generalist inom nätverk! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen arbetar du brett med drift, övervakning och underhåll av nätverksinfrastruktur i det dagliga arbetet. Fokus ligger på hantering av switchar, brandväggar och lastbalanserare samt nätverkstjänster som DNS, DHCP och autentiseringslösningar. Rollen innefattar kontinuerlig övervakning, ärendehantering, felsökning och deltagande i förändringsarbeten. Det dagliga arbetet ställer krav på grundläggande förståelse för segmentering, accesslistor och nätverksrelaterade skyddsåtgärder. Säkerhet är centralt, vilket innebär arbete i säkerhetskyddsklassade miljöer samt krav på att dokumentera förändringar och följa eller ta fram rutiner. Vi välkomnar både dig som har arbetserfarenhet och dig som genomfört en LIA-praktik inom området. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Erfarenhet av drift och felsökning i nätverksmiljöer från Cisco och Fortinet. • Erfarenhet av att arbeta med Cisco switchar och brandväggar i en driftsmiljö. • Förståelse för segmentering, accesslistor och routing. Det är meriterande om: • Grundläggande erfarenhet av hantering och konfiguration av lastbalanserare, främst Netscaler. • Grundläggande erfarenhet av hantering och konfiguration av SD-WAN • Grundläggande kunskap om Linux-baserade serversystem. • Färdighet i PowerShell eller Python för enklare automatiseringsuppgifter. • Erfarenhet av autentiseringslösningar. • Certifiering inom Cisco eller Fortinet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och hanterar stress på ett konstruktivit sätt samt du bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du håller dig á jour inom din prefoession och expertområde, omvärldsbevakar och trendspanar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en IT-drifttekniker för att jobba som generalist inom server och lagring! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen som IT-drifttekniker söker vi en generalist inom server och lagring. I rollen arbetar du brett med drift, övervakning och underhåll av servrar, lagringslösningar och relaterad infrastruktur i det dagliga arbetet. Fokus ligger på VMware, servermiljöer som Windows och/eller Linux samt lagringslösningar som SAN/NAS. Rollen innefattar daglig övervakning, patchning, felsökning och deltagande i tekniska förändringar och projekt. Säkerhet är centralt, vilket innebär arbete i säkerhetskyddsklassade miljöer samt krav på att dokumentera förändringar och följa eller ta fram rutiner. Vi välkomnar både dig som har arbetserfarenhet och dig som genomfört en LIA-praktik inom området. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Erfarenhet av drift och felsökning i Windows Server-miljöer. • Erfarenhet av att arbeta med VMware i en driftsmiljö. Det är meriterande om: • Förståelse för IAM, hantering av behörigheter och användarkonton. • Grundläggande erfarenhet av drift och felsökning av lagringslösningar (SAN/NAS). • Grundläggande kunskap om Linux-baserade serversystem. • Färdighet i PowerShell för enklare automatiseringsuppgifter. • Erfarenhet av certifikat, certifikatshantering och autentisering. • Relevant utbildning eller certifiering från leverantören VMware. • Relevant utbildning eller certifiering från Microsoft Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och hanterar stress på ett konstruktivit sätt samt du bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du håller dig á jour inom din prefoession och expertområde, omvärldsbevakar och trendspanar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Anna Ekedorff 070 952 53 68 samt Jennifer Englund 073 145 59 97. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en tekniskt kunnig servicetekniker som vill utvecklas inom drivlinor till marina eller tunga fordon? Trivs du med att arbeta självständigt men med stöd från ett kompetent team? Då kan detta vara tjänsten för dig och bli en del av vårt team på Trans-Auto i Södertälje! Om tjänsten Som resande servicetekniker på Trans-Auto kommer du att arbeta med felsökning, reparation och uppdateringar av drivlinor till både båtar och tunga fordon. Arbetet sker både på fältet hos våra kunder och i vår verkstad i Södertälje. Med tiden kommer du att resa mer frekvent, då våra kunder finns i hela Sverige samt i övriga Norden. Vi erbjuder löpande utbildning – både internt och hos våra leverantörer utomlands. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - En grundläggande teknisk gymnasial utbildning inom teknik, mekanik eller motsvarande. - Erfarenhet av service, underhåll maskiner eller annat tekniskt arbete. - God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. - Förmåga att läsa och förstå teknisk dokumentation på engelska. - B-körkort. - En familjesituation som tillåter resor i tjänsten med övernattningar. - God IT-vana. Följande är meriterande (ej krav): - Kunskaper inom el och hydraulik. - Vana att läsa el- och hydraulscheman. - Truck- och traverskort. - Tidigare erfarenhet från marina-, verkstads- eller fordonsindustrin. Personlighet För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du besitter följande egenskaper: - Noggrann och lösningsorienterad. - Självgående och stresstålig. - Serviceinriktad med god kommunikativ förmåga. - Positiv i kontakten med våra kunder. Om oss Trans-Auto AB säljer och renoverar drivlinekomponenter inom mobil och marin industri på den nordiska och baltiska marknaden. Vi representerar världsledande varumärken och med hjälp av bred teknisk expertis och en hög servicegrad kan vi erbjuda våra kunder ett komplett stöd under applikationens hela livslängd. Vårt huvudkontor ligger i Södertälje söder om Stockholm där vår anläggning även innefattar lager och verkstad. Vi har även ett försäljningskontor i Finland. Trans-Auto ingår i den framgångsrika Axel Johnson koncernen. Läs mer på www.transauto.se och www.axinter.com Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Kort om rollen Som Kundansvarig i Norden hos Secure Meters är din primära uppgift att etablera och vårda affärsrelationer med nya kunder och du ansvarar för hela försäljningscykeln av våra produkter. Våra lösningar omfattar både hårdvara och mjukvara. Rollen innefattar prospektering, presentationer, förhandlingar och att stänga affärer som möter specifika kundbehov inom energimätning och el-kvalitet. Du kommer också att spela en viktig roll i att driva affärsstrategin för att identifiera och hitta nya möjligheter genom flera partners och kanaler. Om du vill ta ansvar för en bred försäljningsportfölj i en tekniskt avancerad miljö är detta rätt roll för dig! Arbetsuppgifter - Etablera och vårda relationer med befintliga och nya nordiska kunder. - Driva hela försäljningsprocessen från prospektering till avslut. - Presentera tekniska lösningar inom både hårdvara och mjukvara. - Utveckla samarbeten med partners och nyckelkunder. - Skräddarsy produkt- och tjänstepaket för optimalt resultat. - Skapa och följa upp strategiska planer tillsammans med ledningen. - Rapportera prognoser och resultat i Salesforce och andra system. - Representera Secure Meters på branschmässor och nätverksevent. Kvalifikationer - Civil- eller högskoleingenjör inom elektroteknik eller närliggande. - Minst 3–5 års erfarenhet av teknisk försäljning inom energi. - Dokumenterad vana av värdebaserad försäljning och långa säljcykler. - God förmåga att utbilda och guida kunder i tekniska lösningar. - Erfarenhet av CRM (gärna Salesforce) och Office 365. - Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personlighet - Självständig och proaktiv med starkt driv. - Resultatorienterad och tålmodig i långsiktiga processer. - Lyhörd och kreativ vid behovsanalys. - Relationsbyggande med fokus på långsiktig framgång. - Strukturerad och skicklig i projektplanering. Erbjudande Hos oss på Secure Meters får du en tekniskt inriktad och kundnära roll på ett företag som befinner sig i en spännande expansiv fas. Vi erbjuder: - Goda utvecklingsmöjligheter både inom din roll och på företaget, där du kan forma din karriärväg. - En familjär atmosfär med cirka 10 medarbetare i Sverige, samtidigt som du är en del av ett globalt företag med över 6 500 anställda. - Möjligheten att resa både inom Sverige och internationellt, där du skapar värdefulla kontakter och bygger långsiktiga relationer. - Generösa förmåner och en flexibel arbetsmiljö som gör det möjligt att balansera arbete och fritid på ett hållbart sätt. Om Secure Meters Secure Meters är ett globalt företag som erbjuder avancerade lösningar för mätning, övervakning och hantering av energiförbrukning. Med över 6 500 medarbetare världen över är vi en ledande aktör inom energisektorn och arbetar nära våra kunder för att skapa hållbara, effektiva och innovativa lösningar för eldistribution och transmission. Vårt mål är att bidra till en smartare och mer hållbar energianvändning, där våra produkter och tjänster hjälper kunder att fatta bättre beslut om sin energiförbrukning. Genom kontinuerlig teknisk utveckling och kundanpassning fortsätter vi att ligga i framkant av branschen. Vill du veta mer om vår verksamhet och hur vi driver utvecklingen inom energisektorn? Besök oss på www.securemeters.com för att ta del av våra innovativa produkter, lösningar och vårt engagemang för en hållbar framtid. Välkommen att bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till Secure Meters fortsatta tillväxt och utveckling! Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev på engelska) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer