Vi söker dig som har erfarenhet inom produktionsteknik och som är noggrann, självständig och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Är du redo för en ny utmaning och vill vara med och bidra till att optimera produktionsprocesser och effektivisera arbetsflöden? Då kan detta vara tjänsten för dig! Detta är en direktrekrytering via oss som bemanningsföretag, vilket innebär att du blir anställd direkt hos vår kund om du går vidare i processen. Om tjänsten: Som produktionstekniker kommer du att ansvara för att optimera och effektivisera produktionsprocesserna hos vår kund. Du kommer att arbeta med att utveckla och förbättra arbetsflöden samt identifiera och åtgärda tekniska problem i produktionen. Det innebär bland annat att du säkerställer att maskiner och utrustning fungerar effektivt, samt att du arbetar för att höja produktiviteten och kvaliteten. Du kommer att vara delaktig i att implementera nya tekniska lösningar och processer för att uppnå högre effektivitet och kvalitet i produktionen. Arbetsuppgifter: Ansvara för att optimera och utveckla produktionsprocesser för att säkerställa effektivitet och hög produktkvalitet. Identifiera och åtgärda tekniska problem i produktionen för att minimera driftstopp och ineffektivitet. Genomföra analyser av produktionsdata för att hitta förbättringsområden och implementera lösningar. Arbeta med att upprätthålla och förbättra underhållsplaner för maskiner och produktionsutrustning. Samarbeta med andra avdelningar för att förbättra arbetsflödet och optimera produktionskapaciteten. Säkerställa att alla processer följer gällande säkerhetsföreskrifter och kvalitetskrav. Vara delaktig i att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar i produktionen. Leda eller delta i projekt för att införa nya metoder och verktyg i produktionen. Om dig: Vi värdesätter personliga egenskaper högt och tror att rätt inställning är nyckeln till framgång. Du trivs i en snabb och dynamisk arbetsmiljö, där du alltid håller hög kvalitet och säkerhet i fokus. Engagemang, arbetsmoral och en positiv inställning är självklarheter för oss, likaså att du är en samarbetande och trevlig kollega. Vi söker en ansvarstagande och lösningsorienterad person som är redo att ta ansvar och bidra till vårt teams framgång. Kvalifikationer: Teknisk utbildning inom produktionsteknik, maskinteknik eller liknande område (ingenjör eller tekniker). Erfarenhet av att arbeta med och optimera produktionsprocesser. God förståelse för tekniska ritningar och produktionsspecifikationer. Erfarenhet av att arbeta med maskiner och produktionsutrustning. Förmåga att analysera produktionsdata och identifiera förbättringsområden. Kunskaper om kvalitets- och säkerhetsföreskrifter inom industriell produktion. Erfarenhet av att arbeta med CAD-program (t.ex. AutoCAD, SolidWorks) för att skapa eller läsa tekniska ritningar och designa produktionslösningar. God problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. Starka kommunikativa färdigheter för att samarbeta effektivt med olika avdelningar. Erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och processutveckling är meriterande. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Arbetstid: Dagtid måndag-fredag Omfattning: Heltid Lön: Sätts i samråd mellan dig och vår kund. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsmiljö hos vår kund. Ett engagerat team och en positiv företagskultur. Möjlighet att arbeta med moderna verktyg och tekniker. Direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt hos vår kund vid en framgångsrik rekrytering. Om oss Nexify är ett bemannings- och rekryteringsföretag med huvudkontor i Mälardalen. Vi har över ett decennium av erfarenhet inom bemanning och logistik, vilket har gett oss en stabil grund att stå på och en djup förståelse för branschens behov. Vi strävar efter att leverera skräddarsydda och högkvalitativa lösningar för både kunder och kandidater. Vår flexibilitet och lokala förankring gör oss till en smidig och pålitlig samarbetspartner, särskilt inom logistik och produktion. Med vårt omfattande nätverk och engagemang för att hitta rätt person för rätt uppdrag, kan vi snabbt matcha kundernas behov med de bästa kandidaterna. Vår långa erfarenhet och personliga engagemang säkerställer att vi alltid levererar lösningar som skapar långsiktiga och framgångsrika samarbeten. Välkommen till Nexify, där vi skapar framgång tillsammans!
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Trosa Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Trosa centrum. Centrumet är en välbesökt och dynamisk plats med ett brett utbud av butiker, en vårdcentral och utmärkt kommunikation via buss. Våra kunder är en varierad och härlig blandning av barnfamiljer, unga vuxna, och egenvårdskunder, men pensionärer är det mesta. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter och apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar och 10.00-14.30 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Uday Makadsi team. När du börjar kommer vi överens om tillsammans . Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Uday Makadsi på tel. 0765647566, eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi har tre Må bra-samtal per år för att främja dialog och trivsel mellan ledare och medarbetare.Vi har årligen Må bra utmaningar hos oss för att gynna hälsa och välmående.De våra medarbetare skattar högst hos oss är meningsfullhet och delaktighet samt relation till ledare och kollegor enligt vår medarbetarundersökning.Vi satsar på ledarträning för att utveckla ledarskapet och öka välmående.Vår Akademi erbjuder digitala och lärarledda utbildningar för kontinuerligt lärande. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Eskilstuna. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Mikaeliskolan söker en ny idrottslärare från augusti 2025. Tjänsten är på 65% och omfattar undervisning i klasserna åk 3-9. Vi ser helst att du är behörig lärare eller har relevant utbildning. Du brinner för idrott, dans och rörelse och jobba med barn och ungdomar. Vi är en waldorfskola och intresse i pedagogiken är ett krav. Du jobbar självständigt och har erfarenhet av bedömning av elever.
Vi söker två socialpedagoger med närvarorfokus! Vi söker dig som är en fena på relationsskapande och som är engagerad för att våra elever ska ges de bästa förutsättningarna. Som socialpedagog kommer du i denna roll ha fokus på att motivera och jobba med elever som har en problematisk skolfrånvaro. Målsättningen är att ha våra samtliga elever i skolan, motiverade att lyckas. Du kommer ha din placering på Mariefreds skola eller Åkerskolan, båda F-9 skolor. På Mariefreds skola går 800 elever och skolan är placerad i hjärtat av den dynamiska idyllen Mariefred. Åkerskolan ligger i en vacker miljö mitt i samhället Åkers Styckebruk, med cirka 440 elever. Tillsammans med positiva medarbetare och engagerade chefer vill vi vidareutveckla skolornas elevaktiva klimat. ARBETSUPPGIFTER I rollen har du ditt primära fokus på elever som av olika anledning inte befinner sig i skolan. Du kommer att samverka med skolledning, mentor, elevhälsa, socialtjänst mfl. Det ingår att kartlägga och analysera elevens frånvaro, inför elevens återgång till skolan så kan undervisning förekomma i någon form/period. I rollen som socialpedagog kommer du bland annat ha följande uppgifter: • Driva enskilda elevärenden i samråd med skolledning, elevhälsa, elev och vårdnadshavare. • Möta upp elev i hemmet eller på annan plats. • Samverka med andra myndigheter utifrån att främja skolnärvaro. • Utveckla samarbetet mellan vårdnadshavare och skola på individ och gruppnivå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning som socionom, beteendevetare, leg. lärare, alternativt annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Erfarenhet av att arbeta med NPF. • Erfarenhet av att arbeta som socialpedagog, lärare eller motsvarande. • God kunskap om grundskolans verksamhet. • God förmåga att uttrycka dig väl i svenska, i både tal och skrift. • God förmåga att använda IT/dator som ett stöd i ditt arbete. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetet med familjer. Dina personliga egenskaper är viktiga och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven och lösningsfokuserad, du ser möjligheter snarare än hinder. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med ungdomar, vårdnadshavare samt med andra samarbetspartner. Du är en uppskattad samverkanspart såväl internt som externt. Du behöver ha en god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ och prova en mångfald av nya lösningar. Du är motiverande och har ett positivt förhållningssätt där du tror på elevens egen kapacitet och möjligheter. Urvalet sker efter ansökningstidens slut. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Strängnäs kommun! Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering: • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida: https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
Har du en passion för att skapa en mer inkluderande och välmående framtid för vårt samhälle inom socialtjänst och omsorg? Nu har du chansen att bli en del av det arbetet i nybildade Social- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm. Den nya förvaltningen arbetar för att skapa trygghet och självständighet för människor med särskilda behov och deras anhöriga. Genom vårt dagliga arbete gör vi verklig skillnad i människors liv och bidrar till att skapa ett mer inkluderande och välmående samhälle. Om du brinner för att göra skillnad och vill vara med och forma framtidens socialtjänst och omsorg, så är det här din chans att vara med på resan. Välkommen att söka till oss och bli en del av vår nya förvaltning. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 20 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd och dödsbohandläggning. Hos oss får du kompetenta kollegor, nära arbetsledning, en individuell introduktion och extern handledning. Nu söker vi dig som vill arbeta som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd med placering i mottagningsgruppen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med nyansökningar och kortare utredningar ofta i ett högt tempo men med ett starkt kollegialt stöd. Det kommer även förekomma arbete med att förhindra och utreda felaktiga utbetalningar (FUT). Vi arbetar efter ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi utgår från varje enskild person och dess nätverk. I rollen ingår återkommande kontakter med individen samt interna och externa samverkansaktörer, bland annat Arbetsförmedlingen, regionen, kommunens vuxenstudier och arbetsmarknad, med flera. Ditt huvudsakliga uppdrag som socialsekreterare är att möta människor i olika livssituationer och göra skillnad varje dag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan likvärdig högskoleutbildning med minst 7,5 hp i socialrätt. B-körkort för manuell växellåda är ett krav då tjänsten innefattar hembesök i Katrineholm med omnejd. Vidare har du god datavana samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du ska ha goda kunskaper om Socialtjänstlagen (SoL), Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och socialförsäkringssystemet vilket innebär att du ska kunna tolka lagar, regler och praxis. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom området ekonomiskt bistånd eller annan myndighetsutövning. Har du tidigare arbetat i verksamhetssystemet Treserva ser vi det som ett stort plus. Utbildning inom motiverande samtal (MI) är meriterande samt om du arbetat med att motverka felaktiga utbetalningar (FUT). Har du erfarenhet av att ha arbetat med Instrument X bedömer vi det som en fördel. I rollen som socialsekreterare är det avgörande att kunna skriva tydligt, strukturerat och målgruppsanpassat, då arbetet innebär att dokumentera utredningar och kommunicera med både individer och samverkansparter. Integritet är centralt för att fatta etiskt grundade beslut och stå för sina bedömningar även i komplexa situationer. Arbetet kräver också en hög grad av självständighet att kunna driva ärenden framåt, ta ansvar och fatta beslut inom sitt uppdrag. Dessutom är god muntlig kommunikation viktig för att skapa förtroende, samverka effektivt och säkerställa att budskap når fram i mötet med människor i olika livssituationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för individen bakom ärendet och att du ser socialt arbete som ett kraftfullt verktyg för att stötta människor vidare mot egen försörjning och ökad självständighet. Du har ett professionellt förhållningssätt och drivs av att skapa förändring tillsammans med den enskilde. ÖVRIGT I denna rekrytering kan urval och intervjuer komma att ske löpande. Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Drivs du av att göra skillnad för våra elever? Vill du vara en del av ett stort elevhälsoteam som ligger i framkant och satsar på ett förebyggande arbete? Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor, elever som ger energi och en närvarande skolledning. Sök till oss på Lagersbergsskolan, en inkluderande och hjälpsam arbetsplats att trivas på! För oss på Lagersbergsskolan är det viktigt med kunskap och den sociala hållbarheten för alla våra elever. Varje elev ska få likvärdiga förutsättningar att lyckas och klara de sociala situationer de möter. Vi satsar på att stärka helhetsbilden kring våra elever. Det innebär att skolan, fritidsverksamheten, elevhälsan och Team förebygg från Socialtjänsten har ett aktivt och nära samarbete. Vi är duktiga på att inkludera våra nyanlända elever i en givande skolgång, tack vare personal med stor kompetens och erfarenhet inom området. Vi är stolta över vårt utvecklingsarbete på skolan med fokus på god undervisning. Vi har ungefär 520 elever och är en arbetsgrupp på cirka 80 personer. Vi har en stark elevhälsa på skolan bestående av skolkuratorer, skolsköterska, specialpedagoger, speciallärare och skolpsykolog. ARBETSUPPGIFTER I rollen som specialpedagog arbetar du främst mot F-3, men också övergripande på hela skolan tillsammans med vår andra specialpedagog som är inriktad mot 4-6. Du bidrar med din kompetens och är ett stöd för dina kollegor i det pedagogiska arbetet. Du utreder och utvecklar eleverna med fokus på läs- och skrivutveckling. Vidare gör du uppföljning av åtgärdsprogram tillsammans med mentor eller ämneslärare. Handledning och konsultation för arbetslag och enskilda kollegor är en annan del i uppdraget. En del av din tjänst kommer vara inriktat mot ett specialläraruppdrag, främst mot årskurs F-3 med fokus på läs- och skrivinlärning. Du undervisar både i klassrum och i mindre grupper. I den här rollen har du ett nära samarbete tillsammans med våra tre andra speciallärare. Du ingår också i elevhälsoteamet och arbetar hälsofrämjande med elever i samverkan med andra viktiga aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är tidigarelärare med en specialpedagogexamen eller en pågående utbildning som avslutas inom kort och som har erfarenhet av pedagogisk dokumentation så som kartläggningar och utredningar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i skolan, undervisa enligt läroplanen och har kunskap om läs- och skrivinlärning. Vi ser gärna att du dessutom har kunskap inom språkinlärning. Oavsett om du har erfarenhet i rollen eller inte tror vi att du vill utvecklas. Du är öppen för att lära av andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är engagerad och ser vikten av goda samarbeten med både vuxna och barn. För dig är det en självklarhet att vara med i ett tidigt stadium och analysera samt utveckla elevernas skolsituation för att de ska nå sin fulla potential. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 4000 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växer till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad grundskola, interkulturell enhet och på våra familjecentraler. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.
Är du den trygga och motiverande assistenten jag söker? Jag är en positiv och ödmjuk kvinna i 60-årsåldern som söker fler stjärnor till mitt team. Efter att ha haft en stroke kämpar jag nu med att lära mig att gå igen och har ibland svårt att minnas detaljer. Jag kommunicerar verbalt och har ett gott sinne för humor. Mina intressen inkluderar sport, plantering, värme och att resa. Jag behöver hjälp med medicinering, hygien, förflyttningar, träning, stöd vid måltider samt hushållssysslor och vardagsbestyr. För närvarande har jag fem assistenter, inklusive min man som jag bor med och som är mycket närvarande. Vi är en liten och familjär grupp som arbetar tillsammans för att skapa en trygg och trivsam miljö. Jag söker en ny stjärna som har en god och motiverande inställning och som kan hjälpa mig att nå mina mål. Det viktigaste för mig är att du som söker är en kvinna med hjärtat på rätt plats och att personkemin fungerar. Du bör också vara tålmodig och uppmärksam på mina behov. Omfattning: Tjänsten är en timanställning för extra vid behov, det är även önskvärt att du ska kunna täcka upp när ordinarie assistenter har semester. För rätt person kan det även bli aktuellt med en schemaanställning längre fram. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult på Katrineholm under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult på Katrineholm under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer