Besöksintervjuare Eskilstuna - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Besöksintervjuare Eskilstuna - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Component Owner
Volvo Business Services AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. Your opportunity At Volvo Construction Equipment, we are driven by the idea of leading the way towards developing a cleaner, smarter, and more connected world. We believe in achieving this through the talent of our employees, imagination, and technological innovation. If you thrive on developing the future and want to be part of a team that takes common responsibility and is proud of its products and solutions, this could be the perfect opportunity for you! What you will do As our new Component Owner you will be responsible for working with technologies connected to internal combustion engine development. You will be responsible for an engine and to secure quality, delivery and cost from our supplier. Your main activities in this position will include: Technical Project management System architecture Performance and durability requirements Road map for future alternatives, aligned with commercial requirements. Verification requirements to ensure customer expectations are met. You will work cross functionally in a network of people where you contribute with your competence, ideas and visions. You will be involved in projects from the initial stages to the maintenance phase after product launch. Who are you? We are looking for you who are excited about making sure that we deliver best possible internal combustion engines to several of VCE products. Together with the team you are passionate to secure the flow with high quality from suppliers to factories, aftermarket and end customers. We believe you have strong analytical skills, are very well organized and enjoy being on top of things. You are a team player who collaborates effectively and have great communication skills. A passion for technical challenges is much appreciated in this position! Experience working as an engineer in the Construction Equipment Industry. Good knowledge in English both in writing and speaking. Bachelor's degree in Engineering Who we are We offer a collaborative and innovative work environment where personal development is encouraged. You will have good opportunities for competence development and growth, with challenging tasks that will help you progress in your career. We work closely together and support each other in our day-to-day activities, so it will be easy to get up to speed and become a part of our team. Our team is known for its passion, enthusiasm and always ready for new technical adventures. We highly value diversity and believe that a variety of perspectives enhances our creativity and problem-solving capabilities. This position is based in Eskilstuna We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Part of Volvo Group, Volvo Construction Equipment is a global company driven by our purpose to build the world we want to live in. Together we develop and deliver solutions for a cleaner, smarter, and more connected world. By unleashing everyone’s full potential, we build a more sustainable future for all our stakeholders. Come join our team and help us build a better tomorrow.

19 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Produktionsmedarbetare sökes för omgående start!
Jakkal Resourcing AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

För omgående start behöver vårt Jakkal team utökas med en kvalitetsmedveten produktionsmedarbetare. Din profil: Du har erfarenhet och/eller utbildning inom industrin. Stort fokus på kvalité, säkerhet och att alltid leverera på hög nivå är något du värderar högt. Du är engagerad, lösningsfokuserad och tekniskt lagd som person. Krav: B-körkort och truckkort Behovet är på 2-skift. Ansökningar behandlas löpande varvid tjänsten, så välkommen med din ansökan till [email protected] redan idag! Välkommen med din ansökan! Om oss Jakkal Resourcing är ett rekryterings- och bemanningsföretag inriktat främst mot industrin. Vi erbjuder en träffsäker matchning mellan våra kunders behov och våra medarbetares erfarenhet och kompetens. Vi vill göra skillnad för våra kunder och medarbetare. Rätt kompetens på rätt plats är viktigt samt att våra medarbetare och kunder trivs och utvecklas tillsammans. En stark lokal närvaro är något vi värderar högt, vi har kontor i Nyköping, Norrköping/Linköping, Karlskoga/Örebro och Köping.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Produktionsmedarbetare sökes för omgående start!
Jakkal Resourcing AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

För omgående start behöver vårt Jakkal team utökas med en kvalitetsmedveten produktionsmedarbetare. Din profil: Meriterande är om du har erfarenhet och/eller utbildning inom industrin. Stort fokus på kvalité, säkerhet och att alltid leverera på hög nivå är något du värderar högt. Du är engagerad, lösningsfokuserad och tekniskt lagd som person. Krav B-körkort Truckkort Behovet är på 2-skift. Ansökningar behandlas löpande varvid tjänsten, så välkommen med din ansökan till [email protected] redan idag! Välkommen med din ansökan! Om oss Jakkal Resourcing är ett rekryterings- och bemanningsföretag inriktat främst mot industrin. Vi erbjuder en träffsäker matchning mellan våra kunders behov och våra medarbetares erfarenhet och kompetens. Vi vill göra skillnad för våra kunder och medarbetare. Rätt kompetens på rätt plats är viktigt samt att våra medarbetare och kunder trivs och utvecklas tillsammans. En stark lokal närvaro är något vi värderar högt, vi har kontor i Nyköping, Norrköping/Linköping, Karlskoga/Örebro och Köping.Pr

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Senior Redovisningsekonom till Fastighetsägarna MittNord

Vill du arbeta som Senior Redovisningsekonom i en självständig roll likväl som att samarbeta i team hos Fastighetsägarna MittNord ? Är du en fena på ekonomisk redovisning och lönehantering? Trivs du i en roll där du, på ett självständigt sätt får ta stort ansvar inom redovisning, rapportering och utveckling av ekonomiska processer?  Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Vi söker dig som är en erfaren och serviceinriktad redovisningsekonom med lönekompetens till affärsområdet Ekonomisk förvaltning. Du kommer att ansvara för en egen "kundstock" som består av bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare (AB och enskilda firmor). Du blir en del i ett engagerat team med kollegor i Eskilstuna, Gävle och Östersund. Ansvara för löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt K2/K3 Budgetarbete Momsredovisning Lönehantering Säkerställa kvalitet i redovisningsprocessen och arbetet med intern kontroll Hantera deklarationer, skattefrågor och rapportering till myndigheter Delta aktivt i förbättringsarbete av ekonomiska rutiner och processer Samverka med övriga avdelningar, revisorer och externa samarbetspartners Du arbetar självständigt och i team, vilket kräver struktur, förmåga att ta initiativ och alltid ha en hög servicegrad och viljan att leverera. Vem är du? För att lyckas vara den framgångsrika kollega som söks tror vi att du sedan tidigare har: En eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande erfarenhet Flera års kvalificerad erfarenhet av redovisning, gärna från fastighetsbranschen eller konsultverksamhet med kundansvar Kommunikativ och har lätt för att förklara ekonomiska samband för personer utan ekonomikompetens Erfarenhet av deklarationer, skatteberäkningar och myndighetsrapportering Goda kunskaper i svenska  Mycket god kunskap i Excel Erfarenhet från fastighetshetsbranschen eller redovisningsbyrå, det är förståss meriterande Personliga egenskaper Strukturerad, analytisk och har ett öga för detaljer Förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbeten över avdelningsgränser Resultatorienterad och van att driva processer samt leverera mot uppsatta deadlines Flexibel, förändringsbenägen och intresserad av att utveckla rutiner och arbetssätt Vi erbjuder – Karriärmöjligheter inom ekonomi och fastighetsbranschen En ansvarsfull roll där du blir en nyckelperson i företagets ekonomifunktion Arbete i en hållbar, utvecklande bransch med engagerade kollegor Konkurrenskraftig lön, möjligheter till kompetensutveckling Ansökan – Sök tjänsten som Senior Redovisningsekonom till Fastighetsägarna Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för nästa steg inom ekonomi? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig och tillsammans bidra till Fastighetsägarnas fortsatta framgång.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Specialpedagogisk kompetens till Mo Gård LSS i Nyköping
Mo LSS AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med över 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Nu söker vi dig med tidigare erfarenheter inom LSS som vill arbeta med specialpedagogiskt uppdrag på våra LSS-enheter i Nyköping! Tillsammans med ett härligt och kompetent gäng kommer du att uppleva omväxlande och händelserika arbetsdagar, varje dag. Tillsammans med enhetschef kommer du att leda verksamheterna för att tillse kvalitativa arbetssätt och pedagogiker. Du kommer att ha en central roll i handledning av medarbetare som arbetar individnära, samt även vara med och kompetensutveckla enheterna och regionen. Verksamheten präglas av öppen dialog och samarbete och vi står för ett nära ledarskap och delaktighet i de beslut som tas. Hos oss arbetar våra enhetschefer och specialpedagoger i den verksamhet de leder, allt för att säkerställa ett närvarande ledarskap. Hos oss får du jobba i en unik kommunikativ miljö där din specialistkompetens är oerhört betydelsefull för vårt arbete med att skapa en meningsfull vardag tillsammans med individerna! Om rollen Du kommer att ingå i en styrgrupp tillsammans med enhetschef för att leda verksamheten framåt. Du kommer också att ingå i ett kompetent team av pedagoger för kollegial handledning. Som specialpedagog ser du, tillsammans med enhetschef, till att våra medarbetare har kompetens och självförtroende att med individerna i fokus utföra insatser enligt LSS. Du arbetar praktiskt i direkt arbete med individerna för att visa personalen arbetssätten vi utgår från. Du är flexibel och arbetar individnära på alla våra enheter i Nyköping.  Vi är en lärande organisation där din kompetens och kommunikativa förmåga spelar stor roll. Utifrån din specialpedagogiska kompetens kommer du också kliva in som förmedlare av företagets interna utbildningar. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet om intellektuell funktionsnedsättning, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och LSS. Krav för tjänsten är att du har högskoleutbildning inom specialpedagogik eller likvärdig utbildning. Meriterande om du har erfarenhet av teckenspråk, alternativ kompletterande kommunikation och lågaffektivt bemötande. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med individer med utmanande uttryckssätt och tycker om utmaningen det innebär. Du trivs med att ge hands-on handledning, samtidigt som du kan se händelser ur ett större perspektiv och identifiera lösningar och förbättringspotential. Arbetslivserfarenhet inom vårt verksamhetsområde värderas högt och intresse av tekniska kommunikationslösningar behövs för tjänsten. Du trivs med att jobba i en flexibel miljö och vill bidra till utveckling av verksamheten. Hos oss får du stort ansvar samt mandat att utifrån Mo Gårds koncept vara med och forma en högkvalitativ verksamhet. Du kommer att få individuell kompetensutveckling i de specialistområden vi verkar inom. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning där vi tillämpar provanställning på 6 månader Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Din arbetstid kommer följa ett schema som omfattar dagtid måndag till fredag Vi tillämpar individuell lönesättning. En förutsättning för anställning är att du kan visa ett utdrag från belastningsregistret, samt att du har svenskt arbetstillstånd. I vår rekryteringsprocess får sökande genomgå arbetspsykologiska tester. B-körkort är ett krav. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Just nu är det sommartid och vi har begränsad bemanning, så vi kommer att börja gå igenom ansökningarna när vi är tillbaka efter semestern. Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig. Vi har dock inte full kapacitet att svara just nu, men vi gör vårt bästa att återkomma i mån av tid. Du kan i så fall mejla till oss:

18 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Socialsekreterare till Stoppcenter
Eskilstuna kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och göra skillnad som socialsekreterare på StoppCenter inom Socialtjänsten i Eskilstuna? Vi söker nu två medarbetare till vikariat fram till den 31 december 2026. Det ena vikariatet börjar den 1 september 2025 och det andra startar den 1 november 2025. StoppCenter är en enhet som arbetar mot våld i nära relation där vi har samlat myndighetsutövning och insatser inom samma enhet. Målet med vår verksamhet är att vara ett stöd till alla parter i en familj där det förekommer våld. Vi är stolta över det arbete vi bedriver tillsammans inom enheten och i samverkan med andra för målgruppen viktiga aktörer. Vill du veta mer om vår verksamhet? Se via länk nedan: https://www.youtube.com/watch?v=6gSBBLrgWks www.eskilstuna.se/vald ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar systemteoretiskt för att möta varje invånares behov. Målet är att möjliggöra en utveckling till en självständighet och ett liv fritt från våld. I uppdraget ingår en omfattande samverkan med båda externa och interna parter. Arbetet som socialsekreterare är varierande och flexibelt. Du kommer möta våldsutsatta, våldsutövare och barn som bevittnat våld. I arbetet ingår att göra skyddsbedömningar och förhandsbedömningar då vi är en del av socialtjänsten mottagning. Du kommer även utreda främst i vuxenärenden och fatta beslut om insatser. Arbetet innebär också att bemanna vår telefon dit både brukare och professionella kan ringa. Det innebär vidare att hantera inkommande ansökningar och anmälningar och ta emot besök som är av akut karaktär. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en akademisk utbildning mot beteendevetenskap eller motsvarande som uppfyller Socialstyrelsens behörighetskrav för att bli behörig att utföra arbetsuppgifter inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård (socialt arbete grundnivå, socialt arbete fortsättningsnivå, socialrätt, förvaltningsrätt, psykologi). I rollen kommer du att möta människor i utsatta situationer, fatta beslut och bidra till trygga lösningar därför är erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom individ- och familjeomsorg, en stor fördel. Har du dessutom arbetat med våld i nära relationer så är det meriterande. Vi ser gärna att du har: • Vidareutbildning inom våld i nära relation • Utbildning i bedömningsinstrumenten SARA, PATRIARK och/eller FREDA • Erfarenhet av att möta och samtala med både vuxna och barn som befinner sig i svåra och akuta situationer Du är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig vardag. Du har förmåga att se helheten, är lyhörd och trygg i mötet med människor i utsatta situationer. Du behåller lugnet även i pressade lägen och fattar genomtänkta beslut. För den här tjänsten behöver du ha B-körkort.  Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Systemtekniker till IT-enheten
Strängnäs kommun
Drifttekniker, IT

Strängnäs kommuns IT- och digitaliseringsavdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vi utökar och söker nu fler medarbetare och nya kompetenser. Vill du vara med och bidra i detta viktiga arbete? Då är detta en tjänst för dig! IT- och digitaliseringsavdelningen är en del av kommunstyrelsens avdelningar inom Strängnäs kommun. Avdelningen är uppdelad i tre enheter med tätt samarbete; IT Drift och infrastruktur, IT Servicedesk samt Strategi och digital utveckling. Avdelningen kommer att bestå av totalt 35 personer som ansvarar för kommunens IT-infrastruktur, den gemensamma IT-miljön samt stödjer kommunens verksamheter i den digitala transformationen. Vi är ett glatt gäng som gillar att hjälpas åt där det behövs. Här arbetar vi som ett lag där alla är lika viktiga! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en IT-specialist med erfarenhet av att arbeta med drift och förvaltning av klientplattformar till tjänsten som systemtekniker. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Som systemtekniker är ditt uppdrag att säkerställa våra klientplattformar. Installation, konfiguration och underhåll av dator och mobilenheter. Även ansvara för säkerhetslösningar och policybeslut ur ett tekniskt perspektiv. I din anställning kan du eventuellt komma att krigsplaceras. Krigsplacering innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra under höjd beredskap. Svenskt medborgarskap är ett krav då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • en för rollen relevant utbildning och/eller aktuell arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. • erfarenhet av Microsoft Configuration Manager alt. Microsoft Intune • erfarenhet av Windows 11 • kunskap i Active Directory, GPO och certifikathantering • grundläggande förståelse för IT-säkerhet. • förmågan att vara en teknisk motpart till leverantörer. • god förmåga att uttrycka dig på, framför allt, svenska och men även på engelska i både tal och skrift. • B-körkort. Det är meriterande om du har förståelse/erfarenhet av: • Azure och molnbaserad säkerhet. • virtualisering (Hyper-V, VMware). • Powershell-scripting • eMicrosoft Entra ID • loggning och övervakning • arbetat i kommun eller annan offentlig sektor Förutom tidigare erfarenheter är det viktigt för oss att du som person passar in i vår kultur och vårt sätt att arbeta. Vi söker dig som är ambitiös och driven, öppen för att lära dig nya kunskaper och dela med dig till dina kollegor. Du är noggrann, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Som person är du säkerhetsmedveten, har god initiativförmåga och är strukturerad i ditt arbete. Då en del av arbetet drivs i projektform är det viktigt att du har förmågan att utveckla arbete framåt såväl enskilt som i grupp. Du värdesätter trivsel på jobbet och det finns stora möjligheter till kompetensutveckling. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalet sker efter ansökningstidens slut. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Strängnäs kommun! Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering: • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida: https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

18 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025