Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]
Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Har du en flexibel vardag och vill jobba varierade tider och dagar under våra öppettider? Då har du hittat rätt! Vi söker fler kollegor som vill jobba allt ifrån ett par dagar i månaden till ett par dagar i veckan i vårt team! Vi söker nu dig som vill jobba extra och sommarjobba hos oss på Circle K Biskopskvarn Strängnäs. När man jobbar extra hos oss innebär det att du inte kommer att ha något fast schema utan ställer upp vid behov. Viktigt att du som söker vill jobba semesterperioden juni-augusti, med chans till förlängning efter sommaren. Stationen har generösa öppettider och det innebär att vi kommer behöva din hjälp under både dagar, kvällar, nätter och helger och ofta med kort varsel. Ensamarbete förekommer. När man jobbar extra hos oss på Circle K så får du timlön, ingångslönen ligger på 151-177 kr/timme och din exakta timlön baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Utöver din timlön får du extra OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt schema? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen! Varmt välkommen in med din ansökan senast 03.07.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik. * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor. * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.
Arbetsterapimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Arbetsterapimottagningen på Mälarsjukhuset bedriver rehabilitering i både öppen- och slutenvården. Nu söker vi arbetsterapeut till slutenvården. Arbetet inom slutenvården är givande men stundtals också krävande då vi är en viktig pusselbit i utskrivningsprocessen. Arbetsterapeutgruppen utgår från gemensamma lokaler som vi delar med fysioterapeuter och rehabundersköterskor. Det gör att det alltid finns kollegor nära tillhands för att ställa frågor, reflektera med, få hjälp av eller hjälpa i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter I samma stund som en patient skrivs in på vårdavdelning påbörjas också utskrivningsprocessen. Ibland är det bara medicinska behov som behöver tillgodoses men ofta behövs även en arbetsterapeutisk bedömning och åtgärd. Du utgår från våra lokaler men har en basplacering (vårdavdelning) där du träffar patienter för att bedöma behov av rehabiliterande insatser och hjälpmedelsbehov. Utöver den basplacering ingår du också i en täckningsgrupp bestående av ett mindre antal arbetsterapeutkollegor som du bland annat planerar semester med. Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Samtidigt har du ett nära samarbete med fysioterapeut, avdelningsteamet, patienter och dess anhöriga samt andra vårdgivare. Din kompetens Du är legitimerad arbetsterapeut eller tar examen vid kommande terminsslut. Då hembesök kan förekomma är körkort B önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef, arbetsterapimottagningen grupp 2, Mattias Karlsson, 070-556 01 57. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på paramedicin Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-09. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Fysioterapimottagning Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Fysioterapimottagningen på Mälarsjukhuset bedriver rehabilitering i både öppen- och slutenvården. Nu söker vi fysioterapeut till våra slutenvårdsavdelningar. Arbetet inom slutenvården är givande men stundtals också krävande då vi är en viktig pusselbit i utskrivningsprocessen. Fysioterapeutgruppen utgår från gemensamma lokaler som vi delar med arbetsterapeuter och rehabundersköterskor. Det gör att det alltid finns kollegor nära tillhands för att ställa frågor, reflektera med, få hjälp av eller hjälpa i det dagliga arbetet. Du erbjuds: Friskvårdpeng 5000kr (år 2025). Flextidsavtal med flexibla arbetstider. Möjlighet till kompetensutveckling. Trevliga och erfarna kollegor och chefer. Mentorskap/handledning av fysioterapeut vid din anställning. Om Eskilstuna Välkommen till Eskilstuna som ligger mellan Hjälmaren och Mälarens strand, den idylliska mellanstora staden med industrianor och Eskilstunaån som rinner genom stadskärnan. Här finner du allt du kan önska och om ändå något saknas så finns Stockholm och Örebro en timme ifrån staden, med antingen god tågförbindelse eller bil via E20. För mer information om vilka möjligheter det finns till boende, skola mm så kontakta oss eller gå via https://jobb.eskilstuna.se/jobb/vart-erbjudande/vart-erbjudande/inflyttarservice Dina arbetsuppgifter I samma stund som en patient skrivs in på vårdavdelning påbörjas utskrivningsprocessen. Ibland är det bara medicinska behov som behöver tillgodoses, men ofta behövs även en fysioterapeutisk bedömning och åtgärd. Du utgår från våra lokaler där paramedicin slutenvård sitter samlat, men har din basplacering på en eller flera avdelningar där du träffar patienter för att bedöma behov av rehabiliterande insatser och hjälpmedelsbehov. Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Samtidigt har du ett nära samarbete med arbetsterapeut, rehabundersköterska, avdelningsteamet, patienter och dess anhöriga samt andra vårdgivare. Hos oss hjälper vi varandra över avdelningsgränserna inom det som kallas täckningsgrupper, vilket innebär att du ges möjlighet till inblick i och erfarenhet av arbete på andra avdelningar än den där du har din basplacering. Din kompetens Du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Då hembesök kan förekomma är körkort B önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Tillförordnad enhetschef arbetsterapi- och fysioterapimottagning 3 Jessica Dickfors, 072-210 09 66. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på paramedicin Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-09. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Fortifikationsverket söker en ekonom till ekonomienheten i Eskilstuna. Vill du arbeta med effektiviseringsarbete? Har du arbetat med kund- och leverantörsfakturor? Vill du vara med och bidra till att stärka Sveriges totalförsvarsförmåga, ansök redan idag! Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – bidra till vår tillväxt Ekonomienhetens huvudsakliga ansvarsområde är att leverera en kvalitetssäkrad och tillförlitlig finansiell redovisning enligt gällande lagar och förordningar. Vi arbetar med statsredovisning, anläggningsredovisning, likviditetsplanering samt kund- och leverantörsreskontra. Inom enheten ansvarar vi för månads-, tertial- och årsbokslut samt månadsrapportering till ekonomistyrningsverket Enheten är indelad i två arbetsgrupper; redovisning- och reskontragruppen. Du kommer att arbeta i reskontragruppen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara administration av leverantörsfakturor, leverantörsbetalningar samt projektfakturering. I arbetsuppgifterna ingår löpande bokslut med avstämning och analys av balanskonton. Vi arbetar med ett backupschema för att skapa redundans i enheten, vilket innebär att vi alla inom enheten har olika ansvarsområden där vi backar upp våra kollegor i olika arbetsuppgifter. Du deltar även aktivt i enhetens effektiviseringsarbete och är med och driver de förändringar som behöver genomföras inom ditt område. Kvalifikationer Vi söker dig som har ekonomiutbildning på universitet- eller högskolenivå. Alternativt har du annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig för tjänsten. Vi vill att du ska ha arbetslivserfarenhet från administration av leverantörsfakturor samt kundfakturering. Körtkort B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av avstämningar, löpande bokföring samt analys i samband med bokslutsarbete. Har du dessutom arbetat med processutveckling inom ekonomiområdet är det en fördel. Vi ser gärna att du har god systemvana, särskilt av EFH- och ekonomisystem, samt erfarenhet från försvarssektorn, offentlig verksamhet eller fastighetsbranschen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som ekonom på Fortifikationsverket behöver du ha en hög säkerhetsmedvetenhet. Du behöver vara analytisk och du är duktig på att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga samt vara prestigelös och hålla fokus på det gemensamma målet och du ska kunna vara konstuktiv när tempot är högt. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast 10 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande gruppchef Maria Stål 010-44 45 343 eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du nyfiken på lager och logistik samt vill samla på dig nya erfarenheter? Nu söker vi truckförare till en av våra lagerkunder i Eskilstuna! Uppdraget Under högsäsong söker vi nu erfarna truckförare som trivs i högt tempo för att få ut kundens varor i tid. Du som söker kommer att arbeta med plock och pack med hjälp av plocktruck. Arbetet innebär en tempofylld miljö med tydliga mål, med trucken som ditt främsta arbetsredskap. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann och som trivs med högt tempo. Du som söker är initiativtagande, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Du har tidigare stor erfarenhet av att köra plocktruck och känner dig trygg i att manövrera den. Du har truckkort A1-A4 samt B1-B4 för att kunna vara behjälplig vid olika stationer där annan truckkörning förekommer. Du som söker har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i form av studier eller annat arbete. Dina kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av lagerarbete Truckkort A1-A4 samt B1-B4 Innehar B-körkort Du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Arbetstider Måndag-Fredag 7-16, beroende på din tillgänglighet bokas du ut olika dagar Tillsättning Planerad start V26 med en högsäsong till ca V34 I denna rekrytering utför vi ett utdrag från belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Uniflex söker nu en engagerad och serviceinriktad administratör för uppdrag hos DHL Freight i Eskilstuna. Observera att detta är en timanställning, vilket innebär att du måste ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51 %, som till exempel studier eller annat arbete. Om du vill arbeta i en roll där du får möjlighet att utvecklas och bidra till framgången hos en av världens ledande logistikaktörer, då kan detta vara rätt jobb för dig! Om tjänsten Som administratör hos DHL Freight i Eskilstuna kommer du att vara en del av teamet på deras terminal och ansvara för den dagliga kontorsdriften. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: • Hantera inkommande och utgående samtal från kunder, chaufförer och kollegor • Administrera inkommande e-post • Bevaka och följa upp dagens distributionssändningar Tjänsten kan även komma att omfatta arbetsuppgifter relaterade till trafikledning, beroende på verksamhetens behov och din erfarenhet. Arbetstiderna är kontorstider, ca 08:00–17:00, och du kommer att bli inbokad efter behov. Upplärning sker på plats med en mentor i slutet på augusti. Vem är du? För den här tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med telefon och dator som dina främsta arbetsverktyg. Erfarenhet av trafikledning eller liknande typer av koordinering är meriterande. Det är även meriterande om du har arbetat i en liknande roll eller har erfarenhet av kundbemötande. Vi söker dig som är lyhörd, noggrann, flexibel och serviceinriktad. Vi tror att du trivs i en arbetsmiljö där förändringar och variation är en naturlig del av vardagen. Du bör också vara bekväm med att arbeta i ett mindre team där alla hjälps åt för att nå gemensamma mål. Krav: • Att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 51 %, till exempel studier eller ett annat arbete • Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife Sweden söker nu en strategisk och operativ Teamchef Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för deras interna och externa kommunikation. Tjänsten är placerad på Studsvik, strax utanför Nyköping, med möjlighet till hybridarbete. Anställningen är en tillsvidareanställning inledd med sex månaders provanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Om tjänsten Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. • Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. • Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. • Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. • Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. • Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. • Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt. Vi ser att du har: • Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, gärna i ledande roll. • Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation. • God förståelse för digitala kanaler och sociala medier. • Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen. • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska. • Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt. • God datorvana och kunskap i MS Office. • B-körkort. Det är meriterande om du • Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering • Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event • God franska i tal och skrift Om verksamheten Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Våra förmåner • Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr • Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna • Arbetstidsförkortning 24 timmar per år • Subventionerat pris på lokal lunchrestaurang • Laddstolpar för elbil och laddhybrid Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB.
Vi letar efter nya hemstädare till våran kund. Är du deras nästa stjärna? 🌟 Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. I den här tjänsten är det krav på körkort och egen bil Om rollen Som hemstädare hos våran kund ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. 🙌 Om våran kund Våran kund är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Dem hjälper sina kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan.
Patientsäkerhetsenheten, Eskilstuna eller Nyköping Är du intresserad av att utveckla patientsäkerhet i region Sörmland? Om oss Vi söker nu en chefläkare med uppdrag inom Region Sörmland. Patientsäkerhetsenheten är en del av gemensam hälso och sjukvårdsledning i region Sörmland. Patientsäkerhetsenheten har ett övergripande uppdrag att följa upp vårdgivarens ansvar för patientsäkerheten i region Sörmland. Vår målsättning är att stödja organisationen i att säkerställa en trygg och säker vård, minimera risker samt begränsa antalet vårdskador. Enheten är organiserad inom avdelningen Hälso- och sjukvårdens gemensamma resurser. Vårt team består av chefläkare, patientsäkerhetssamordnare, administratörer samt förvaltningen av regionens avvikelsehanteringssystem. Enheten har 15 medarbetare. Till sektionen hör även Kliniskt Träningscentrum. Vi arbetar över hela regionen och har placeringsorter i Eskilstuna och Nyköping. Sektionens medarbetare har sina arbetsplatser på två av regionens tre sjukhus och har täta kontakter via fysiska och digitala samtal och möten. Dina arbetsuppgifter Som chefläkare arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter i nära samverkan med verksamhetschefer. Värdering och analys av händelser där patienter kommit till skada och att göra anmälningar enligt lex Maria är en viktig del av arbetet, liksom att fungera som rådgivare åt verksamheterna i frågor som rör patientsäkerhet. Chefläkaruppdraget innebär nära samarbete med regionens övriga chefläkare och du förväntas delta i och stödja patientsäkerhetsarbetet i hela Region Sörmland. Du är en viktig roll att skapa delaktighet och engagemang i kvalitets- och patientsäkerhetsfrågor samt förbättringsarbeten kopplat till området. Tillsammans med olika aktörer inom regionen arbetar du bland annat med att utveckla det proaktiva patientsäkerhetsarbetet, genom att arbeta för att uppmärksamma systemfel, kulturskiftningar och prioriteringar som kan leda till patientsäkerhetsbrister. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten, verkar du för att inom regionen driva det systematiska förbättringsarbetet kopplat till patientsäkerhet och stödja verksamheterna i deras uppdrag. Chefläkarna är anmälningsansvariga till Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO) enligt lex Maria. Då vårt uppdrag är regionövergripande så förekommer resor inom regionen. Din kompetens Vi söker dig som är mål- och resultatinriktad med ett intresse för patientsäkerhet och kvalitetsfrågor där patientens bästa alltid står i centrum. Du har god samarbetsförmåga, kommunicerar tydligt och lyhört, bygger förtroende, skapar nätverk och samverkar effektivt. Du har en förmåga att se helheten och sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser, du gör noggranna avvägningar och prioriteringar och är van vid att arbeta med komplexa frågor. Du är stabil och har en personlighet samt ett professionellt förhållningsätt som inger trygghet och förtroende. Med en flexibel inställning ser du möjligheter i förändring och kan anpassa dig till nya situationer. Du har väl grundade och tydliga värderingar och kan tänka begreppsmässigt på frågor i ett etiskt perspektiv. Vidare ser vi att du har god pedagogisk förmåga med en skicklighet att förmedla information på ett målgruppsanpassat sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För rollen som chefläkare ska du • vara legitimerad läkare med specialistkompetens inom en slutenvårdsspecialitet detta för att få bredare kompetens inom enheten. • ha gedigen klinisk erfarenhet • körkort utifrån att resor inom regionen ingår i tjänsten • meriterande är chefserfarenhet eller annan ledande befattning Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöring heltid där deltid kan diskuteras i kombination med klinisk tjänstgöring. Placeringsort kan diskuteras. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef patientsäkerhetsenheten, Marie Björnstedt Bennermo, 076-695 54 07. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Patientsäkerhetsenheten! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-14. Intervjuer sker kontinuerligt och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer