Jain Trädgård AB växer och för att möta det ökade behovet av kunder söker vi nu ytterligare en lagbas. Vi vårdar, sköter och underhåller kommuners park- och grönområden, bostadsrättsföreningar, skolor och förskolor. Vi är ett gäng som består av parkarbetare, anläggningsarbetare, gruppledare/lagbas, arbetsledare och VD som är engagerade i att skapa trevliga och säkra grönmiljöer. Vi värnar om en god och säker arbetsmiljö. Som lagbas planerar, utvecklar och leder du arbetet för din grupp. Till din hjälp har du din arbetsledare att rådfråga. Dina arbetsuppgifter består bland annat av utföra och planera de arbetsuppgifter som ska utföras på platserna, träffa både med nya och befintliga kunder. Visar våra entreprenörer för arbeten, kan förekomma att du får delta i driftmöten och utför felanmälningar. Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom gröna yrken såsom trädgårdsmästare, trädgårdsanläggare eller liknade samt god datorvana. Du innehar kunskaper inom praktisk trädgård och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där vi söker dig med ett starkt driv och förmåga att arbeta självständigt som i grupp. Du samarbetar väl med din arbetsgrupp, entreprenörer och andra kollegor och bidrar med ett gott arbetsklimat. Tjänsten är en åretrunt med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss. Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningen som arbetar med kommunövergripande frågor, såsom strategisk och fysisk planering, myndighetsutövning inom miljö och byggfrågor samt regional utveckling. Här finns också det samlade ansvaret för kommunens tekniska försörjning inom avfall och renhållning, vatten och avlopp, gator, vägar och parker. Förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och samhällsbyggnadsnämnden. Vill du vara med och utveckla framtidens arbetssätt inom kommunal verksamhet? Brinner du för att förbättra processer och skapa struktur i komplexa sammanhang? Då kan du vara den vi söker! Gnesta kommun står inför ett spännande utvecklingsarbete där vi fokuserar på att skapa effektivare processer, tydligare arbetssätt och en förbättrad ärendehantering över förvaltningsgränserna. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare/allmänutredare som vill vara en nyckelperson i detta arbete. Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta nära förvaltningsledningen och förvaltningarna med att analysera nuläge, identifiera förbättringsområden och driva utvecklingsinsatser. Du kommer att leda och samordna utredningar, processkartläggningar och utvecklingsprojekt – alltid med fokus på samverkan och hållbara lösningar. ARBETSUPPGIFTER • Leda och samordna arbetet med att utveckla förvaltningens processer och arbetssätt • Driva utredningar inom aktuella utvecklingsområden samt andra utredningar inom förvaltningens ansvarsområden. • Samordna och förbättra kommunens ärendehantering, särskilt i gränsöverskridande frågor • Stötta förvaltningarna i förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt • Säkerställa att utvecklingsarbetet följer kommunens strategier och mål • Arbeta med uppföljning, analys och dokumentation av utvecklingsinsatser KVALIFIKATIONER • Högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, offentlig förvaltning, samhällsplanering, ekonomi eller annan relevant inriktning • Erfarenhet av utvecklingsarbete, processutveckling och/eller kommunal ärendehantering • God analytisk förmåga och erfarenhet av att leda utredningar eller projekt • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt och samordna mellan olika verksamheter Vi söker dig som: • Har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt • Är lyhörd, samarbetsinriktad och van vid att arbeta i dialog med olika intressenter • Trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med strategiskt tänkande • Har förmåga att skapa engagemang och driva förändring på ett inkluderande sätt • Har B-körkort Vi erbjuder: • En utvecklande roll med stor möjlighet att påverka kommunens framtida arbetssätt • En arbetsplats med god gemenskap, närhet till beslut och korta beslutsvägar •Kompetenta och engagerade kollegor i en kommun med stark utvecklingsvilja • Flextid och möjlighet till distansarbete Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt utvecklingsarbete! Tillsammans skapar vi en enklare vardag för invånarna i Gnesta kommun. ÖVRIGT Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
WeStaff Sweden söker nu C-Chaufförer till vår uppdragsgivare i Södertälje. Dessa uppdrag startar omgående! Uppdragsperioden startar omgående, fast heltidsschema dagtid samt extrajobb på schema dagtid. Ditt nya jobb Vi söker nu distributions chaufförer med behörighet C till vår kund i södra Stockholm. Vår uppdragsgivare är ett välkänt företag inom transport i Sverige, lastbilarna utgår från Södertälje. Vi söker i C-Chaufförer heltid, extra, deltid som kan arbeta dagtid. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra C-distribution i Stockholm med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution av diverse gods med lastbil. Längre körningar kan även förekomma. Återkommande kunder/stopp varje veckotur, tidspassning och färdig planerade rutter. - Utkörning av stycke/paketgods/kylgods till olika kunder - Hantera leveranser digitalt via handdator - Kommunikation via telefon Schemaläggning: Heltid 40 h/veckan. Deltid 20h/veckan, samt extrapass Arbetstid: Dagtid måndag-fredag Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat med distribution tidigare, och har ett gott lokalsinne i och runt om Stockholm. Kunskaper i svenska språket och skrift är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Ett par års erfarenhet av distributions körningar. Krav för dessa tjänster: Svenskt körkort med C behörighet Svenskt YKB Digitalt förarkort Truckkort ledstapel Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder. Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom Transport & Logistik. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kundskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.
Nu söker vi dig! Söker du ett varierande arbete med utgångspunkt i vårdtagarens behov och resurser? Ett arbete där du arbetar både självständigt och tillsammans i tvärfunktionella team med personcentrering i fokus. Vill du få möjlighet till att kompetensutvecklas? En arbetsplats där framtidens kommunala hälso- och sjukvård växer fram i ett trivsamt klimat, med ett närvarande ledarskap och aktivt medarbetarskap. Då kan du vara den vi söker! Hälso- och sjukvården ansvarar för sjukvård och rehabilitering till kommunens invånare i det egna hemmet samt boenden. Här arbetar sjuksköterskor, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och undersköterskor tillsammans med vårdtagaren i centrum. Våra huvudsakliga arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvården Ordinärt boende är att ge vård och behandling till personer som behöver stöd i hemmet. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter för distriktssköterska/ sjuksköterska med patientansvar i ordinärt boende. Detta kan innebära alltifrån enklare medicinska insatser till mer avancerade när vården flyttar in i det egna hemmet. Variation i arbetet där ingen dag är den andra lik. Du planerar ditt arbete både självständigt och tillsammans i ditt team. Vi använder digital signering av hälso- och sjukvårdsuppgifter för att förenkla de legitimerades vardag samt öka efterföljsamheten i utförda insatser. Arbetstiden är förlagd dagtid, 4-5 kvällar/12 veckors period och ca. var 6:e helg. Vad erbjuder vi dig? • En arbetsplats där du ingår i och utvecklas tillsammans i ett kompetent och hjälpsamt team. • Utvecklande, utmanande och roliga arbetsuppgifter allt i från omvårdnadsarbete till medicintekniska utmaningar. • Du arbetar bara var 6:e helg. • Ett fritt, varierande arbete med vackra omgivningar. • Att få vara delaktig i Hemsjukvårdens ständiga förbättringsarbete både för våra patienter och dig som medarbetare. • Som anställd inom Strängnäs kommun ett förmånligt friskvårdsbidrag om 2000 kr (vi tillämpar uttag av friskvårdspengar via Epassi from år 2022). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har/är: • legitimerad Distriktssköterska/ Sjuksköterska • erfarenhet av hälso- och sjukvård i kommunal regi. • datorvana (kunskaper och vana att arbeta i Office). • förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt, på svenska. • B-körkort och god körvana av personbil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Vi söker dig som är bekväm med att arbeta självständigt och tillämpar ett personcentrerat arbetssätt. Du engagerar dig i din egen och verksamhetens utveckling, vågar prova nytt och ser goda, trygga relationer som en förutsättning för lyckat arbete. Arbetet inom hemsjukvården Ordinärt boende är ett flexibelt arbete vilket ställer krav på din kompetens, kreativitet och förmåga att samarbeta. Många av kommunens övriga verksamheter är beroende av våra tjänster och det är av stor vikt att vara serviceinriktad och flexibel för att tillsammans hitta bästa möjliga lösningar. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS Facility Services har ett spännande samarbete med en kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Eldriftansvarig till kundens site i Eskilstuna. Har du en teknisk bakgrund inom el och gillar att utveckla, effektivisera och ge kunden exceptionell service? Sök då denna tjänst hos oss! Om oss Vi tar hand om våra kunders fastigheter, medarbetare och besökare. Vi är experter på fastighetstjänster och vi levererar servicelösningar till företag och offentlig verksamhet i hela Sverige. Vi säkerställer att fastigheter och arbetsplatser är så effektiva och inspirerande som möjligt. Med våra tekniska tjänster skapar vi förutsättningar för produktivitet samtidigt som vi minimerar risker. Om rollen I rollen som Eldriftansvarig kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta med den dagliga driften inom vårt serviceuppdrag. Arbetsuppgifterna innefattar att planera samt utföra drift, skötsel, reparationer, montage och installationer inom fastigheter i kontors- och industrimiljö. Ansvarsområden i urval Du ansvarar för att elsäkerhetsregelverket och direktiv följs, så att all icke-elektriskt och elektriskt arbete inom kontraktet/siten följer gällande elsäkerhetsföreskrifter. Arbetet utförs i samverkan med Driftchef. Du implementerar de övergripande anvisningarna eller i vissa fall tar fram lokala anvisningar där de saknas - t ex driftinstruktioner för anläggningens säkra skötsel, implementerar fastställda rutiner för hur och när arbetsbegäran ska tillämpas. Du följer även upp och kontrollerar att rutiner för driftorder/kopplingssedel och arbetsbevis/driftbevis används. Du kontrollerar att anvisningar gällande hur Eldriftledare, Kopplingsledare och Elsäkerhetsledare utses. I ditt arbete ingår det också att utfärda egna driftorder eller kontrollera driftorder. Du ger direktiv lokalt om och hur bortkoppling av felaktiga elanläggningar ska ske samt vid behov utfärdar lokala anvisningar för provning och idrifttagning, baserat på övergripande anvisningar. Du ansvarar för att en-linjeschema/driftschema har uppdaterade gränser inritade mellan de olika Eldriftansvarigområdena och att kontaktuppgifter till dessa är uppdaterad. Du samverkar skriftligt med övriga Eldriftansvariga vid anläggningar som står i förbindelse med varandra. Vid behov avropar du och tar hjälp av extern beredskapstekniker och utvalda underleverantörer eller sidoleverantörer samt följer upp/kontrollerar deras arbete. Inköp av material enligt gällande inköpspolicy ingår i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har en Elektrikerutbildning med, t ex gymnasieutbildning med yrkesexamen (gymnasieingenjörsutbildning) eller högskolebehörighet, d v s slutförd, dokumenterad och godkänd svensk/utländsk - översatt och verifierad av Högskoleverket, Högskoleutbildning inom el-området samt flera års dokumenterad erfarenhet inom området som verifieras genom begränsad auktorisation B-intyg eller ECY-intyg samt anställningsintyg, där dina kunskaper inom de olika spänning/ström områden preciseras, har en godkänd ESA-utbildning eller har arbetat enligt SS-EN 50110 samt även praktisk erfarenhet med att upprätta driftorder/kopplingssedlar. Det är ett krav att du har arbetat som Industrielektriker samt har praktisk erfarenhet inom drift, skötsel, underhåll och elektriska installationer på elanläggningar inom specifik spänning - typ: lågspänning eller högspänning, t ex arbete i ställverk, manövrering av brytare. Du har genomgått relevant arbetsmiljöutbildning samt har utbildning i Mobila Arbetsplattformar, Hög Höjd, Anläggningsskötare, Automatikbrandlarmsanläggning samt praktisk erfarenhet inom drift, skötsel, underhåll och utförande av elektriska installationer. Meriterande: Har begränsad auktorisation B, har arbetat som Eldriftansvarig inom t ex elproduktions-anläggningar eller likvärdiga industrianläggningar, Heta Arbeten- och Sprinklerintyg. Din personlighet Du är driven, positiv, engagerad och säkerhetsmedveten. Du har ett pedagogiskt, prestigelöst och lyhört sätt och du trivs i en dynamisk och föränderlig industrimiljö – nära kollegor och kund. Som person har du en god samordningsförmåga, är administrativt effektiv och kvalitetsinriktad. Då rollen innebär många kontaktytor – internt och externt, så behöver du ha ett samarbetsvilligt sätt och en mycket god kommunikativ förmåga. Du tar dig an utmaningar med lika delar erfarenhet och kreativitet. Förbättringsarbete är något du ser som en naturlig del i av arbetet. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vi ser även att du tar ett stort ansvar över ditt arbete och att du drivs av att utföra de olika arbetsmomenten på ett professionellt sätt. Vidare är du noggrann och metodisk i ditt utförande. Du har också en god förståelse för den påverkan de tekniska systemen har på verksamheten samt har förmåga att analysera och förklara samband. Du jobbar proaktivt samt kan prioritera och vågar fatta egna beslut i pressade situationer men utan att tappa fokus på säkerheten. För att trivas i rollen ser vi att du, precis som vi, värdesätter service och bidrar till en positiv stämning och ett gott samarbete på arbetsplatsen. Du talar och skriver svenska obehindrat och har grundläggande kunskaper i engelska. B-kort är ett krav. Dina IT-kunskaper är goda. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan! OBS! Med anledning av GDPR, hanterar vi ej ansökningar inkomna via mejl. Vi ber dig att, utöver CV, bifoga utbildningsbevis, anställningsbevis samt relevanta certifikat, betyg och intyg (ESA, ECY) i din ansökan. Ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck – [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Utveckla din karriär som farmaceut hos oss! Letar du efter en givande möjlighet där du kan tillämpa din farmaceutiska expertis och göra en skillnad i människors liv? På Sjukhusapoteket i Nyköping välkomnar vi just nu en engagerad farmaceut till vårt team. Om rollenSom farmaceut på Sjukhusapoteket i Nyköping blir du en nyckelspelare i vårt team. Du kommer att bidra till att vi är vårdens mest attraktiva partner när det gäller läkemedelsförsörjning. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden och patienten i centrum. I denna roll har du en unik möjlighet att inte bara hjälpa människor till en bättre hälsa utan också aktivt bidra till apotekets utveckling och framgång. Du förväntas därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett självklart val för våra kunder. Till dig som farmaceut på Sjukhusapoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med våra kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som arbetar med sortiment och licenser i samråd med regionen. Vårt team ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår engagemang för läkemedelsfrågor och farmaci. Dina huvudsakliga arbetsområden Utföra orderberedning Läkemedelsservice på sjukhuset - i samråd med avdelningen, beställning av läkemedel i läkemedelsförråd Farmaceutiskt stöd på sjukhuset - förberedning och iordningställande av läkemedel till avdelningens inneliggande patienter Arbeta proaktivt för att säkerställa högsta möjliga patientsäkerhet och kvalitet Dela med dig av din kunskap och erfarenhet för att stärka teamets kompetens Dina kvalifikationerVi söker dig som är legitimerad farmaceut som vill jobba vårdnära med läkemedelsfrågor och har ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Utöver detta söker vi dig som: Är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du ett arbetsklimat som präglas av: - förtroende och frihet under ansvar. - samarbete, där vi delar kunskap och ställer upp för varandra. - glädje, ödmjukhet och prestigelöshet - kompetensutveckling Som sjuksköterska i hemsjukvården: - bedömer, planerar, organiserar och utför du medicinska behandlings-och omvårdnadsinsatser. - samverkar du i team såväl internt som externt för att tillgodose patienternas omvårdnadsbehov. - Ansvarar du för att handleda, delegera och vara en stödjande funktion för övriga professioner i teamet runt patienten. Som ny i din roll erbjuds du - en individuell anpassad introduktion för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt. - mentorskap - ett nära ledarskap - ett utbyte av kompetens inom arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill vara med att fortsätta utveckla hemsjukvården till en lärande organisation. Det är meriterande om du har en specialistutbildning som är relevant för vår verksamhet. Har du erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska så ser vi positivt på det men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. B-körkort är ett krav då vi kör bil till våra patienter. Du är både kommunikativ och tydlig och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera samtidigt som du säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Du har en öppen och positiv attityd, visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll, samt har patientens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och att se frågor i ett större perspektiv. Du tar initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Låter detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor eller mer information om tjänsten och arbetsplatsen, tveka inte att slå en signal! Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i Visma Recruit vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite
OBS! Sök ENDAST om du har tidigare erfarenhet av ungdomspedagog och kan arbeta kväll, natt och helg. Du behöver kunna börja omgående. Krav på körkort & egen bil. Tjänsten Nyberga Hem AB söker en flexibel behandlingspedagog till stödboende för ungdomar 16-21 år. Boendet ligger i Stigtomta, 15 km från Nyköping. Vi erbjuder en behovsstyrd timanställning för kortare och längre arbetspass - framförallt kvällar, nätter och helger. Vi erbjuder Dig ett meningsfullt och stimulerande arbete tillsammans med kreativa, positiva och ambitiösa medarbetare. Vi gör löpande rekryteringar. På grund av högt söktryck kan vi tyvärr inte bekräfta alla inkomna ansökningar. Välkommen med Din ansökan! Arbetsuppgifter Du kommer att bli en del i ett arbetslag med kollegor som genom sina olika utbildningar, bakgrunder och erfarenheter skapar en grupp med bred kompetens. Det sociala arbetet leds av en föreståndare. Vi jobbar på schema med tjänstgöring dag, kväll, helg och natt (sovande jour). Ensamarbete förekommer. Tjänsten är företrädelsevis på vardagkvällar och dagtid på helger. Du arbetar nära ungdomarna och är till stöd och hjälp i deras vardag. Behandling bedrivs inte på boendet i egen regi; däremot förekommer det att ungdomarna behöver stöd och hjälp kring missbruk, kriminalitet, funktionsvariation etc. Arbetsuppgifterna är varierande och påminner mycket om det som sker i ett vanligt hem: hushållsgöromål, läxläsning, städning, matlagning, utflykter och fritidsaktiviteter. Vi lägger stor vikt vid att skapa kvalitet och mervärden för våra ungdomar. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vår verksamhet är under ständig utveckling och vi fäster därför stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och att du har ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du delar vår värdegrund med respekt för alla människors lika värde. Som person är du relationsskapande och kan arbeta både självständigt och i team. Arbetet kräver att du är flexibel, kreativ och har lätt att samarbeta. Du har en respektfull människosyn och är medveten om betydelsen av ett gott bemötande. Det är viktigt att du är lugn och trygg. Du behöver B-körkort och du kommer behöva egen bil eftersom arbetsplatsen ligger utanför allmänna kommunikationer. Om du kan vara handledare för ungdomar som övningskör är det ett stort plus. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Vi söker dig med minst gymnasial utbildning inom relevant område och som har ett starkt intresse för ungdomar och det mångkulturella samhället. Meriterande Det är meriterande om du har arbetat med ungdomar med annan kulturell bakgrund. Du bör ha några års arbetslivserfarenhet. Du är utbildad som, och har arbetat som behandlingspedagog. Du har arbetat med autistiska ungdomar tidigare och adhd. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande, till exempel arabiska. Obligatorisk vandelprövning Vandelprövning sker regelbundet genom utdrag ur Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Annonsförsäljare OBS! Vi undanber oss kontakt och erbjudanden från annonsförsäljare. OBS! Rekrytering Rekrytering sker löpande under annonseringen. Skicka ansökan till [email protected] så snart som möjligt.
Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.
Avdelningen för Kommunikation & Kundservice leder och samordnar kommunens kommunikationsarbete. Vi strävar efter att vara en kommunikationsavdelning i framkant som skapar värde för kommunens verksamheter och för alla som bor, verkar och vistas i Nyköpings kommun. Nu letar vi efter en kommunikatör som är extra intresserad av skol- och utbildningsfrågor, och tänker att det kanske är just du som vill jobba med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi är en avdelning med många kompetenser. Vi ansvarar för förvaltning och utveckling av kommunens externa och interna kanaler, innehåll och formgivning, strategiskt och operativt kommunikationsstöd i alltifrån byggprojekt till förändringsarbeten, kriskommunikation och ledningsstöd. Här drar vi nytta av varandra och jobbar i team. Bland kompetenserna finns till exempel: formgivare, webbutvecklare, webbredaktörer, kommunikatörer och kommunikationsstrateger - alla med olika inriktning. Här har vi högt i tak och alla tar ansvar. Ena gången driver du ett eget projekt och frågor från planering till genomförande och utvärdering, andra gånger är du troligtvis en del i någon annans uppdrag. Ingen kan allt och vi är öppna för att våra nya arbetskamrater kan komplettera vårt team med olika kompetenser. Vi söker nu en kommunikatör med stort intresse för skolfrågor. Vi tror att du är en fena på något eller några av de här sakerna: • Kommunikationsplanering, stöd och genomförande från ax till limpa • Innehållsproduktion för olika kanaler och målgrupper: text och bild, enklare filmer, målgruppsanalys • Projektkommunikation • Press och mediakontakter KVALIFIKATIONER Vi tror att du har högskoleutbildning eller annat som vi bedömer som likvärdigt, och några år i yrket. Viktigt för oss är att du: • är trygg i din yrkesroll, gillar att samarbeta med andra men också van vid att arbeta självständigt. • skriver och uttrycker dig enkelt och tydligt • har förmåga att snabbt sätta dig in i komplicerade frågor • är relationsstark • är lösningsorienterad och flexibel och ser det som självklart att hjälpa kollegor i stort som smått när det bränner till. • är strukturerad och van vid att arbeta mot deadline • har ett eget driv att följa utveckling och trender inom kommunikationsområdet • är kreativ och duktig i just din specialistkompetens Meriterande Förståelse för hur SoMe fungerar och erfarenhet från att ha arbetat med Meta Business, Optimizely och något eller några nyhetsbrevsverktyg. Vad du kan förvänta dig av oss I Nyköpings kommun arbetar vi systematiskt med att utveckla kvaliteten i förskola och skola. Genom en gemensam skolutvecklingsplan och ett strukturerat arbetssätt skapar vi en trygg och stimulerande lärmiljö. Vårt fokus ligger på att förbättra undervisningen, stärka det kollegiala lärandet och säkerställa en långsiktig strategisk riktning för skolans utveckling. Vi strävar efter att vara Sveriges bästa skola 2030 genom att målmedvetet arbeta för högre skolresultat, ökad trygghet och studiero samt en hållbar och effektiv organisation. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du är del av ett team med hög kompetens. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och trycket är periodvis högt. Du kommer främst att jobba tillsammans med den verksamhet inom kommunen som ansvarar för skol- och utbildningsfrågor, Division utbildning med engagerade medarbetare och chefer. Du rapporterar till Kommunikationschefen och ingår i enheten Verksamhetsstöd som är en av enheterna inom avdelningen Kommunikation och Kundservice. Tillsammans med andra dedikerade kommunikationsexperter tar du fram kommunikationsplaner, skriver texter och publicerar i interna och externa kanaler. Gemensamt är att vi alla vill göra skillnad för Nyköpings invånare. Är det du som ska komplettera vårt team? Skicka en ansökan och berätta vad just du är bra på och varför du vill jobba med oss. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Hybrid
Välj ett jobb för att visa detaljer