Sjuksköterska till onkologiavdelningen
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Onkologkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Onkologkliniken Sörmland är en länsklinik med hela Sörmland som upptagningsområde. Vår ambition är att med högsta kompetens och kvalitet, omhänderta, bota, behandla och vårda de patienter i Sörmland som drabbats av tumörsjukdomar. På onkologiavdelningen vårdas inte bara patienter med tumörsjukdomar utan också hematologpatienter med olika blodsjukdomar. Patienterna på avdelningen är i åldrar 18 år eller äldre. Vi ansvarar också för Sörmlands eftervård av stamcellstransplanterade patienter. Den onkologiska verksamheten på Mälarsjukhuset är samlad i en byggnad vilket innebär en bra logistik för såväl patienter som medarbetare. Strålbehandling utförs på plan 2, onkologimottagningen finns på plan 3 och vårdavdelningen är placerad på plan 4. Onkologmottagning finns också på Nyköpings lasarett. Hos oss erbjuds en spännande vardag där du har möjlighet att förvärva en bred kompetens med spetskompetens inom onkologi och hematologi. Vi arbetar i ett varierande tempo där vi möter patienter i akuta situationer och även patienter i livets slutskede. Hos oss får du arbeta med trivsamma och stöttande kollegor i ett tillåtande och öppet klimat. Vår vision är en hållbar arbetsmiljö där alla ska ges de förutsättningar som behövs för att kunna utföra ett bra jobb och må bra på vår arbetsplats. Vi arbetar på dagtid i tre team bestående av två sjuksköterskor och en undersköterska per team. Kvällstid arbetar du mer självständigt men har stöd av både sjuksköterskekollegor, undersköterskor och en vårdledare. Dina arbetsuppgifter Du är som sjuksköterska omvårdnadsansvarig för de patienter som tillhör ditt team. I arbetet ingår att arbeta med läkemedelshantering, infusioner, injektioner och transfusioner. Du kommer även att administrera cytostatika, immunoterapier och antikroppsbehandlingar och kommer dagligen att hantera centrala infarter. I arbetet ingår även att planera kommande behandlingar och hemgångsplanering. Arbetet är intressant och omväxlande med både planerad verksamhet och akut sjukvård. Du kommer att få en bred kompetens då du får möta svårt sjuka patienter i många olika situationer. Vi erbjuder individuellt anpassad inskolning och sjuksköterskor som är nya i sin yrkesroll tilldelas en erfaren mentor under sitt första år hos oss. Det är viktigt att du får känna dig trygg i din yrkesroll. Du kommer att få utbildning i cytostatikahantering och vi erbjuder möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling. Du får också möjlighet att påverka ditt schema då önskeschema tillämpas. Hos oss finner du en öppen, glad och engagerad personalgrupp som trivs med varandra och med arbetet. I gruppen finns hög kompentens då flertalet har arbetat på avdelningen i många år. Vi har högt i tak och alla frågor är välkomna. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av onkologisk eller hematologisk vård är meriterande. Du älskar att jobba i team, är lyhörd och kan kommunicera väl med såväl kollegor som patienter. Du kan snabbt anpassa dig vid akuta situationer och förändrade omständigheter. Du har lätt för att samarbeta och har ett förhållningssätt som präglas av respekt, ödmjukhet och empati. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Karina Meszaros, 079-065 64 32, [email protected] Biträdande vårdenhetschef Natalie Sandberg, 076-275 66 28, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på onkologkliniken Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-10. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska i Nyköping
Ofelia Vård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group.   Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus.   Uppdraget gäller från 1 sep 2025 till 28 nov 2025Relevant kompetens: Operationssjuksköterska (krav) Operation (krav)   &nbsp

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Vill du ha ett omväxlande jobb?
Svenska Köttföretagen AB
Ordersamordnare m.fl.

Svenska Köttföretagen AB söker en engagerad orderhandläggare/labbpersonal till vår seminstation i Hållsta, utanför Eskilstuna. Vi är ett bransch- och utvecklingsbolag som ägs av några av Sveriges största slakterier. Vårt uppdrag är att stärka svensk köttproduktion genom att leverera semin, livdjur, rådgivning och branschutveckling – med fokus på kvalitet, effektivitet och framtid. Vi har två seminstationer: en utanför Eskilstuna och en i närheten av Nässjö. Just nu bygger vi en helt ny, toppmodern seminstation – och den står klar redan i höst. Du får alltså chansen att kliva in i ett framtidsinriktat arbete där vi kombinerar ny teknik, förbättrade arbetsflöden och hög kvalitet i alla led. Om rollen Det här är en varierad och viktig roll där du kommer att arbeta både i vår ordermottagning och i labbet. I ordermottagningen ansvarar du för att ta emot och hantera kundorder, planera produktionen tillsammans med kollegor på båda stationerna, samt arbeta med logistik och fakturering. Du kommer även ha helhetsansvar för vår webbshop – från inköp av varor från olika leverantörer, inklusive att förhandla inköpspriser, till att säkerställa att sortimentet är aktuellt och att kundbeställningar hanteras smidigt. I labbet blir du en del av vårt produktionsteam som arbetar med att ta fram semindoser, genomföra kvalitetskontroller och förbereda distribution. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarsfull, serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Du tycker om att ha kontakt med människor och trivs i ett jobb där du får ta ansvar och arbeta självständigt – samtidigt som du är en lagspelare. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska, och du har god datorvana. Du har dessutom ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta med och lära dig nya system och teknisk utrustning. Tjänsten är placerad på vår seminstation i Hållsta, utanför Eskilstuna. Minimiålder: 18 år. B-körkort krävs.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Växtodlingslärare till Öknaskolan
REGION SÖRMLAND
Gymnasielärare

Öknaskolan Tystberga, Nyköping Om oss Öknaskolan ingår i Sörmlands Naturbruk, en verksamhet inom förvaltningsområde Kultur & Utbildning, en del av Region Sörmland. Vi erbjuder utbildningar på gymnasienivå inom Naturbruksprogrammet samt Yrkesintroduktionsprogram och Anpassat gymnasium, Skog, mark och djur. Öknaskolan har 270 elever varav 160 bor på skolans internat. Sörmlands Naturbruk är en unik verksamhet i utbildnings- och kulturmiljöer med egendomar kring slott och i naturreservat. Vi söker dig som är intresserad att vara med och driva och utveckla inriktningen Lantbruk tillsammans med oss. Du behöver vara positiv och lösningsorienterad med ett stort intresse och erfarenhet av växtodling inom lantbrukssektorn. En av skolans lärare inom lantbruk går i pension. Vi behöver därför ersätta tjänsten. Tyngdpunkten kommer att vara växtodling, men även andra ämnen kan förekomma, utifrån sökandes kompetens och skolans behov. Från hösten 2025 kommer ca 90 elever läsa växtodling på skilda nivåer. Eleverna är fördelade på årskurserna ett till tre inom inriktningarna Lantbruk och Hästhållning. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär både praktisk och teoretisk undervisning inom lantbruksämnen med fokus på växtodling. Vi erbjuder ett stimulerande arbete där elevfokus är en självklarhet. Du planerar och samverkar med arbetslag lantbruk som består av yrkeslärare och instruktörer. Som lärare på Öknaskolan är du i hög grad delaktig i det systematiska kvalitetsarbetet, värdegrundsarbetet och den pedagogiska utvecklingen. I tjänsten ingår mentorskap. Din kompetens Vi söker främst dig som har lärarlegitimation/yrkeslärarexamen och ett brinnande intresse för växtodling. Du är agronom, lantmästare eller har motsvarande bakgrund, gärna med praktisk erfarenhet inom aktuella områden. Meriterande är kompetenser/behörighet inom fler ämnen. Du har god samarbetsförmåga och är en tydlig ledare i klassrummet. Du anpassar dig till olika situationer och skapar engagemang samt delaktighet. Tillsammans med övriga medarbetare tar du ansvar för hela skolans verksamhet. Du trivs i lärarrollen och tycker om att arbeta med ungdomar. Du har en förmåga att se möjligheter till integrering mellan såväl ämnesområden som teori och praktik. Sörmland är ett län med mångfald hos befolkningen och vi vill spegla denna verklighet. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Rektor Tommy Olsson, 076 697 8645 [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Öknaskolan, Sörmlands Naturbruk! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-20. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Elevassistent till Rinmangymnasiet
Eskilstuna kommun
Elevassistenter m.fl.

Vill du vara med och stötta en elev i både sociala och andra lärande situationer? Nu söker vi en manlig elevassistent som vill jobba med en elev i behov av stöd för att på bästa sätt lyckas med sin skolgång.    Rinmangymnasiet har cirka 1200 elever och ligger centralt i Eskilstuna, nära både buss- och tågstation. Vi har en bra mix av högskole- och yrkesförberedande program och är profilerade inom både ett Science College och ett vård- och omsorgscollege. Här kan du läsa mer om vår skola: https://www.eskilstuna.se/utbildning-och-barnomsorg/gymnasium/rinmangymnasiet.html ARBETSUPPGIFTER Du finns med under hela skoldagen och hjälper eleven både i undervisningen och i det dagliga livet i skolan. Ditt uppdrag är att vara elevens stöd för en trygg och säker miljö samt goda förutsättningar för lärande.  Arbetet innebär att ge fysisk assistans i klassrummet och stödja eleven under lektionerna, till exempel genom att anteckna och skriva. Du hjälper till med av- och påklädning, transporter inom skolan och mellan byggnader, samt att öppna dörrar och assistera vid andra moment som kräver fysisk rörelse. Du följer eleven till skolaktiviteter som idrott och lunch, hjälper till vid måltider och ger stöd vid toalettbesök vilket kan innebära lyft.   Vid behov hjälper du även eleven att genomföra enklare fysiska övningar enligt instruktioner från sjukgymnast eller annan personal. Du är också ett socialt och emotionellt stöd under hela skoldagen. Varje morgon möts eleven vid taxin för en trygg start på dagen. Efter skoldagens slut säkerställs att eleven kommer med taxin hem. Arbetet innebär även ett nära samarbete med skolpersonal, habilitering och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är social med ett gott bemötande och bra på att bygga relationer, eftersom du följer eleven under hela skoldagen. För att kunna möta eleven behöver du vara tillmötesgående och empatisk, men även flexibel och lugn i situationer där det händer mycket. Dessutom vill vi gärna att du genom ditt engagemang ser möjligheter till utveckling för eleven genom tillämpning av olika arbetssätt.   Du har en avslutad gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, eftersom du stöttar eleven i skolarbetet. Du behöver ha fysisk förmåga att lyfta och hjälpa till vid förflyttningar samt gärna erfarenhet av arbete som elevassistent eller personlig assistent. Det är ett plus om du har kunskaper om muskelsjukdomar och motoriska funktionsnedsättningar, liksom kunskap om lyftteknik. B-körkort är också ett krav.  Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 4000 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växer till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad grundskola, interkulturell enhet och på våra familjecentraler. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. I den här rekryteringen kommer vi be dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Underläkare till medicinkliniken (vikariat)
REGION SÖRMLAND
Övriga läkare

Medicinkliniken Kullbergska sjukhuset Om oss Kullbergska sjukhuset är ett av Sörmlands fyra sjukhus med ett upptagningsområde på ca 58 000 invånare. Vi har korta beslutsvägar och en familjär stämning – ett sjukhus vi kan vara stolta över. Katrineholm ligger naturskönt med goda möjligheter till friluftsliv. Klinikens verksamhet består av: - Slutenvård inom geriatrik och internmedicin. - Mottagningsverksamhet inom geriatrik och internmedicin. - Akutmottagning med verksamhet dygnet runt, medicinjour och akutjour (kirurgisk/ortopedisk inriktning). - Medicinska intermediärvårdsavdelning (MIMA). - Specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH). - Dialysmottagning. Dina arbetsuppgifter Som underläkare arbetar du i huvudsak på avdelning och akutmottagning i nära samarbete med sjuksköterskor och övriga läkare. Hos oss ges du möjlighet att växa och utvecklas i din läkarroll, arbetet är självständigt med handledning av erfarna kollegor. Din kompetens Vi ser gärna att du har läkarlegitimation utfärdad av Socialstyrelsen alternativt läkarexamen i Sverige eller i ett annat nordiskt land alternativt beslut från Socialstyrelsen om att fullgöra allmäntjänstgöring. För dig som är läkarstudent och studerar vid en svensk fakultet krävs det att du har fullbordade studier till och med den nionde terminen med godkända kurser och prov i den specialitet som du söker arbete till. Om du studerar i ett annat EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz ska du ha fullbordat studier till och med den nionde terminen med godkända kurser och prov. Vi ser också att du har kunskaper i svenska språket som motsvarar svenskt gymnasium eller svenska C1 enligt Europarådets nivå skala, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från svensk sjukvård sedan tidigare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning som börjas nu och fortsätter under hösten 2025 tom mitten av november. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef överläkare Ellen Norman, [email protected] Fackliga företrädare nås via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinkliniken! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-06-29. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Enhetschef för särskilt boende för äldre
Oxelösunds kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. ARBETSUPPGIFTER Är du en ledare som ser möjligheter, är en tydlig vägvisare vid förändring samt tror på ett verksamhetsnära ledarskap? I så fall kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som enhetschef för särskilt boende för äldre. Vi söker dig som vill vara med och bidra till vårt fortsatta arbete mot en trygg, säker, effektiv och likvärdig vård och omsorg för alla våra brukare inom äldreomsorgen i Oxelösunds kommun. Ditt huvuduppdrag som enhetschef innebär ansvar för utförandet av beviljade biståndsbeslut. Som enhetschef leder, organiserar och utvecklar du verksamheten mot uppsatta mål och har ett direkt verksamhets, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar inom din enhet. Uppdraget är fördelat till dagtid men kräver en viss flexibilitet i arbetstid för att leva upp till ett nära ledarskap. Under jourtid ansvarar sjuksköterskeorganisationen för att leda och fördela arbetet om händelser uppstår. Du ingår även i en nytänkande ledningsgrupp som leds av förvaltningschef tillsammans med sektionschefer och övriga enhetschefer, utvecklingsstrateger/ledare och medicinskt ansvarig sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Du ska ha en högskoleutbildning inom relevant område som till exempel socionom, socialt arbete, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet från arbete som chef med budget och personal- och arbetsmiljöansvar samt erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Meriterande är tidigare chefsuppdrag inom verksamhetsområdet. Som enhetschef har du många samverkansytor och vi sätter därför stort värde på din förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med kollegor och medarbetare. Ditt kommunikativa och verksamhetsnära ledarskap bidrar till att du tillsammans med dina medarbetare skapar goda förutsättningar för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Vi söker en driven och engagerad ledare som är förändrings- och utvecklingsorienterad, har god förmåga till helhetssyn samt är strukturerad och systematisk i sitt arbetssätt. Att bidra till det kollegiala ansvaret ser du som en självklarhet. I Oxelösunds kommun präglas ledarskapet av mod, tydlighet, ansvar och delaktighet. Vi erbjuder våra chefer en rad förmåner, ledarutbildningar i form av föreläsningar, workshops, utbildningsdagar med mera. Läs gärna mer här om hur det är att vara chef i Oxelösunds kommun: https://www.oxelosund.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-arbetsmarknad/kommunen-som-arbetsplats ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Lagerarbetare
Invite Europe AB
Lager- och terminalpersonal

Invite har mer än 35 års erfarenhet som leverantör av arbets- och fritidskläder. Våra plagg och vår satsning på funktion och kvalitet till låga priser, har blivit mycket uppskattat av våra kunder, vilket har lagt grunden till vår framgång. Invite finns idag representerade i två länder. Sverige - Invite Europe AB, Finland -Invite Finland OY. Moderbolaget är beläget i Trosa, ca 7 mil söder om Stockholm. Vi har avtal med kommuner och landsting. Vi söker dig som är en van lagerarbetare samt har truckkort. Du skall vara snabb och ha ett stort ordningssinne. Du bör ha god datorvana och vara säker i att använda datorn som ditt arbetsredskap. Du trivs och presterar i ett stundtals högt arbetstempo. Arbetet är tungt, så god fysik är ett krav. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Truckkörning skjutstativ. • Sammanslagning av pallar Profil • Vi söker dig som är driftig, motiverad, noggrann och gillar att arbeta med kroppen • Du har stor erfarenhet av att köra skjutstativ truck i trånga utrymmen. Truckkort B3 är ett krav. • Du har ett sinne för ordning och reda och kan hantera flera saker samtidigt utan att tappa kontrollen. • Du har god fysik då arbetet är tungt • Du har mycket goda kunskaper i svenska Meriterande kunskaper: • Tidigare lagerarbete. • Van vid dator då märkning av pallar sker digitalt. Välkommen med din ansökan via mail. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Anställningsperioden kommer att vara ca 2-4 veckor

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Cello- och orkesterlärare, Gnesta Kulturskola
Gnesta kommun
Gymnasielärare

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss. Tjänsten är placerad på barn- och utbildningsförvaltningen. Vi bedriver lagstadgad verksamhet i form av förskola, grundskola, anpassad grundskola och elevhälsa. Inom förvaltningens ansvarsområde finns dessutom kulturskola, fritidsgårdsverksamhet, öppen förskola och kommunens kostenhet. Förvaltningen arbetar på uppdrag av barn- och utbildningsnämnden. ARBETSUPPGIFTER Detta vikariat innebär att du kommer att arbeta som cello och orkesterlärare. Undervisningen sker ibland tillsammans med kollegor som också undervsar på stråk och orkesterämnena. Du kan även, tillsammans med en kollega, att undervisa en, eller ett par LEK-kurser. Läs med om det här: https://www.gnesta.se/kulturfritid/ungignesta/kulturskolan/kulturskolansamnen/kulturskolansamnen/leklaroriktengagerandeochkul.5.41b1e6ca165854d5226f80f.html Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgift är gruppundervisning, men även enskild undervisning kan förekomma. Utöver undervisning kommer du att tillsammans med kollegor arbeta med att organisera och leda skolans evenemang, bland annat konserter och rekrytering. . KVALIFIKATIONER Du är högskoleutbildad musiklärare med inriktning på stråk och då särskilt cello eller har motsvarande kompetens som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Meriterande är att du har pedagogisk erfarenhet från enskild- och gruppundervisning. Du kan uppvisa en genrebredd och gillar att verka inom olika genres samt är duktig på att undervisa på olika nivåer och olika åldrar. Du vill fortsätta att lära dig och är öppen för nya arbetssätt och har lätt för att samarbeta med kollegor, även över genre- och ämnesgränser för att skapa det bästa möjliga för elever och kommuninvånare. Du arbetar för elevers delaktighet och inflytande på verksamheten. Du är ansvarstagande och strukturerad och van att arbeta mot mål, samt van att tänka lösningsorienterat och förstår värdet av att hushålla med en budget. B-körkort är meriterande. ÖVRIGT I samband med anställningsintervjun kommer du att få genomföra ett spelprov. Förbered ett kort stycke. Ett klassiskt/Visa/Pop/folkmusik-stycke på cello. Ett enklare avista-prov kommer också att genomföras där du kommer att få spela tillsammans med personalen som handhar intervjun. Du kommer även att få hålla i en kortare undervisningssituation där du lär ut valfri låt på nybörjarnivå för personalen som handhar intervjun. Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund. Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025