Sjuksköterska till strokeavdelningen
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Medicinkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Är du intresserad av att jobba som sjuksköterska på en strokeavdelning där du ansvarar för omvårdnaden och arbetar i team med olika professioner, då är strokeavdelningen/klinisk utbildningsavdelning (KUA) någonting för dig. Avdelningen är idag en enhet med 14 vårdplatser. Vårdplatserna delas idag in i två vårdlag. Gult vårdlag har 8 vårdplatser och rött vårdlag har 6 vårdplatser. Personalen erbjuder professionell strokevård med hög patientsäkerhet. Strokeavdelningen har KUA-profil vilket innebär att förutom att ge professionell strokevård med hög patientsäkerhet så utbildas sjuksköterskestudenter på avdelningen under deras senare del av den verksamhetsförlagda utbildning. Inom en snar framtid kommer även att läkare, arbetsterapeut och fysiostudenter ingå i KUA konceptet. Studenterna får under handledning möjlighet till träning i olika vårdsituationer, rehabilitering, samspel och samarbete med andra yrkesprofessioner, för att öka både vårdkompetensen och ge perspektiv på den egna yrkesrollen och på rollen i teamet. Patienterna som vårdas på strokeavdelningen/KUA har bland annat drabbats av stroke/TIA, traumatiska hjärnskador eller olika neurologiska sjukdomar ex ALS och Multipel Skleros (MS). Rehabilitering för dessa patienter startas så fort som möjligt och är en viktig förutsättning för att utveckla och bibehålla sina förmågor. Avdelningens mål är att erbjuda en professionell strokevård till våra inneliggande patienter och att samtidigt erbjuda ett interprofessionellt lärande för studenter från några av de vanligaste förekommande yrkeskategorierna i vården. Kommunikation och teamarbete är två viktiga komponenter för att skapa en bra, lugn och trivsam arbetsmiljö som inkluderar alla på avdelningen. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska på strokeavdelningen/KUA ansvarar du för, och arbetar med, akut omhändertagande av patienter som drabbats av stroke/TIA, traumatiska hjärnskador eller olika neurologiska sjukdomar exempelvis ALS och MS. Rehabiliteringen sker alltid i nära samarbete med paramedicinsk personal. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet från yrket. Att du utifrån din profession som sjuksköterska och utifrån bästa förmåga både vill och kan leda, och fatta beslut utifrån verksamhetens bästa i det operativa arbetet på avdelningen. Det kan gälla både arbetsrelaterade frågor och bemanning under jourtid. Du kan ha god samarbetsförmåga då vi arbetar i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform • Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Heltid erbjuds men annan sysselsättningsgrad kan diskuteras. • Individuell schemaplanering även kallat önskeschema används och planeras i 10-veckorsperioder. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Carita Leppäkorpi, 016-10 50 66, 073-868 12 09, [email protected] Biträdande enhetschef Bahar Arpacik, 016-10 55 29, 076-721 82 01. Fackliga företrädare och sjuksköterska Yaqub Shawqi, 016-10 44 61. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00 Kom och jobba hos oss på strokeavdelningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-30 Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Skolsköterska med MLA uppdrag, vikariat 50%
Trosa kommun
Skolsköterskor

I Trosa kommun satsar vi på att våra barn och elever ska få en så bra start i livet som möjligt. Från det första mötet med förskolans värld, hela vägen genom förskoleklass, grundskolan och fritidshem gör våra medarbetare sitt yttersta för att varje barn och elev ska få de utmaningar och den stöttning som krävs för att nå sina drömmar och mål. Skolsköterska med MLA uppdrag  Om jobbet  Trosa kommun söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse för ledarskap, utvecklingsfrågor och ett starkt engagemang för barns och ungas hälsa. I denna tjänst kombinerar du uppdraget som skolsköterska med ett uppdrag som medicinskt ledningsansvarig skolsköterska (MLA).    Uppdrag  Vi söker dig med intresse för ledarskap, utvecklingsfrågor och ett starkt engagemang för barns och ungas hälsa. I ditt uppdrag som MLA har du ett övergripande ansvar för att samordna och utveckla skolsköterskornas arbete inom kommunens elevhälsa. Du planerar och genomför professionsmöten. Du driver gemensamma utvecklingsinsatser och verkar för en hög och likvärdig kvalitet i elevhälsans medicinska insatser. I skolsköterskans dagliga arbete ingår hälsoundersökningar, hälsosamtal, öppen mottagning, hälsoundervisning samt samverkan med övriga professioner inom såväl elevhälsan som övrig skolpersonal. I ditt uppdrag ingår att genom din profession bidra till att elever ska känna sig trygga och må bra. MLA skolsköterska deltar du också i kvalitetssäkring och utveckling på skolan.  Du arbetar i och håller teamet uppdaterat kring journalsystem. I arbetet ingår att utveckla arbetet med systemet, stödja kollegor i dokumentationsfrågor och säkerställa att dokumentationen följer gällande lagstiftning och riktlinjer för patientsäkerhet. Du arbetar nära verksamhetschef för HSL och ditt professionsteam, bestående av skolsköterskor och skolläkare, i strategiska frågor, samt bidrar till implementering av riktlinjer, processer, rutiner och arbetssätt. Du är också ett stöd till kollegorna i medicinska frågor och i tolkning av relevanta styrdokument och föreskrifter.  Arbetet sker i enlighet med skollagen, hälso- och sjukvårdslagen samt Socialstyrelsens föreskrifter för den medicinska insatsen inom elevhälsan.     KVALIFIKATIONER    Du som söker är legitimerad sjuksköterska med påbyggnadsutbildning inom hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller öppen hälso- och sjukvård/distriktsköterska alternativt skolsköterska. Vi vill att du är en stark drivkraft i det hälsofrämjande arbetet och har erfarenhet av att arbeta i team. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete som skolsköterska liksom erfarenhet från arbete med barn och ungdomar. God kännedom om det svenska skolsystemet är också meriterande. Givetvis har du god förmåga att använda digital teknik som redskap i ditt dagliga arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystem. För att lyckas i rollen har du förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vidare är du en person med god samarbetsförmåga och ansvarskänsla. Att vara noggrann och strukturerad är också egenskap vi efterfrågar. B-körkort för manuell bil.    Tjänsten är ett vikariat med en omfattning på 50%.  Varmt välkommen med din ansökan!  Vi tillämpar löpande urval.    VILL DU VETA MER? I Trosa kommun satsar vi på att våra barn och elever ska få en så bra start i livet som möjligt. Från de första stegen i förskolans värld, hela vägen genom grundskolan och fritidshem gör våra medarbetare sitt yttersta för att varje barn/elev ska få den stöttning som krävs för att nå sina drömmar och mål. Vi arbetar ständigt för att skapa engagemang och arbetsglädje och vi är väldigt stolta över att Trosa kommun i flera år legat i den absoluta Sverigetoppen när det gäller engagerade medarbetare enligt SKR (Sveriges Kommuner och Regioner, HME). Läs mer om barn och utbildning i Trosa kommun här.

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Radiofysiker till Cyclife
2Complete AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du arbeta på en världsledande, unik anläggning med hantering av kärntekniskt avfall? Motiveras du av att vara med och skapa en hållbar framtid? På Cyclife får du detta och dessutom möjligheten att vara en del av ett otroligt kompetent team, arbeta aktivt med kund samt vara en viktig spjutspetskompetens i bolaget. Vad erbjuder vi?  Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. ”Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är idag ett bolag med 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning.” Vem söker vi? Vi vill att du har: Relevant eftergymnasial utbildning Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift B-körkort Högt meriterande med tidigare branscherfarenhet men inget krav. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, med ett starkt fokus på att leverera högkvalitativt stöd till hela organisationen. Du har en serviceinriktad inställning och trivs med att hjälpa andra, vilket gör dig till en uppskattad resurs i samarbete med olika delar av verksamheten. Vidare är du trygg i din kompetens, vilket innebär att du vet vad som krävs i olika situationer och vågar ta välgrundade beslut när det behövs. Din sociala förmåga, som går hand i hand med din serviceinriktade natur, gör att du lätt skapar goda relationer och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vad innebär rollen?         I rollen som radiofysiker har du en bred kontaktyta med varierande vardag, en specialist med kunden i fokus. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och utmanande. Det kan t.ex. vara: Teknisk rådgivare i marknadsarbete kring nya analysmetoder Riskbedöma föreslagna metoder Utvärdera och rapportera gammaspektrometriska mätningar Definiera analysbehovet i en kundorder Vara ett stöd till organisationen i nuklidberäkningar som behövs i produktions-och transporthänseende Kvalitetssäkra beräkningar som används vid aktivitetsbestämning Sätta upp energikalibreringar för gamma Felsöka och hantera instrument. Med rätt erfarenhet och kompetens finns möjligheten att bidra till utvecklingen av nya mätgeometrier, där modellering och innovativa lösningar kan vara en del av arbetet. Vidare kan du få en central roll i att säkerställa kvaliteten på och bidra till utvecklingen av radiologisk mätutrustning, vilket är ett viktigt område för verksamheten. Utöver detta kan det finnas möjligheter att arbeta med utbildning inom organisationen, där du delar din kunskap och stärker kompetensen hos kollegor. Du kommer i rollen att tillsammans med ditt team om fem personer vara en mycket viktig funktion för Cyclifes verksamhet och du har stor möjlighet att vara med och påverka utvecklingen framåt.  Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent åt man i Julita
Novasis Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig assistent till Om jobbet Är du en lugn, positiv och lyhörd kvinna som har erfarenhet av vårdyrket sedan tidigare och vill arbeta som assistent hos en man som är bosatt i Julita. Det viktigaste är att personkemin är välfungerande, att du kan lyssna in vad som behövs just för dagen. Flexibilitet är viktigt i detta arbete. Du får inte vara katt eller hundallergiker då det finns djur i hemmet, samt att du måste ha tillgång till bil och körkort då kollektivtrafiken inte tar dig till arbetsplatsen. Mer information ges vid intervjutillfället. Kundens krav och önskemål Erfarenhet av vårdyrket Erfarenhet av diabetes och dess hjälpmedel B - körkort samt tillgång till bil Ej pälsdjurallergiker Att arbeta hos Novasis Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschen mest generösa kollektivavtal genom Fremia, samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygg i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, frihet, närhet och dessa jobbar vi utifrån varje dag. Vi sätter alltid individen i fokus. Vanlig förekommande arbetsuppgifter när du arbetar som personlig assistent är bland annat att tillgodose kundens grundläggande behov som hygien, förflyttningar och hushållsarbete m.m. Du blir en aktiv del av kundens vardag så dennes liv blir en helhet som denna kan vara med att påverka och leva det liv den vill leva. Om din ansökan Din ansökan kommer att läsas av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra för god kommunikation med dig som ansöker ber vi dig skicka in din ansökan genom denna ansökning och inte genom mail eller i pappersformat. Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Packare till kund i Katrineholm
A-Staffing Sweden AB
Handpaketerare och andra fabriksarbetare

Om Jobbet Vi söker nu en person som ska jobba med montering/packning av muttrar, lagerhus hos vår kund i Katrineholm. Arbetsbeskrivning Huvuduppgiften är packning och till viss del montering. Dagsplanering ingår i arbetsuppgifterna. Erfarenhet Vi ser gärna att man har erfarenhet av packning sedan innan men det är inte ett krav. Industrivana är också meriterande. Truckkort är krav. Personliga kvalifikationer För att passa för den här rollen behöver du vara noggrann och organiserad. Du bör även ha en god kommunikationsförmåga och uppskatta ett gott samarbete. Om oss A-Staffing är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Almega kompetensföretagen, Byggföretagen och Installatörsföretagen så du kan vara säker på att du alltid har rätt anställningsvillkor. Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. VI erbjuder all vår personal friskvårdsbidrag. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen samt tillverkningsindustrin i södra och mellersta Sverige. A-Staffing hette tidigare VMP Group, men namnändrades under 2021. Inom kedjan verkar A-Staffing Sweden AB och A-Staffing Construction AB.

13 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Erfaren Sjuksköterska/Distriktssköterska till Fristaden Vårdcentral
Achima Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska/Distriktssköterska sökes till Fristaden vårdcentral i Eskilstuna! Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag – varje dag?  Vi söker nu en erfaren sjuksköterska eller distriktssköterska som vill vara en del av vårt engagerade team. Har du specialistutbildning är det meriterande – men det viktigaste är att du har ett intresse för primärvård och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Kanske har du tidigare erfarenhet av arbete i primärvården? Det ser vi som ett plus! Om Fristaden vårdcentral Vi är en centralt belägen vårdcentral i Eskilstuna med cirka 6 500 listade patienter. Tillsammans är vi ett sammansvetsat team på ca 25 medarbetare – läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och administrativ personal – som varje dag arbetar för att ge trygg, tillgänglig och högkvalitativ vård. Här finns en stark laganda och en vilja att utvecklas – både som individer och verksamhet. Om tjänsten Du arbetar med mottagningsbesök och telefonrådgivning via TeleQ, samt med sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården. Har du intresse för astma/KOL eller att driva egen mottagning inom något område, finns det möjlighet att utveckla det. Om tjänsten Du kommer att arbeta med: Mottagningsbesök och telefonrådgivning via TeleQ Med vår digitala ingång Sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska Vi ser positivt på tidigare erfarenhet från primärvård Vi ser gärna att du har specialistutbildning, men det viktigaste är ditt engagemang och intresse för primärvård Är trygg i din yrkesroll, har ett gott bemötande och trivs med teamarbete Hos oss får du en trygg arbetsplats där dina idéer och din kompetens värdesätts. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som vill vara med och göra skillnad! Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Päivi Saranpää, på [email protected] alternativt 0733-24 80 68. Välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig assistent sökes till ung tjej i Nyköping
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kunden gillar fysiska lekar såsom studsmatta, långa promenader, bada och vara utomhus. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en barnkund bosatt i Nyköping Har goda kunskaper i svenska Är rökfri Har god fysik och kan utföra tunga lyft Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Meriterande om man tidigare arbetat med barn och i familj. Kan bada med kund Har erfarenhet av pedagogiskt arbete Har erfarenhet av sond Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 40%. Tjänsten innebär arbete under kvällstid och nattid under vardagar och helger. Arbetstiderna är följande: 16.45-07.05 med jour 22.15-05.45. På lov förekommer även arbete på dagtid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-07-01 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Alessia Larsson [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Finsktalande kundtjänstmedarbetare på 50% till kund i Eskilstuna!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan finska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Detta är två tjänster där ena innefattar en tjänst på 50% Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det finska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar finska språket Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

13 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Innesäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Eskilstuna. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Eskilstuna. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens industri, Dagens nyheter och Eventbiljetter till Bonnier välkända konferenser. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt. Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och kontoret ligger på Fristadstorget 2 i centrala Eskilstuna. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
9 december 2025
Hemstädare/Home cleaner - Hemfrid Eskilstuna

We are looking for new home cleaners to join our team in Eskilstuna. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------------------------------------------- Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Eskilstuna. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025