Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en 26-årig tjej som har behov av assistenter dygnet runt på grund av en svårbehandlad epilepsi. Jag har bor i en egen lägenhet i Katrineholm där jag har flera assistenter som jobbar hos mig. Nu söker jag dig som kan jobba dagar och kvällar hos mig, men även ha möjlighet att jobba nätter. Då jag har dubbelassistans såväl dagtid som nattetid så kommer du att arbeta tillsammans med en annan kollega. Som person är jag glad och social men min ork och mitt mående varierar mycket på grund av min epilepsi. I perioder sover jag mycket gott om natten, men i perioder är jag i stort behov av att mina två assistenter stöttar mig under mina anfall. Ibland händer det också att jag reser och då kan arbetstiden komma att förläggas på annan ort. Vem är du som söker? Du som ska arbeta som assistent till mig behöver vara trygg, tålmodig, påhittig och lyhörd. Jag ser gärna att du har en ödmjuk och positiv syn på livet eftersom jag behöver stöd och hjälp med nästan allt i min vardag. Jag är talande med stöd av tecken/bilder och jag har en intellektuell funktionsnedsättning. Det är förstås en stor fördel om du har erfarenhet som personlig assistent och av att ha arbetat vaken natt, men det viktigaste är att du är rätt person och att vi trivs med varandra. För att bli trygg i din roll som assistent till mig kommer du att gå bredvid under dagtid för att lära känna mig och mina rutiner innan du börjar jobba på natten. Det finns också möjlighet till kompetensutveckling och friskvårdsersättning efter anställning. Omfattning av tjänst Dina arbetstider kan vara mellan klockan 08.00-21.00 med olika längd på arbetspassen och med en tjänstgöringsgrad motsvarande 50%. På grund av integritetsnära arbete söker jag bara kvinnliga assistenter. Tycker du att det verkar kul att jobba hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du ta nästa steg i din restaurangkarriär? Vi söker en engagerad och driven Assisterande Restaurangchef till vår snabbväxande kedja – ChopChop! Som Assisterande Restaurangchef är du en nyckelperson i vårt ledningsteam. Tillsammans med restaurangchefen leder du den dagliga driften och motiverar teamet till att nå både högt ställda mål och härlig arbetsglädje. Du kommer att arbeta nära våra gäster och kollegor för att säkerställa att vi varje dag levererar på våra tre ledord: Gott. Snabbt. Enkelt. Om oss ChopChop är Europas första asiatiska drive-thru och grundades 2011. Idag finns vi på 43 platser runt om i Sverige – och fler blir det! Vi erbjuder våra gäster god mat lagad på råvaror av hög kvalitet, och en upplevelse som går bortom det vanliga inom snabbmat. Dina ansvarsområden: Som Assisterande Restaurangchef är du en viktig del av teamet och jobbar tätt ihop med restaurangchefen för att få både människor och resultat att växa. Du leder det dagliga arbetet, planerar scheman och ser till att både gäster och kollegor trivs. Med fokus på service, kvalitet och arbetsglädje håller du restaurangen på topp – varje dag! Tillsammans med teamet kommer du att driva detta: Driva restaurangen mot uppsatta mål genom tydliga handlingsplaner. Leda teamet i det dagliga arbetet och vara ett föredöme i både service och arbetsglädje. Planera personal, schemaläggning och bemanning. Säkerställa en hög nivå av kundbemötande och service. Ansvara för rutiner kring kvalitet, renlighet, underhåll och regelefterlevnad. Bidra till lokal marknadsföring och försäljningsaktiviteter. Aktivt följa upp resultat och driva förbättringar. Vem är du? Du är en naturlig ledare med minst ett till två års erfarenhet av personalansvar, gärna inom restaurang eller servicebranschen. I din roll trivs du med att ta ansvar, fatta egna beslut och påverka resultatet på riktigt. Du är strukturerad, lösningsfokuserad och har ett starkt driv att arbeta mot tydliga mål. Din positiva energi smittar av sig, och du har förmågan att motivera och inspirera andra till att göra sitt bästa. Eftersom vi verkar i en snabb och serviceinriktad miljö är det också viktigt att du har tidigare erfarenhet från restaurang- eller servicebranschen – det ser vi som ett grundkrav. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en utvecklande och fartfylld roll i ett företag som ständigt växer och satsar framåt. Du får möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling, och växa som både ledare och person. Med ett starkt varumärke i ryggen och höga ambitioner för framtiden erbjuder vi en stabil och trygg arbetsplats där du kan känna dig säker i din roll. Samtidigt får du vara en del av ett team som stöttar varandra, inspirerar och har roligt tillsammans varje dag. Redo att ta klivet? Skicka in din ansökan och bli en del av ChopChop-familjen. Tillsammans skapar vi inte bara god mat – utan också framtidens snabbmatsupplevelse.
Om jobbetVi söker nu duktiga takmontörer till vår depå i Flen. Som takmontör hos oss jobbar man hårt med möjlighet för ansvar och personliga utvecklingsmöjligheter. Ett fysiskt utmanande jobb med periodvis långa dagar men där du redan som ny kan göra stor skillnad och få en bra lön. Vi jobbar tillsammans i våra arbetslag och har en positiv laganda i våra anläggningar. Vi hjälps åt i med och motvind, i alla väder och har därför en fantastisk företagskultur med mycket skratt och roligt ihop. Vi utbildar dig inom företaget men erfarenhet inom bygg är meriterande. Den viktigaste egenskapen är dock inställning och viljan att lära. Du måste ha körkort Klass B. Körkort klass C är meriterande. Förstå och tala flytande svenska är ett krav. Vesiveks fokus på kundnöjdhet och kvalitet har gjort oss till nordens ledande företag inom takrenoveringar. Som anställd kommer du att vara en del av ett företag med en stark ägare samt extremt god personal- och kundnöjdhet. Jobbtyp: Heltid, Fast Annan ersättning: Övertidsersättning Förmåner: Friskvårdsbidrag Schema: Måndag till fredag Övertid
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Om Företaget: Larsson & Kjellberg är ett verkstadsföretag med huvudbas i Oxelösund och en filial i Värnamo. Vi arbetar även på fältet med industriservice, entreprenad och specialistkompetens inom avancerad svetsning. Vi är på en utvecklingsresa som startade redan 1880 och vi har en klar strategi framåt i att utvecklas och växa inom området komplexa/tunga stålkonstruktioner och komponenter. Om tjänsten: Vi söker nu en engagerad och kompetent CNC-operatörer till vår fräsavdelning för stora komponenter. Du kommer självständigt ansvara för riggning och maskinbearbetning, samt utföra egenkontroller av större svetsade detaljer i någon av våra större maskiner. I dina uppgifter ingår även att utföra operatörsunderhåll och enklare felsökning samt bistå med din kunskap för fortsatt utveckling. Beroende på dina bakgrundskunskaper så kommer även programmering, tidsberäkning inför offerter, förbättringsprojekt samt vissa inköp att ingå i tjänsten. Om Dig: Vi söker dig som har dokumenterad god erfarenhet av skärande bearbetning. Du har god kännedom om skärande verktyg, ritnings läsning, manuella mätmetoder och allmänt verkstadsarbete. Vidare har du ett bra risktänk, är bra på att kommunicera med kollegor och chefer, kan jobba självständigt och har ett gott ordningssinne. Du är även engagerad i att ständigt förbättra din arbetsplats. För tjänsten krävs mycket god erfarenhet av dialogprogrammering i Heidenhain och Mazatrol, samt arbete i GibbsCAM. Kunskaper i Monitor, körkort för truck och travers ses som stor merit. Vi arbetar på både svenska och engelska, och därför är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på båda språken i tekniska sammanhang. Vad du får: Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag, Sjukfonden IF Metall och ATF-dagar. Därutöver erbjuder vi även Individuell utvecklings-/utbildningsplan, ett jordnära och målstyrt ledarskap och ett stimulerande och utvecklande arbete för rätt person. Övernattningsbostad kan komma att finnas för långväga arbetstagare. Vi praktiserar 6-månaders provanställning och tjänsten kan innefatta säkerhetsprövning. Arbetet sker genom skiftgång och kan starta omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan förfallodag.
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en passionerad och ansvarsfull sjuksköterska till Södra Stadsskogens vård- och omsorgsboende, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Det är en möjlighet för dig att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar på ett företag som värdesätter glädje och engagemang. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana (verksamhetens namn) får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på Humana Södra Stadsskogen kommer du arbeta enligt schema med arbetspass endast förlagt på natten. När du har din arbetstid förlagd till natten arbetar du 1 sjuksköterska tillsammans med flera undersköterskor där du bland annat ansvarar för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även utbildar och handleder omvårdnadspersonalen. Exempel på arbetsuppgifter Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser Hantera och följa upp dokumentation och avvikelser Ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter Samverka i dialog med jourläkare när behov uppstår. Om anställningen Arbetstid: Natt Tjänstgöringsgrad: 70% enligt schema som innebär arbete på vardag och var 3:e helg. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För denna tjänst så krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har kunskap att dokumentera i journalsystem (ICF alt. VIPS) Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Erfarenhet av dokumentationsarbete Erfarenhet av att arbeta på natten En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Verksamhetschef Christine Vojnovic mail: [email protected] Projektledare Jeanette Stenberg mail: [email protected]
DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter. Jag är en äldre man som söker en timvikarie som kan hoppa in vid sjukdom och ledighet. Då jag hör dåligt är det mycket viktigt att du pratar bra svenska och är tydlig i din kommunikation. Jag behöver hjälp med hygien, matlagning, städning, förflyttning med lyft eller turner mm. Jag tycker om att vara ute och promenera. Jag önskar att du: - är kvinna, gärna 40+ - har erfarenhet av förflyttning med lyft/turner - pratar tydlig och ren svenska utan stor brytning eller dialekt - har glimten i ögat Jag vill att du skriver ett personligt brev till mig, där du berättar lite mer ingående om dig själv och dina intressen samt beskriver varför just du skulle passa att jobba hos mig. Jag vill också ha ett CV så jag kan se vad du sysslat med tidigare och naturligtvis referenser. Intervjuer sker löpande som vänta inte med att skicka in din ansökan om du tror att du skulle passa hos mig...
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Vingåkers äldreomsorg och funktionshinderomsorg är organisatorisk placerad under socialförvaltningen. Här arbetar drivna och engagerade medarbetare med att skapa en meningsfull vardag för våra individer. Funktionshinderomsorgen består av daglig verksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans och barnverksamhet. Äldreomsorgen består av somatisk avdelning, demensavdelning, korttidsboende och hemtjänstgrupper. ARBETSUPPGIFTER Söker du efter ett sommarjobb som är meningsfullt, där du på riktigt får göra skillnad och samtidigt utvecklas? Vill du också fylla din sommar med roliga aktiviteter och möten och samtidigt få minnen för livet? Då har du chansen hos oss, vi söker dig som vill arbeta med människor i olika livssituationer. Du kan välja i din ansökan vart du är intresserad av att jobba som semestervikarie. Vi tillsätter personal till både äldreomsorg och funktionshinderomsorg, semesterperioden är mellan vecka 25-34. Ett sommarjobb hos oss innebär att du får nyttig arbetslivserfarenhet och möjlighet att skapa nya kontakter och oavsett vilken verksamhet du vill arbeta inom så kommer du arbeta nära människor som på olika sätt behöver stöd och hjälp i sin vardag. Hos oss kommer du få arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Arbetet är rörligt, aktivt och du kommer du få stödja individer att bli så självständiga som möjligt i sin vardag. • Funktionshinderomsorg Som medarbetare inom funktionshinderomsorgen kommer du arbeta med varierade arbetsuppgifter, ofta i vardagsnära situationer hemma hos individerna, i daglig verksamhet eller på stödboende. Du kommer att ge stöd och service utifrån individuella behov, det kan handla om personlig omvårdnad, hjälp vid måltidssituationer, stöttning och vanligt förekommande hushållsgöromål som t.ex. städ och tvätt. Likaså förekommer motivation och genomförande av sociala och kulturella aktiviteter kring och tillsammans med individen. Arbetstiderna är förlagda både dag, kväll, natt, journatt och helg. • Äldreomsorgen Att arbeta inom äldreomsorgen, oavsett om du arbetar i hemtjänst eller inne på särskilt boende, innebär att du arbetar nära människor och hjälper dem i deras vardag. Du möter individerna direkt i deras hem och behöver visa värdighet och respekt gentemot att finnas i deras bostad. Vi arbetar utifrån individuella behov och ger omvårdnad, stöd och service. Vårt uppdrag är att ge god service genom att aktivera, stötta, skapa socialt sammanhang och ge god omvårdnad. Arbetstiderna är förlaga både dag, kväll, natt och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är genuint intresserad av arbetet med människor! Vi ser gärna att du har utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller som behandlingspedagog. Även du som är just nu studerar, har erfarenhet från vård och omsorg eller är intresserad av att arbeta med människor är välkommen att söka. För att hitta rätt personer kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och värdera dig som är självgående, hjälpsam och gillar att arbeta med människor. Du behöver vara ansvarsfull och engagerad eftersom arbetet innebär kvalificerad omsorg som tillgodoser individens behov. Som person är du trygg och pålitlig och du har ett gott bemötande och har lätt för att samarbeta med andra. För att du ska kunna arbeta som sommarvikarie hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Körkort är meriterande och inom vissa enheter även ett krav. Intervjuer kommer att ske efter behov. Viktig information till dig som söker till oss inom Vård och omsorg: För att vara aktuell för tjänst inom Vård och omsorg i Vingåkers kommun krävs godkänd nivå i svenska språket. Därför tillämpar vi språktest i denna rekrytering. Vård och omsorg i Vingåkers kommun ställer krav på utdrag ifrån belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på en eventuell intervju. Beställ belastningsregistret via: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Välj utdrag som avser HVB-hem eller Barn med funktionsnedsättning. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
AWS Infrastructure Services owns the design, planning, delivery, and operation of all AWS global infrastructure. In other words, we’re the people who keep the cloud running. We support all AWS data centers and all of the servers, storage, networking, power, and cooling equipment that ensure our customers have continual access to the innovation they rely on. We work on the most challenging problems, with thousands of variables impacting the supply chain — and we’re looking for talented people who want to help. You’ll join a diverse team of software, hardware, and network engineers, supply chain specialists, security experts, operations managers, and other vital roles. You’ll collaborate with people across AWS to help us deliver the highest standards for safety and security while providing seemingly infinite capacity at the lowest possible cost for our customers. And you’ll experience an inclusive culture that welcomes bold ideas and empowers you to own them to completion. At Amazon, we're working to be the most customer-centric company on earth. To get there, we need exceptionally talented, bright, and driven people. If you'd like to help us build the place to find and buy anything online, this is your chance to make history. The Global Services team is looking for exceptional individuals to join our Controls team as Controls Engineer, responsible for the building automation systems within Amazon. If you are passionate about the Customer Experience, think and act globally and have the ability to contribute to major new innovations in the area of building controls and automation this is the challenge you are looking for! Our Controls Engineers possess a construction management, mechanical, electrical or technology background that enables him/her to undertake the challenges of sophisticated controls platforms and a demonstrated ability to think broadly and strategically in aligning building controls and automation with the larger objectives of the business. Key job responsibilities Understanding of: electrical diagrams, control diagrams, building operations, control circuits, industrial HVAC. Ability to ascertain customer needs to help develop scope and specifications. Ability to manage scope of work relative to the site specifics and customer needs. Ability to manage engineering to determine the scope of work relative to the design intent of the customer needs. Ability to read and interpret specifications and implementing those specifications as they apply the work environment. Development of control panel BOM’s. Development of ISA sheets for temperature, level, flow, and pressure transmitters along with ISA sheets for control valves, positioners, analytical, and various other types of instrumentation. Development of drawings for control panels, power distribution, junction boxes. Included in the drawings are the general arrangement, internal layout, schematics and interconnection and wire diagrams. Development of logic diagrams in the International Automation format for complex logic devices such as Programmable Logical Controller and Distributed Control System. Preparation of cable, routing plans and schedules. Performing inspects, testing, and commission of the facility systems. Work individually and as part of a team to develop new products, support existing products, test and evaluate equipment. Provide technical assistance as needed to internal customers. Coordinate work internally within the department and externally with other departments to ensure on-time completion of projects within budget. Manage service contracts with various vendors. Must be business proficient in the English language. Basic Qualifications: Ability to manage multiple (4+) concurrent stakeholder deliverables, requirements, and navigate difficult situations. Experience with installation, configuration, or servicing, one or more of the following products; Siemens: Apogee, Honeywell: Building Controls, Trend: Building Controls, Schneider Electric: PowerLogic/Struxureware, Rockwell Automation: FactoryTalk, Tridium: Niagra, Eaton: Foreseer, ABB: Decathalon, Johnson Controls: Metasys Windows Power User skill set, proficient with Microsoft Office Suite, and project management software. B.S. in Electrical or Mechanical Engineering, Engineering Technology, HVAC, OR other related engineering degree, OR 5+ years related experience. Preferred Qualifications Demonstrated understanding of engineering documentation, electrical diagrams, and standard operating procedures. Demonstrated experience developing and justifying budgets, and managing financial performance. Demonstrated experience developing, managing, or validating performance specifications and requirements. Diverse Experiences Amazon values diverse experiences. Even if you do not meet all of the preferred qualifications and skills listed in the job description, we encourage candidates to apply. If your career is just starting, hasn’t followed a traditional path, or includes alternative experiences, don’t let it stop you from applying. Why AWS Amazon Web Services (AWS) is the world’s most comprehensive and broadly adopted cloud platform. We pioneered cloud computing and never stopped innovating — that’s why customers from the most successful startups to Global 500 companies trust our robust suite of products and services to power their businesses Work/Life Balance We value work-life harmony. Achieving success at work should never come at the expense of sacrifices at home, which is why we strive for flexibility as part of our working culture. When we feel supported in the workplace and at home, there’s nothing we can’t achieve in the cloud. Inclusive Team Culture Here at AWS, it’s in our nature to learn and be curious. Our employee-led affinity groups foster a culture of inclusion that empower us to be proud of our differences. Ongoing events and learning experiences, including our Conversations on Race and Ethnicity (CORE) and AmazeCon (gender diversity) conferences, inspire us to never stop embracing our uniqueness
Välj ett jobb för att visa detaljer