Shift Leader
Mister York AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Mister York expanderar och söker nya ledare till Uppsala   Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur.   Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet.    Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar.   TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg.  Mister York är anslutna till kollektivavtal.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Assistant Manager
Mister York AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Mister York expanderar och söker en Assistant Manager till Uppsala   Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur.   Är du den vi söker?  Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen.   Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad.  Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda.   Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg)        Mister York är anslutna till kollektivavtal.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
General Manager
Mister York AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Mister York expanderar och söker en driven ledare till Uppsala Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Uppsala är näst på tur.   Är du den vi söker?  Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel.   Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar:  Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation, kvällar och helger.   Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Redovisningsekonom / Bolagsekonom till Jetpaks huvudkontor
Academic Resource AB
Redovisningsekonomer

Academic Resource söker redovisningsekonomer och bolagsekonomer till Jetpak som nu är i behov av att rekrytera skarpa redovisningsekonomer till koncernhuvudkontorets redovisningsgrupp på Arlanda. Där kommer du att få möjlighet att arbeta brett inom redovisning. Som redovisningsekonom har du helhetsansvar för redovisning och rapportering för flera egna bolag inom koncernen. Redovisningsteamet består idag av nio personer och du rapporterar direkt till koncernens redovisningschef. Arbetsbeskrivning • Löpande bokföring och avstämning • Ansvar för att självständigt upprätta månads- och årsbokslut • Rapporteringsansvar för dina bolag • Upprättande av årsredovisning • Diverse Ad Hoc-analyser • Rapportering av skatter och avgifter • Delaktig att ständigt se över och förbättra rutiner, system och processer inom den finansiella rapporteringen • Du kommer även delta i och ansvara för diverse projekt • Övrigt administrativt arbete som kan uppstå på en ekonomiavdelning Utbildning och erfarenhet • Akademisk examen eller motsvarande • Erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete • God systemvana • Van Excelanvändare • Flytande svenska alternativt annat skandinaviskt språk • Goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper Du är noggrann, ambitiös och strukturerad. Van att axla ansvar och arbeta självständigt. Trivs att arbeta i team, hjälpsam mot kollegor och bidrar till gott samarbete och god stämning. Du är vidare proaktiv, flexibel och prestigelös samt har god kommunikationsförmåga. För resor till Arlanda Jetpak har personalrabatter på Arlanda Express vilket ger ett pris motsvarande SL-kort med Arlanda-tillägg. Förmånliga priser på personalparkering. Ansökan Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: RedekJP2410 Frågor besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Ulrica Rosander, Academic Resource på: [email protected] We take you further

3 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Pålgårds söker lastmaskinsförare!
Pålgård & Söner Kran AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Arbetsuppgifterna består av lossning/lastning av timmer inom sågverk. Övriga arbetsuppgifter kan förekomma så som snöröjning etc. Vi ser att du som söker är noggrann, stresstålig och serviceinriktad. Hos oss är säkerheten inget vi tummar på, därför söker vi dig som arbetar säkert eller inte alls. Förar-/utbildningsbevis för hjullastare eller timmertruck krävs! Lön enligt kollektivavtal Tjänsten är på heltid, 2-skift f.m/e.m Frågor och ansökan skickas till Magnus Pålgård Urval bland sökande kommer att göras löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till en härligt kille i Enköping
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vill du bli en del av mitt team? Hej! Jag är en kille på 29år och är nu på jakt efter ny assistent! Trots min ålder är jag en liten kille som är 150cm och 30 kg. Jag bor i ett hus tillsammans med min familj i Enköping. Du som söker bör ha en erfarenhet inom assistansen samt epilepsi, du ska vara lyhörd, trevligt och ansvarstagande person. Stor vikt läggs vid dina värdefulla personliga egenskaper och att du fungerar ihop bra med resten av gruppen, och med mig förstås!   Jag behöver hjälp med dagliga rutiner så som på/av klädning, toa besök, dusch, matsituationer och förflyttningar.   Du ska kunna vara initiativrik och påhittig   Dina arbetstider kommer att vara varierande och du bör kunna arbeta främst kväll och helg. Om du har möjlighet att vara flexibel när det gäller arbetstiderna är det mycket meriterande.   Tjänstgöringsgrad ca 30% samt extra vid behov. Eftermiddag, kväll och lördagar Intervjuer kommer att ske löpande, så ansök redan i dag!   KÖRKORT OCH BIL ÄR ETT KRAV! Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt: God Assistans månar om alla sina personliga assistenter, har självklart kollektivavtal och erbjuder fortlöpande utbildning och friskvårdsbidrag på upp till 4000:-/år. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) #MITT

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Studielön för sjuksköterskestudenter T6 till hösten 2025
REGION UPPSALA
Vårdbiträden

Verksamhetsområde geriatrik, rehabiliteringsmedicin och smärtcentrum Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Möjlighet att ansöka om studielön Är du sjuksköterskestudent och intresserad av att jobba inom slutenvården på verksamhetsområde geriatrik, rehabiliteringsmedicin och smärtcentrum, när du har slutfört din utbildning och tagit examen som sjuksköterska? Vi erbjuder dig som påbörjar termin 6 på sjuksköterskeprogrammet och som väljer att påbörja din karriär hos oss efter avslutade studier, möjligheten att ansöka om studielön under din sista termin (termin 6). Väx in i rollen Som nyexaminerad sjuksköterska hos oss på Akademiska sjukhuset kommer du få omväxlande arbetsuppgifter och en trygg och lärorik start i ditt nya yrke. Ibland känns steget mellan utbildning och arbetsliv stort och för att du ska få möjlighet att växa in i din nya roll så kommer du under ditt första år hos oss på Akademiska sjukhuset bli en del av vårt kliniska utvecklingsår (KUÅ). KUÅ är en obligatorisk yrkesintroduktion för dig som är nyexaminerad sjuksköterska och anställd i Region Uppsala som syftar till att du får vässa dina kliniska färdigheter, nätverka med andra nyutexaminerade och ha reflektionstid tillsammans med erfarna sjuksköterskor. Läs mer om Kliniskt utvecklingsår | Akademiska (https://www.akademiska.se/arbeta-hos-oss/kliniskt-utvecklingsar/) Vår verksamhet Alla arbetsroller som finns inom geriatrik och rehabiliteringsmedicin har en sak gemensamt, det är meningsfullt, spännande och utvecklande att arbeta inom vårt verksamhetsområde. Våra verktyg är vetenskap och beprövad erfarenhet och till vår hjälp har vi Akademiska sjukhusets samlade resurser. Vi vågar prova nya vägar och vår drivkraft är att göra skillnad för våra patienter varje dag. Vi arbetar ständigt med förbättring och har tagit fram arbetssätt där patienten sätts i centrum och alla professioners kompetens tas tillvara. Våra avdelningar är: 30A Geriatriska akutvårdsavdelning 30B Ortogeriatriska avdelningen 85C Rehabiliteringsmedicin och neurogeriatrisk avdelning (https://intranat.regionuppsala.se/organisation/akademiska-sjukhuset/omrade-3/geriatrik-rehabiliterings--och-smartcentrum/rehabiliteringsmedicin/rehabiliteringsmedicinsk-avdelning-85-c1/) Din kompetens Du är sjuksköterskestudent som påbörjar 6. Du är intresserad av geriatrik och vill börja jobba vid någon av våra tre vårdavdelningar efter slutförd examen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så som att du är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Du har ett flexibelt och nyfiket förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning som biträde. Vid inlämnande av legitimation görs anställningen om till en tillsvidareanställning som sjuksköterska. Du förbinder dig till att jobba 12 månader hos oss efter genomförd examen. Det finns möjlighet att under studietiden jobba som omvårdnadsassistent, men det är inget krav. Din nya tjänst kommer, om inget annat avtalas, innebära heltidsarbete med tjänstgöringsskyldighet dygnets alla timmar, så kallad rotationstjänstgöring. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? 30A Avdelningschef Lena Mattsson 018-611 39 66, [email protected] 30B Avdelningschef Anngela Ingvarsson 018-611 40 36, [email protected] 85C Tf avdelningschef Ann Wettervik 018-617 12 72, [email protected] Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi rekryterar fortlöpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 15/8 2025. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Unikas LSS-boende Banérgatan söker timanställda
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika Banérgatan Unika Banérgatan är en gruppbostad belägen i Uppsala för vuxna inom personkrets 1, med särskild kompetens av motiverande samtal, AKK samt lågaffektivt bemötande. Verksamheten erbjuder individuellt stöd i en lugn miljö med sex lägenheter. Målet är att skapa en trygg och strukturerad vardag för varje boende. Om rollen som Boendestödjare Som boendestödjare kommer du att arbeta med att erbjuda en meningsfull och förutsägbar vardag med mycket struktur för de som bor hos oss. Vi arbetar målinriktat utifrån uppdragsplanen, har ett professionellt och salutogent förhållnings- och arbetssätt samtidigt som vi arbetar utifrån verksamhetens resurser och budget. Vårt arbete anpassar vi utifrån varje individs förutsättningar och behov och utgångspunkten är individens personliga genomförandeplan. Vår målsättning är att brukarna ska bli så självständiga som möjligt och vi stöttar dem i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitet. Vårt arbetssätt innebär att ha ett lågaffektivt bemötande samt tydliggörande pedagogik Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Arbetstid:  dag, kväll, helg och sovande jour förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse, vi ser positivt på om du kan tillträda inom kort. Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Caroline Komolafe  [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fordonsmekaniker till Markverkstad Enköping
Försvarsmakten
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Fordonsmekaniker till Markverkstad Enköping Är du en mekaniker som vill ha ett varierat arbete? Hos oss finns många teknikområden, från enkel mekanik, till avancerad elektronik, hydraulik & kylteknik. Markverkstad Uppland Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige & världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende & hos oss får du både ett eget ansvar & goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss & du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv & privatliv. Vi ger möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal & föräldralön. FMTS utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel & levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning & materielundersökning. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav.  Du kommer tillhöra Enköping, en del av Markverkstad Uppland som bedriver verksamhet i Uppsala & Enköping. Tillsammans är vi ca 40 medarbetare. Vi är inne i en expansiv fas- vill du vara med oss & växa? Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in dessa länkar: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk https://youtu.be/J8vXQ_XgNiI Huvudsakliga Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen arbeta med underhåll, reparation & felsökning av fordon, maskiner & utrustning som används inom Försvarsmakten, exempelvis med hjulfordon, hjullastare, lastbilar, bandvagnar, master, containers & elverk. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering & ombyggnad utifrån fastställda underlag. Krav • Vi söker dig som har som lägst fullgjord & avslutad två- eller treårigt gymnasium med inriktning mot fordonsteknik eller motsvarande, alternativt kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Tidigare aktuell erfarenhet av arbete som mekaniker • Datorvana, vi arbetar med digitala plattformar • Goda kunskapar inom teknik & felsökning • God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift • B-körkort   Personliga egenskaper Hos oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Du är en lagspelare som delar med dig av din kunskap och har ett stöttande förhållningssätt gentemot kollegor samtidigt som du kan arbeta självständigt & driva ditt eget arbete framåt mot givna mål och deadlines. Du är strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt Försvarsmaktens värdegrund som slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. Meriterande • Tidigare erfarenhet av arbete med fordonsel & hydraulik inom liknande områden • Erfarenhet av mekaniskt arbete • Kylcertifikat • Erfarenhet & kunskap om master, elverk & fordonselektronik • C eller CE körkort • Truck/hjullastarutbildning • Traversutbildning • Erfarenhet samt kunskap om verkstadsdrift & materielunderhåll i Försvarsmakten Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid - skiftarbete kan komma att tillämpas Arbetsort: Markverkstad Uppland/Enköping Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor & tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Arbeten med härdplaster förekommer på markverkstaden & medför hälsokontroller. Upplysningar om befattningen Sektionschef Niclas Widerlund: [email protected] Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Ulrica Lundh OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

3 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Samordnare sökes till Unikas LSS boende Norbyvägen i Uppsala
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Om Unika Norbyvägen Unika Norbyvägen är en gruppbostad belägen i Uppsala för vuxna inom personkrets 1, med särskild kompetens av motiverande samtal samt lågaffektivt bemötande. Verksamheten erbjuder individuellt stöd i en lugn miljö med sex lägenheter. Målet är att skapa en trygg och strukturerad vardag för varje boende. Om rollen som SamordnareI rollen som samordnare arbetar du främst i verksamheten med att ge stöd och service utifrån de boendes önskemål och med att ge den enskilde en meningsfull vardag, utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du arbetar även med administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Du har ett nära samarbete med verksamhetschefen och en nära kontakt med medarbetargruppen. Din roll blir central i att stödja den dagliga driften av verksamheten. Som samordnare arbetar du även i verksamheten där du ger stöd och service både i hemmet och i fritidsaktiviteter samt utvecklar det pedagogiska stödet utifrån den enskildes behov. Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden kommer vara förlagd på vardagar/kväll/helg/sovandes jour.  Arbetsuppgifter:Som samordnare kommer du att ha ansvar för: Bemanning Kvalitetsarbete Metodarbete Planering Vem är det vi söker? Du har allra helst erfarenhet från LSS men annars har du kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och hur man bemöter individer med olika funktionsnedsättningar. Du är lyhörd och kommunikativ och du förstår att detta blir viktiga verktyg för ett gott och tydligt bemötande gentemot såväl boende som närstående. Som kollega bidrar du aktivt till ett positivt och framåtsträvande arbetsklimat. Du ser naturligt möjligheter istället för hinder och har en mycket god förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du kan arbeta både självständigt och i team med dina kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Tidigare erfarenhet inom arbetsledande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS vuxna personkrets 1. Eftergymnasial utbildning, t.ex stödpedagog, socialpedagog, högskoleutbildning inom pedagogik eller social arbete. Meriterande om du därtill har Erfarenhet och kompetens inom tydliggörande pedagogik, AKK och lågaffektivt bemötande. Erfarenhet av att arbeta med individer med komplex psykosocial beteendeproblematik. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-06-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en meningsfull vardag! AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidare - 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Vardagar/kväll/helg/sovandes jour.  Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Caroline Komolafe [email protected] 076 - 695 11 73

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025