F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Om enheten 1621. Flygbaskompaniet ingår i 162.Basbat som tillhör krigsförbandet 16.Flygflottiljen. Kompaniet består av sex plutoner. Kompaniets uppgifter består av flygplatsdrift i form av fälthållning, räddningstjänst, klargöringstjänst, flygterminaltjänst samt drift och underhåll av tekniska system. Kompaniet ansvarar även för skydd och bevakning av F 16 skyddsvärden. Du kommer att ingå i 1611.Flygbaskompaniets Sambandstropp. Troppen ansvarar för flygplatsens tekniska drift. Arbetsuppgifterna sträcker sig från administrativa uppgifter till att planera och genomföra drift- och underhållsåtgärder. Befattningen innebär att du löpande utbildas och utvecklas. Tjänsten kräver god fysik och det ges möjlighet till träning under arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som yrkesofficer vid 524.Sambandstroppen bidrar du till att flygplatsen är operativ för flygande förband. Du är en del av funktionen som drifthåller den tekniska infrastrukturen som är förutsättning för att operera från Upppsala flygplats. Vi söker dig som vill bygga upp funktionen samband/ledning inom bataljonen. I denna tjänst ingår rekrytering och uppbyggnad av förmågan samband. Du är en drivkraft som jobbar mot uppsatta mål och har stor handlingsfrihet med eget ansvar. Krigsförandet har ett antal ledningsystem som möjligör beslutfattande inom förbandet och mot externa parter, där du kommer vara en viktig del för att den kommunikationen skall fungera. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: • Upprättande av driftorganisation och säkerställer funktion av förbandets ledningssytem. • Vidmakthållande av krigsförbandets ledningssystem. • Tekniskt systemstöd till projektörer, tekniker och beslutsfattare. • Medverkan vid materiel- och systemomsättning. • Ansvara för troppens tekniska dokumentation. KRAV Kvalifikationer • Genomförd officers- eller specialistofficersutbildning med godkänt resultat. • Erfarenhet inom aktuellt arbetsområde. • Körkort - lägst klass B. • God datorvana. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att ta kontakt med människor och är bra på att bygga förtroendefulla relationer. Som person är du driftig och har en hög leveransförmåga. Du är mål- och resultatinriktad med stort ansvarstagande och hög integritet. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du besitter en god pedagogisk förmåga samt att du är kommunikativ och lyhörd. Du har en helhetssyn, du ser frågor i ett brett perspektiv och kan sätta in dessa i ett större sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av flygvapnets sambands- och ledningsystem. • Kunskap om metoder och organisation för planering, samt genomförande av drift och underhåll av marktelemateriel. • Kunskaper inom reservmaterielförsörjning. • Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten. • Utbildad teknisk officer inom mark elekro. • Erfarenhet från drift av flygtrafiksystem samt utrusning för tele- och radiokommunikation. • Erfarenhet av drift och övervakning av tekniska system. • El-behörighet och/eller andra erfarenheter inom el-området. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Befattningen kommer medföra tjänstgöring på annan ort vid utbildning och övningar. Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär. För upplysningar om befattningen kontakta: Mejl: [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist, Susanna Schjölin Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg, tfn: 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn: 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn: 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn: 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten och som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag. Försvarsmakten befinner sig i en dynamisk tillväxtfas för att bygga ett starkare och mer robust försvar. För armén innebär detta både en kraftig utökning av organisationen, omstrukturering samt tillförsel av nya och avancerade materielsystem. Samtidigt behöver äldre system vidmakthållas och integreras i en sammanhängande helhet. Denna materiella tillväxt sker i nära samverkan med Försvarets materielverk (FMV), och leds från Arméstabens materielsektion. Om sektionen Materielsektionen är en del av Rustningsavdelningen vid Arméstaben i Enköping. Sektionen ansvarar för utveckling, anskaffning, vidmakthållande och avveckling av arméns materielsystem. Vi arbetar i nära dialog med FMV, Försvarsstaben och arméns krigsförbandsledning. Om tjänsten Materielsektionen söker nu ytterligare en planeringsområdesledare (POL) som har nyckelroll i att samordna och utveckla arméns långsiktiga materielplanering. Som POL ansvarar du för att utarbeta och följa upp arméns materielplan samt sammanhålla beställningar, uppdrag och omförhandlingar kopplat till armémateriel. Du stödjer Arméchefen i anskaffning och vidmakthållande av materiel till arméns krigsförband. Rollen innebär även att vara sammanhållande för arméns materielproduktionsuppföljning gentemot både interna funktioner och externa leverantörer, främst FMV. Det innebär också att du har en viktig roll i framarbetandet av arméns budgetunderlag. Du arbetar i nära samarbete med materielområdesansvariga (MOA), systemföreträdare, krigsförbandsansvariga, andra funktionsföreträdare samt Försvarsstaben och Arméstabens ekonomifunktion. Att vara planeringsområdesledare ställer stora krav på ansvar, förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp, samt kunskap och erfarenhet av materielsystemen. Tjänsten är placerad vid Arméstaben i Enköping. Regelbunden närvaro vid Försvarsmaktens högkvarter samt vid FMV i Stockholm förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utarbeta och följa upp arméns årliga materielplan • Sammanhålla beställningar, uppdrag och omförhandlingsunderlag kopplat till materielprojekt • Leda, inrikta, planera, samordna och följa upp arméns materielproduktion • Föreslå och följa upp effektskapande åtgärder för att stödja arméns tillväxt • Utarbeta förändringsbehov • Samverka med FMV i produktionsuppföljning • Stödja arméns ekonomichef avseende produktionsuppföljning av materielanslagen • Arbeta i Försvarsmaktens systemstöd PRIO (SAP) • Delta i försvarsgrensgemensamma nätverk och beslutsforum • Medverka i utveckling av arbetssätt, modeller och rutiner för materielplanering Kvalifikationer • Akademisk examen inom teknik, ekonomi, logistik eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete med planering, styrning eller analys • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet från Försvarsmakten, FMV eller annan offentlig verksamhet • Kunskap om Försvarsmaktens planerings- och materielförsörjningsprocesser • Systemvana, särskilt i Excel och gärna i SAP/PRIO • B-körkort manuell Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har lätt för att se samband och trivs med både självständigt arbete och samarbete i team. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och är trygg med att hantera komplex information och arbeta i en dynamisk organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för befattningen. Fackliga företrädare (nås via växel 0171-157000) OFR/O: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin SACO: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Upplysningar om tjänsten Sektionschef Materielsektionen Erik Grönberg (Nås via växel 0171-157000) [email protected] Övrigt • Anställningsform: Civil, tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas • Sysselsättningsgrad: Heltid • Arbetsort: Enköping • Tillträde: Enligt överenskommelse • Friskvård: Upp till tre timmar per vecka på arbetstid Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Om enheten 1621. Flygbaskompaniet och har som uppgift att upprätthålla flygplatsdriften på Uppsala flygplats och skydda Uppsala garnison. Kompaniet tillhör 162. Flygbasbataljonen vid Upplands Flygflottilj (F 16). R3-plutonen tillhör 1621.Flygbaskompaniet och löser följande uppgifter: Fälthållningstjänst, räddningstjänst, befattningsutbildning av värnpliktiga, CBRN-tjänst samt ammunitionsröjning. I tjänsten ges mycket god möjlighet till grund- och vidareutbildning inom enskild befattning. Som R3-befäl varieras vardagen mellan egen utbildning, trupputbildning, operativ tjänstgöring och övning. Huvudsakliga arbetsuppgifter 1621.Flygbaskompaniet söker nu specialistofficerare för bemanning av följande befattningar: Räddningsbefäl I denna tjänst ingår att vara insatsledare, den som leder räddningsstyrkan vid daglig verksamhet och räddningsinsats. Tjänsten innebär också att utbilda nya flygplatsbrandmän, planera och genomföra periodiska träningar inom ramen för räddningstjänst. Ytterligare delar i tjänsten är uppgifter riktade mot krigsförbandet, t.ex. CBRN tjänst. Du ingår i ett befälslag som jobbar målinriktat och finner lösningar för att verksamheten ska nå framgång. Flygfältarbetsbefäl I denna tjänst finns tre olika inriktningar. Antingen jobbar du mot flygplatsdriften och arbetsleder fälthållningen, eller så arbetar du mot förmågan fältarbeten, där du ansvarar för planering och genomförande av krigsförbandets fältarbeten. I båda fallen är fordonstjänst en stor del, att utbilda i tunga fordon och arbetsmaskiner så som lastbil, grävmaskin, hjullastare m.m. Tjänsten kräver ett fordonsintresse och att du är villig att gå kurser på flertalet platser i Sverige. Den tredje inriktningen är att ansvara för ammunitionsröjning av oexploderad ammunition och minor inom krigsförbandet. Du arbetar med att planera och genomföra befattningsutbildning av värnpliktiga, som är ett stöd under ammunitionsröjningen. Övriga uppgifter tillkommer i huvudsak kopplat mot krigsförbandet. Tjänsten går med fördel kombinera med övrig fältarbetstjänst. CBRN befäl I tjänsten ingår att fördjupa sig inom CBRN. Utbildning, ledning och genomförande av CBRN tjänsten från grupp-, pluton-, kompani- och bataljonsnivå. Tjänsten möjliggör att vara förbandets funktionsföreträdare avseende CBRN. Du kommer som speciallistofficer vid 1621.Flygbaskompaniet jobba och utvecklas mot någon av flygbasbataljonens förmågor. Du som söker måste vara lösningsorienterad och samarbetsvillig då verksamheten växer och går snabbt går framåt. Du måste vara flexibel och beredd på att lösa andra uppgifter inom ramen för förbandets uppgifter. Övning, beredskap och skarp tjänstgöring är en del i den dagliga verksamheten. KRAV Kvalifikationer • Utbildad specialistofficer vid någon av FM skolor (lägst SO6) • B-körkort • Godkänd FM FysS - nivå 2 Personliga egenskaper Vi söker dig som är fokuserad, uthållig och duktig på att samarbeta med andra. Du skall vara driven och villig att delta utvecklingen av plutonen och krigsförbandet. Du är positiv och ser möjligheter istället för problem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande • Utbildad Ammunitionsröjningsledare • Utbildad Fälthållningsledare R3-skolan • Utbildad Insatsledare R3-skolan • Utbildad Fordonsinstruktör i FM • Tunga civila eller militära körkortsbehörigheter (C, D, E) • Militär flygplatsräddningsutbildning Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Resor till andra orter förekommer. Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär För upplysningar om befattningen kontakta: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Susanna Schjölin Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Would you like to contribute to the safer use of medicines and vaccines for everyone everywhere? We are looking for a physician or pharmacist to join our Signal Management section. Since 1978, Uppsala Monitoring Centre (UMC) has been dedicated to developing, supporting, and expanding the field of pharmacovigilance science and practice. As a World Health Organization (WHO) Collaborating Centre, UMC operates the WHO Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance of medicines and vaccines, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. We are a diverse, international group of pharmacists, physicians, data scientists, system developers, communicators, and many other professionals motivated by a deep belief that the work we do matters. About the role The WHO Liaison department has over 20 staff members with diverse skill sets and backgrounds, divided into three sections: Signal Management, Education & Training, and Surveillance Implementation & Strengthening. You will join the Signal Management section, which consists of eight specialists with educational backgrounds in medicine or pharmacy. What you will do With support from UMC’s Research department, the Signal Management section regularly screens VigiBase to detect safety signals. A signal can be defined as information which suggests a new potentially causal association or a new aspect of a known association between a medicine or vaccine and an adverse event. UMC’s signals are primarily intended to alert and inform the national pharmacovigilance centres and regulatory authorities within the Programme for International Drug Monitoring. These organisations are responsible for evaluating the information received and deciding on further action at a national level. As Signal Management Specialist, you will: - Perform the clinical assessment of case series related to signals, including causality assessment and reviewing the scientific literature for additional evidence. - Critically review the signal assessments performed by your team members. - Disseminate the findings, including publishing in the WHO Pharmaceuticals Newsletter and peer-reviewed scientific journals as well as presenting at scientific conferences. - Share your expertise in collaborations with other sections and departments within UMC, such as Education & Training and Research. - Work closely with WHO’s Pharmacovigilance team and assist them in providing support to the WHO advisory committees on the safety of medicinal products (ACSoMP) and vaccines (GACVS). This is a full-time position based at UMC’s office in the centre of Uppsala, Sweden. The office is conveniently located three minutes away from the railway and bus stations. Who you are You: - Are a medical doctor (MD, MSc) or pharmacist (PharmD, MSc) with recent experience in healthcare, research or pharmacovigilance. - Have a strong analytical capability and interest. - Are proficient in scientific writing, with an eye for detail. - Are fluent in written and spoken English. - Are proactive and capable of driving activities to completion. - Like to collaborate with team members and other stakeholders. - Enjoy contributing to a positive and nurturing work environment. We will process applications on an ongoing basis during the recruitment period. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, self-funded, non-profit foundation established in 1978 dedicated to safer use of medicines and vaccines. Through an agreement between the Government of Sweden and the World Health Organization (WHO), UMC operates the Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. In addition, UMC provides international standards and related digital solutions for secure exchange of pharmacovigilance data, including a global medicine and vaccine terminology for identification of medicinal products. With around 200 staff, UMC advances the science of pharmacovigilance and transforms its practice through technological innovation. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.
Är du en erfaren och engagerad lastbilschaufför med CE-kort, YKB och truckkort? Vill du arbeta självständigt med fasta körningar och vara en viktig del av ett professionellt transportteam? Då har vi tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker nu en fjärrbilsförare för sommaruppdrag. Du kommer att ansvara för en rutt som startar i Uppsala och köra till Stockholm. Du kör från Uppsala till Stockholm där du lossar mejerivaror på olika ställen i Stockholm för att sedan köra vidare till Jordbro där du lastar sprit. Vi söker dig som: Har CE-körkort Innehar giltig YKB (yrkeskompetensbevis) Har truckkort Har erfarehet av kyl och frys varor och gärna att lasta sprit eller läsk Trivs med att arbeta självständigt och har god ansvarskänsla Är kommunikativ och har ordningssinne Värdesätter punktlighet och kvalitet i det arbete du utför Dina arbetsuppgifter Lastning och lossning med truck samt för hand vid behov Säkerställa att leveranser sker enligt schema och riktlinjer Ansvara för att fordon och utrustning används på ett säkert och korrekt sätt Arbetstider Arbetstiderna är förlagd kl 07.00-21.00 3ggr i veckan. Detta är ett sommarvikarat med under veckorna 26-31 Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Uppsala Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 55h under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Estia ligger mitt i Salabacke, på gångavstånd från Uppsalas centrum. Estia förskola AB finns i del av Johannesbäckskolan, i välanpassade lokaler till barnens och personalens behov. Du måste vara beredd att satsa helhjärtat på barnen, föräldrarna och förskolan. Estia kännetecknas av lust, förståelse och social kompetens. Utbildningskrav: rektorsutbildning för jobb inom förskola Närmaste chef: Verksamhetens delägare Arbetsområde: Förskola 1-5 år Arbetsuppgifter allmänt/ kvalifikationer: Rektorn ska utveckla verksamheten i enlighet med målen i Läroplanen och Skollagen. Den ansvarar för förskolans kvalitet och inre organisation genom att arbeta för: - en trygg fysisk och psykosocial arbetsmiljö - systematiskt kvalitetsarbete -du ansvarar för handledning av medarbetarna kring dokumentation, pedagogisk planering mm., - barn i behov av särskilt stöd - lärandemiljöns utformning -likabehandling -kompetensutveckling för personalen -att utveckla samarbetet mellan förskola-skola. Du är fri från tidsödande administrativa uppgifter, ägnar din tid med entusiasm och stort engagemang för förskolans utveckling i samarbete med övriga pedagoger och i nära kontakt med familjerna. En dag i veckan kommer du att jobba i barngrupp för att stödja utvecklingsprocesser, leda medarbetarna i det dagliga utvecklingsarbetet, därför har du lätt att samverka med andra. Detta minskar också behov av extra personal då ordinarie medarbetare är frånvarande. Arbetslaget jobbar med olika utvecklingsprojekt där barnen är i fokus. Inflytande och demokrati är ett av våra prioriterade målområden där förhållningssätt och arbetsmetoder diskuteras och utvecklas. Övriga dagar är du den som ansvarar för · att leda och genomföra det systematiska kvalitetsarbetet samt analysen av verksamhetens kvalitet och verksamhetsutveckling kopplat till läroplanens mål och prioriterade fokusområden för förskolans verksamhet i samarbete med förskolans arbetslag · att förskolans arbetsformer utvecklas för att gynna barnens inflytande. · följer upp teman i undervisningen utifrån framtagen pedagogisk dokumentation i arbetslagen · att förskolans arbete med förebyggande och aktiva åtgärder mot diskriminering och kränkande behandling · att genomföra individuella medarbetarsamtal med trygghet, fortbildningsbehov och en god arbetsmiljö i fokus. · att vara mentor för nyexaminerade medarbetare · att befintligt material används på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov och ekonomiska förutsättningar · att söka information och nya kunskaper genom att orientera sig kring forskning och utveckling · goda kunskaper inom Officepaketet är ett krav Rektorn träffar också huvudman regelbundet för uppföljning och utvärdering av utbildningens kvalité, behov av insatser/åtgärder och utvärdering av genomförda insatser/åtgärder Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser naturligtvis mångfald som en styrka, vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Ansökan: Intervjuer genomförs kontinuerligt tills lämplig personal är på plats. Skicka CV med meriter, referenser och löneanspråk till nedan angivna e-post adressen. Arbetstid: Schemalagd deltid 80 %. Tillträde från 1/9-2025 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas i sex månader Lön: Månadslön, enligt kollektivavtal. Besöksadress: Verkmästargatan 21, Johannesbäckskolan hus 5 Skicka din ansökan via e-post till: [email protected] Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och/eller rekryteringshjälp
Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
We are looking for a driven, engaged, and curious Outreach Specialist with experience from knowledge-intensive industries who, through external engagement, can help increase the impact of UMC’s work driving standardisation for secure exchange and global use of medicine and vaccine information. All in pursuit of a worthy cause with a global reach and with patient safety in mind. We invite you to become a member of our growing Outreach section. As a small yet high performing team, we work collaboratively to support one another.Our mission is clear:raising awareness of UMC's products and services, engaging with potential new users of our products, fostering relationships with external stakeholders, and providing dedicated care to our extensive user communities. These communities include professionals from the pharmaceutical industry, regulatory bodies, and other key players within the life sciences industry.Within UMC, we also work closely with our Product Management, ExternalEngagement, and other external-facingunits. Are you a versatile professional with a passion for creativity and a keen interest in life sciences and patient safety? We are currently looking for someone to strengthen our digital engagement efforts, particularly through digital events and other online channels. In our team, you'll also take on a broad range of other tasks, from coordinating conferences to creating content and updating web pages. Your role will be varied, with some activities requiring a creative mindset to meet the evolving needs of our external stakeholders, while other tasks are part of our operational undertakings and based on well-defined processes. For the right candidate, there’s room to grow with the position and take on new challenges based on your skills and interests. What you will do - Actively contribute to digital engagement initiatives aimed at effectively reaching and supporting potential and existing users of UMC’s pharmacovigilance products and services. - Plan, coordinate, and host virtual events and webinars, as well as provide technical support for other participants before, during, and after these events. - Develop original content for emails, social media campaigns, print advertisements, and the UMC website. - Support with all aspects of UMC’s product-related external events and conferences – both face-to-face and virtual – from concept until completion. - Plan and facilitate administration, logistics, and travel arrangements for face-to-face events and conferences. - Build and maintain strong, long-term relationships with our user communities and other external stakeholders. - Work with other activities and projects, as needed, within the Outreach section. Who You Are: - You have at least a Bachelor’s degree in a relevant field. - You have experiences from external relationships and external communication, preferably in a business-to-business (B2B) setting. You will be in a position where you need to feel comfortable in representing UMC as an organisation and building long-term relationships with our stakeholders. - You have experience from highly regulated, knowledge-intensive or complex industries, such as life sciences. - You are mission-driven, with an interest in life sciences and motivated by working for a non-profit organisation that has a meaningful impact on global health. - You have experience in planning and executing digital engagement activities, with a focus on reaching and interacting with target audiences through digital channels. - You are comfortable navigating change and don’t just react—you contribute. You bring a proactive mindset, helping shape new ways of working while staying grounded in collaboration and a hands-on approach. - It is a plus if you have experiences from event management, training activities and professional email content development. - You have excellent written and verbal communication skills in English (minimum B2 level); proficiency in additional languages such as Arabic, Chinese, French, Portuguese, or Spanish is a plus. - You are a creative generalist and enjoy wearing many hats, from administrative support to creating engaging content, and you’re excited about contributing in a variety of ways. - You are able to manage multiple projects and tasks at once, ensuring deadlines are met while maintaining high quality in your work. - You prioritise the success of the team and the achievement of project goals above individual recognition, contributing to collective wins and supporting a collaborative environment. - You handle changes and challenges with ease, quickly adapting to shifting priorities and finding solutions. We value collaboration, adaptability, and a willingness to roll up your sleeves. - You take pride in delivering high-quality work, ensuring that every detail is considered and executed flawlessly. - You are committed to continuous learning and self-improvement, staying engaged with industry trends, and looking for ways to improve processes and outcomes. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, self-funded, non-profit foundation established in 1978 dedicated to safer use of medicines and vaccines. Through an agreement between the Government of Sweden and the World Health Organization (WHO), UMC operates the Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. In addition, UMC provides international standards and related digital solutions for secure exchange of pharmacovigilance data, including a global medicine and vaccine terminology for identification of medicinal products. With around 200 staff, UMC advances the science of pharmacovigilance and transforms its practice through technological innovation. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.
Säljare med eget driv! Grundlön + provision Har du någonsin drömt om att driva ett eget företag och jobba efter dina egna villkor och bestämma ditt eget schema varje vecka? Är dina svar ”ja” så har du hittat helt rätt! Att jobba som säljare hos oss på Power Of Nature AB innebär att du själv bestämmer ditt schema efter hur du kan jobba i relation till ditt liv. Känslan av att vara självständig och driva eget företag fast med en trygghet som anställd. Vi har inga krav på tidigare arbetslivserfarenheter inom yrket. Detta då vi intern utbildar all vår personal från grunden så du blir den bästa versionen av dig själv inom yrket. I detta jobb besöker vi privatpersoner i deras hem och säljer vår produkt Roboclean. Hos oss får man alltid betalt för bägge delar så man jobbar aldrig gratis. Det man får betalt för är alla demonstrationer man gör men även en grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb samt provision för allt man säljer! Vem söker vi? · Du är drivande i ditt arbete · Du har social kompetens · Du är öppen för nya möjligheter Vad erbjuder vi? · Kontinuerlig utbildning av våra försäljningschefer samt kontorschefer · Grundlön på 27.450:- vid heltidsjobb på 45 demonstrationer per kalendermånad + provision · Du jobbar på egen ort där du alltid utgår från ditt eget hem · Du bestämmer själv hur stort område du vill arbeta i · En bokningsavdelning som bokar dina besök åt dig vilket innebär att du jobbar på förbokade kundbesök De krav vi har är: · Att du har B-körkort · Att du har tillgång till bil att använda i arbetet · Att du kan det svenska språket flytande i tal och skrift Hos oss finns goda möjligheter till att klättra i karriärstegen och ta nästa steg som säljare. Kanske vill du driva ett eget kontor och ha ditt eget företag? Alla möjligheter finns hos oss! Välkommen med din ansökan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer