Moln- och infrakonsult med inriktning mot IT-arkitekt
dizparc Umeå AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vilka är vi? Du kommer till ett företag som är ungt i sinnet men som har medarbetare med många års erfarenhet från branschen. Dizparc är ett företag där vi är engagerade i att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Vi arbetar tight tillsammans och delar gärna våra erfaranheter med varandra. Vår ambition är att alltid ligga i framkant och erbjuda de senaste lösningarna branschen har att erbjuda. Vi är en arbetsplats där alla är och känner sig viktiga samt bidrar med sin unika kompetens och vågar tänka och göra annorlunda. Då vi inte tror på starka hierarkier så har vi skapat en jämlik organisation med en hälsosam miljö för debatt och åsiktsutbyte som skapar dynamik och främjar vår utveckling. Vår organisation är transparent och alla har insyn i hur företaget drivs och kan på så sätt vara med och påverka vår gemensamma framtid. Vem är du? Du har ett brinnande intresse för modern IT-drift och säkerhet. Du har helst genom universitets/högskolestudier utbildat dig inom datavetenskap, systemutveckling eller liknande. Om inte så har du arbetat flera år som IT-konsult och tycker om att se helheten hos kundens miljö. Hos oss är det viktigt att du är kommunikativ, pedagogisk och en duktig problemlösare. Du har social kompetens och ett serviceinriktat tillvägagångssätt gentemot såväl kunder som kollegor. Vad ska du göra? Du kommer att rita upp nuläget i kunders IT-miljöer samt börläget och en rekommenderad handlingsplan kopplat till det. Rollen kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga och du kommer att vara delaktig i utförandet av ovan nämnda handlingsplaner. Dizparc Umeå har också en mindre support/servicefunktion som agerar ansiktet ut mot våra kunder, det är här som den första kontakten tas när våra kunder har ett problem och den är en viktig kvalitetsparameter för oss. Här arbetar vi operativt med att övervaka och förse våra kunder med problemlösning via telefon, mejl och fjärrstyrning men också på plats ute hos våra kunder. Vi har ett strukturerat arbetssätt för ärendehantering, där vi kontinuerligt följer upp våra leveranser och alltid strävar efter att bli bättre och mer effektiva. Din roll kommer att vara att stötta vid frågor som first line i servicedesken inte kan hantera. Ansökningar hanteras fortlöpande, så tveka inte att söka idag om du är intresserad! Arbetsuppgifter Relationsbygge mot kund IT-arkitektur Hantering av supportärenden på högre nivåer Transformationer av kunders IT-miljöer IT-drift (främst Azure) Hantering av MDM/Intune Nätverksdrift Tidigare erfarenheter Azure M365 Windows klient-/serverlösningar Infrastruktur- och plattformstjänster Nätverk Säkerhet

20 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Timvikarie personlig assistent sökes till glad medelålders kvinna.
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Är du en positiv och rökfri kvinna som vill göra skillnad? Jag är en glad medelålders kvinna som söker kvinnliga assistenter till mitt team. Jag är en glädjespridare med nära till skratt och uppskattar ett gott samarbete. På fritiden tycker jag om att vara ute, ta promenader och hitta på roliga aktiviteter. Jag värdesätter ordning i hemmet och älskar att pyssla med blommor – både inomhus och i trädgården. Dina arbetsuppgifter kommer vara att assistera mig i min vardag med allt från hushållssysslor till att följa med på promenader och andra aktiviteter. Om du gillar struktur, trädgårdsfix och ett arbete fyllt av skratt, är du kanske den vi söker! Hör av dig och bli en del av mitt härliga team!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Vikarier Personlig Assistans Vilhelmina
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Vilhelmina! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Varierande efter behov Tillträde: Snarast samt löpande under sommaren Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: [email protected]

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Uppdrag under däcksäsongen!
Northern Skill AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vi på Northern Skill söker nu flertalet Däckmontörer/skiftare, för uppdrag på plats ute hos våra kunder i Umeåområdet! Planerad start för uppdraget är runt mitten på Oktober och förväntas pågå 4-6 veckor Som Däckmontör kommer du att ha följande ansvarsområden: Däckmontage: Du kommer att ansvara för att demontera och montera däck på kundernas bilar ( Du kör in bilen i verkstaden ) Däckservice: Det kan förekomma däckreparationer Kundservice: Ge våra kunder en högklassig service genom att svara på deras frågor och ta väl hand om dom Säkerhet: Utföra ditt jobb efter arbetsplatsens säkerhetsrutiner För att vara framgångsrik i rollen som Däckmontör är följande meriterande men inte ett krav: Erfarenhet av däckmontage och service. Kunskap om däcktyper, däckdimensioner och däckmönster. Förmåga att använda däckmaskiner och balanseringsutrustning. Ha ett vaket säkerhetstänk. Utmärkt kundserviceförmåga. Fysiskt stark och kapabel att lyfta och hantera däck och utrustning. Ansvarstagande och noggrann i arbetsutförandet. B-körkort är ett krav ( Manuell växel ) Arbetstider 07-16, Måndag till Fredag Ta chansen och sök för ett jobb med mycket fart där du samtidigt får jobba fysiskt! Har du inget flashigt CV så funkar det ändå men skriv då gärna lite kort om vem du är och vad du kan.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Varuplockare till kunder runtom i Umeåområdet
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Om tjänsten I rollen som merchandiser/varuplockare kommer du att vara nyckeln till att skapa en inspirerande och lockande butiksmiljö. Vi erbjuder dig ett arbete där du kan påverka och styra ditt arbete till stor del själv, men såklart även i samråd med oss. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att besöka olika butiker i Umeå, Skellefteå och Örnsköldsviksområdet för att fylla på, fronta, underhålla samt beställa varor för våra kunder. Då du arbetar själv är det viktigt att du är handlingskraftig, självgående och har förmågan att planera ditt arbete effektivt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är kreativ, självgående och har en god förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och har en flexibel inställning, vilket gör att du kan anpassa dig efter olika situationer. Som person är du serviceinriktad och ansvarstagande, med ett starkt driv att hitta lösningar i det dagliga arbetet. Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant för att säkerställa hög kvalitet i det du gör. Erfarenhet av varuplock, merchandising eller liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln är meriterande. Krav B-körkort och tillgång till bil Anställningsform Tjänsten är en extratjänst på cirka 5 timmar per vecka, med möjlighet till fler timmar vid behov. Arbetstiderna är förlagda på vardagar, måndag till fredag, under dagtid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders prövotid. Du kommer att vara anställd av Storesupport by Job&Talent och arbeta för vår kund. Startdatum sker enligt överenskommelse. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen!

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Anläggningsförare sökes till Terranor Norvias etablering i Umeå och Skel...
Ad Acto Rekrytering AB
Lastbilsförare m.fl.

Terranor AB är en av Nordens ledande aktörer inom drift och underhåll av väginfrastruktur. Genom ett starkt lokalt engagemang, lång erfarenhet och bred kompetens arbetar Terranor i året runt för att skapa trygga, framkomliga och välskötta vägar för alla trafikanter. Utöver vägunderhåll utför vi även mindre mark- och anläggningsarbeten som en naturlig förlängning av vår närvaro på många orter runt om i Sverige. Terranor stärker sin närvaro i Norra Sverige, Terranor är en självklar samarbetspartner för både myndigheter och näringsliv. En viktig del av deras etablering i norr är deras eget åkeri – Terranor Norvia – som gör dem unikt flexibla och ger full kontroll över resurser, logistik och utförande. Med Terranor Norvia i ryggen Terranor snabbt ställa om och möta sina kunders behov oavsett säsong eller väderförhållanden. Nyckeln till vår framgång är våra kompetenta och engagerade medarbetare, som tillsammans besitter en djup förståelse för både vägens och samhällets krav. För vår kund Terranors räkning söker vi, med start efter sommaren, erfarna anläggningsförare och kranförare för arbete i Umeå eller Skellefteå. Du ska ha C eller CE behörighet, giltigt YKB samt APV. Erfarenhet av att köra anläggningsmaskiner är ett krav, och du ska ha bra svenska språkkunskaper samt bra lokalsinne. Vi söker: Erfarna anläggningsförare och kranförare C eller CE körkort Giltigt YKB och APV Erfarenhet av anläggningsarbete Bra kunskaper i svenska språket Förmåga att hitta i området Flexibel och självgående, kan hjälpa till utanför fordonet vid behov Om arbetet: Arbetet startar efter sommaren och innebär framförallt körning av anläggnings bilar, där du även förväntas vara flexibel och kliva ut ur fordonet för att hjälpa till vid behov. Du ska vara självgående och ha en flexibel inställning till ditt arbete. Företaget erbjuder lastbilar för trafiksäkerhet (TMA-bilar), kranbilar, samt lastbilar för schakt, asfaltstransporter, snöplogning, saltning och sandning till både privata och statliga kunder. De arbetar under kollektivavtal med Transportarbetarförbundet. Detta är en hyrrekrytering, där du kommer att arbeta som konsult för adacto people uthyrd till kundföretaget, med målet att bli direkt anställd hos kunden vid en senare tidpunkt. Vi erbjuder: Löpande anställning Kollektivavtal och trygg arbetsmiljö Möjlighet att bli anställd direkt hos kund efter en tids uthyrning Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Välkommen att bli en del av vårt team på adacto people! Om adacto people: adacto people är ett bemannings- och rekryteringsföretag som specialiserar sig på att erbjuda skräddarsydda lösningar för transport- och logistikbranschen. Vi fokuserar på att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag för att säkerställa effektivitet och pålitlighet i transportkedjan. Hos oss blir du en del av ett engagerat och professionellt team, där vi arbetar för att skapa långsiktiga och framgångsrika relationer mellan arbetstagare och arbetsgivare, och tillsammans driva utvecklingen framåt.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Kjell & Company Umeå söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ca 50% i våra butiker i Umeå. Den här tjänsten förutsätter att du kan jobba dagtid, men även kvällar och helger. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company

19 mars 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Sjuksköterska
Gaudii AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du en social och glad do:er med ett brinnande intresse för träning, hälsa och välmående? Vill du arbeta med ett inspirerande team och göra skillnad i människors liv varje dag? Gaudii Clinic är en snabbväxande klinikkedja med fyra kliniker i Stockholm, Uppsala och Umeå med stora ambitioner att förbättra människors livskvalitet. Vi söker nu en nyexaminerad sjuksköterska till vår klinik i Umeå för att hjälpa oss att fortsätta leverera överlägsen service och resultatfokuserade behandlingar mot bäckenbottenproblem som inkontinens, tyngdkänsla och erektil dysfunktion. Om rollen Som sjuksköterska kommer du att välkomna kunder på kliniken, ta konsultationer, föra journal samt utföra behandlingar med Emsella (vi lär dig allt!). Kundservice är av yttersta vikt hos oss - ditt bemötande skapar första intrycket och präglar kundens hela upplevelse. Därför är ditt uppdrag centralt i företaget; du säkerställer att varje kund känner sig professionellt bemött, respekterad och trygg genom hela upplevelsen hos oss - före, under och efter behandling. Arbetsuppgifter Ta konsultationer Utföra och sälja behandlingar med Emsella och Emsculpt Neo (utbildning ingår) Välkomna och ge stöd till kunder genom hela deras besök. Journalföra Säkerställa att kliniken alltid är i toppskick. Informera och utbilda kunder i bäckenhälsa. Vi söker dig som: Brinner för kundservice och har ett stort intresse för träning, hälsa och välmående. Är en do:er med unik social kompetens och förmåga att skapa trygghet och tillit. Är proaktiv och strukturerad Är nyexaminerad sjuksköterska och vill göra skillnad på riktigt! Är handlingskraftig och lösningsorienterad Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att jobba på andra tillväxtbolag Har erfarenhet inom försäljning Har erfarenhet av serviceyrken Har erfarenhet av att arbeta inom hälsa och/eller vård Vad vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas. Entreprenöriell kultur och ett inspirerande team. Möjlighet att göra skillnad för män och kvinnors hälsa och livskvalitet - på riktigt En företagskultur som präglas av samarbete, pepp och engagemang. Anställningsform: Hel eller deltidssanställning, enligt överenskommelse Plats: Västra Kyrkogatan, Umeå Startdatum: Så fort som möjligt eller enligt överenskommelse Ansökan Känns det som att vi beskriver dig? Skicka in ditt CV och en kort presentation till varför du passar för jobbet. Vi ser fram emot din ansökan och intervjuer sker löpande. Din hälsa. Din styrka. Gaudii Clinic.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Personlig assistent sökes – ett roligt och flexibelt extrajobb!
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Jag är en 23-årig tjej som letar efter vikarier som kan hjälpa mig i vardagen, med möjlighet till en fast anställning längre fram. Jag föddes med AMC, en led- och muskeldiagnos, och använder rullstol och permobil för längre sträckor. Till vardags jobbar jag som parasportsamordnare, spelar elinnebandy och hänger med min familj, flickvän och min extremt gosiga katt. I mitt vardagsliv behöver jag hjälp med personlig hygien, av- och påklädning, hushållssysslor och handräckning. Jag har högt i tak, gillar humor och tycker att bra personkemi är det viktigaste. Du som söker är gärna en positiv och ansvarsfull tjej i åldern 23–30 år med körkort. Du är lyhörd, stöttande utan att vara för på och tycker om att ha roligt på jobbet. Det är viktigt att du inte är allergisk mot djur och att du är rökfri (snus går bra). Detta är en perfekt möjlighet för dig som exempelvis studerar eller vill ha en extra inkomstkälla.Till en början kommer det att vara en vid behovs anställning/ timanställning, men det finns chans till en mer stadig anställning på sikt. Välkommen in med din ansökan om det låter intressant, så ser vi om vi klickar!

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Mark- och anläggningsarbetare, Infrastruktur
NYAB Sverige AB
Anläggningsarbetare

NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. NYAB Infrastruktur växer med de individer som utmärker sig som entreprenörer med nyfikenhet och kunskap. Med nya spännande projekt inom anläggningssektorn behöver vi bli fler för att möta vår växande marknadsandel. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa att göra NYAB till en av de större aktörerna inom anläggningssektorn i Västerbotten. Vi söker nu mark- och anläggningsarbetare för att stärka vårt team i Västerbotten. Hos oss blir du en viktig del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar och en företagskultur där våra medarbetare är vår största tillgång. Om tjänsten: Som mark- och anläggningsarbetare hos NYAB får du en varierande vardag där du arbetar med intressanta projekt. Arbetet sker huvudsakligen utomhus och projekten varierar i omfattning. Vi tror att du har: Ett eget engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort. Behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Erfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning, exempelvis VA-arbeten, plattläggning, stensättning eller betongarbeten. Erfarenhet av ritningsläsning. Certifikat för Arbete på väg och/eller Safe Construction är mediterande. NYAB:s entreprenöriella själ skapar en stark lagkänsla och ger en familjär gemenskap. För oss är det en naturlighet att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Genom att vi ser och tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft kan vi vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar framåt. Du tas om hand i en miljö där individen är i centrum och möjligheter finns för varje enskild roll till påverkan, utveckling och interna karriärvägar. Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Ansökan:Ansök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef: David Åkesson, Projektchef på e-post [email protected] alternativt Daniel Lambertsson, Arbetschef på e-post [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Umeå och Skellefteå med omnejd.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025