På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på hos vår kund i Umeå. Vi erbjuder ett sommarvikariat på cirka 70% med möjlighet till en tjänst på cirka 25% efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07.00-15.00, 14.45-20.30 på vardagar Kl. 08.00-18.00 på helger Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kille i 20-årsåldern med en cerebral pares och epilepsi. Han använder sig av olika hjälpmedel, bland annat kommunikationshjälpmedel, rullstol och lyft. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att innefatta: Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt kommunikation Finnas där för honom under hans dagliga verksamhet och hitta på fritidsaktiviteter ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan vara lyhörd inför andra individers behov. Vidare bör du vara initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är flexibel, social och har nära till skratt, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tåla klor/simkunning MERITER Vårderfarenhet eller motsvarande Sysselsättningsgrad: Sommarvikariat på cirka 70% med möjlighet till en tjänst på cirka 25% efter sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och motorer för marina- och industriella applikationer samt finansiering och tjänster som ökar kundernas drifttid och produktivitet. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, Sverige, och vår aktie är noterad på Nasdaq i Stockholm, Sverige. Transporter utgör kärnan i det moderna samhället. Vill du vara en del av att forma smarta och hållbara transport- och infrastrukturlösningar för en bättre värld? Vill du göra skillnad, arbeta med nästa generations teknik i en global kontext tillsammans med passionerade kollegor mot gemensamma mål? Då kan vi vara rätt för varann. Fixturmakare Underhåll Umeåfabriken är en av de största fabrikerna inom Volvokoncernen. Vi är med våra ca 1600 anställda en av Norrlands största industrier. Här produceras hytter till Volvo Trucks, från plåtrullar till lackerade hytter. Verksamheten är en av de modernaste i världen, tack vare avancerad teknologi och kompetenta medarbetare. Är du en person som vill komma till ett världsledande företag och växa med oss i framtiden för att utvecklas professionellt? Då är du den vi söker. Vi letar efter en fixturmakare med erfarenhet av maskinberabetning till vår mekaniska underhållsverkstad. I denna roll kommer du att vara involverad i reparationer/tillverkning och utveckling av fixturer, lyftar mm mot produktionen och projekt. En del av ansvarsområdet inkluderar även att utföra analyser av tekniska störningar samt aktivt delta i att upprätthålla och förbättra anläggningens status. Vem är du? En viktig aspekt av denna roll är att ha en nyfiken inställning då vi kontinuerligt arbetar med förbättringsinitiativ för att identifiera nya lösningar och bli mer proaktiva i det dagliga arbetet. Personliga egenskaper som värderas inkluderar kommunikationsförmåga, samarbetsvilja och en serviceinriktad attityd med kundfokus. Du bör vara strukturerad och systematisk i ditt arbete samtidigt som du är öppen för förändringar. God problemlösningsförmåga, starkt driv och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp är också önskvärt i de situationer där det krävs. Meriterande är kunskap om pneumatik För att vara lämplig för rollen bör du uppfylla följande krav: * Utbildning motsvarande minst 3-årigt gymnasialt industriprogram eller likvärdig eftergymnasial utbildning. * Goda datakunskaper, särskilt inom Office 365. * Färdigheter i engelska både i tal och skrift. * Kunskap inom materiallära. * Erfarenhet av manuell maskinbearbetning. Mer information Om du är intresserad av en utmaning i en spännande miljö, vill lära dig om underhållsteknik och utvecklas som person, så är du varmt välkommen att söka tjänsten. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. För mer information, vänligen kontakta: Thomas. Lundberg, Underhållsledare, 072 8628048 Per Anders Eriksson, Planerare, 072 8627736 Mats Norrgård, Planerare, 072 8627763 Vi respekterar din dataintegritet och tar därför inte emot ansökningar via e-post. Vilka vi är och vår värdegrund Vårt fokus på inkludering, mångfald och jämlikhet erbjuder alla anställda möjligheten att kunna vara sig själv och att arbeta och utvecklas i en trygg och stödjande miljö, fri från trakasserier och diskriminering. Vi hoppas därför att du ansöker och låter oss avgöra din lämplighet, även om du känner att du inte uppfyller alla kvalifikationer i arbetsbeskrivningen.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Just nu söker vi sjuksköterskor till uppdrag inom kommunal verksamhet i Skellefteå. Kväll och nattstjänst. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska -Erfarenhet som sjuksköterska inom SÄBO eller HSV - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 [email protected] eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele. Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader. Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Åsele kommun söker en enhetschef för fritid, turism & kultur Åsele kommun ligger i södra Lappland och erbjuder en naturnära livsstil med stark gemenskap, rikt föreningsliv och ett levande kulturliv. Här finns närhet till skog, vatten och vildmark, och vi arbetar aktivt med att utveckla attraktiva fritids- och kulturmiljöer samt ett hållbart besöksmål för framtiden. Åsele marknad – en av Norrlands största folkfester – är ett av våra mest uppskattade evenemang. Arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad enhetschef för fritid, turism och kultur. Du har det operativa ansvaret för att planera, samordna och utveckla kommunens verksamhet inom fritid, turism och kultur. I uppdraget ingår ansvar för personal, budget, verksamhetsutveckling samt externa kontakter och samverkan. Verksamheten omfattar bland annat: - - Fritidsgårdar och ungdomsverksamhet - - Bibliotek och kulturarrangemang - - Turistinformation och destinationsutveckling - - Idrotts- och fritidsanläggningar - - Samverkan med föreningsliv och lokala aktörer - - Planering och genomförande av Åsele marknad Du är direkt underställd chefen för teknik och fritid. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - - Relevant högskoleutbildning inom kultur, fritid, samhällsvetenskap, turism eller likvärdigt område - - Erfarenhet av ledarskap, gärna inom offentlig verksamhet - - Vana att arbeta med verksamhetsplanering, uppföljning och personalledning - - God förmåga att samarbeta med både interna och externa aktörer - - Intresse för föreningsliv, ungdomsfrågor och lokal utveckling Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, arbete i glesbygdskommun och/eller arrangemangsverksamhet. Vi tror att du är en tydlig, lyhörd och utvecklingsinriktad ledare som har förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje. Du trivs med att arbeta operativt, men har också ett strategiskt tänk. Du är flexibel, initiativrik och har lätt för att skapa goda relationer. Du har ett brett perspektiv på frågor och har förmåga att se helheten såväl som enskilda verksamheter och medarbetare. Den här tjänsten förutsätter att du har en god kommunikationsförmåga gentemot såväl politiker som medborgare och medarbetare. Omfattning 100% Som anställd i Åsele kommun får du bland annat: - - 25–32 dagars semester per år beroende på ålder - - Möjlighet till distansarbete när det är möjligt - - Flextidsavtal - - Friskvårdsbidrag (1 000 kr/år) - - Kompetensutveckling - - Föräldrapenningtillägg (10 % av lönebortfallet i upp till 180 dagar)* *Förmånerna kan variera något beroende på anställningsform och enhet. Övrigt Tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde enligt överenskommelse. Den övergår till en tillsvidareanställning om båda parter är överens. Intervjuer sker löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Ansökan sker via vårt rekryteringssystem Varbi där du skapar ett konto innan du lägger in ansökan. Lön Månadslön enligt överenskommelse. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.
Är du intresserad av uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Skellefteå kommun Behovet finns v33-52 Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska och har erfarenhet inom kommunal verksamhet . Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för leg sjuksköterska inom kommunal verksamhet Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepension Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Beroendeenheten riktar sig till personer över 18 år som har problem med skadligt bruk eller beroende av alkohol, narkotika och/eller spel om pengar. Beroendeenheten erbjuder 12-stegsbehandling och KBT behandling. De KBT metoder som verksamheten erbjuder är Motiverande samtal MI, Återfallsprevention ÅP, Haschavvänjningsprogram HAP, Community Reinforcement Approach CRA, Community Reinforcemant And Family Training CRAFT, Till spelfriheten. Inom enhetens KBT behandling kan man vara inskriven i LARO programmet (Läkemedelsassisterad behandling för opiatberoende). Vi söker nu en viktig drogterapeut till vår verksamhet! Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta med behandlingsprocesser inom KBT med enskilda klienter och med gruppbehandling i Återfallsprevention. Du arbetar på uppdrag av socialsekreterare och hanterar journalföring och statistik. Du kommer att arbeta i samverkan med andra verksamheter både internt och externt. Om dig Till den här tjänsten söker vi dig som är utbildad socionom, alkohol och drogterapeut, eller har liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har även utbildning inom Motiverande samtal (MI) samt Återfallsprevention (ÅP). Du besitter tidigare arbetslivserfarenhet av beroendebehandling. Vi ser det som meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom följande: Spelberoende 12-stegsterapeut Community Reinforcement Approach (CRA) Reinforcement And Family Training (CRAFT) Psykiatrisk problematik och funktionshinder Som person är du målinriktad och besitter en god kommunikationsförmåga. Du är en stabil person som ser lösningar på problem och självständigt kan planera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Hjälp oss skapa smakupplevelser varje dag! Måltidsservice i Umeå kommun har en viktig uppgift: att förse kommunens förskolor, skolor och äldreomsorg med goda och näringsrika måltider. Vi vill inspirera till god hälsa och glädje kring maten, och tillsammans med våra kollegor inom skola och omsorg strävar vi efter att skapa positiva matupplevelser för våra gäster. Måltidsservice verksamhet präglas av att vi ställer om till ett mer hållbart samhälle. Är du en person som drivs av att göra skillnad genom ditt arbete och som vill bidra till hälsosamma måltider för våra invånare? Då kan du vara den vi söker till rollen som vikarierande enhetschef! Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för verksamhetens ekonomi, kvalitet och utveckling. Du leder max 30 medarbetare fördelat på olika kök. Att arbeta med personalplanering och bemanning är en av de dagliga arbetsuppgifterna för dig och som ledare tar du ett stort ansvar för att skapa en hälsofrämjande arbetsmiljö. I arbetet ingår att arbeta med livsmedelssäkerhet och att utveckla produktionen av hållbara och klimatsmarta måltider. Du ingår i Måltidsservice grupp för ledning och stöd bestående av ledningsgrupp, 13 enhetschefer och stödfunktioner. Du rapporterar till områdeschef. Tjänsten är ett vikariat under perioden 1 september 2025 tom 30 juni 2027. Vi erbjuder dig Ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför vår organisation. Väl uppbyggda digitala strukturer för att det ska vara ”lätt att göra rätt”. Ett engagerat team av medarbetare och kollegor där det finns målfokus, stort engagemang och omtanke. Delaktighet och ansvar för att skapa förutsättningar att utveckla verksamheten att möta framtidens behov. En flexibilitet att förena arbetet med föräldraskap och fritid. Ett fantastiskt roligt jobb, där du gör skillnad varje dag! Om dig Vi vill jobba i en tillitsfull organisation och söker dig som vill bidra till detta. Du är en lyhörd, god ledare som uppmuntrar dina medarbetare till nyfikenhet, ansvarstagande och samverkan och du synliggör såväl den enskilde medarbetaren som arbetslaget. Du har en förmåga att entusiasmera dina medarbetare samtidigt som du är både tydlig och målinriktad. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av att leda medarbetare, gärna inom serviceområdet inom offentlig sektor. Vi vill att du har relevant högskoleutbildning eller flerårig erfarenhet av ledar-/chefskap som innefattar personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar. Kanske har du genomfört Umeå kommuns interna traineeprogram för blivande ledare. Som person är du strukturerad och självständig. Du trivs med att samarbeta och knyter naturligt kontakter både inom och utanför verksamheten. Du har ett brinnande intresse för mat och en tydlig idé kring matkvalitet, miljö och hälsa. Du behöver ha goda IT-kunskaper och körkort är en fördel. Som chef i Umeå kommun vill vi att du företräder kommunen på ett förtroendeingivande och positivt sätt. Du sätter medborgarnyttan i fokus och för dialog med dina medarbetare om mål och planer så att de förstår sin roll och betydelse för helheten. Det är också viktigt att du står för gemensamma värderingar och är en förebild för dina medarbetare. Vi vill att du bifogar personligt brev och cv. Följ Umeå kommun på Linkedin! Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder/brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skellefteå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till att andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter ska skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdragsbehov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Hjälpmedelsservice är en del av Hälso- och sjukvård Äldre i Umeå kommun. Verksamhetens huvudsakliga uppgift är att ansvara för den interna hjälpmedelsförsörjningen till vård- och omsorgsboende samt ordinärt boende. Använda hjälpmedel hämtas och körs till förråd. Där kasseras eller rekonditioneras de, läggas in i IT-system och lagerhålls i väntan på att de beställs igen. Vi levererar sedan ut dessa till den verksamhet som har behov av dem. Hjälpmedelsservice transporterar även läkemedel från apotek till vård- och omsorgsboenden i kommunen. Vill du vara med och göra skillnad för människors vardag? Vi söker nu en hjälpmedelstekniker till vårt team! Dina arbetsuppgifter I arbetet ingår att transportera och serva olika hjälpmedel såsom exempelvis mobila hygienstolar, rollatorer och hjälpmedelssängar. Du kommer även att jobba med lagerhållning av hjälpmedel och reservdelar. Arbetet innebär periodiskt kontroll och underhåll av taklyftar, samt administration i olika it-system. Arbetsgruppen består av fyra tekniker och dessa utför alla på arbetsplatsen förekommande arbetsuppgifter utifrån ett rullande veckoschema. Arbetsgruppen består även av en Hjälpmedelssamordnare, en Hjälpmedelskoordinator och en Serviceresurs. Om dig Vi söker dig som har teknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av hjälpmedel eller service/rekond av annan utrustning. Eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig och erfarenhet som servicetekniker såsom exempelvis lagerhantering, serviceyrken. För att fungera i denna roll är det viktigt att du är självständig samtidigt som har god förmåga att samarbeta i grupp. Du ska vara kvalitetsinriktad, ansvarstagande och noggrann. Vi ser även att du är en positiv och serviceinriktad problemlösare. Du ska ha god datorvana, gärna med erfarenhet av excel. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden! Övrigt - Vikariat, heltid, med start 2025-09-01 eller enligt överenskommelse, till och med 2025-12-31. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Cancercentrum vid Norrlands Universitetssjukhus (NUS) är en spetskompetens för norra sjukvårdsregionen. Vi har avancerad teknisk utrustning och prioriterar forskning. Vi behandlar patienter med onkologiska och hematologiska sjukdomar i både sluten och öppenvård och erbjuder specialiserad sjukvård i hemmet samt cancerrehabilitering. Det finns även en avdelning för strålbehandling och en klinisk forskningsenhet på kliniken. Vi finns till största delen på Norrlands universitetssjukhus, men Palliativ medicin utför sitt uppdrag i patientens hemmiljö. Vid Palliativ medicin i Umeå arbetar cirka 30 personer i multidisciplinära team bestående av sjuksköterskor, läkare, kurator, dietist, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vårt uppdrag är att bedriva specialiserad palliativ vård till patienter, oavsett ålder, boendeform eller diagnos. Det gemensamma för våra patienter är att de har en obotlig sjukdom med komplexa symtom. Vi erbjuder symtomlindring i ett brett perspektiv, där fysiska, psykiska, andliga och existentiella symtom beaktas. Vårt upptagningsområde är Umeå med kranskommuner. Vårt arbete bygger på hörnstenarna inom palliativ vård, dvs symtomlindring, närståendestöd, teamarbete samt kommunikation och relation. Palliativ medicins verksamhet består av två delar, fördelat i två team., Det ena området är ett konsultteam som arbetar gentemot andra vårdgivare, både internt och externt, med råd och stöd inom medicinering, symtomlindring, omvårdnadsåtgärder samt etiska ställningstaganden. Konsultteamet arbetar dagtid, vardagar. Det andra området är ett hemsjukvårdsteam som arbetar med kvalificerad symtomlindring, rådgivning och närståendestöd och omvårdnadsinsatser. Denna vård sker i patientens hem. En viktig del i arbetet är att förmedla trygghet till både patient och närstående. I hemsjukvårdsteamet ingår dag, kväll och helgtjänstgöring. Vi söker en sjuksköterska som kan förstärka enheten. Båda teamen kan vara aktuella utifrån verksamhetensbehov och den sökandes erfarenheter samt personlig lämplighet. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska vid Palliativ medicin bidrar du med kunskap och engagemang som får patienten, dess närstående samt omvårdnadspersonal att känna sig trygga. Vid enheten har sjuksköterskan många skiftande arbetsuppgifter, allt från remissbedömningar till efterlevandesamtal med anhöriga. En hel del av arbetet är proaktivt och åtgärder utförs enligt planering samt att arbetet ibland kräver att du behöver agera i akuta situationer. I arbetet kommer du att göra bedömningar, genomföra och planera för insatser i varje enskilt patientmöte. Du tillsammans med övriga teamet utformar, utför och utvärderar patienternas vård i samråd med patient. Att utbilda, stödja närstående och hemtjänst samt andra som finns runt patienten är en naturlig och viktig del i arbetet. I arbetet kommer du att arbeta med diverse teknisk utrustning t.ex. pumpar, infarter mm. Provtagning, injektioner, infusioner, ge blod, sårvård, läkemedelshantering mm. Samtal och stöttning till patienter och deras närstående är en stor del av arbetet. Du förväntas även stödja och utbilda andra vårdaktörer inom region och kommun med din kunskap inom palliativ vård. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har ett genuint intresse för palliativ vård. Vi önskar att du har bred erfarenhet av arbete som sjuksköterska. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av specialiserad palliativ vård. Du har stor förmåga till samarbete men också hög förmåga till självständigt arbete. Du trivs med teamarbete och har förmåga att planera, prioritera, lösa problem samt vara motiverad i patientmötet. Du är öppen för att lära dig nya saker och anta nya utmaningar, både gällande teknik och metod. Arbetet kräver att du svenskt körkort B och att du gillar att köra bil. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Välj ett jobb för att visa detaljer