Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Umeå, Ålidhem

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Umeå Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek. Apoteket är beläget i Ålidhemscentrum och i närområdet finns det vårdcentral, 3 matvarubutiker, frisör, träninganläggningen IKSU Sport, universitet Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder samt studenter med olika nationaliteter. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av tre farmaceuter samt en egenvårdsansvarig som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 0900-1800 på vardagar, 1000-1400 på lördagar och stängt på söndagar samt röda dagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning och du välkomnas till apotekschef Magnus team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Magnus på tel. 070-1983614. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Fastighetsmäklare

OBS! Tjänsten fastighetsmäklare kräver pågående eller avslutad utbildning vid någon av universitetens fastighetsmäklarprogram. Vi kan inte behandla ansökningar som inte uppfyller detta krav. Om dig Du är en registrerad eller snart registrerad fastighetsmäklare. Du har god social kompetens och gillar att göra kunder nöjda. Att vara bra på administration är andra viktiga egenskaper. Du måste ha körkort och ständig tillgång till en bil. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med förmedling av de olika objektsstyper JNF förmedlar. Du kommer även aktivt att arbeta utåt på marknaden i syfte att skapa nya förmedlingsuppdrag. Ibland ingår Du i ett team tillsammans med en säljkoordinator där ni tillsammans bearbetar marknaden för att skapa nya affärer. Lön och förmåner Det finns möjlighet till att tjäna branschens bästa lön. Lön är baserad på provision. Du tjänar 40% provision på objekt Du arbetar med själv. Tre månaders garantilön i början av anställning. Arbetstiderna är flexibla med eget ansvar. Tjänstepension, friskvård, och andra förmåner ingår också. Om JNF Jonas Nilsson Fastighetsförmedling AB är en fastighetsmäklarfirma i Norrbotten och Västerbotten. Vi förmedlar bostadsrätter, villor, fritidshus, tomter och kommersiella fastigheter. Huvudkontoret finns i Luleå med lokalkontor i Umeå, Piteå, Skellefteå, Gällivare och Kiruna. Vi har en unik mäklartjänst med en försäljningsmetod och aktivitetsnivå som inte liknar någon annan på marknaden. Vi har mycket gott rykte hos våra kunder och vår ambition är att alltid jobba nära våra uppdragsgivare och spekulanter. Vi var ett av Sveriges Superföretag 2018, 2019, 2020, 2021 enligt Dun & Bradstreet. Vi var ett av Sveriges Gasellföretag 2018 i tidningen Dagens industri.

25 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Digital Commissioning Specialist

Northvolt has an exciting job offer for a Digital Commissioning Specialist to join our Skellefteå team. In joining us you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. The Digital Commissioning Specialist will be responsible to plan, initiate, and drive activities in technology & Digitalization (IT) projects focused towards deliveries to launch QA Gates. Serve as liaison between business and digitalization aspects of activities, for example functionality testing, data validation, function follow up and digital product testing. Key responsibilities Collaborate with Central IT and Central Digitalization & launch managers. launch of new and existing solutions. Test Digitalization Solutions on the shop floor Validate functions in digital solutions that will be deployed to the machines on the shop floor Participate in launch projects of digitalization solutions Follow SAT lists and track handover from project to steady state Validate data from the machines to the digitalization systems Take part and support in development in new products Work with supporting already deployed solutions as part of the factory floor support team Deploy Digital Products to the shop floor Coordinate activities in managing and maintaining already launched software and systems Requirements Qualifications and experience Bachelor in mechanical, industrial, IT or electrical engineering or equivalent A minimum of 3 years’ experience in consulting or project management Experience working in the manufacturing industry or operations setting is a plus Proven experience organizing and directing multiple teams and departments, a track record of successful business project management achievements Familiar with IT systems like ERP, MES, PLM• Specific skills Dedicated to efficient productivity, very driven and service-oriented. Organized and an eye for detail Proactive and goes beyond expectations Good negotiation and problem-solving skills A can do attitude and an entrepreneurial spirit Ability to work under high pressure and tight deadlines Ability to work well with others in a team environment, as well as independently Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humor, collaborate with customers and develop strategies and solutions of high business value Personal success factors Ability to work well with others in a team environment, as well as independently Achieve both customer sample milestone and requirement specification Ability to work in a high profile and often high-pressure international environment Problem solving skills with appropriate tools Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Snickare Heltid 100%

Om tjänsten: Vi på Västerbottens Bygg & Tak AB söker nu erfarna, skickliga och pålitliga snickare. Som snickare hos oss krävs bred kompetens då du kommer att arbeta med en mängd olika projekt inom bygg- och takbranschen, inklusive renoveringar, nybyggnationer och reparationer. Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad. Vi söker dig som har fokus på kvalitet, professionalism och kundnöjdhet. Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga, hög arbetsmoral och positiv drivkraft. Vi söker dig som har god fysisk kondition som kan arbeta effektivt i krävande miljöer. Meriterande: Yrkesbevis Påbörjad lärlingsutbildning Dokumenterad erfarenhet av snickeriarbete Övriga certifieringar Krav: Svenska B Körkort Ansökan: Skicka ditt CV, eventuella personliga brev samt referenser till mejlen länkad nedan. Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

22 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Restaurangbiträde till SEN Street kitchen - Avion

SEN STREET KITCHEN är ett restaurangkoncept som återskapar de autentiska smakerna, dofterna och känslorna vid de livliga gatumarknaderna och precis som alla andra gatukök över hela östra Asien. Enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Vad kan vi erbjuda dig? All utbildning sker på plats. Utbildningen sker under 14 arbetspass och ger dig väldigt mycket kunskap om oss. Oavsett om du är erfaren som restaurangbiträde och vill utvecklas eller är mindre erfaren och vill lära dig från grunden, så är du välkommen att visa ditt intresse. Vi är ett familjärt team som jobbar tight ihop. Vem är du? Du är social och glad person som gillar att jobba med service. Du brinner för restaurangbranschen, är kvalitetsmedveten och kan jobba i ett team i högt tempo. Du är organiserad och gillar att ha rent och snyggt runt om dig. Som restaurangbiträde ingår: - Prep. - Montering av rätterna. - Städ och en del disk. Schemat är varierande dag- och kvällstid, vardagar samt helger, därför bör du vara flexibel. Välkommen med din ansökan så berättar jag mer för dig!

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
App-/Webbutvecklare

Vi söker dig som är utvecklare och vill få möjlighet att arbeta med spännande och innovativ projekt av varierande storlek. Vi jobbar med alltifrån SPA, Cross-Plattform applikationer och webbsidor. Hos oss på Dizparc Umeå är kod i alla dess former viktigt, men själva problemet vi ska lösa viktigare. Tillsammans sätter vi kundens vardagsutmaningar i fokus och transformerar både deras verksamheter och oss själva på köpet. Om rollen Till vårt ständigt växande team söker vi nu ytterligare en stjärna som har ett genuint intresse för programmering och problemlösning. Med en stark ambition att alltid ligga i framkant har vi vuxit till en uppskattad och självklar spelare på vår lokala marknad. Vi erbjuder en arbetsplats där du får jobba lokalt och nära våra kunder med fokus på digital transformation. Hos oss får du möjlighet att både utveckla och utvecklas, påverka i stort som smått och bidra till en kultur som gör det roligt att gå till jobbet – varje dag. Även om Dizparc är ett relativt ungt företag i både sinnet och antal verksamma år, kan vi erbjuda ett gäng erfarna och kompetenta kollegor att utbyta erfarenheter och utvecklas tillsammans med. En vanlig dag på jobbet Hos oss kommer du att få möjlighet att arbeta med projekt av varierande storlek som alltid skräddarsys efter våra kunders behov och utifrån hur du kan bidra med just din unika kompetens. Vi jobbar enligt agila metoder och levererar vassa lösningar i form av alltifrån SPA, Cross-Plattform applikationer och webbsidor. Vem tror vi att du är? Vi letar efter dig som har jobbat några år inom utveckling med exempelvis JavaScript/TypeScript. men ser kunskaper inom ramverk som Angular och React som extra plus i kanten. Du har förmågan att leverera kvalité rakt igenom och vara både flexibel och lösningsorienterad när du stöter på utmaningar. Ett genuint intresse för teknologi och nyfikenhet blandat med hunger efter ny kunskap inom ramen för ditt område ser vi som självklart. Är du dessutom en positiv, ödmjuk och ärlig prick tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kommer ske i takt med att vi hittar rätt medarbetare till vårt team. Skicka in din ansökan så kontaktar vi dig!

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Systemtekniker

Vi letar efter en mångsidig systemtekniker som vill vara med och utveckla vår IT-infrastruktur och driva vår molnstrategi framåt. Som en del av vårt växande team för Infrastructure and Operations är du med och stöttar Komatsu Forest på global nivå samt får möjlighet att arbeta i en dynamisk roll där du har möjlighet att påverka din utveckling och specialisering. Ditt nya jobb Som vår nya systemtekniker kommer du att vara central i förvaltningen av vår Azure-plattform. Vi befinner oss i en spännande transformation där många av våra applikationer och system övergår till molnbaserade lösningar. Detta kräver ett starkt intresse och förståelse för molnteknologi och dess potential. Utöver att erbjuda teknisk support och felavhjälpning kommer du att delta i systemprojekt och agera samordnare gentemot externa konsulter. Säkerhet är en viktig del av vårt arbete och här kommer du ha en viktig roll i att säkerställa att Microsoft Azure möter våra säkerhetsnivåer. Som en del av vårt team kommer du att hantera en bred portfölj av IT-infrastrukturprodukter från Microsoft, inklusive Windows Server och klienter, Active Directory, Azure och Entra. Corporate ICT består idag av 16 personer och växer kontinuerligt då vi just nu är i en expansiv fas. Vi säkerställer driften och stöttar hela Komatsu Forest koncernen inom följande funktioner; Infrastrukturtjänster, Affärssystem, BI, Produktions IT samt Projektledning av IT projekt. Vem är du? För att lyckas i denna roll bör du ha kurser eller utbildning inom IT-infrastruktur och en passion för system och teknik. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-/systemtekniker i någon form eller i second line support med Microsoftprodukter. Vi ser också gärna att du har förståelse för ITIL. Kännedom om Vmware, SQL server och Intune är meriterande men inget krav. Då tjänsten innefattar kontaktytor, både inom och utanför organisationen, behöver du vara samarbetsorienterad och kunna kommunicera på ett smidigt och lyhört sätt. Du är även initiativtagande, ser lösningar och kommer gärna med förbättringsförslag. Tjänsten kräver även stor förmåga att själv kunna planera sin dag utifrån prioriterade aktiviteter. Vi ser därför att du är strukturerad och tar ansvar för dina uppgifter. Nationella och internationella kontakter ingår som en naturlig del i arbetet vilket gör det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på Komatsu Forest är du del av något större. Du blir en del av de stora innovationer och framsteg som hjälper till att forma skogsmaskinsbranschen. Genom vår globala organisation får du stora möjligheter att utveckla dig och din karriär samtidigt som du tillsammans med dina kollegor är med och bidrar till en värld som är hållbar, inkluderande och tar socialt ansvar. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Sommarjobb vid havet - Personlig assistent till en 15-årig flicka

Personlig assistent är yrket för dig som vill göra skillnad på riktigt. Ett jobb som inte är som alla andra.  Som personlig assistent är ditt jobb att göra livet enklare för andra. Och eftersom varje människa är unik ser behoven olika ut. En vanlig dag på jobbet kan därför inkludera både att göra lunch, städa, hjälpa med personlig hygien, åka skidor, köra skoter, fiska eller att dansa disco. Som personlig assistent är det bra om du är omtänksam, handlingskraftig, empatisk och har tålamod. Beroende på vem du ska jobba hos kan krav och önskemål se olika ut.  Vid anställning av personlig assistent så är det kunden som har sista ordet bestämmer vem som ska få jobba hos dem. Det är viktigt att du och kunden trivs tillsammans. Ditt nya jobb Det här jobbet är att vara personlig assistent till en glad och viljestark 15-årig flicka. Du jobbar i flickans sommarbostad ute vid havet i Stackgrönnan Skellefteå, där också föräldrar och lillebror finns. Du kommer att vara anställd av Norsjö kommun. Under sommaren skulle vi behöva stärka upp vårt team med två medarbetare. En person som vill arbeta ständig vaken natt v. 27-32 (ca 80-90%) samt en person som vill arbeta dag/kväll/ helg v. 27-32 (ca 75-85%). Goda möjligheter att arbeta extra till hösten finns, både i familjens sommarbostad och i hemmet i Norsjö kommun om så önskas.  Vi accepterar att även du som fyllt 16 år söker. Du hjälper flickan med personlig hygien, medicin och sondmatning. Flickan behöver hjälp med att tömma urinblåsan via RIK. Du som söker behöver vara öppen för att lära dig detta. Flickan har epilepsi och ett något otydligt tal.   Din kompetens Utbildning/erfarenhet: Det är önskvärt att du som söker tjänsten har utbildning/erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar. Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning.  Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom vård, omsorg och/eller personlig assistans samt vet vad det innebär att arbeta i en familjs hem. Personliga egenskaper: Du som söker ska ha ett stort engagemang och kunna ta egna initiativ, ha intresse att jobba med barn med funktionshinder och du är trygg och har en god samarbetsförmåga. Du är flexibel och lyhörd för andra människors behov. Familjen har katt och hund varför du behöver tåla pälsdjur. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor För att du ska kunna bli aktuell för anställning krävs att du kan visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. Urval och intervjuer kan ske löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

22 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024