Trivs du med friheten att kunna styra ditt arbete helt efter vad som passar din livssituation? Då kan konsult på Trafiko vara rätt för dig! Om Trafiko och uppdraget Vi på Trafiko förändrar körkortsbranschen både för elever som ska ta körkort och för lärare som utbildar. Vi har på kort tid växt till en av de största aktörerna inom körkortsutbildning och har trafikskoleverksamhet i 24 städer runtom i Sverige. Via vår hemsida och app pluggar elever teori över hela Sverige. Totalt utbildas över 30 000 elever årligen med Trafiko. Vi har under 1,5 års tid framgångsrikt erbjudit våra elever körlektioner i Umeå. Vi vill nu utöka vårt utbud för att möta våra elevers efterfrågan och söker efter dig som vill vara med på resan som trafiklärare. Om dig Vi söker dig som är positiv, pedagogisk och brinner för att få dina elever att nå sina mål genom att anpassa utbildningen efter deras behov. Du är kvalitetsmedveten och har ett tålmodigt bemötande. Du tar stort eget ansvar och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter självständigt med framförhållning och struktur. Krav Godkänd trafiklärare Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Meriterande Van att använda digitala verktyg Övriga språkkunskaper utöver svenska Vad vi erbjuder På Trafiko får du en unik chans att vara med och forma en ny körkortsbransch, vi vill lära oss av dina erfarenheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig i ditt arbete. Vi erbjuder ett modernt system för dig som konsult med stor flexibilitet att styra över hur dina arbetsveckor ska se ut. Vi tar hand om all administration så att du kan fokusera på det allra viktigaste- att utbilda säkra bilförare. Vill du veta mer om hur du som konsult kan ta kontroll över din tid och hur vi gör ditt arbetsliv smidigare? Läs mer här Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, vi går igenom alla ansökningar löpande. Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Har du några frågor kring uppdraget? Tveka inte på att höra av dig till [email protected]. 070 225 93 79 Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele. Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader. Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Åsele kommun söker en fastighetsskötare Som fastighetsskötare är du en nyckelperson med ansvar för den dagliga tillsynen av fastigheters tekniska system i fråga om drift, underhåll och skötsel. Du träffar mycket människor i arbetet och bör därför skapa goda relationer med fastighetsägare, hyresgäster och arbetskamrater. Du kommer också att samarbete med underentreprenörer och hantverkare. Att ansvara för driften av en fastighet innebär också att komma med förslag på förbättringar inom de olika tekniska systemen såsom värme, ventilation, vatten, belysning, hissar, passage och avlopp. Arbetet är ett fritt jobb under ansvar där du jobbar såväl praktiskt som teoretiskt och med stora möjligheter att själv planera och styra ditt arbete. Som Fastighetsskötare hos Åsele Kommun är du anställd hos oss och jobbar ute på någon av våra fastigheter. Du har samma fördelar hos Åsele kommun som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och försäkringar. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som fastighetsskötare kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat.- Utföra reparationer och underhållsåtgärder. - Åtgärda felanmälningar från hyresgäster. - Ansvara för att följa upp att beställda arbeten är genomförda samt att hyresgästerna är nöjda. - Fakturaavstämning för beställda åtgärder. - Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder. - Snöskottning. - Systematiskt brandskyddsarbete mm. Kvalifikationer Meriterande om du tidigare arbetat med fastighetsskötsel. Önskvärd adekvat utbildning för respektive arbetsområde. Körkort B krävs för vissa arbeten. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och förmåga till samarbete. Du ska ha fyllt 18 år, behärska det svenska språket i tal och skrift, datorvana önskvärt. Övrig information Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen. Jourberedskap kan förekomma. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.
Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Stöcke skola med elever i årskurs F–6 ligger en mil söder om Umeå i en gammal jordbruksbygd. Här finns naturen och den egna skolskogen runt knuten och möjligheterna att bedriva utomhuspedagogik är mycket goda. Här finns välutbildad och erfaren personal. Häng med på en digital rundtur på förskola här: Stöcke skola - Umeå Kommun Anställningsinformation Anställningen avser tillsvidareanställning, heltid, med start snarast, enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter Din uppgift som barnskötare är att ge elevstöd under skoldagen men att även under fritidstid erbjuda en verksamhet som utgår från elevernas behov, intressen och initiativ men också inspirerar till nya upptäckter. Tillsammans med dina kollegor erbjuder du eleverna en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer där omsorg och lärande integreras. Du samverkar med andra pedagoger inom skolan för att bidra till elevernas måluppfyllelse. Vi jobbar aktivt med att eleverna ska vara delaktiga i verksamheten. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare är en viktig del i arbetet. Vi arbetar för att vara goda förebilder för våra elever. Om dig Som person är du engagerad, flexibel och positiv. Du har lätt för att skapa relationer och samarbeta med barn, kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Barnskötarutbildning Erfarenhet av arbete inom skola/fritidshem Erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Du planerar och tillreder måltider för förskolan. Du arbetar för att skapa positiva måltidsupplevelser med fokus på samisk kultur och tradition samt hållbar utveckling. I ditt arbete planerar, dokumenterar, utvärderar och kvalitetssäkrar du verksamheten fortlöpande, ex egenkontroll enligt HACCP. Du har stora möjligheter att påverka ditt arbete genom att vara med och utveckla vår verksamhet. I arbetslaget reflekterar du tillsammans med dina kollegor kring verksamheten och gemensamt ansvarar ni för att driva och utveckla arbetet utifrån styrdokument samt gemensamma mål och riktlinjer inom Sameskolstyrelsen. Eftersom en stor del av verksamheten bedrivs i utomhusmiljö måste du vilja vistas ute i naturen, uppskatta friluftsliv och hantera utomhusmatlagning. KVALIFIKATIONER Du har en utbildning i yrket och erfarenhet av att jobba självständigt, passar tider och har god service som du skall servera maten till. Vi ser gärna att du talar samiska och har goda kunskaper i den samiska kulturen. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Vi söker en kreativ enhetschef till Klara öppenvård som vill utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans med medarbetare och chefskollegor. I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av stark framtidstro. Socialkontoret är kommunens största förvaltning. En av förvaltningens avdelningar är individ- och familjeomsorgen som arbetar med stöd till barn, unga och deras familjer. Avdelningen arbetar även med stöd och behandling till vuxna inom öppenvård, försörjning samt arbetsrehabilitering och sysselsättning inom Solkraft. Inom avdelningen finns även flyktingmottagning och mottagning av ensamkommande barn. Verksamheten Barn och unga verkställighet ansvarar för förebyggande insatser och öppenvård för barn och unga. Verksamheten innehåller också verkställare för placerade barn och familjehemsenhet och mottagande av ensamkommande barn i form av grupphem, 18+ verksamhet och centrum mot våld. Läs mer om verksamheten här: Klara - för unga 13-25 år - Skellefteå kommun ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för Klara ansvarar du för den verksamhetsnära ledningen samt samordning, uppföljning och ekonomi. Ni är två enhetschefer som ansvarar för olika åldrar i öppenvården och den familjebehandlande delen. Du ansvara för familjebehandling för barn från 13 år och deras familjer. Du är direkt underställd verksamhetschef och ingår i ledningsgruppen för barn och unga verkställighet vars gemensamma uppdrag är att leda avdelningens utveckling och utmaningar i samspel med andra ledare för att nå Socialnämndens och avdelningens övergripande mål. Du driver utvecklingen av det sociala arbetet och verksamhetens uppdrag och arbetar med att se till att verksamheten tar de nödvändiga stegen från nuläge till nytt läge, bland annat genom samverkan, samskapande och att samnyttja kompetens för framtiden. Du har ansvar för att se till att samverkan fungerar. Genom att nyttja resurserna där de behövs som bäst ser du till att vi kan göra skillnad för dem vi är till för. Vi har som mål att våra familjebehandlande insatser i öppenvården håller en hög kvalitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med engagemang för målgruppen. Du har ledarerfarenhet men behöver inte ha arbetat som chef tidigare. Du har socionomexamen och erfarenhet av att arbeta med människor i hjälpsökande och utsatta situationer. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av öppenvårds arbete/familjebehandling. Ditt ledarskap är tillitsbaserat och präglas av en förmåga att engagera, motivera och inspirera dina medarbetare. Du leder genom att vara ett föredöme, ge stöd, hantera konflikter och uppmuntra till delaktighet och utveckling. Du har en coachande ledarstil och en genuin tro på människors egen förmåga. Som person är du trygg i din roll, fattar självständiga beslut när det behövs och har lätt för att samarbeta. Du arbetar strukturerat, har god organisationsförmåga och trivs i en miljö med högt tempo och många parallella uppgifter. Du kan tillsammans med andra hitta nya lösningar på både nya och gamla problem. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, och du är van vid att kommunicera tydligt och målgruppsanpassat. Du har även lätt för att ta till dig nya digitala verktyg och arbetar effektivt i olika system. Vi går igenom alla ansökningar och påbörjar rekryteringsprocessen efter sista ansökningsdag. Om du har några frågor om jobbet under ansöknngstiden är du varmt välkommen att höra av dig till någon av kontaktpersonerna i annonsen. Carina finns på plats v 27, v 28 och från och med v 33 och framåt. Terece finns på plats v 29 och från och med v 33 och framåt. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Balticgruppen är en framsynt samhällsutvecklare som arbetar kunskapsdrivet för det bästa Umeå – en attraktiv stad som genom hållbar tillväxt når 200 000 invånare år 2050. Våra investeringar är långsiktiga och vilar på insikter vi fått genom dialog med kunder, samarbetspartners, medarbetare, näringsliv, offentliga förvaltningar, akademi och medborgare. Vi vill ta tillvara stadens styrkor och bidra till ett samhälle där företag kan agera hållbart och människor kan leva ett hållbart liv. Läs gärna mer om oss på www.balticgruppen.se Brinner du för att leda byggprojekt och skapa värde för både människor och samhälle? Vill du dessutom arbeta i en miljö som sjuder av kreativitet och nytänkande med stor laganda och arbetsglädje? Hos oss får du ett utvecklande och omväxlande arbete i ett dynamiskt och framgångsrikt företag med ett starkt varumärke och korta beslutsvägar. Balticgruppen vill att Umeå ska vara en attraktiv plats att verka, leva och bo i. Visst vill du fortsätta utveckla framtidens Umeå tillsammans med oss? Ditt nya arbete Som projektledare hos oss har du en spännande och varierad roll, där du självständigt leder byggprojekt främst med fokus på hyresgästanpassningar i våra fastigheter, med hjälp av interna resurser, konsulter och entreprenörer. Du driver och ansvarar för hela processen, från tidiga kalkyler och investeringsunderlag inför hyresofferter, till upphandling, färdigställande och överlämning. För att nå projektmålen motiverar och driver du teamet framåt genom hela byggprocessen. Det innebär att du får agera som problemlösare, förhandlare och lagkapten. Arbetet omfattar ofta flera parallella projekt med varierande karaktär och storlek. Du rapporterar till vår byggprojektchef Joel, och jobbar nära uthyrning och teknisk förvaltning för att förstå både kundernas och våra egna behov och därefter omsätta dem till framgångsrika projekt. Oavsett om det handlar om att anpassa ett kontor, utveckla en butikslokal eller genomföra ett större byggprojekt är målet detsamma; att skapa värde för både kund och stad. Din profil Vi söker dig som älskar att självständigt driva byggprojekt och som får saker att hända. Du är dessutom en socialt säker och kommunikativ lagspelare som är strukturerad, med stark ansvarskänsla. Hos oss är det även viktigt att du vågar utmana och tänka nytt när det kommer till problemlösning. I ryggen tror vi att du har erfarenhet av att leda byggprojekt, gärna med fokus på hyresgästanpassningar. Din utbildningsbakgrund har du inom bygg, projektledning eller motsvarande erfarenhet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att kalkylera och följa upp kostnader, har god kunskap om entreprenadjuridik samt erfarenhet av upphandling. Arbetet kräver att du är affärsmässig, där du har förmågan att hålla både budget och tidplan, och samtidigt få med dig andra på resan. Rollen kräver att du har B-körkort och är trygg i att kommunicera på svenska, både i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet av digitala verktyg är en självklarhet för dig. Du delar våra värderingar och är därmed handlingskraftig, engagerad och professionell. Vi erbjuder Hos Balticgruppen blir du en del av ett företag som bygger för framtiden, med människan i centrum. Vi värderar din kompetens högt och ger dig förutsättningar att växa både personligt och professionellt. Du arbetar i ett sammansvetsat team där vi delar kunskap, hjälper varandra och har kul längs vägen. Välkommen till Balticgruppen – tillsammans för det bästa Umeå! Din ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Din Rekryteringspartner. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elin Wiklund på tfn: 070-277 71 77. Ansök senast den 10/8, via länken.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTERNA Inre Kraft söker nu fler personliga assistenter till våra kunder i Bastuträsk samt Norsjö. Bastuträsk: Vi söker dig som vill arbeta på fast tillsvidare anställning 75-100 %, samt timvikarier och sommarvikarier. Hos denna kund är det varierande arbetstider samt dubbelbemanning dygnet runt. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 07.00-15.00, 15.00-23.00, 23.00-07.00 (vaken natt), 15.00-07.00 (journatt). Kunden är en man i 30-årsåldern med stort motorintresse som tycker om att titta på film och motorsport. Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Duchennes muskeldystrofi och tracheostomi. Fördel om du har tidigare vårderfarenhet, samt erfarenhet av trakeostomi, andningsmaskin, hostmaskin, slemsug och sond. Norsjö: Vi söker flertalet sommarvikarier under stor del av sommaren! Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger. Under dagtid, kväll och natt. Kunden är en man i 25-årsåldern med Autism. Är aktiv och gillar bl a att träna på gymmet och bada på badhuset. Fördel om du som söker har tidigare erfarenhet av autism. Samt vara pigg, alert och duktig på att läsa av kroppspråk. Uppdraget är av övervakande och vägledande karaktär. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B körkort och tillgång till egen bil MERITER Vårdutbildning Erfarenhet av trakeostomi eller liknande Erfarenhet av autism Sysselsättningsgrad: 100% + sommarvikariat. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Robertsfors kommun är kustkommunen med öppenhet mellan människor, idéer och platser. Här bor och arbetar människor för att få ut ännu mer av livet. Robertsfors kommun står inför en historiskt expansiv period med sitt attraktiva läge mellan städerna Skellefteå och Umeå. Längs norrlandskusten satsas miljardbelopp i investeringar på både infrastruktur och i företagsetableringar, vilket innebär spännande utvecklingsmöjligheter för Robertsfors kommun. Robertsfors har den mindre kommunens fördel, nämligen närheten mellan människor och till beslutsfattare. Kommunen är dessutom inom bekvämt pendlingsavstånd från de större grannkommunerna Umeå och Skellefteå och är en del av Umeåregionen. När Norrbotniabanan är färdigställd, med sitt resecentrum i centrala Robertsfors halveras pendlingstiden mellan Robertsfors och grannstäderna. Robertsfors kommun har drygt 750 månadsanställda. Är du nyfiken på arbetet som deltidsbrandman? http://blideltidsbrandman.nu/ Mer om att arbeta i Robertsfors kommun https://robertsfors.infocaption.com/720.guide Beskrivning av verksamheten Kommunens måltidsverksamhet består av åtta kök som tillagar och serverar ca 1 500 portioner per dag till äldreomsorg, förskola och skola. Nu söker vi en kock med hemvist i Bygdeå skolkök ett par dagar i veckan och resterande dagar som resurs till köken i Robertsfors. Efterhand kommer det förekomma arbete i andra kök inom kommunen. Vi söker en engagerad kock som är flexibel och kan anpassa sig till olika miljöer. Ditt uppdrag Arbetsuppgifterna består av sedvanliga kockuppgifter med beredning och tillagning av måltider. Grönsaksberedning, diskning samt städning förkommer i uppgifterna. Det förekommer även uppgifter som att packa portionslådor och varor. Din kompetens och erfarenhet Du ska ha genomgått Kock-/Storköksutbildning eller ha annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du ska ha kunskaper att tillaga specialkost, datavana samt goda kunskaper i svenskt tal och skrift. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta i storhushållskök och kunskaper om livsmedelshygien så är du en idealisk kandidat för vår verksamhet. Är det här du? Trivs du i en dynamisk miljö där samarbete och service står i fokus? Då kan detta vara möjligheten för dig! I Robertsfors kommun söker vi dig som är: - Flexibel och kan hantera varierande arbetsuppgifter med lätthet. - Stabil i ditt arbete och kan hålla hög kvalitet under press. - En teamspelare som älskar att samarbeta med andra för att skapa fantastiska maträtter. - Serviceinriktad och värdesätter att tillfredsställa våra gästers smak och behov. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du är redo att skapa kulinariska upplevelser tillsammans med oss! Vi erbjuder dig Att arbeta i Robertsfors kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Som anställd hos oss får du en trygg anställning, en god arbetsmiljö och möjlighet att utvecklas i en bred organisation. Du får också ta del av flera förmåner: - Friskvårdsbidrag - Möjlighet till semesterväxling - Gratis simning en gång i veckan på kommunens badhus - Semester enligt gällande avtal - Tjänstepension (AKAP-KR) och sjukförsäkring (AGS-KL) Anställningen Tillsvidareanställning, 100%. Om din ansökan Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? https://robertsfors.infocaption.com/730.guide Robertsfors kommun tillämpar kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att kompetenserna ska vara i fokus genom hela rekryteringsprocessen. Detta minimerar risken för diskriminering och ökar träffsäkerheten i matchningen mellan tjänst och kandidat. Robertsfors kommun har valt att ta bort personligt brev och CV i ansökan till våra lediga tjänster. I stället ställer vi vid ansökan ett antal urvals- och kvalificeringsfrågor som ser till den sökandes intresse, motivation och hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Beslutet grundar sig i att vi vill främja objektivitet i våra rekryteringar, rättvisa i hur personer som söker bedöms och undvika diskriminering. Övrigt Har du skyddad identitet kontaktar du HR-konsult Elin Isaksson, 0934-14099, så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Robertsfors kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vikarier sökes till en kvinna i Yttersjö inom personlig assistans Kunden bor i Yttersjö tillsammans med sin sambo, två barn, hund och kanin. Tillsammans med familjen lever hon ett aktivt liv och tycker om bakning, matlagning, hemmapyssel och utomhusvistelser. Hon behöver stöd för att vardagen ska fungera smidigt. I denna assistans söker vi dig som är flexibel, initiativtagande och inlyssnande. Du som ser vad som behöver göras och kan "hugga i" där det behövs :) Som assistent kommer du att vara behjälplig när det kommer till handräckning, hushållssysslor liksom vara en hjälpande hand i familjelivet med allt vad det innebär. Vi värdesätter dock din förmåga att alltid bibehålla ett bra kundfokus. Assistansen utförs där kunden befinner sig vilket innebär att du kan påbörja ditt pass i- liksom utanför hemmet. Här kommer din flexibilitet väl till pass. Eftersom kund med familj är bosatta utanför stan med mycket begränsad möjlighet till kollektivtrafik så är det ett krav på körkort och tillgång till bil. Vi vill också uppmärkssamma om att viss hantering av djur (hund, kanin) och hö förekommer i arbetet. Vi söker dig som kan ställa upp vid behov, vid ordinarie personals frånvaro. Denna vikarietjänst kommer att tillsättas så snart som möjligt och rekrytering sker löpande. För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). .
Hultdin System AB ingår sedan februari 2017 i koncernen Lifco AB (www.lifco.se). Vi tillhör de ledande tillverkarna av redskap och inbyggnadskomponenter till skogs- och entreprenadmaskiner. Våra produkter används över hela världen och idag exporterar vi till över 30 länder. Huvudkontoret ligger i Malå, i trakterna där Västerbotten möter Lappland. Här sker också företagets egna tillverkning. Vi söker nu personal till vår utleveransenhet som sköter paketering samt administration med viss fakturering, kontakt med mottagande kund och bokning av frakter till de produkter som lämnar vår fabrik i Malå. Arbetet kräver att du är ordningsam och har förmåga att strukturera ditt arbete självständigt. Arbetet kräver även att du klarar att ha många saker på gång under ett arbetsskift som i slutet av dagen leder till att planerade utleveranser kan utföras enligt den leveranslista man har för varje dag i samarbete med produktionsenheter och orderavdelning. Du bör behärska svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande. Du behöver ha erfarenhet av Office-paketet med god datakunskap och gilla ordning och reda och det är meriterande om du även har kännedom kring Monitor affärssystem. Det är viktigt att du har en känsla för god service OBS! Semesterstängt vecka 28-31 med begränsad kontakt
Välj ett jobb för att visa detaljer