Supplier Quality Engineer till AFRY!
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Vill du kombinera teknik, kvalitet och internationellt samarbete i en roll med stort eget ansvar? Hos AFRYs kund får du möjligheten att arbeta nära både produktion och leverantörer, med fokus på att säkra kvalitet i hela leveranskedjan. Du blir en viktig del i arbetet med att utveckla och förbättra samarbetet med leverantörer världen över – i en teknisk miljö där struktur, problemlösning och affärsmässighet går hand i hand. Information om tjänsten AFRY söker nu en Supplier Quality Engineer (SQE) till en av sina kunder i Umeå/Vindeln. I den här rollen får du arbeta självständigt med stort ansvar inom kvalitetssäkring av leverantörer, både i Sverige och internationellt. Du har många kontaktytor – såväl internt med produktion, inköp och teknik, som externt med leverantörer i Europa och Asien. Tjänsten är på plats i Umeå/Vindeln, men möjlighet till hybridlösning kan diskuteras. Resor i tjänsten förekommer Arbetsuppgifter Rollen passar dig som trivs med att arbeta proaktivt och vill vara med och påverka både leveranskvalitet och processutveckling. Du blir en nyckelperson i kvalitetssäkringen gentemot leverantörer och ansvarar för att krav, rutiner och resultat följs upp och förbättras. Exempel på arbetsuppgifter: Kravställning mot leverantörer utifrån kundens kvalitetskrav Genomföra leverantörsmöten, revisioner och utredningar Hantera avvikelser och driva förbättringsarbete Arbeta med PPAP, PFMEA och riskanalyser Granska ritningar och standarder Bidra till utveckling av leverantörers processer och relationer Vi söker dig som Har ett strukturerat arbetssätt, är självgående och har ett starkt intresse för kvalitet och teknik. Vi ser också gärna att du som söker har en specialisering mot kvalitet eller annan relevant utbildning. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att kommunicera, både med leverantörer och interna team. Du förstår vikten av goda affärsrelationer och har förmågan att både stötta och utmana leverantörer för att nå uppsatta kvalitetsmål. För att lyckas i rollen ser vi att du är: Strukturerad och självgående med ett lösningsorienterat arbetssätt Kommunikativ och affärsmässig i kontakter med leverantörer Van att ta ansvar och driva ditt arbete framåt Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Kunskap om PPAP, PFMEA och CAPA Erfarenhet inom elektronik, gjutning eller svetsning START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: Vindeln/UmeåURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Stina Vidmark #AFRY #SQE #Anläggningsmaskiner Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Visstid Handläggare Förvaltningsärenden Umeå
Polismyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner. Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Umeå ingår i polisområde Västerbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare inom den förvaltningsrättsliga verksamheten kommer du handlägga ärenden gällande ordningslagen och förordnanden. Andra förvaltningsrättsliga ärenden kan även bli aktuellt. Vidare innebär arbetet att söka i lagtext, lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Rollen innebär arbete med allmänna sammankomster som exempelvis, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning samt utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden. Arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten. Vid behov kommer du stötta övrig verksamhet med för arbetsplatsen aktuella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antigen ska föredra för beslutfattare eller själv besluta. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem. Distansarbete är inte möjligt för denna tjänst. Tjänsteresor och övernattningar inom polisområdets orter kan förekomma. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Fullständig gymnasieexamen eller yrkesutbildning på gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant • Minst 1 års aktuell erfarenhet av handläggning inom administrativ verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Goda kunskaper i Office-paketet • B-körkort (manuell bil) Vi ser det även som meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av handläggning inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant företrädesvis inom förvaltningsrättsliga frågor • Aktuell erfarenhet av extern samverkan t.ex. samverkan mellan myndigheter och olika samhällsaktörer företrädesvis inom förvaltningsfrågor/tillståndsfrågor som arbetsgivaren bedömer som relevant • Aktuell erfarenhet av intern samverkan från tidigare eller nuvarande arbetsplats som arbetsgivaren bedömer som relevant. • Aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter företrädesvis registrering och diarieföring eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som handläggare ska du trivas med att arbeta självgående och med ett tidvis högt tempo. I handläggningen av olika ärenden behöver du vara strukturerad och noggrann kopplat till befintliga rutiner och administrativa krav. Du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Arbetet förutsätter en god förmåga att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och vid behov kunna vara flexibel och växla mellan olika uppgifter samt snabbt ställa om utifrån verksamhetens behov. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra med att lösa arbetsuppgifter samt en god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Har du frågor om tjänsten önskar vi att du i första hand mailar Lisa. Med anledning av semestertider kan svar komma att dröja. Urvalsarbetet påbörjas under vecka 33. Arbetsort: Umeå Arbetstid: Dagtid veckoplanering 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare förvaltningsärenden Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Fysioterapeut till Aleris Specialistvård Renmarkstorget Umeå
Aleris Sjukvård AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Om oss Aleris Specialistvård Renmarkstorget ligger i centrala Umeå och är en modern nybyggd klinik. Vår klinik består av en mottagning, en operationsavdelning med två modernt utrustade operationssalar. Vi har även en postoperativ enhet med möjlighet till övernattning. Vi har en bred kompetens och här arbetar specialistläkare inom flertalet opererande och medicinska områden, sjuksköterskor med specialistkompetens, undersköterskor, medicinska sekreterare, sjukgymnaster/fysioterapeuter, hudterapeut, BMA (biomedicinsk analytiker) samt legitimerade psykologer. Patientens väg genom vårdflödet är viktig. Hos oss kan vi utreda, behandla samt följa upp. Vi har nära mellan olika specialiteter om patienten har behov av mer hjälp. I vårt team arbetar engagerade ortopeder, fysioterapeuter, och annan specialistpersonal som arbetar tillsammans för att ge varje patient en trygg, effektiv och evidensbaserad behandling och rehabilitering. Vi jobbar med patienter som kommer via sjukvårdsvårdförsäkring, regionavtal samt privat. Vi erbjuder bedömningar och operationer inom samtliga ortopediska grenspecialiteter. Rollen Som fysioterapeut hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vår patientcentrerade vårdmodell. Du kommer att bedöma och behandla patienter med skador från rörelseapparaten som inte skall opereras men även patienter som är i behov av postoperativ rehabilitering. Om dig Vi söker en legitimerad fysioterapeut med minst några års erfarenhet, gärna från ortopedisk eller idrottsmedicinsk vård. Har ett genuint intresse för rehabilitering och är van vid att möta patienter postoperativt. Har god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt samt bidrar aktivt i förbättringsarbetet. Är engagerad och har ett professionellt bemötande som bygger goda relationer med både patienter och kollegor. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Vårt mål är att våra värdeord Enkelt, Ansvarsfullt och Innovativt ska genomsyra verksamheten, hur vi arbetar och bemöter varandra samt patienter. Hos oss får du också: Ett roligt och varierande arbete med utrymme att utvecklas.  Möjlighet att bli en del av ett team som strävar efter ständig förbättring.  En anpassad introduktion där det är tydligt vad som förväntas av dig En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras Ett tillsammanskap och fina kollegor God arbetsmiljö med korta beslutsvägar, fokus på att rätt förutsättningar finns och ett närvarande ledarskap Varför arbeta hos oss? Hos oss blir du en del av ett team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och en fin gemenskap. Vi värnar om att må bra på arbetet. Vi ger dig förutsättningarna att ta ansvar och anta nya utmaningar. Vi jobbar ständigt på att höja kvaliteten, samt vidareutveckla vården, medarbetare och våra arbetssätt.   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 50 % med möjlighet till utökning Tillträde: Enligt överenskommelse Individuell lönesättning tillämpas Kollektivavtal finns. Ansökan Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att söka.  Har du frågor? Kontakta verksamhetschef Petra Helleday på [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Grundskollärare i svenska, engelska åk 7-9, Carlslundsskolan
Umeå kommun
Grundskollärare

Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Vi samverkar för att barn och elever ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Vi lär barn att läsa, skriva och räkna. Vi bidrar till att utveckla barns fantasi och tro på sin egen förmåga. Vi stödjer barn och elever att leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge unga framtidstro Carlslundsskolan är en ny högstadieskola som öppnade höstterminen 2024 på området Carlslund. Kommunens anpassade grundskola årskurs 7–9 är en integrerad del av skolan. Carlslundsskolan är en av Umeå kommuns övningsskolor vilket innebär att man under läsåret tar emot lärarstudenter på deras verksamhetsförlagda utbildning, VFU. Häng med på en digital rundtur på skolan här: Carlslundsskolan - Umeå Kommun Arbetsuppgifter Din uppgift som lärare i grundskolan är att utifrån läroplanen planera undervisning men också göra en mer övergripande planering tillsammans med kollegor. Du ska enskilt och tillsammans med kollegor följa upp, utvärdera och analysera undervisning samt bedöma och dokumentera elevers kunskapsutveckling. Du ansvarar för att skapa en trygg och inkluderande lärmiljö som bidrar till elevernas måluppfyllelse. Som lärare ansvarar du för att informera elev och vårdnadshavare om elevens kunskapsutveckling och att ibland, enskilt eller tillsammans med kollega, ha mentorsansvar. Om dig Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa en trygg, inkluderande och stöttande lärmiljö, struktur och sammanhang för alla elever. Du är väl insatt i skolans styrdokument. Du differentierar och varierar undervisningen utifrån elevernas behov. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till det kollegiala lärandet. En viktig del av lärarrollen är att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Lärarlegitimation och behörighet i svenska, engelska för åk 7-9 Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete i åk 7-9 Behörighet att undervisa i Svenska som andraspråk Erfarenhet av arbete med barn och unga Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Elmätartekniker till Eltel!
MTX Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Augusti 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26 Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
AMA-Redaktör till elnätsbranschen
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY har i många år framgångsrikt stöttat energiproducenter och distributörer. Energimarknaden har just nu sin största tillväxt sedan Sverige blev elektrifierat och behovet av investeringar i distributions- och transmissionsnäten är enorma de kommande åren. På AFRY Distribution är vi ca 50 konsulter runt om i Sverige som är med och bygger ut framtidens elnät. Våra uppdrag kan innefatta alltifrån förstudier, planering och projektering till projektledning ute i fält under utförande. Projekten kan ske både i AFRYs regi samt som inhyrd resurs ute hos kund. Vi har med andra ord en bred kompetens som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att utvecklas! Vi söker nu en erfaren AMA-redaktör då vi ser ett ökat behov av denna kompetens utifrån våra kunders förfrågningar.  I denna roll kommer du ha stöd av erfarna kollegor vad gäller projektering och beredning av lokalnät. Som AMA-redaktör ansvarar du för att ta fram, samordna och sammanställa teknisk beskrivning och mängdförteckning. Rollen innebär även att du ska agera mentor till juniora kollegor som just nu är under upplärning inom AMA samt vara med och ta fram interna rutiner och riktlinjer kring arbetsprocessen. Du kommer ofta medverka i flertalet lokalnätsprojekt parallellt, vilka kan variera både storleksmässigt och geografiskt. Möjlighet finns även att stötta eller granska underlag av leveranser inom andra områden.    Det finns stor flexibilitet att forma tjänsten utifrån dina önskemål. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential att utvecklas hos oss. Vi söker dig som motiveras av att skapa och underhålla många och goda relationer i olika sammanhang. Du kommer att vara engagerad i flera projekt samtidigt – med olika kulturer, arbetssätt och människor. Därför behöver du ha en god förmåga att kunna samarbeta och anpassa din kommunikation efter både situation och person. Det tror vi är nyckeln till att bygga förtroende – både internt och externt. Samtidigt trivs du med att ta egna initiativ och målmedvetet driva ditt arbete framåt. Genom att planera och strukturera ditt arbete skapar du tydlighet för både dig själv och andra runt omkring dig. Vad behöver du ha med dig för kunskaper och erfarenheter? Ska-krav: Erfarenhet av arbete med AMA-Anläggning och AMA-EL. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift, då språket används frekvent både internt på AFRY och i kontakt med våra kunder. Meriterande: Erfarenhet av arbete i entreprenadbranschen Erfarenhet av arbete i konsultbranschen Ha kännedom om en eller flera av följande: ABK 09, ABT 06, AB 04, AMA-AF samt LOU Att ha gått en eller flera AMA-utbildningar av olika slag B-körkort vilket kan underlätta ev. resande Eftersom tjänsten kan komma att verka inom säkerhetsklassade områden kan det bli aktuellt med drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas.  Ytterligare information I denna roll utgår du med fördel från vårt kontor i Umeå, men även Bollnäs och Östersund fungerar fint.   Vi ser det som naturligt och viktigt att våra medarbetare under hela sin karriär utvecklas och breddas i sin kompetens för att hela tiden stimuleras till att nå sin fulla potential. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner som flextid och utfyllnad av lön vid föräldraledighet m.m. för samtliga av våra medarbetare.  Det våra anställda uppskattar mest bland våra förmåner är erbjudandet inom friskvård och personalföreningen Club AFRY. Genom Club AFRY erbjuder vi en stor variation av intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet inom tex kultur- och sportevenemang, bokklubb, kör, stuguthyrning, sportaktiviter mm. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Sista ansökningsdatum är den 17 augusti Observera att urval och intervjuer påbörjas först när rekryteringsteamet är tillbaka från semestern, vilket kan innebära att återkoppling dröjer något efter att du skickat in din ansökan. Jag som blir din chef heter Sandra och sitter på kontoret i Östersund. Jag tror starkt på kraften i gruppdynamik och att vi når längst när vi jobbar tillsammans. För mig är det viktigt att alla ska med – varje individ i teamet ska känna sig sedd, hörd och delaktig. Jag strävar efter att skapa en trygg och inkluderande arbetsmiljö där vi lyfter varandra. Nyckeln till detta tror jag är god och öppen kommunikation. Trivs man på jobbet gör man också ett bra jobb! Kontaktuppgifter Sandra Torstensson, gruppchef AFRY Energy [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Sjuksköterskor sökes för bemanning i Lycksele!
Sanandum AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer i Lycksele. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig Assistent i Umeå (Heltid eller delad tjänst på deltid 75-100%)
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

#jobbjustnu Vi söker i första hand en kvinna som vill jobba som personlig assistent åt en 68 årig man i Umeå som bor i en villa tillsammans med sin fru som han delar ansvaret för. Arbetet innebär bland annat att vara behjälplig vid mat och hygien, utomhusvistelse, trädgård, promenader med el-rullstol. Vara hans personligt stöd vid uppstigning, påklädning, hygien, matsituation och träning samt hjälpa honom med städning och förflyttningar. Det är bra om du har utbildning inom vården eller erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, men det viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och brukaren. Tjänsten innebär att normalt under veckan arbeta på schemalagd tid och att kunna vikariera vid övrig personals sjukdom och ledighet. Passen ligger för närvarande på vardagar måndag-fredag, dagtid- och under eftermiddagar fram till kl. 22. Intervjuer och anställning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi är ett lokalt Umeåföretag. På kontoret i Umeå arbetar ekonomi-, juridiskt- och personalansvariga. Personal som finns till som stöd både för våra kunder och dig som anställd. Det är enkelt att nå oss på kontoret och vi arbetar för att du ska få svar på eventuella frågor så snabbt som möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Boendehandledare, Envägens gruppbostad
Nordmalings kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker nu en stabil och mogen boendehandledare med ett gott bemötande till LSS verksamheten, med nuvarande placering vid Envägens gruppbostad. Välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Envägen är en gruppbostad med fem platser som ligger i Nordmalings centralort. Alla brukare har olika funktionsvariationer och varierande stödbehov. Personalgruppen består av 10 personal varav två som jobbar journatt och övriga arbetar dag/kväll/helg. Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar bland annat personlig omvårdnad samt delegerade uppgifter från kommunens HSL- enhet. Arbetat ställer stora krav på tålamod och kunna se konsekvenser samt ha förmåga att tolka och förtydliga brukarnas kommunikation. Vi arbetar även med att försöka ge brukarna en aktiv fritid, därför förekommer daglig utevistelse och följe till olika aktiviteter som en del av personalens arbetsuppgifter. Din profil De krav vi har för att du ska arbeta som boendehandledare är att du är utbildad undersköterska, barnskötare eller har annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. För att du ska kunna kommunicera med brukarna samt skriva och ta del av vård-/socialdokumentation samt erhålla medicin delegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Erfarenhet av arbete med brukare som har funktionsvariation och psykiska diagnoser är meriterande, samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande. Önskvärt är att du har B-körkort. Dina egenskaper Din personlighet måste matcha våra brukares behov, därför läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är positiv, tålmodig och trygg i dig själv. - har förmåga att skapa lugn och stabilitet. - har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. - är engagerad och intresserad av att arbeta med brukarnas utveckling utifrån deras förutsättningar och behov. - har god samarbetsförmåga och ser möjligheter istället för hinder. - inte har några fysiska begränsningar eftersom tunga lyft förekommer. Bemötande är nyckelordet i arbetet med våra brukare inom LSS. Att ha en personlig mognad handlar om att kunna se konsekvenser av sitt handlande i ett längre perspektiv innan man agerar. Du behöver kunna vara stabil och upplevs som densamma oberoende av sammanhang och sociala krav. Att vara både stabil och ha personlig mognad behövs i arbetet med våra brukare inom LSS. Brukarnas begåvningsnivå varierar och de har behov av att få vägledning i vardagen samt att få känna sig trygg. Våra brukare har även behov av personal som på ett pedagogiskt sätt visar och vägleder de och gör vardagen blir begriplig. Ensamarbete förekommer tidvis på arbetsplatsen där man som personal får strukturera, planera och lägga upp dagens arbete själv, vilket kräver att man är van att vara självgående samt har förmåga att lösa uppkomna problem. Som personal på Envägens gruppbostad är du även en del av en arbetsgrupp vilket gör att du behöver kunna samarbeta med andra och skapa goda relationer. I ditt jobb kommer du även i kontakt med personal från hälso- och sjukvården, gode män, anhöriga, daglig verksamhet, vilket gör att du behöver ha förmåga att skapa goda relationer och vara serviceinriktad. Brukarnas olika funktionsvariationer kräver i olika grad att du som personal har tålamod och är uthållig. Du behöver även ha en empatisk förmåga och kunna sätta dig in i brukarnas situation och hur de känner, allt för att sätta brukarnas välmående i fokus. Olika situationer kräver olika handlingssätt, vilket gör att du behöver både kunna vara flexibel samt vara stabil och stå fast vid ditt agerande. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Growth & Communication Officer
Creative Crowd AB
Försäljnings- och marknadschefer

Growth & Communication Officer till Creative Crowd Är du en driven och strategisk person med passion för både kommunikation och tillväxt? Vill du vara med och forma framtiden för ett innovativt företag som Creative Crowd? Då kan detta vara rollen för dig! Om Creative Crowd Creative Crowd är ett dynamiskt och framåtsträvande företag som brinner för att utveckla den kreativa industrin i Norra Skandinavien. Vi är ett team som värdesätter kreativitet, samarbete och en ständig strävan efter att överträffa förväntningar. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö där dina idéer uppmuntras och där du kan göra verklig skillnad. Om rollen Som Growth & Communication Officer kommer du att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion och i att stärka vårt varumärke. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera strategier som driver både vår tillväxt och vår externa kommunikation. Du kommer även vara en del i vissa av våra projekt. Detta innebär en bred roll där du får arbeta med allt från att identifiera nya marknadsmöjligheter och optimera våra säljprocesser, till att hantera vår närvaro i sociala medier, skapa engagerande innehåll och bygga relationer med media och partners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utveckla och implementera tillväxtstrategier för att nå nya kunder och marknader. Genomföra resor för att besöka blivande kunder, projektpartners och event. Ansvara för vår digitala kommunikation, inklusive sociala medier, nyhetsbrev och webbplats. Producera engagerande och relevant innehåll (text, bild, video) för olika kanaler. Bygga och underhålla relationer med intressenter, partners och media. Delta i EU-projekt för att stärka den kreativa industrin. Samarbeta tätt med ledningsgruppen för att säkerställa en enhetlig strategi. Mäta och rapportera resultat av kommunikations- och tillväxtaktiviteter. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och resultatinriktad person med en stark förståelse för både marknadsföring och försäljning i kombination med utmärkta kommunikationsfärdigheter. Du är proaktiv, analytisk och har en förmåga att se helheten samtidigt som du är detaljorienterad och kan verktygen. Vi ser gärna att du har: Relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation, spelutveckling eller liknande område. Dokumenterad erfarenhet av att skapa engagerande innehåll för olika plattformar. Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. En kreativ ådra och ett genuint intresse för spel- och filmindustrin. Vad vi erbjuder På Creative Crowd erbjuder vi en spännande och utvecklande roll i ett företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att arbeta med frihet under ansvar och att påverka vår och vår regions framtid. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, kompetenta kollegor och goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi har en stark teamkänsla och värdesätter en sund balans mellan arbete och fritid. Ansökan Sista ansökningsdag är den 11 augusti. Vi skickar ett svar till alla mottagna ansökningar (kontrollera din skräppostmapp om du inte hittar det). Efter den 11 augusti kommer vi att granska alla ansökningar så snart som möjligt och välja ut kandidater för intervju. Om du inte blir utvald kommer vi att meddela dig. Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025