Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som säljare Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Det handlar om att hjälpa kunden genom hela processen från första mötet till färdigt köp det tar såklart inte slut här, kanske behövs din support även efter köpet. Du kommer i rollen som säljare även arbeta med att fylla på varor och hålla butiken uppdaterad enligt koncept. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du: • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera stort i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Vikariat i 6 månader Omfattning: Deltid 80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Mitten av augusti Sista ansökningsdag: 2025-07-20 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du intresserad av livsmedelsproduktion där hög teknologi, hantverk och innovation går hand i hand? Vill du vara med och bidra vid tillverkningen av Västerbottensost®? Vi söker nu Processoperatörer till Burträsk mejeri! Din vardag hos oss Som Processoperatör vid Burträsk mejeri har du en betydelsefull roll vid tillverkningen av Västerbottensost® – en av Sveriges mest älskade ostar. Du arbetar dagligen tillsammans med andra operatörer för att säkerställa en trygg och kontinuerlig tillverkning genom att sköta driften av samtliga maskintyper på avdelningen i ett schema som bygger på arbetsrotation. Som livsmedelsproducent ställer vi höga krav på kvalitet och hygien, vilket också är en viktig del av arbetet. I tjänsten ingår många olika kontroller och analyser av processen och processflödet, exempelvis pH-mätning, kalibrering och avvikelsehantering. I arbetet ingår även vissa administrativa uppgifter i form av dokumentation. Du är även delaktig i operatörsunderhåll på avdelningen och arbetet kan innebära viss truckkörning. Tjänsterna är tillsvidare och placerad vid Burträsk mejeri. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetet innebär skiftgång. Vi söker dig Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och det är meriterande om du tidigare har arbetat med livsmedel i processindustri eller har mejeriteknisk utbildning. Då truckkörning kan utgöra viss del av arbetsuppgifterna är även truckkort (A2 truck) och/eller Travers meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, självständig, noggrann och ansvarstagande. Dina kontaktytor är många, därav söker vi dig som är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på analytisk förmåga, logiskt tänkande och teknisk fallenhet. Du har lätt att se och förstå flöden och processer samt arbetar för en god struktur och god ordning. Vi erbjuder dig Norrmejerier är ett norrländskt livsmedelsföretag och en viktig samhällsaktör, som gör gott. Tillsammans förenas vår passion och mångåriga hantverk med tekniska färdigheter när vi förädlar mjölk till produkter i världsklass. På Norrmejerier arbetar vi med produkter och varumärken som folk i hela landet känner till och gillar – och som är en viktig del av människors liv. Här kommer du att arbeta hos en av Umeås största privata arbetsgivare, ett levande företag med mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk, och vi ägs av norrländska mjölkbönder. Norrländsk mjölkproduktion är en förutsättning för långsiktigt hållbar livsmedelsförsörjning. Vi tänker och agerar långsiktigt utifrån naturens begränsningar. Norrmejerier är ett stort, men litet företag där varje enskild medarbetare är betydelsefull. Hos oss finns utrymme att växa och ta ansvar. Vi skapar möjligheter för mångfald och utveckling, vi gör skillnad och vi gör det tillsammans. För mer information om tjänsterna kontakta: Sakura Netterling, Produktionsledare Burträsk mejeri/Ånäset Ostlager, telefon: 090- 18 47 24, mobil: 073- 065 65 85. Facklig kontaktperson: Jonathan Varodell, Livs, mejl: [email protected]. Ansökan Välkommen med din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv, vad du brinner för i din yrkesroll och varför du vill jobba med oss, senast den 31 augusti 2025. En norrländsk upplevelse. Som gör gott. Den friska norrländska naturen och klimatet ger oss unika förutsättningar. Vår norrländska mjölkråvara är näringstät och lämnar naturligt ett mindre avtryck på vår jord. Det är helt enkelt skillnad på mjölk och mjölk. Precis som vår natur, ger vi dig storslagna upplevelser med våra produkter. Från vår hage till din mage, förädlar vi vår norrländska mjölkråvara till ett brett sortiment av mejeriprodukter i världsklass. Vi ger dig upplevelsen av Norrland i ett paket. Om arbetsgivaren - Norrmejerier Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 329 lokala bönder varav 259 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Norrgott® och Norrlogisk®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2 miljarder kronor per år.
Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med härliga och engagerade kollegor. En bra introduktion En arbetsplats där man kan utvecklas och få en karriär inom. Branschens bästa utbildningar Friskvårdsbidrag Subventionerad frukost och fika. Personalrabatt och andra förmåner som rabatter på lån och försäkringar på ICA-banken. Vi söker en serviceinriktad medarbetare till Saluhall,Food & Fika Som butiksmedarbetare är du butikens ansikte utåt, du arbetar med kundkontakt ochförsäljning. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och (mer)försäljning. Vidare är det viktigt för oss på ICA Maxi Stormarknad Umeå att alltid ta ansvar för att hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling. Du ska tillsammans med dina kollegor se till att kunderna alltid möts av en fin och välfylld avdelning med allt som det innebär. Arbetsuppgifter: Arbetet innebär arbete i vår restaurang. Kundbemötande, kassahantering, lunchservering, hantering av vår á la carte meny, pizzabakning. försäljning, egenkontroll m.m. I denna tjänst finns det även pass i köket och har grillpass där man gör kundbeställningar till t ex till grillfat, grillar till grillskåp ute i butik, packar kallt grillat, hel kyckling kall och varma matlådor för att rädda svinn m.m Vi söker dig som brinner för att arbeta med service och som alltid vill ge den bästa servicen till våra kunder. Du ska ha ett matintresse och ha viljan att utveckla avdelningen framåt. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt då man vissa tider på dagen arbetar ensam. Om dig: Vi ser att du som person är ödmjuk, driven och engagerad i ditt arbete. För att trivas hos oss bör du vara en glad och positiv person som trivs att arbeta i team men även viktigt att du kan arbeta självständigt och se vad som behöver göras. Du får gärna ha erfarenhet från liknade arbeten sedan tidigare men vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Vi ser att du är: Serviceinriktad , driven, engagerad, glad, positiv, proaktiv Tillträde: augusti vecka 33 Omfattning. 16,5 timmar i veckan. Varierande timmar mellan 06:00 till 19:30. Inga helger i nuläget. Finns möjlighet att arbeta extra utöver vid tex sjukdomar ledigheter och högtider. Handels kollektivavtal Tillsvidare men inleds med en provanställning på 6 månader. Vi påbörjar urval och intervjuer under slutet av juli. Fullfölj alla delar i ansökan för att komma vidare i rekryteringsprocessen. Även filmerna.
Vill du utveckla vår digitala marknadsföring och bidra till att stärka Fumex som världsledande företag? Vi söker en kreativ och resultatinriktad person med intresse för AI och digital teknik, som trivs i ett dynamiskt arbetsklimat. Bli en del av ett företag med stark lokal förankring, global tillväxt och en kultur präglad av innovation och service. Välkommen med din ansökan! Din roll Som Digital Marknadsförings- och Kommunikationsspecialist på Fumex kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och utveckla vår globala digitala närvaro. Du kommer att ansvara för att skapa engagerande innehåll, driva kampanjer och förbättra vår digitala kommunikation mot marknader i Sverige, Tyskland, USA samt övriga Europa. Tjänsten kräver en kreativ, analytisk och resultatorienterad person som delar vår passion för innovation, hållbarhet och service. I rollen som digital marknadsförare är ansvarsområdena flera och inkluderar planering, skapande samt implementering av digitala marknadsföringsstrategier för att stärka företagets närvaro online. Du kommer att administrera och utveckla företagets hemsida och digitala plattformar för att säkerställa att de är aktuella, användarvänliga och effektiva. En viktig del är att hantera och optimera kampanjer via Google Ads, SEO och sociala medier för att maximera räckvidd och engagemang. Du ansvarar också för att skapa engagerande innehåll för webb, sociala medier, nyhetsbrev och kampanjer, samt analysera och rapportera resultaten för att kontinuerligt förbättra vår digitala närvaro. I rollen ingår även att samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa en enhetlig och effektiv kommunikation. Dessutom är du delaktig i att utforska och implementera AI-baserade verktyg för att ytterligare förbättra marknadsföring och kommunikation. Vem är du Vi söker dig som är kommunikativ, kreativ och med ett strategiskt tänkande för att stärka vårt team. Du behärskar flytande svenska samt engelska i tal och skrift, och har en stark förmåga att anpassa kommunikationen efter målgruppen. Med ett analytiskt sinne och erfarenhet av att tolka data kan du optimera kampanjer och driva resultat. Intresset för AI och digital teknik är stort hos dig, och du är nyfiken på att utforska nya möjligheter för att utveckla verksamheten. För att trivas i rollen och hos oss är du en person som värdesätter frihet under ansvar och känner dig bekväm i en föränderlig arbetsmiljö, där rätt person har möjlighet att påverka och utvecklas både i sin roll och inom företaget. Som person är du självständig, strukturerad och prestigelös, samtidigt som du har ett starkt driv att utvecklas och förbättra. Du trivs i team och samarbetar gärna nära andra avdelningar för att nå gemensamma mål. Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och driven person till vårt team. Vi erbjuder Ett inspirerande arbetsklimat präglat av snabba beslutsvägar och goda möjligheter till personlig utveckling. Du får vara med och bidra till ett värdeskapande företag med stark lokal förankring och global närvaro, där du kan göra skillnad varje dag. Tillsammans med dig kommer vi att växa och stärka vår närvaro globalt. Hos oss är alla problemlösare, och vi jobbar nära varandra för att göra kundens, och vår egen, vardag lite bättre. Vi tror att du delar vår passion för innovation och service, samt att du älskar en utmaning. Om oss Fumex är specialister på utsug, fläktar och filter för alla typer av tillämpningar och miljöer. En produktutveckling som bygger på modern teknik och design skapar framtidens produkter för en bättre arbetsmiljö. Distribution genom egna dotterbolag i USA, Kina och Tyskland samt distributörer över hela världen skapar förutsättningar för en fortsatt stabil tillväxt. Värdet för kunderna skapas genom produkter av hög kvalité, målmedveten produktutveckling, hög servicegrad och korta leveranstider. Att arbeta på Fumex innebär att bidra till en hållbar utveckling men också att vara en del i ett framgångsrikt, export- och teknikprisat företag med lokal förankring, global marknad och världsledande produkter. Sedan 1975 har Fumex haft sitt hjärta i Skellefteå, Västerbotten. Det var här som vi skolade om oss från ett lokalt svetsföretag till att jobba fullt ut med arbetssäkerhet och miljöteknik. Idag är vi ett världsledande företag inom bland annat utsug, fläktar och filter för industrier och laboratorier. All vår utveckling och produktion sker från här i stan, och vi har en stark lokal närvaro. Våra grundvärderingar, närhet och engagemang, är grunden i hur vi agerar, både internt och externt. Vår kultur präglas av innovation och serviceanda. Vi har växt till att idag vara en världsledare inom vissa sektorer för miljöteknik och vår svenska mentalitet genomsyrar fortfarande bolaget trots vår globala representation. Arbetsklimatet kännetecknas av snabba beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter där våra medarbetare ges chansen att göra skillnad – på riktigt! Information och ansökan I den här rekryteringen har Fumex valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Cathrine Lind 070 577 06 18 eller [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-30, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter semestern. Sista ansökningsdagen är 8 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Godhjärtad person sökes i Vännäs närområde. Ålder eller tidigare erfarenhet att jobba som personlig assistent spelar ingen roll utan viktigare är din personlighet. Utbildning ingår. På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder strax utanför Vännäs. Du har möjlighet att antingen arbeta som timvikarie vid behov eller erbjudas en tjänst på upp till cirka 50%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl. 09.45–17.00, medan arbete på helger förekommer endast i undantagsfall. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som bor med sin make strax utanför Vännäs. Du får gärna dela intresse för matlagning och att pyssla lite med växter. Att kunna le även när livet känns svårt. På grund av en hjärnskada behöver hon stöd i sin vardag, och vi söker dig som vill arbeta som hennes personliga assistent och göra skillnad i hennes liv. Arbetsuppgifter inkluderar: Vardagliga sysslor och personlig omvårdnad till en kvinna mitt i livet. Utbildning ingår. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är en lugn och trygg person med förmåga att ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, omtänksam och har en lyhörd inställning. Vi uppskattar också din förmåga att sprida glädje och hitta stunder av skratt, även när livet utmanar. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! PENDLING Körkort och tillgång till bil underlättar för att ta dig till och från arbetet då kunden bor några kilometer utanför Vännäs tätort MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Vårdutbildning eller motsvarande Sysselsättningsgrad: Timvikariat eller tjänst upp till cirka 50%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Hörnefors centralskola är en F–9 skola med cirka 440 elever. Skolan ligger underbart vackert vid skogskanten och ett stenkast från havet. Här finns tillgång till simhall, konstgräsplan och skidspår. Det pedagogiska arbetet genomsyras av ett medvetet ledarskap, engagemang och samarbete mellan personal, elever, föräldrar och fritids. Fokus är trygghet och lärande. Nu söker vi en grundskollärare i svenska och engelska till vårt team! Dina arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i svenska och engelska för åk 7-9. I uppdraget ingår det att bedöma och betygssätta, samt handleda enskilda elever. Som handledare ska du kunna väcka nyfikenhet hos eleverna och stimulera dem att själva söka kunskap. I samarbete med arbetslag och kollegor ansvarar du för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet med läroplan och kommunala mål som riktmärke. Kontakt och samarbete med föräldrar är en viktig del av arbetet. Om dig Vi söker dig som har grundskollärarutbildning med behörighet att undervisa i svenska och engelska. Du har lärarlegitimation/har ansökt om legitimation. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta som lärare i åk 7-9. Du är en trygg vuxen och en god förebild. Du har ett tydligt ledarskap med en väl genomtänkt struktur i undervisningen. Du har också en förmåga att knyta an till eleverna, se varje individ och skapa en god stämning. Du har kunskap kring bedömning och betygsättning. Har du lärarlegitimation bifoga denna. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Övrigt Tjänsten är ett vikariat med start snarast enligt överenskommelse till och med 2026-06-17. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
About the Role We’re looking for a Project Manager to lead key digitalization and reporting initiatives in our underground mining operations. If you’re a hands-on problem solver with a talent for coordination, communication, and driving progress, this role is for you. You’ll be responsible for managing the rollout of underground Wi-Fi infrastructure, overseeing telemetry implementation, and improving shift reporting and dashboard visibility. You’ll work closely with mobile maintenance, production, and planning teams, as well as external suppliers, to ensure smooth execution and alignment across all stakeholders. Technical knowledge is a plus, but your ability to lead projects, connect people, and turn plans into action is what matters most. Key Responsibilities - Lead the planning and execution of underground Wi-Fi expansion and telemetry implementation projects. - Collaborate with mobile maintenance, production, and planning teams to strengthen cross-functional alignment and operational efficiency. - Improve shift-level activity reporting and develop intuitive dashboards for real-time operational insights. - Implement a Time Usage Model to ensure the right metrics are captured and reported. - Drive the adoption of Short Interval Control planning tools to support and enable data-driven decision-making. - Identify evolving business needs and proactively introduce new metrics and reporting tools. - Ensure project milestones are met on time and within budget, while maintaining safety and operational standards. - Support change management and user adoption of new systems and tools. What we’re looking for: - Bachelor's degree in Engineering, Business, or a related field (Master’s is a plus). - Minimum 10 years of experience in project management or similar roles. - Proven ability to lead cross-functional projects and coordinate with both internal teams and external suppliers. - Strong interpersonal and communication skills, with a collaborative and solution-oriented mindset. - A structured, hands-on approach with attention to detail and a drive to get things done. - Valid B driving license. - Fluency in Swedish is a merit. - Familiarity with mining operations or technical systems is a merit, but not a requirement. What We Offer - A diverse, flexible and collaborative work environment. - Opportunities to make a real impact on operational success. - Competitive compensation and benefits. - A people-first culture that values safety, innovation, and continuous learning. Why Björkdal? Located near a major city in northern Sweden, Björkdal is a narrow-vein gold mine with a complex and geologically fascinating orebody—perfect for those who appreciate the challenge and finesse of narrow-vein mining. You'll join a diverse team of experienced professionals from across the globe, work in a collaborative environment, and enjoy a competitive compensation package with flexible working conditions. If you're ready for a rewarding opportunity in an exciting setting, we’d love to hear from you! Other We review applications on an ongoing basis, and interviews are scheduled to start in september. I Björkdalsgruvan, utanför Sandfors Kåge, bryter vi guldmalm i vår underjordsgruva. Vi ligger strax utanför Sandfors knappt fyra mil nordväst om Skellefteå. På vår site har vi hela gruvprocessen från prospektering, planering och brytning till själva anrikningen samt avfallshantering i form av dammar. Vi är ett ungt och drivet gäng med drygt 240 anställda och ett hundratal entreprenörer. Vi ägs av Mandalay Resources som bland annat har sin bas i Toronto, Kanada och är TSX-noterade. Du kommer till en kultur präglad av säkerhet, samarbete och optimism, där det är lätt att känna sig hemma.
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Lycksele kommun söker lärare till Finnbacksskolans resursskola åk 4-9. Finnbacksskolan är en högstadieskola som har ungefär 420 elever. Arbetslagen träffas regelbundet i arbetslagsmöten, för kompetensutveckling och elevhälsoträff. Hos oss har lärare möjlighet att träffas regelbundet ämnesvis i sektorsträffar och vi genomför gemensamma arbetsplatsträffar varje månad. Vi arbetar i ett nära samarbete med elevhälsan för att säkerställa att våra elever mår bra och känner sig trygga i skolan. Tillsammans bygger vi för framtiden genom samarbete, utbildning och ny teknik. Resursskolan har inriktning mot elever med AST. Tjänsten innebär undervisning enskilt och i små grupper i sedvanliga skolämnen. Eleverna på resursskolan är uppdelade i två grupper där åk 4-6 huvudsakligen tillhör en grupp och åk 7-9 är en grupp. Målet är att eleverna i resursskolan ska nå godkända betyg i årskurs nio. Målet är också att förbereda eleverna för gymnasiet och när det är möjligt delta i klassundervisning. Du ingår i ett arbetslag för samråd och planering. I arbetet ingår också att vara handledare för några elever. Du kommer att ha ett nära samarbete med elever och vårdnadshavare. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i mellanstadiet och/eller högstadiet. Du kan med fördel vara utbildad inom något/några av följande ämnen; no, svenska, so, ma. Erfarenhet av arbete med elever med särskilda behov är meriterande. Det är ytterligare en fördel om du har kunskaper i specialpedagogik. Vi söker dig som är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt arbete så att en trygg och inkluderande lärmiljö för våra elever skapas. Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du ser nyttan i att samplanera och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: https://www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan bli aktuellt. Omfattning: 100% Tillträde: 2025-08-11 Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Känner du, utifrån vad du läst om oss, att du skulle passa in som lärare på resursskolan? Varmt välkommen med din ansökan märkt med 1156, senast 2025-08-03. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker vi knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.
Sörmjöle skola är ”den lilla skolan med det stora hjärtat”. Här arbetar engagerad personal som tillsammans med barnen skapar goda förutsättningar för lärande och utveckling. Här går elever från förskoleklass till årskurs 6. Skolan ligger cirka 2 mil söder om Umeå. Häng med på en digital rundtur hos oss genom att klicka här! Nu söker vi en trygg förskollärare till vår förskoleklass och fritidshem! Anställningsinformation Anställningen avser en tillsvidareanställning, heltid, med start 2025-08-11. Dina arbetsuppgifter Detta är en kombinerad tjänst där du primärt kommer att ansvara för undervisning i förskoleklassen men även arbeta viss tid på skolans fritidshem. Som förskollärare ansvarar du för att leda undervisningen utifrån läroplanen. Det innebär att du ansvarar för planering, genomförande, utvärdering, analys och utveckling av undervisningen. Du ingår i ett arbetslag och det är därför viktigt att kunna samarbeta och leda kollegor med andra yrkesroller i det pedagogiska arbetet. Utifrån läroplanen arbetar du med barn i grupp och ser samtidigt till att varje barn får utmaningar och stöd utifrån sina behov. Som förskollärare ansvarar du för dokumentation av barnens utveckling och lärande. Du har daglig kommunikation med vårdnadshavare om hur barnen haft det under dagen men även om deras utveckling och eventuella utmaningar. Om dig Som person är du engagerad, flexibel, positiv och lösningsfokuserad. Du kan leda kollegor och driva utvecklingsarbete. I arbetet leder du barn och barngrupper, du väcker nyfikenhet och har lätt för att skapa relationer och samarbeta med barn, vårdnadshavare och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Förskollärarlegitimation/har ansökt om legitimation Erfarenhet av arbete i förskoleklass Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av arbete på fritidshem Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Umeå är en stad i utveckling – med nya stadsdelar, spännande projekt och en tydlig målsättning att växa hållbart. Där har teknik- och fastighetsförvaltningen en central roll i kommunens arbete. Inom förvaltningen arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, Digital omställning och IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice. Fastighet företräder Umeå Kommun som fastighetsägare och har som uppdrag att anskaffa, förvalta och avveckla lokaler för kommunala verksamheter. Vi förvaltar drygt en miljon kvadratmeter skolor, vård- och omsorgslokaler, kultur- och fritidslokaler med mera. Fastighet är uppdelad i fyra avdelningar: Bygg och fastighetsteknik, Fastighetsförvaltning, Fastighetsdrift samt Administration och strategiskt stöd. Just nu söker vi en engagerad elingenjör med inriktning El/Elsäkerhet till fastighetsdriften. Dina arbetsuppgifter Som elingenjör hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra system och installationer inom el och elsäkerhet fungerar optimalt och följer gällande elsäkerhetsstandarder och regelverk. Du ingår i energiledningsgruppen, driver egna projekt inom elområdet och ansvarar för IT-systemförvaltning, inklusive serverhantering för el, lås och passage. Du håller dig uppdaterad om nya teknologier och metoder inom el, säkerhet, dörrmiljöer och laddinfrastruktur, samt planerar och håller i interna utbildningar inom området. I rollen ingår även att arbeta med energiåtgärder tillsammans med energiledningsgruppen och samarbete med verksamheter, medarbetare och externa parter för att säkerställa en smidig och effektiv drift. Tillsammans med drifttekniker kommer du, vid behov, även vara delaktig i felsökning och reparationer. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet som ledande montör eller motsvarande och du har kunskap om gällande regelverk inom området. Vi ser det som positivt om du är behörig/kvalificerad för auktorisation för lågspänning. Vi ser det även som positivt om du har erfarenhet av arbete med lås, passage, larm, dörrmiljöer och laddstolpar. Du har god digital kompetens, vana att arbeta i Microsoft 365 samt erfarenhet av projektuppföljnings- och verksamhetssystem. Du har även erfarenhet av att arbeta i projektform. Du har ett intresse för nya teknologier och metoder, och du trivs med att sprida din kunskap inom organisationen genom exempelvis olika utbildningsinsatser. Du har ett strukturerat arbetssätt och vana av att dokumentera och följa upp ditt arbete. Du har god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med vår egen driftpersonal, verksamheter och entreprenörer krävs det att du både är serviceinriktad och lyhörd samt att du trivs i en roll där du arbetar både självständigt såväl som i team. Tjänsten kräver B-körkort. Förmåner att ta del av som medarbetare inom Umeå kommun Våra förmåner ska skapa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och underlätta din vardag. Som medarbetare inom Umeå Kommun erbjuds du därför bland annat: Förmånscykel Möjlighet till kompetensutveckling i form av t.ex. kurser, (webb)seminarier, projekt och studieresor Flexibel arbetstid Friskvårdsbidrag och andra rabatter på olika aktiviteter Hos oss kan du i vissa fall få fler semesterdagar än enligt grunden i semesterlagen; 25 (tom 39 år), 31 (40-49 år) eller 32 (from 50 år) dagars semester per år. Läs gärna mer om våra förmåner här. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du bifogar CV. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Välj ett jobb för att visa detaljer