Tegs centralskola är en centralt belägen högstadieskola och en knutpunkt på Teg med bibliotek, idrottshallar och fritidsgård. Från centrum är det endast åtta minuters cykling över vackra Umeälven. TC kännetecknas av god struktur och samarbete, trygghet och stabila studieresultat. Vi strävar efter att varje elev ska få lyckas och vilja bli sitt bästa jag. Här är alla elever - allas elever. Dina arbetsuppgifter I rollen som skolvärd ingår det att vara närvarande på raster, i korridorer, planera och genomföra rastaktiviteter tillsammans med både lärare, elever samt fritidsgård. Du kommer att ha fokus på att skapa goda relationer med eleverna. Övriga arbetsuppgifter kan handla om att motivera och stötta specifika elever, samtal med vårdnadshavare, hjälpa och stötta vid konflikter. Du kommer att arbeta tillsammans med arbetslagen och ge eleverna möjlighet till utveckling, trygghet och lärande. Om dig Vi söker dig som är utbildad inom socialt eller pedagogiskt arbete och som har erfarenhet av att arbeta med ungdomar i åk 7-9. Du har erfarenhet av ledarskap inom hockey. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med elever med särskilda behov samt om du har arbetat på högstadieskola. Du är relationsskapande, har god samarbetsförmåga och hittar lösningar. För dig är det viktigt med en god och tydlig kommunikation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisen belastningsregister uppvisas vid anställning. Övrigt - Tillsvidare, heltid, med start snarast, eller enligt överenskommelse. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Nu söker vi fler chaufförer till vårt team i Umeå. Vi ser gärna att man har minst 10% i tjänstgöringsgrad. Som extrachaufför har man stort inflytande över sina arbetstider. Man kan välja väldigt fritt vilka dagar och tider man vill arbeta. Om man är intresserad av heltid eller deltid så är även det intressant. För tjänsterna är anställningsstart fr.o.m. snarast och framåt. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Vi ser framförallt sökande som redan innehar taxilegitimationen, men tar även in sökande som är intresserade av att ta taxilegitimation om du känns som rätt person för organisationen. För dig som inte har taxilegitimation så kan vi erbjuda hjälp med studierna för att ta taxilegitimationen (studiematerial, mm). Vi står även för kostnaderna att ta taxilegitimationen (provkostnader, läkarundersökning, etc). Det vi söker är Umeå bästa chaufförer. Med bästa, så menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten, utan vi söker personer som kan leverera god service, samt med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa, och du utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Vi är ett premiummärke inom taxi, och du kommer att vara vårt ansikte utåt och en ambassadör för företaget, just därför har vi höga krav på dig. Att vi är ett premiummärke återspeglar sig också i att vi har ett väldigt gott kund och chaufförsrenommé. I dagsläget ligger kundbetyget på våra chaufförer på 4,7 av 5 när kunderna betygsätter. Att vi håller en hög standard och kvalité innebär i sin tur att vi har ett starkt kundunderlag och många resor. Att vi har ett starkt kundunderlag och mycket resor medför att vi ligger bra till lönemässigt inom branschen. Vi ser det som ett krav att du besitter dessa egenskaper och kunskaper: - Serviceminded och gillar att arbeta med människor - Glatt humör och positiv inställning - Noggrann och ansvarsfull - Stresstålig - God lokalkännedom - God datorvana - En säker chaufför med erfarenhet bakom ratten - 20 år gammal (lagkrav) och innehar B körkort Dina arbetsuppgifter är att som taxichaufför utföra resor åt Min Taxis kunder i Umeå med kranskommuner, och att på bästa möjliga vis ge våra kunder riktigt god service. Taxichaufför är ett väldigt serviceinriktat yrke med mycket kundkontakt. Det är lätt att tro att taxi är att utföra resor till/från krogar på helgkvällar, då detta ofta är vad man som privatperson förknippar taxi med. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att utföra samhällsbetald trafik på vardagar. Det är sjukresor åt regioner, skolresor och färdtjänstresor åt kommunerna. Men även en hel del tjänsteresor åt företagskunder. Man arbetar konstant med människor och är ofta en nyckel i deras vardag för att ta sig till/från vårdinrättningar, skolor, arbete, mm. Vi täcker ett stort geografiskt område och bedriver trafik i stora delar av Norrland. Vi har t.ex fordon stationerade i Boden, Kalix, Luleå, Nordmaling, Robertsfors, Sollefteå, Vindeln, Vännäs, Umeå och Örnsköldsvik kommun. Det är inte ovanligt hos oss med många längre resor över kommungränserna, och stora delar av Norrland. Vi har i dagsläget ca 150 fordon och ca 250 anställda chaufförer. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Läs mer om yrket och hur det är att arbeta hos oss på https://mintaxi.se/jobb/ Företaget har kollektivavtal och lön utfaller i enlighet med kollektivavtalet. Märk ansökan "Taxichaufför Extra Umeå". Intervjuer, tillsättning och inskolning av dessa tjänster kommer att ske under augusti.
Nu söker vi fler chaufförer till vårt team i Umeå. Vi söker både heltidschaufförer, deltidschaufförer och extrachaufförer. Som extrachaufför så väljer du själv vilka pass du vill arbeta, men företaget önskar att man som anställd har en tjänstgöringsgrad på minst 10%. Som heltidschaufför och deltidschaufför arbetar du enligt ett löpande schema. För tjänsterna är anställningsstart fr.o.m. snarast och framåt. Innan anställningsstart kommer utbildning i företagets rutiner och utrustning att genomföras. Vi ser framförallt sökande som redan innehar taxilegitimationen, men tar även in sökande som är intresserade av att ta taxilegitimation om du känns som rätt person för organisationen. För dig som inte har taxilegitimation så kan vi erbjuda hjälp med studierna för att ta taxilegitimationen (studiematerial, mm). Vi står även för kostnaderna att ta taxilegitimationen (provkostnader, läkarundersökning, etc). Det vi söker är Umeå bästa chaufförer. Med bästa, så menar vi dig som inte endast är säker bakom ratten, utan vi söker personer som kan leverera god service, samt med ett glatt humör tar hand om våra kunder. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att erbjuda god service och det är en stor fördel om du gillar mötet med kund och är socialt lagd. Du arbetar med kundkontakt vid varje resa, och du utgör en viktig funktion i vardagen för de som nyttjar våra tjänster. Vi är ett premiummärke inom taxi, och du kommer att vara vårt ansikte utåt och en ambassadör för företaget, just därför har vi höga krav på dig. Att vi är ett premiummärke återspeglar sig också i att vi har ett väldigt gott kund och chaufförsrenommé. I dagsläget ligger kundbetyget på våra chaufförer på 4,7 av 5 när kunderna betygsätter. Att vi håller en hög standard och kvalité innebär i sin tur att vi har ett starkt kundunderlag och många resor. Att vi har ett starkt kundunderlag och mycket resor medför att vi ligger bra till lönemässigt inom branschen. Vi ser det som ett krav att du besitter dessa egenskaper och kunskaper: - Serviceminded och gillar att arbeta med människor - Glatt humör och positiv inställning - Noggrann och ansvarsfull - Stresstålig - God lokalkännedom - God datorvana - En säker chaufför med erfarenhet bakom ratten - 20 år gammal (lagkrav) och innehar B körkort Dina arbetsuppgifter är att som taxichaufför utföra resor åt Min Taxis kunder i Umeå med kranskommuner, och att på bästa möjliga vis ge våra kunder riktigt god service. Taxichaufför är ett väldigt serviceinriktat yrke med mycket kundkontakt. Det är lätt att tro att taxi är att utföra resor till/från krogar på helgkvällar, då detta ofta är vad man som privatperson förknippar taxi med. Att köra taxi hos oss handlar framförallt om att utföra samhällsbetald trafik på vardagar. Det är sjukresor åt regioner, skolresor och färdtjänstresor åt kommunerna. Men även en hel del tjänsteresor åt företagskunder. Man arbetar konstant med människor och är ofta en nyckel i deras vardag för att ta sig till/från vårdinrättningar, skolor, arbete, mm. Vi täcker ett stort geografiskt område och bedriver trafik i stora delar av Norrland. Vi har t.ex fordon stationerade i Boden, Kalix, Luleå, Nordmaling, Robertsfors, Sollefteå, Vindeln, Vännäs, Umeå och Örnsköldsvik kommun. Det är inte ovanligt hos oss med många längre resor över kommungränserna, och stora delar av Norrland. Vi har i dagsläget ca 150 fordon och ca 250 anställda chaufförer. Förutom att utföra resor och ta hand om våra kunder så ingår det i arbetsuppgiften att hålla fordonen du utför resorna i rena och välstädade. Läs mer om yrket och hur det är att arbeta hos oss på https://mintaxi.se/jobb/ Företaget har kollektivavtal och lön utfaller i enlighet med kollektivavtalet. Märk ansökan "Taxichaufför Umeå". Intervjuer, tillsättning och inskolning av dessa tjänster kommer att ske under augusti.
Norsjö kommun söker dig som vill ansvara för och driva kommunens lokalförsörjningsprocess framåt. Kommunen har antagit en lokalförsörjningsplan som innebär projektering av flera stora projekt. Du ska vara spindeln i nätet och koordinera processerna från start till mål, från behov till slutprodukt. DIN NYA ARBETSPLATS Du arbetar förvaltningsövergripande och är direkt underställd kommunchef. Din operativa ledning består av verksamhetschef Kommunal Utveckling. Ditt team består av flera funktioner från flera olika verksamheter beroende på projekt. Du rapporterar ditt arbete till den förvaltningsövergripande ledningsgruppen. Vår organisation är liten och familjär, vi arbetar tillsammans mot visionen Världens bästa vardag. DITT UPPDRAG I ditt uppdrag ska du leda och koordinera koncernens viktiga processer och projekt inom lokalförsörjning. Du ska arbeta för att optimera kommunkoncernens nytta vid lokalförändringar, följa upp och utveckla lokaleffektivitet och ansvara för att utveckla lokalförsörjningsprocessen, allt från att analysera verksamheternas lokalbehov, följa upp lokaleffektivitet till att samordna och strukturera den strategiska lokalresursplaneringen. Som senior projektledare/lokalstrateg ska du säkerställa framgångsrika projektgenomföranden genom att leda, planera, projektera, upphandla och genomföra om-, nybyggnads- och större underhållsprojekt. Du ansvarar för att varje projekt levererar med avseende på tid, kostnad och kvalitet. Du leder interna resurser inom koncernen, men även externa resurser i form av konsulter och entreprenörer arbetar med genomförande och uppföljning av relaterade entreprenadupphandlingar. Rollen innebär inget eget personalansvar, men du arbetar i nära samverkan med verksamheterna, kommunens fastighetsenhet, kommunens bostadsbolag samt styrning och ledning av externa resurser så som konsulter och entreprenörer. Du leder kommunens projektledningsgrupp och bereder och föredrar till beslutande organ. DIN KOMPETENS God förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Självständig och erfarenhet av att driva och leda processer. God kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket väl både muntligt och skriftligt. Analytisk, har helhetsperspektiv och förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. KRAV Högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, samhällsbyggnad eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet kan anses likvärdig. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med strategiska frågor inom fastighetsområdet, god förhandlingsvana och gärna projektledningserfarenhet. HÄR SKAPAR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Norsjöbygden präglas av framtidstro och härliga människor. Här bor du med naturen runt knuten i en trygg och trivsam miljö. Här finns närheten till andra delar av Sverige och världen med en dryg timme till två av länets flygplatser och med tågstation i kommunen. Våra elever i grundskolan har höga meritvärden och eleverna trivs. Fritiden är rik och det ideella föreningslivet möjliggör för kommunmedborgarna allt från idrottsutövande till kulturella aktiviteter. Här finns också många möjligheter till spontana aktiviteter som vandring efter våra vandringsleder, lek i arenaparken, en skotertur, en tur med skidorna eller varför inte en kaffepaus på något av kommunens mysiga caféer. Här kan du skapa din egen ”världens bästa vardag”. Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss. ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 eller enl ök Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen.
Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele. Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader. Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Barnskötare Arbetsuppgifter Som barnskötare kommer du att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans ansvarar för barnens utbildning. Du ansvarar för att barnen erbjuds en god omsorg och ges möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare och andra stödfunktioner är en viktig del i arbetet. Barnen får möjlighet att lära sig saker genom att leka, skapa och utforska – på egen hand, i grupp och tillsammans med vuxna. Vi följer och utmanar barnen i deras lärande genom leken. För oss innebär det att vi har en djup respekt för barnet och dess förmåga och vilja att utforska sin omvärld. Att skapa trygghet för både barn och familjer är en viktig uppgift för förskolan. Som barnskötare är du en viktig medspelare i våra team. Kvalifikationer Du är utbildad barnskötare på gymnasienivå och har erfarenhet av arbete på förskola. Du har kompetens kring läroplansuppdraget och barn i behov av särskilt stöd. Vi söker dig som är ansvarsfull, engagerad och som tycker om att arbeta i team. Tillsammans arbetar vi för att skapa en utvecklande och trygg vardag för våra barn, där du skall arbeta för barns delaktighet och se det kompetenta barnet. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du verkar för en god arbetsmiljö såväl en social som fysisk. Mycket stor vikt läggs vid din personliga lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Kommunen är ett sydsamiskt förvaltningsområde vilket innebär att det är meriterande med kunskap inom samisk kultur och samiska språkkunskaper. Omfattning Anställningen är en tidsbegränsad anställning från den 1 september till den 31 december, med möjlighet till förlängning. Sista ansökningsdag: 2025-07-24 Övrigt Har du skyddad identitet kontaktar du HR-Anna Johansson 0941-140 54 eller Jessica Olofsson 0941-14072, så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Lön Månadslön Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.
Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele. Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader. Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Åsele kommun söker enhetschef för hemtjänsten Vård- och omsorgsverksamheten i Åsele kommun består av hemtjänst, vård- och omsorgsboende för äldre, LSS verksamheter, medicinsk enhet samt hemsjukvård. Som enhetschef för hemtjänsten har du en ledande, utvecklande och samordnande roll inom hemtjänstens verksamhetsområde. Du samarbetar med övriga enhetschefer och har ett gemensamt uppdrag att skapa en sammanhållen god vård och omsorg för våra invånare. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en mindre kommun med nära kontakt med medarbetare, samarbetspartners och omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjligheter att forma utvecklingen inom vård- och omsorg i Åsele. Vi söker dig som är trygg i din chefs- och ledarroll med förmåga att stötta och inspirera medarbetare i såväl dagligt arbete som i utvecklingsarbete. Ditt ledarskap entusiasmerar och bidrar till en trivsam arbetsplats och en verksamhet som levererar hög kvalitet på de insatser som görs. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är erfaren hemtjänstchef, engagerad, trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du står för struktur och omvärldsbevakning med ett övergripande ansvar för att utveckla verksamheten. I din roll är det viktigt att du har god förmåga att driva förbättrings- och kvalitetsarbete. Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Uppdraget innebär samverkan både internt och externt till exempel med myndigheter och hälso- och sjukvård. Kvalifikationer För att lyckas i rollen krävs att du är trygg i dig själv, har integritet och trivs med att ta ansvar. Du uppskattar att arbeta i team och skapar delaktighet för dina medarbetare samt framgångsrika samarbeten med kollegor. Du agerar professionellt i möten och kan kommunicera mål och visioner, vidare har du en god analys- och problemlösande förmåga. Arbetet förutsätter goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Du har: - Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller hälso- och sjukvård. Annan utbildning kan av arbetsgivaren bedömas som relevant i förhållande till tidigare arbetslivserfarenhet. - Arbetslivserfarenhet som gett dig praktiska och teoretiska kunskaper om arbete inom äldreomsorgen. - God kännedom om de lagar som styr verksamheten. - Erfarenhet av chefsuppdrag eller arbetsledande befattning inom kommunal verksamhet. Övrigt Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Åsele kommun är ett samiskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar något av de samiska språken. Omfattning Heltid 100 %, provanställning 6 månader som kan leda till en tillsvidareanställning. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och eventuell anställning kan komma att ske innan ansökningstiden löper ut. Lön Månadslön ange löneanspråk Kontaktperson Eva-Lena Johansson Socialchef 0941 14014, 0705613842 Arbetsgivare Åsele Kommun Sociala avdelningen Vasagatan 5 919 85 Åsele kommun Ansökan Ange referens Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.
Om Assistera Skandinavien AB Assistera är ett familjärt assistansbolag med snart 30 års erfarenhet i branschen. Vi har byggt långsiktiga och tillitsfulla relationer med både brukare, anhöriga och assistenter. Genom nära dialog, lyhördhet och flexibilitet skapar vi en trygg och utvecklande arbetsmiljö där människor står i centrum. Vi söker dig som vill växa i ditt ledarskap och vara med och forma framtidens personliga assistans. Som personalansvarig hos oss får du ett helhetsansvar för flera assistentgrupper och arbetar nära både brukare och kollegor, i en verksamhet där omtanke alltid är utgångspunkten. Arbetsuppgifter för personalansvarig inom personlig assistansSom personalansvarig ansvarar du för rekrytering, bemanning, dokumentation samt arbetsledning av personliga assistenter kopplade till våra brukare. I ditt arbete ingår även uppföljning, schemaläggning och att hålla nära dialog med brukare, anhöriga och assistenter. Kvalifikationer för rollen som personalansvarig Erfarenhet av arbetsledning, gärna inom personlig assistans, LSS, vård eller socialt arbete. God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att handleda samt utveckla medarbetare. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har god datavana. Kunskaper om arbetsrätt, kollektivavtal och bemanningsplanering är meriterande. B-körkort är meriterande. Eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR, beteendevetenskap, socialt arbete eller annan relevant inriktning är meriterande. Personliga egenskaper vi söker hos dig som personalansvarig inom personlig assistans För att trivas i rollen ser vi att du är relationsskapande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete, samt sätter individens behov i centrum. Din lyhördhet, förmåga att motivera andra och ditt professionella bemötande är avgörande för oss. Om arbetsmiljön och arbetsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Kollektivavtal. Arbetstider är flexibla. Möjlighet till distansarbete. Lönetyp: Fast månadslön, enligt kollektivavtal. Försäkringar och pensionsavsättningar. Friskvårdsbidrag Stor möjlighet att påverka din egen utveckling och företagets. Urval och ansökan Vi tillämpar löpande urval. Skicka in ditt CV och personliga brev via vårt ansökningsformulär. Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta oss!
Lövsta lantbruksforskning Vill du arbeta med mjölkproduktion och forskning? Vi söker en djurintresserad djurskötare till vår 100 kor stora mjölkkobesättning vid Röbäcksdalens forskningsladugård i Umeå. Där får du möjlighet att kombinera praktiskt arbete med spännande forskningsprojekt. Om jobbet Du blir en viktig del i det team som idag består av sex medarbetare. Arbetet innebär dels de vanliga sysslorna i en mjölkbesättning som exempelvis mjölkning, utfodring, tillsyn, rengöring, provtagningar och registreringar. Det genomförs mycket forskningsprojekt i verksamheten vilket är en viktig del av arbetsuppgifterna. Tjänsten är schemalagd med schemalagt helgarbete. Din bakgrund Vi söker dig som har praktisk erfarenhet och teoretiska kunskaper inom mjölkproduktion. Du är noggrann och ansvarstagande och vill jobba med djur och andra människor. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har gått semin kurs, har erfarenhet av läkemedelshantering samt traktorkörning. Om oss Röbäcksdalens forskningsladugård är en del av Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) i Umeå. Här bedrivs både forskning och utbildning inom mjölkproduktion, där vi strävar efter att skapa en högklassig miljö för både djur och människor. Utöver mjölkproduktion finns en omfattande växtodling på 250 hektar. Gården samverkar med SLU:s djuranläggning i Uppsala där det finns kor, grisar och fjäderfän. Vill du vara med och bidra till framtidens forskning och hållbar mjölkproduktion? Sök tjänsten idag! Läs mer om Röbäcksdalens forskningsladugårds på https://www.slu.se/fakulteter/vh/om-fakulteten/institutioner/lovsta/robacksdalen/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering Umeå Anställningsform Vikariat 6 månader, med möjlighet till förlängning. Omfattning 100% Tillträde Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-04. Fackliga kontaktpersoner https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
IVO söker specialistläkare i allmänmedicin för arbete vid någon av avdelningarna i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en specialistläkare inom allmänmedicin för tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal samt andra medicinskt orienterade uppgifter inom myndighetsutövningen. Om jobbet Som tillsynsläkare på IVO kommer du att handlägga ärenden och medverka i utvecklingen av tillsynsarbetet där din kompetens behövs. Du kommer att arbeta med medicinska bedömningar och medverka i tillsynen av primärvård, kommunal- hälso- och sjukvård med åtföljande vårdkedjor och (ex. barnhälsovård, skolhälsovård, företagshälsovård, äldrevård). Tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal är en väsentlig del av tillsynsläkarens arbete. Du kommer i arbetet i kontakt med såväl vårdgivare/personal som allmänhet och media. Tillsynen ska vara riskbaserad och granska det som är väsentligt för patientsäkerheten, samt präglas av tydlighet, trovärdighet och effektivitet, liksom utgå från den statliga värdegrunden. Som tillsynsläkare arbetar man nationellt med olika ärendeslag och därav har geografisk kontorstillhörighet ingen betydelse för att klara sitt uppdrag. På IVO arbetar idag ett 20-tal tillsynsläkare varav flera är specialister inom allmänmedicin. Vi söker dig som har • Läkarlegitimation med specialistbevis inom allmänmedicin. • Flerårig aktuell erfarenhet av kliniskt arbete. • God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, juridik och finansiering. Vi söker dig som är intresserad av att tillsammans med övriga medarbetare och kompetenser på IVO, utveckla och förstärka patientsäkerheten i vården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är saklig, noggrann och tydlig samt pedagogisk i din kommunikation. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna beakta och omsätta andras synpunkter och perspektiv. Du skall snabbt kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare kräver rollen som tillsynsläkare att du har förmågan att analysera och utreda komplext och omfattande material utifrån ett resursbesparande och generellt perspektiv. Du ska ha lätt för att se helheten och arbeta effektivt. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslutsunderlag samt kommunicerar effektivt resultatet av ditt arbete, både internt och externt. Vi ser det som meriterande om du också har • Erfarenhet av arbete med särskilt ansvar för medicinsk kvalitet och patientsäkerhet, såsom medicinsk rådgivare, ledningsansvarig läkare etc. • Utbildning och/eller erfarenhet av att tillämpa juridisk information och föreskrifter inom det medicinska området. • Erfarenhet av tillsyn eller annat arbete på myndighet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering vid någon av IVO:s sex avdelningar i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete under del av arbetsveckan. Din befattningstitel kommer att vara inspektör. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Ansök senast den 17 augusti 2025. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp. IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.
Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Du kommer att arbeta med ett elevstödjande uppdrag på Vallnässkolan, Storumans kommun med placering på mellanstadiet. Ditt uppdrag är att tillsammans med övrig personal på skolan leda, stödja och utmana enskilda elever såväl som elevgrupper i åldersgruppen 10-13 år. Erfarenhet av arbete med elever i behov av stöd är meriterande. Vi söker dig som är tydlig, trygg och stabil i din yrkesroll. Det är viktigt att du har en god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har en positiv elevsyn och förväntas kunna arbeta självständigt såväl som i grupp. Du förväntas vara engagerad i ditt uppdrag och ha god förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. Det är viktigt att du ser till individen och utgår från elevens behov i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Godkänt utdrag från belastningsregistret krävs. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Adekvat utbildning på området. Arbetslivserfarenhet och personlig lämplighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer