Postdoktor i kvantitativ eko-epidemiologi
Umeå Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. Beskrivning Tjänsten utlyses inom ramen för ett Vetenskapsrådsprojekt som syftar till att förstå hur stora vulkanutbrott med påföljande atmosfäriska effekter har påverkat historiska epidemier. Det större tvärvetenskapliga projektet involverar expertis från flera olika områden, inklusive matematik, ekologi, historia, klimat- och medicinsk vetenskap, i ett samarbete mellan flera institut. En central del av projektet är att utveckla processbaserade eko-epidemiologiska modeller som tar hänsyn till klimatförhållanden, ekologi och mänsklig rörlighet. Det finns ett samarbete mellan Umeå universitet och Lunds universitet. Arbetsuppgifter Den postdoktorala forskaren förväntas ägna sig åt avancerad matematisk modellering av infektionssjukdomar som tillämpas på spatiotemporala data i ett rumsligt rutnät som representerar olika rumsliga skalor. Projektet innefattar att granska befintlig litteratur och särskilt syntetisera modellstrukturer och parametrar för eko-epidemiologiska processer kring sjukdomar som sprids via gnagare och olika sjukdomsvektorer, vidareutveckla processbaserade modeller för historiska utbrottssituationer i samband med stora vulkanutbrott och validera modeller med hjälp av olika historiska dataset, som omfattar miljö-, klimat-, social-, demografisk-, rese- och sjukdomsinformation. Den ideala kandidaten förväntas ha hög kapacitet att arbeta såväl självständigt som i tvärvetenskapliga team med forskning som syftar till att uppfylla projektmålen samt skriva publikationer för fackgranskade vetenskapliga tidskrifter. Kvalifikationer Behörig att anställas dom postdoktor är den som avlagt doktorsexamen, eller utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen inom folkhälsovetenskap, epidemiologi eller ett liknande område. Detta behörighetskrav måste vara uppfyllt senast när anställningsbeslutet fattas.  Vi söker en kandidat med enastående färdigheter i tillämpad matematik. Goda kunskaper i programmering är viktigt, gärna i Matlab och Fortran, liksom utmärkta kunskaper i engelska.   Meriterande Eftersom anställning som postdoktor utgör en meriteringsanställning för juniora forskare, riktar vi oss främst till den som har en doktorsexamen som inte är äldre än tre år räknat från sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan den komma i fråga som avlagt doktorsexamen tidigare. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer eller andra liknande omständigheter, samt för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag.   Önskvärda kvalifikationer Det vetenskapliga arbetet bedrivs både inom forskargruppen och i samarbete med ett större vetenskapligt nätverk, och god kommunikations- och samarbetsförmåga är viktigt.   Villkor Anställningen är en visstidsanställning på heltid under två år i enlighet med avtalsvillkoren för visstidsanställning som postdoktor. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Du som är mellan 19-24 år, har manuellt B- körkort och gillar att resa i...
Better Business Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du positiv, engagerad, gillar att resa och vill ta mycket ansvar i ett självständigt arbete? I sådant fall passar detta jobbet dig perfekt! Anställningen börjar i augusti månad. Better Business är ett företag som har kontrollanter och mystery shoppers utspridda över hela Sverige och vi i team Norr utgår från Umeå. Som Ålderskontrollant och Mystery Shopper arbetar du dig runt i landet på en så kallad "slinga" i ett team av två medarbetare. Ni kommer att köra våra företagsbilar och bo på hotell under slingorna. kostnader så som boende och bränsle står självklart företaget för. Där av är det viktigt att du har manuellt B-körkort och god körvana så att du känner dig trygg på vägarna. Slingorna kan variera mellan 3-5 dagar i streck. Det vill säga att beroende på månad och uppdrag så kan det variera hur mycket man arbetar och sover utanför Umeå. Under arbetet kommer ni att besöka butiker, caféer, restauranger och liknande typer av enheter, för att göra så kallade provköp på t.ex spel, tobak, läkemedel och alkohol. Detta för att mäta om försäljningsenheten begär legitimation på åldersbegränsade varor. Vidare ingår det som Mystery Shopper att genomföra anonyma kvalitets mätningar. Vilket innebär att du kommer besöka en enhet och agera som en vanlig kund där du följer ett specifikt scenario för att kunna bedöma specifika kriterier i upplevelsen av ditt besök. Vi hjälper våra kunder att utveckla kvalité och försäljning i mötet med kunden samt säkerställa att uppsatta rutiner efterlevs löpande. Form av ålderskontroller dvs. kontroller för att säkerställa att alkohol inte säljs till minderåriga. (Alkohollagen Kap 5 § 5). Dessa uppdrag handlar om just säkerställande av ålderkontroll genom provköp, för att vara provköpare i det åldersspann där ålderskontroll krävs behöver du alltid vara 20 år fyllda och/eller i närliggande högre ålder som är åldersrepresentativ för det lagliga inköpet av alkoholhaltig vara. Detta för att säkra att alla provköp genomförs av en ålders representativ kontrollant och alla butiker kontrolleras på samma grunder. Själva ålderskontrollerna genomförs i förebyggande syfte. Kunskapskrav: Du som söker ska ha manuellt B-körkort och kunna svenska språket i både tal och skrift. Det är en stor merit att vara duktig på att uttrycka sig i skrift, samt att ha ett öga för detaljer då det ingår mycket rapportskrivning i arbetet. Har du tidigare arbetat med service yrken och / eller har kassa erfarenhet så ser vi detta som meriterande. Arbetet går att kombinera med lättare distans studier eller annat flexibelt extrajobb. Arbetsbelastningen varierar månad till månad beroende på våra kunders uppdrag. Arbetstiderna är främst under dagtid men kvälls och helg jobb kan förkomma. Du behöver kunna arbeta minst 3veckor i månaden och då även kunna sova borta måndag-fredag. Ansökningar tas endast emot via ansöknings portalen. Urval sker löpande och du blir kontaktad via telefon om du går vidare till intervju i rekryteringsprocessen. Better Business är ett nischat säkerhets- och undersökningsföretag med mer än 25 års erfarenhet och med över 12.000 kund objekt täcker vi idag upp landets samtliga orter. Vi är stolta över att vara ett ledande bolag i branschen och ett av Sveriges snabbast växande företag. Vårt huvudsyfte är att förebygga och avslöja internt svinn samt att mäta och förbättra kund upplevelsen. Våra tjänster används inom detaljhandeln, dagligvaruhandeln, hotell, restaurang/nattklubbar, spelbolag, rederier, tåg och flygbolag för att ge våra kunder ökad kunskap och en god kontroll över sin verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Med vänliga hälsningar, Better business teamet i Norr.

13 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Undersköterskor Nybrukets hemtjänst
Lycksele kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker nu en till tre underskötersköterskor till Nybrukets hemtjänst. Inom hemtjänsten har vi en föränderlig arbetsplats där vi dagligen möts av nya spännande utmaningar. Hemtjänsten i Lycksele kommun bedrivs i kommunens egen regi. Som medarbetare behöver vi ha ett professionellt förhållningsätt och ett trevligt bemötande. Som verksamhet behöver vi ha en god kontinuitet. Vi vill vara en utförare man vill använda sig av och välja! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra service- och omvårdnadsinsatser i den enskildes hem. I dina arbetsuppgifter ingår personlig omvårdnad, ledsagning, promenader och andra hushållsuppgifter. Du kommer att arbeta med människor med olika behov och förutsättningar. Jobbet innebär dag-, helg- och kvällstjänstgöring. Vill du vara med och göra skillnad? Vi finns till för brukarens skull. Genom att vara närvarande, lyhörda och omtänksamma skapar vi trygghet, delaktighet och möjligheten till ett värdigt och meningsfullt liv – i varje möte, varje dag.  "Söker du det bästa jobbet och är intresserad av att jobba med människor. Då ska du söka dig till Nybruket, här är vi måna om att ha en mångkulturell och respektfull arbetsplats. Våra brukare är jättetrevliga och tycker om att träffa nya människor. På Nybruket är alla lika värda. Här kommer du att trivas." /Personalen på Nybruket, Liliam och Musu DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig med undersköterskeutbildning, intyg om skyddad yrkestitel krävs. Du känner stolthet för yrket och vill leverera god omvårdnad och service.  Det mesta av arbetet sker ensam och därför är det viktigt att du är ansvarstagande, lyhörd för den enskildes behov och att du snabbt kan ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Du ska även ha ett gott bemötande och en god empatiskt förmåga. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Nybrukets hemtjänst? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1163, senast 2025-07-31. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kjell & Company Umeå söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 50% i vår butik i MVH Umeå. Den här tjänsten förutsätter att du är flexibel och kan jobba såväl dagtid som kvällar och helger. Tilltänkt start för tjänsten är mitten av juli. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Medarbetare till personalpool
Vindelns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför medarbetare till personalpoolen. Varmt välkommen med din ansökan! DITT NYA JOBB Som medarbetare i poolen har du ett varierande, spännande och utvecklande jobb. Du utför delegerade HSL-insatser och förekommande omvårdnadsarbete. Du har din anställning inom antingen hemtjänsten, funktionshinderomsorgen, våra särskilda boenden eller på korttidsboendet, men du är sysselsatt inom alla verksamheter. Tjänstgöringen är förlagd till dag, kväll och en helg per 5 veckors schemaperiod. Du lägger ditt schema enligt det avtal som finns gällande verksamhetsanpassad arbetstidsförläggning. Därefter bokas du löpande på de vakanser som uppstår.  I denna rekrytering kommer urval att ske under v 35. Därefter kommer de kandidater som är intressanta för tjänsten att kontaktas för intervjuer.  DIN KOMPETENS Vi söker i första hand dig som är utbildad undersköterska/boendehandledare eller innehar annan likvärdig utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser lämplig. I den här rekryteringen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är flexibel och kan ställa om i arbetet på kort varsel. Eftersom du arbetar inom olika verksamheter är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person har du ett gott bemötande, du är empatisk, lyhörd och innehar en god kommunikativ förmåga. Du har även ett genuint intresse för människors behov av stöd i alla ålderskategorier samt intresse av att stödja människor i att klara sin vardag. Eftersom dokumentation är en viktig del av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.  KRAV B-körkort VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse  Urval: Urval kommer att ske under v 35.  BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.  www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun

13 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Enhetschef upphandling och inköp till Upphandlingsbyrån
Umeå kommun
Inköps-, logistik- och transportchefer

Det finns flera bra anledningar varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta i Umeå kommun. Den främsta är att vi alla i kommunen har ett viktigt uppdrag – att göra det bästa för våra kommuninvånare. För Upphandlingsbyrån innebär det att göra den bästa hållbara affären för våra medborgare och att förvalta våra skattemedel smart. Vi är måna om våra medarbetare och hoppas att du vill vara med och bidra samt påverka kommunens utveckling. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef upphandling och inköp har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för ca 15 medarbetare. Du rapporterar till upphandlingchef och ingår i Upphandlingsbyråns ledningsgrupp där du bidrar till hela avdelningens utveckling.   Genom ditt ledarskap tillvaratar du medarbetarnas kompetens och engagemang och du leder, fördelar och coachar dina medarbetare i det operativa arbetet. Tillsammans med dina medarbetare leder du arbetet med att utveckla metoder och arbetssätt inom upphandlingsområdet samt säkerställer att verksamheten följer aktuell lagstiftning. I rollen ingår också att kvalitetssäkra och godkänna upphandlingsunderlag inför politiska beslut samt att tjänstgöra som tillförordnad upphandlingschef vid dennes frånvaro.  Om dig Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser det som positivt om du har genomgått internt traineeprogram för blivande ledare eller motsvarande. Du har ett intresse för ledarskap och du har tidigare erfarenhet av ledarskap i någon form, kanske som chef, teamledare, arbetsledare eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av upphandling och du har erfarenhet och kunskap om Lagen om offentlig upphandling. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet från politiskt styrd verksamhet. Som person är du trygg och resultatorienterad och har en god förmåga att leda och kommunicera i förändring. Med prestigelöshet och kommunikation skapar du delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Du har god förmåga att planera och strukturera och du värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och du uttrycker dig väl i tal och skrift. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför vår organisation där du får möjlighet att göra skillnad. Du blir en del av ett engagerat och målinriktat team som arbetar för att göra den bästa hållbara affären för våra medborgare och förvalta våra skattemedel smart. Som anställd i Umeå kommun får du också förmåner, bra arbetsvillkor och möjlighet till utveckling. Läs gärna mer om våra förmåner här. Vi vill att du bifogar CV samt eventuellt examensbevis. Välkommen med din ansökan! Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Läkare i Umeå
Ofelia Vård AB
Övriga läkare

Ofelia Vård AB är tillsammans med Skandinavisk Hälsovård, Svensk Närsjukvård, Doc Care, HLR Landslaget och Linguacom, en del av Skandinavisk Hälsovård Group.   Ofelia Vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Med detta följer en garanti på att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet , Läkarförbundet och Unionen - det är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia Vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi är ett rikstäckande bolag med stort engagemang för våra konsulter. Vår målsättning är att du ska trivas, känna dig trygg och ha det stöd du behöver i ditt arbete. Din närmaste konsultchef finns alltid till hands för att lyssna, vägleda och hjälpa till med eventuella utmaningar. Vi strävar efter ett långsiktigt samarbete och värdesätter en varm och inkluderande arbetskultur där du står i fokus.   Uppdraget gäller från 30 jun 2025 till 29 aug 2025Relevant kompetens: Psykiatri (krav) BUP (krav) Barn- och ungdomspsykiatri (krav)   &nbsp

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Inköpare
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
Inköpare och upphandlare

Rekryteringsgruppen söker omgående för kunds räkning en Inköpare i Byske, Skellefteå: I rollen som Inköpare kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team som leds av inköpschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och består i allt från att lägga inköpsordrar till att kontinuerligt verka för att vi bedriver ett inköpsarbete i framkant där samarbete, utveckling, god kommunikation och kontaktskapande, både internt och externt, är mycket viktiga delar i arbetet. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor lokalt samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget samt mot våra externa leverantörer. Arbetsuppgifter Ansvarar för inköp av direkt och indirekt material/tjänster till produktionen Leveransbevakning av beställt material vid behov Behandla kvalitetsärenden gentemot leverantörer Medverka vid upphandlingar av direkt och indirekt material/tjänster Genomföra prisförhandlingar samt upprätta leverantörsstatistik vid behov Leta nya leverantörer för att förbättra prisbild och kvalitet samt genomföra leverantörsbedömningar Medverka vid rapportering inom koncernen Delta i arbetet med förbättringsfrågor kopplat till ansvarsområdet och vidareutveckling inom avdelningen Övrigt förekommande arbetsuppgifter Kvalifikationer och erfarenhet Relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete Arbetat i SAP Är strukturerad och organiserad Trivs med att arbeta i ett högt tempo  Är en nyfiken, positiv och drivande person som ser möjligheter och lösningar  Flytande i svenska och engelska i tal och skrift  Har lätt för samarbete med andra och har en god kommunikationsförmåga Vår kund erbjuder En intressant och utvecklande tjänst hos en unik arbetsgivare med både utveckling och produktion under samma tak.        Flexibel arbetstid  Goda utvecklingsmöjligheter Stark teamkänsla Heltidsanställning med fast månadslön Kollektivavtal Detta är en direktrekrytering till vår kund. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sökord: Inköp, Byske, Skellefteå, produktion, internationell miljö, inköpsarbete, leverantörskontakt, förbättringsarbete

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Jobba i fjällen - ICA Fjällboden söker personal
Fjällboden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Kom och jobba med oss på en av Sveriges största ICA Nära-butiker, i en magisk fjällmiljö. Hos oss får du ett arbete med både utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter i butik och kassa. Vi är en naturlig mötesplats mitt i Hemavans centrum, omgivet av höga fjäll och vacker natur. Arbetsuppgifterna innefattar både varuplock samt kassa. Vår butik håller öppet 9-21 alla dagar, och våra tjänster innebär arbete på såväl dagtid som kvällar och helger samt röda dagar. Ingen erfarenhet efterfrågas, men är meriterande. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Du som söker ska vara ansvarsfull, driven, ha ett bra kundmöte och gilla att arbeta i ett högt tempo. Tjänsterna är på 75-100%. Möjlighet till personalboende finns. Tillträde till tjänsten är planerat till oktober, men startdatum går att anpassa vid behov. Intervjuer och anställning sker löpande. Ta chansen att växa med oss i hjärtat av fjällen! Skicka in din ansökan redan idag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Gör karriär inom ICA - Fjällboden söker avdelningsansvariga
Fjällboden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Kom och jobba med oss på en av Sveriges största ICA Nära-butiker, i en magisk fjällmiljö. Hos oss får du ett arbete med både utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter i butik och kassa. Vi är en naturlig mötesplats mitt i Hemavans centrum, omgivet av höga fjäll och vacker natur. Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär inom ICA. Vi söker avdelningsansvariga till bland annat Färskvaror och Kolonial. Vad erbjuder vi: Som avdelningsansvarig hos oss får du jobba varierat och utvecklande, med möjlighet att påverka och växa i din roll. Du kommer att arbeta med allt från försäljning, varuplock, statistik och gavelplanering. Ditt fokus kommer vara att driva din avdelning framåt. Tjänsterna är på 75-100 % och inkluderar arbete på dagtid, kvällar, helger och röda dagar. Vill du göra karriär inom ICA finns det goda möjligheter till vidareutbildning, exempelvis genom BLU och LU. Vi ser positivt på personlig utveckling. Möjlighet till personalboende finns. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarsfull och driven, med en positiv inställning och vilja att ge våra kunder en riktigt bra upplevelse. Du trivs i ett högt tempo och är inte rädd för att ta ansvar eller anta nya utmaningar. Tidigare erfarenhet är inte ett krav, men är meriterande. Det viktigaste är att du har en härlig personlighet, gillar att arbeta i team och är beredd att växa tillsammans med oss. Tillträde till tjänsten är planerat till oktober, men startdatum går att anpassa vid behov. Intervjuer och anställning sker löpande. Ta chansen att växa med oss i hjärtat av fjällen! Skicka in din ansökan redan idag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025