Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Det här är ett omväxlande arbete där du finns till och gör skillnad för människor som behöver dig. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor som behöver din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Arbetsuppgifter Som vikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år. Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift. Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator. Du som söker inom hemtjänst behöver B-körkort. Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Som en del av rekryteringen utför vi även ett språk och språkförståelse test för att upprätthålla dom rekommendationer som Socialstyrelsen har för arbete inom äldreomsorgen och tillsammans med den få en helhetsbedömning. Vi ber dig därför klicka på denna länk och utföra testet innan du skickar in din ansökan, om vi i vårat system ser att du inte utfört det trots att du svarar Ja i ansökan kommer du inte gå vidare till nästa steg i rekryterings processen! https://app.educateit.se/rec/l2VSJjWP6K Övrigt Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Den här annonsen riktar sig till dig som fyllt 18 år och kan jobba i sommar. Om du söker vikariat efter sommaren ber vi dig skicka in din ansökan via vår annons för höstens vikariat, som publiceras i slutet av juli. I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen med din ansökan! Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://skelleftea.se/stodassistent https://skelleftea.se/underskoterska ARBETSUPPGIFTER VÅRD- OCH OMSORGSBOENDE (äldreboende) Som undersköterska eller vårdbiträde på ett vård- och omsorgsboende stöttar du äldre personer med praktiska sysslor och personlig omvårdnad. HEMTJÄNST Som undersköterska eller vårdbiträde inom hemtjänsten stöttar du äldre personer med praktiska sysslor och personlig omvårdnad i deras hem. En del av hemtjänsten är Nattpatrullen. Där är uppdraget att skapa trygghet för de som kan ha svårt att komma till ro på natten. GRUPPBOSTAD/SERVICEBOSTAD I arbetet som stödassistent eller stödpersonal på en gruppbostad eller servicebostad ingår att stötta människor i personlig omvårdnad, praktiska sysslor, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du är också ett stöd i boendets pedagogiska verksamhet. PERSONLIG ASSISTANS Som personlig assistent jobbar du i personens hem och dina arbetsuppgifter utgår från den enskildes önskemål och behov. Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära medicinska insatser, personlig omvårdnad, praktiska sysslor, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. KORTTIDSHEM/KORTTIDSTILLSYN BARN OCH UNGA I arbetet som stödassistent eller stödpersonal i en barn- och ungdomsverksamhet ingår att stötta barn och unga med personlig omvårdnad och sociala kontakter. Barn- och ungdomsverksamheterna består av korttidshem samt fritidsverksamhet på högstadiet och gymnasiet. SOCIALPSYKIATRI Socialpsykiatrin erbjuder personer med psykisk ohälsa, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar eller lindrig utvecklingsstörning stöd i olika former. Det kan vara i ordinärt boende där vi stöttar personen i sitt egna hem eller i bostad med särskild service vilket är i våra servicehus eller boenden. Det kan handla om att skapa och träna in rutiner, att ta sociala kontakter eller stötta vid fritidsaktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarsfull, trygg och flexibel. Du har lätt för att skapa relationer och är uppmärksam och lyhörd mot andra. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom vård och omsorg, kunskap eller tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar, barn och ungdomar, pedagogik eller TAKK/AKK. Det är viktigt att du har tillräckligt goda fysiska förutsättningar för att klara av de arbetsuppgifter arbetet innebär. Att kunna prata och skriva på svenska är ett krav eftersom du i arbetet behöver kommunicera med olika personer och föra social dokumentation. För att kunna arbeta i en barn- och ungdomsverksamhet samt inom personlig assistans behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret. Du ansöker själv om det via polisens hemsida. Utdraget heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning". Ansök gärna om utdraget från belastningsregistret redan när du gör din ansökan. Du behöver inte bifoga något personligt brev i din ansökan. ÖVRIGT Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period. Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker vikarier till hösten som vill att varje barn ska få upptäcka, lära och vara utifrån sina egna förutsättningar! På Skellefteå kommun arbetar vi för att ge barnen verktyg som hjälper dem att förstå och hitta rätt i både nutid och framtid. Utbildningen i förskolan ska lägga grunden för ett livslångt lärande. Den ska vara rolig, trygg och lärorik för alla barn. Tillsammans med hemmen ska förskolan främja barnens utveckling till aktiva, kreativa, kompetenta och ansvarskännande människor och samhällsmedlemmar. Här kan du läsa mer om alla våra förskolor: https://skelleftea.se/invanare/startsida/barn-och-utbildning/forskola/forskola-a-o I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med ordinarie personal skapar du en trygg och pedagogisk miljö där varje barn blir sitt bästa jag. För att främja barnens utveckling kommer du att vara en del i ett arbetslag och delta i olika aktiviteter, lekar och äventyr både inomhus och utomhus. Du kommer ge ordinarie personal stöd i att kunna utföra undervisningen på ett sådant sätt att målen och intentionerna i läroplanen uppfylls. Detta kan innebära att utveckla och stimulera barnens sociala kompetens, språk, matematiska tänkande och miljömedvetenhet genom att planera, genomföra och följa upp aktiviteter utifrån den pedagogiska planeringen. Att kommunicera och ha ett nära samarbete med vårdnadshavare är något du tar ansvar för tillsammans med ordinarie kollegor. Du bidrar till verksamhetens värdegrund och likabehandlingsplan samt är en förebild för barnen när det gäller mänskliga rättigheter, jämställdhet och respekt för varandras olikheter. KVALIFIKATIONER Vi söker personer med olika erfarenheter och bakgrunder som lockas av att arbeta med människor. Om du har en pedagogisk utbildning är det meriterande, men inget krav. Vi söker även dig som inte hunnit skaffa dig så mycket erfarenhet, men som person är engagerad, ansvarstagande och flexibel. Du är duktig på att samarbeta med andra, samt kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter och stötta upp där det behövs i verksamheten. I arbetet är du en trygg vuxenförebild och trivs tillsammans med barn. Du värdesätter olikheter samt välkomnar nytänkande och kreativitet. Du utför ditt arbete på ett förtroendeingivande sätt och har en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker vikarier till hösten som vill vara med och bidra till ett framtida Skellefteå. Här får du varje dag göra en insats som betyder något för eleverna och vara med och forma deras morgondag. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att skolan ska fungera så bra som möjligt för alla elever. Här kan du läsa mer om grundskolorna i Skellefteå kommun: https://skelleftea.se/invanare/startsida/barn-och-utbildning/grundskola/grundskolor-a-o I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. ARBETSUPPGIFTER På fritidshem ingår du i ett arbetslag där ni tillsammans ansvarar för att skapa en trygg och kreativ lärmiljö för eleverna. Detta genom att hjälpa ordinarie personal att leda det pedagogiska arbetet i fritidshemmet. Du stöttar i undervisningen för att ge alla elever möjlighet till en så god social och personlig utveckling som möjligt. I din roll ingår också att vara med och skapa miljöer för att främja elevernas kommunikation, nyfikenhet och aktivitet inom olika områden. Som vikarierande lärare i grundskolan utför du förplanerad undervisning för elever mellan årskurs F-9. Undervisningen utgår från skolans styrdokument och utifrån dessa utför du undervisningen för att ge alla elever möjlighet till en så god social och personlig utveckling som möjligt. I grundskolan kan du även arbeta som skolassistent, som innebär att du hjälper en eller flera elever att nå sina kunskapsmål och i rollen som barn- och ungdomsassistent arbetar du för att elever i anpassad grundskola ska få den bästa möjligheten att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor är en viktig del av arbetet och tillsammans med kollegor arbetar du aktivt med verksamhetens uppdrag och utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker personer med olika erfarenheter och bakgrunder men som lockas av att arbeta med människor. Om du har en pedagogisk utbildning är det meriterande, men inget krav. Vi söker även dig som inte hunnit skaffa dig så mycket erfarenhet, men som person är engagerad, ansvarstagande och flexibel. Du är duktig på att samarbeta med andra samt kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter och stötta upp där det behövs i verksamheten. I arbetet är du en trygg vuxenförebild och trivs tillsammans med barn. Du värdesätter olikheter samt välkomnar nytänkande och kreativitet. Du utför ditt arbete på ett förtroendeingivande sätt och har en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vi söker vikarier till hösten som vill vara med och forma framtidens gymnasieskola. Detta är en möjlighet för dig som vill göra skillnad och bidra till våra elevers lärande och utveckling. Även om behovet av vikarier på våra gymnasieskolor inte är stort just nu, söker vi dig som vill kliva in och stärka upp vår verksamhet när vikariebehov uppstår. På våra gymnasieskolor arbetar vi med ett gemensamt mål – att skapa den bästa möjliga utbildningsmiljön för våra elever. Dina insatser kommer att göra skillnad. Uppdragen är tidsbegränsade och omfattningen varierar utifrån verksamhetens behov. Läs mer om våra gymnasieskolor här: https://skelleftea.se/invanare/startsida/forskola-skola-och-utbildning/gymnasium/skolor ARBETSUPPGIFTER Som vikarierande lärare på gymnasiet får du ansvaret att genomföra planerad undervisning för gymnasieelever. Undervisningen baseras på skolans styrdokument och syftar till att stödja elevernas sociala och personliga utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker personer med olika erfarenheter och bakgrunder. I första hand söker vi dig som är utbildad eller har pågående studier till lärare. Vi söker även dig med annan pedagogisk utbildning eller dig som kanske inte hunnit skaffa dig så mycket erfarenhet, men som lockas av att arbeta med människor. Som person är du ansvarstagande, flexibel och trivs att samarbeta med andra. Du har en förmåga att anpassa dig till olika situationer och bidra med ditt stöd där det behövs. Med din trygga närvaro blir du en viktig vuxenförebild för eleverna, och du ser deras individuella styrkor och behov. Vi värdesätter att du är öppen för olikheter, ser värdet i nytänkande och har ett kreativt synsätt. Du bygger förtroende genom ditt sätt att arbeta och har en god förmåga att sätta dig in i andras perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Om tjänsten: Vi söker en personlig assistent till en 50-årig kvinna bosatt i Umeå. Hon har intressen inom musik, litteratur, föreningsliv, politik och kyrkan. Ljudböcker och poddar är också en viktig del av hennes vardag. På grund av flera hälsoutmaningar – såsom svår doftallergi, ljuskänslighet och nedsatt syn – behöver hon stöd i att navigera och hantera sin vardag, inklusive viss syntolkning. Hon använder en elektrisk rullstol och är i behov av assistans i många dagliga aktiviteter. Som assistent blir din roll att bidra till en trygg, meningsfull och stimulerande vardag, där hennes livskvalitet sätts i centrum. Arbetsmiljön måste vara helt parfym- och rökfri, och inga jordnötter får förekomma. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att assistera med: Personlig hygien, inklusive dusch och påklädning. Stödja vid matsituationer. Hushållssysslor såsom tvätt, städning och matinköp. Att tolka i olika aktiviteter och sammanhang vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna är mellan 30 och 55 år. Du är lyhörd, empatisk och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Ett intresse för kyrkan är ett extra plus, men inget krav. Viktiga egenskaper inkluderar: Parfymfri och rökfri. Förmåga att undvika jordnötter. Mycket goda kunskaper i svenska (minst B1-nivå). Läs kunskapsnivå för B1 här. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller utbildad undersköterska är ett stort plus. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass i början för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Om allt går bra så kan det framöver bli fasta pass i schemat. Arbetspass: Dagar och kvällar, samt helger. Flexibilitet med arbetstider är en förutsättning för den här tjänsten. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Vill du leda utvecklingen av interna logistik- och materialflöden hos tillverkande företag i Norrland? Brinner du för att effektivisera logistikflöden och motiveras av att leda tvärfunktionella team mot utmanande mål? - Då kan det här vara din nästa möjlighet! Vi söker dig som vill bli en del av ett inkluderande och engagerat team som präglas av arbetsglädje, energi och driv. Välkommen till en roll där du får stort ansvar – och möjlighet att verkligen göra skillnad. Om rollen: Som konsult hos oss på Prokon kommer du att arbeta med att utveckla och effektivisera tillverknings- och logistikprocesser i nära samarbete med produktionsledning, tekniker, kvalitetsansvariga och operatörer. Målet är att bidra till en hållbar och konkurrenskraftig produktion hos våra kunder. Uppdragen varierar i både längd och innehåll – beroende på kundens behov. Arbetet sker ibland på distans, men ofta ute hos kund, vilket kan innebära resor och uppdrag på andra orter. Din bakgrund Vi söker dig som har: - Högskoleingenjörsutbildning (eller motsvarande) och relevant erfarenhet - Erfarenhet av projektledning inom produktion/logistik - God kunskap inom Lean och Six Sigma-metodik Meriterande om du har kunskap inom något/några av områdena: - Metodstudier SAM, AVIXS, PROKON eller andra metoder - Affärssystem (Movex, Monitor, SAP) - Automationsteknik (PLC), Vision och/eller Scanning - Nya tekniker såsom AI, VR etc. - Maskinuppföljningssystem typ Balthzar system Som person: Vi tror att du är: Strukturerad och analytisk Självständig och initiativrik En naturlig ledare som skapar förtroende Duktig på att engagera, kommunicera och inspirera andra Du har ett starkt intresse för teknikutveckling och trivs i en roll där du får kombinera teknik, ledarskap och problemlösning. Du behöver behärska svenska och gärna engelska i tal och skrift. Övrigt: Du behöver ha b-körkort och tillgång till bil. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Så ansöker du Skicka CV och personligt brev till [email protected] För frågor, kontakta gärna: Richard Lomming (Avdelningsansvarig Nord), 📞 070-585 00 22 Om Prokon: Prokon är en rikstäckande leverantör av tjänster inom produktionseffektivisering. Genom lång erfarenhet och beprövade arbetsmetoder har vi utvecklat mätverktyg som ger tydlig överblick av produktivitet – och därigenom möjliggör träffsäkra förbättringsinsatser. Resultatet ger en ökad effektivitet och konkurrenskraft för våra kunder. Varmt välkommen med din ansökan till 📧 [email protected]
Har du erfarenhet av arbete med IT- och first linesupport och vill ta dig an nya utmaningar? Brinner du för att ge god service åt kunder? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! Välkommen med din ansökan nedan. Om uppdraget Vi söker nu medarbetare inom first linesupport åt vår kund, som är verksam inom offentlig sektor. Uppdraget startar i september 2025, och förväntas pågå framöver. Omfattningen är heltid och placering för uppdraget är på plats i kundens lokaler i Umeå. Arbetstiderna är under vardagar mellan kl. 08.00-16.30. Innan uppdragets start måste en säkerhetsintervju samt registerkontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter I denna roll är du IT-enhetens ansikte utåt där du ger support och svarar på frågor avseende IT- och tele. First line supporten hanterar idag ca 800 ärenden per månad. Du kommer främst arbeta via telefon och dator men besök av myndighetens personal kan förekomma. IT-enhetens verksamhetsområde innefattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Vi ser därför att du har goda kunskaper inom området och erfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland annat videosystem, telefonväxeln, mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Dina kvalifikationer 1 års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara God social kompetens Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Godkänd gymnasieexamen Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-15. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Om oss Capio Hälsocentral Dragonen är en centralt belägen hälsocentral med 21 000 listade patienter och cirka 70 medarbetare. Vår vision är att förbättra människors hälsa varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter och kunder genom att se, lyssna och finnas här idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. I Sverige finns vi från Umeå i norr till Ystad i söder. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Din roll Som dietist hos oss tar du emot patienter både på plats, telefon eller digitalt. Du kartlägger deras nutritionsstatus och upprättar individuellt anpassade kostplaner och åtgärder vid exempelvis diabetes, mag-tarmproblem eller övervikt. Under samtalen utgår du från patientens behov och förutsättningar, ger praktiska råd och verktyg för livsstilsförändring och följer upp resultaten kontinuerligt. Du arbetar självständigt men samarbetar med övriga professioner för att säkerställa bästa möjliga vård. Vi erbjuder dig Capio Hälsocentral Dragonen är en trivsam och välfungerande arbetsplats med trevliga medarbetare. Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare, vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Om inte det var nog, erbjuder vi även frukost och fika varje fredag. Om dig Vi söker dig som är legitimerad dietist med erfarenhet av och/eller intresse för att arbeta i primärvården. Vi vill att du är positiv och engagerad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta med andra och är en god kollega, där du bidrar till vår gemensamma arbetsmiljö. Du behöver trivas med att arbeta självständigt, men även tycka om att samarbeta med andra professioner. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet, där bland annat personlig mognad, integritet och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Om tjänsten: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar alltid först 6 månaders provanställning. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Institutionen för idé- och samhällsstudier tillhör Umeå universitets humanistiska fakultet och har ca 110 anställda. Vid institutionen samlas forskare, lärare och studenter inom ämnesområdena arkeologi, miljöarkeologi, filosofi, historia, historia med utbildningsvetenskaplig inriktning, idéhistoria, religionsvetenskap och teologi under samma tak. Inom filosofi finns 18 fast anställda lärare. Institutionen ger utbildningar och examina i filosofi på grundnivå, avancerad nivå, och forskarnivå. Forskningsaktiviteten är hög och forskning bedrivs inom ett brett spektrum av filosofiska områden, bl.a. den artificiella intelligensens filosofi, estetik, filosofins historia, kunskapsteori, medvetandefilosofi, metaetik, metafysik, normativ etik, politisk filosofi, språkfilosofi, tillämpad etik och vetenskapsteori. Ämnet strävar efter högsta kvalitet i forskning, undervisning och i alla delar av verksamheten. Mer detaljer om forskningen inom ämnet finns på individuella forskares hemsidor. Nu söker vi en professor i filosofi. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår forskning, undervisning på grundnivå, avancerad nivå och forskarutbildningsnivå, samt att verka för att utveckla filosofiämnets miljö för forskning och forskarutbildning. Professorn förväntas initiera ny forskning och ansöka om externa forskningsmedel. Därutöver ingår handledning, samverkan samt administrativt arbete. Att bidra till att utveckla välfungerande samarbeten inom filosofiämnet och att utgöra ett stöd för mer juniora forskare är av stor betydelse. I anställningen ingår fakultetsfinansiering av 30% forskningstid. För den del av anställningen som finansieras med anslag för utbildning utgår kompetensutvecklingstid (20% av den utbildningsfinansierade delen av anställningen – upp till 14% av heltid) som i normalfallet används till forskning och arbete med forskningsansökningar. För närvarande utlyser Humanistiska fakulteten årligen en publikationsbaserad resurs för forskning, i vilken anställda kan ansöka om upp till 50% fakultetsfinansierad forskningstid under två år. Förutom forskning och undervisning ingår administration samt personal-, ämnes- och planeringsmöten. För mer information, se Professor i filosofi Ansökan Ansökan görs via Umeå universitets e-rekryteringssystem Varbi och ska vara inkommen senast 29 augusti 2025. Uppgift om vilka handlingar som ska bifogas ansökan, återfinns i humanistiska fakultetens anvisningar för ansökningar: https://www.umu.se/contentassets/50940fbdac714459ad8b6a4406596619/humanistiska-fakultetens-anvisningar-for-ansokningar-om-anstallning-och-befordran-annonser-publicerade-from-240129.pdf Notera att digitala kopior av publikationer ska bifogas till ansökan. För denna anställning ska ingen projektplan lämnas in. Övrig information Anställningen är tillsvidare och omfattar 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort är Umeå. För att genomföra undervisning, delta i seminarier och möten och fullgöra andra uppgifter som ingår i anställningen krävs hög närvaro i miljön. I ämnet filosofi finns för närvarande fler manliga lärare än kvinnliga och vi ser därför gärna kvinnliga sökande. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av ämnesprofessor Pär Sundström (090-7865163, [email protected]) eller prefekt Jonas Nilsson (090-7869990, [email protected]). Frågor som rör rekryteringsprocessen besvaras av HR-samordnare Anna Bladh (090-786 64 78, [email protected]). För mer information om institutionen, se: https://www.umu.se/institutionen-for-ide-och-samhallsstudier/. Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer