Vill du ha en roll där du får jobba nära tekniken och vara en nyckelperson i att säkerställa en trygg och stabil IT-drift? Då kan detta vara rätt utmaning för dig Om företaget Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. Om företaget Mer information om företaget kommer ges under rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter I rollen som IT-drifttekniker kommer du tillhöra avdelningen digital utveckling där du kommer arbete med fyra andra kollegor. Teamet värdesätter samarbete och kunskapsdelning för kontinuerlig utveckling. Tillsammans ansvarar ni för IT-driften som säkerställer stabilitet i hela verksamheten. Du arbetar med den dagliga IT-driften och underhåller både fysiska och virtuella servrar, främst i en Windowsmiljö men också med inslag av Linux. Virtualiseringen sker i VMware och i rollen ingår det även ett stort fokus på nätverkskommunikation. I arbetet kommer du ansvara för att snabbt analyserar var problem uppstår ifrån, oavsett om det rör sig om användarfrågor, nätverksstörning eller serverincidenter. I rollen ingår också hantering av användare och behörigheter i Entra ID (SSO), samt administration av Microsoft 365 och Intune. Du ansvarar för kontakten med externa leverantörer, följer upp deras arbete och ser till att allt fungerar som det ska i IT-miljön. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom IT • Erfarenhet av Azure och Microsoft 365 molntjänster • Erfarenhet av implementering, konfiguration och underhåll av nätverksinfrastruktur • Erfarenhet av IT-support och teknisk felsökning av både klient- och servermiljö • Erfarenhet av virtualiseringsteknologier • Meriterande med erfarenhet av Linux-administration • Meriterande med kunskap inom automatisering och scripting • Obehindrad svenska samt engelska i tal och skrift • B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du föredrar att jobba metodiskt och logiskt, med en stark drivkraft att lösa problem. Vi ser gärna att du trivs i samarbete med kollegor, leverantörer och användare och har förmågan att bygga och upprätthålla positiva relationer långsiktigt. Din strukturerade och noggranna natur gör att du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt och levererar resultat av hög kvalitet. Du är även duktig på att följa upp ärenden när det behövs för att säkerställa att arbetsprocessen fortskrider i rätt riktning. Din entusiasm för teknik och utveckling är tydlig, och du är inte rädd för att utforska och ta dig an nya teknologier och utmaningar. Du är drivande när det gäller att hitta förbättringsmöjligheter, oavsett om det handlar om att effektivisera processer eller implementera nya lösningar. Ditt engagemang för att hela tiden utvecklas och hitta nya sätt att förbättra är en central del av ditt förhållningssätt. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Härnösand Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på [email protected] eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Brillante
Vill du vara med och utveckla världsledande fordon i en spännande bransch? BAE Systems Hägglunds söker nu en driven och innovativ Konstruktör inom Hydraulik till Subsystem Design för att stärka vårt team och driva framtidens försvarsteknologi. Hos oss får du jobba i ett sammanhang med många andra ingenjörer, där du får vara del av arbetet hela vägen från konceptutveckling till färdig produkt i ett företag som förutom produktutveckling också utför montering, tillverkning och provning. Välkommen med din ansökan och bli en del av ett innovativt företag i framkant! Bli en del av vårt kunniga team Gruppen, Subsystem Design, består idag av 22 engagerade konstruktörer, varav 10 är konsulter. Vi ansvarar för utveckling och optimering av hydraulik, bränslesystem, fetter, insug, avgas, kylning och motorpåklädnad för alla våra fordon och fordonsvarianter. Arbetet och utvecklingen inom delsystemen sker i ett team av ingenjörer som leds av en erfaren konstruktör. Gruppen är en viktig del av Enheten Vehicle Propulsion, som fokuserar på att skapa framtidens framdrivningslösningar. Din framtida utmaning Hos oss får du möjligheten att arbeta med spännande teknik som gör skillnad i försvarsindustrin. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter och ett engagerat team som värdesätter innovation och laganda. I rollen som konstruktör inom vår avdelning för Subsystem Design kommer du att spela en avgörande roll i utvecklingen av hydrauliksystem och andra kritiska fordonskomponenter. Du arbetar med konceptutveckling, konstruktion och analyser i CATIA V5, samt med riskbedömningar och dokumentation i form av ritningar och tekniska specifikationer. Du kommer att ha kontakt med andra avdelningar för beställningar, ändringsbedömningar och produktuppföljningar i olika miljöer – från labb till fält. Vem är du? Vi söker dig med högskoleingenjörs- eller civilingenjörsexamen inom Maskinteknik eller liknande. Du har erfarenhet av CAD-konstruktion och design av hydrauliksystem samt är van vid att arbeta i projektform. Du är en lagspelare som också trivs med att arbeta självständigt, och du vågar presentera och försvara dina idéer. Flexibilitet, lyhördhet och goda språkkunskaper på svenska och engelska är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsindustrin, arbetat med hydrauliksystem, och har kunskaper i CAD-program, särskilt CATIA V5. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade och obepansrade terrängfordon (BvS10/Beowulf), stöd och support. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Kontakta rekryterande Avdelningschef Linda Sundesten, tfn 0660-216187 alternativt rekryteringskonsult Cathrine Lind, AxÖ Consulting tfn 070-577 06 18 om mer information önskas kring tjänsten. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-31, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter sista ansökningsdagen som är 24 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi söker dig som är tandläkare med stort engagemang och intresse för kvalitetsinriktad specialisttandvård! Vid avdelningen för Orofacial medicin i Sundsvall, arbetar specialisttandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Vi tar emot remisser från både privata och offentliga vårdgivare inom allmän - och specialisttandvård samt från sjukvården. På sjukhuset är vi samlokaliserade med Käkkirurgi och tillhör samma enhet som Odontologisk radiologi och Pedodonti. Nära samarbete sker även med övriga avdelningar på lasarettet. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter, ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och god stämning. Tjänsten avser ett vikariat med en omfattning på 20% under 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Assistenttandläkare till Orofacial medicin, Sundsvall Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukhustandvård Deltagande vid multidisciplinära ronder Arbeta med tandvård i nära samarbete med sjukvården Vi som redan är på plats stöttar dig med handledning och kompetensutveckling. Urval och intervjuer sker löpande så inkom gärna med din ansökan så snart som möjligt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har svensk tandläkarlegitimation utfärdat av Socialstyrelsen Behärskar det svenska språket i både tal och skrift Det är meriterande om du Har arbetslivserfarenhet av dessa patientgrupper på specialistklinik Har genomgått utbildningar eller kurser inom området Orofacial medicin För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas Gymnasieskola i Sundsvall startades 2011 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsprogrammet med inriktningar: Beteende, Ekonomiprogrammet med inriktning: Ekonomi, Frisörprogrammet samt Hår och makeup stylistprogrammet. Skolan har cirka 270 elever och 25 medarbetare. Vi söker nu en lärare i matematik till vår verksamhet. Lärare i matematik till Drottning Blankas Gymnasieskola i Sundsvall Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst på 50-100% för undervisning i matematik. Kan även innefatta mentorsskap. Viktigt att du är lyhörd för elevernas behov och skapar rätt förutsättningar för elevernas kunskapsinhämtning. Det är också viktigt att du kan stå bakom skolan tanke att "Det är viktigt för mig att det går bra för dig" och detta genomsyrar hela skolans arbetsätt. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare inom Matematik. Vi söker dig med ett stort personligt engagemang för lärande och att utveckla våra elevers kunskap. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också kreativ, öppen, strukturerad etc. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. På Drottning Blankas Gymnasieskola Sundsvall erbjuder vi en familjär känsla och en närhet till elever och kollegor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 11/8 2025. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Helen Lövgren, mailadress [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bil upplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vill du bredda dina kunskaper inom fordonsteknik och bli en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work - ta chansen och bli en del av vårt härliga team! Rollen Till vår BMW-anläggning i Örnsköldsvik söker vi nu en duktig Fordonstekniker. Teamet som du blir en del av kommer att bestå av tre stycken Fordonstekniker, en Servicerådgivare och en Teamledare som tillsammans arbetar och stöttar varandra för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.: Utföra service och reparationer Elektronik och felsökning Kundkontakt i samband med merförsäljning Du behöver inte veta allt inom ovanstående områden, din inställning och din vilja att lära och utvecklas är viktigare. Även om ditt största fokus kommer ligga på reparationer och underhåll kommer du även emellanåt ha direktkontakt med kunder och därmed vara en viktig del i att bygga våra kundrelationer. Vem är du? För tjänsten som Fordonstekniker hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer; Fordonsteknisk utbildning Minst tre års arbetslivserfarenhet som Fordonstekniker Erfarenhet från byte av vindrutor God datavana B-körkort Svenska i tal och skrift Meriterande är om du tidigare har arbetat med BMW/MINI-bilar, el- och hybridbilar samt har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du; Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande Trivs med att arbeta självständigt och att du på egen hand kan söka information och hitta lösningar Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra Om du blir en del av oss Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder: En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen Personalförmåner i form av friskvårdsbidrag, personalrabatter m.m. Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisonslön baserat på prestation. Ansökan Vi vill göra dig uppmärksam på att återkoppling kan ta lite längre tid än vanligt på grund av sommar och semestrar. Vår plan är att starta intervjuerna i augusti och vi ser fram emot att höra av oss med mer information då. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Frank Söderlind tel: 0660-24 73 49, 073-560 98 42 Välkommen med din ansökan redan idag!
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den i polisområdet största polisstationen medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 6 Områdespoliser Nu söker vi en gruppchef som vill driva områdespolisarbetet till att minska brottsligheten och skapa ett tryggare lokalsamhälle genom en kvalitativ lokal närvaro. IGV-BF 6 är en NIGS-grupp som är en del av lokalpolisområdets brottsförebyggande verksamhet vars huvuduppdrag är att arbeta utifrån den lokala lägesbilden/problembilden, med fokus på kriminella nätverk, rekrytering av unga, vapen, narkotika och kriminell ekonomi. NIGS är en del av det nationella spaningskonceptet. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga områdespolisgrupper, operativa koordinatorer, andra sektioner och underrättelsetjänsten. Detta sker i huvudsak civilt. Uppdraget planeras och genomföras genom ledning i ordinarie verksamhet (LIO) med utgångspunkt från brottstriangeln. Som chef för BF-IGV 6 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp och i det lokala driftcentret där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde • svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av spaningsverksamhet När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Tillsvidareanställning som polisinspektör i funktion som chef grupp Placeringsort: Sundsvall Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Hälsocentralen Bredbyn är en av Region Västernorrlands hälsocentraler med ca 3900 listade patienter. Vi erbjuder dig ett roligt arbete med varierade arbetsuppgifter med ett positivt arbetsklimat och med kompetenta kollegor. Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss kommer du att få ta del av en trygg arbetsgrupp som arbetar nära varandra och stöttar varandra i alla lägen. Vi ser fram emot att få dig som en del av vårt team! Vi söker nu en distriktssköterska alternativt en sjuksköterska till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse till och med 2026-11-08. Sjuksköterska/Distriktssköterska till Hälsocentralen Bredbyn, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss kommer du bland annat arbeta med: Självständigt mottagningsarbete med egna patienter, samverka med andra professioner och aktörer inom området Telefonrådgivning via TeleQ Arbete med både planerade och akuta besök Dokumentation i journalsystemet Cosmic Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Är utbildad distriktssköterska Har tidigare erfarenhet av arbete på Hälsocentral För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Flexibel Självgående Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Då kan detta jobb på Västernorrlandsgruppen vara nästa stimulerande och spännande utmaning för dig. Om enheten Västernorrlandsgruppen (VNG) är en utbildningsgrupp vars främsta uppgift är att stödja och utbilda två hemvärnsbataljoner till att bli kompetenta och effektiva krigsförband som en del av Sveriges försvarsförmåga. VNG har även uppgiften att stödja de frivilliga försvarsorganisationerna i Västernorrlands län. På VNG arbetar idag 25 anställda, ett sammansvetsat lag, där alla medarbetare är viktiga för att kunna lösa vår huvuduppgift – att bidra till en ökad försvarsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-handläggare hanterar du avtal, försäkringar, ersättningar och placeringar för en hemvärnsbataljon. Du samverkar med förbandet och stödjer i en rad olika frågor kring utbildning, befordran, medaljärenden och personalplanering. Du deltar aktivt i planering och bidrar med ditt unika perspektiv i de flesta frågor som rör förbandet. Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta med stöd av Försvarsmaktens förordningar, i en rad olika datasystem. KRAV Kvalifikationer • Gymnasial utbildning med godkända betyg • Välutvecklad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift • Datorvana med stor kunskap av Microsoft Office applikationer • Körkort behörighet B (manuell) Personliga egenskaper Som individ är du strukturerad och trygg. Du är van vid att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra mot gemensamma mål. Du trivs med att skapa nya kontakter och är tydlig och kommunikativ. Du är lösningsorienterad, lyhörd och prestigelös och trivs med att vara en god företrädare för Försvarsmakten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom HR-administration • Erfarenhet av att jobba i IT systemet PRIO/S4HANA (SAP) • Militär grundutbildning (GU-F/värnplikt eller motsvarande) • Kunskap och/eller erfarenhet om Hemvärnet • Kunskap om säkerhetsskydd och sekretessklassificering För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Härnösand. Tjänsteresor inom landet och egen region förekommer och kan innebära kvälls- och helgtjänstgöring. Tillträdesdatum: 2025-09-15 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Jens Persson Malin Källman Ansökningstiden för befattningen löper under semesterperioden, varför återkoppling kan ta längre tid än vanligt. Fackliga företrädare SEKO: Susanne Thunberg OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke OFR/S: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Upphandlingsfunktionen i Timrå kommun befinner sig i en spännande förändringsresa och nu förstärker vi teamet med en avtalscontroller. Du kommer att tillhöra vår nya upphandlingsfunktion, som är en del av ekonomiavdelningen på Timrå kommun och är centralt placerad på Kommunledningskontoret. Du kommer till ett kollegialt team med uppdrag att ge kvalificerad service till kommunens förvaltningar, samt i förekommande fall även de kommunala bolagen. Arbetsuppgifter Vi söker nu en avtalscontroller till vår upphandlingsfunktion som vill bidra med att utveckla kommunens avtalsförvaltning. Du kommer att arbeta med systematisk och löpande uppföljning av avtal och därigenom stödja beställare och upphandlare på ett proaktivt sätt. Du är även en viktig spelare i dialogen med våra leverantörer och samordnar avtalsfrågor internt inom kommunen. Du arbetar även med att: - Vara en stödjande funktion vid implementering av avtal och vid leverantörskontakter. - Ta fram underlag för strategiska vägval inför större upphandlingar och sammanställa erfarenheter från tidigare avtal. - Ta fram och analysera kommunens och förvaltningarnas inköpsanalyser med syfte att identifiera förbättrings- och besparingspotentialer. - Löpande följa upp kvalitets- och hållbarhetseffekter av gjorda upphandlingar liksom att mäta, följa upp och utveckla analysmodeller för inköp och upphandling. - Hantera prisjusteringar och andra administrativa arbetsuppgifter som till exempel behörighetshantering och registervård av kommunens avtalsdatabas. - Delta i arbetet med att ta fram och vidareutveckla processer och rutiner för inköp, upphandling och avtalsförvaltning. - Utbilda och informera interna och externa aktörer i frågor som rör avtalsuppföljning. Du är systemförvaltare för upphandlingsfunktionens system, till exempel E-avrop, och kommer att i en framtid även arbeta med samordning inom vårt kommande e-handelssystem. Kvalifikationer - Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ett för uppdraget relevant område som företagsekonomi eller inköp/upphandling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. - Du har minst tre års erfarenhet av ekonomi- och/eller inköpsarbete, gärna inom offentligt styrd verksamhet. - För tjänsten krävs också att du behärskar Officepaketets olika delar väl och har mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har: - Utbildning och dokumenterad erfarenhet av juridik. - Erfarenhet av arbete med inköpsanalyser, statistik, ekonomiska underlag, avtalsuppföljning och hållbarhetsredovisning. - Arbetet inom offentligt styrd verksamhet. Personliga egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och i hög grad kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Andra viktiga egenskaper är att du är kvalitetsmedveten, noggrann och analytiskt lagd. Du äger förmågan att växla mellan helhet och detaljer och tar även ansvar för teamets gemensamma uppdrag. Vidare är du kommunikativ och uttrycker dig väl i svenska språket, både i tal och skrift. Du är mycket bra på att samarbeta och är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare och externa leverantörer. Vi söker dig som vill vara med och aktivt bidra till upphandlingsenhetens förändringsresa till en modern upphandlingsfunktion som har verksamhetens behov och den goda offentliga affären i fokus. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, ha stora möjligheter att påverka innehållet i ditt arbete. Villkor Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, som erbjuder flexibel arbetstid när verksamheten tillåter. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag för att uppmuntra till ett aktivt deltagande i hälsofrämjande aktiviteter samt möjlighet att semesterväxla. Du kommer arbeta i en organisation med givande och omväxlande arbetsuppgifter, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Vidare kommer du arbeta i nyrenoverade och moderna lokaler, allt för att stödja kollegialt lärande och samarbete. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Välj ett jobb för att visa detaljer