HR-specialist med fokus på chef- och ledarutveckling i Sundsvall
Försäkringskassan
Personal- och HR-specialister

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs  Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska/Distriktssköterska till Hälsocentralen Bredbyn, Örnsköldsvik
REGION VÄSTERNORRLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Hälsocentralen Bredbyn är en av Region Västernorrlands hälsocentraler med ca 3900 listade patienter. Vi erbjuder dig ett roligt arbete med varierade arbetsuppgifter med ett positivt arbetsklimat och med kompetenta kollegor. Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss kommer du att få ta del av en trygg arbetsgrupp som arbetar nära varandra och stöttar varandra i alla lägen. Vi ser fram emot att få dig som en del av vårt team! Vi söker nu en distriktssköterska alternativt en sjuksköterska till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse till och med 2026-11-08. Sjuksköterska/Distriktssköterska till Hälsocentralen Bredbyn, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som distriktssköterska/sjuksköterska hos oss kommer du bland annat arbeta med: Självständigt mottagningsarbete med egna patienter, samverka med andra professioner och aktörer inom området Telefonrådgivning via TeleQ Arbete med både planerade och akuta besök Dokumentation i journalsystemet Cosmic Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Är utbildad distriktssköterska Har tidigare erfarenhet av arbete på Hälsocentral För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Flexibel Självgående Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

29 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
HR-handläggare
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Då kan detta jobb på Västernorrlandsgruppen vara nästa stimulerande och spännande utmaning för dig. Om enheten Västernorrlandsgruppen (VNG) är en utbildningsgrupp vars främsta uppgift är att stödja och utbilda två hemvärnsbataljoner till att bli kompetenta och effektiva krigsförband som en del av Sveriges försvarsförmåga. VNG har även uppgiften att stödja de frivilliga försvarsorganisationerna i Västernorrlands län. På VNG arbetar idag 25 anställda, ett sammansvetsat lag, där alla medarbetare är viktiga för att kunna lösa vår huvuduppgift – att bidra till en ökad försvarsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-handläggare hanterar du avtal, försäkringar, ersättningar och placeringar för en hemvärnsbataljon. Du samverkar med förbandet och stödjer i en rad olika frågor kring utbildning, befordran, medaljärenden och personalplanering. Du deltar aktivt i planering och bidrar med ditt unika perspektiv i de flesta frågor som rör förbandet. Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta med stöd av Försvarsmaktens förordningar, i en rad olika datasystem. KRAV Kvalifikationer • Gymnasial utbildning med godkända betyg • Välutvecklad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift • Datorvana med stor kunskap av Microsoft Office applikationer • Körkort behörighet B (manuell) Personliga egenskaper Som individ är du strukturerad och trygg. Du är van vid att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra mot gemensamma mål. Du trivs med att skapa nya kontakter och är tydlig och kommunikativ. Du är lösningsorienterad, lyhörd och prestigelös och trivs med att vara en god företrädare för Försvarsmakten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom HR-administration • Erfarenhet av att jobba i IT systemet PRIO/S4HANA (SAP) • Militär grundutbildning (GU-F/värnplikt eller motsvarande) • Kunskap och/eller erfarenhet om Hemvärnet • Kunskap om säkerhetsskydd och sekretessklassificering För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Härnösand. Tjänsteresor inom landet och egen region förekommer och kan innebära kvälls- och helgtjänstgöring. Tillträdesdatum: 2025-09-15 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Jens Persson Malin Källman Ansökningstiden för befattningen löper under semesterperioden, varför återkoppling kan ta längre tid än vanligt. Fackliga företrädare SEKO: Susanne Thunberg OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke OFR/S: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Avtalscontroller
Timrå kommun
Inköpare och upphandlare

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Upphandlingsfunktionen i Timrå kommun befinner sig i en spännande förändringsresa och nu förstärker vi teamet med en avtalscontroller. Du kommer att tillhöra vår nya upphandlingsfunktion, som är en del av ekonomiavdelningen på Timrå kommun och är centralt placerad på Kommunledningskontoret. Du kommer till ett kollegialt team med uppdrag att ge kvalificerad service till kommunens förvaltningar, samt i förekommande fall även de kommunala bolagen.  Arbetsuppgifter Vi söker nu en avtalscontroller till vår upphandlingsfunktion som vill bidra med att utveckla kommunens avtalsförvaltning. Du kommer att arbeta med systematisk och löpande uppföljning av avtal och därigenom stödja beställare och upphandlare på ett proaktivt sätt. Du är även en viktig spelare i dialogen med våra leverantörer och samordnar avtalsfrågor internt inom kommunen. Du arbetar även med att: - Vara en stödjande funktion vid implementering av avtal och vid leverantörskontakter. - Ta fram underlag för strategiska vägval inför större upphandlingar och sammanställa erfarenheter från tidigare avtal. - Ta fram och analysera kommunens och förvaltningarnas inköpsanalyser med syfte att identifiera förbättrings- och besparingspotentialer. - Löpande följa upp kvalitets- och hållbarhetseffekter av gjorda upphandlingar liksom att mäta, följa upp och utveckla analysmodeller för inköp och upphandling. - Hantera prisjusteringar och andra administrativa arbetsuppgifter som till exempel behörighetshantering och registervård av kommunens avtalsdatabas. - Delta i arbetet med att ta fram och vidareutveckla processer och rutiner för inköp, upphandling och avtalsförvaltning. - Utbilda och informera interna och externa aktörer i frågor som rör avtalsuppföljning. Du är systemförvaltare för upphandlingsfunktionens system, till exempel E-avrop, och kommer att i en framtid även arbeta med samordning inom vårt kommande e-handelssystem. Kvalifikationer - Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ett för uppdraget relevant område som företagsekonomi eller inköp/upphandling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. - Du har minst tre års erfarenhet av ekonomi- och/eller inköpsarbete, gärna inom offentligt styrd verksamhet.  - För tjänsten krävs också att du behärskar Officepaketets olika delar väl och har mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har:  - Utbildning och dokumenterad erfarenhet av juridik. - Erfarenhet av arbete med inköpsanalyser, statistik, ekonomiska underlag, avtalsuppföljning och hållbarhetsredovisning.  - Arbetet inom offentligt styrd verksamhet.  Personliga egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och i hög grad kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Andra viktiga egenskaper är att du är kvalitetsmedveten, noggrann och analytiskt lagd. Du äger förmågan att växla mellan helhet och detaljer och tar även ansvar för teamets gemensamma uppdrag. Vidare är du kommunikativ och uttrycker dig väl i svenska språket, både i tal och skrift. Du är mycket bra på att samarbeta och är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare och externa leverantörer. Vi söker dig som vill vara med och aktivt bidra till upphandlingsenhetens förändringsresa till en modern upphandlingsfunktion som har verksamhetens behov och den goda offentliga affären i fokus. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, ha stora möjligheter att påverka innehållet i ditt arbete. Villkor Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, som erbjuder flexibel arbetstid när verksamheten tillåter. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag för att uppmuntra till ett aktivt deltagande i hälsofrämjande aktiviteter samt möjlighet att semesterväxla. Du kommer arbeta i en organisation med givande och omväxlande arbetsuppgifter, med möjlighet att växa och utvecklas, både personligt och professionellt. Vidare kommer du arbeta i nyrenoverade och moderna lokaler, allt för att stödja kollegialt lärande och samarbete. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Gruppchef till Områdespolisverksamheten, LPO Medelpad, Sundsvall

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den i polisområdet största polisstationen medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 6 Områdespoliser Nu söker vi en gruppchef som vill driva områdespolisarbetet till att minska brottsligheten och skapa ett tryggare lokalsamhälle genom en kvalitativ lokal närvaro. IGV-BF 6 är en NIGS-grupp som är en del av lokalpolisområdets brottsförebyggande verksamhet vars huvuduppdrag är att arbeta utifrån den lokala lägesbilden/problembilden, med fokus på kriminella nätverk, rekrytering av unga, vapen, narkotika och kriminell ekonomi. NIGS är en del av det nationella spaningskonceptet. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga områdespolisgrupper, operativa koordinatorer, andra sektioner och underrättelsetjänsten. Detta sker i huvudsak civilt. Uppdraget planeras och genomföras genom ledning i ordinarie verksamhet (LIO) med utgångspunkt från brottstriangeln. Som chef för BF-IGV 6 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp och i det lokala driftcentret där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde • svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av spaningsverksamhet När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Tillsvidareanställning som polisinspektör i funktion som chef grupp Placeringsort: Sundsvall Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

29 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Säljledare på konserter och festivaler, Sundsvall
Killnoise Event AB
Företagssäljare

KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise Du har god hand med människor, är engagerad och sprider positiv energi för att alltid få ditt säljteam att trivas och må bra. Du är en naturlig ledare, med stor handlingskraft och organisationsförmåga. Du är ansvarsfull och står på egna ben, samt bemästrar väl att ha många bollar i luften. Som Säljledare jobbar du med försäljning på stora konserter i Sundsvallområdet med omnejd. Din främsta arbetsuppgift är att engagera, driva och coacha ditt säljteam för att de ska prestera på max på eventet. Du förbereder säljmaterial, hanterar påfyllning av varor och kassor, samt avslutar och gör iordning efter eventet. På sommaren finns möjlighet att jobba på festivaler och på andra orter i Sverige och Danmark. Du trivs i event-sammanhang och ser stort värde att tidigt få stort ansvar över personal och försäljning. Kassavana, ledaransvar och/eller erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! Jobbet utförs främst under kvällstid och helger, och du har möjlighet att själv välja hur mycket och när du vill jobba. Perfekt för dig som exempelvis studerar på universitet, eller som har ett annat halvtids-jobb.

29 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Fastighetsskötare - Ramsele med Omnejd (Säsong)
Nativus One AB
Fastighetsskötare

Nativusgruppens dotterbolag Synerco AB är ett serviceinriktat företag som arbetar fastighetsskötsel och utemiljöer. Vi ansvarar för gräsklippning och skötsel av grönytor åt privata fastighetsägare, kommuner, privata fastighetsbolag med flera. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt engagerade team under sommarsäsongen och arbeta i vackra miljöer i Ramsele med omnejd. Tjänsten innebär ett varierande och självständigt arbete där resor mellan orter och arbetsplatser ingår. Övernattningar förekommer cirka 2 gånger per månad. Arbetsuppgifter: Skötsel av utemiljö, såsom gräsklippning, trimning och lättare röjning Resor mellan olika orter och arbetsplatser Arbetet sker oftast i team om två personer, men ensamarbete förekommer Vi söker dig som: Har intresse för fastighetsskötsel och utemiljöarbete Är ansvarstagande, självgående och serviceinriktad Trivs med att arbeta både i team och självständigt Har B-körkort (BE-körkort är meriterande) Är flexibel och kan tänka dig att resa och övernatta i tjänsten (ca 2 gånger/månad) Är villig att genomgå säkerhetsprövning samt en obligatorisk ESA-utbildning (elsäkerhetsanvisningar) Vi erbjuder: Ett varierande och fritt säsongsarbete i ett engagerat team Fortlöpande utbildning inom röjning och säkerhet Möjlighet till återkommande säsongsanställning Maj-oktober för rätt person Nödvändig utbildning (ESA) ingår i anställningen Lön enligt gällande kollektivavtal Löpande start från juli enligt överenskommelse

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Eventsäljare till Härnösands Stadsfest, 18e-19e juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

29 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Eventsäljare till Laleh, 11e juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar och regnponchos utanför Laleh-konserten på Skule Naturscen, Docksta, den 27 juli! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du älskar att sälja bra produkter! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Kalkyl- och anbudsingenjör till LBS
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara en del av ett expansivt företag och bidra till att forma framtidens hållbara energilösningar? Vi söker en driven kalkyl- och anbudsingenjör som vill leda anbudsprocessen för spännande energi- och infrastrukturprojekt. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN LBS utökar sitt team och söker en teknisk kalkyl- och anbudsingenjör som ska stötta organisationen i arbetet med tekniska underlag och offerter – särskilt kopplat till energilagring, elnät, stationer och ställverk. I rollen arbetar du med att driva hela anbudsprocessen – från analys av förfrågningsunderlag till färdigt anbud. Du samordnar arbetet mellan teknikexperter, kalkylingenjörer och säljteam, och har en central roll i att säkerställa kvalitet, struktur och affärsmässighet i varje leverans. Du erbjuds - Ett meningsfullt arbete där du är med och bidrar till att forma framtidens hållbara energilösningar - En dynamisk och utvecklande roll i ett företag med stark tillväxt inom en riktig framtidsbransch - Att arbeta på ett företag som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar - En trygg anställning med bra anställningsförmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda anbudsarbete för projekt inom energilagring, elnät och tekniska entreprenader * Tolka och kvalitetssäkra tekniska specifikationer, avtal och underlag * Säkerställa att dokumentation följer gällande rutiner och krav inför anbudsinlämning * Samordna interna resurer och externa samarbetspartners * Delta i förhandlingar och stödja projekt vid överlämning efter vunnet anbud VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande erfarenhet - Praktisk erfarenhet av anbudsarbete, kalkylering eller projektadministration inom teknisk bransch, gärna energi, elkraft eller liknande - God förmåga att förstå och tolka tekniska underlag och upphandlingsprocesser - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - God erfarenhet av att arbeta i affärssystem och andra digitala miljöer Det är meriterande om du har: - Kunskap om LOU/LUF och erfarenhet av offentliga upphandlingar För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET LBS Group är specialiserade på anläggningsarbeten inom förnyelsebar energi och genomför projekt primärt som totalentreprenör, för anläggningsägare och entreprenörer inom batterilagring, vindkraftparker och kraftstationer såsom ställverk och transformatorer.

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025