IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Härnösand arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Sundsvall arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Örnsköldsvik arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Brandsäkerhetstekniker i Sundsvall
NOHA Sweden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och göra verklig skillnad – varje dag? På NOHA Sweden AB jobbar vi inte bara med brandsäkerhet. Vi räddar liv och värden, värnar om människors trygghet och hjälper våra kunder att vara redo när det oväntade händer. Nu söker vi en brandsäkerhetstekniker till Sundsvall med omnejd – en person som, liksom vi, drivs av att skapa tryggare miljöer och växa tillsammans med andra. Vilka är vi NOHA Sweden AB är en del av den globala APi-koncernen och en ledande aktör inom brandskydd i Skandinavien. Med team på åtta orter i Sverige arbetar vi rikstäckande för att ge våra kunder bästa möjliga skydd – från installation till underhåll och rådgivning inom brandskydd. Vi tror på att framtidens NOHA och bygger på kunniga, engagerade människor. Därför investerar vi i dig, din kompetens och din utveckling. Om rollen som brandsäkerhetstekniker Som brandsäkerhetstekniker hos oss har du en viktig roll i att skapa trygghet för våra kunder. Du kommer att arbeta nära våra uppdragsgivare med installation, kontroll och underhåll av produkter som till exempel: Brand- och utrymningslarm Handbrandsläckare Släcksystem Brandposter Brandgasventilation Nöd- och hänvisningsarmaturer Du utgår från din bostad med servicebil och har frihet under ansvar. Du får verktyg, utbildning och stöd för att lyckas i din vardag – och vi uppmuntrar dig att ta plats, växa och leda dig själv framåt. I tjänsten ingår det även efter organisationens behov resor med övernattning. Resorna sker i enlighet med vårt reseavtal. Vi söker dig som: Har teknisk kompetens – gärna med erfarenhet av larm- eller säkerhetssystem Är lösningsorienterad, serviceinriktad och trivs i en kundnära roll Har lätt för att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer Är noggrann, självgående och samtidigt en stark lagspelare Har B-körkort och god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på svenska (och gärna engelska) Extra plus om du har erfarenhet inom brandlarm, el, säkerhet eller relevant utbildning inom brand och utrymning. Vi erbjuder dig: En meningsfull vardag där du gör skillnad – på riktigt En trygg anställning med kollektivavtal Friskvårdsbidrag, utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling Möjligheten att utvecklas i en växande organisation med högt i tak Fantastiska kollegor och en kultur där du alltid blir sedd och uppmuntrad Tjänsten: Placering: Sundsvall Omfattning: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan! Frågor? Varmt välkommen att kontakta: Olle Tjernberg, Operationsledare Sundsvall– +46 707 78 46 266 Sarah Helldal, HR-generalist – 0707 84 62 32 Peter Sparf, Fackligt ombud Unionen – +46 35 260 30 03 Om NOHA NOHA är mer än ett företag – vi är ett team av ledare som brinner för att skapa en tryggare värld. Vi är experter på förebyggande brandskydd och har ett tydligt uppdrag: att hjälpa våra kunder hantera de första 15 minuterna (#1F15M) efter en oförutsedd händelse, tills räddningstjänsten anländer. Vi är idag cirka 150 medarbetare på 13 orter i Sverige och Norge. Med en ny, toppmodern fabrik i Norge och tillgång till ett globalt nätverk via APi Group, står vi starka inför framtiden – och vi hoppas att du vill vara en del av den. Välkommen till en arbetsplats där du gör skillnad – och får växa.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utesäljare
ABB AB
Företagssäljare

På ABB hjälper vi industrier att bli snabbare, mer resurseffektiva och hållbara. Här är framsteg en självklarhet - för dig, ditt team och hela världen. Som global marknadsledare ger vi dig rätt förutsättningar för att lyckas med det. Det kommer inte alltid att vara enkelt - utveckling kräver mod och styrka. På ABB är du aldrig ensam. Run what runs the world. Denna position rapporterar till: Sales Manager Roll och ansvarsområden Vi söker nu en engagerad säljare för södra Sverige som vill ta ansvar för att utveckla och expandera vår verksamhet inom maskinsäkerhetslösningar och lågspänning. Du kommer att bli en del av vårt dynamiska försäljningsteam och använda din expertis och beslutsamhet för att bygga långvariga kundrelationer genom utmärkt service. Vi är också fast beslutna att integrera hållbarhet i alla delar av vår verksamhet, inklusive våra säljstrategier. Som säljare hos oss kommer du att spela en viktig roll i att främja hållbara lösningar och metoder, i linje med ABB:s engagemang för miljöansvar och social påverkan. Du kommer driva tillväxten av befintlig verksamhet inom ditt tilldelade område. Hitta nya affärsmöjligheter. Du använder din kunskap om kundernas behov och ABB:s lösningar för att identifiera effektiva åtgärder för kunderna. Övervaka kund- och marknadstrender tillsammans med marknadsföringsteamet för att utveckla effektiva marknadsföringsinitiativ. Arbeta med det bredare försäljningsteamet för att identifiera och utveckla nya marknadsmöjligheter. Din bakgrund Minst 5 års erfarenhet av försäljning inom direkt- och B2B-verksamhet, erfarenhet inom lågspänningsprodukter är meriterande. Dokumenterad erfarenhet av att skapa och upprätthålla kundrelationer. Du har ett samarbetsvilligt och lösningsfokuserat arbetssätt, med stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt. Du är en målmedveten teamplayer som kan ta initiativ och leda arbetet med att hantera tilldelade områden och kundrelationer. Du har förståelse för lösningar inom elkraft och automation. Flytande i svenska, både i tal och skrift. Det här erbjuder vi dig Vi uppmuntrar dig till att ta initiativ, våga utmana idéer och driva ditt arbete framåt. Här växer du genom meningsfullt arbete och livslångt lärande, där vi stöttar dig längs vägen. Varje idé du delar och varje steg du tar bidrar till något större. Mer om oss ABB’s Electrification Global Markets organisation ansvarar för go-to-market-strategin i över 100 länder där affärsområdet Electrification är verksamt. Våra 10 000 sälj- och marknadsföringsanställda kopplar samman våra kunder och partners med vårt innovativa utbud av produkter, tjänster och lösningar. Vår expertis inom området gör det möjligt för oss att stödja våra kunder med lösningar som tillgodoser deras nuvarande behov. Samtidigt förutser vi hur framväxande trender som urbanisering, digitalisering och övergången till hållbar energi kommer att påverka deras framtida behov. Rekryterande chef Anders Cullbrand, +46 725 79 60 40, svarar gärna på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic+46 730 88 30 06; Unionen: Mikael Jungmalm +46 702 90 33 60, Ledarna: Lenny Larsson +46 706 32 85 47. Talent Partner: Ludvig Ahlqvist. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare platsannonser. Vi ser fram emot att läsa din ansökan i PDF-format. Sista ansökningsdag är 31 Juli kandidaterna kommer att ses över efter sista ansökningsdagen Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Bli en del av något större. Här driver vi framsteg, tar initiativ och för världen framåt tillsammans. Run what Runs the world. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara ditt nästa steg? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och se hur vår teknologi påverkar världen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommarjobb Butikssäljare 20 h/v - Härnösand
Lidl Sverige KB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Vi söker nu butiksäljare till ett sommarvikariat, deltid 20 h/vecka! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.  Detta innefattar uppgifter som: •    Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda •    Säkerställa färskhet och slutdatum på varor •    Hålla rent och fräscht i butiken •    Betjäna kunder i kassan •    Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. •    Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch •    Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar  •    Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.  Tjänsten är ett sommarvikariat på 20 timmar i veckan. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o    Klicka på “Sök nu” o    Fyll i formuläret  o    Bifoga CV  Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Förskollärare till Trollemo förskola
Sollefteå kommun
Förskollärare

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Trollemo förskola har 3 avdelningar uppdelat i två olika byggnader. En fristående förskola med två avdelningar och en avdelning i anslutning till övriga skolverksamheter. Förskolan har en mycket fin innergård som stimulerar barnen till mycket egna lekar. På gården finns bland annat sandlådor, gungor, klättertorn, rutschkanor, samt en asfalterad slinga där barnen kan cykla runt. Arbetet innebär att du tillsammans med barnen utforska, upptäcka, argumentera och lära i vardagen. Du arbetar dagligen med att skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra barn i förskolan. Du skall tillsammans med dina kollegor ansvara för planering, uppföljning, utvärdering och utveckling av verksamheten. Vi söker nu förskollärare som är intresserade av att arbeta i vår fina förskola. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du tillsammans med barn och arbetslag utforskar, upptäcker och reflekterar i vardagen samt har ansvar för undervisningen i verksamheten. Du arbetar dagligen med att skapa en trygg, rolig och lärorik miljö för våra barn i förskolan. Du ska tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget utveckla förskolans verksamhet i enlighet med läroplanen för förskolan och kommunens mål och riktlinjer samt delta i utbildningar och möten som till viss del kan ligga på kvällstid. KVALIFIKATIONER Legitimerad förskollärare. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är engagerad, positiv, lyhörd och nytänkande. Vi ser även att du är ansvarsfull och tydlig i din kommunikation. Du har en vilja att utvecklas tillsammans med teamet och är intresserad av ny kunskap och forskning inom förskolans område. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Industridoktorand inom elektrifiering till Övik Energi
Övik Energi AB
Doktorander

Övik Energi söker en industridoktorand för att delta i projektet https://www. miun.se/Forskning/forskningscentra/sensible-things-that-communicate/nyheter/Nyheter_Press/2024-11/elektrovation-soker-nya-losningar-pa-utmaningar-i-elnatet/ vid Mittuniversitetet.  Om tjänsten Doktorandtjänsten ingår i projektet Elektrovasion vid Mittuniversitetet, där framtidens smarta elnät och elektrifiering står i fokus. Inom ramen för projektet samverkar akademi och industri för att driva forskning med hög tillämpbarhet och relevans.  Som industridoktorand får du en unik möjlighet att kombinera praktiskt arbete hos oss som elnätsbolag med forskarstudier på avancerad nivå. Du kommer att vara anställd av Övik Energi och handledas av experter från Mittuniversitetet. Tjänsten avser forskarstudier motsvarande två års heltidsstudier och beräknas leda fram till en licentiatexamen, med möjlighet till förlängning för doktorsexamen vid ytterligare finansiering. Du kommer bland annat att arbeta med: Energilösningar i en ny stadsdel Forska om innovativa energilösningar för en ny stadsdel, med fokus på hållbarhet och energieffektivitet. Effektprognoser Utföra avancerade analyser och skapa prognoser för energibehov och effektuttag, baserat på historiska data och framtida trender. Lokal flexmarknad Delta i utvecklingen av en lokal flexmarknad genom att identifiera och analysera möjligheter för flexibel energianvändning och laststyrning. Effekttariffer Utveckla och utvärdera olika modeller för effekttariffer, med målet att elnätet används så effektivt som möjligt samtidigt som kostnader minskas för både kunder, producenter och nätbolaget Kvalifikationer Civilingenjörsexamen eller motsvarande inom elektroteknik, elektronik, datateknik eller närliggande område. Intresse för forskning och utveckling inom elektrifiering och smarta elnät. God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt Vårt erbjudande Hos Övik Energi får du tillgång till: - En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. - Möjligheten att vara med och påverka Örnsköldsviks framtida elnät och ta fram nya tekniska lösningar. - Nära samarbete med både akademi och industri. - Fantastiska möjligheter till personlig och professionell utveckling. - En arbetsplats på vårt huvudkontor på Sjögatan i Örnsköldsvik nära till kompetenta kollegor och vårt elnät. Vi erbjuder också såklart förmåner såsom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och arbetstidsförkortning. Ansökan Sök tjänsten senast 2025-08-31 Om samarbetet med Mittuniversitetet Övik Energi AB och Övik Energi Nät AB är kommunala energibolag som arbetar för en hållbar framtid genom att erbjuda pålitliga och innovativa energilösningar. Vi samarbetar med Mittuniversitetet, som är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Mittuniversitetet bedriver internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. Övik Energi och Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elevassistenter till anpassade grundskolan och anpassade gymnasiet
Sundsvalls kommun
Elevassistenter m.fl.

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Norrbackaskolan är en anpassad grundskola för elever inom ämnesområdet anpassad utbildning. Från och med höstterminen finns även en klass för elever i anpassad gymnasieskola. På Norrbackaskolan finns plats för 30 elever, fördelade på sex klasser, varav en klass i den anpassade gymnasieskolan. Verksamheten är indelad i sex arbetslag, där varje klass har en lärare och ett antal elevassistenter. Norrbackaskolan har ett fritidshem som är öppet före och efter skoltid. Förutom klasslärare och elevassistenter finns även lärare i fritidshemmet, fysioterapeut och musikhandledare på skolan. Eleverna på Norrbackaskolan befinner sig alla på en tidig utvecklingsnivå och kommunicerar med hjälp av kommunikationsverktyget PODD, vilket personalen får lära sig under arbetets gång. Vi söker två elevassistenter till Norrbackaskolan med placering i gymnasieklassen under kommande läsår (tillsvidareanställningar) samt en elevassistent med placering i den anpassade grundskolan under kommande läsår (tidsbegränsad anställning). ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor i arbetslaget finns du som stöd för eleverna i undervisningssituationer, vid raster, förflyttningar och luncher samt bistår ansvariga lärare med uppgifter enligt planering av undervisningen utifrån skolans styrdokument. Att du bidrar till ett gott samarbete med olika professioner för att stödja elevernas utveckling ser vi som en självklarhet. Uppdraget innebär också att du kommer att arbeta i fritidsverksamheten. En stor del av skolans aktiviteter sker i den omgivande närmiljön, oavsett årstid och väder. Uppdraget innebär att du arbetar för att stärka våra elevers såväl kognitiva som fysiska förmågor. Du arbetar för deras möjlighet till självständighet samt för att de ska kunna träna och utveckla dessa förmågor. Uppdraget kan innebära fysiskt krävande arbetsuppgifter, då du i din roll behöver kunna hjälpa eleverna med bland annat av- och påklädnad, tunga lyft, blöjbyten samt säkerställa tillsynen av eleverna. Det ingår även bad i bassäng när eleverna har skolbad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning från barn- och fritidsprogrammet (gärna med inriktning mot specialpedagogik), utbildning som elevassistent, vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning eller har genomfört kurser kopplade till intellektuell funktionsnedsättning eller NPF, liksom kurser inom tydliggörande pedagogik och AKK. Vi söker dig som har förståelse för olikheter och är flexibel i ditt tänkande. Du behöver vara lösningsfokuserad och ha erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning. Kunskaper och erfarenheter av lågaffektivt bemötande är ett krav. Om du tidigare har arbetat med tydliggörande pedagogik och TAKK är det en fördel. Goda kunskaper i svenska är ett krav då våra elever i stor utsträckning behöver tydlig kommunikation. Du behöver ha god fysik och rörlighet för att kunna assistera vid förflyttningar samt säkerställa tillsynsansvaret för eleverna. För att lyckas i uppdraget ser vi att du är stresstålig och har förmåga att hålla många bollar i luften. Det är viktigt att du är trygg i dig själv och i din roll. Tydlighet, flexibilitet och lyhördhet är mycket viktigt på vår skola. För oss handlar kompetens lika mycket om potential, värderingar och motivation som utbildning, erfarenhet och faktakunskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
HR-specialist med fokus på chef- och ledarutveckling i Sundsvall
Försäkringskassan
Personal- och HR-specialister

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs  Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025