UtbiIda dig till CNC-operatör – med garanterad anställning!
Professionals Nord Rekrytering AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du ha ett framtidsyrke inom industrin? Nu har du chansen att utbiIda dig till CNC-operatör på bara 10 veckor och säkra en anställning direkt efter utbiIdningen. Med betald intensivutbiIdning, garanterad jobbstart hos AQ Components och goda utvecklingsmöjligheter är det här ett perfekt läge att kickstarta din nya karriär! AQ Components i Mjällom är en del av AQ Group och har sin verksamhet i hjärtat av Höga Kusten. Företaget tillverkar mekaniska komponenter och kompletta system genom metoder som laserskärning, svetsning, fräsning och svarvning. Produktionen präglas av hög flexibilitet med både små serier och större volymer. Med moderna maskiner, certifierad svetsning och detaljmontage är företaget en långsiktig partner till industrikunder – främst i norra Sverige. Information om programmet UtbiIdningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Under utbiIdningen utvecklas du inom bland annat ritningsläsning, mätteknik, materiallära och programmering. Du genomgår en kostnadsfri och betald intensivutbiIdning på 10 veckor och får möjlighet till en raketstart på din nya karriär som CNC-operatör! Förstudieperiod: 29 september – 10 oktober UtbiIdningsperiod: 13 oktober – 12 december Första dag hos AQ: 15 december Omfattning: Heltid UtbiIdningsort: Trollhättan Arbetsort efter avslutad utbiIdning: Mjällom UtbiIdningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AQ Components. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar som konsult hos vår kund AQ Components. Förutsatt att samarbetet fungerar väl är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos företaget. Information om tjänsten Hos AQ Components blir du en del av ett positivt och engagerat team i rollen som CNC-operatör. Tillsammans arbetar de för att säkerställa den bästa leveransen för sina kunder. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en kollega för att komma in i rollen ordentligt, för att sedan kunna driva ditt arbete allt mer självständigt. Med rätt inställning och driv finns goda möjligheter att fortsätta växa och utvecklas vidare i din yrkeskarriär. I rollen som CNC-operatör hos AQ Components är arbetsdagarna varierande där du ställer maskiner för de detaljer som tillverkas i verkstaden. Detaljer tillverkas efter ritning och tillhörande specifikationer, där du har ett tydligt ansvar i tillverkningsprocessen vilket bland annat innefattar kvalitetskontroll, operatörsnära underhåll och rapportering av avvikelser. Du kommer även att arbeta aktivt med flödeseffektiviseringar och förbättringsarbeten kopplat till maskinernas tillgänglighet, kvalité och ställtider tillsammans med dina kollegor. Vi söker dig som: • Vill jobba som CNC-operatör och har ett driv att lyckas inom området • Har förutsättningar för att kunna arbeta i skiftform • Har ett tekniskt intresse • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och hos AQ Components långsiktigt. Du är engagerad, nyfiken och noggrann i ditt sätt att vara samt besitter en god samarbetsförmåga. Dessutom är du flexibel och lockas av att ta ansvar då du på AQ Components kommer få arbeta med flertalet olika maskintyper, vilket också innebär goda förutsättningar till kontinuerlig utveckling inom organisationen. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ha en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få en testinbjudan via mail med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Dessa tester behöver du genomföra med ett godkänt resultat för möjligheten att gå vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen. Sett till att vi tillämpar ett löpande urval ser vi gärna att du genomför testerna så snart som möjligt. Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland
Experis AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Vill du göra skillnad? Ljustadalens skola söker en lärare
Sundsvalls kommun
Grundskollärare

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Ljustadalens skola är en F-6 skola som ligger cirka 10 km från Sundsvalls centrum, nära Birsta köpcentrum. På skolan finns grundskola F-6 och anpassad grundskola för årskurs 1-6, med inriktning mot både ämnen och ämnesområden. Vi har cirka 290 elever och 65 medarbetare med olika kompetenser. Grundskolans personal är organiserad i arbetslag F-3, 4-6 samt fritidshem. Ljustadalens skola är en skola för alla - här hjälps vi åt för att alla ska lyckas! Vi ser olikheter som en tillgång och arbetar aktivt för att ge alla elever möjlighet att utveckla sin fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Är du en lärare som brinner för att se varje elev lyckas och som trivs i en miljö där relationer är nyckeln? Då kan du vara den vi söker till vårt team i Lärlabbet! Du kommer att arbeta i en särskilt anpassad lärmiljö där din närvaro och relationella kompetens är avgörande för att eleverna ska lyckas. Tillsammans med två lärarkollegor möter du ett mindre antal elever som skolan behöver ge extra stöd under delar av skoldagen i en alternativ lärmiljö. Du och dina kollegor samarbetar nära elevernas mentorer och specialpedagoger för att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för varje elevs lärande. Mentorn ansvarar för planeringen, medan du ansvarar för genomförandet tillsammans med eleven eller eleverna. Eftersom elevernas schema i Lärlabbet varierar, kan en del av din arbetstid även innebära att du arbetar tillsammans med mentor i klass KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad lärare för årskurs F-3 och/eller 4-6. Du har en stark relationell förmåga och skapar en trygg och motiverande lärandemiljö där eleverna känner sig sedda och uppmuntras att utvecklas. Du har god pedagogisk skicklighet och erfarenhet av att anpassa undervisningen utifrån elevernas olika behov. Kunskap om och erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Dagbarnvårdare i Örnsköldsvik

Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Socialpedagogisk resursperson till boendestöd, pykosociala enheten
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Funktionsstöd är ett verksamhetsområde inom välfärdsförvaltningen med uppdraget att verkställa de beslut som fattats enligt LSS lagen, samt vissa beslut enligt SoL. Vårt arbete utförs genom individuellt utformat stöd med hög kvalitet och självbestämmanderätt där ett gott bemötande genomsyrar all verksamhet. Boendestöd innebär individanpassade insatser tillsammans med den enskilde för att stärka och utveckla den enskildes egna förmågor för att möjliggöra ett självständigt liv. Insatserna inom boendestöd riktar sig mot personer över 18 år med psykisk, neuropsykiatrisk och/eller lindriga begåvningsmässiga funktionsnedsättningar. Nu söker vi en engagerad och målinriktad socialpedagogisk resursperson till psykosociala enheten, boendestöd! Tjänsten är en särskild visstidsanställning på heltid. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen som boendestödjare arbetar du praktiskt, pedagogiskt och socialt för att stötta personer i deras vardag, utifrån deras egna behov och förutsättningar. Boendestöd innebär insatser där du tillsammans med den enskilde arbetar för att utveckla fungerande rutiner som stärker och möjliggör för personen att hantera sin vardag och leva självständigt. Som boendestödjare kommer du bland annat stötta personer i att planera, genomföra och att vara delaktig i vardagssysslor. Detta stöd kan ske både i och utanför den enskildes hem, samt digitalt. En viktig del i arbetet är att du tillsammans med klient jobbar utifrån genomförandeplan. Du dokumenterar, följer upp och utvärderar. Du är även med och kontinuerligt utvecklar och kvalitetssäkrar verksamheten. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att flera olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet och en bra miljö för våra klienter. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska, skötare inriktning psykiatri, stödpedagog, socialpedagog, behandlingspedagog/assistent eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. Du är drivande och intresserad av utvecklingsarbete. Som person är du trygg med att arbeta självständigt och det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet av att arbeta inom social psykiatri med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och lösningsfokuserat förhållningssätt är meriterande. Har du kunskap om gällande journalföring i Procapita och lagstiftning är det också meriterande. Giltigt körkort, behörighet B är ett krav. Arbetstiderna varierar och innefattar dag-, kvälls-, och helgtjänstgöring. Tjänsten är placerad centralt i Örnsköldsvik. Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid med tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse, och med slutdatum 11 januari 2026. Intervjuer kommer hållas löpande under annonseringstiden. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Koordinator för extern finansiering till Innovation Örnsköldsvik AB
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Lednings- och organisationsutvecklare

Vår omvärld förändras i en allt snabbare takt inte minst driven av ny teknologi, nya trender och nya beteenden. Även Örnsköldsvik påverkas av de snabba förändringarna, vilket leder till både nya utmaningar och möjligheter för att skapa långsiktig tillväxt, attraktionskraft och inflöde av talanger. Med denna insikt har parterna kommunkoncernen Rodret i Örnsköldsvik AB och Höga Kusten Innovation ideell förening bestående av företag bildat ett innovationsbolag för att stärka Örnsköldsviks näringsliv och Örnsköldsvik som en kreativ, innovativ och attraktiv plats. Innovationsbolaget ska utifrån företagens och platsens behov skapa och driva gränsöverskridande arenor för innovation. Utifrån de arenor som skapas bidrar Innovationsbolaget med att attrahera kapital och finansiering, samt med att synliggöra innovationer, samarbeten och företag. Är du en strukturerad och nyfiken person som tycker om att navigera i komplexa system och vill skapa nytta genom samverkan och projektutveckling? Har du erfarenhet av att arbeta med extern finansiering och tycker om att stötta andra att hitta rätt vägar framåt? Då kan du vara den vi söker! Om oss Vi är Innovationsbolaget, och vårt uppdrag är att stärka Örnsköldsviks näringsliv och Örnsköldsvik som kreativ och innovativ plats. Innovationsbolaget ägs gemensamt av lokala företag och kommunkoncernens moderbolag Rodret. Vårt fokus ligger i gränssnittet mellan företag – både inom samma bransch och över branschgränser – och att möjliggöra innovation och samarbete. Vi skapar gränsöverskridande samarbeten och innovationsprocesser mellan företag, jobbar för att attrahera finansiering och kapital för innovation och utveckling i Örnsköldsvik, samt synliggör företag, samarbeten och innovationer. Innovationsbolaget arbetar behovsstyrt och paketerar projekt och processer utifrån företagens och kommunala bolags efterfrågan. Om rollen Som koordinator för extern finansiering får du en nyckelroll i att samordna och utveckla arbetet med att öka andelen externfinansierade projekt inom kommunkoncernen. Men även jobba med matchning för Innovationsbolaget specifikt för att paketera och söka projekt som möter utvecklingsbehov hos Örnsköldsviks företag. Du kommer att: •    Samla in och strukturera utvecklingsbehov från koncernens bolag och tillväxtavdelningen. •    Bevaka utlysningar på regional, nationell och EU-nivå – och matcha dem med aktuella behov. •    Identifiera gemensamma utvecklingsområden som kan bli grunden för flerpartsprojekt. •    Stötta verksamheterna med att bygga projektlogik och struktur i samband med ansökningar. •    Ge råd kring olika finansiärers krav, mål och möjligheter – och fungera som bollplank i utvecklingsfasen. •    Etablera och vidareutveckla ett systematiskt arbetssätt kring behovsinsamling, utlysningsbevakning och erfarenhetsdelning. Rollen innebär att du jobbar tvärs över organisationsgränser, tillsammans med både kommunala bolag, kommunens tillväxtavdelning och externa parter. Det är ett rådgivande och koordinerande uppdrag där du håller ihop processer. Vi söker dig som har: •    Relevant universitets- eller högskoleutbildning. •    God kunskap om extern finansiering av projekt, från exempelvis Tillväxtverket, Vinnova, ERUF, Horizon Europe m.f. •    Förståelse för hur olika finansiärers målsättningar påverkar utformningen av projekt. •    Erfarenhet av att stötta projektansökningar, bygga projektlogik och utveckla strukturer i samverkansmiljöer. •    En god förmåga att ta ansvar, arbeta självständigt och bygga relationer över organisatoriska gränser. Vem är du? Vi tror att du är en person som tycker om att arbeta med människor, bygga nätverk och vara ett stöd i utvecklingsarbete. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att se samband mellan behov och möjligheter. Du är kommunikativ, både i tal och skrift, och har lätt att skapa förtroende. Din förmåga att samordna, och skapa trygghet i komplexa sammanhang gör att du kan bidra till en stark samarbetskultur. Vad vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att vara med och stärka innovationskraften i Örnsköldsvik. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där samarbete, idéer och gemensam utveckling står i centrum. Du kommer att vara del av ett team där vi tillsammans formar framtidens utvecklingsprojekt. Placering: Tjänsten är placerad i hos Innovationsbolaget i Örnsköldsvik. Förståelse för lokala offentliga och privata strukturer är meriterande men inte avgörande. Ansökan: Låter det här som rätt roll för dig? Skicka din ansökan senast 11 augusti 2025. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta VD Frida Knutsson på telefonnummer 076-128 66 34 eller [email protected]. Vi hanterar rekryteringen löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personlig assistent sökes till man i 40-års åldern
Novasis Mitt AB
Personliga assistenter

Personlig assistent Om jobbet Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till man i 40-års åldern i Sundsbruk, Sundsvall. Vi söker just nu 2 st vikarier till tjänsten. Du är en person som är aktiv och som gärna gör saker. Du bör ha goda språk och kommuniceringsfärdigheter. Det är meriterande om du har utbildning/erfarenhet inom vård och omsorg. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper som ska vara; lugn, empatisk, social, tålmodig och initiativrik. Vår kund har en muskelsjukdom och behöver hjälp med samtliga saker i sin vardag. Vissa uppgifter är mer krävande än andra och kunden klarar olika uppgifter i varierande grad. Lyft ingår i arbetet. Mer information om mig och tjänsten fås vid intervju. Det som är behovet hos mig nu är 2 st vikarier. Kundens krav och önskemål B - körkort Rökfri Ansökan läses av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga så det är av vikt att skicka med cv och personligt brev vid din ansökan för att ha chans att gå vidare i rekryteringen. Vanlig förekommande arbetsuppgifter när du arbetar som personlig assistent är bland annat att tillgodose kundens grundläggande behov som hygien, förflyttningar och hushållsarbete med mera. Stundtals kan det vara ett variationsrikt arbete beroende på kundens hälsa. Du blir en aktiv del av kundens vardag så dennes liv blir en helhet som denne kan vara med att påverka och leva det liv den vill leva. Novasis ledord är trygghet, frihet och närhet. Vi har alltid individen i fokus och är måna om både kund och assistent. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Kommunal/Fremia personliga assistenter. Novasis AB samordnar personlig assistans över hela landet och kan stundtals ha flera olika publicerade annonser. Rekryteringsprocessen medför hög arbetsbelastning på våra medarbetare vilket gör att vi inte kan ta ansökningar eller frågor via telefon. Vi kommer endast ha möjlighet att behandla ansökningar inkomna via mail. Att arbeta hos Novasis Vi är ett starkt team med lång erfarenhet från branschen som byggt upp företaget med all den erfarenhet som vi samlat genom åren. För oss är det självklart att assistansen alltid utgår från hur kunden vill att den utförs. Vi fokuserar också på våra medarbetare då de är det värdefullaste vi har. Vi har ett av branschen mest generösa kollektivavtal genom Fremia, samt ger våra personliga assistenter den kompetensutveckling som behövs för att känna sig trygg i sitt arbete. Detta för att kunna leverera en trygg assistans av hög kvalitet för våra kunder, av medarbetare som är stolta över sitt jobb och sin arbetsgivare. Våra värdeord är trygghet, frihet, närhet och dessa jobbar vi utifrån varje dag. Om din ansökan Din ansökan kommer att läsas av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra för god kommunikation med dig som ansöker ber vi dig skicka in din ansökan genom denna ansökning och inte genom mail eller i pappersformat. Denna rekrytering sköts internt hos oss och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- och bemanningsföretag.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Psykolog till Psykiatrisk mottagning C, Sundsvall

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Psykiatrisk mottagning C Sundsvall är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning inom Länsverksamhet Psykiatri. På mottagningen arbetar vi främst med bedömning, utredning och behandling för patienter med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar eller annan specialistpsykiatrisk problematik. Vi tar emot patienter som är 18 år och uppåt. Behandling består av terapeutiska interventioner både individuellt och i grupp, psykopedagogiska interventioner och läkemedelsbehandling. På mottagningen arbetar vi i team med bred kompetens i form av psykolog, sjuksköterska, läkare, kurator, behandlingsassistent, arbetsterapeut, rehabiliteringskoordinator och medicinska sekreterare. Nu söker vi en ytterligare psykolog till vårt team! Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Psykolog till Psykiatrisk mottagning C, Sundsvall Arbetsuppgifter Inom rollen som psykolog kommer arbetet inledningsvis riktas mot främst neuropsykiatriska utredningar och fördjupade bedömningar. Arbetsuppgifterna innefattar därmed: Neuropsykiatriska utredningar Fördjupade bedömningar Individuell psykologisk behandling Gruppbehandling Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad psykolog men även du som PTP-psykolog med en godkänd examen har möjlighet att söka denna tjänst Har erfarenhet av neuropsykiatriska utredningar Det är meriterande om du Har arbetslivserfarenhet inom specialistpsykiatri För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel - har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan se möjligheter i förändringar Samarbetsförmåga - är bra på att arbeta med andra kollegor. Lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt Kreativ - kommer ofta med nya idéer på arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare till Ljustadalens skola
Sundsvalls kommun
Grundskollärare

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Ljustadalens skola är en F-6 skola som ligger cirka 10 km från Sundsvalls centrum, nära Birsta köpcentrum. På skolan finns grundskola F-6 och anpassad grundskola för årskurs 1-6, med inriktning mot både ämnen och ämnesområden. Vi har cirka 290 elever och 65 medarbetare med olika kompetenser. Personalen i grundskolan är organiserad i arbetslag F-3, 4-6 samt fritidshem. Ljustadalens skola är en skola för alla - här hjälps vi åt för att alla ska lyckas! Vi ser olikheter som en tillgång och arbetar aktivt för att ge alla elever möjlighet att utveckla sin fulla potential. ARBETSUPPGIFTER Klasslärare till årskurs 1 i grundskolan, en klass som idag består av 20 elever. Du ansvarar för att planera, genomföra och bedöma elevernas kunskaper och utveckling, men också för att arbeta för att de ska må bra, tro på sig själva och utvecklas som grupp. Till din hjälp har du ditt arbetslag, fritidspersonal under skoltid, hela kollegiet samt skolans elevhälsoteam (EHT). KVALIFIKATIONER Du är utbildad lärare med lärarlegitimation för F-3. Du har förmåga att skapa goda relationer och bidra till ett gott samarbete. Du ser arbetslaget som en resurs, och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Du har förmåga att möta elevers olika behov utifrån deras individuella förutsättningar och intressen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Säljare sökes i Örnsköldsvik – Mediaförsäljning med starkt varumärke, digit
Rds Förlag AB
Övriga förmedlare

Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Stefan Nilsson på 070-7799199 eller via mail till [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025