Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Stefan Nilsson på 070-7799199 eller via mail till [email protected]
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat teamVärldens roligaste extrajobb! Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen! Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Har takten och rytmen given i kroppen Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv! Vad är Knatteskutt? På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare. Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Info om anställningen: Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på 15.00-16.00 på söndagar i Parkskolan. ca 1-2 h/veckan. Mer info får du via eventuell telefonintervju MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten. Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv! Ansök nu! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Vi söker en danslärare/danspedagog som har examen som lärare i dans eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska kunna arbeta både självständigt och i samarbete med andra, vara kreativ, konstruktiv och initiativrik samt ha ett stort engagemang för barn/unga. Som danslärare undervisar du våra kvällsgrupper i åldrar 7 till 16 år samt högstadiet idrottsprofil. Undervisningen sker främst på Aktivitetshuset PANGEA och vårt kontor finns på kulturskolan. Du förväntas även att delta i kulturskolans utvecklingsarbete och delta i ett APT per månad samt verksamhetsmöten/arbetslagsmöten. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår undervisning i kulturskolans dansgrupper samt inom elevensval och idrottsprofil vid Arenaskolan. Du förväntas leda och ansvara det årligt återkommande dansprojektet samt samarbeta med andra lärare för att driva projekt som gynnar våra elever. Tjänsten kan även innebära uppsökande verksamhet, öppen verksamhet samt sommarläger. Kulturskolan ger ett flertal föreställningar varje år där danseleverna har en viktig roll och där du förväntas delta. Möjlighet att undervisa i andra kulturella uttrycksformer eller instrument är meriterande och ses som en fördel. Tjänsten är i dagsläget förlagd på 3 dagar varav 1 förmiddag och 2 eftermiddagar/kvällar. Då tjänsten kan innebära förflyttning mellan olika skolor i kommunen krävs B-körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - Vi söker dig som har en pedagogisk dansutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. - Du har ett professionellt förhållningssätt till elever, föräldrar och kollegor. - Du är flexibel, har god kommunikativ förmåga samt en god samarbetsförmåga. - Du är öppen för förändring och bidrar till verksamhetens utveckling. - Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och erfarenhet av att leda både i grupp och individuellt. - Vi söker dig som har ett stort engagemang för kultur, barn och unga. - Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, baserat på referenstagning. Villkor Omfattning: anställning motsvarande ca 50% Varaktighet: vikariat 1 år med möjlighet till förlängning Anställningsform: Semestertjänst Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Om lämplig kandidat finnes kan anställning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Yrkeslärare Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidareanställning Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi vet att en bra yrkesutbildning leder till jobb direkt efter gymnasiet, det ger våra ungdomar en chans att tidigt etablera sig i samhället. I vår undervisning blandar vi teori med mycket praktik och arbetar för att ge våra elever sitt livs bästa skoltid. Våra ledord är ambition, kraft och glöd. Vår värdegrund genomsyrar hela organisationen, oavsett vilken roll du har. AMBITION handlar om att vi har höga förväntningar på varandra och våra elever, men också att vi ska ge våra elever den bästa undervisningen och agera professionellt och tydligt. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev. Vårt mål är att ge den nya generationens arbetskraft, våra elever, möjlighet att vara med och förändra sina branscher i frågor om inkludering, mångfald, jämställdhet och hållbarhet. GLÖD symboliserar det engagemang som vi har för varje elev men också för arbetsgivarens situation. Det symboliserar även vår stolthet över vår verksamhet och vårt viktiga uppdrag som del av yrkesutbildare i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Praktiska Gymnasiet Sundsvall Praktiska Gymnasiet Sundsvall är en trygg och familjär skola med ett öppet klimat. Vi har en fin gemenskap på skolan mellan elever och lyhörd och engagerad personal. Våra lärare anpassar utbildningen efter varje elev och säkerställer att alla elever känner sig sedda och får möjlighet att utveckla sin kunskap! Hos oss på Praktiska gymnasiet erbjuder vi yrkesutbildning med möjlighet att uppnå högskolebehörighet. Just nu får cirka 350 elever sin gymnasieutbildning hos oss! Vi erbjuder yrkesutbildning på 8 olika program: Bygg- och anläggning, Restaurang- och livsmedel(Bageri), EL- och energiprogrammet, Naturbruksprogrammet, VVS-programmet, Fordonsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet samt Industriprogrammet. Våra lokaler är fräscha och anpassade för god utbildning! Våra utbildningar bygger på att blanda teori med praktik och en stor del av undervisningen består av APL- Arbetsplatsförlagt lärande. Skolan har goda kontakter med näringslivet och vi strävar hela tiden efter att ge våra elever bästa möjliga framtidskompetens och utbildning! Ambition, kraft och glöd är viktiga värdeord för oss att sträva efter. Det här erbjuder vi dig ARBETSUPPGIFTER Bedriva undervisning, planering och efterarbete kopplat till undervisning samt sköta förekommande arbetsuppgifter relaterade till en yrkeslärartjänst på El- och energiprogrammet. Vi ser gärna att du har bred erfarenhet av olika delar inom framförallt El- och energiområdet, gärna som elinstallatör. Du förväntas sköta kontakter gentemot bransch samt skaffa, samordna och följa upp APL och APL-platser. I uppdraget ingår också mentorskap och arbete i arbetslag. Inom ramen för tjänsten finns stora möjligheter att påverka utbildningens framtida utformning i och med den nya gymnasiereformen Gy-25. Intervjuer kommer ske löpande så tveka inte att söka redan idag! KVALIFIKATIONER I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare inom El- och energiprogrammet alternativt har gedigen arbetslivserfarenhet med branscherfarenhet inom området och som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har gedigna kunskaper om arbetsmiljö och säkerhet samt goda branschkontakter. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är krav och motsvarande kunskaper i engelska är meriterande. Körkort B är krav. Du behöver vara relationsbyggande och samarbetsvillig i dina kontakter med elever, kollegor och bransch. Du behöver vara planerande och strukturerad men även anpassningsbar och flexibel inför nya situationer. Övrig information Som medarbetare inom Praktiska Gymnasiet/AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken. Tillträdesdag: 2025-09-01 Placeringsort: Sundsvall Anställningsform: Tillsvidare anställning. Vi använder oss av 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-08-04 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Joakim Bouvin, 072-2381697. Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara samhällen och städer? Vi söker nu en erfaren mätningsingenjör till Sweco med placeringsort i Sundsvall, Härnösand eller Östersund. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco ligger i framkant när det kommer till digitala arbetssätt och utvecklar den mätningstekniska affären i nära samarbete med Swecos övriga konsulter och kunder runt om i Europa. Affärsenhet mätningsteknik är en nationell linjeorganisation inom Sweco Sverige AB och består av 16 grupper fördelat över 3 regioner, med ca 220 medarbetare utspridda på 20 kontor. I rollen som mätningsingenjör blir du en nyckelperson i Swecos uppdrag där du leder teamen, ansvarar för det tekniska innehållet och ser till att lösningar håller hög kvalité genom hela processen. Du blir en del av ett team med nio kollegor i Västernorrland och Jämtland med lång erfarenhet inom mätningsteknik. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart! - Att arbeta i några av de mest intressanta och komplexa uppdragen i Sverige - En omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för teknikområdet mätningsteknik i uppdrag mot Trafikverket och andra kunder * Planera, genomföra och följa upp uppdrag med fokus på kvalité * Ansvara för teknikområdets budget och framdrift i projekten * Ta fram teknisk dokumentation och underlag för rapportering * Aktivt bidra till affärsenhetens utveckling genom kompetensspridning och teknikutveckling VI SÖKER DIG SOM - Har flerårig arbetslivserfarenhet inom mätteknik - Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta i projekt mot trafikverket - Trafikverksbehörighet typ 2 (TRV2) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, tillsvidare - Placering: Sundsvall, Härnösand eller Östersund - Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Sweco här!
Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER! Om du funderar på att bli entreprenör, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas. Då har jag goda nyheter till dig! Bli säljare första tiden hos oss. Om du är framgångsrik kan du sedan få erbjudande om att ta över den lokala verksamheten. Du behöver inte kämpa ensam som säljare när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara entreprenör, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar. TEST Ta det här testet för att se om du passar som säljare hos oss: Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024? Ser du fördelarna med personal som är 55+? Vet du att få kan leva på sin pension? Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin? Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar? Gillar du att göra andra människor nöjda och glada? Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som säljare! Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt. Så här kommer dina dagar att se ut Som säljare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av pensionerade medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer. Du ska ha jobbat framgångrikt som utesäljare ett antal år. Du är skicklig på att prospektera, kontakta kunder, gå på fysiska möten och göra avslut. Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar. Du är aldrig ensam Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt. Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på [email protected]. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev och CV. I ansökningshandlingarna ska det framgå att du vill jobba med försäljning för att bygga upp verksamheten och senare få möjlighet att äga den lokala verksamheten. Bästa hälsningar Michael Strauss
Vill du ha ett meningsfullt och givande jobb där du gör skillnad i någons vardag? Vi söker nu engagerade personliga assistenter som kan arbeta dag- och nattpass vid behov. Om uppdraget Vår uppdragsgivare är en glad och social 18-årig kille med en CP-skada och som använder permobil. Han älskar musik, dans och ridning, och du kommer att vara en viktig del av hans vardag, såväl i hemmet som i skolan. Dubbelassistans förekommer under vissa tider på dagen, samt alltid på kvällar och helger. Vid sjukdom eller inläggning på sjukhus gäller alltid dubbel assistans. Som assistent kommer du alltid att finnas med vid vårdbesök och andra aktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som personlig assistent fungerar du som armar och ben för vår uppdragsgivare och hjälper honom i det dagliga livet. Arbetsuppgifterna inkluderar: Personlig hygien och påklädning Sjukgymnastik och social träning Matning (sondmatning är meriterande, utbildning ges vid behov) Följ med till skolan och fritidsaktiviteter Vem är du? Vi söker dig som är: Lugn, ansvarsfull och empatisk Självständig men trivs också med att arbeta i team Flexibel och lyhörd för uppdragsgivarens behov Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med personer med funktionsvariationer Tillgänglig omgående och vill bidra till vår härliga arbetsgrupp Meriterande: Erfarenhet av sondmatning (utbildning ges) Kunskap i enkel teckenspråkskommunikation Tidigare erfarenhet av personlig assistans Körkort och bil Vi erbjuder dig: Ett meningsfullt och varierande arbete Introduktion och löpande utbildning Stöttande arbetsledning och trevliga kollegor Konkurrenskraftiga anställningsvillkor Arbetstider: 07:00-21:00 med omgående start. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till företaget med hjärtat! SAAND Assistans
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Välj ett jobb för att visa detaljer