Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vill du vara med och bidra till ett bättre liv för barn, unga och deras familjer i Sundsvalls kommun? Vi på Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen arbetar inom områdena Barn, unga och familj, Missbruk och psykisk ohälsa, Vuxenutbildning samt Arbete och försörjning. Vårt mål är att skapa förutsättningar för lärande och arbete, förbättra livssituationen vid psykisk ohälsa och missbruk, främja trygga uppväxtvillkor och minska utanförskap. Inom verksamhetsområdet Barn, unga och familj söker vi nu socialsekreterare i rollen som barnsekreterare till Placeringsenheten Nord. Vi söker dig som är en erfaren socionom och som vill bidra med din kompetens och utvecklas tillsammans med oss i vårt fortsatta arbete för att göra skillnad för dem vi är till för. Nu har du möjlighet att ta dig an ett meningsfullt och stimulerande arbete som barnsekreterare inom familjehemsvården. Du blir en del av en arbetsgrupp med engagerade och erfarna kollegor som stöttar varandra och värnar om en god arbetsmiljö. Vi söker dig med ett starkt engagemang för barn som av olika skäl inte kan bo kvar i sitt hem, och som vill följa deras utveckling över tid. Arbetet är både utmanande och kompetensutvecklande, och erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling. Hos oss får du arbeta enligt arbetstidsmodellen 6+2, vilket innebär sex timmar arbetsplatsförlagd tid per dag. De återstående två timmarna är avsatta för reflektion, fortbildning och friskvård. Det finns även möjlighet till semesterväxling. Eftersom uppdraget innebär att du besöker de placerade barnen utanför hemmet, kan arbetet ibland medföra resor och förskjuten arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Din roll blir att handlägga, följa upp och ansvara för att placerade barn får trygga uppväxtvillkor. Du arbetar i nära kontakt med barn och ungdomar, vårdnadshavare samt familjehem. Arbetet innebär kontinuerliga uppföljningar genom barnsamtal och hembesök. Som barnsekreterare har du myndighets- och handläggningsansvar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av unga (LVU). Barnsekreteraren arbetar i ett aktivt team tillsammans med familjehemssekreterare, där barnets behov alltid står i centrum. Samverkan sker med personer i både barnets biologiska och professionella nätverk. Inom ramen för Skolfam finns ett nära samarbete med psykolog och specialpedagog, med syftet att stärka barnets skolgång. Du erbjuds även stöd i din roll av enhetens samordnare. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs socionomexamen och B-körkort. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av socialt arbete. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens arbete med barn och unga är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Erfarenhet och kunskap om BBIC, MI och ICDP ses också som meriterande. Du behöver ha ett gott bemötande, vara flexibel och lyhörd i kontakten med barn och familjer. Som person är du strukturerad och arbetar målinriktat. Du har personlig mognad du är känslomässigt stabil, har god självinsikt och är trygg i dig själv. Du kan skilja på det personliga och det professionella, har en god empatisk förmåga och lätt för att samarbeta. Du förstår vikten av att tillsammans med familjehemssekreterare samverka för de placerade barnens bästa. Socionomer med minst sju års erfarenhet samt vidareutbildning inom området har möjlighet att anställas som specialistsocialsekreterare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Intervjuer kan hållas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Söker du ett nytt och spännande arbete? Har du ett intresse för teknik? Nu söker vi montörer till vår kund i Själevad som är världsledande inom sin bransch. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vår kund har ca 250 anställda i Örnsköldsvik där de tillverkar komplexa elektronik- och mekanikprodukter. Om tjänsten Arbetsuppgifterna varierar mellan avdelningarna och vår kund söker nu personer som vill arbeta med montering av små komponenter men även till större montage. Jobbet kan även innebära lödning av kretskort. Arbetstiderna varierar mellan dagtid, ständig kväll och tvåskift beroende på vilken avdelning du jobbar på. Vem är du? Du som söker jobbet som montör är tekniskt kunnig och intresserad. Som person är du noggrann, positiv, kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga. För att arbeta med små komponenter krävs det att du är stadig på hand. Det är väldigt meriterande om du har lödcertifikat. Anställningen är en visstidsanställning de första 6 månaderna men övergår till en tillsvidare efter det. Anställningen går genom oss på Uniflex men med möjlighet till direktanställning hos vår kund på sikt. Placering: Örnsköldsvik Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. LSS avdelningen är den tredje största avdelningen inom välfärdsförvaltningen med uppdraget att verkställa de beslut som fattats enligt LSS lagen, företrädesvis beslut om bostad med särskild service, personlig assistans och daglig verksamhet. Målsättningen i stödet som ges är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet så att individen som beviljats en insats ska få möjlighet att leva som andra. Vårt arbete utförs genom individuellt utformat stöd med hög kvalitet och självbestämmanderätt där ett gott bemötande genomsyrar all verksamhet. Nu söker vi en engagerad och målinriktad stödassistent! Arbetsuppgifter Som stödassistent ansvarar du för att tillsammans med brukaren upprätta och följa upp genomförandeplaner, samt hantera social dokumentation och andra administrativa uppgifter. Detta inkluderar bland annat schemaläggning, inköpsbeställningar, samt frågor kring hälsa och säkerhet. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att utföra både vardagsnära och planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Du stödjer och motiverar brukaren i deras vardagsaktiviteter, både i hemmet och på fritiden. En viktig del av ditt arbete är att skapa förtroendefulla relationer med brukarna och vara en god förebild. Dina stödinsatser utgår alltid från brukarens individuella behov, med målet att främja självständighet och delaktighet. Du säkerställer att insatserna utförs med respekt för brukarens integritet och självbestämmande. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat hjälp med vardagliga sysslor, personlig hygien och medicinering. Det är viktigt att du är en trygg, ödmjuk och stabil person som skapar förtroende och trygghet, då arbetet till största del utförs i brukarnas egna lägenheter och innebär mycket ensamarbete. Arbetstiderna är varierande och inkluderar dag-, kvälls-, helg- och jourtjänstgöring. Du driver utvecklingsarbete framåt tillsammans med dina kollegor enligt uppställda mål, metoder, kvalitetskrav och riktlinjer. Samverkan med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners är också en central del av ditt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har en gymnasial examen inom antingen Vård och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning eller psykiatri, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete alternativt pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att jobba inom vård och omsorg måste du ha fyllt 18 år. Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Som person är du självgående och stresstålig med individen i fokus. Du är empatisk och ansvarskännande samt har lätt för att samarbeta med andra. Du har god social förmåga och trivs med att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av psykisk ohälsa och psykiatriska funktionsnedsättningar. Körkort B krävs. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten Ärendehantering och politiskt stöd är en del av område Planering och politiskt stöd. Det huvudsakliga uppdraget är stöd till regionledning och förtroendemannaorganisationen genom ansvar för ärendehanteringsprocessen juridik och system kopplat till ärendehantering. Enheten behöver nu förstärkas med ytterligare en regionjurist med särskilt ansvar för juridiska frågor inom digitaliseringsområdet. Vi söker därför en regionjurist till vårt team! Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående. Regionjurist till Ärendehantering och politiskt stöd, Härnösand Arbetsuppgifter Tjänsten innebär, utöver det särskilda ansvaret för juridiska frågor inom digitaliseringsområdet, att lämna kvalificerad juridisk rådgivning inom flera av de rättsområden som funktionen arbetar med. De centrala rättsområden som juridikfunktionen arbetar med är kommunalrätt, offentlig upphandling, offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt, hälso- och sjukvårdsrätt, avtalsrätt och totalförsvarsjuridik. I arbetsuppgifterna ingår att: Bidra med juridisk kompetens i utredningar och projekt Lämna yttranden i juridiska frågor Delta i möten inom olika verksamhetsprocesser I viss mån företräda Region Västernorrland i domstol och i övrigt vara behjälplig i de ärenden som förekommer hos juridikfunktionen Tjänsten innebär även arbetsuppgifter såsom att: Upprätta PM och tjänsteutlåtanden Hålla i utbildnings- och informationsinsatser Juridiskt handlägga ärenden Samtliga jurister utgör tillsammans Region Västernorrlands visselblåsarfunktion och handlägger ärenden inom ramen för den så kallade visselblåsarlagen. Introduktion kommer att ske enligt regionens introduktionsprogram samt i nära samarbete med jurister och övriga samverkanspartner som exempelvis områden digitalisering och informationssäkerhet. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en juristexamen Har minst två års erfarenhet av arbete med IT-rättsliga frågor Har minst två års erfarenhet av arbete inom något/några offentligrättsliga områden (kommunalrätt, hälso- och sjukvårdsrätt, offentlighet- och sekretess, offentlig upphandling eller annat relevant) Har några års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från myndighet, domstol, advokatbyrå eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt Har goda kunskaper inom något av de aktuella rättsområdena (kommunalrätt, offentlig upphandling, offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt, hälso- och sjukvårdsrätt, avtalsrätt, totalförsvarsjuridik) Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Har erfarenhet av notarietjänstgöring Har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation Har arbetat med bred juridik inom offentlig sektor Har kunskap inom digitaliseringsområdet För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Strukturerad Beslutsam Omdöme Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och utveckla och förvalta IT/OT-lösningar som är avgörande för Sveriges framtida energiförsörjning? Vattenfall Vattenkraft söker nu en systemingenjör till vårt team för verksamhets- och processnära IT/OT-miljöer. Som systemingenjör IT/OT-infrastruktur arbetar du framförallt med Vattenfall Vattenkrafts processnära IT/OT-infrastruktur. Det innebär många gånger att du arbetar "hands on" med både hårdvara och mjukvara. Det handlar om allt från felavhjälpning och förändringar i befintliga miljöer till att bygga och konfigurera nya lösningar. En del av arbetet innebär att felsöka i distribuerade IT-miljöer med stor geografisk spridning. Vi arbetar då ofta "på fjärr" och på så vis guidar tekniker att göra åtgärder på plats. Du blir en del av ett sammansvetsat team på tio personer där vi arbetar nära varandra i en hjälpsam och öppen kultur. IT-säkerhet är en central del av allt vi gör, och vi söker dig som har ett högt säkerhetsmedvetande och är nyfiken på att ligga i teknikens framkant. Låter det intressant? Välkommen att bli en del av ett företag där din kompetens gör skillnad - för både framtiden och miljön. Kvalifikationer För tjänsten systemingenjör inom IT/OT-infrastruktur ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter och utbildningar Jobbat minst ett par år med drift/underhåll av IT-system, gärna inom datacenter/serverdrift. Utöver det har du erfarenhet inom några av följande områden: Serverdrift, storagelösningar och backup Operativsystem - Linux, Windows Server Katalogtjänster - LDAP, Microsoft Active Directory Virtualiseringsplattformar, exempelvis VMware, KVM. Våra IT/OT-system är ofta en del av så kallade industriella kontrollsystem (ICS) där systemen både styr och övervakar anläggningar. Erfarenhet av arbete i miljöer med industriella IT-system är därför meriterande. Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och är en hjälpsam problemlösare. Till gruppen bidrar du gärna med dina tidigare erfarenheter och nya idéer. Förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt, du kommer att ha en del samarbeten, framförallt inom vårt bolag. Du talar och skriver både svenska och engelska. Efter introduktion kan systemberedskap vara en del av tjänsten. Resor förekommer, du har B-körkort. Aktuella placeringsorter Luleå, Jokkmokk eller Sundsvall Kliv fram för fossilfrihet För att nå målet om ett fossilfritt liv behöver vi samla olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Vi söker nytänkare, skapare, utvecklare och problemlösare - människor som, med sina unika talanger, vill göra skillnad. Hos oss blir du en del av ett team där samarbete och innovation driver oss framåt. Vi erbjuder en inkluderande och jämlik arbetsmiljö där varje medarbetare spelar en viktig roll i att utveckla framtidens vattenkraft. Kontaktpersoner Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Magnus Lindholm. Fackliga representanter är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja intervjuer senare i augusti. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor senast den 11 augusti, 2025. Du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev i ansökan. Vi är övertygade om att mångfald berikar och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer på https://careers.vattenfall.com/se/sv/jobba-med-oss/mangfald-inkludering Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning. Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter.
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för service och trivs i mötet med människor. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende, lyssna in och förstå kundens verksamhet och behov – oavsett om det sker via telefon eller på plats hos kund. För att lyckas i rollen behöver du även: Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka. B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd och underhåller första hjälpen-utrustning. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag vi Epassi, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete ute hos våra kunder på olika uppdrag. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. I Matfors finns tre arbetslag: Matfors 1, Matfors 2 och Natten. Våra omsorgstagare bor både i tätorten och på landsbygden i området, och vi ger dem stöd i deras egna hem. Vi arbetar efter gemensamma spelregler som har tagits fram av personalen. Dessa utgör bland annat grunden för vår goda arbetsmiljö. Hemtjänsten är bemannad dygnet runt. Antalet personal per arbetspass varierar beroende på omfattningen av omsorgsbehoven. Vi som arbetar på Matfors Hemtjänst ansvarar för att de omsorgstagare vi besöker ska känna sig trygga, väl bemötta och få den hjälp och det stöd de behöver. Behovet av hjälp varierar – från enklare praktiska sysslor i hemmet till avancerad och kvalificerad omvårdnad samt hälso- och sjukvårdsinsatser. På Matfors Hemtjänst har vi flera ansvarsområden, med goda möjligheter att utvecklas och ta ansvar – både individuellt och i grupp. Exempel på sådana områden är dokumentation, fast omsorgskontakt samt bemötande av personer med demenssjukdom och psykisk ohälsa. ARBETSUPPGIFTER Målet med vår verksamhet är att erbjuda en god och kvalitetssäkrad äldreomsorg som utgår från individens behov och vilar på den nationella värdegrunden. I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppnås och ansvarar för att arbetsuppgifterna genomförs. Du ger service och omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut, med ett etiskt förhållningssätt, och utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete professionellt och bemöter vård- och omsorgstagare med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår: • Omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med god kvalitet • Fast omsorgskontakt, vilket innebär ett samordnande ansvar kring vård- och omsorgstagaren • Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • Städning, tvätt och matlagning • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar, handlingsplaner med mera • Handledning av nyanställda och elever • Utveckling av verksamheten och det egna arbetssättet • Utförande av delegerade arbetsuppgifter enligt HSL KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med godkända betyg. Erfarenhet från yrket, eller från ett likvärdigt människonära yrke, ser vi som meriterande. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga, och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i denna rekrytering. Du har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situationer utan att ta över deras känslor. Du är lugn, stabil, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Du kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar, arbetar självständigt, prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och behåller lugnet även i stressade situationer. God kommunikationsförmåga är avgörande. Du behöver kunna uttrycka dig tydligt och lugnt i mötet med omsorgstagare, särskilt när oväntade situationer uppstår. Tjänsten ställer också krav på god skriftlig förmåga i svenska, eftersom dokumentation är en del av arbetet, och du behöver kunna ta till dig skriftlig information. Förmåga att få och bibehålla delegering enligt HSL är viktig. Meriterande är också: • Kunskaper i grundläggande IT • Erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystem • Vana vid att hantera e-post och digital kommunikation Körkort och tillgång till egen bil är ett krav, då kollektivtrafiken är begränsad vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med tjänstgöring dag, kväll och helg. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker nu en driven och ambitiös verkstadschef till vår anläggning i Nacksta, Sundsvall. Som verkstadschef kommer du få ett spännande och varierat jobb. Du ansvarar för den dagliga driften, personalen och verkstadens ekonomiska resultat. Du ansvarar också för kvalitet, arbetsmiljö, planering, fakturering och kundrelationer. Du arbetar med budget, måluppföljning och nyckeltal, och har ett tydligt uppdrag; Att driva en effektiv och lönsam verksamhet där både kundnöjdhet och medarbetarengagemang är på topp. Du coachar din personal, förbättrar och upprätthåller rutiner och skapar struktur i verksamheten. Du behöver inte vara teknisk expert men du behöver ha ett skarpt ekonomiskt och affärsmässigt tänk samt en stark känsla för ledarskap. Du motiveras både av att se dina medarbetare samt verksamheten växa och utvecklas. Du som söker ska vara: • Strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad• Intresserad av ny teknik, främst inom fordonsindustrin.• Nyfiken på branschutveckling och digitalisering• Intresserad av att lära mer och dela med dig av din kunskap• Ha flerårig erfarenhet av verkstadsdrift (Verkstadschef) eller tidigare erfarenhet i en ledande roll med personal- och budgetansvar.• Ha en god samarbetsförmåga• Kundfokus• Ha en stark känsla för ledarskap• Ha en god datorkunskap• Ha minst B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare, och provanställning tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan nu! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering MEKO Sweden AB nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Hos oss på BUM i Sundsvall jobbar vi med familjecentrerad vård för barn 0-18år inom alla professioner. Vi är en bra arbetsgrupp bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeut, lekterapi, kuratorer med flera där vi jobbar utifrån teamarbete, där alla är delaktiga i vården kring barnen. Som sjuksköterska hos oss är du en del i ett team, där vi tillsammans jobbar för god omvårdnad och familjecentrerad vård. Inskolningen sker utefter ditt behov och arbetet är förlagt på obekväma arbetstider. Vi söker nu sjuksköterskor till oss på Barn- och ungdomsmedicin i Sundsvall. Tjänsterna avser vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse till och med 2026-08-31. Sjuksköterska till Barn- och ungdomsmedicin, Sundsvall Arbetsuppgifter Avdelningsarbete Provtagning, läkemedel Observationer Ronder Rapportering Kunskap om den tekniska utrustning som vi använder oss av samt iordningställa, använda och rengöra. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har erfarenhet av arbete på sjukhus Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har vidareutbildning som barnspecialistsjuksköterska Har arbetslivserfarenhet av slutenvård för barn För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Integritet Självgående Stabil Pedagogisk insikt Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer