Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg- och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Är du en erfaren arbetsledare som söker jobb? Isaksson Byggbemanning samarbetar med de största byggföretagen i Sverige och söker nu efter duktiga arbetsledare som vill anta nya utmaningar! Du kommer att bli anställd hos oss på Isaksson Byggbemanning och hyras ut till ett ledande byggföretag. Huvudsakliga ansvarsområden: Hantera underentreprenörer och personal Schemaläggning Delta i byggmöten Se till att projektet följer tidsplanen och budgeten Säkerställa att projektet håller högsta kvalitet Samarbeta med avdelningen för hälsa och säkerhet för att säkerställa en säker byggprocess vid alla tillfällen Kunden önskar att du som arbetsledare kan komma att bidra till att skapa en kultur där säkerhet är en gemensam värdering och en högsta prioritet för alla intressenter i projektet. Som medlem i projektledningsgruppen har du möjlighet att påverka säkerheten på arbetsplatsen genom att visa personligt engagemang, sätta tydliga förväntningar och effektivt kommunicera ut våra säkerhetspolicys. Genom att konsekvent visa upp säkert beteende, prioritera säkerhet över produktivitet och säkerställa att alla arbetare får rätt utbildning och resurser, kan du skapa en miljö där säkerhet är en integrerad del av hela byggprocessen. Starka färdigheter i tidshantering och kommunikation är avgörande för denna roll, liksom datorvana och förmågan att förbereda rapporter och administrera nödvändig dokumentation. Uppmärksamhet på detaljer tillsammans med en praktisk kunskap om systemväggar, gipssystem, MF-tak samt alla brandklassningskrav gör att du lätt kommer att passa in i rollen som arbetsledare hos vår kund. Kvalifikationer: Svenska eller Engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom bygg Bil och B-körkort Ansökan: Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vid frågor kontakta Pontus Gustafsson på Isaksson Byggbemanning, 0736003198. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde Stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndigheten har en central inköpsfunktion som hanterar samtliga inköp och upphandlingar. Rollerna inom funktionen har olika ansvar men samarbetar och stödjer varandra för att utföra sitt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för ett drygt tiotal medarbetare inom områdena inköp, upphandling och avtal, att leda och fördela arbetet inom dessa områden. Du kommer också själv att ha ett visst operativt ansvar när det gäller de aktuella frågorna. Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas driva arbetet med att ta fram förslag och bidra till utveckling och etablering av dessa. I ditt arbete ingår exempelvis • Att leda, fördela och utveckla arbetet inom tjänsteområdena inköp, upphandling och avtalsförvaltning • personalansvar för medarbetare inom de aktuella tjänsteområdena • att på operativ nivå driva och delta i arbetet med myndighetens inköp, upphandlingar och avtalshantering • att delta i förekommande arbete inom de aktuella områdena Vi använder oss i dagsläget av systemstödet Mercell Tendsign och ett ärendehanteringssystem och har Unit4 ERP som affärssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget • har dokumenterad chefserfarenhet. • har minst fem års erfarenhet av självständigt arbete inom upphandling och inköp inom offentlig eller statlig verksamhet. • har goda kunskaper i LOU • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete • erfarenhet av kategoristyrning och strategiskt inköp Personliga egenskaper För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du behöver också vara strategiskt inriktad och ha ett långsiktigt perspektiv på inköp. • Du är konsekvent, strukturerad och uthållig • Du är drivande och lösningsinriktad • Du har ett intresse av att jobba tillsammans med en grupp mot gemensamma mål Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning Provanställning på sex månader tillämpas I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu finns chansen att arbeta deltid som servicetekniker på Nalco Water. Detta är ett perfekt för dig som studerar och vill ha ett arbete vid sidan av studierna där du får möjlighet att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du är: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Nalco via deras hemsida.
Är du noggrann, pålitlig och på jakt efter ett sommarjobb där du får ta ansvar i en säker och tekniskt avancerad miljö? Vi söker nu flera medarbetare för sommarjobb hos Bankomat i Härnösand. Ansök redan idag – urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Bankomat befinner sig i en spännande utvecklingsfas och bygger upp ett helt nytt affärsområde inom värdehantering. Du kommer att arbeta på platskontoret i Härnösand och bli en del av ett nyetablerat team i toppmoderna lokaler utrustade med den senaste tekniken. I rollen arbetar du med kontanthantering och uppräkning. Det är ett ansvarsfullt och detaljstyrt arbete där du hanterar kassetter från Bankomats insättnings- och uttagsautomater. Tjänsten är på heltid under sommarmånaderna juli–augusti. Denna process innefattas av en gedigen bakgrundskontroll av dig som person innan en erbjudan om anställning kan ges. Bakgrundskontrollen ställer bland annat krav på att du som kandidat har ordnad ekonomi, ej förekommer i misstankeregister eller har dömts för brott. Frågor kring personlig lämplighet kommer ske redan i ett första samtal. Du blir anställd av Academic Work och arbetar som konsult hos Bankomat. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Räkna och sortera kontanter från insättnings- och uttagskassetter * Packa och förbereda kassetter för vidare transport * Utföra enklare underhåll och rengöring av uppräkningsmaskiner * Följa säkerhetsrutiner och rapportera eventuella avvikelser eller risker * Arbeta noggrant och effektivt i ett rutinstyrt flöde * Samarbeta i ett mindre team där man stöttar varandra VI SÖKER DIG SOM - Har en godkänd gymnasieutbildning - Studerar en eftergymnasialutbildning - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Har grundläggande kunskaper i engelska - Är noggrann, ansvarsfull och har hög integritet - Trivs med att arbeta enligt tydliga säkerhetsrutiner - Är tillgänglig under hela perioden Det är meriterande om du har - B-körkort - Tidigare erfarenhet av kassahantering, uppräkning eller säkerhetsklassat arbete - Studerar en utbildning med relevans för rollen, ex: ekonomi eller administration För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Stresstolerant - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Bankomat på: www.bankomat.se
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Utredningssektionen består av 7 grupper varav 5 utredningsgrupper, en spaningsgrupp samt en utredningsjourgrupp. Vi söker nu en gruppchef till grova brott 1. Gruppen består i dagsläget av utredningsledare, utredare och operativa analytiker. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för utredningsgrupp inom grova brott Som chef för grova brott 1 rapporterar du till sektionschefen samt ingår i utredningssektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området grova brott och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Utöver grunduppdraget som gruppchef kommer du att som chef inom grova brott även att: • utöva arbetsledning inom utredningsprocessen i pågående ärenden enskilt eller i samverkan med åklagare • fatta beslut i eller utanför förundersökning gällande grova brott men även i andra typer av brott • verka som förundersökningsledare/utredningsledare i ärenden som kräver särskild utredningsledning eller i en särskild utredningsorganisation vid händelse av ett grovt brott, så kallad PUG-organisation KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande • polisexamen enligt förordning (2014:1105) om utbildning till polisman • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av utredning, företrädesvis inom grova brott Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • förundersökningsledarutbildning med godkänt resultat eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av arbete med hemliga tvångsmedel • utbildning i SMUG och/eller PUG alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Arbetsort: Sundsvall Arbetstid: Veckoplanerad 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker i september. Funktion: Gruppchef Anställningsbenämning: Polisinspektör Ansök genom att bifoga ditt CV (vi tar inte emot personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du arbeta med spännande produkter ? Är du den som gillar teknik och produktionsprocesser? Då kan detta vara nåt för dig; Vi söker nu produktionstekniker för kund inom försvarsindustrin Kunden är ett företag som levererar avancerade, tekniska lösningar inom försvar, flyg och säkerhet med fokus på utveckling, tillverkning och support för världsmarknaden. De står inför en period av flera spännande förändringar och utmaningar och behöver nu stöttning av produktionstekniker med intresse för produktion och projekt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Framtagande / utveckling av: -Balanseringsunderlag, Produktionsupplägg, riskbedömningar, PFMEA -Standarder, Ergonomiska lösningar och arbetsinstruktioner -Inköp av verktyg & utrustning -Layout, Materialpresentationer -Tidsstudier, frekvensstudier, bemanningsunderlag -Dokumentationshantering -Avvikelsehantering, ändringshantering och problemlösning Du kommer ha en central roll där du får möjlighet att arbeta med tekniska utmaningar, ofta i team tillsammans med andra produktionstekniker och operatörer. Koordinering av aktiviteter kopplat till bl.a. metoder, processer, verktyg och maskiner kommer vara en del av din vardag. Rollen är placerad i kundens lokaler i Örnsköldsvik. Kunden finns inom försvarsindustri. Därför kommer en säkerhetsprövning behöva genomföras. Du behöver vara bekväm med detta samt inneha Svenskt medborgarskap Kvalifikationer För att lyckas i rollen tror vi att du har avlagt en högskoleexamen som ingenjör - gärna med en maskinteknisk inriktning och dessutom har samlat på dig 2-5 års arbetslivserfarenhet som produktionstekniker. Även lång erfarenhet och gedigna kunskaper inom produktionstekniskt yrke meriteras. Du har ett brinnande teknikintresse och en analytisk förmåga men räds inte att arbeta hands-on och spendera stor del av din tid i produktion. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra människor och drivs av att se resultat och att utvecklas. Du är en jordnära person med god förmåga att kommunicera och inser att laget är starkare än jaget. Som person är du analytisk, orädd samt har en självgående förmåga. Du är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. Har du också arbetat med tidsstudier och kapacitetsberäkningar är detta meriterande. Ytterligare information För frågor gällande tjänsten, teamet och din framtida chef, kontakta Business Section Manager - North Jonas Enberg, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Var medveten om att vi tillsätter rollen löpande. Välkommen med din ansökan senast 2025-05-31 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du göra skillnad i människors vardag? Härnösands kommun söker nu engagerade vikarierande undersköterskor och omvårdnadspersonal till äldreomsorgen och stödpersonal och assistenter till Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri. Hos oss får du möjligheten att arbeta med meningsfulla och viktiga insatser för människor i behov av stöd. För rätt person finns även chans att fortsätta efter sommaren. Har du ett stort hjärta och drivs av att hjälpa andra – välkommen till en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad varje dag! Denna annons är till för att fånga upp dig som är intresserad av att hoppa in och jobba med kort varsel när behovet uppstår, det kan vara som timvikarie eller på ett längre schema. Det är behovet av personal som avgör. I denna annons kan du skicka in ditt intresse så hör vi av oss om det skulle bli aktuellt. Vi hör av oss om vi ser att du kan matcha med ett behov som uppstår under sommaren. Det kan också innebära att du inte heller hör något ifrån oss. Isåfall har vi just nu inget behov av personal och du är välkommen att söka arbete hos oss igen i framtiden. Arbetsuppgifter - Äldreomsorgen, hemtjänsten eller särskilt boende: Som undersköterska eller omvårdnadspersonal hos oss får du ett omväxlande arbete där du stöttar äldre personer i deras vardag. Du bidrar till att skapa en meningsfull tillvaro utifrån varje individs behov och önskemål. Arbetet innebär att ge omsorg i den äldres hem eller på ett särskilt boende, vilket kan inkludera utförande av hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering. Dokumentation i vårt journalsystem är en del av dina arbetsuppgifter. Inom hemtjänsten har vi sex geografiskt indelade verksamheter, korttidsenhet samt en nattpatrull där du kan arbeta. När det gäller särskilt boende finns det sju äldreboenden som också kan bli din arbetsplats. Arbetsuppgifter - Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri Som stödpersonal/assistent hos oss kommer du att ge stöd till våra brukare baserat på deras individuella behov, förutsättningar och önskemål. Du kommer att samarbeta med anhöriga och andra vårdgivare och dokumentera i vårt journalsystem. I vissa fall kan arbetet även innefatta enklare hälso- och sjukvårdsinsatser. Våra brukare bor i olika typer av boenden, spridda över Härnösand, i alla åldrar och med olika funktionshinder. De kan bo i gruppbostad, servicebostad eller i egna lägenheter. För den som erbjuds arbete inom Funktionsstöd: LSS och socialpsykiatri krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställningsavtal kan skrivas. Krav: Vad behöver du uppfylla för att gå vidare i rekryteringsprocessen? För att arbeta hos oss behöver du behärska god svenska och ha utbildning motsvarande SFI D (Svenska för invandrare, kurs D). Det är ett krav då arbetet innebär att du har en nära dialog och samarbete med både kollegor, vård- och omsorgstagare, samt för att kunna dokumentera och förstå instruktioner. Du är bekväm med att använda dator och mobiltelefon som arbetsredskap - grundläggande digitala kunskaper är alltså ett krav. Dessutom krävs ett giltigt arbetstillstånd för arbete i Sverige. Meriterande: vad som kan förbättra dina möjligheter att få jobbet. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg, psykiatri eller pedagogik. För arbete inom hemtjänsten kan körkort både vara ett krav, men också en värdefull egenskap generellt. Dessutom är kunskaper i teckenspråk särskilt önskvärda i vissa verksamheter. Personliga egenskaper: Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och trivs med att samarbeta med kollegor. Du är engagerad och lyhörd när du möter den enskilde och ser värdet i det jobb du gör. Du är flexibel och behåller lugnet även i stressiga situationer eller när omständigheterna förändras. Eftersom ensamarbete kan förekomma är det också viktigt att du känner dig trygg med att arbeta självständigt. Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid både utbildning och erfarenhet, men även personlig lämplighet är en viktig faktor. Redan timvikarie? Ta kontakt med din nuvarande chef för att ha en dialog kring sommaren och hösten. Övrig information Lön: Individuell lönesättning. Omfattning: Semestervikariat med schema eller extra personal för bemanning vid korttidsfrånvaro. Omfattningen kan variera med tillträde enligt överenskommelse. Semesterperioden sträcker sig från juni till augusti. För att bli erbjuden ett sommarschema är det en förutsättning att du kan arbeta alla arbetspassen som är förlagda på schemat. Vilket kan innebära arbetstider under dag, kväll och helg, i vissa fall förekommer nattarbete. Våra verksamheter finns i hela Härnösands kommun, i både centrum och ytterområden. Tillträde enligt överenskommelse. Rekryteringsprocess Då detta är en intresseanmälan kommer vi inte att hantera ansökningar i den utsträckning som vi vanligtvis brukar göra. Om ett behov uppstår kommer en chef att höra av sig till dig för en eventuell intervju. Det kan också innebära att du inte kommer höra ifrån oss, vilket innebär att vi inte har ett behov just nu av extra personal. Med andra ord innebär det att du inte kommer höra något från oss om vi inte har en plats att fylla. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Nu söker vi en elmontör till vår samarbetspartner i Sundsvall. Har du erfarenhet av elinstallationer och elmontage? Trivs du med varierande arbetsdagar och att vara en del av ett engagerat team? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Sök redan idag, då urvalet sker löpande. Om rollen I rollen som elmontör kommer du att arbeta med både svag- och starkströmsinstallationer. Arbetet omfattar bland annat byggnation av elskåp, installation av el på reservkraftaggregat samt elinstallationer på anläggningar. Du kommer också att utföra montage och installationer ute hos kund, både inom privat och industriell sektor. Tjänsten innebär en del resor. Hur ofta du reser kan variera beroende på projektens omfattning samt placering. Vi söker dig som är… Självgående, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du har erfarenhet inom el och trivs i en roll där du får lösa problem och ta eget ansvar. För att lyckas i rollen bör du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor och kunder för att säkerställa hög kvalitet i varje projekt. Krav: Erfarenhet av elinstallationer och elmontage, alternativt relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: C-Körkort Erfarenhet inom resande tjänst mellan olika projekt Jobbat med elinstallationer inom industrin Tidigare erfarenhet från liknande bransch START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: SundsvallURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Jonathan Gerafi Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Länsverksamhet Ortopedi bedriver såväl planerad som akut verksamhet, inriktad mot ortopediska skador och sjukdomar. Här ingår även den Ortopedtekniska avdelningen samt Vårdhotellet vid Sundsvalls sjukhus. Länsverksamheten arbetar med en gemensam värdegrund som styrmedel. Vår värdegrund är: "Vi tar ansvar för patienten, verksamheten och varandra, vi hushåller med våra gemensamma resurser, vi arbetar öppet och respektfullt". Vi söker dig som genomfört läkarutbildningen i Sverige, men ännu inte påbörjat din Allmäntjänstgöring - gärna med ett intresse för ortopedi. Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde 2025-09-01 till och med 2026-02-01. Underläkare till Länsverksamhet Ortopedi, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Som underläkare hos oss får du möjlighet till självständigt arbete under handledning. Du ingår i det patientnära teamet och arbetar dagtid måndag till fredag, framför allt på ortopedens vårdavdelning. Här arbetar du tillsammans med läkarkollegor och andra yrkeskategorier för att säkerställa en trygg och säker vård för patienten under dennes vårdtid inom vår verksamhet. När du inkommer med din ansökan bifogar du dina betyg/examensbevis/bevis om skyddad yrkestitel. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en examen från läkarprogrammet Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Sundsvall med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Omfattning: Varierande efter behov Tillträde: Snarast samt löpande under sommaren Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-05-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] OBS!! Ansökan sker via länk, ej mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer