Arbetsterapeut till hemsjukvården
Härnösands kommun
Arbetsterapeuter

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Om verksamheten Som arbetsterapeut inom hemsjukvården i Härnösand blir du en del av vårt engagerade team på Kusthöjden. Du kommer arbeta i nära samarbete med fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor för att ge bästa möjliga vård. I rollen har du möjlighet att arbeta med personer i olika boendeformer, såsom särskilt boende, ordinärt boende och boenden för personer inom funktionsstöd. Här får du chansen att bidra med din kompetens i en meningsfull vardag, där ditt arbete gör skillnad för de människor vi möter. Om tjänsten Hos oss får du arbeta med varierande och utvecklande uppgifter, där du bland annat kommer att: - Utföra ADL-bedömningar och aktivitetsbedömningar. - Planera och genomföra rehabiliterande insatser. - Handleda omvårdnadspersonal i olika situationer. Samverkan är en central del av vårt arbete, och du kommer att ha ett nära samarbete med dina teamkollegor och andra professioner. Vi arbetar med verksamhetssystem som Lifecare, Prator och WebSesam för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vården. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du behöver ha erfarenhet och kunskap att arbeta i olika datasystem. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom hemsjukvård eller liknande arbete, men vi välkomnar även dig som är nyutbildad. Vi söker dig som är öppen, flexibel och självgående! Har du en genuin önskan om att stötta och hjälpa patienter att nå självständighet utifrån deras förmåga? Då kan detta vara rollen för dig. För att trivas i rollen som arbetsterapeut hos oss tror vi att du är en person som planerar och organiserar ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta med andra. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Arbetstid/varaktighet Anställningen planeras påbörjas i september 2025, eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning. Heltid/dagtid. Individuell lönesättning tillämpas. Kontaktperson Zarah Bussman Enhetschef hemsjukvården rehab 0611-348781 [email protected] Fackliga organisationer nås via kommunväxeln 0611-34800 Härnösands kommuns växel 0611-34 80 00 För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

28 maj 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Biståndshandläggare
Timrå kommun
Biståndsbedömare m.fl.

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vi söker en biståndshandläggare till Socialförvaltningens Handläggningsenhet Vill du ha ett meningsfullt uppdrag där du dagligen gör skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker! Som biståndshandläggare hos oss får du ett utvecklande och inspirerande arbete där du bidrar till en bättre vardag för våra medborgare. Om tjänsten Ditt uppdrag kommer i huvudsak att rikta sig mot myndighetsutövning gentemot målgruppen äldre. Du blir en del av en engagerad enhet där vi arbetar med individen i fokus, utvecklas tillsammans i ständigt nytt lärande och bidrar till att skapa förutsättningar för de vi är till för.   Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare kommer du att: - Utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) - Arbeta förebyggande nära ett tvärprofessionellt team och ha kontinuerlig kontakt med både interna och externa aktörer - Ge information, service och stöd till brukare, anhöriga och samverkansparter - Dokumentera i enlighet med gällande riktlinjer och lagstiftning Vårt arbetssätt bygger på samverkan och helhetssyn, där individens behov och delaktighet står i centrum.   Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av myndighetsutövning - Förmåga att uttrycka dig tydligt och strukturerat i både tal och skrift - B-körkort (krav)   Personliga egenskaper Vi söker en engagerad och lyhörd person med god samarbetsförmåga. Du är dynamisk och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och trivs med ett varierat arbete där du självständigt strukturerar din vardag. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och bidrar med dina idéer och erfarenheter till att utveckla vårt gemensamma arbete.   Anställningsvillkor Omfattning: - Heltid, tidsbegränsad anställning, 6 månader - Tillträde: Enligt överenskommelse, helst med start augusti - Arbetstid: Förtroendearbetstid med möjlighet till visst distansarbete - Lön: Individuell lönesättning tillämpas   Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.   Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

27 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Legitimerad Optiker till Smarteyes Sundsvall, Birsta

Är du legitimerad optiker och vill vara en del i ett utvecklingsorienterat företag där du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar verksamheten och framtidens optik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är detta en tjänst för dig!   Vårt erbjudande Passion, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats. Ditt uppdrag Vi på Smarteyes söker nu en legitimerad optiker till vår butik i Birsta city i Sundsvall. Som optiker är dina främsta arbetsuppgifter att undersöka kundernas syn, ge råd och upplysningar, utfärda intyg samt färdigställa, tillhandahålla och lämna ut optiska synhjälpmedel. Våra synundersökningar är 30 minuter långa för att ge dig möjlighet till att skapa goda kundrelationer. Vidare kommer du att vara med och ansvara för butikens dagliga drift och vara behjälplig mot kunder.  Vad vi söker  Som person är du bra på att samarbeta och kommunicera på ett inbjudande, omtänksamt och tydligt sätt med både kunder och kollegor. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du är vidare stilintresserad och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team. Din formella kompetens är legitimerad optiker med kontaktlinsbehörighet. Om Smarteyes Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om! Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans! Läs mer om oss på www.smarteyes.se Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid eller deltid Ort: Sundsvall Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning Vill du veta mer om den specifika tjänsten? Kontakta butikschef Julia Dagfält på 070-3850185.  Sista ansökningsdag Skicka in ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person! I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.

27 maj 2025
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Universitetsadjunkt i biologi
Mittuniversitetet
Övriga universitets- och högskolelärare

Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (NDH) har verksamhet på Campus Östersund och Campus Sundsvall, där vi utbildar och bedriver forskning inom institutionens ämnen med fokus på hållbar utveckling. Arbetsuppgifter Mittuniversitetet söker en universitetsadjunkt i biologi med intresse och engagemang för undervisning och utveckling av kurser inom ämnet biologi. Som universitetsadjunkt hos oss bidrar du även till forskningen inom forskargruppen för Skogens ekosystem. Vidare innefattar undervisningen teoretiska och laborativa moment främst på svenska, men eventuellt även på engelska. Undervisningen gäller främst på biologikurser inom Naturvetenskapligt basår, programmet för Biomedicinska analytiker samt på fristående kurser i biologi. Som universitetsadjunkt arbetar du med kursutveckling, undervisning, kontinuerligt kvalitetsarbete, examination och handledning. Arbetsuppgifter kopplade till forskningsprojekt inom institutionen ingår också med fokus på grön infrastruktur och arbete med systematiska sammanställningar (”Systematic reviews”) kring effekterna av klimatförändringar och turism på natur- och kulturvärden i Arktis.   Behörighet Den som ska anställas som universitetsadjunkt ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447  Behörig för anställningen som universitetsadjunkt i biologi är den som har minst en kandidatexamen i biologi och med den inriktning som är lämplig för de beskrivna arbetsuppgifterna.   Bedömningsgrunder Den sökande ska ha genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 15 hp eller minst 10 veckors heltidsstudier samt kunna påvisa omfattande undervisningserfarenhet, inklusive kursansvar, kursutveckling samt undervisning på distans och/eller i hybrid form. Erfarenhet av undervisning på olika nivåer inom biologi, såsom högskoleförberedande kurser och kurser på grundläggande nivå, är starkt meriterande. Vi värdesätter även erfarenhet av handledning av självständiga arbeten. Erfarenhet av varierad undervisning inom biologi (till exempel inom biologisk mångfald samt human anatomi och fysiologi) och närliggande ämnen är också en fördel. God erfarenhet att använda och utveckla material i lärplattformar (till exempel Moodle eller Canvas) och andra stödsystem för undervisning är ett krav.   Personliga egenskaper Du har en god förmåga att samarbeta med både studenter och övriga kollegor. Du trivs med att delta aktivt i det kollegiala arbetet på institutionen, men har också förmågan att själv prioritera, strukturera och driva dina uppgifter framåt. Du talar och skriver utmärkt svenska samt har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska.   Övriga bedömningsgrunder  Doktorsexamen i biologi samt erfarenhet av forskning främst om boreala skogar är meriterande. Både gällande forskning och undervisning inom programmet för biomedicinsk analytiker är det meriterande med erfarenhet av relevanta molekylära metoder, som t ex DNA extraktion, PCR, gelelektrofores, blottningstekniker, kloning m fl. Inom gruppen fokuserar en del av forskningen på att producera systematiska sammanställningar, systematic reviews, vilket gör erfarenhet inom detta område särskilt meriterande. Det är meriterande att ha samarbetat med andra universitet, institut eller andra aktörer samt att ha dokumenterad erfarenhet av samarbete med ursprungsbefolkning inom forskningsprojekt.   Handläggning Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447   Anställning och tillträde  Anställningen är en särskild visstidsanställning med omfattningen 100% av heltid from 2025-09-01 tom 2026-08-31 eller enligt överenskommelse.    Anställningsort: Sundsvall   Information Närmare upplysningar lämnas av proprefekt Erika Wallin, [email protected] eller tel. 010 142 84 91, samt professor Bengt Gunnar Jonsson, [email protected] eller tel. 010-142 89 41.   Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan ska bifogas meritförteckning, redogörelse för dokumenterad pedagogisk och vetenskaplig verksamhet, inkl. intyg över pedagogisk och vetenskaplig meritering, fullständig publikationslista samt högst 10 vetenskapliga publikationer som särskilt åberopas.   Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-08-08. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

27 maj 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Junior Elkonstruktör till Macgregor
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du i början av din karriär som elkonstruktör och vill utvecklas i en teknisk och innovativ miljö? Har du ett stort intresse för elsystem och vill jobba i ett engagerat team där samarbete är nyckeln? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten Det här är en tjänst där du antingen blir direktrekryterad till MacGregor, eller inleder din anställning som konsult hos dem via Bravura. Uppdraget är på heltid och löper initialt över 12 månader, med goda möjligheter till förlängning eller övergång i en fast anställning hos MacGregor på sikt.  Om företaget MacGregor är en ledande aktör inom marin- och offshoreindustrin, med fokus på att utveckla och leverera avancerade last- och hanteringslösningar för fartyg, hamnar och offshoreplattformar. Företaget erbjuder produkter och tjänster som optimerar säkerhet, prestanda och effektivitet i maritima operationer. Med gedigen ingenjörskompetens och global närvaro stödjer MacGregor sina kunder genom hela projektets livscykel – från design och konstruktion till installation och underhåll. MacGregors lösningar inkluderar bland annat kranar, lastrumsluckor och lastningshanteringssystem, utformade för att möta kraven i komplexa och krävande miljöer. Arbetsuppgifter Som junior elkonstruktör kommer du att vara en del av vårt tekniska team och arbeta med utveckling, design och dokumentation av elsystem för våra produkter. Rollen innebär ett brett ansvar där du får möjlighet att arbeta i nära samarbete med andra avdelningar som R&D, produktion och eftermarknad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:  Utföra design av elsystem i enlighet med gällande standarder, regler och föreskrifter Skapa elektrisk hårdvarudesign med hjälp av 2D/3D CAD-programvara Utveckla och förbättra elsystemmoduler och säkerställa att de uppfyller tekniska krav Lagra och underhålla ritningar, datablad och annan dokumentation i PLM-system Tjänsten passar dig som är i början av din karriär inom elkonstruktion och vill utvecklas i en tekniskt avancerad och dynamisk miljö. Du får arbeta i ett tvärfunktionellt team med stora möjligheter att påverka och växa i takt med att du bygger erfarenhet. Det finns goda möjligheter till resor i tjänsten för den som är intresserad – men det är helt upp till dig hur mycket du vill vara på resande fot. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning i elteknik eller liknande kunskaper från praktiskt arbete Kunskap i elkonstruktion och beräkning Mjukvaru-kunskap i CAD-system Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba mot industrin med liknande arbetsuppgifter Vi söker dig som har god social kompetens och trivs med att arbeta i team. Hos oss är det viktigt att du fungerar bra tillsammans med andra, eftersom vi är en sammansvetsad grupp där samarbete och gemenskap är en stor del av vardagen. Vi tror också att du har ett genuint intresse för ditt yrke och är engagerad i det du gör. Du är närvarande i företaget, delaktig i det dagliga arbetet och bidrar aktivt till att utveckla både dig själv och teamet. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsvillig, prestigelös och vilja bidra till en positiv arbetsmiljö där alla hjälper varandra. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Örnsköldsvik Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-18. #Specialist

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Sug- och spolbilsförare
Nordic BR Norr AB
Lastbilsförare m.fl.

Sug- och spolbilsförare – Extraarbete för dig med driv!  Vill du dryga ut din inkomst och söker ett extraarbete vid sidan av din huvudsakliga sysselsättning? Nu söker vi pålitliga och initiativrika sug- och spolbilsförare för varierande uppdrag hos våran kund inom industrisanering. Här får du chansen att arbeta extra i en spännande och fysisk roll tillsammans med et kompetent och trivsamt arbetslag.  Arbetsuppgifter  I rollen som sug- och spolbilsförare arbetar du med allt från torrsug och högtrycksspolning till olika uppdrag inom industrirengöring. Du ansvarar för att hantera sugbil och spolbil under olika saneringsuppdrag på industriområden vilket kräver att du är lösningsorienterad, noggrann och tycker om att ta i fysiskt. Arbetet innebär ofta både självständiga och lagbaserade uppgifter.  Kravprofil   Du har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.  God fysik och förmåga att hantera fysiskt krävande arbetsuppgifter.  Tidigare erfarenhet av sug- och spolbilar.  C-körkort samt giltigt YKB.  ADR-utbildning ses som meriterande.   Personliga egenskaper   Du är noggrann, ansvarsfull och har hög arbetsmoral.  Du trivs med ett varierat arbete och gillar att arbeta både självständigt och i team.  Flexibilitet och viljan att ta nya utmaningar är viktigt för att trivas hos oss.   Arbetstider  Arbetstiderna är primärt förlagda till vardagar dagtid, måndag till fredag, men natt- och helgarbete kan även förekomma beroende på uppdragen.  Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten?  Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har. Välkommen till oss!

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Maskinförare
Höga Kusten Skog & Fastighet AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Vi söker nu skickliga maskinförare som vill bli en del av vårt team! Som maskinförare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att ansvara för snöröjning och halkbekämpning av fastigheter. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet som Maskinförare eller på annat sätt tillgodogjort dig kunskaper inom området. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och prioritera ditt arbete. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Utbildning inom anläggning är meriterande, men vi fäster också stor vikt vid dina personliga egenskaper och din erfarenhet av arbetet. Du kommunicerar väl på svenska Som maskinförare kommer dina arbetsuppgifter vara: • Snöröjning och halkbekämpning. • Sandupptagning. • Förnya befintliga vegetationsytor. • Mindre anläggningsarbeten. • Grönyteskötsel. Ordinarie arbetstid 06,30-18,00, arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma under hela året. B-körkort och förarbevis för hjullastare är ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Höga Kusten Skog & Fastighet AB är ett entreprenadföretag inom fastighetsskötsel som vuxit kraftigt sedan starten 2013 och har nu uppåt 80 anställda under högsäsong och genomsnittligt ca 35 helårsanställda. Omsättningen har ökat från 3,2 mkr första året till en bit över 120 mkr för förra verksamhetsåret. Företaget finns i dagsläget etablerat på 4 orter från Sundsvall i söder till Umeå i norr.

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fastighetsskötare

Vi söker nu en fastighetsskötare till vårt kontor i Örnsköldsvik. Som fastighetsskötare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet kommer du att ansvara för inre- och yttre skötsel av fastigheter. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår, tillsyn, skötsel, felavhjälpande underhåll och mindre reparationer. Du har också ansvar för löpande kontakt med hyresgäster och kunder. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet som Fastighetsskötare, Fastighetstekniker eller på annat sätt tillgodogjort dig kunskaper inom området. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och prioritera ditt arbete. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har en viss datorvana. B-körkort är ett krav. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

26 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kock, à la carte
Nordic BR Norr AB
Kockar och kallskänkor

Är du en passionerad kock med erfarenhet av det nordiska köket och en förkärlek för svensk husmankost? Vi söker nu en skicklig och dedikerad kock till våran kund. Där du får en chans att att växa som kock. Vi erbjuder en chans att arbeta i en inspirerande miljö där kvalitet och värdskap står i centrum. Dina arbetsuppgifter Du kommer att förbereda och tillaga rätter med fokus på nordiska smaker och svensk tradition. Rollen innebär även att du ska:  Utveckla och förnya menyer i samarbete med kökschefen.  Säkerställa att alla rätter håller högsta kvalitet och presenteras med stil.  Arbeta med råvaror av högsta kvalitet, ofta från lokala producenter. Kvalifikationer och egenskaper  Erfarenhet som kock och goda kunskaper inom restaurangverksamhet.  Fördjupade kunskaper i det nordiska köket och svensk husmanskost.  Stark känsla för kvalitet och passion för att ge gästerna en oförglömlig upplevelse.  Kan bedriva service självständigt och gillar att möta människor. Vara flexibel och kunna hoppa in där det behövs Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Vår kund ligger utanför Sundsvall i ett vacket naturnära område. Vi söker dig som vill ta ansvar, vara med och utveckla och bidra till att verksamheten växer. Möjlighet finns till långt samarbete. Start omgående eller enligt överenskommelse. Lön enligt överenskommelse! Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats

26 maj 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Interim Finanschef till internationell koncern
Delta Consulting AB
Gruppledare för kontorspersonal

Vi söker nu en interim Finanschef till en internationell verksamhet. Bolaget befinner sig i en spännande fas och söker en trygg och erfaren ekonom som kan ta ett övergripande ansvar för koncernrapportering, konsolidering och IFRS.  Var? Sundsvall När? Omgående och på 100% Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting Om rollen Du kommer att ha det övergripande ansvaret för koncernens finansiella rapportering och konsolidering samt arbeta nära både det lokala teamet och den internationella organisationen. Du leder förbättringsarbete inom system och processer och säkerställer att redovisning sker enligt IFRS. Du blir en nyckelperson i utvecklingen av koncernens finansiella struktur och rutiner. Exempel på arbetsuppgifter Ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut på koncernnivå Leda och implementera effektiva processer för konsoliderad rapportering Säkerställa regelefterlevnad (IFRS och andra regelverk) Förbättringsarbete inom finansiella system, interna kontroller och rapportering Stötta lokalt team med uppbyggnad och utveckling av rutiner Vi söker dig som har Erfarenhet från internationella bolag och koncernmiljö Djup förståelse för IFRS och konsolidering Tidigare arbetat med system som Cognos och ERP-verktyg Vana att leda team i olika länder/tidszoner God kommunikativ och analytisk förmåga Möjlighet att arbeta på plats i Sundsvall Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.  Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025