Vill du vara med och forma framtidens ledningssystem och bidra till Sveriges försvarsförmåga? Combitech söker en ansvarstagande systemtekniker till vårt växande team i Arboga för att driva spännande projekt inom militära ledningssystem. Hos oss får du spela en nyckelroll i utvecklingen av markinfrastruktur samt möjligheten att göra skillnad i en organisation som satsar på innovation och tillväxt. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att skapa en säkrare framtid. Din roll som systemtekniker Resultatenheten aviation and infrastructure består av cirka 40 engagerade medarbetare med en bred blandning av kompetenser, åldrar och bakgrund. Verksamheten är baserad i Arboga, Enköping och Stockholm. Vi arbetar tillsammans med kunden och slutanvändare för att ta fram nya lösningar för framtidens totalförsvarsförmåga. Vi söker en systemtekniker som ska ansvara för drift och förvaltning av vår referensanläggning för militära ledningssystem i Arboga. Inom tjänsten har du en nyckelroll i driftsättning och administration av redan integrerade ledningssystem samt angränsande omvärldsprodukter. I denna tjänst bistår du kunden och dess slutanvändare genom din tekniska förståelse, exempelvis simulera taktisk data, upprätta taktiska scenarion och upprättande av underlag för övning och test. Du har en central roll i integrationen av ny funktionalitet och kommande systemförmågor genom nära samarbete med kollegor inom angränsande projekt. Du kommer vidare förbereda utbildningsunderlag samt genomföra operatörskurs samt teknisk utbildning för kunden inom drift och förvaltning av militära ledningssystem. Utöver din tekniska roll omfattar tjänsten administration av verksamheten vid anläggningen, det omfattar bokningar, förberedelse av lokal och system. Du kommer att upprätta och säkerställa efterlevnad av de rutiner som verksamheten kräver, samt utifrån dessa ta fram rapporter och underlag för beslut. Resor är vanligt förekommande i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT, data och/eller systemutveckling eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med felsökning, dataflödesanalys, underhåll, simulering eller konfigurering. Det är meriterande med erfarenhet från försvarsindustrin eller från roller som projektledare eller förvaltningsledare. För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, med en naturlig förmåga att ta initiativ och en vilja att enskilt driva verksamheten framåt. En serviceinriktad inställning är av yttersta vikt, där du fokuserar på att förstå och möta kundens behov för att skapa värde genom ditt arbete. Du är strukturerad och har förmåga att planera och organisera parallella verksamheter. En bred teknisk förståelse är nödvändig, tillsammans med en vilja att kontinuerligt lära och utveckla dina kunskaper. Din förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa tekniska system och anpassa dig till nya utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång. Rollen kräver att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska, i både tal och skrift. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Linus Holtsby, +46 73 4375180. Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Vikariat i 6 månader Anställningsperiod/tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Student- och lärandestöd Samordnare för riktat pedagogiskt stöd till avdelningen för student- och lärandestöd Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som samordnare möter du studenter med funktionsnedsättning som behöver stöd och anpassningar i sina studier. Du genomför kartläggande samtal och skriver rekommendationer om anpassningar. Du arbetar också med mentorsverksamheten där du rekryterar och utbildar mentorer som sedan stöttar studenterna i att strukturera sina studier. För att stötta studenterna och utveckla verksamheten ingår även samverkan med akademierna och undervisande lärare, biblioteket, HRS och tentamenssamordning. Du kommer även att samarbeta med externa aktörer, till exempel kommunala verksamheter så som Läs- och skrivcenter, vuxenutbildning och gymnasieskolor. Du kommer också in i en spännande tid då vi just genomgått en organisationsförändring vilket innebär att nya rutiner, riktlinjer och arbetssätt kommer att arbetas fram under kommande läsår (25/26). I uppdraget förekommer resor mellan campusorterna. Kvalifikationer För att passa i rollen som samordnare behöver du ha relevant akademisk examen, t ex studie-och yrkesvägledare, arbetsterapeut, lärarexamen, specialpedagog, socionom eller annan samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning. Du har även erfarenhet av att arbeta med frågor som rör funktionsnedsättingar, vana vid att leda samtal. Avslutningsvis har du också goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Meriterande För denna anställning är det meriterande om du även har erfarenhet av något av följande: Erfarenhet av liknande arbete vid universitet och högskola Erfarenhet av handläggning och beslutsfattande, särskilt inom offentlig förvaltning Behärskar annat språk än svenska och engelska Mycket goda kunskaper i digital kommunikation och digitala verktyg God förståelse för hur arbete i en myndighet bedrivs God förståelse för olika studentgruppers behov Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Utöver dessa personliga förmågor ser vi gärna att du också att du som person är du utvecklingsorienterad, organiserad och samarbetsinriktad. Du har en förmåga att ta ansvar och har förmågan att omvandla teori till praktik och är en skicklig kommunikatör. Du är professionell i ditt bemötande och vet att god service och tillgänglighet bottnar i bemötande av mottagarens behov. Du är pragmatisk och följsam utifrån verksamhetens prioriteringar och behov och kan med lätthet förflytta dig mellan de funktionsnära frågorna till att se helhet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK) läser våra studenter främst på program inom lärarutbildningar, men det erbjuds även program och kurser inom språk och kommunikation, matematik/tillämpad matematik, fysik, musik och opera samt den förberedande utbildningen tekniskt basår. MDU:s forskningsinriktning utbildningsvetenskap och matematik är en del av akademin. Vårt arbete sker i samverkan med det omgivande samhället och internationella partners. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-07-25 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för utbildning, kultur och kommunikation För en utförlig beskrivning av de grundläggande behörighetskrav och bedömningsgrunder som gäller för en anställning som universitetsadjunkt vid MDU, hänvisas till anställningsordningen vid Mälardalens Universitet, https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt är dina huvudsakliga arbetsuppgifter undervisning. Du kommer undervisa i specialpedagogik på alla lärarprogram samt specialpedagog- och speciallärarprogrammen. Till undervisning hör även handledning, examination, kursutvärdering, kursutveckling samt kursansvar och planering. Samverkan är en integrerad del av universitetets forsknings- och utbildningsuppdrag och som universitetsadjunkt bidrar du aktivt till universitetets utvecklingsarbete. I arbetsuppgifterna ingår även allmän administration och kompetensutveckling samt att delta i den dagliga verksamheten, i ämnets och akademins arbete. Behörighetskrav Vi söker dig som har visat pedagogisk skicklighet och har en magisterexamen i relevant ämne för anställningen eller motsvarande kompetens. Den pedagogiska skickligheten ska vara dokumenterad på ett sådant sätt att det går att bedöma kvaliteten på det tidigare arbetet. För att anställas som lärare vid MDU efterfrågas högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Den som anställs men saknar högskolepedagogisk utbildning kommer erbjudas att genomgå sådan i anställningen inom två och ett halvt år. Den högskolepedagogiska utbildningen vid Mälardalens universitet motsvarar tio veckors utbildning. För denna anställning tillkommer följande behörighetskrav, utöver de som är fastställda i Anställningsordning vid MDU. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrund ska dels graden av den skicklighet som krävs för anställningen gälla, dels den förmåga och lämplighet i övrigt som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna väl. Utöver de bedömningsgrunder som är fastställda i Anställningsordning vid MDU, kommer särskild vikt att läggas vid följande för denna anställning. Du har lärarexamen, speciallärar- eller specialpedagogexamen, minst fem års yrkeserfarenhet som lärare. Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. För att lyckas i denna roll förväntas du också kunna ta egna initiativ och ha en förmåga till självständigt, strukturerat arbete. Vi värdesätter även de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. #LI-AE1 Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som junior projektledare kommer du spela en avgörande roll i vårt projektkontor och få stora möjligheter till att utvecklas inom projektledning. Du kommer arbeta nära erfarna kollegor och stötta med planering, organisering och genomförande av olika projekt. Du samarbetar med projektteam för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäker leverans, samt att fastställd deadline efterlevs. Vidare kommer du att upprätthålla en tydlig och öppen kommunikation med såväl projektteam som chefer. Dessutom kommer du att hjälpa till med utveckling och hantering av budget, tidplaner samt resursallokering. En viktig del av ditt arbete är också att bidra till kontinuerlig förbättring av metoder och processer. Resor inrikes och utrikes kan förekomma i tjänsten. Din profil Vi söker dig med relevant universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom ingenjörsområdet eller motsvarande, samt har något års arbetserfarenhet av en liknande roll. Vad som dock kommer vara avgörande i denna roll är dina personliga egenskaper. Är du i ett tidigt skede av din karriär och vill utvecklas vidare inom projektledning och teknik så är detta rollen för dig! För att lyckas som projektledare hos oss bör du ha en förståelse för projektmodeller och metoder. Vidare har du en god förmåga att arbeta effektivt i en snabb och dynamisk miljö. Du är strukturerad, flexibel och metodisk i ditt arbetssätt samt har god social kompetens och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta effektivt, ta initiativ och att lösa problem på ett innovativt sätt. Meriterande är kunskap i IFS, Agresso och Antura. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Förfrågningar från konsult- och rekryteringsföretag undanbedes vänligen men bestämt. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Har du kunskap och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning? Vill du arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en naturskön och lantlig miljö? - Då ska du söka tjänst som instruktör på Anpassad gymnasieskolas Nationella program. Om arbetsplatsen Ösby Anpassad gymnasieskola ligger i anslutning till Ösby Naturbruksgymnasium, ungefär en mil utanför Sala. På Ösby erbjuder vi programmen skog, mark och djur och programmet för fastighet och byggnation samt fordonsvård och godshantering. På skolan bedrivs ett fullskaligt jordbruk med en djurbesättning på 120 kor och mindre andel övriga djur inom jordbruk. På gården finns det en mängd övriga djur inom branscherna djurpark och zoo till exempel åsnor, getter, ormar, spindlar och fiskar med mera. Det går ca 270 elever på skolan, varav ca 35 av de eleverna går på Anpassad gymnasieskolas Nationella- och Individuella program. På Anpassad gymnasieskola arbetar vi med tydliga strukturer och kontinuitet för att ge en trygg skolmiljö, men samtidigt ger vi eleverna utmaningar där de får möjlighet att vidga sina erfarenheter. Varje elev har sin egen studieplan och vi lägger stort fokus på framtiden, arbete, boende och fritid. Målet är att eleverna ska gå vidare till arbete efter avslutad skolgång. Arbetsuppgifter Som instruktör kommer du att stötta eleverna i programgemensamma ämnen och karaktärskurser. I kurserna varvas teori med praktiska moment. Exempel på kurser är fastighetsskötsel, skötsel av utemiljöer, naturbruk, djurhållning, samt fordon och maskiner kopplade till områdena. Det ingår också att stötta i andra kurser som finns på Nationella programmet. I ditt uppdrag som instruktör ingår det att delta i planering, viss egen planering kan också förekomma. Du deltar i genomförande och utvärdering i det pedagogiska arbetet, enskilt samt i arbetslag med andra lärare och instruktörer. Tillsammans ansvarar ni för att nå varje enskild elev och stärka denne i sin kunskapsutveckling. Vi arbetar med positiv förstärkning av elevers styrkor och vi har ett lösningsinriktat förhållningssätt. I tjänsten ingår även viss dokumentation enligt gällande styrdokument och kontakt med vårdnadshavare. Skolan ligger på ett naturbruk och hela gården är vår arbetsplats, vilket innebär att arbetet sker både i klassrumsmiljö och i utemiljö där vi även arbetar i djurstallar. Kvalifikationer Vi söker dig som har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning. Vi ser gärna att du har pedagogisk utbildning samt goda kunskaper i lågaffektivt bemötande. Det är meriterande om du har kunskaper inom alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Som person är du noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är nyfiken och kommer gärna med nya idéer. Du ser det som en styrka att arbeta i arbetslag, men kan även ta egna beslut runt situationer som kan uppstå. Det är viktigt för oss att du i relationen till andra människor har ett lösningsinriktat- och lågaffektivt förhållningssätt. Du behöver vara en god lyssnare med förmågan att lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. I den här rollen bör du ha goda kunskaper i det svenska språket samt vara en van användare av digitala hjälpmedel. B-körkort är ett krav eftersom viss undervisning sker utanför skolans område. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Heltid, tillsvidareanställning. Tillträdesdatum 2025-08-11, eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Individuell lönesättning tillämpas Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritidshem och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14). Ansökan Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2025-07-12. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rektor Börje Andersson, tfn. 0224-74 80 43, eller via mejl [email protected] Bitr rektor Ingrid Lindberg, tfn. 0224-74 81 08, eller via mejl [email protected] Facklig kontakt: Kommunal : 010-442 81 83 Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se. Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Har du erfarenhet av teknisk försäljning och drivs av att förstå kundens behov på djupet? Vill du arbeta med marknadsledande varumärken i en bransch som präglas av innovation och långsiktighet? Då kan rollen som Area Sales Manager till Din Maskin vara rätt för dig! Om Din Maskin Din Maskin är en ledande aktör inom plåtbearbetningsmaskiner. Sortimentet täcker allt från stansmaskiner och kantpressar till avancerade produktionslinjer, automationslösningar och laserteknik. Vårt löfte till kunden är mer än en leverans – det är starten på ett långsiktigt partnerskap.Bolaget är en del av Pronect, en industrigrupp med över 7000 kunder, där teknik och kompetens förenas för att skapa verkligt kundvärde. Pronect ingår i familjeägda Liljedahl Group, med huvudkontor i Värnamo. Om rollen Som Area Sales Manager hos Din Maskin har du ett helhetsansvar för försäljningen i Mälardalen med omnejd. Din uppgift blir att driva affärer och bygga förtroendefulla relationer med både nya och befintliga kunder inom plåtbearbetningsindustrin. Du representerar några av branschens mest välrenommerade varumärken, däribland Mitsubishi Electric och Astes. Du är ofta ute hos kund, identifierar behov och föreslår lösningar som matchar verksamhetens krav – med målet att skapa lönsamma, långsiktiga samarbeten. Rollen kräver ett nära samarbete med kollegor, leverantörer och tekniska partners. Tjänsten innebär resor med övernattningar i regionen. Dina ansvarsområden Bygga och utveckla affärsrelationer med såväl nya som befintliga kunder Identifiera kundbehov och matcha dem med rätt teknisk lösning Agera rådgivande partner inom plåtbearbetning Arbeta strategiskt med försäljningsprocessen – från första kontakt till affärsavslut Samverka med övriga säljare, leverantörer och supportfunktioner Vem vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och god förståelse för industrins förutsättningar. Du har med fördel arbetat inom plåt- eller tillverkningsindustrin, och är van vid att hantera hela försäljningskedjan. Du är självgående, resultatorienterad och strukturerad i ditt arbete. För dig är det naturligt att bygga relationer och skapa förtroende, både internt och externt. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av försäljning inom plåtindustrin, tillverkningsindustrin eller liknande God teknisk förståelse Förmåga att arbeta strategiskt och målinriktat B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift God datorvana, särskilt inom Officepaketet Vi erbjuder Hos Din Maskin får du en trygg anställning i ett bolag som är etablerat, familjärt och samtidigt i framkant inom sin nisch. Du får en god introduktion och löpande kompetensutveckling, samt möjlighet att växa i rollen. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och ett förmånspaket som speglar vår ambition att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi värnar om gemenskap och har ett aktivt fokus på kultur och trivsel. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Utgår från hemmakontor i Mälardalsregionen Lön: Enligt överenskommelse Är du redo att ta nästa steg i din säljkarriär? Välkommen med din ansökan redan idag – urval kommer ske efter sommarsemestern och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Vill du vara med och utveckla och stärka IT-säkerhetslösningar för totalförsvaret och bidra till att skapa en säkrare framtid? Combitech söker en informationssäkerhetsspecialist till vårt växande team i Arboga, Västerås eller Enköping. Har du erfarenhet av IT-säkerhetsarkitektur, regelverksuppfyllelse eller kravanalys av olika system, då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig. Din roll som informationssäkerhetsspecialist Vi arbetar brett med att stötta våra kunder i livscykelns alla delar med allt från analys, kravställning och design till granskning och testning. Vi hjälper kunden att planera deras IT- och informationssäkerhetsarbete för att utveckla säkra system. Våra kunder finns främst inom totalförsvaret där arbetet innefattas av försvarssekretess. I din roll hos oss kommer du stödja kunden i deras arbete att granska IT-system ur ett säkerhetsperspektiv innan de tas i drift genom att säkerställa att de uppfyller gällande krav och regelverk. Du kommer att arbeta med IT-säkerhetsarkitektur, granskning och kravanalys av system och tekniska lösningar, men även framtagning av nödvändig dokumentation för att ett system ska kunna klara en granskning av dess informationssäkerhet och IT-säkerhet. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag och innehåller ofta en kombination av ovan nämnda områden. I rollen kommer du ha stora möjligheter att utvecklas inom ditt kompetensområde och du får möjlighet att ta egna initiativ och driva nya projekt inom området. Vem är du? Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen, alternativt likvärdig kompetens, inom informations- och IT-säkerhet och/eller datateknik. Du är en teknikintresserad person och van vid att arbeta med dokumentation. Det är meriterande med erfarenhet inom systemdesign och -integration, regelverksanalyser, granskning/kravhantering/kravanalys och säkerhetsarkitektur. Även kunskap inom design eller systemutveckling samt tidigare erfarenhet av arbeten som omfattar KSF 3.1 betraktas som meriterande för tjänsten. Vi söker dig som är strukturerad och noga med leveranser samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är du social och har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning och förstår vikten av en bra kundrelation. Vi ser även att du är självorganiserad och en sann lagspelare på samma gång. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Linus Holtsby, +46 73 4375180. Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Är du utbildad distriktssköterska, driven och intresserad av primärvård? Då kanske Kungsörs vårdcentral är din nästa arbetsplats! Om tjänsten Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen spänner sig över ett brett arbetsfält och omfattar det allmänmedicinska området där du möter patienter i alla åldrar och situationer. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande i första linjens vård - både via telefon, på mottagningen samt via digitala vårdmöten. Arbetet som distriktsköterska på Kungsörs vårdcentral är varierande. Vi kan erbjuda ett omväxlande mottagningsarbete med eget ansvar samt gott och nära samarbete med olika yrkeskategorier. Du kommer att ha möjlighet att både utveckla vår verksamhet och utvecklas i din yrkesroll. Vi har en positiv inställning till nya idéer och arbetssätt. Vi arbetar med specialmottagningar inom bland annat diabetes, demens, astma/KOL, inkontinens samt hälsosamtal. Har du kompetens inom något av dessa områden ser vi gärna att du blir en del av mottagningen och bidrar till dess utveckling Om oss Vårdcentralen i Kungsör är en privat och väletablerad vårdcentral med ungefär 7300 listade. Vi är en komplett vårdcentral med fasta läkare och personal i flera olika professioner. Vi värdesätter allas yrkeskunnighet och samarbete mellan de olika professionerna är kärnan i vårt arbete. Medarbetarens engagemang samt delaktighet är viktigt för verksamheten och vi prioriterar möjlighet till utveckling/utbildning av såväl verksamheten som medarbetarna. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning till distriktssköterska. Erfarenhet från arbete på vårdcentral eller annat mottagningsarbete är meriterande. Har du arbetat med journalsystemet Cosmic är det en fördel. För att trivas i rollen som distriktssköterska hos oss behöver du kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och flexibel samt ha en utpräglad servicekänsla med ett stort engagemang. Arbetet ställer krav på mycket god samarbetsförmåga. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som vid besök på mottagningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval så därför välkomnar vi din ansökan snarast möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemanning- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Har du erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer? Har du en stark tilltro till människans utvecklingspotential? Är du prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk? Då ska du söka tjänsten som arbetsmarknadskonsulent hos oss! Om arbetsplatsen Arbetsmarknadsenhetens (AME) verksamhet omfattar arbetsmarknad och integration. Målet med verksamheten är att bidra till att få fler personer till egen långsiktig försörjning genom olika arbetsmarknadsinsatser samt integrationsarbete. På Jobbcenter har vi en mängd aktiviteter för våra anvisade deltagare och vi samverkar med myndigheter, Regionen, kommunala verksamheter, civilsamhället och näringslivet. Vi har en mängd egna praktiska verksamheter, driver ESF-projektet "Vägen till arbete" och samverkar med Samordningsförbundet via vårt samordningsteam. Vi har också hand om det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) samt hanterar feriearbete på alla lov. På enheten arbetar 21 medarbetare. Arbetsuppgifter Som arbetsmarknadskonsulent på Jobbcenter arbetar du med personer som varit från arbetsmarknaden under längre tid. Du genomför coachande insatser både på individ och gruppnivå. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra, dokumentera och följa upp insatser som ska stärka individens möjligheter till praktik, arbete eller studier. Du arbetar också med att motivera och vägleda deltagarna i deras utveckling. Samverkan med andra myndigheter och aktörer utifrån individens behov är en viktig del av uppdraget, liksom samarbete med övriga kollegor inom Arbetsmarknadsenheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ett relevant område för tjänsten alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetet kräver initiativförmåga och självständighet i planering, genomförande och uppföljning. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och kommunikativa färdigheter. Du är engagerad och mån om att stötta deltagarna i deras utveckling. Krav • B-körkort för manuell växellåda. • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta stödjande och motiverande med coaching, vägledning eller handledning av målgruppen. • God kunskap om den svenska arbetsmarknaden. • Erfarenhet av samarbete med myndigheter och andra aktörer. • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • God vana att arbeta i Officepaketet. Meriterande • Kunskaper i samtalsmetodik, exempelvis metoden 7-tjugo, MI, Lösningsfokus. • Språkkunskaper utöver engelska och svenska. • Erfarenhet av arbete i ESF-projekt. • Utbildning i kost och hälsa. • Kunskaper inom BIP. • Erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystem. • Vana att arbeta med tolk Anställningsvillkor Tillsvidare, heltid Tillträde 25:e augusti 2025, eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan snarast, dock senast 31:a juli 2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Marlene Jansson, Teamledare och facklig representant för Vision, 0224-74 98 24 Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se. Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Sala! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 30 h/veckan med start enligt överenskommelse. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer