Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som systemingenjör hos oss kommer du jobba med kommunikationssystem och nätverk med våra kunder. Du kommer att vara delaktig i hela livscykeln för framtagning, drift och avveckling av system och delsystem. Rollen innebär att du kommer att jobba i ett team med specialister och projektledare där du kommer att behöva kommunicera och samarbeta för att ni tillsammans ska leverera. Huvudsakliga arbetsområden: * Utveckla och designa nya system för luftburen och markbaserad kommunikation * Utveckla och vidmakthålla befintliga kommunikationssystem * Framtagning av rapporter * Utveckla nya lösningar och presentera dessa för kund * Systemarbete - analysera och tolka kravspecifikationer * Driftsättning och support hos kund * Integration mellan olika system Tjänsten är placerad i Arboga. Din profil Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör, och har ett par års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Du har ett brinnande intresse för teknik och är en driven person som både vill utvecklas och utmanas. För att trivas hos oss bör du även vara självgående, ha lätt att samarbeta och vara flexibel. Vi tror att du har några års erfarenhet inom något/några av följande områden: * Nätverk och kommunikation * Radiosystem * Cisco routrar och switchar * Voip, Cisco CUCM * IT-säkerhet * Anpassning och integration mellan olika system * Dokumentation Meriterande kunskaper: * Erfarenhet av FMV kommunikationssystem * Komplexa datornätverk * Utbilda och handleda * Nätverksadministration och övervakning * Läsa och förstå kod * Linux Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en vikarierande butikschef till vår butik på Smedjegatan i Västerås! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet ➜ Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet löper sedan till och med 31 december 2025. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Raymon Reinholdsson på 0702 817 623. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Projektledare till Way – skapa resor, möten och upplevelser som gör skillnad Vill du skapa resor och möten som verkligen betyder något? Hos oss på Way får du chansen att leda projekt som inspirerar, förenar och engagerar tillsammans med ett passionerat team som bryr sig. Vi är Way Efter 22 år som TravelTeam har vi utvecklats och breddat vårt erbjudande. Idag heter vi Way – ett namn som bättre speglar vår roll som helhetsleverantör inom affärsresor, möten, konferenser, kongresser och event. Med kontor i Västerås och Stockholm är vi ett team på 30 erfarna och engagerade medarbetare som drivs av samma sak: att skapa upplevelser med omtanke, struktur och personligt bemötande. Vi jobbar genom våra fyra affärsområden: Way Travel – trygga affärsresor med personlig service och smart teknik Way Meetings – professionell planering av möten och kongresser Way Experience – konferensresor och teambuilding som skapar engagemang Way Events – oförglömliga event med tydlig regi och genomtänkt upplevelseflöde Oavsett om vi arrangerar ett möte för 4 000 deltagare eller en konferensresa för ett mindre team lägger vi samma omsorg i varje detalj. Läs gärna mer om oss: www.way.se Rollen Som projektledare hos oss har du en central roll i att driva uppdrag från idé till genomförande. Det kan handla om allt från globala konferenser och strategiska möten till kreativa resor och varumärkesstärkande event. Du är kundens trygga partner genom hela processen med ansvar för planering, genomförande och uppföljning. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet av projektledning inom resor, möten eller event Trivs i kundnära roller och är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer Är strukturerad, nyfiken och lösningsorienterad Har lätt för att samarbeta men är också trygg i att arbeta självständigt Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift Hos oss får du: Ett team som värdesätter gemenskap, kompetens och omtanke En arbetsmiljö där du får växa, utvecklas och påverka Flexibla förutsättningar och balans mellan arbete och fritid Möjlighet att arbeta med meningsfulla projekt för engagerade kunder Vi tror inte på standardlösningar utan på personliga upplevelser, anpassade efter varje kund. Vår filosofi är enkel: tydlighet, kvalitet och trygghet i varje steg. Välkommen att bli en del av Way! Placeringsort: Företrädesvis Västerås, alternativt Stockholm. Vill du veta mer? Rekryteringen sker i samarbete med Norén & Lindholm. Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lisa Tojkander på 070-77 88 155. Om Norén & Lindholm Norén & Lindholm är ett etablerat rekryterings- och interimsföretag med hjärtat i Mälardalen. Vi matchar kompetens med företagens behov – från specialister till ledare. Hos oss är det personliga engagemanget alltid i fokus, och vi brinner för att skapa lyckade möten mellan människor och arbetsgivare. Vi jobbar aktivt med att främja mångfald och välkomnar alla sökande – olikheter är för oss en viktig styrka. Välkommen med din ansökan!
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde:Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar:1 Sista ansökningsdag:2025-09-14 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) För en utförlig beskrivning av de grundläggande behörighetskrav och bedömningsgrunder som gäller för en anställning som universitetslektor vid MDU, hänvisas till Anställningsordningen på Mälardalens universitet https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Om tjänsten Som universitetslektor i företagsekonomi med inriktning redovisning blir du en viktig del av ett engagerat ämneslag och en aktiv forsknings- och utbildningsmiljö. Tjänstens inriktning inom redovisning syftar främst till att stärka undervisningskapaciteten och den ämnesmässiga kompetensen inom externredovisning. Vi har dessutom ett särskilt behov av fördjupad kompetens inom hållbarhetsredovisning, personalredovisning och koncernredovisning. Vi söker dig som har ett genuint intresse för studenternas lärande och kan engagera och motivera dem i sina studier. För oss är det viktigt att undervisningen inte bara förmedlar kunskap, utan också väcker intresse och förståelse för ämnets praktiska och samhälleliga betydelse. Arbetsuppgifter Som universitetslektor i redovisning har du främst fokus på undervisning i kurser i externredovisning. Den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att planera, genomföra och följa upp undervisning samt handleda studentuppsatser både enskilt och i samarbete med andra lärare. Undervisningen sker på både svenska och engelska och kan även omfatta kurser inom koncernredovisning, hållbarhetsredovisning och personalredovisning. En viktig del av tjänsten är att integrera teoretiska kunskaper med praktiska färdigheter, med särskilt fokus på tillämpning och tolkning av aktuella regelverk, standarder och lagstiftning. Behörighetskrav För att vara behörig till anställningen krävs att du har avlagt doktorsexamen i företagsekonomi med inriktning mot redovisning. Du ska ha dokumenterad god vetenskaplig och pedagogisk skicklighet, vilket ska kunna styrkas genom relevanta meriter som gör det möjligt att bedöma kvaliteten i det tidigare arbetet. Du har erfarenhet av undervisning inom externredovisning samt dokumenterad skicklighet i handledning av studentuppsatser på grund- och avancerad nivå. Då både undervisning och forskning sker i en flerspråkig miljö, krävs mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. För anställningen krävs också att du har genomgått högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor. Om du inte redan har sådan utbildning förväntas du genomföra den inom två och ett halvt år från anställningens start. Bedömningsgrunder Vid bedömningen av sökande till anställningen kommer särskild vikt att läggas vid både pedagogisk och vetenskaplig skicklighet. Den pedagogiska skickligheten ska vara dokumenterad och innefatta erfarenhet av undervisning inom externredovisning samt handledning av självständiga arbeten på grund- och avancerad nivå. Förmåga att planera, genomföra och utveckla undervisning med hög kvalitet är central, liksom förmågan att undervisa på både svenska och engelska. Det är särskilt meriterande med tidigare erfarenhet av undervisning inom hållbarhetsredovisning, personalredovisning och koncernredovisning. Även erfarenhet av programansvar eller delaktighet i interna utvecklingsarbeten inom högskole- eller universitetsmiljö är meriterande. Tidigare engagemang i akademiska och administrativa uppdrag värderas också högt som indikation på vilja och förmåga att medverka i akademins bredare verksamhet. Därutöver är det meriterande med praktisk erfarenhet av arbete med externredovisning eller revision inom näringsliv eller vid redovisnings- och revisionsbyrå. Vetenskaplig skicklighet bedöms utifrån graden av självständiga forskningsinsatser, kvaliteten på vetenskapliga publikationer och dokumenterad förmåga att erhålla externa forskningsanslag. Det är särskilt meriterande om forskningen har bedrivits i samverkan med näringsliv eller offentliga aktörer, där resultaten har haft praktisk relevans och tillämpbarhet inom redovisningsområdet. En samlad bedömning görs där både bredd och djup i tidigare erfarenheter, kvaliteten i genomförda uppdrag samt den sökandes förmåga till samverkan, ansvarstagande och utveckling inom akademin beaktas. Personliga egenskaper Denna annons är förkortad. För att se hela annonsen inklusive personliga egenskaper, gå till https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. De vetenskapliga publikationer som du inte har möjlighet att bifoga i digital form i ansökan, skickas per post senast sista ansökningsdag i 3 exemplar till: Mälardalens universitet HR-sektionen Ref.nr: 2025/1265 Box 883 721 23 Västerås Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. #LI-AE1
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Anpassad grundskolas verksamhet finns lokalintegrerad på Nibbleskolan, en mångkulturell F-6 skola med ca 400 elever. Anpassad grundskola omfattar ca 20 elever som läser ämnen eller ämnesområden och det finns även en fritidshemsavdelning kopplat till verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en driftig och engagerad speciallärare till Anpassad grundskola som kommer möta alla våra elever med och ansvar för en klass. Vi söker dig som vill driva anpassad grundskola framåt. Vi vuxna som arbetar på skolan vill ge våra elever den bästa möjliga skolgången. Vårt synsätt präglas av ett interkulturellt förhållningssätt. För att driva verksamheten mot en så god kvalitet som möjligt arbetar vi för att skapa en skola där alla olika verksamheter arbetar tillsammans. Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande arbete i ett öppet arbetsklimat. Personalen är engagerad och organiserad i arbetslag runt eleverna. Och ett välfungerande elevhälsoteam för anpassad grundskola. KVALIFIKATIONER Examen som leder till lärarlegitimation och en specialisering mot intellektuell funktionsnedsättning. Tjänsten kommer att tillsättas efter erforderliga beslut. Avgörande att utdrag ur belastningsregistret kan uppvisas innan anställning. Erfarenhet av att arbeta på Anpassad grundskola och med elever med intellektuell funktionsnedsättning, samt neuropsykiatriska diagnoser är meriterande. ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Surahammars kommun är en kommun i förändring. Här har vi närhet till både landsbygd och storstad. Här finns drivkraften att växa, förändras och utvecklas. Det är därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du en del av en prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande och alltid meningsfullt. Välkommen hit! Vår pedagogiska verksamhet finns i våra tre tätorter Ramnäs, Virsbo och Surahammar. Den omfattar förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem och fritidsgård. Tuppkärrsskolan är en utvecklingsinriktad och trivsam skola som ligger i Surahammar och består av grundskola för skolår 4 - 6 med ca 300 elever. Lärarna på Tuppkärrsskolan arbetar som ämneslärare och är organiserade i arbetslag per årskurs. Lärarbehörigheten är hög på skolan och alla arbetar för att eleverna ska nå sina mål så långt som möjligt utifrån individuell förmåga. Skolan har gemensamma temadagar och traditioner och för att hela skolverksamheten ska samarbeta kring mål och utveckling av verksamheterna har kommunens alla skolor gemensamma ämnesträffar regelbundet. ARBETSUPPGIFTER Skolans textilslöjdslärare ska flytta och därför söker vi en ny lärare i textilslöjd för undervisning i årskurs 3 - 6. Du får dagligen möta nyfikna barn i en mycket spännande och utvecklande fas i livet. Som lärare kommer du att undervisa frågvisa barn där du kan påverka och inspirera eleverna samtidigt som du vägleder dem mot deras framtid. I uppdraget ingår att planera, genomföra och utvärdera undervisningen och följa upp elevernas lärande. Dessutom kommer du att samarbeta med engagerade kollegor för elevens, gruppens och skolans utveckling. KVALIFIKATIONER · Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i textilslöjd för årskurs 3-6. · Du är en positiv och kreativ person med god förmåga att skapa fin kontakt med kollegor och elever. Du lyssnar, kommunicerar och hanterar situationer på ett konstruktivt sätt samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet. Du är en del av skolans gemensamma arbete och bidrar till skolans utveckling. · Du är en tydlig ledare i klassrummet med struktur och goda pedagogiska färdigheter. som skapar struktur och arbetsro, samtidigt som du möter varje elev där den är. För att undervisa och förstå elevers olika behov behöver du ha en god analytisk och pedagogisk förmåga, höga förväntningar och en övertygelse om att alla elever kan utvecklas. · Som lärare anpassar du undervisningen efter varje elevs unika förutsättningar och ser skolutveckling som en naturlig del av uppdraget. Du motiverar genom att göra mål och kunskapskrav begripliga och meningsfulla för eleverna och kan motivera eleverna så att de når goda resultat i skolarbetet och utvecklas som individer. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker en ny medarbetare till vår avdelning Ground Support Equipment (GSE)! Hos oss får du en varierad och meningsfull roll där du är med och gör skillnad - från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar. Du kommer ingå i ett team där vi tillsammans arbetar med tekniska utmaningar och lösningar för våra spanings- och transportflygplan, både i Sverige och internationellt. Exempel på arbetsuppgifter: * Genomföra tekniska utredningar och bidra med teknisk kompetens i olika projekt * Förbereda och stödja inköpsprocesser * Ta fram och uppdatera teknisk dokumentation * Vidareutveckla befintlig utrustning och vara delaktig i nyutveckling * Testa tekniska gränssnitt mot flygplan * Säkerställa effektiva supportlösningar till våra kunder Du blir en viktig länk i kedjan - en samordnare med många kontaktytor. Du samarbetar med kollegor inom bland annat inköp, konstruktion och kvalitet. Samtidigt är du med och erbjuder teknisk support som gör skillnad i vardagen för våra kunder. Din profil Vi söker dig som är driven, har god initiativförmåga och som har ett teknikintresse. Oavsett bakgrund behöver du ha en förmåga och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som fungerar bra att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter olika erfarenheter och perspektiv - hos oss är din nyfikenhet, problemlösningsförmåga och samarbetsvilja minst lika viktig som din tekniska kompetens. För denna roll är det viktigt att arbeta både administrativt och kommunikativt med flera olika kontaktytor. För denna tjänst tror vi det är viktigt att du har: * Teknisk utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) * Erfarenhet av att arbeta administrativt och koordinerande med olika kontaktytor * Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift * Körkort kategori B Vi ser det som meriterande om du har: * Erfarenhet av flygunderhåll * Erfarenhet från arbete med Försvarsmakten eller FMV * Viss förmåga att läsa och förstå konstruktionsunderlag Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Är du allmänspecialist och nyfiken på något nytt? Vi söker inte nödvändigtvis din ansökan – men vi vill gärna ha din nyfikenhet. Hos oss på Achima Care Sala vårdcentral händer det mycket positivt just nu. Från och med september får vi en ny verksamhetschef, Magdalena Sjöholm – en omtyckt och erfaren ledare inom Achima, känd för sitt lyhörda och tydliga ledarskap. Hon har under flera år framgångsrikt lett vårdcentralen i Eskilstuna och ser nu fram emot att tillsammans med teamet i Sala utveckla en ännu starkare, mer tillgänglig och engagerad verksamhet. Samtidigt fortsätter vi bygga vidare på det som redan fungerar väl – en stabil och uppskattad verksamhet där vi tror på teamkänsla, arbetsglädje och ständig utveckling. Vi vet att många erfarna läkare sällan söker via annons – men kanske har du börjat fundera på något nytt? En annan arbetsmiljö, nya kollegor eller möjligheten att påverka mer? Vi bjuder in dig till att lämna en intresseanmälan. Det kan vara så enkelt som ett samtal eller ett kort mejl – så tar vi det därifrån, helt förutsättningslöst. Du kan även ta direktkontakt med Magdalena på [email protected] alternativt 0733- 248 006. Om vårdcentralen Achima Care Sala är en centralt belägen vårdcentral med ca 9700 listade patienter och omkring 30 engagerade medarbetare. Vi arbetar personcentrerat och teambaserat med starkt fokus på samarbete, kompetensutveckling och arbetsglädje. Hos oss finns bland annat specialistutbildade sjuksköterskor, BVC, rehabteam och psykosocial kompetens. Vad vi tror på Arbetsmiljö där trivsel och trygghet är lika viktiga som kompetens Utrymme att påverka och utveckla det du brinner för Multiprofessionellt arbete där vi lär av varandra En stabil men dynamisk verksamhet Vem vi hoppas få kontakt med Du är specialist i allmänmedicin, värderar gott samarbete och har ett genuint patientfokus. Kanske söker du en ny fast anställning på heltid eller deltid – vi är öppna för olika upplägg. Nyfiken? Hör av dig till oss – så tar vi ett samtal utan krav. Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Magdalena Sjöholm, på [email protected] alternativt 0733- 248 006.
Vi söker Industriarbetare! Allmänna arbetsuppgifter och ansvarV söker dig med ett genuint intresse och vilja att arbeta inom industrin. Du gillar att arbeta praktiskt och har lätt för att ta instruktioner. Kanske har du redan en erfaren Industri profil sedan tidigare eller så är du en engagerad medarbetare som vill lära dig en ny bransch. Arbetsuppgifterna kan variera efter kundens önskemål och avdelningar. Men oavsett arbetsuppgift kräver arbetet ansvarstagande och noggrannhet. Som person är du engagerad, har hög arbetsmoral och tar ansvar för din egen insats. Vi ser gärna att du är flexibel när det kommer till arbetstider. Körkort B är ett krav. Meriterande med truckkort och travers. Kvalifikationer och erfarenhet Erfarenhet av arbete inom industrisektorn är meriterande, speciellt tillverkningsindustrin. Grundläggande förståelse för ritningar och specifikationer. Säkerhetsmedvetenhet och förmåga att hantera komplex utrustning. Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete. Flexibel och kan anpassa sig till olika arbetsuppgifter. Lagspelare med god kommunikationsförmåga. Engagerad och alltid redo att lära sig nya färdigheter. Arbetsvillkor Arbetet kan innebära skiftjobb beroende på produktionens behov Ansökningsprocess Är detta rätt möjlighet för dig? Skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev via vår rekryteringsportal. Ansökningar behandlas löpande, så vi uppmuntrar dig att ansöka redan idag! Vi stöder en inkluderande arbetsmiljö och välkomnar ansökningar från kandidater av alla kön, åldrar och bakgrunder.
Välj ett jobb för att visa detaljer