Sälj- och Produktansvarig till Nippon Gases
Norén & Lindholm AB
Företagssäljare

Sälj- och Produktansvarig inom metallbearbetning till Nippon Gases Vill du arbeta i en affärsstrategisk roll där du får kombinera din tekniska förståelse med kundfokus och produktägarskap? Nippon Gases söker nu en nyckelperson som vill vara med och utveckla deras erbjudande inom metallbearbetning. En roll med bredd, ansvar och påverkan I denna roll får du möjlighet att använda din expertis som säljare, Key Account Manager och produktägare. Du får en central roll i vår fortsatta tillväxtresa där du både attraherar nya kunder och utvecklar såväl affären som vårt erbjudande inom metallbearbetning – med särskilt fokus på gasrelaterade applikationer såsom laserskärning, svetsning och bearbetning. Du ansvarar för långsiktiga kundrelationer, identifierar nya affärsmöjligheter och representerar Sverige i europeiska strategiska diskussioner. Du kommer att: Utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer inom industrin Identifiera nya möjligheter för tillväxt genom värdebaserad försäljning Agera produktägare för MetFab-erbjudandet och stötta säljteamet med strategi och riktlinjer Samarbeta med teknik, produktion och marknad för att säkerställa leverans och kundnytta Delta i europeiska best practice-forum och bidra med insikter till den internationella organisationen Dokumentera aktiviteter och insikter i CRM-systemet för att säkra operativ excellens Vi söker dig som... ...har ett starkt affärsdriv, god teknisk förståelse och förmågan att bygga långsiktiga relationer. Du trivs i en miljö där du får kombinera operativ försäljning med strategiskt ansvar. Du har troligen erfarenhet från metallbearbetning eller liknande industriell verksamhet och är trygg i rollen som rådgivande partner mot inköpare, produktionschefer och företagsledare. Vi tror att du har: Erfarenhet av B2B-försäljning inom teknisk/industriell miljö Kunskap inom metallbearbetning (ex. laserskärning, svetsning) Vana av att arbeta med underleverantörer och industrikunder Eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi God IT-vana – erfarenhet av Microsoft Dynamics är meriterande Flytande kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper vi värdesätter: Strategisk och nytänkande – ser möjligheter där andra ser hinder Kommunikativ – kan anpassa budskap till olika målgrupper Självdriven – tar egna initiativ och driver processer framåt Relationsbyggare – skapar förtroende och bygger partnerskap Varför Nippon Gases? Hos Nippon Gases blir du en del av ett internationellt bolag med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Du får arbeta i en affärskritisk roll med stor synlighet, både nationellt och internationellt. Tjänsten är placerad i Malmö, Köping eller Göteborg. Vi erbjuder   Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business.  Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.  Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. Du som medarbetare på Nippon Gases får tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kontinuerlig utbildning och marknadsmässiga villkor.Om oss Nippon Gases är ett av de större företagen på den europeiska industrigasmarknaden. Vi har en bred produktportfölj och erbjuder en rad tekniska lösningar till ett stort antal segment, inom bland annat hälsosektorn, livsmedel- och industriproduktion, metallindustri, kemiska produkter, elektronik och energi med flera.   I Skandinavien har vi flera luftgasfabriker, fyllningsstationer, försäljningskontor och torrisfabriker, där sker även vår egen produktion av industri- medicinska- och specialgaser. Vår lokala närvaro innebär att vi kan erbjuda produkter och service av hög kvalitet samt kort leveranstid.   Vi arbetar kontinuerligt för en hållbar tillväxt, något som också hjälper våra kunder mot en mer hållbar framtid. Vi investerar kontinuerligt i ny teknologi och modernisering av våra anläggningar. Genom detta löpande arbete minskar vi också vårt miljö- och klimatavtryck. Vi anser nämligen att ett innovativt, ansvarsfullt och hållbart företag spelar en viktig roll i bygget av ett hälsosamt och blomstrande samhälle. Dessa värderingar gör oss till ett framgångsrikt företag, med både solida och goda ekonomiska resultat. Vi gör helt enkelt livet bättre genom gasteknologi. www.nippongases.com Vill du veta mer? Rekryteringen sker i samarbete med Norén & Lindholm. Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan snarast möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta Lisa Tojkander på 070-77 88 155. Om Norén & Lindholm Norén & Lindholm är ett etablerat rekryterings- och interimsföretag med hjärtat i Mälardalen. Vi matchar kompetens med företagens behov – från specialister till ledare. Hos oss är det personliga engagemanget alltid i fokus, och vi brinner för att skapa lyckade möten mellan människor och arbetsgivare. Vi jobbar aktivt med att främja mångfald och välkomnar alla sökande – olikheter är för oss en viktig styrka. Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lärare i fritidshem/fritidspedagog/lärare till Kila skolas fritidshem
Sala kommun
Fritidspedagoger

Är du en trygg pedagog med en stark förankring i läroplanen och en vilja att utveckla fritidshemmets verksamhet tillsammans med kollegor och elever? Vill du arbeta i en miljö där kreativitet, lärande och omsorg går hand i hand? Då är du den vi söker! Om arbetsplatsen Kila skola är en F-6 skola med ca 110 elever som ligger strax utanför Sala tätort. Till skolan hör även ett fritidshem. Skolan har stora grönområden och nära till skogsmiljö, vilket vi gärna använder oss av i vår undervisning. Vi har elever som är trivselledare och driver rastaktiviteter med stöd av pedagoger i fritidshemmet. Om tjänsten Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem eller har en likvärdig pedagogisk utbildning. I din roll har du ett tydligt uppdrag att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra och utveckla en meningsfull fritidsverksamhet som vilar på läroplanens mål och intentioner. Du har en central roll i att skapa struktur, progression och kvalitet i verksamheten – alltid med elevens bästa i fokus. Du är van att arbeta systematiskt med pedagogisk dokumentation, och du drivs av att utveckla både innehåll och arbetssätt. Hos oss får du möjlighet att påverka och sätta riktning för fritidshemmets framtid. Som pedagog hos oss är det viktigt att du arbetar lösningsfokuserat och har en positiv syn på uppdraget. Du är en självklar teamspelare som ser det som en styrka att arbeta i arbetslag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: • Har lärarutbildning mot fritidshem eller annan relevant pedagogisk examen • Har god kännedom om och arbetar tryggt utifrån läroplanens mål för fritidshemmet • Vill vara en nyckelperson i att driva utveckling och kvalitet • Har en tydlig ledarroll i barngruppen och kan skapa trygga, inkluderande lärmiljöer • Är en lagspelare som trivs med att samarbeta och reflektera tillsammans med kollegor • Har idéer, mod och engagemang för att göra skillnad – varje dag Vi erbjuder: • Ett engagerat arbetslag som vill utvecklas tillsammans • Möjlighet att påverka innehållet och forma framtidens fritidshem • En skolledning som stöttar och har höga ambitioner för fritidshemmets roll • Fortbildning och pedagogiska forum med fokus på kvalitet och progression • En arbetsmiljö där barnens nyfikenhet och trygghet står i centrum Anställningsvillkor Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning, deltid ca 60-80% Tillträde enligt överenskommelse inför hösttermin Individuell lönesättning Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritidshem och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14) Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 13 juli 2025. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vänligen bifoga din examen/legitimation i ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.    Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rektor, Marianne Ericsson 0224-74 80 27, [email protected] eller bitr rektor Elisabet Bernhardt, 0224-74 85 12, [email protected]  Facklig kontakt: Sveriges Lärare: 0224-74 70 93 , 070-249 93 49 Kommunal: tel: 010-442 81 83 Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se.   Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lärare till fritidshemmet på Varmsätra skola
Sala kommun
Fritidspedagoger

Vill du bidra till helheten i våra elevers skoldag? Vill du ingå i ett arbetslag där samarbete för elevernas bästa står i fokus? Är du utbildad lärare i fritidshem eller har annan relevant utbildning? - Då ska du söka det här jobbet! Om arbetsplatsen Varmsätra skola är en F-6 skola med ca 110 elever som ligger utanför Sala tätort. Till skolan hör även ett fritidshem. Varmsätra tillhör rektorsområdet Ransta/Varmsätra. Vi har elever som är trivselledare och driver rastaktiviteter. Stort fokus ligger på gemenskap, likabehandling och att vi tillsammans driver fritids och skolan framåt. Vi har ett arbetssätt som vilar på den formativa bedömningens grunder och att arbeta i arbetslag främjar alla medarbetare på skolan. Vi har eleven i fokus och arbetar med språkutvecklande arbetssätt i hela vår verksamhet. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem eller har en likvärdig pedagogisk utbildning. I din roll har du ett tydligt uppdrag att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra och utveckla en meningsfull fritidsverksamhet som vilar på läroplanens mål och intentioner. Du har en central roll i att skapa struktur, progression och kvalitet i verksamheten – alltid med elevens bästa i fokus. Som medarbetare i vårt fritidshem hos oss på Varmsätra skola är du den som alltid ser helheten i elevens skoldag. Under skoltid är du resurs i skolan eller har egna lektioner och på eftermiddagarna arbetar du på fritids.  Du samarbetar alltid i en nära dialog med övriga pedagoger, elevhälsa, skolledning och andra medarbetare på skolan. Du deltar aktivt i skolans utvecklingsarbete, konferenser och teammöten. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni för att alla elever ska trivas och utvecklas utifrån sina förutsättningar.  Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i fritidshem, alternativt söker vi dig som är fritidspedagog, lärare eller har annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du som har tidigare erfarenhet av arbete på fritidshem och/eller alternativ pedagogisk utbildning kan också vara aktuell.  För oss är det viktigt att du har en positiv syn på uppdraget och ser möjligheter i att arbeta på en liten skola. Du kommer vara delaktig i elevernas dag även under skoltid vilket innebär att du får en samsyn över hela elevens dag. Du arbetar målinriktat och har en god struktur i arbetet. Du är en inspirerande person som trivs att arbeta tillsammans med andra och har god förmåga att stärka elevernas självförtroende. Du strävar alltid efter att utveckla både dig själv och den lärmiljö som du arbetar i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid Provanställning kan komma att tillämpas Tillträde snarast enligt överenskommelse Individuell lönesättning tillämpas Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning. Detta enligt lagen om registerkontroll inom skol-, fritidshem och förskoleverksamhet. Rikspolisstyrelsens belastningsregister, RPS 442.5 (14-01-14). Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Ansökan sker från www.sala.se/ledigajobb. Vänligen bifoga din examen/legitimation i ansökan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.   Upplysningar Vill du veta mer om tjänsten kontakta Rektor Tina Vilhelmsson 0224-74 85 11, [email protected] Facklig kontakt: Sveriges lärare: 0224-747093, 070-249 93 49 Kommunal: 010-442 81 83   Om Sala kommun Sala är en trivsam småstad med levande landsbygd och närhet till flera storstäder. I kommunen bor nästan 23 000 invånare varav ca 13 000 i Sala stad. Tack vare korta avstånd, avgiftsfri kollektivtrafik och bra service runtom i hela kommunen finns möjlighet till livskvalitet och en enklare vardag. I kommunen finns ett starkt näringsliv, ett rikt föreningsliv och natursköna områden som inbjuder till aktivitet och rekreation. När längtan till storstan tar över kan du med enkelhet ta tåget. Du når Västerås och Uppsala på ca 30 min och Stockholm på ca 75 min. Är du inte redo att lämna storstan för Sala än så går det naturligtvis bra att pendla, vilket flera av våra 2000 medarbetare gör. Läs mer om Sala på www.sala.se.   Välkommen med din ansökan! Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Administratör till Frivården Västerås
Kriminalvården
Kontorsreceptionister

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om frivården Västerås verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/vasteras/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som administratör ingår du i en grupp om tre administratörer. Administratörsteamet har huvudsakligt ansvar för registrering i de klientadministrativa systemen, vilket exempelvis kan röra registrering och expediering av beslut och personutredningar utifrån frivårdens del i rättskedjan. Du kommer också sköta administrationen till Övervakningsnämnden som har sammanträden i våra lokaler samt administrera Frivårdens egna beslutssammanträden. Du ansvarar för arkiv, posthantering, beställningar, ekonomiadministration och för vanligt förekommande administrativa uppgifter och du ger administrativt stöd till chefer såväl som kollegor. Arbetet innefattar också till viss del bemanning av reception och innebär därmed en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet genom att ansvara för kontorets inpassering till besöksavdelningen. Du ansvarar för att ta emot klienten, att ärendet kontrolleras och att klientens tillstånd klargörs innan personen tillåts komma in i våra lokaler. Detta för att i möjligaste mån inte släppa in okända eller påverkade personer i våra lokaler. Genom reception och kansli representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen. KVALIFIKATIONER Arbetet som administratör är en servicefunktion till samtliga medarbetare på arbetsplatsen, vilket ställer höga krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därför lätt för att bygga relationer. Du kan ta ansvar för din uppgift där du självständigt driver dina processer vidare. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och en väl utvecklad administrativ förmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning • Goda datakunskaper • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet • Aktuell erfarenhet av ekonomiadministration • Erfarenhet av handläggning enligt förvaltningslagen • Aktuell erfarenhet av arbete med arkiv och dokumenthantering ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

23 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker en rörinfordringstekniker till Mälardalen
Recover Industriservice AB
VVS-montörer m.fl.

SERWENT är din lokala entreprenör inom industriservice. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor. Just nu rekryterar vi en reliningstekniker till rörinfodringsgruppen i Mälardalen. Hos oss och bli del av ett företag i stark tillväxt – med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma! Mer om tjänsten I rollen som reliningstekniker  i rörinfodringsgruppen hos SERWENT kommer du att arbeta med renovering av avloppssystem i och kring fastigheter. Vi arbetar med fiberstrumpa, nya självbärande rör som monteras inuti det gamla rörsystemet, och är certifierade i Sacpipe Connection System och liknande system. Arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder som består av fastighetsbolag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med behov att åtgärda sina avloppssystem. Våra tekniker jobbar alltid i lag om minst två och här kan du förvänta dig att bli del av ett team med erfarna tekniker. Känner du en person som du funkar bra med? Sök gärna tjänsten ihop! Är du tekniskt lagd och en flitig problemlösare så kommer du passa utmärkt in i gänget. Mer om dig och vad vi söker Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från rörinfodring, men vi har även intern lärlingsutbildning för rätt person. I den här rollen träffar du dagligen våra kunder på plats och vi tror därför att du har en god känsla för service och för mötet med människor. Som person är du stresstålig, ansvarsfull och van vid att ta egna initiativ. Vi söker dig som värnar om att göra ett bra jobb med hög kvalité. Vidare har du B-körkort och goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Övrigt SERWENT tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal finns. Vi erbjuder en fast anställning som inleds med en provanställning på 6 månader. Inför anställning hos oss genomförs alkohol- och drogtestning. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer för den här rekryteringen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Arbetsledare Thomas Edvardsson.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Servicetekniker till Björkmans Bil Erikslund
Bertil Björkman Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi efter en Servicetekniker till en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar. Vi söker dig som vill arbeta med den senaste eltekniken i toppmoderna lokaler. Missa inte möjligheten till ett utvecklande jobb där du får chansen att representera Kia – Västerås största bilmärke. Arbetsuppgifter Som Servicetekniker utför och diagnostiserar du service och reparationer. Du kommer att arbeta med allt från felsökning till programmering med den senaste eltekniken. Du kommer också att få arbeta med grundläggande underhållsarbete från Kias breda serviceutbud, så som Kia Originalservice, bromsbyte, motorservice, hjulinställningar och garantiåtgärder. Det kan även förekomma iordningställning av nybilar samt tillbehörsmontering. Kia är ett av världens ledande bilmärken och har bilar som ligger i absolut framkant både teknik- och innovationsmässigt. Hos oss kommer du därför att erbjudas kontinuerlig utbildning för att hela tiden följa den snabba teknikutvecklingen, för att du skall fortsätta vidareutvecklas din roll. Kvalifikationer Tjänsten förutsätter att du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt gärna några års erfarenhet som Servicetekniker/Mekaniker/Fordonstekniker. Då mycket av arbetet görs via datorn krävs kunskaper inom detta. Att tala och skriva obehindrat på svenska och B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan självständigt ta ansvar för dina egna uppgifter, men är samtidigt inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är utåtriktad, har hög arbetsmoral och ser fram emot att få vara med och utgöra ett av Sveriges främsta Kia-serviceteam. Du trivs också med kundkontakter och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Du drivs av att vara med på en spännande resa där teknikutvecklingen hela tiden går framåt och där du får möjlighet att bli en viktig del av serviceteamets framgångar. Vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig en plats på ett av Sveriges främsta handelsområden, med en stor naturlig ström av kunder. Du kommer arbeta i en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar, med personal som brinner för Kia – Västerås största bilmärke. Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett professionellt team som värderar individuell utveckling och gemensam framgång. Kontinuerlig utbildning för att hålla dig uppdaterad om den moderna tekniken och det senaste kring Kias modellprogram. Attraktiva anställningsvillkor med bra personalförmåner – vi har kollektivavtal. Heltidstjänst på 100% – tillträde enligt överenskommelse. Tillsammans strävar vi efter att inte bara vara det bästa Kia-teamet i Sverige utan även att förse våra kunder med upplevelser utöver det vanliga. Vi lägger stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Ser du en framtid tillsammans med oss på Björkmans Bil? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team Ansökan Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV samt personligt brev via vår hemsida: https://www.bjorkmansbil.se/jobb/ Då både urval samt intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till denna spännande tjänst redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Diagnostekniker till Björkmans Bil Erikslund
Bertil Björkman Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Björkmans Bil på Erikslund i Västerås växer och söker nu efter ytterligare förstärkning till ett av Sveriges bästa Kia-serviceteam. Nu söker vi efter Diagnostekniker till en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar. Vi söker dig som vill jobba med den senaste eltekniken i toppmoderna lokaler. Missa inte möjligheten till ett utvecklande jobb där du får chansen att representera Kia – Västerås största bilmärke. Arbetsuppgifter Som diagnostekniker utför och diagnostiserar du service och reparationer. Du kommer att arbeta med allt från felsökning till programmering med den senaste eltekniken. Du kommer också att få arbeta med grundläggande underhållsarbete från Kias breda serviceutbud, så som Kia Originalservice, bromsbyte, motorservice, hjulinställningar och garantiåtgärder. Kia är ett av världens ledande bilmärken och har bilar som ligger i absolut framkant både teknik- och innovationsmässigt. Hos oss kommer du därför att erbjudas kontinuerlig utbildning för att hela tiden följa den snabba teknikutvecklingen, för att du skall fortsätta vidareutvecklas din roll. Kvalifikationer Tjänsten förutsätter att du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt några års erfarenhet som Servicetekniker/Mekaniker/Diagnostekniker. Har du tidigare arbetat med Kia är det mycket meriterande. Då mycket av arbetet görs via datorn krävs kunskaper inom detta. Att tala och skriva obehindrat på svenska och B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan självständigt ta ansvar för dina egna uppgifter, men är samtidigt inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är utåtriktad, har hög arbetsmoral och ser fram emot att få vara med och utgöra ett av Sveriges främsta Kia-serviceteam. Du trivs också med kundkontakter och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Du drivs av att vara med på en spännande resa där teknikutvecklingen hela tiden går framåt och där du får möjlighet att bli en viktig del av serviceteamets framgångar. Vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig en plats på ett av Sveriges främsta handelsområden, med en stor naturlig ström av kunder. Du kommer arbeta i en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar, med personal som brinner för Kia – Västerås största bilmärke. Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett professionellt team som värderar individuell utveckling och gemensam framgång. Kontinuerlig utbildning för att hålla dig uppdaterad om den moderna tekniken och det senaste kring Kias modellprogram. Attraktiva anställningsvillkor med bra personalförmåner – vi har kollektivavtal. Heltidstjänst på 100% – tillträde enligt överenskommelse. Tillsammans strävar vi efter att inte bara vara det bästa Kia-teamet i Sverige utan även att förse våra kunder med upplevelser utöver det vanliga. Vi lägger stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Ser du en framtid tillsammans med oss på Björkmans Bil? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team. Låter det intressant? Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV samt personligt brev via vår hemsida www.bjorkmansbil.se/jobb/ Både urval och intervjuer sker löpande, vänligen bifoga både ditt CV och ett personligt brev, där du berättar lite mer om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och lära känna dig bättre.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Leveransplanerare
Derome AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker dig som vill fokusera på frågor som anammar logistikplanering i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Tillsammans med övrigt team från Svensk Bygglogistik kommer ni effektivisera kundens byggproduktion och skapa så bra logistiska förutsättningar som bara är möjligt. Arbetsuppgifter: Leveransplanerarens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; - Säkerställa att ytor och transportvägar samt lossningsplatser är fria. - Administrera leverans- och resursplaneringssystemet (LogNet) och där i; - Planera leveranser och genomföra resursbokningar (truckar, kranar och liknande). - Granska ansökningar för nya användare. - Planering och avrop av lossningsresurser. - Avsyning av transportvägar i närområdet för leveranser samt genomföra rekningar och ronder på området. - Samordning mot avfallsentreprenör och avfallsstatistik. - Medverka på projektets APD- eller Logistikmöten. - Samordning av APD-förändringar. - Leveransmottagning och mottagningskontroll kopplat till intransport av material på kvällstid. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du bland annat ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer för att få bygglogistiken att fungera i praktiken. Kvalifikationer: Då det är en hel del personer som berörs och inkluderas i samordningen av logistikfrågorna så krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker. Du bör även kunna behärska svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Vidare har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av flödena. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig. Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden alternativt ett par års arbetslivserfarenhet kopplat till logistik/transport alternativt bygg. Vi finner det meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från att ha verkat i en byggmiljö där du skapat dig en förståelse för hur ett produktionsflöde inom byggproduktion ser ut. Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. Övrig information: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Västerås. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö på Svensk Bygglogistik genomför vi alltid referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning. Vi rekryterar löpande, så om detta låter som rätt möjlighet för dig – vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Om oss Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB. Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes i Fagersta!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 50 % hos vår kund i Fagersta. I denna tjänst ingår arbete under både vardagar och helger, samt nätter med väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Cirka 50%. Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

23 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
KICKS Eskilstuna söker Butikschef

Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling.   Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet.   Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå.   Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.   Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025