Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Beskrivning Vi söker en engagerad samordnare till vår gymnasieskola! Vill du göra skillnad i ungas liv och vara en trygg vuxen i skolmiljön? Har du ett brinnande intresse för ungdomars utveckling och vill bidra till en trygg och inkluderande skolmiljö? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som samordnare kommer du att spela en central roll i våra elevers skolvardag. Du är en närvarande vuxen som stöttar, motiverar och vägleder elever både i deras studier och i sociala sammanhang. Du arbetar nära skolans elevhälsoteam, mentorer och vårdnadshavare för att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje elev. För anställning krävs uppvisande av utdrag ur Polisens belastningsregister Provanställning upp till 6 månader kan komma att bli aktuellt. Urval sker löpande, anställning kan komma att ske under ansökningstiden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vara en trygg och tillgänglig vuxen för eleverna. Medla i konflikter och hantera akuta situationer. Stötta elever i deras personliga och sociala utveckling. Främja närvaro och arbeta aktivt med trygghetsfrågor. Bidra till att skolans ordningsregler efterlevs. Utföra administrativa uppgifter såsom CSN-rapportering och frånvaroutredningar. Samarbeta med elevhälsoteamet och externa myndigheter. Ha regelbunden kontakt med vårdnadshavare och mentorer. Samt: samordna – praktik/ APL, Som APL-samordnare (arbetsplatsförlagt lärande) är du den person som skapar meningsfulla praktikplatser för våra elever. Du kommer även att ansvara för att samordna praktikplatser/ APL för delar av våra program. Det innebär att: Skapa och underhålla kontakter med arbetsgivare inom olika branscher, lokala företag och organisationer. Matcha elever med rätt praktikplats utifrån deras utbildning, behov och intressen. Följa upp praktikperioder för att säkerställa kvalitet och utveckling. Samarbeta med lärare, studie- och yrkesvägledare samt arbetslivet. Arbetet är föränderligt och anpassas efter verksamhetens behov. Kvalifikationer Utbildning som socialpedagog, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete med ungdomar är ett krav. Erfarenhet av elevhälsofrågor är meriterande. God administrativ förmåga och vana att arbeta med digitala verktyg (t.ex. Office, Schoolsoft, ProRenata). Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. God samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Förmåga att skapa förtroendefulla relationer med både elever och vuxna. Villkor Tjänsten kan anpassas utifrån din kompetens och erfarenhet. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om arbetsplatsen: Centuria Skola är en 7–9-skola i Västerås som till hösten flyttar till helt nya, moderna lokaler på Finnslätten. Vi arbetar med tydlig struktur, ordning och reda och har höga förväntningar på både elever och personal. Hos oss är trygghet, studiero och kunskapsfokus i centrum – i en miljö där eleverna får utvecklas både socialt och kunskapsmässigt. Arbetsuppgifter: Vi söker en engagerad lärare i slöjd 7-9. Du kommer att ansvara för planering, undervisning och uppföljning i undervisande ämnen, i enlighet med läroplanen. Du arbetar tätt tillsammans med kollegor i arbetslag. Du bidrar aktivt till att skapa en tydlig och positiv lärandemiljö med höga ambitioner och tydliga ramar. Kvalifikationer: Lärarexamen och legitimation med behörighet att undervisa i åk 7–9 Erfarenhet av undervisning i grundskolan är meriterande Du är strukturerad, tydlig och har ett professionellt förhållningssätt Du har lätt för att samarbeta och bygger goda relationer med både elever och kollegor. Vi erbjuder: En nybyggd skola med välutrustade klassrum och moderna lärmiljöer Tydlig organisation och starkt ledarskap Ett arbetsklimat präglat av engagemang, respekt och delaktighet Möjlighet till kompetensutveckling och karriärvägar inom skolan Ange din löneanspråk i din ansökan. Tjänsten kan kombineras med fritidsverksamhet på MISV skola.
Vill du känna att ditt arbete är meningsfullt och ger samhällsnytta samt bidra till att göra skillnad i människor liv? Vill du dessutom vara en del av ett roligt gäng med god sammanhållning? Då är vi rätt arbetsplats för dig. Vi satsar ännu mer på vårat Signs of Safety arbete och söker därför en familjebehandlare till vårat nya säkerhetsteam. Hos oss får du: • Anpassad introduktion som är skräddarsydd efter dina behov. • Personlig mentor stöttar och hjälper dig att utvecklas i din roll. • Flexibla arbetstider med flextidsavtal. • Möjlighet att arbeta i en arbetsmiljö med korta beslutsvägar och nära samarbete med kollegor. • En dynamisk och utvecklande arbetsplats där ditt arbete gör skillnad varje dag. ARBETSUPPGIFTER Säkerhetsteam enligt Signs Of Safety är ett projekt vi i första hand provar under ett års tid. Bakgrunden till projektet är att andelen jourplaceringar av barn och unga har ökat och det är svårt att nå upp till en tillräckligt trygg nivå av säkerplanering i hemmet. Genom att tillsätta ett säkerhetsteam som applicerar Signs of Safetys alla verktyg skulle vi kunna öka nivån vid våra säkerhetsplaneringar. Detta skulle innebära att barn kan vara kvar hemma eller i nätverket i en större utsträckning samt att placerade barn återförenas med sitt biologiska nätverk. Du jobbar med att aktivera familjens egna resurser och relationsnätverk, du arbetar också stödjande med riskeliminerande insatser. KVALIFIKATIONER KRAV • Högskole- eller universitetsexamen som socionom eller beteendevetare • B-körkort ÖVRIGT Vår kommun Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag. Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Du rapporterar till och coachas av din distriktschef. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass : Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser : För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln : Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation : Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger om så krävs och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation Övrig information Tillträde: 2025-10-01 eller enl. överenskommelse Anställningsgrad: Heltid Plats: Dollarstore Burskapsvägen 8, Arboga Sök nu: Om du är redo att ta ledningen för din nästa utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butikschef hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.
Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.
MW Group är ett modernt nordiskt totalförsvarsbolag som levererar teknik, tjänster och personal för Nordens samhällskritiska infrastruktur, totalförsvar samt privata företag och myndigheter. MW Group levererar tjänster till samhällsviktiga funktioner på den nordiska hemmamarknaden och utomlands om behovet är globalt. MW Group är partner med den svenska, finska och danska försvarsmakten. Montör inom försvarsindustrin – Arboga Om tjänsten Vi söker för kunden Saabs räkning montörer till produktion i Arboga vid avdelningen Product Unit Communications som är en del av affärsområdet Surveillance och ansvarar för att designa, integrera och leverera kommunikationslösningar till försvaret. Du kommer att vara anställd av MW och uthyrd som konsult till Saab. Som montör utför du montage och installationer av robusta kommunikationslösningar. Mycket av arbetet är relaterat till Digital Battlespace Solutions (DBS) och syftar till att digitalisera försvarsstyrkorna och säkerställa deras framgång och säkerhet i militära operationer genom att erbjuda avancerade systemlösningar för ledningsstöd, autonomi, cyberförsvar, rymd, avancerade beslutsstöd och kommunikationslösningar till deras slutanvändare. Tjänsten innebär mekaniskt arbete där du kommer att utföra montage och installationer av robusta kommunikationslösningar på deras tekniska verkstad i Arboga. Om dig Vi söker en strukturerad person som har goda kunskaper inom mekanik, uthållighet och noggrannhet. Du har en förmåga att arbeta självständigt och är samtidigt en lagspelare med god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta i en teknisk verkstad och har ett moget och ansvarsfullt arbetssätt. Du har erfarenhet av sätta ihop komponenter, lödning och kontaktering samt erfarenhet av att läsa ritningar och kopplingsscheman Formella krav - Goda kunskaper i Svenska och engelska. - Erfarenhet av ritningsläsning. - B-körkort. - Kan genomgå och godkännas vid en säkerhetsprövning. Meriterande - Erfarenhet av elteknik och ellära. - Stort teknikintresse. - Bakgrund i Försvarsmakten. - Erfarenhet utav lödning och kontaktering. Om SAAB Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga Om MW Group MW Group är ett modernt nordiskt totalförsvarsbolag som levererar teknik, tjänster och personal för Nordens samhällskritiska infrastruktur, totalförsvar samt privata företag och myndigheter. MW Group levererar tjänster till samhällsviktiga funktioner på den nordiska hemmamarknaden och utomlands om behovet är globalt. MW Group är partner med den svenska, finska och danska försvarsmakten.
Vi söker dig som vill arbeta heltid under några veckor i sommar med chans till att fortsätta på behov till hösten! Du kommer att bli anställd av Arena Personal och jobba heltid under några veckor (deltid till hösten) på en biltvättstation i Västerås med start omgående. Arbetstiderna är belagda 07:00-13.00 eller 13:00-18:00 på vardagar och 10:00-15:00 på helger. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är: - Trevlig - Serviceminded - Samarbetsvillig - Ansvarsfull Körkort B är ett krav för tjänsten.
Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete. På Norra Vallbyskolan är du med och utvecklar lärmiljöer som inkluderar och lyfter varje elevs unika förutsättningar. Du arbetar i ett dedikerat elevhälsoteam med fokus på samverkan och förebyggande arbete. Här möts du av en varm arbetsmiljö präglad av engagemang och öppenhet. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som specialpedagog/speciallärare på Norra Vallbyskolan arbetar du aktivt för att skapa tillgängliga och inkluderande lärmiljöer. Med din expertis bidrar du till skolans utveckling genom förebyggande insatser och systematiskt stöd till elever och personal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar kartläggning av elevers behov, medverkan i upprättandet av utredningar kring särskilt stöd samt ansvar för att ta fram, följa upp och utvärdera åtgärdsprogram. Du bedriver specialundervisning både individuellt och i mindre grupper, samtidigt som du erbjuder stöd och handledning till arbetslag och lärare genom coachande samtal. I rollen ingår även ett nära samarbete i skolans elevhälsoteam, där du tillsammans med kurator, skolsköterska, psykolog och fritidssamordnare driver en samlad elevhälsa. Tillsammans arbetar ni regelbundet med främjande och förebyggande insatser, tar upp aktuella elevärenden och samarbetar nära med skolans lärare och ledning. Att bygga goda relationer och samverka med vårdnadshavare samt externa professioner är en viktig del av uppdraget för att säkerställa att varje elev får det stöd som behövs för att nå sin fulla potential. Din kompetens Elevhälsoarbetet är för dig en prioriterad och självklar del av rollen, och du har en stark tilltro till varje elevs vilja och förmåga att lyckas. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar och anpassar ditt bemötande efter varje elevs unika behov. Du arbetar proaktivt och tillsammans med andra för att skapa en trygg och inkluderande skolmiljö, och trivs med att handleda och coacha kollegor för att stärka deras professionella utveckling. Du är van vid att dokumentera i journalsystem, såsom Prorenata eller liknande. Din utbildningsbakgrund är som legitimerad lärare och du har en examen som specialpedagog eller speciallärare. Vi erbjuder Hos oss på Norra Vallbyskolan möts du av en varm och prestigelös arbetsplats – en liten skola med stort engagemang! Här finns en gedigen kunskapsbas och ett stabilt, sammansvetsat team som värnar om både kunskapsutbyte och en familjär stämning. Vi tar tillsammans ett stort ansvar för våra elevers välmående och lägger stort fokus på den viktiga relationen mellan skola och hem. Till hösten 2025 öppnar vi dessutom en anpassad grundskola som blir en del av vår verksamhet – en spännande utvecklingsresa som du får vara med och påverka. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär) Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Are you driven by the challenge of developing next-generation digital solutions that create real impact for users and businesses? If you’re a builder at heart—hands-on, strategic, and deeply technical—this is an opportunity to join a team where your work will directly shape the future of manufacturing innovation. At Seco Tools, we’re reimagining how manufacturing operates through advanced digital solutions. We’re growing our Digital Offer & Innovation team and looking for a Senior Technical Lead to help us push boundaries, explore new technologies, and bring scalable, customer-centered solutions to the market. If you're curious, entrepreneurial, and ready to lead both technically and strategically, we want to meet you! Some words about your new workplace We’re part of a global team with a strong local presence. We work hybrid-first, giving you flexibility while keeping you connected to peers and collaborators across our European locations. Our culture is flat, collaborative, and deeply focused on building meaningful products that scale. About the job As a Senior Technical Lead, you’ll be at the intersection of technology, product, and business. You’ll drive the architecture and development of new digital solutions — from zero-to-one prototyping to production-scale deployments. Working closely with product leads, offer teams, and IT, you translate ambitious product visions into scalable, resilient solutions You accelerate our product development cycles by applying modern engineering practices including AI/ML, cloud-native architecture, and low-code/no-code platforms. This role isn’t just about building solutions - it’s about enabling the entire organization to move faster, think bigger, and deliver meaningful value. Your profile You bring a strong background in software engineering, computer science, or a related field, and you have several years of experience in technical leadership roles, solution architecture, or full-stack product development. You’re deeply familiar with modern architecture patterns, API design, and cloud platforms such as Azure, AWS, or similar. Exposure to AI/ML frameworks and rapid development environments that support accelerated product iteration is essential. Experience working in high-tech or software-first companies is needed, and a background in manufacturing or industrial settings is a definite plus. But what really sets you apart is your mindset. You’re a systems thinker who can balance technical depth with business context. Being comfortable with ambiguity, you thrive in fast-evolving environments, and you’re proactive, collaborative, and capable of guiding cross-functional teams. Challenging assumptions, asking the right questions, and pushing for first principles thinking, comes naturally to you. And as a true team player, you enjoy mentoring, sharing knowledge, and creating space for others to grow alongside you. Our Seco culture Seco employees across the globe share our family spirit, along with a passion for our customers and a personal commitment to ensure success in everything we do. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Curious about our workplace and benefits? Read more on our website. You’re also welcome to visit our LinkedIn or Facebook to get to know us and our products further. Contact information For further information about this position, please contact Sujay Murthy, hiring manager, at [email protected]. We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden David Romlin, Unionen, +46 (0)70-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, +46 (0)70-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, +46 (0)70-523 50 60 Recruitment Specialist: Anna Pettersen How to apply Send us your application no later than July 7, 2025. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0080025. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. For more information about our recruitment process, please contact HR Services at [email protected]. At Seco Tools, we develop and offer advanced products & solutions that make metal cutting easier. We work together with our customers to identify and implement the best solutions for their needs. The corporate culture empowers employees through shared values: Passion for our customers, Family Spirit, Personal commitment. Seco Tools has a presence in more than 75 countries and employs about 4000 people.
Välj ett jobb för att visa detaljer